• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1039
تعداد نظرات : 38
زمان آخرین مطلب : 4124روز قبل
اهل بیت

نکته1 
در سال 203 و به قولى 202 هجرى قمرى که حضرت رضا علیه السلام در طوس به شهادت رسیدند بدن مطهر آن امام همام را در باغ حمید بن قحطبه و در کنار قبر هارون خلیفه عباسى به خاک سپردند و نخستین بناى حرم مطهر همان بقعه هارون الرشید است که بعدها حرم را روى دیوارهاى قدیمى آن بنا نهادند و از آن به بعد طوس به مشهد الرضا تغییر نام یافت.

 نکته2 
در سال 400 هجرى قمرى به دستور سلطان محمود غزنوى بناى بقعه و حرم تجدید بنا و منارهاى بر آن افزوده شد و پس از آن در زمانهاى مختلف اقداماتى به مرور صورت گرفته است .

 نکته3 
سنگ مرقد نخستین که برای مشخص نمودن مدفن امام بر زمین نصب شده، سنگ بنای ساخت ضریح هم بوده است. آنچه مسلم است تا قرن هشتم هجری قمری ضریحی بر مضجع شریف نصب نبوده است.

نکته4 
در ابتدا حرم مطهر به صورت بنایی ساده، با مصالح ویژه آن دوران بنا شده بود، چنانکه بقعه مطهر تنها یک در ورودی ساده در پیش روی مبارک داشت و دارای تزئیناتی مختصر به سبک آن زمان بود.

 نکته 5 
مشهور است که از زمان صفویان گذاشتن ضریح بر مرقد امام مرسوم شده است و برخی احتمال دادند که ساخت ضریح از عصر تیموریان متداول گشته است.

نکته6 
28 هزار لامپ در حرم امام رضا علیه السلام روشن میباشد، که اکنون علاوه بر 28 هزار شعله برق، شش هزار لوستر نیز در ابعاد مختلف و با قدمتهای طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته7 
ضریح اول، ضریحی چوبی بوده، با تسمههای فلزی و پوششی از صفحات طلا و نقره. این ضریح در زمان شاه طهماسب صفوی یعنی سال 957 هجری قمری ساخته و بر روی صندوق چوبی مضجع منور نصب میشود. در سال 1311 همزمان با تعویض صندوق به دلیل فرسودگی پایهها ضریح برچیده شده، پوشش طلا و نقره و جواهرات آن از چوبها جدا و به خزانه آستان قدس منتقل میشود.

 نکته8 
ضریح دوم، ضریحی بوده فولادی مرصع، معروف به ضریح نگین نشان. این ضریح در سال 1160 به دستور شاهرخ فرزند رضا قلی میرزا نوه نادرشاه ساخته و به وقف بر فراز مرقد شریف نصب میشود. ضریح فولادی یا ضریح نگین نشان سقف نداشته، پنجرهها و شبکههای چهار طرف آن دارای گوی و ماسورههایی بوده است که با نگینهای کوچک یاقوت و زمرّد تزیین یافته و تعداد آنها به 2000 بالغ میشده است. به دلیل وضعیت ویژه این ضریح ذیلاً به عین کتیبه آن اشاره میشود. «نیاز رحمت ایزد مستعان، و تراب اقدام زوّار این آستان ملک پاسبان، سبط سلطان نادر شاه الحسینی الموسوی الصفوی، بهادرخان به وقف و نصب این ضریح و قبههای مرصع چهار گوشه ضریح مقدس مبارک موفق گردید. ( سنه 1160قمری )

 نکته9 
در زمان تولیت میرزا سعیدخان برای مصون ماندن نذورات داخل ضریح دوم ، شبکه و پوشش طلایی روی ضریح منور قرار میگیرد، و بدین ترتیب سقف آن پوشش مییابد. این ضریح به دلیل وقف دائمی بودن تا قبل از شروع عملیات جایگزینی و نصب اخیر ضریح مطهر جدید یعنی پنجمین ضریح بر مضجع شریف و زیر ضریح پیشین قرار داشت. ضمن عملیات اخیر محل نصب این ضریح تغییر یافت و به قسمت تحتانی حرم مطهر منتقل گردید.

نکته10 
در عصر پادشاهی فتحعلی شاه قاجار ضریحی فولادی و ساده به ابعاد (3×4) و ارتفاع 2 متر ساخته و روی ضریح نگین نشان (ضریح دوم) نصب میشود که در اصل ضریح سوم محسوب میشود.

 نکته11

سقف ضریح سوم با چوبهای طلاکوب پوشش داشته و در سمت پایین ضریح در کوچک مرصعی قرار داشته است. به دلیل کوچکی و غیر مناسب بودن این ضریح پس از مدتی برداشته شده و به جای آن ضریح چهارم نصب میگردد. در حال حاضر این ضریح در موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض تماشای بینندگان قرار دارد.

نکته12 
ضریح چهارم ضریح ملمع یا ضریح طلا و نقره، معروف به شیر و شکر است، این ضریح در سال 1338 بر روی ضریح نگین نشان یا ضریح دوم نصب میگردد.

 نکته13 
طراحی ضریح چهارم توسط مرحوم استاد حافظیان انجام یافته و تحت نظارت ایشان کار اجرا و قلمزنی توسط مرحوم استاد هنرمند حاج محمد تقی ذو فن اصفهانی انجام گرفت.

نکته14 
ضریح چهارم دارای 05/4 متر طول و 06/3 متر عرض و 90/3 ارتفاع و 14دهانه به نشان چهارده معصوم بوده استاضافه بر بهرهبرداری از طلا و نقره و جواهرات .

 نکته 15 
پایهها، ستونها، کتیبههای سیمین با نقشهای مختلفی در نهایت مهارت قلمزنی شده بود. بین هر دو زاویه از پنجرههای ضریح مقدس یک صفحه بیضی شکل از طلا، که مجموعاً به هیجده عدد میرسید و هر یک به وزن تقریبی پنجاه مثقال بود احادیثی درباره فضیلت زیارت حضرت رضا علیه السلام به خط حاج شیخ احمد زنجانی معصومی کتیبه نوشته شده است .

نکته 16 
بر روی هر یک از دهانههای ضریح مقدس، از سمت پیش روی مبارک اسمی از اسمای چهارده معصوم علیهم السلام بر صفحهای فیروزه نشان از طلا و به خط ثلث و به قلم مرحوم حاج شیخ احمد زنجانی معصومی مکتوب بود. در بالای صفحات بیضی شکل، کتیبهای از نقره به طور برجسته، سوره مبارکه هل اتی را به قلم همان کاتب در برداشت.

نکته 17 
در چهار گوشه ضریح چهار خوشه انگور به عنوان نمادی از نحوه شهادت حضرت قرار داشت. بالای کتیبه سوره مبارکه «یس» و بر لب ضریح چهل و چهار برگ از نقره ملمع بین چهل و چهار گلدان ملمع نصب شده بود که بر روی صفحه مدور و محدب هر یک از آنها اسمی از اسمای حسنی الهی به طور برجسته و به خط ثلث و به رنگ سفید در زمینه لاجوردی مکتوب بود.

 نکته 18 
پس از گذشت بیش از چهل سال از نصب ضریح پیشین موجباتی همچون فرسودگی، و سست شدن پایهها و ساختار ضریح و ساییدگی پوشش و روکشهای نقرهای و طلایی آن، ساخت و نصب پنجمین ضریح را ضروری مینمود.

 نکته 19 
به دستور مقام معظم تولیت آستان قدس رضوی حضرت آیة الله واعظ طبسی، از سال 1372 مطالعات و بررسیهای مقدماتی ساخت ضریح آغاز گردید، و به دنبال آن طرحهای متعددی از طرف هنرمندان نامی کشور ارایه شد و نهایتاً توفیق طراحی ضریح نصیب استاد برجسته نگارگری کشور جناب آقای فرشچیان گردید.

 نکته20 
به منظور ساختن آخرین ضریح نخست بر اساس طرح موجود پایهها و ساختار ضریح که ترکیبی از کار آهنگری و نجاری است توسط واحدهای مربوطه در آستان قدس رضوی در نهایت استحکام انجام گرفت و ساختاری مرکب از آهن و فولاد و چوب گردو برای نصب روکشها و پوشش طلا و نقره ساخته شد.

 نکته21 
با آماده شدن طرح استاد فرشچیان کار قلمزنی و زرگری و به عبارت دیگر اجرای طرح که اساس کار ساخت ضریح و صورت پذیری آنست از تاریخ 12/11/75 تحت نظارت عالیه هنری استاد فرشچیان شروع شد و از میان چند نفر از هنرمندان قلمزن همچنان توفیق کار قلمرنی ضریح مطهر، نصیب استاد خدادادزاده اصفهانی گردید.

نکته 22 
پس از چهار سال با کار بی وقفه روزانه و بعضاً شبانه و همچنین با کار متوسط روزانه شش نفر در کمال ظرافت و امتیاز هنری و در نهایت صلابت و استحکام کار قلمزنی پایان یافت و ضریح برای حمل و نصب آماده گردید. از ویژگیهای ضریح مطهر جدید، ضخامت پوشش نقرهای آن است که حتی بعضاً به بیش از سه میلیمتر میرسد.

 نکته 23 
عملیات اجرایی برچیده شدن ضریح پیشین و نصب پنجمین ضریح از شامگاه روز شنبه 21/10/79، پس از مراسم غبارروبی آغاز گردید، و با هماهنگی کامل نیروهای فنی - تخصصی مورد نیاز به طور متوسط روزانه هفتاد نفر در سازمانی منظم و منسجم با تقسیم کار و تعیین مسئولیت هر یک از بخشهای عملیاتی و مدیران مربوطه طبق جدول زمانبندی شده، تحت مدیریت جناب آقای مهندس مهدی عزیزیان، مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا علیه السلام به مدت پنجاه روز جریان خود را طی نمود. کار بنای عشق و کعبه مقصود، و فراز آمدن معبد خورشید در فضایی معنوی و شورانگیز آغاز شد.

 نکته 24

محدوریت وقف به نصب بودن ضریح و عدم جواز شرعی انتقال آن از یک سو و از طرف دیگر، وجود موانع و مشکلات جدی فنی و معماری بر سر راه استحکام سازی پایههای نصب ضریح جدید موجب گردید تا پس از بررسی و مطالعات زیاد چاره کار به انتقال ضریح به قسمت زیرین حرم مطهر و نصب محاذی اطراف مضجع شریف دیده شود.

 نکته 25 
از جمله اقدامات اساسی دیگری که همزمان با نصب ضریح مطهر صورت پذیرفت، بتون ریزی و کف سازی و مفروش نمودن کف حرم مطهر با سنگهای مرمر بسیار نفیس همراه با کانال کشی و برقراری سیستم تهویه و هوا دهی زمینی و دیواری است، و نیز مرمت آیینه کاریها و کاشیکاریها و کتیبههای روضه منوره از جمله دیگر اقداماتی بود که در جریان عملیات نصب ضریح به آن مبادرت شد.

نکته 26 
سنگ پلاک پیشین مضجع، که مرکب از 12 قطعه سنگ بود برداشته شده، به موزه مرکزی آستان قدس رضوی انتقال یافت، و به جای آن سنگ نفیس مرمر یکپارچه به طول 20/2 و عرض 10/1 و ارتفاع 90 سانت که در نهایت جلا و صفا و زیبایی حجاری شده بود نصب گردید.

 نکته 27 
در اطراف ضریح مطهر به نشانه چهارده معصوم چهارده دهانه به شکل محراب طراحی و اجرا شده است. سیر نقشها و جهت قوسهای آن یکدیگر را همراهی و تکمیل کرده، و مدار یگانه آنها که نهایتاً به مرکز و نقطه واحدی میرسد، تداعی کننده اصل اصیل عرفانی مشاهده وحدت در کثرت و کثرت در وحدت میباشد، و نیز وحدانیت ذات باریتعالی و قائمیت و بازگشت پذیری کائنات و ممکنات را به او متجلی میسازد.

 نکته 28 
در هشت لچکی چهار گوش ضریح مطهر، به سبک هنر اصیل ایرانی، از گل آفتابگردان که نمادی از شمس الشموس که یکی از القاب امام رضا علیه السلام است نقشهایی تعبیه شده است. در اطراف ضریح مقدس گلهایی پنج و هشت برگی به نشانه خمسه طیبه و هشتمین امام طراحی و اجرا شده است.

نکته 29 
دو سوره مبارکه «یس» و «هل اتی»، در بالای ضریح مطهر به صورت کتیبه دور تا دور ضریح نوشته شده است. طول کتیبه بالایی یعنی سوره مبارکه «یس» دارای 66/17 و عرض 18 سانتیمتر و طول کتیبه «هل اتی» 76/16 و عرض آن 14 سانت میباشد، هر دو کتیبه و دیگر خطوط بیرونی و داخلی ضریح مطهر که مشتمل بر آیاتی از کلام الله مجید و اسمای حسنی الهی و نامهای حجج خداوندی است، در کمال قوت و استحکام توسط خوشنویس نامی جناب آقای موحد نوشته شده است.

نکته30 
برای اولین بار پوشش داخلی ضریح مطهر، سقف و دیوارهای آن با نقش و نگارها و کتابت اسماء الهی، با خاتمکاری یه طرز بسیار بدیع و زیبا تزیین یافته استطراحی نقوش داخل ضریح مطهر، توسط استاد فرشچیان انجام یافته، و اجرا و یا خاتمکاری توسط استاد هنرمند کشتی آرای شیرازی و همکارانشان صورت پذیرفته است.

نکته31 
ضریح مطهر جدید حدود 12 تن وزن داشته، ضخامت پوشش نقرهای و طلایی آن و اتصال روکشهای بدون پیچ یکی از ویژگیهای این ضریح است. طول ضریح 78/4 و عرض آن 37/3 و ارتفاع آن با محاسبه سنگ پایه 96/3 متر میباشد.

 نکته32 
حرم مطهر مجموعهای است تقریباً مدور، که مرکز آن مضجع منور امام ابوالحسن الرضا علیه السلام قرار دارد.همچنین حرم مطهر که گنبد درخشان و طلایی برفراز آن قرار دارد، تقریباً در مرکز بناهای آستان مقدس واقع شده، و از نقطه نظر معماری و هنری بسیار بدیع و استوار، و زیبا و دل انگیز است.

 نکته33 
سالانه در این حرم مطهر بیش از 700 هزار مُهر نماز مورد استفاده و جایگزین مُهرهای شکسته و کثیف میشود.

 نکته34 
نامهای حرم مقدس امام رضا علیه السلام به ترتیب ذیل میباشد:

آستان ملائک پاسبان - ارض اقدس - بقعة مبارکه - حرم مطهر - روضة رضویه - روضة مقدسه روضة منوره - عتبة عالیه - قبلة هفتم - کعبة آمال - مرقد ملکوتی - مرقد منور - مضجع شریف - معین الضعفاء.

 نکته 35 
سقف حرم دارای دو پوشش است، پوشش اول: که از زیر مشهود است، به صورت مقعر و مقرنس بوده، ارتفاع آن از سطح حرم تا نقطه پایانی سقف 80/18 متر میباشد، و پوشش دومهمان لایه خارجی گنبد مطلی است.

نکته 36 
حرم مطهر تقریباً به شکل مربع بوده، و مساحت آن پس از توسعهیی که پس از انقلاب اسلامی انجام شد، به 139 متر مربع بالغ شده است، سطح حرم با سنگ مرمر مفروش گردیده، و تمام ازاره دور حرم با کاشیهای ممتاز و ظریف چینی مانند، با رنگهای بسیار دلپذیر، مشهور به کاشیهای سنجری مزین شده است، بر روی این کاشیها آیات قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام با خط رقاع و ثلث، همراه با نقشهای اسلیمی نوشته و تزئین یافته است.

 نکته 37 
از طریق چهار صفه یا ممر حرم مطهر، با رواقهای اطراف اتصال یافته، و زائرین از طریق آنها حضور حضرت تشرف حاصل مینمایند. پیش از این، در ضلع جنوبی حرم مطهر (پیش روی مبارک)، دو محراب بسیار نفیس و ممتاز از جنس کاشی چینی نصب بوده، که پس از توسعه به لحاظ قدمت و نفاست، به موزه آستان قدس منتقل شده است.

 نکته 38 
حرم مطهر در اوایل قرن ششم یعنی دوران سلطان سنجر سلجوقی، با کاشیهای بسیار نفیس تزیین یافته، و وجود تاریخ 612 هجری قمری، که بیانگر دوران سلطنت سلطان محمد خوارزمشاه میباشد، گویای اقدامات و فعالیتهایی است، که در این زمان، در زمینه توسعه و مرمت ابنیه حرم مطهر انجام یافته است.

نکته 39 
حرم پاک امام، اضافه بر جلال معنوی و جذبه روحانی، و زیبایی و شکوه معماری، مزین به برخی از نفایس و مآثر ارزشمند است، تعدادی از هدایای بزرگان و حکمرانان گذشته، در قابهایی تعبیه شده، در مکانهایی از حرم مطهر، در برابر دید زائران قرار دارد. این جواهرات و نفایس که در هشت قاب چیده شده، شامل 104 قلم اشیای مختلف استقدیمیترین آنها سلیمانیههایی است، با دور نقره، مربوط به 550 سال قبل، و دیگر شمشیری جواهر نشان و خنجر الماس نشان، و مروارید و تسبیح و انگشترهایی از الماس و برلیان درشت.

 نکته40 
گنبد حرم از آجر ساخته شده، و سپس روی آن را با الواح مسی، که روکشی از طلا دارد پوشاندهاند، تذهیب این گنبد برای آخرین بار در سال 1010 تا 1016، در زمان شاه عباس صورت گرفته، و به طوری که از گفتههای محققان بر میآید، رویه و سطح این گنبد پیش از آن کاشیکاری بوده است
پنج شنبه 16/6/1391 - 16:24
قرآن
الا انّ وعد الله حق.....

بدرستیکه وعده پروردگارتان محقق شدنیست؛
اگر به آن ایمان داشته باشید...

 امروز مصداق بارز غلبه گروهی قلیل به واسطه ایمان به وعده الهی را بر خیل کثیر دیدیم

 و این وعده الهی بود به آنان که به او ایمان دارند و در راهش مقاومت می کنند
 
« کم من فئة قلیلة   غلبت علی فئة کثیرة   باذن الله »

صد نفر با ایمان در مقابل صدهزار نفر در میدان
و صدها هزار نفرحامیان خارج از میدان مبارزه اعم از خارجی و داخلی، دولتی و غیر دولتی و.....

خدا قوت به تمام برادران رزمنده ام
خدا قوت به آنانی که برای خدا کار کردند تا نتیجه کارشان برای ابد باقی بماند
 خداقوت به آنان که با قلبشان به کلام پیرشان اعتقاد داشتند که:
 « ما برای تکلیف می جنگیم و نتیجه فرع آن است »
« ما مامور به وظیفه هستیم نه نتیجه »

و پروردگارمان نتیجه را برای ما تضمین کرد به نصر الهی....

 شادمانیم که مغلوب تهدیدها و تطمیع ها نشدیم ،
 به تکلیفمان عمل کردیم
 و به عهد خونمان با امام وفادار ماندیم
تا فردای قیامت شرمنده مادر سادات نباشیم
 که چرا در مقابل بر زمین ریختن خون پاک فرزندانش سکوت کردیم....

و سیعلم الذین ظلموا ......
پنج شنبه 16/6/1391 - 16:19
تاریخ
موضوع: امام هادی (ع), فضائل امام نقی (ع)

نقل شده که امام هادی علیه السلام به قصر متوکل آمدند و در گوشه ای به نماز ایستادند ، یکی از مخالفان آمد روبه روی حضرت ایستاد وگفت : این کارهای ریایی تا کی ؟!

حضرت به سرعت نماز را به پایان بردند وسلام دادند و رو به شخص کردند و فرمودند :

اگر دروغ می گویی خدا نابودت کند . پس آن مرد افتاد و مرد . خبر این داستان در قصر پیچید . (اثبات الوصیه 231)

 —————————————————————-

منبع : فرهنگ جامع سخنان امام هادی علیه السلام / ت: علی مویدی /ص: 231

پنج شنبه 16/6/1391 - 16:15
ازدواج و همسرداری
زدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)

فاطمه زهرا علیهاالسلام دختر پیغمبر اکرم و از دوشیزگان ممتاز عصر خویش بود. پدر و مادرش از اصیل ترین و شریف ترین خانواده های قر یش بودند. از حیث جمال ظاهری و کمالات معنوی و اخلاقی از پدر و مادر شریفش ارث می برد. و به عالیترین کمالات انسانی آراسته بود. شخصیت و عظمت پیامب ر اکرم روز به روز در انظار مردم بالا می رفت و قدرت و شوکت او زیادتر می شد به همین علت دختر عزیزش زهرا (علیها السلام) همواره مورد توجه بزرگا ن قریش و رجال باشخصیت و ثروتمند قرار داشت هر از چندگاه از او خواستگاری می کردند اما پیامبر با خواستگاران طوری رفتار می کرد که می پنداشتند مورد غضب پیامبر قرار گرفته اند. رسول خدا فاطمه را برای علی (علیه السلام) نگاه داشته بود و مایل بود از جانب او پیشنهاد شود. پیامبر از جانب خدا مأمور بود که نو ر ر ا با نور به ازدواج در آورد
* پیشنهاد به علی:
اصحاب رسول خدا احساس کرده بودند که پیغمبر اکرم تمایل دارد فاطمه (علیها السلام) را با علی پیوند ازدواج دهد، ولی از جانب علی پی شنهادی نمی شد.یک روز عمر و ابوبکر و سعد بن معاذ و گروهی دیگر که پیامبر تقاضای ازدواج آنها را رد کرده بود در مسجد گرد آمده بودند و از هر دری سخن می گفتند. در این بین سخن از فاطمه به میان آمد. ابوبکر گفت: مدتی است که اعیان و اشراف عرب فاطمه علیهاالسلام را خواستگاری می نمایند اما پیغم بر اکرم پیشنهاد احدی را نپذیرفته و در جوابشان می فرماید: تعیین همسر فاطمه با خداست.برای همه روشن بود که خدا وپیغمبر، فاطمه را برای علی علیه ا لسلام نگاهداشته گفت: حاضرید به اتفاق هم نزد علی برویم و جریان را برایش تشریح کنیم و اگر به ازدواج مایل بود همراهیش کنیم؟! » سعد بن معاذ « و» عمر « اند. سپس به آنها از این پیشنهاد استقبال و او را در این کار تشویق کردند. سلمان فارسی می گوید: عمر و ابوبکر و سعد بن معاذ بدین قصد از مسجد خارج شدند و به جانب آن حضرت شتافتند.علی (ع) فرمود: از کجا می آیید و به چه منظور اینجا آمده اید؟ ابوبکر گفت: یا علی تو در تمام کمالات بر سایرین برتری داری، و از موقعیت خود و علاقه ایکه رسول خدا به تو دارد کاملاً آگاهی. اشراف و بزرگان قریش برای خواستگاری فاطمه علیها السلام آمده اند ولی پیغمبر صلی الله علیه وآله دست رد به سینه همه زده و تعیین همسر فاطمه را به دستور خدا حواله داده است. گمان می کنم خدا و رسول، فاطمه را برای تو گذاشته اند. و شخص دیگری قابلیت این افتخار را ندارد.
* افکار خفته بیدار می شود:
اوضاع بحرانی اسلام و گرفتاری ها و فقر اقتصادی مسلمین، چنان علی (ع) را مشغول ساخته بود که به خواسته های درونی خویش و ازدواج و تشکیل خانواده هیچگونه توجه نداشت. علی (ع) اندکی پیرامون پیشنهاد آنها تأمل و اطراف و جوانب قضیه را به خوبی بررسی نمود: تهیدستی خود و مشاهده گرفتاریهای عمومی از یک طرف و فرا رسیدن زمان ازدواج وی از طرف دیگر( 1). او بخوبی می دانست که اگر همسری چون فاطمه را از دست بدهد دیگر این فرصت قابل جبران نیست.

* علی (ع) به خواستگاری می رود:
این پیشنهاد علی را تحت تأثیر قرار داد بطوریکه دست از کار کشید و به منزل بازگشت. خود را شستشو داد، عبای تمیزی بر تن کرد و به خ دمت رسول اکرم فرمود: در را باز کن. کوبنده در شخصی است که خدا و رسول او را دوست دارند او هم خدا و رسول « ام سلمه » شتافت. درب خانه را به صدا درآورد. پیغمبر به را دوست دارد. عرض کرد: یا رسول الله! پدر و مادرم فدایت، کیست که ندیده درباره اش چنین داوری می کنی؟ فرمود: ای ام سلمه!مردی دلاور و شجاع است او برادر و پسرعمویم و محبوب ترین مردم نزد من است .ام سلمه از جای جست و در سرای را باز کرد. علی (ع) داخل منزل شد، سلام داد و در حضور پیغمبر نشست. از خجالت سرش را به زیر انداخت، و نتوانست تقاضای خویش را عرضه بدارد. مدتی هر دو خاموش بودند. بالاخره پیغمبر (ص) سکوت را شکست و فرمود: یا علی گویا برای حاجتی نزد من آمده ای که از اظهار آن خجالت می کشی؟ بدون پروا حاجت خود را بخواه و اطمینان داشته باش که تمام خواسته هایت قبول می شود . عرض کرد: یا رسول الله پدر و مادرم فدای تو باد، من در خانه شما
بزرگ شدم و از الطاف شما برخوردار گشتم. بهتر از پدر و مادر، در تربیت وتأدیب من کوشش نمودی و به برکت وجود شما هدایت شدم. یا رسول الله! به خدا سوگند اندوخته دنیا و آخرت من شما هستی. اکنون موقع آن شده که برای خود همسری انتخاب کنم و
تشکیل خانواده دهم، تا با وی مأنوس گردم و از ناراحتیهای خویش بکاهم. اگر صلاح بدانی و دختر خود فاطمه علیها السلام را به عقد من در آوری سعادت بزرگی نصیب من شده است . رسول خدا که در انتظار چنین پیشنهادی بود صورتش از سرور و شادمانی بر افروخته شد، فرمود: صبر کن تا از فاطمه اجازه بگیرم .
پیغمبر نزد فاطمه (ع) رفت، فرمود: دخترم! علی بن ابی طالب (ع) را به خوبی می شناسی برای خواستگاری آمده است. آیا اجازه می دهی ترا به عقدش در آورم؟ فاطمه از خجالت سکوت کرد و چیزی نگفت. پیغمبر چون آثار خشنودى را درچهره او دید گفت: الله اکبر و سکوت ( او را علامت رضایت دانست .( 2
* توافق:
رسول اکرم (ص) پس ازکسب اجازه به نزد علی آمد و با لبی خندان گفت: یا علی! آیا برای عروسی چیزی داری؟ پاسخ داد: یا رسول الله پدر و مادرم قربانت، شما از وضع من کاملاً اطلاع دارید. تمام ثروت من عبارت است از یک شمشیر، یک زره و یک شتر.فرمود: تو مرد جنگ و جهادی و بدون شمشیر نمی توانی در راه خدا جهاد کنی، شمشیر از لوازم و احتیاجات ضروری تو است. شتر نیز از ضروریات زندگی تو محسوب می شود، باید به وسیله آن آبکشی کنی و امور اقتصادی خود و خانواده ات را تأمین کنی و برای اهل وعیالت کسب روزی نمایی و در مسافرت بارت را بر آن حمل کنی، تنها چیزی که می توانی از آن صرف نظر کنی همان زره است. منهم به تو سخت نمی گیرم و به همان زره اکتفا می نمایم .یا علی آیا اکنون بشارتی به تو بدهم و رازی را برایت آشکار بسازم؟ !عرض کرد : آری یا رسول الله، پدر و مادرم فدایت، شما همیشه نیک خوی و خوشزبان بوده اید. فرمود: پیش از آنکه به نزد من بیایی جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمد! خدا ترا از بین مخلوقاتش برگزیده و به رسالت انتخاب کرد. علی (ع) را برگزید و برادر و وزیر تو قرار داد .باید دخترت فاطمه را به ازدواج او درآوری. مجلس جشن ازدواج آنان در عالم بالا و در
حضور فرشتگان برگزار شده است. خدا فرزندان پاک و نجیب و طیب و طاهر و نیکو به آنان عطا خواهد نمود یا علی هنوز جبرئیل بالا ( نرفته بود که تو درب منزل را زدی .( 3
* خطبه عقد:
پیغمبر صلی الله علیه وآله فرمود: یا علی تو زودتر به مسجد برو و من نیز از عقب تو می آیم، تا در حضور مردم مراسم عقد را برگزار کنیم و خطبه بخوانیم .علی (ع) مسرور و خوشحال به جانب مسجد حرکت نمود. ابوبکر و عمر را در بین راه ملاقات کرد، آنها از جریان کار جویا شدند، گفت: رسول خدا دخترش را به من تزویج کرد، هم اکنون پیامبر در راه است تا در حضور جمعیت، مراسم عقد و خطبه خوانی را انجام دهد.پیغمبر (ص) در حالی که صورتش از سرور و شادمانی می درخشید به مسجد تشریف برد، و به بلال فرمود: مهاجر و انصار را در مسجد جمع کن. هنگامی که مردم جمع شدند، بر فراز منبر
رفت و پس از حمد و ثنای فرمود: ای مردم آگاه باشید که جبرئیل بر من نازل شد و از جانب خدا پیام آورد که مراسم عقد ازدواج علی و فاطمه علیها السلام در عالم بالا و در حضور فرشتگان برگزار شده و دستور داده که در زمین نیز آن مراسم را انجام دهم، و شما را بر آن گواه بگیرم. سپس نشست و به علی (ع) فرمود: برخیز و خطبه عقد را بخوان.

علی علیه السلام برخاست و فرمود: خدا را بر نعمت هایش سپاس می گویم و شهادت می دهم که بغیر از او خدایی نیست. شهادتی که مورد پسند و رضایت او واقع شود. درود بر محمد صلی الله علیه وآله، درودی که مقام و درجه اش را بالا برد. ای مردم! خدا ازدواج را برای ما پسندیده و بدان دستور داده است. ازدواج من و فاطمه را خدا مقدر کرده و بدان امر نموده است. ای مردم! رسول خدا فاطمه را به عقد من در آورد و زره ام را از بابت مهر قبول کرد. از آن حضرت بپرسید و گواه باشید. مسلمانان به پیغمبر (ص) عرض کردند: یا رسول الله! فاطمه را با علی کابین بسته ای؟ رسول خدا پاسخ داد: آری ! پس تمام حضار دست به دعا برداشته گفتند: خدا این ازدواج را بر شما مبارک گرداند و درمیانتان دوستی ومحبت افکند.

پنج شنبه 16/6/1391 - 16:3
خاطرات و روز نوشت

مقدمه را با جمله ای از سید شهیدان اهل قلم آغاز میکنم که گفت: در جمهوری اسلامی همه آزادند بجز حزب الهی ها.

بسیجیان افرادی که همیشه به علت روحیه استکبار ستیزی و فداکاری مورد اعتاب قرار گرفته اند نمونه های این مظلومیت بسیجیان را در برهه های مختلف زمانی مشهود است از به زیر تانک و روی مین رفتن در جبهه های نبرد حق علیه باطل تا جانبازی در فتنه88 و حالا هم به زندان و زیر پوتین یگان ویژه رفتن در جریان تسخیر جاسوس خانه یک کشور استعمارگر و فاسد به جرم زیر بار جور و ستم بیگانه نرفتن و دفاع از نظام اسلامی، بسیجیان امروز همان میراث داران بسیجیان دهه 60 هستند که گمنام رفتند و گمنام ماندند، این بسیجیان همان هایی هستند که در فتنه 88 جان خود را کف دست گرفتند و برای مبارزه با پیاده نظام منافقین و دشمنان که تا قلب پایتخت پیش آمده بودند رفتند و بسیاری از آنها تا پای جان ایستادند دهها شهید و جانباز تقدیم رهبر فرزانه خود کردند در حالی که در همان روزهای اوج فتنه هنگامی که منافقین سبز مشغول لجن پراکنی و تخریب بیت المال بودند که بارها از طرف پلیس مورد حمله قرار گرفتند تنها به جرم این که برای کمک به برقراری آرامش آمده بودند و از هیچ تلاشی فرو گذار نمیکردند.

آن روزها با تمام بی مهری ها گذشت و کسی از بسیجیان و خانواده های جانبازان و شهیدانش کوچکترین یادی نکرد براستی که بسیجیان امام خامنه ای(دامت برکاتة) مظلوم تر از بسیجیان امام خمینی(ره) هستند، ولی با این وجود بسیجیان در یوم الله 8 آذر ثابت کردند که نمیتوانند وجود مستکبران را برتابند و در اقدامی خود جوش به تحصن جلوی لانه جاسوسی انگلیس و در نهایت با وجود تمام تلاشها برای دفاع و استفاده پلیس از گاز اشک آور و باتوم و حتی پرتاب بسیجیان از روی درب سفارت به پایین به تسخیر این مکان همت گماشتند و حدود5 ساعت این دارالفتنه را به تسخیر خود در آوردند و به تمام دنیا ثابت کردند در مقابل هر قدرتی با هر نامی می ایستند و آن را به زانو در می آورند ولی قضیه به همینجا ختم نشد و بیش از 200 نفر از بسیجیان در طی آن شب و روزهای پس از آن بازداشت و به زندان افکنده شدند تنها به جرم مبارزه با عملیات جاسوسی دشمن قسم خورده اسلام و ایران، و ازآن بدتر رفتار ناشایست برخی افراد و پشت کردن آنها به بسیجیان بود که گویا گذشته را فراموش کرده اند و نقش بسیج در حفظ کشور را هرگز ندیده اند شروع به ضربه زدن به این سرمایه ارزشی نظام کردند، آیا این افراد فکر نمیکنند رفتار آنها در آینده موجب بدبینی و ایجاد شکاف در میان این نیروهای ارزشی انقلاب خواهد شد؟ اگر نتیجه رفتارآنها صدمه ای به نظام مقدس اسلامی وارد کند این افراد میتوانند پاسخگوی آن باشند؟

پنج شنبه 16/6/1391 - 15:53
سياست

ماجرای یک ادکلن کشنده و بی خبری وزارت بهداشت و مجلس!

اما طی روزهای گذشته روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مردم به هیچ وجه ادکلن‌ Lovely نخرند. این سازمان از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرتبط با این موضوع، سریعا دانشگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان امر قرار دهند.نکته جالب اینکه کلیه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از واردات غیر قانونی این ادکلن کشنده اظهار بی اطلاعی می کنند!
سرویس اجتماعی «فردا»؛ ماجرای توزیع ادکلن کشنده بین زائران در عراق از چند ماه پیش بر سر زبان ها افتاد و این موضوع تا بدان جایی پیش رفت که مردم با ارسال پیامک هایی به یکدیگر نسبت به عدم استفاده از این ادکلن هشدار دادند. "ادکلنی با نام lovely که جدیدا از مرز عراق وارد ایران شده، حاوی مواد کشنده است که با استنشاق آن پس از چهار یا پنج روز مسموم می‌شوید و درمانی هم ندارد".

اما کمی پس از آن اطلاعیه‌ای از سوی برخی اداره‌های حج و زیارت استان‌ها در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفت که در آن آمده بود: "گزارش‌های واصله حاکی است تشکیلات القاعده در استان "المثنی" عراق نوعی ادکلن موسوم به «lovely» را که حاوی گاز کشنده است، توزیع کرده است که فرد با استشمام آن بعد از چهار روز کشته می‌شود و به این عبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام کن. به قرار مسموع (شنیده) تاکنون 18 نفر خارجی از این طریق کشته و 35 نفر نیز در بیمارستان‌های عراق بستری شده‌اند. این ادکلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و دیگر شهرهای عراق به‌وفور موجود است و به‌فروش می‌رسد. با توجه به این‌که احتمال خرید این ادکلن توسط زائران عتبات عالیات وجود دارد، در جلسات توجیهی قبل از سفر موضوع را به‌نحو مقتضی به زائران اطلاع‌رسانی کنند."

 

پس از گذشت مدتی از انتشار این اطلاعیه، مدیرکل حوزه‌ ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد که با توجه به پیگیر‌ی‌های صورت‌گرفته، گزارشی از این موضوع و خطری که این‌گونه زائران را تهدید می‌کند، نداشتیم و کماکان مشکلی نبوده است و زائران ایرانی هم مشکلی نداشته‌اند.

او در عین حال که این موضوع را در حد یک شایعه دانست و آن را تکذیب کرد، به زائران هم توصیه می‌کند که حتما به توصیه‌ها و تذکرهای مدیران کاروان‌ها و کارگزارن زیارتی توجه کنند.

چندی بعد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت که ادکلن موسوم به "lovely" از مبادی رسمی وارد کشور نشده و هیچ نمونه‌ای از آن برای سنجش و آزمایش در اختیار این معاونت قرار نگرفته است. وی در عین حال تاکید کرد که با توجه به اهمیت موضوع، باید سازمان پزشکی قانونی وارد عمل شود با تشکیل پرونده، این موضوع بررسی شود.

دکتر عبدالعظیم بهفر مدیر کل نظارت و ارزیابی در فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز می گوید که تاکنون هیچ جواب صحیحی از منبع خبر پیدا نکردیم و نمی توانیم آن را تایید و یا تذکیب کنیم.

بهفر با اشاره به این که تاکنون گزارش رسمی در این خصوص به سازمان غذا و دارو اعلام نشده است، گفت: بهتر است سایر سازمان‌ها در صورتی که به موارد این چنینی برخورد می‌کنند، آن را حتما به وزارت بهداشت که متولی امر است منعکس کنند تا بتواند آن را پیگیری کند و دقیق‌تر مورد آنالیز قرار دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که علت دقیق مرگ عده‌ای از مصرف‌کنندگان این فرآورده در عراق چیست، اظهار کرد: متاسفانه همه اطلاع‌رسانی‌ها در این خصوص غیررسمی بوده است و این اخبار را تایید نمی‌کنیم.

اما طی روزهای گذشته روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مردم به هیچ وجه ادکلن‌ Lovely نخرند. این سازمان از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرتبط با این موضوع، سریعا دانشگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان امر قرار دهند.

نکته جالب اینکه کلیه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس از واردات غیر قانونی این ادکلن کشنده اظهار بی اطلاعی می کنند و می گویند که برخی تنها به تبلیغات کالاهای غیر قابل قبول در کشور می پردازیم!

حسینعلی شهریاری که ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد، می گوید که تا به حال هیچ خبری در این رابطه نشینده و بار اول است که اسم این ادکل و ماجرای آن را می شنود.

عبدالرحمان رستمیان یکی دیگر از اعضای این کمیسیون نیز از محتوای جلسات این کمیسیون طی ماه های اخیر خبر می دهد و می گوید که تا به حال هیچ دستور جلسه ای درباره با ادکلن نداشته ایم. بیشتر به موارد کلی مانند تبلیغات می پردازیم.

بی اطلاعی مسئولان امر در کنار هشدارهایی که مرتبا وزارت بهداشت جهت عدم استفاده از این کالا به مردم می دهد، می طلبد که دست اندرکاران مربوطه چه در مجلس و چه در دولت، تدابیری اندیشه کنند تا سرانجام درست یا غلط بودن این اخبار را مشخص و از گسترش شایعات پیرامون آن جلوگیری به عمل آورند.
پنج شنبه 16/6/1391 - 15:43
سياست
فارسی وان

بخش ارتباطات- با آغاز به کار شبکه فارسی زبانِ فارسی 1 (Farsi1) در مرداد 1388 موج جدیدی از تهاجم فرهنگی ایران را فرا گرفت که به راحتی می توانست افراد خانواده را از کا روزمره باز داشته و یا حتی مرد خانه را به بهانه ی تماشای سریال "ویکتوریا" زودتر به خانه بکشاند.

با کنار گذاشتن صاحب این شبکه و دیدگاه هایش و هدفش از راه اندازی این شبکه ، آنچه حائز اهمیت است محتوای سریالهای این شبکه می باشد.

آنچه که آشکارا در تمامی فیلمهای این شبکه مشهود می باشد ، روابط نامشروع و بی بند و باری و خشونت است و در تمامی فیلمهایی که تا کنون پخش شده (و پس از این پخش خواهد شد) بر رابطه زن و مرد متاهل با زن و مرد دیگری ، اشکال وارد نیست و این مسئله جزیی از عرف جامعه آنها محسوب می شود.

اساس (Base) سریالهای این شبکه که عمده ی آنها کره ای ، کلمبیایی و آمریکایی هستند، بر بی دینی، روابط آزاد جنسی، خیانت، شرابخواری و سقط جنین استوار است.

این شبکه عملأ با هدف نابود سازی بنیان خانواده راه اندازی شده و در این راستا از هیچ ابزاری فروگذار نمی کند.

هرچند بیان می شود که فیلم ها سانسور شده است و به پشتوانه ی همین حرف ،اعضای خانواده درکنار هم و در هر سنی بیننده ی آن هستند اما جدا از نحوه ی پوشش ، مضمون حرف ها و نوع حرکات و نشان دادن ارتباط تا مرحله ای خاص ، باعث می شود ،مخاطبین و بخصوص کودکان و نوجوانان گرفتار خیال پردازی ذهنی جنسی شوند که آثار بسیار مخربی دارد.

در چنین حالتی فرد عملأ با نامحرم ارتباط ندارداما انرژی وی پیش از هیجان تخلیه شده و دُز بالاتری از هیجان شکل می گیرد و بتدریج انرژی تخلیه و هیجان افزایش می یابد تا در نهایت غیر قابل کنترل شده و طغیان می کند.

و در اینجاست که عشق جای خود را به خیانت، بنیان خانواده جای خود را به روابط آزاد جنسی و دین مداری جای خود را به بی دینی و بی بند و باری می دهد.

اکنون به دو سریال اخیر فارسی 1 می پردازیم:

الف- در جستجوی پدر

سریالی کلمبیایی است که اوج روابط نامشروع را به نمایش گذاشته است، اما چنان مخاطب را سرگرم یافتن پاسخی به این سوال که پدر من کیست؟ کرده که از مخاطرات آن غافل مانده اند. تمامی خانواده های این فیلم از روابط نامشروع بوجود آمده اند و این خود بزرگترین پارادوکس داستان است.

فارسی وان

خانواده! ، روابط آزاد جنسی! اگر خانواده اند، روابط نامشروع چرا؟! و اگر روابط آزاد جنسی دارند پس تشکیل خانواده چرا؟!

نکته همین جاست زیرا این فیلم به بیننده القا می کند که اصلأ نگران روابط آزاد جنسی نباشد و لزومی ندارد خود را در قید و بند خانواده محصور کند. در ضمن اگر در این میان به بارداری برخوردید دو راه حل پیش روی شماست، اول: سقط جنین و دوم: تشکیل خانواده(صوری) و باز روابط آزاد و باز ... .

جالبترین بخش این سریال آن است که احدی از ارتباط جنسی با دیگری اِبایی ندارد و پیامی را به مخاطب القا می کنند مانند این که حتما باید پیش از ازدواج رابطه جنسی را تجربه کرده باشید در غیر این صورت با مشکلی اساسی مواجه خواهید شد. پیام هایی در تضاد با فرهنگ دینی و ایرانی ما.

در جایی از فیلم دختری پانزده ساله که توسط دوست پسرش مورد تجاوز قرار گرفته، که با مادرش زندگی می کند و آرزو دارد پدرش زنده بود و از وی حمایت می کرد، ناگهان مادر واقعی اش پیدا شده و فاش می کند که مردی که مرده پدر واقعی او نبوده و وی حاصل رابطه نامشروع با مرد دیگری است و از سوی دیگر حکایت زندگی صاحب کافه ای را حکایت می کند که در گذشته ثروتمند بوده و زن و سه فرزند داشته و در دوران جوانی با دختری هجده ساله رابطه برقرار کرده و زمانی که این جریان فاش می شود از سوی خانواده اش طرد شده و به مشروبات الکلی رو می برد و سپس با زنی که یک پسر دارد رابطه برقرار می کند و ...

در واقع این فیلم سراسر فحشا و خیانت است که پیکانهایی شده و به کانون خانواده های ایرانی اصابت می کنند تا آن را مُثلِه کنند.

ب - سفری دیگر

این فیلم که در واقع "فرصتی دیگر" نام دارد، محصول آمریکا می باشد. البته بهتر بود اسم آن را "یک مرد و هزار زن" می گذاشتند، زیرا در پس خیانتهایی که در این فیلم زنها به مردهایشان می کنند ، همگی با یک مرد (نقش اول داستان، سالوادور"Salvador") ارتباط و رابطه ی جنسی دارند.

از دختر 21 ساله تا پیر زنی 68 ساله، همگی مجذوب این مرد هستند و ایجاد رابطه جنسی با وی را نوعی بُرد می دانند تا جایی که یکی از این زنها که با همدستی یک مرد همسر مُسن و ثروتمند خود را به قتل رسانده و با هم ازدواج کرده بودند اینک قصد دارد به خاطر "سالوادور" همسر دومش را نیز به قتل برساند.

در این فیلم به روح و آخرت اعتقادی ندارند و رویت بدن عریان زن برای پسران نوجوان نوعی آگاهی و آشنایی و مفید محسوب می شود و پدر روحانی داستان به کتاب آسمانی اعتقادی ندارد و از طریق قتل با داروهای تدریجی به راحتی می توان از شر همسر اول خلاص شده و به سراغ مرد دیگری رفت.

مشاهده می کنید که باز هم خیانت و روابط نامشروع ، سر تا سر این سریال را نیز در بر گرفته است.

فارسی وان و رژیم صهنویستی

نتیجه:

اینها فقط دو نمونه از سریالهای این شبکه است در حالی که فیلمهای دیگری مانند: "ویکتوریا" ، "خواهر دوست داشتنی من" ، "همسایه ها" ، "همسر من بی نظیر است" و ... که از این شبکه پخش شده اند، همگی در روابط آزاد جنسی و ریشه کن کردن بنیان خانواده و سقط جنین خشونت مشترکند و افکار بینندگان همچون کیسه بوکسی مورد هجوم مشتهای پیامهای منفی پی در پی این فیلمها قرار گرفته است.

در سالهای اخیر، این شگرد رژیم صهیونیستی بوده که در برابر مسلمانان و به خصوص ایران اسلامی قبل از شروع جنگ نظامی و یا در عدم توانایی اجرای جنگ سخت (Hard War)، از طریق جنگ نرم (Soft War) که عمده فعالیت آن در رسانه و تحریف در امور فرهنگی و اعتقادی است، اقدام می کند و این جریان از ریختن هزاران بمب بر سر مردم، مهلکتر است.

به فرموده مقام معظم رهبری: "اینگونه شبکه ها و برنامه هایشان ریشه ی خانواده های ایرانی را هدف گرفته اند" و بهترین راه مقابله با این شبکه ها ، تغییر نگرش های برنامه سازی رسانه ملی است، باید شبکه های متنوع فیلم و سریال راه اندازی شده و آرشیو و محتوای برنامه های صدا و سیما غنی سازی شوند تا بینندگان ایرانی اوقات فراغت خود را با شبکه های داخلی سپری کرده و پاسخ مناسبی نسبت به نیازهای خود دریافت کنند و این روند صورت پذیر نیست جز با همت و برنامه ریزی دقیقمسولین ذیربط.

پنج شنبه 16/6/1391 - 15:36
خاطرات و روز نوشت

امام خمینی(ره) :

به آقا سید علی (خامنه ای) بگو اینقدر از خدا طلب مرگ نکند!

 

حجت الاسلام دانشمند: اگر من از مظلومیت رهبر بگویم شاید دلتان خون بشود، خیلی مظلومند ایشان.

این موضوع را من با یک واسطه می گویم. با یکی از محافظ های آقا در حرم امام رضا روبروی ضریح، دو به دو با هم بودیم.

گفتم از آقا چه خبر؟

می­گفت ما روزهای دوشنبه، (این را می­گفت و گریه می­کرد) می­رویم سرکشی می­کنیم به خانواده شهدا. آقا می­فرمودند به خانواده شهدا نگویید که ما می­آییم که به زحمت نیافتند.

یک ربع قبل آقا در ماشین هستند ما درب می­زنیم و می­گوییم آقا می­خواهند تشریف بیاورند منزل و یک سلام و علیکی با مادر و پدر شهید نمایند.

یکبار رفتیم درب خانه دو شهید، من خودم رفتم دیدم درب باز است و آب و جارو کرده اند. درب زدم، مادر شهید آمدند دم درب و گفتند: آقا کو؟

گفتم: کدام آقا؟

گفت: مقام معظم رهبری کجاست؟

گفتم: شما از کجا می­دانید؟

شروع کرد به گریه کردن، گفت دیشب خواب بچه هام را دیدم، بچه­ها آمدند گفتند خوش بحالت، فردا سید علی می­خواهد بیاید خانه­تان.

به اینجا که رسید، مقام معظم رهبری هم رسیدند به درب خانه.

بعد مادر شهید گفت من خواب دیدم که امام هم تشریف آوردند و گفتند فردا آقا سید علی آقا می­خواهند بیایند، ما هم تبریک می­گوییم. و یک مطلبی هم امام فرمودند و پیغام دادند که من به شما بگویم.

مقام معظم رهبری فرمودند چه پیغامی؟

مادر شهید گفتند: امام فرمودند سلام ما را به آقا سید علی آقا برسانید و به ایشان بگویید اینقدر از خدا طلب مرگ نکن! فرج نزدیک است انشاءالله.

آقا خیلی گریه کرد.

حجت الاسلام دانشمند: مظلوم است آقا. یک کاری نکنیم که اگر گره ای نمی­توانیم باز کنیم، لااقل گره بر گره نیاندازیم. این واقعاً ظلم است، خدا نمی­بخشد.

در این دنیا مرکز شیعه فقط ایران است. افغانستان، پاکستان، مصر، عربستان و عراق را ببینید. در ممالک اسلامی کجا شیعه همه کاره است، ایران مرکز شیعه است، دل امام زمان به شما بسته شده و امید امام به شماست.

خدایا رهبر مظلوم و با کرامت انقلاب را بحق امام زمان محافظت بفرما.

پنج شنبه 16/6/1391 - 15:29
شعر و قطعات ادبی

مقام معظم رهبری ، حداد عادل و محمدی گلپایگانی

 

 

سروده حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معطم انقلاب در خصوص خلیج فارس: بگو به سِفله نادان، که عِرضِ خویش مَبَر/ که شیرِ شرزه، کجا بیمش از شغالان است/ چگونه منکر نام بلند فارس شود/ بر این خجسته لقب، صد دلیل و برهان است.

 

به مکر و خدعه کجا می‌شود، ز مام جدا

که پارس، پهنه دریادلان و شیران است

خلیج فارس چگونه شود خلیج عرب

که هر که گفت چنین، مبتلا به هذیان است


بگو به سِفله نادان، که عِرضِ خویش مَبَر

که شیرِ شرزه، کجا بیمش از شغالان است

چگونه منکر نام بلند فارس شود

بر این خجسته لقب، صد دلیل و برهان است

مگر نمی‌شنود بانگ فارس از موجش

به بخت دولت ایرانی‌اش، خروشان است

تلاطمی که به پهنای خود برانگیزد

نشانِ خشم وی از مکر بدسگالان است

کسی که خانه و خوانش، طفیل بیگانه است

خیالِ خامِ وی از فکرت پریشان است

به پاسداری از او، ارتش و سپاه و بسیج

به مرز پرگهرش، جملگی به فرمان است

به یک اشارت رهبر، امیرلشکر عشق

بنای کاخ ستم از اساس ویران است

اگر که سخت بُوَد عبرت از قرون سَلَف

مرور قصة صَدّامیان که آسان است

نبوده است زنسل عجم ابوسفیان

مسلّم است که فرزند آل قحطان است

نبوده است ز ایرانیان یکی بوجهل

شناسنامه ما بوعلی و سلمان است

مباد خالی از این نام "علو یا" هرگز

خلیج فارس که فرزند مام ایران است

 

پنج شنبه 16/6/1391 - 15:23
خاطرات و روز نوشت
   گفتاری از: حجت‌الاسلام سید مهدی اندرزگو
فرزند مجاهد شهید سید علی اندرزگو 

نمازی که رهبرانقلاب به یک شهید اقتدا کرد

شهید شیرودی

نمازی که رهبرانقلاب به یک شهید اقتدا کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی بعد از شهادت «علی‌اکبر شیرودی» فرمودند: او به یکی از برادران گفته بود "دعا کن شهید بشوم. از بعضی جریانات سیاسی خیلی دلم گرفته." درگیری‌های سیاسی، این جوان مؤمن را بسیار برآشفته و ناراحت کرده بود. شیرودی نخستین نظامی بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم.

به گزارش  شناخت رهبری به نقل از فارس ، خلبان شهید «علی اکبر شیرودی» از فرماندهان برجسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بود که حماسه‌های ناب و بی‌بدلیل آفرید.

بسیاری از بزرگان و شهدا در وصف شیرودی سخن گفته‌اند اما کلام امام خامنه‌ای که آن زمان رئیس شورای عالی دفاع بودند از شیرینی خاصی برخوردار است. خصوصاً اینکه تأکید می‌کنند، او نخستین نظامی بود که در نماز به او اقتدا کرده‌اند. آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی این سخنان است در ایام سالگرد شهادت شهید قهرمان، شیرودی.

*همیشه آماده شهادت بود

در هفته گذشته، ما دو عنصر عزیز، دو قهرمان، دو سرباز اسلام را از دست دادیم. دو جوانی که در راه خدا، مدت‌های مدید با قاطعیت و با ایمان کامل جنگیده بودند. یکی سروان شهید، افسر هوانیروز شیرودی، یکی دیگر سرگرد ادبیان.

این دو نظامی مسلمان، برای ما خیلی حرف‌ها دارند. وجود این‌گونه عناصر در ارتش جمهوری اسلامی، خیلی معنا دارد. مردم نمی‌دانند عناصر مؤمن و مکتبی ارتش چه می‌کنند و چگونه عناصری هستند، این دو قهرمان، در راه خدا جنگیدند و شهید شدند.

سروان شیرودی یک خلبان هوانیروز بود و انسانی همیشه آماده شهادت. به یکی از برادران که از دوستان قدیمی‌اش و از روحانیون متعهد در کرمانشاه است، گفته بود "فلانی بیا یک خداحافظی از روی خاطر جمعی با تو بکنم، زیرا می‌دانم که باید شهید بشوم."

این برادرمان گفته بود که خدا کند حفظ بشوی و خدمت کنی. گفته بود "نه! سرهنگ کشوری را خواب دیدم. به من گفت، شیرودی یک عمارت خیلی خوبی برایت گرفته‌ام. باید بیایی توی این عمارت بنشینی. لذا می‌دانم رفتنی هستم."

به یکی از برادران گفته بود "دعا کن شهید بشوم. از بعضی جریانات سیاسی خیلی دلم گرفته." درگیری‌های سیاسی، این جوان مؤمن را بسیار برآشفته و ناراحت کرده بود. شیرودی نخستین نظامی بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم.

می‌گفت "قبل از جنگ، برای من خاک هیچ ارزشی نداشت و همیشه می‌گفتم هیچ‌وقت برای خاک نخواهم جنگید، اما حالا یک مشت خاک این منطقه، به خاطر حفظ اسلام برای من عزیزترین چیز است. خاک این منطقه با خون شهدایی مانند سهیلیان، کشوری و امثال اینها آغشته شده و آنها سربازان اسلام بودند و فقط برای اسلام و در اختیار و تحت فرمان امام می‌جنگیدند. آنها برای امام والاترین و بیشترین ارزش را قایل بودند و می‌گفتند، حاضریم طبق دستور امامفرزندانمان را برای پیروزی این انقلاب قربانی کنیم."

پنج شنبه 16/6/1391 - 15:5
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته