• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 10235
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 1272روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

ماءالشعیر می تواند به عنوان بهترین دارو برای پاکسازی بدن از مواد زائد و فضولاتی که در طول عمر آدمی در بدن انباشته شده استفاده شود.

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد عبدالهی محقق و پژوهشگر طب سنتی باشگاه خبرنگاران، در مورد خواص ماءالشعیرگفت: این نوشیدنی با تخلیه مواد زائد و فضولات انباشته شده در بدن، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند فشارخون، چربی خون، کلسترول، آلزایمر و بیماری های کلیوی و کبد را کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: این معجون بر روی شادابی پوست بدن به خصوص پوست صورت، تامین انرژی از دست رفته بدن، رفع استرس، یبوست و رفع تشنگی نیز تاثیر بسزایی دارد.

عبدالهی افزود: ماءالشعیر های بازاری به دلیل داشتن گازهای مضر باعث پوکی استخوان و اضافه وزن می شود.

این محقق و پژوهشگر تهیه ماءالشعیر خانگی را براساس سه روش بیان کرد: در روش اول مقدار 100 گرم جو همراه با پوست را با مقدار یک لیتر آب خیسانده و سپس کوبیده و با یک پارچه تمیز فشرده تا شیره موجود در آن خارج شود، در نهایت به مدت یک ساعت آن را جوشانده و بعد از سرد شدن می توانید این معجون را میل بفرمایید.

وی ادامه داد: در روش دوم 100 گرم جو را با یک لیتر آب به مدت یک ساعت جوشانده تا جو شکفته شود سپس مانند روش قبل با پارچه ای تمیز آن را صاف می کنیم و در روش سوم نیز میزان 100 گرم از مالت جو را به یک لیتر آب جوشیده اضافه کرده، پس از اینکه 30 دقیقه عمل جوشیدن انجام گرفت ماءالشعیر قابل نوشیدن است. 

سه شنبه 19/5/1395 - 11:10
سلامت و بهداشت جامعه

آفکام نهاد نظارت بر خدمات اینترنتی و ارتباطات بریتانیا در گزارش جدید خود گفت، مردم بریتانیا به طور متوسط هفته ای ۲۵ ساعت، یا بیش از یک شبانه روز کامل، پای اینترنت هستند و بدنبال انتشار این خبر، موج تازه ای در فضاهای مجازی به راه افتاد: سم زدایی برای ترک اعتیاد اینترنتی و تکنولوژی.

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین، تلفن های هوشمند و ارتباطات اینترنتی پای ثابت زندگی اغلب مردم دنیا هستند و به گزارش آفکام ۶۰ درصد از شهروندان بریتانیا اعتراف کرده اند که به این پدیده عالمگیر معتادند.

آن ها به طور بطور متوسط روزی چهار ساعت و ۱۰ دقیقه، در حال راه رفتن یا نشستن در قطار و اتوبوس و کافه، تکست می زنند، ایمیل چک می کنند، توئیت می فرستند، کَندی کِرَش بازی می کنند یا فیلم تماشا می کنند.

جین رامبل- مدیر بخش اطلاعات بازاریابی آفکام می گوید: "براستی زمان آن است که این ورق برگردانده شود و آدم ها ساعاتی از روز تماس شان را با دنیای بیرون قطع کنند."

البته ۴ ساعت میانگین زمان صرف شده است. ۱۵ میلیون نفر به آفکام گفته اند که روزانه ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه یعنی زمانی طولانی تر از خواب شبانه شان پای اینترنت هستند. به همین دلیل شرکت وینایا برای درمان اعتیاد اینترنتی در این افراد،یک جواهر تزئینی به نام ویربل تک - یا تکنولوژی پوشیدنی- ساخته است.

سابینا سیمونسون از شرکت وینایا می گوید: "ما فکر می کنیم فن آوری ارتباطات، بهره وری آدم ها را افزایش می دهد. این یک واقعیت غیر قابل تردید است اما باید تعادلی بین کار و اوقات فراغت ایجاد کرد زیرا زمانی که حجم اطلاعات بیش از توان پردازش ذهن خسته فرد باشد قطعا بهره وری کم خواهد شد و سلامت انسان نیز به خطر می افتد."

ویربل تک در واقع یک نرم افزار برنامه ریزی برای سم زدایی دیجیتال است. این ابزار، در ساعات معینی پیام های رسیده را فیلتر می کند و به صاحب موبایل اجازه می دهد نفسی تازه کند. 

سه شنبه 19/5/1395 - 11:9
سلامت و بهداشت جامعه

خوردن سیب به صورت ناشتا به ویژه با پوست به پیشگیری از بیماری های متعدد کمک می کند.

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، خوردن سیب در حالت ناشتا، باعث کاهش حرارت و تب می شود. علاوه بر این سیب حاوی اسید مالیک است که به تنظیم فعالیت روده و کبد کمک می کند و مواد مغذی زیادی به ویژه برای مغز دارد.

سیب باید با پوست خورده شود یا در صورت گرفتن آب آن، نباید آن را پوست کند به همین علت خوردن ناشتای سیب به رهایی از بیماری های قلب و خلاص شدن از کلسترول مضر و برخی انواع حساسیت ها، سرطان، دیابت، آسم، نقرس و بسیاری از بیماری های دیگر کمک می کند.

علاوه بر این پوست سیب حاوی پکتین و پلی فنول است که آنتی اکسیدان به شمار می رود و به جلوگیری از اکسید شدن چربی ها کمک می کند. همچنین پلی فنول ها قند خون را تنظیم و از بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا و آلزایمر پیشگیری می کند.

سیب به علت داشتن ویتامین "سی" فعالیت ریه ها را بهبود می بخشد و به علت داشتن ماده بتاکاروتن به برخورداری از پوست زیبا و سالم کمک می کند.

با توجه به مزیت های گفته شده، خوردن یک سیب هر روز صبح به صورت ناشتا از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند. 

سه شنبه 19/5/1395 - 11:8
سلامت و بهداشت جامعه

فصل تابستان فصل گرمی هوا و همزمان افزایش بیماری‌های گوارشی است. یکی از بیماری‌های گوارشی رایج اسهال است.

 

 

دلم پیچ می‌زند دکتر!

 

 

 

 

دل درد به گزارش جام جم سرا به نقل از ضمیمه چاردیواری ، حالتی ناتوان‌کننده که می‌تواند علل متفاوتی سبب آن باشد. هر ساله شیوع وبا یا عواملی با شکل و شمایل مشابه وبا (شبه‌وبا) باعث آماده‌باش مجموعه بهداشتی کشورمان می‌شود، اما این که وبا چیست و آیا تنها وبا عامل اسهال‌های شدید در انسان است یا نه در ادامه شرح داده خواهد شد.

افراد مسموم با مواد غذایی آلوده یا خراب‌شده در اثر نگهداری در محیط نامناسب، علائمی همچون اسهال و استفراغ را تجربه می‌کنند، اما علائم همیشه محدود به این دو نیست. اغلب بیماران غذای مصرفی عنوان می‌کنند، اما گاهی به دلیل فاصله زمانی طولانی مابین مصرف ماده غذایی و بروز علائم، علت مسمومیت قابل‌شناسایی نیست. مسمومیت غذایی به دلیل مصرف همزمان چند نفر از یک ماده غذایی به‌صورت همه‌گیر بروز می‌کند که این نیز یکی از نشانه‌های تشخیصی برای مسمومیت با مواد غذایی است.

مسمومیت مواد غذایی می‌تواند به شیوه‌های مختلفی رخ بدهد. گاهی عامل بیماری‌زا در غذا رشد کرده، تولید سم می‌کند و این سم است که علامت‌زا می‌گردد. گاهی نیز خود عامل بیماری‌زا وارد دستگاه گوارش شده و درون بدن اقدام به تولید سم می‌کند. با این که در هر دو حالت مسمومیت ناشی از سم است، اما بیماری‌های ناشی از این دودسته کاملا متفاوت است.

آسیب‌های شایع ناشی از تولید سم درون بدن شروع دیررس‌تری داشته و برای درمان گاهی نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک است. انواع رایج از این نوع مسمومیت شناخته‌شده است که در ادامه انواع رایج و خطرناک آن تشریح می‌شود.

غذاهای دریایی بخصوص صدف خام می‌تواند مولد اسهال شدیدی به‌نام وبا یا شبه‌وبا باشد. عموما در فصل گرم سال شیوع دارد. در این نوع مسمومیت به دلیل اسهال شدید و آب فراوان که از طریق مدفوع از دست می‌رود گاهی بیمار تا حد مرگ پیش می‌رود. پزشکان باید با مشاهده موارد وبا مراکز بهداشتی را در جریان گذاشته تا برای پیشگیری و درمان اقدامات لازم را به عمل بیاورند. پس از یکی‌ دو روز از مصرف، علائم شروع‌ شده و وابسته به عامل مولد علائم از یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامد.

مسافران که مسمومیت یا بیماری آنها عموما ناشی از آب یا غذای آلوده است در افرادی رخ می‌دهد که از آب یا غذاهای غیربهداشتی ‌ طی مسافرت استفاده می‌کنند. استفاده از آب در شکل بسته‌بندی‌شده همچون آب‌معدنی میزان این نوع‌ مسمومیت را کاهش می‌دهد. استفاده از رستوران‌های مجاز و بهداشتی و سرکشی مسئولان بهداشتی به این محل‌ها می‌تواند عامل مهمی در کاهش این نوع از مسمومیت باشد.

مساله مهم در حین برخورد با بیمار دچار علائم اسهال و استفراغ، در نظر گرفتن چند نکته اساسی است. اولین نکته نوع اسهال است. اگر اسهال خونی است بیمار باید به پزشک مراجعه کند. این نوع اسهال دیگر یک مسمومیت غذایی ساده نیست و باید تحت بررسی و درمان مناسب با آنتی‌بیوتیک قرار گیرد.

نکته دوم وجود تب است. اگر بیمار تب دارد باید سریعا توسط پزشک ویزیت گردد. تب همراه با اسهال هشداردهنده‌ای مهم است که نشان از تهاجم عامل بیماری‌زا به داخل خون و شانس بروز عوارض دارد.

نکته سوم بروز اسهال در افراد مسن (سنین بیش از 65 سال) و افراد با اختلال در سیستم ایمنی بدنشان (بیماران سرطانی یا مبتلایان به ایدز) است که در این دسته از بیماران نیز انتقال بیماران به اورژانس ضروری است.

نکته چهارم ‌ استفاده نکردن خودسرانه از داروهای ضداسهال و آنتی‌بیوتیک است. استفاده از داروهای ضداسهال در مواردی که عامل بیماری‌زا در درون دستگاه گوارش مستقر است می‌تواند دفع عامل بیماری‌زا را به تأخیر انداخته و به شدت بیماری بیفزاید. استفاده خودسرانه از آنتی‌بیوتیک می‌تواند به مقاومت عامل بیماری و بروز عوارض غیرقابل ‌پیش‌بینی منجر گردد.

دکتر بهروز هاشمی/ متخصص طب اورژانس 

سه شنبه 19/5/1395 - 11:6
سلامت و بهداشت جامعه

اهمیت مراقبت از حفره دهان در چیست؟

 

 

 

 حفره دهان محل ورود مواد غذایی به سیستم گوارشی بوده و از مجموعه‌ای از ارگان‌های مختلف تشکیل شده است. در این مجموعه از همه مهم‌تر، از نگاه عفونت، بیماری‌های نسوج نگهدارنده دندان است. دندان‌ها با نسوج به استخوان فک متصل می‌شود. این نسوج اجازه می‌دهد دندان حرکت مختصری در جای خود داشته باشد. در نتیجه فرد می‌تواند با عمل جویدن، لقمه را از دهان وارد دستگاه گوارش کند. اما اگر بر اثر رعایت نکردن مناسب بهداشت، تغذیه و مصرف سیگار و عادات مضر بهداشتی شرایطی ایجاد شود که چسبندگی بافت لثه به بافت استخوان و بافت زیرین یعنی بافت حمایت‌کننده دندان از بین برود، لثه از دندان فاصله می‌گیرد و شیاری تشکیل می‌شود که می‌گویند پاکت پرودنتال یا پاکت لثه که در قدیم می‌گفتند، لثه پیوره گرفته است. این کیسه شرایطی ایجاد می‌کند که مواد غذایی باقیمانده و بقایای میکروارگانیسم که در شرایط عادی بیماریزا نیستند، در محل ایجاد عفونت کند. در این کیسه عفونت‌های بی هوازی شکل می‌گیرد. یکی از شایع‌ترین اپیدمی عفونی عموم بشر، در کنار پوسیدگی دندان، عفونت‌های لثه است که فراموش می‌شود. در حقیقت حلقه گمشده در سلامت عمومی مردم به سلامت دهان و دندان مربوط است. دندان باید در جای سالمی قرار گیرد. به‌طور کلی، عفونت لثه را نباید ساده تلقی کرد؛ چون میکروارگانیسم‌های این ناحیه محصولاتی تولید می‌کنند که اثراتش را بر همه ارگان‌های بدن حتی ارگان‌های دور دست مانند قلب، مغز، کبد و مفاصل می‌گذارد.

سلامت لثه چه تاثیری بر سلامت عمومی دارد؟

عفونت‌های لثه یک فاکتور خطر واقعی برای بسیاری از بیماری‌های عمومی به حساب می‌آید. این بیماری‌ها شامل دیابت، عروق کرونر، گرفتگی عروق مغزی حتی روماتیسم مفصلی، انواع بیماری‌های روحی ـ روانی و افسردگی است. البته این اثر متقابل است. یعنی هم بیماری‌های عمومی بر سلامت لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان اثر دارند و هم عفونت‌های لثه روی بیماری‌های عمومی و کنترل بیماری‌های تاثیر می‌گذارد. یعنی کنترل دیابت در شرایطی که فرد عفونت لثه دارد، سخت‌تر از زمانی است که فرد عفونت لثه ندارد و دیابت دارد، یعنی افراد باید عفونت لثه را مانند یک زخم باز تلقی کنند و آن را جدی بگیرند. فرد دیابتی که عفونت لثه دارد مثل این است که زخم در پا دارد و آن را پیگیری کند.

علل عفونت لثه چیست؟

در عفونت لثه سه عامل که هرکدام یک ضلع مثلث را تشکیل می‌دهند، نقش دارد. مهم‌ترین عامل اصلی، بیماری‌های نسوج نگهدارنده دندان و لثه، پلاک میکروبی یا مجموعه‌ای از میکرو‌ارگانیسم‌هایی است که در محل اتصال لثه به دندان تشکیل می‌شوند و آهسته آهسته به شیار لثه نفوذ می‌کنند و محصول ناشی از سوخت و ساز میکروارگانیسم‌ها باعث می‌شود کیسه تشکیل شود و مهم‌ترین جزء این قضیه، پلاک میکروبی است. پس رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عامل کلیدی اصلی است و میکرو‌ارگانیسم‌هایی که در محیط عفونی قرار دارند. عامل دوم، میزبان مستعد است. عامل سوم، مواد غذایی است. اگر فرد مسواک نزند، تغذیه مناسب هم نداشته باشد و عادات موضعی مضر نیز داشته باشد، مستعد بیماری لثه می‌شود. شیار لثه یعنی محل اتصال دندان به لثه 1 تا 8/1میلی متر عمق دارد. از طریق شیار لثه مایعی ترشح می‌شود که این مایع مشتق شده از جریان خون است. این مایع به بزاق وصل شده و ما هنگام غذاخوردن آن را به دستگاه گوارش‌مان وارد می‌کنیم. بخش اول هضم و جذب به‌واسطه اینها صورت می‌گیرد. بنابراین مهم‌ترین جزء کمک به پیشگیری از بیماری‌های لثه، رعایت مناسب بهداشت دهان است.

دکتر بهزاد هوشمند

جراح لثه

 

 

سه شنبه 19/5/1395 - 10:51
سلامت و بهداشت جامعه

کتانی ورزشی‌تان را پوشیده‌اید. مراقب هستید تا ریزه‌خواری نکنید و حواس‌تان هم هست که به‌خاطر استرس، سراغ بستنی نروید. اما چربی شکمی همچنان به قوت خودش باقی ا‌ست؛ این موضوع می‌تواند تمام انگیزه‌های‌تان را نابود کند اما نگران نباشید.

 

 

 

 

 

به گزارش جام جم سرا به نقل از مجله سیب سبز، شاید انجام یکسری عادت‌های سالم برای شروع بسیار خوب باشد. با بالا رفتن سن، باید سعی کنید مرتب ورزش کنید و با دقت بیشتری غذای‌تان را انتخاب کنید تا بتوانید اندام متناسبی داشته باشید. چربی شکمی می‌تواند قویا تحت‌تاثیر استراتژی‌های درست و یک سبک زندگی مناسب به مرور کم ‌وکمتر شود. در اینجا به برخی روش‌های سالم برای رسیدن به نتایج سریع می‌پردازیم.

۱.دور زندگی را تند کنید

اگر سرعت خود را حین راه رفتن افزایش دهید، می‌توانید به‌طور متوسط ۲۵درصد کالری بیشتری بسوزانید و درنتیجه چربی‌های شکم‌تان در بازه زمانی کوتاه‌تری آب شود. طی تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه آرکانزاس صورت گرفت، مشخص شد حتی زمانی که ورزشکاران دقیقا مقدار مشخصی کالری در هفته می‌سوزانند، در‌واقع آنهایی که تمرینات کوتاه‌تر اما با شدت بیشتر انجام می‌دهند، میزان چربی‌های شکمی‌شان بعد از ۳ماه حدود ۲۰درصد کاهش می‌یابد، در شرایطی که آنهایی که تمریناتی با زمان بیشتر اما با سرعت متوسط انجام می‌دهند تغییر شاخصی نمی‌کنند.

 

سعی کنید هفته‌ای دو تا سه‌بار و به مدت ۳۰دقیقه با سرعت تقریبا بالا راه بروید. سرعت‌تان باید به اندازه‌ای باشد که تنها بتوانید در حد چند کلمه در لحظه حرف بزنید. اگر نمی‌توانید میزان تلاش‌تان را در کل تمرین به یک اندازه حفظ کنید، سعی کنید تمرینات را با فواصلی بین آنها انجام دهید و به‌طور متناوب بین دویدن‌های سریع، فواصل را با دوی آهسته پر کنید. برخی روش‌های ساده برای تکمیل این فواصل عبارتند از:


با ریتم تند ورزش کنید. آهنگ‌هایی که ریتم تند دارند را حین ورزش گوش کنید.

به‌طور متناوب بعد از هر ۳ تا ۵دقیقه دوی با شتاب سریع، چند ثانیه نفس بگیرید و دوباره با ریتم بالا کار را دنبال کنید.

سعی کنید با سرعت هر چه تمام‌تر به نوک تپه برسید، بعد برای تمرین ریکاوری از تپه پایین بیایید (این کار را روی تردمیل هم می‌توانید با افزایش ۵تا ۱۰درصدی سرعت انجام دهید و بعد برای ریکاوری خود، سرعت را کم کرده و به صفر برسانید).

 


۲.سوار توپ شوید

 

برای تقویت عضلات شکمی با استفاده از حرکات کرانچ قدیمی، بهتر است از یک توپ بدنسازی استفاده کنید. تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه ایالت سن‌دیگو نشان می‌دهد که با این توپ می‌توانید بیش از ۴۰درصد از عضلات بالاتنه‌تان (عضلات راست شکمی) و بیش از ۴۷درصد از عضلات جانبی شکم را طی تمرینات مقاومتی با توپ فعال و تقویت کنید. بعد می‌توانید حرکات دیگری هم انجام دهید که عضلات داخلی شکم را ورزیده کند. حرکات کرانچ تنها یک بخش از کار است.

نکته مهم برای ورزیده‌ کردن میان‌تنه این است که تمام عضلات بالاتنه‌تان را قوی کنید. تمرینات پلانک راهی ساده برای تقویت این نواحی است؛ درحالی‌که صورت‌تان رو به زمین است و بالاتنه‌ را روی آرنج و ساعد تکیه داده‌اید دراز بکشید. بعد نوک زانوها را به زمین چسبانده و باسن و پاها را از روی زمین بلند کنید تا همراه با بالاتنه در یک راستا و با فاصله از زمین قرار بگیرد. به مدت ۳۰تا ۶۰ثانیه در این حالت بمانید. بعد پلانک از بغل انجام دهید: روی یک آرنج و ساعد و یک طرف پا قرار بگیرید و در همان حال کمی خودتان را از زمین بلند کنید، باسن و پاها باید در یک راستا قرار داشته باشند و دست

مخالف را به سمت بالا بلند کنید 

 

 

 

 

 ۳.کمی آهن پمپاژ کنید


تمرینات طاقت‌فرسای ایروبیک مانند راه ‌رفتن سریع یا دوی آهسته برای وارد کردن فشار زیاد به چربی شکمی و آب کردن آن بسیار موثر است، اما تمرینات منظم برای تقویت عضلات کل بدن نتایج بهتری به‌همراه خواهد داشت و قسمت میانی بدن‌تان را بیشتر ورزیده می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد ورزشکارانی که به‌طور مرتب تمرینات مقاومتی برای عضلات کل بدن و با شدت بالا به مدت ۱۲هفته و همراه با حرکات کاردیو انجام دادند در مقایسه با ورزشکارانی که فقط حرکات کاردیو انجام دادند حدود دو برابر بیشتر چربی کل بدن و چهار برابر بیشتر چربی‌های شکمی‌شان را آب کردند.

مجموعه حرکات مقاومتی باید همراه با رژیم غذایی با پروتئین بالا انجام شود؛ در شرایطی که گروه دیگری هستند که برنامه غذایی‌شان همان رژیم سنتی با پروتئین در حد متوسط است. محققان بر این باورند که آب کردن چربی بیشتر می‌تواند به‌خاطر افزایش سوزاندن میزان کالری‌ای باشد که بعد از وزنه‌زدن و مصرف پروتئین بیشتر می‌سوزانید.

نکته مهم: احتمال خیلی کمی وجود دارد که با رعایت کردن این نکات، دوباره اضافه‌وزن پیدا کنید. هر زمان که وزن کم می‌کنید، درواقع بیشتر این کاهش به‌خاطر بافت چربی و عضلانی خواهد بود. تمرینات مقاومتی باعث حفظ و حتی افزایش حجم عضلات می‌شود که مانع از کند شدن روند متابولیسم می‌شود.

۴.روی یک پا تعادل برقرار کنید

اگر به‌طور پیوسته تمرینات مقاومتی انجام می‌دهید، شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ۸۰درصد افراد این تمرین را انجام نمی‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد حتی ابتدایی‌ترین حرکات بدنی مانند اسکات یا حرکات ددلیفت، بهترین راه‌ها برای تقویت عضلات میان‌تنه و باز شدن عضلات شکمی هستند (برای شیوه صحیح اسکات زدن میله را در حالت تعادل بگیرید. به آن چنگ بزنید و کاملا صاف زیر میله بایستید. یک قدم به عقب بیایید و در‌حالی که میله روی قسمت بالایی پشت آرام گرفته، بایستید. عمیق نفس بکشید. عضلات شکمی و لگن را منقبض کنید. پایین رفتن را شروع کنید. پاها باید کمی به سمت بیرون باشد.

هنگامی که زانوهای‌تان را خم می‌کنید و لگن را به سمت عقب آزاد می‌کنید، مطمئن شوید که زانوها از زاویه پاها پیروی کنند. به خم شدن زانوها ادامه دهید درحالی که ستون فقرات در حالت خنثی قرار دارد. بدن‌تان را به آرامی به پایین بیاورید و تحت کنترل شدید هنگامی که لگن را به سمت پشت آزاد می‌کنید، زانوهای‌تان را بالای انگشتان نگه دارید). به خم شدن زانو‌ها ادامه دهید. لگن را به سمت عقب ببرید تا ران‌ها موازی با زمین قرار بگیرند. زانو زاویه ۹۰درجه و بدن شما در این حالت باید در زاویه ۴۵درجه قرار گرفته باشد.

به حالت شروع بازگردید. نفس را به بیرون بدمید وقتی کاملا ایستادید، سعی کنید یک تمرین تعادلی را هم به سایر حرکات اضافه کنید؛ حرکاتی مانند ایستادن روی یک پا یا استفاده از تخته تعادلی یا دیسک برآمده که باعث ورزیدگی عضلات و افزایش حجم آنها می‌شود. وقتی پایه تعادل خود را باریک و کم می‌کنید -مثل تعادل روی یک پا– میزان ثبات‌تان کمتر می‌شود، بنابراین بدن به‌طور طبیعی تلاش می‌کند برای جلوگیری از افتادن، تمام عضلات میان‌تنه را در این حرکت دخالت ‌دهد.

۵.بیش از اندازه نخوابید

خوردن غذای خوب و ورزش مرتب باعث از بین رفتن استرس و چربی شکمی می‌شود، اما تنها در صورتی که بتوانید به اندازه بخوابید. اختلال در روند خواب یا بی‌توجهی به آن باعث انتشار هورمون کورتیزول در بدن شده و میزان آن افزایش می‌یابد و از طرفی مقدار چربی‌های شکمی هم زیاد می‌شود. باید گفت که ارتباطی شاخص میان کمبود خواب، افزایش میزان هورمون استرس و افزایش وزن وجود دارد. محققان طی تحقیقی به مدت 6سال دریافتند افراد بزرگسالی که در ۲۴ساعت به‌طور متوسط حدود ۵تا ۶ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که ۷تا ۸ساعت می‌خوابند، حدود ۳۵درصدشان به اندازه ۵کیلو به چربی‌های شکمی‌شان افزوده شده و تقریبا ۶۰درصد میزان نواحی میان‌تنه‌شان سنگین‌تر است.

۶.این نوشیدنی را بنوشید

چای سبز برای پوست شما بسیار مفید است و دشمن اصلی سرطان محسوب می‌شود. در حال حاضر محققان دریافته‌اند که چای سبز، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای آب کردن چربی‌های شکمی است. تحقیقات نشان می‌دهد افراد ورزشکاری که طی روز و در یک بازه ۱۲هفته‌ای حدود ۴فنجان چای سبز می‌نوشند، حدود ۸برابر میزان آب شدن چربی‌های شکمی در آنها نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های عادی کافئین‌دار می‌نوشند، بیشتر است. از طرفی محققان بر این باورند که کاچین (ماده مغذی گیاهی در چای سبز) هم می‌تواند روند آب شدن چربی را افزایش دهد.

۷.این تمرین را هر هفته تکرار کنید

در اینجا به برخی عادت‌های مرتبط با تمرینات ورزشی و روش‌های آب کردن چربی شکمی همراه با یک برنامه هفتگی می‌پردازیم. اگر فرصت آن را ندارید که همه تمرین‌ها را انجام دهید، بهتر است کار را با تمرینات کاردیو شروع کنید. بعد تمرینات مقاومتی کل بدن را به آن اضافه کرده و در انتها چند تمرین شکمی انجام دهید.

شنبه: تمرین کاردیو با سرعت ثابت (حداقل ۳۰‌دقیقه)

یک‌شنبه: تمرین کاردیوی سرعتی با فواصل بین آن (حداقل ۳۰دقیقه)؛ تمرین مقاومتی کل بدن، که حداقل شامل ۲حرکت تعادلی است (۲۰تا ۳۰دقیقه)

دوشنبه: روز استراحت

سه‌شنبه: تمرین کاردیوی سرعتی با فواصل بین آن (حداقل ۳۰دقیقه)؛ تمرینات شکمی (حدود ۲۰دقیقه)

چهارشنبه: تمرینات مقاومتی کل بدن ازجمله حداقل ۲تمرین مقاومتی (۲۰تا ۳۰دقیقه)

پنج‌شنبه: تکرار تمرینات روز شنبه

جمعه: تکرار تمرینات روز یک‌شنبه


۸.غذایی بخورید که باعث آب شدن چربی شکمی می‌شود

سعی کنید آمار میزان کالری هر غذا دست‌تان باشد، حواس‌تان به میزان غذایی که می‌خورید، باشد و تا حد امکان مصرف هله‌هوله‌ را به حداقل برسانید. علاوه بر اینها به خاطر داشته باشید که برخی غذاها هم هستند که روند آب کردن چربی‌های شکمی را سریع‌تر می‌کنند.

 

 

سه شنبه 19/5/1395 - 10:48
سلامت و بهداشت جامعه

بسیاری از عوامل در زندگی روزمره می تواند سلامت کبد را به خطر بیندازد؛ از مواد غذایی که می خوریم گرفته تا هوایی که تنفس می کنیم.

 

 

 

 

 

به گزارش جام جم سرا به نقل از سلامت نیوز، یکی از ابتدایی ترین اطلاعات درباره کبد این است که این عضو بدن حیاتی ترین اندام برای پاک کردن سموم بدن، پاک کردن جریان خون، سنتز پروتئین ها و کنترل فرایندهای دیگر مانند سوخت و ساز بدن است. اگرچه کبد خود قادر به پاکسازی سموم بدن است اما به دلیل افزایش عادات ناسالم زندگی، این قابلیت کبد ممکن است رفته رفته کم رنگ تر شود. اینجاست که اختلالات و عوارض ناشی از عدم کارکرد مطلوب کد از جمله نارسایی و سیروز کبدی، و در موارد پیشرفته تر سرطان کبد خود را نشان می دهد.

سم زدایی از کبد به خاطر 7 دلیل اساسی به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود:

مصرف چربی و غذاهای فراوری شده: غذاهای پردازش شده، حاوی مقادیر زیادی از چربی های اشباع هستند. در این میان کبد نقش سوخت و ساز این چربی ها را ایفا می کند اما وقتی میزان این چربی ها بیش از حد باشد، این فعالیت کبد نیز متوقف می شود و فرد با اختلالات کبدی مانند کبد چرب و چاقی مواجه خواهد شد. برخی از مشکل سازترین غذاها برای کبد عبارتند از محصولات کنسرو، گوشت های بسته بندی، گوشت سرخ شده، گوشت قرمز.

مصرف کربوهیدرات های پردازش شده: مصرف بیش از حد این نوع کربوهیدرات ها باعث افزایش سطح قند خون به طور ناگهانی شده و کبد را برای از بین بردن قند خون بالا و ثبات قند خون وادار به فعالیت بیشتر می کند. نوشیدنی های بدون الکل، پاستا، نان سفید، شیرینی و انواع دسر، برای عملکرد کبد دردسرساز هستند.

تنفس در هوای آلوه: حتی اگر شما عادات غذایی خود را اصلاح کنید، باز هم ممکن است آلودگی هوا (که تقریبا در همه جا دیده می شود) مشکلاتی برای کبدتان ایجاد کند. مواد سمی در هوا، مواد شوینده شیمیایی و نیز در مجاورت کارخانه های صنعتی، تقریبا در همه جا هستند و راه فراری هم از آن ها وجود ندارد.

اضافه وزن: افرادی که در صدد کاهش وزن خود هستند، نباید از کبد خود غافل شوند. هنگامی که مانعی بر سر راه عملکرد این ارگان مهم بدن قرار می گیرد، تقریبا تمام متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن کند و به نوعی مختل می شود. در حقیقت، اضافه وزن با میزان قند خون رابطه مستقیم دارد. این میزان بالای مواد قندی در خون، به جای آنکه تبدیل به انرژی شود، به شکل چربی در می آید و در قسمت های مختلف بدن انباشته می شود.

کمبود مواد مغذی: اگر رژیم غذایی شما غنی از سبزیجات، میوه جات و حبوبات نیست شک نکنید که دیر یا زود دچار سوء تغذیه خواهید شد. کمبود ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی مفید برای بدن، بر عملکرد کبد و دیگر ارگان های بدن تاثیرات سوء می گذارد. ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ای، اسید فولیک، کلسیم و آب برای حفظ عملکرد کبد ضروری است.

زیاده روی در مصرف داروهای شیمیایی و الکل: زیاده روی در مصرف این گونه مواد، کبد را سمی می کند و در نتیجه اختلالات شدیدی در عملکرد آن رخ می دهد. در واقع آسیب هایی که مصرف الکل و مصرف خودسرانه داروها بر کبد وارد می کند، آن قدر شدید است که در نهایت یا منجر به سیروز کبدی و یا سندروم حاد کبد چرب می شود.

سنگ های صفرا: سنگ های صفرا، رسوب های جامدی هستند که درون کیسه صفرا و همچنین درون کبد شکل می گیرند. این سنگ ها اندازه های متفاوتی دارند: گاهی به اندازه یک ریزه شن هستند و گاهی شبیه به یک توپ گلف. اگر مراقب میزان کلسترول و یا «بیلی روبین» خون خود نباشید، بدون شک باید منتظر شکل گیری این سنگ ها در بدن خود باشید. این سنگ ها باید به سرعت مداوا شوند، چرا که ممکن است بعضی از رگ های خونی را مسدود سازند، دردهای شدیدی به همراه داشته باشند و در نهایت عملکرد صحیح کبد را مختل سازند. علاوه بر این، پاکسازی بدن از سموم انباشته شده و نیز پاکسازی کبد، امکان شکل گیری این قسم از سنگ ها را کاهش می دهد. در میان داروهای تجویزی پزشکان در خصوص این مورد، می توان به دمنوش ها و اسموتی ها و درمان های ویژه دیگر اشاره کرد. درمان هایی که هدفشان سم زدایی کبد به بهترین شکل ممکن است. 

سه شنبه 19/5/1395 - 10:36
سلامت و بهداشت جامعه

کارشناسان تغذیه می گویند اگر مصرف میوه به شکل درستی انجام نشود می تواند موجب چاقی شود.

 

 

 

 

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر ،میوه ها علاوه بر ویتامین های مفید، آنتی اکسیدان ها و فیبر، حاوی کالری، کربوهیدرات و قند هم هستند. از اینرو تعجب آور نیست که عامل چاقی باشند.

به گفته اَبی لانگر، متخصص تغذیه در کانادا، همه چیز چاق کننده است و حتی میوه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. وی برای نحوه درست میوه ها به منظور جلوگیری از چاقی، چند توصیه دارد.

اولین توصیه وی این است که باید نسبت به مصرف میوه در هر وعده توجه داشت. وی مصرف دو وعده میوه در روز، در حدود نصف فنجان از برش و قطعات میوه نظیر توت ها، گیلاس ها و خانواده ملون ها نظیر هندوانه و خربزه را توصیه می کند.

همچنین وی مصرف میوه را همراه با یک ماده خوراکی دیگر پیشنهاد می کند. به عنوان مثال ترکیب موز با کره بادام زمینی یا تخم مرغ آب پز؛ سیب با دو برش پنیر؛ و زردآلو تازه با مخلوط انواع مغزیجات. به گفته وی ترکیب این مواد مغذی، یعنی پروتئین با کربوهیدرات و چربی، به احساس سیری طولانی مدت کمک می کند.

همچنین خوردن میوه های نظیر هندوانه و انگور که مملو از آب هستند، احساس پری بیشتری در شما ایجاد می کند. اینها میوه های هستند که افراد می توانند به اندازه یک کاسه در روز بخورند. 

سه شنبه 19/5/1395 - 10:13
سلامت و بهداشت جامعه

 
صبحانه یکی از مهم ترین و البته مظلوم ترین وعده‌های غذایی است. اکثر ما به بهانه های مختلف از خیر این وعده مهم می‌گذریم: اینکه دیرمان شده است! باید بچه را به مدرسه برسانیم! قصد داریم چند کیلو لاغر شویم! اشتها نداریم و غیره.
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش جام جم سرا به نقل از روزنامه آرمان ، توجه داشته باشید که برای داشتن قلبی سالم باید ساعات ابتدایی روز را با صبحانه شروع کنید .

صبحانه و قلب
صبحانه یکی از مهم ترین و البته مظلوم ترین وعده‌های غذایی است. اکثر ما به بهانه های مختلف از خیر این وعده مهم می‌گذریم: اینکه دیرمان شده است! باید بچه را به مدرسه برسانیم! قصد داریم چند کیلو لاغر شویم! اشتها نداریم و غیره. اما غافل از اینکه با همین بهانه‌های ساده به سلامتی خود آسیب می‌زنیم. توجه داشته باشید که برای داشتن قلبی سالم باید از همان ساعات ابتدایی روز و با صبحانه شروع کنیم. حتما می‌دانید که برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی لازم است که از مصرف زیاد چربی و قند بپرهیزیم. در نتیجه اگر عادت دارید روزتان را بدون صبحانه یا با کالباس و کره و لبنیات پرچرب دیگر آغاز کنید باید کمی بیشتر حواستان را جمع کنید. اما اگر می‌خواهید قلبتان از سکته دور بماند این مواد غذایی را در هر وعده صبحانه‌تان بگنجانید.
جو دوسر
جو دوسر سرشار از فیبرهای محلول در آب است و در لوله گوارش مانند اسفنج عمل کرده و کلسترول را جذب خود می‌کند. در نتیجه کلسترول به جای اینکه وارد جریان خون شده و به قلب آسیب برساند از بدن دفع می‌شود. توصیه می‌کنیم به جای مصرف غلات صبحانه که غالبا حاوی قند زیادی هستند از بلغور جودوسر که یک صبحانه ی مغذی و مفید است استفاده کنید. ترکیب این ماده با شیر و مقداری عسل حافظ قلب شما و انرژی بخش فوق العاده ای است.
میوه‌های قرمز رنگ
این روزها در هر فصلی از سال توت فرنگی در بازار وجود دارد. محققان آمریکایی به مدت ۱۸ سال روی سلامت بیش از ۹۰ هزار زن بین ۲۵ تا ۴۲ سال بررسی‌هایی انجام دادند. محققان به این نتیجه رسیدند خانم‌هایی که هر هفته حداقل سه مرتبه میوه های ریز قرمز رنگ مانند توت فرنگی، موردصحرایی قرمز و غیره می‌خورند در مقایسه با خانم‌هایی که هر ماه یکبار از این میوه‌ها مصرف می‌کنند، به میزان ۳۲ درصد کمتر در معرض مشکلات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند. محققان معتقدند که این تاثیر مدیون وجود رنگدانه‌های موجود در این میوه‌های قرمز یعنی آنتوسیانین‌ها است که خاصیت ضدسرطانی دارند. این آنتی اکسیدان های قوی باعث تقویت و محافظت از جداره های رگ‌های خونی شده و اجازه نمی‌دهند که رگ‌ها مسدود شوند. تا جایی که می‌توانید از میوه‌های ریز قرمز رنگ استفاده کنید. یک پیاله از این میوه‌ها به همراه جودوسر بهترین صبحانه برای بالا بردن سلامت قلب و عروق است.
چای سبز
بنا به گزارش موسسه فرانسوی کاردیولوژی، میزان بالای فلوونوئیدهای موجود در چای سبز تاثیر ویژه ای در مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. فلاونوئیدها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از جداره ی رگ‌های خونی محافظت می‌کنند و به این ترتیب قلب را در سلامت بیشتری نگه می‌دارند. برای بهره مندی از این خاصیت محافظتی فلاونوئیدها لازم است که روزانه ۳ فنجان چای سبز بنوشید. در نتیجه توصیه می‌کنیم که روزتان را با یک فنجان بزرگ چای سبز آغاز کنید. در این صورت حدود ۲۰۰ میلی گرم فلاونوئید به بدن تان می‌رسد. توصیه می‌کنیم به چای سبزتان شکر یا شیر اضافه نکنید چون در این صورت تاثیر آن به مراتب کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که نوشیدن روزانه ۴ فنجان چای سبز خطر ابتلا به افسردگی را به نصف رسانده و خطر سکته ی قلبی را نیز به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
شکلات سیاه
. شکلات سیاه را نیز به روی میز صبحانه دعوت کنید. البته به شرط اینکه دچار افراط نشوید. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهند که مصرف روزانه شکلات سیاه (با ۸۵ درصد کاکائو) باعث کاهش فشار خون شده و در نتیجه خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد. اگر دنبال دلیل آن می‌گردید باید بگوییم که شکلات سیاه سرشار از پولیفنول‌هاست که به کاهش کلسترول بد خون و حفظ خاصیت ارتجاعی جداره رگ‎های خونی کمک زیادی می‌کند.باید بدانید که امروزه برخی از محققان به دنبال وارد کردن شکلات سیاه در ترکیب داروها هستند چون به این نتیجه رسیده اند که این ماده غذایی خواص فوق العاده ای دارد.
آب انار
انار از خانواده ی میوه های برتر و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. آب انار نیز حاوی همین آنتی‌اکسیدان‌هاست که برای سلامتی بدن مفید هستند. نتایج پژوهشی که روی بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف روزانه ی آب انار به مدت ۳ ماه باعث بهبود و افزایش جریان خون به سمت قلب می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای آب پرتقال صنعتی که سرشار از قند است یک لیوان آب انار میل کنید تا قلب تان در سلامت بماند. از آب انارهای طبیعی و بدون قند افزوده استفاده کنید. بنا به گزارش موسسه آمریکایی مطالعات سرطان، انار جلو پیشرفت و رشد سرطان سینه را می‌گیرد؛ چون حاوی اثرات ضد استروژنی و ضد آندروژنی است. 
سه شنبه 19/5/1395 - 10:4
سلامت و بهداشت جامعه

حتما شما نیز بارها و بارها در مورد غذاهای افزایش دهنده قدرت مغز همچون توت‌ها و ماهی سالمون شنیده‌اید. اینگونه خوراکی‌ها می‌تواند حافظه شما را حفظ کند و ذهنی قوی و قدرتمند در اختیارتان بگذارد. خوب حالا سوال اینجاست که چه غذاهایی می‌تواند بر روی قدرت مغز تاثیر منفی داشته باشد و منجر به بیماری‌هایی همچون آلزایمر شود؟

 

 

 

 

 

به گزارش جام جم سرا به نقل از مجله سلامت ، در این مقاله قصد داریم از توصیه سایت Brain Docs استفاده کنیم و غذاهایی که باید از خوردن آن اجتناب شود را بیان نماییم.

شیرین کننده‌های مصنوعی:

دیوید پرموتر، متخصص مغز و اعصاب در این باره می‌گوید: هر کسی در دنیای امروزی در مورد گلوتن، کربوهیدرات و شکر صحبت می‌کند اما باید توجه بیشتری به شیرین کننده‌های مصنوعی نیز داشته باشیم. سال گذشته گروهی از محققان، مطالعه‌ای را انجام دادند. این مطالعه نشان می‌دهد زمانی که افراد شیرین کننده‌های بدون کالری را مصرف می‌کنند، باکتری‌های درون روده به گونه‌ای تغییر پیدا می‌کند که راه را برای ایجاد دیابت نوع ۲ هموار می‌سازد. اگر به بیماری دیابت مبتلا شوید، ۴ برابر بیشتر از سایر زمان‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی همچون آلزایمر در شما وجود خواهد داشت.

دلیل این موضوع بسیار ساده است. دیابت باعث می‌شود کمتر از قبل به انسولین حساس شوید، بنابراین سطح قند خون افزایش پیدا می‌کند و همین امر خطر ابتلا به بیماری‌های انحطاط مغز را افزایش می‌دهد. با کمال تعجب، افرادی که شیرین کننده مصنوعی مصرف می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض توسعه دیابت قرار دارند.

ماهی‌های سرشار از جیوه:

گیل سالتز استادیار بالینی روانپزشکی در بیمارستان نیویورک در این باره می‌گوید: دوست ندارم یک غذا را به عنوان یک ماده بد معرفی کنم. هر چیزی اگر به صورت متعادل مصرف شود بی ضرر خواهد بود اما یک استثنا در این باره وجود دارد و آن هم جیوه است. جیوه بیشتر در ماهی یافت می‌شود.

اگر ماهی بزرگ باشد نشان می‌دهد که بیشتر در آب زندگی کرده است و جیوه بیشتری در بدن خود دارد.بیشتر افراد فکر می‌کنند که جیوه تنها بر روی سیستم شناختی انسان تاثیر می‌گذارد اما این ماده بر روی مخچه نیز اثر گذار است (مخچه بخشی از مغز انسان است که تعادل، هماهنگی و بینایی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد). من خودم در مورد مصرف جیوه بسیار حساس هستم و مقدار مصرفی خود را کنترل می‌کنم. اگرچه از تن ماهی استفاده می‌کنم ولی بیشتر از یکبار در هفته از آن مصرف نمی‌کنم.

دوست دارید کمتر در معرض جیوه موجود در ماهی قرار بگیرید؟ توصیه‌های زیر را دنبال کنید:

از مصرف ماهی‌هایی همچون کوسه، شمشیر ماهی، کاشی ماهی خودداری کنید. این ماهی‌ها حاوی سطح بالایی از جیوه هستند.


۳۴۰ گرم در هفته از انواع ماهی‌هایی استفاده کنید که سطح جیوه بسیار پایینی دارند. مثلا می‌توانید از میگو، ماهی تن و قزل آلا استفاده کنید.


مصرف ماهی تن سفید را به ۱۷۰ گرم در هفته محدود کنید.

بیسکویت آماده:

دکتر سوزان آلبرز ، روانشناس بالینی در کلینیک کلیولند در این باره می‌گوید: من خودم از مصرف بیسکویت‌های آماده یا خمیر پیتزای آماده خودداری می‌کنم. اغلب اوقات، اسیدهای چرب ترانس برای تولید این ترکیبات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه بیشتر اسیدهای چرب ترانس ممنوع بوده یا حذف می‌شود، اما هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اسیدها موجب کوچک شدن مغز، التهاب و ایجاد اختلال در سیستم انتقال عصبی می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این اسیدها می‌تواند آسیب بسیار جدی به مغز وارد کند.

نوشیدنی‌های شیرین:

دکتر سندرا آموت، عصب شناس و نویسنده در این باره می‌گوید: من از خوردن نوشیدنی‌های شیرین اجتناب می‌کنم زیرا سیستم تنظیم کننده مغز نمی‌تواند از عهده کالری‌های موجود در آن برآید. سلول‌های عصبی در هیپوتالاموس به طور معمول نمی‌تواند کالری مصرف شده را با انرژی سوزانده شده از طریق ورزش مطابقت دهد. شواهد نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین گرسنگی را همانند غذاهای جامد کاهش نمی‌دهد.

به همین خاطر مقدار بیشتری از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌شود. از آنجایی که بیشتر افراد از سیگنال‌های گرسنگی و سیری خود به عنوان راهنمای خوردن استفاده می‌کنند، به سیستمی که بتواند به درستی کار کند نیاز خواهند داشت. برای کمک به انجام اینکار، می‌توان غذاهای کامل مصرف کرد، تمرینات ورزشی انجام داد و از خوردن موادی همچون نوشابه صرف نظر کرد.

گلوتن:

دکتر کلی بروگان روانپزشک معروف در این باره می‌گوید: بعد از مرور و بررسی کامل ادبیات پزشکی ، از جمله موارد موجود در یک رژیم غذایی بدون گلوتن ، این توصیه‌ها را در تمرینات عملی خود به کار بردم. بعد از به کارگیری این توصیه‌ها، شاهد بهبود بیماران خود بودم. گلوتن در غذاهای مدرن بسیاری وجود دارد.

برای بیشتر افراد، استفاده از محصولاتی که دارای گلوتن هستند ممکن نیست. به همین خاطر پایبند بودن به غذاهای طبیعی و کامل همچون گوشت، تخم مرغ، سبزیجات، میوه‌ها، آجیل‌ها، دانه‌ها و روغن‌ها می‌تواند مشکلات مرتبط با سلامتی را از بین ببرد.

غذاهای فرآوری شده:

دکتر دیانا پورویس، مدیر استراتژی و برنامه در دانشگاه تگزاس در این باره می‌گوید: به نظر من، بهتر است از خوردن غذاهای فرآوری شده همچون فست فودها و نوشابه اجتناب گردد. این غذاها اغلب حاوی چربی‌های ترانس هستند که برای قلب و مغز انسان مضر است.

همچنین مقادیر زیادی شکر و سایر مواد تشکیل دهنده مصنوعی در این غذاها یافت می‌شود. زمانی که غذاهای فرآوری شده به صورت منظم مصرف می‌گردد، می‌تواند جایگزین غذاهای واقعی گردد که مواد مغذی مفید را برای مغز فراهم می‌کند. این غذاها( غذاهای فرآوری شده) می‌تواند باعث ایجاد چاقی و التهاب گردد و برای مغز بسیار مضر باشد. 

سه شنبه 19/5/1395 - 10:2
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته