• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 86
زمان آخرین مطلب : 5386روز قبل
دانستنی های علمی
زمین خوردن بار سوموقت دارید بخوانید.....داستان خیلی قشنگ..... مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش رادر خانه ی خدا (مسجد) بخواند .لباس پوشیدوراهی خانه ی خدا شد.در راه به مسجد،مرد زمین خورد ولباسهایش کثیف شد.او بلند شد،خودش را پاک کرد وبه خانه برگشت.. مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه ی خد شد.در اره مسجد مجددا در همان نقطه زمین خورد! او دوباره بلند شد ، خودش را پاک کردوبه خانه برگشت.یک بار دیگر لباس هایش را عوض کردو راهی خانه ی خدا شد.در راه مسجدوبامردی که چراغ در دست داشت برخورد کردونامش را پرسید. مرد پاسخ داد((من دیدم شما در راه به مسجد دو بار بهزمین افتادید))،از این رو چراغ آوردمتا بتوانم راهتان را روشن کنم. مرد اولاز او به طور فراوان تشکر کردو هر دو راهی مسجد شدند.همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ به دست در خواست کرد که وارد مسجد شود و با او نماز بخواندمرد دوم مخالفت کرد. مرد اول از او پرسید چرا وارد مسجد نمی شوی وبا من نماز نمی خوانی مرد دوم پاسخ داد:((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این حرف جا خورد.شیطان در ادامه گفت :((من شما را در راه مسجد به زمین انداختم))وقتی شما به خانه برگشتید خداوند تمام گناهان شما را بخشد.من برای بار دوم نیز شما رابه زمین انداختموحتی این کار باعثتشویق شما شد خداوند با دیدن این کار شما تمام گناهان شما خانواده ی شما را بخشید.من ترسیدم اگر باز هم شما را به زمین بیندازم خداوند تمام گناهان افراد دهکده را ببخشد پس چراغ گرفتم و باعث روشنایی راه شما شدم نتیجه ی اخلاقی داستان:کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیندازید.زیرا هرگز نمی ذانید چقدر اجر وپاداش ممکن است از مواجهبا سختی هدرحین تلاش به انجام کار خیردریافت کنید.پارسایی شمامی تواند خوانواده وقومتان رابطور کلی نجات دهداین کار را انجام دهیدوپیروزی خدا را ببینید.اگر ارسال این پیام شما را به زحمت می اندازدیا وقتتان را میگیردپس این کار را نکنید.اما پاداش آن را که زیاد است از دست می دهید آیا اسان نیست که فقط کلید "ارسال" را فشار دهیدو پاداش را دریافت کنید؟ ستایش خدایی رااست بلند مرتبه!!!!!
دوشنبه 5/5/1388 - 13:34
دانستنی های علمی

ممن دارم میرم مکه اگه می خواین واستون دعا کنم تو نظرات بنویسین

شنبه 13/4/1388 - 11:25
دانستنی های علمی
بچه ها من می خوام برم مکه اگر می خواین واستون دعا کنم یه نظر بدین وتو اون بنویسین
شنبه 13/4/1388 - 10:1
دانستنی های علمی

خوب بچه ها من یه 12-13 روزی نیستم جای من رو خالی کنید من دارم میرم مکه واسه همتون دعا می کنم البته اگه خواستین به صورت مجزا واستون دعا کنم یه نظر بدین و توش بنویسین

شنبه 13/4/1388 - 9:48
دانستنی های علمی

سلام من دوشنبه دارم میرم مکه من سعی می کنم واسه ی همه ی بچه ها دعا کنم ولی هر کس خواست به صورت تکی واسش دعا کنم تو نظرات بنویسه

شنبه 13/4/1388 - 8:35
ایرانگردی

پشتخه پُشکِری نام پشته‌ای است در جنوب دهستان کوخرد از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک و در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران. به علت وجود درختچه أی که به گویش محلی آن را «پُشکِر » می‌نامند: این پُشتُه ، پُشتخِه پُشکِری نامگذاری کرده‌اند. از این درختچه مسحوقی ایجاد می‌شود که به نام (اِشنان) معروف است، این مسحوق کاربردهای زیادی دارد ، بطور مثال در اعمال شستوشوی لباس وبدن وغیره ، وهمچنین در ساخت داروهای سنتی نیز به کار می‌رود. پُشتخه واژه‌ای است در گویش فارسی لارستانی به ویژه گویش کوخردی و معنی آن پُشتُه است، ارتفاعی نه بس بلند از زمین، تل، یا تپه است. پُشتُه درست بهمان معنی نجد که ربوه و نجد ، توده، معمولاً فلات گویند. همچنین در پارسی دری و در برخی گویشهای محلی هرمزگان بکار رفته‌است. این پُشتُه بر فراز پرحیدری قرار دارد.

پرحیدری
پیرامون پشتخه پُشکِری
دوبند پره حیردى
آب أنبار بركه
گشت (طبخ)
ابریق چای

 

 محدوده پُشتخه پُشکِری

ازشمال: لمبیر ملکی و سد جابر ، از جنوب « او شیرینو » و دره بست گز ، از مغرب «پرحیدری» و پرِرچرچو و پشتخه باپیر ، واز سمت مشرق به سد بست گز و «پشتخه خرتل» و «کوه خآب» (پل تیر) منتهی می‌شود.

 

 پوشش گیاهی

اغلب زمینهای پُشتخه پُشکِری دارای قابلیت مرتعی است ومناسب‌ترین اراضی جهت استفاده‌های مرتعی وبرداشت علوفه محسوب می‌شوند مخصوصاً در فصل زمستان و بهار. در اطراف وگوشه کنار پُشته درختان بزرگ و تنوهمندی وجود دارد مانند: كُور ، کُنار ، کِرت ، سمر ، سَلَم وغیره، در زمان قدیم مردمان کوخرد از هیزم این درختان برای پخت و پز وبرای تدفئه خانه‌هاشان استفاده می‌کرده‌اند، احیانا از تنه این درختان ذغال نیز می‌ساخته‌اند.

 

 پرندگان در پُشتخه پُشکِری

پشتخه پُشکِری زیستگاه پرندگان گوناگونی است. بعلت وجود درختهای گوناگون و تنومند در روی پشته مانند سمر و کُنار ، [[ سلم ، و نزدیک بودن پشته به آب شیرین که در نهرهای کوچک (آودون)‌های نزدیک مانند:(آودون باپیر) وجود دارد، همچنین نزدیک بودن پُشتُه به تالاب لمبیر ملکی ، در فصل‌های گوناگون پرندگان روی شاخه‌های آن درختها لانه می‌سازند. از انواع پرندگان که در پشتخه بهر زُشتُو زندگی می‌کنند می‌توان از کبک ، قُمری ، بادخور ، تیهو، سبزقبا (کراشکین)، چکاوک (بُوکلُو) ، چکاوک هدهد و «مرغ سلیمان» یا هدهد ، بلبل ، گنجشک ، دم جنبانک ، فاخته ، سهره ، صعوه ، کوکر ، دراج ، نام برد که به‌ویژه در فصل زمستان و بهار هنگام جفت‌گیری و تخم گذاری با آواز دلنشین خود این منطقه کوهستانی را شاد می‌کنند. دوران گذشته پرندگانی مانند: عقاب ، شاهین ، ودیگر گونه لاشخورها نیز در این منطقهٔ گسترده کوهستانی زندگی می‌کرده أند، أما حالا دیگه از این گونه پرنده وجود ندارند. در پیرامون (پُشتخه پُشکِری) ، روباه ، کفتار ، شغال ، جوجه‌تیغی ، خرگوش نیز یافت می‌شود.

 

 فصل زمستان و بهار

در فصل زمستان و بعد از باریدن باران گلهای زیبائی در روی پُشتُه می‌روید، و در فصل بهار بعد از اینکه گلها شکوفه‌های خود را باز می‌کنند جلوه و زیبایی دیگری به پشته می‌دهند. گلهای «هلول» بارنگ بنفشه‌ای اش سرتاسر پشته را نیلگون می‌سازد و یک منظره دل‌انگیز و شاعرانه به وجود می‌آورد. همچنین در همین فصل (بهار) بعد از باریدن باران در آنجا خوردنی‌هایی مانند تُرُشُه و کُمپُر و مِیَل به گونه‌ای بسیار لذیذ است، درست می‌شود. خیر (دمبل) واَکال نیز یافت می‌شود.

 

 گیاهان دارویی

همچنین گیاهان دارویی و مفید نیز در پشتخه پُشکِری بعد از باریدن باران می‌روید مانند: اسطوقدوس، بًروز، پوده، خارشتر، خاکشیر، اوشه دریمه، زرو، سره برزه، شربتو، گنیس، کریشکو (کریشک) ، کمو ، گل عالی عمر، و همچنین گلهای دیگری نیز مانند گُل زَرد و شَبنَبُو نیز وجود دارد. پشتخه پُشکِری تفریحگاه خوبی برای مردم منطقه ، در فصل زمستان وبهار مردم به آنجا به گشت (طبخ) و تفریح می‌روند.

جمعه 12/4/1388 - 16:4
دانستنی های علمی

قرآن، برای حیوانات مرتبه پایین تری از انسان‌ها قائل است و انسان را اشرف مخلوقات می‌داند؛ با این حال قرآن از مسلمانان خواسته‌است که با حیوانات به ملایمت و مهربانی رفتار کنند، و از بدرفتاری با آنها بپرهیزند.

 در قرآن

قرآن، برای حیوانات مرتبه پایین تری از انسان‌ها قائل است و انسان را اشرف مخلوقات می‌داند؛ با این حال قرآن از مسلمانان خواسته‌است که با حیوانات به ملایمت و مهربانی رفتار کنند، و از بدرفتاری با آنها بپرهیزند. بر اساس قرآن، حیوانات نیز هماهنگ با تمام آفرینش، به ستایش خدا می‌پردازند؛ هرچند این ستایش به زبان آدمیان فهمیده نمی‌شود. قرآن صریحاً خوردن گوشت حیوانات را جایز شمرده است؛ هرچند برخی صوفیان به گیاهخواری روی آورده‌اند، اما منع خوردن گوشت حیوانات جایی در قرآن و سنت ندارد. خوردن گوشت خوک، گوشت سگ و مردار در اسلام ممنوع شده است؛ همچنین حیواناتی که در حین ذبح آنها نام غیرخدا برده می‌شود، نباید خورده شوند.

در قرآن، بیش از دویست آیه به موضوع حیوانات می‌پردازد، و شش سوره به نام‌های حیوانات اسم گذاری شده‌اند. واژه حیوان در قرآن تنها برای اشاره به جهان آخرت به کار رفته‌است، و برای جانوران، واژه دابه استفاده شده‌است.

 سنت

بر اساس سنت، قفس کردن حیوانات، زدن آنها و واداشتن آنها به جنگ با یکدیگر برای سرگرم کردن انسانها، ممنوع است. کشتن حیوانات، ولو حیوانات کوچک، در حج برای محرم ممنوع است. محمد، شترش قسوه و گربه اش معزه را بسیار دوست می‌داشت.

پنج شنبه 11/4/1388 - 11:39
دانستنی های علمی

 باتومی یا باطوم شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان است.

بنابر روایات هردوت، سکاها از طریق آزوو(آزف) به ولایت باطوم آمده‌اند. باطوم در دوره هخامنشیان، از متصرفات پادشاهان هخامنشی شمرده می‌شد. این شهر در محل بندرگاه قدیمی رومی باتوس، که احداث آن را به آدریانوس نسبت می‌دهند، بنا شد. بعدها یوستی نیانوس از پادشاهان روم شرقی آنجا را تصرف کرد و پس از بنای دژ پترا در شمال آن، باتوس اهمیت خود را از دست داد و مدتی بعد، جزو متصرفات پادشاهان لز شد.

در ۶۴۳م حبیب بن مسلمه، سردار مسلمان، گرجستان و از جمله باطوم را به صلح گشود و این شهر به دست مسلمانان افتاد. در اواخر سده ۱۰م، باطوم جزو حکومت متحد گرجستان شمرده می‌شد و پس از تجزیه امپراتوری گرجستان، امیران متاوارهای گوری در آنجا مستقر شدند. در سده ۱۵م، شهر و ناحیه باطوم مدتی در دست سلاطین عثمانی بود و از ۱۶۲۷م جزو متصرفات عثمانی شد و ظاهراً از همین دوره، اسلام در آنجا رواج یافت. در اوایل سلطنت سلطان احمد سوم مردم گرجستان شورش کردند و از پرداخت مالیات سر باز زدند، ولی شورش سرکوب شد و عثمانی‌ها در باطوم و چند جای دیگر قلعه‌هایی بنا نهادند. در زمان سلطنت عبدالعزیز عثمانی مسجد جامعی به نام عزیزیه در باطوم ساخته شد. در ۱۸۷۸م، قشون روسی بندر و شهر باطوم را تصرف کردند و در ۲۸ اوت همان سال، به موجب عهدنامه سان‌استفانو، باطوم به آنان واگذار گردید، امّا بعدها باز جزو گرجستان شد. در آوریل ۱۹۱۸م، قشون عثمانی باطوم را اشغال کرد و سال بعد سپاهیان انگلیس وارد آنجا شدند. در ژوئن ۱۹۱۹م، انگلیسی‌ها باطوم را تخلیه کردند. پس از آن جمهوری گرجستان تأسیس شد ولی بعد از مدت کوتاهی، سقوط کرد و حزب کمونیست قدرت را به دست گرفت و گرجستان جزو اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شد. در مارس ۱۹۲۱م، بر اثر معاهده‌ای بین دولت ترکیه و شوروی، قسمتی از گرجستان به نام قارص و اردهان به ترک‌ها واگذار شد و باطوم همچنان در گرجستان باقی ماند و در ۱۶ ژوئن همان سال، مرکز جمهوری سوسیالیستی آجارستان شد.

پنج شنبه 11/4/1388 - 11:37
دانستنی های علمی

شاهزاده عبدالمجید میرزا معروف به عین‌الدوله، صدراعظم دورهٔ مظفرالدین‌شاه و از مخالفان سرسخت مشروطیت ایران.

او پسر احمدمیرزا نوهٔ فتح‌علی‌شاه بود و در سال ۱۲۲۵ خورشیدی در شهر تهران زاده شد. ناصرالدین‌شاه او را به تبریز نزد ولیعهدش مظفرالدین میرزا فرستاد و عبدالمجیدمیرزا در آنجا مورد توجه واقع شد تا این‌که ولیعهد دختر خود انیس‌الدوله را به عقد او درآورد و بعد پیشکار ولیعهد شد. در ۱۳۱۰ هجری قمری به او لقب عین‌الدوله دادند.

پس از کشته شدن ناصرالدین‌شاه و پادشاهی مظفرالدین‌شاه، عین‌الدوله حاکم تهران و سپس وزیر داخله شد. در ۱۲۸۲ خورشیدی صدراعظم شد.

با اعتراض علما و تجار که از روش استبدادی او به تنگ آمده بودند در سال ۱۲۸۴ معزول شد و میرزا نصرالله‌خان مشیرالدوله به جای او صدراعظم شد. وی پس از آن مدتی در خراسان در املاک خود اقامت کرد.

پس از مرگ مظفرالدین‌شاه و در جریان جنبش مشروطه محمدعلی شاه او را برای سرکوبی قیام تبریز مامور کرد ولی موفقیتی نیافت.

پس از فتح تهران خود را به مجاهدین تسلیم کرد و به همین دلیل به او آزاری نرساندند.

عین‌الدول در دورهٔ پادشاهی احمدشاه دوبار در سال‌های ۱۲۹۴ و ۱۲۹۶ برای مدت کوتاهی رئیس‌الوزرا شد.

او در ۱۳۰۶ هجری خورشیدی در شهر تهران درگذشت.

پنج شنبه 11/4/1388 - 11:35
دانستنی های علمی

درخت های درهم سازی (Hash Tree) شاخه ای از لیست های درهم سازی هستند. به این درخت ها درخت های مرکل (Merkle Tree) نیز می گویند. در رمزنگاری و علوم کامپیوتری، درخت درهم سازی نوعی از داده ساختار ها هستند که شامل یک درخت که خلاصه ی اطلاعات یک داده ی بزرگتر را در خود جای داده است و برای تشخیص محتویات آن داده به کار می رود.

 

 کاربردها

درخت های درهم سازی می توانند برای محافظت از هر نوع داده ای که ذخیره شده است و یا مورد استفاده قرار می گیرد و یا دربین رایانه ها منتقل می شود؛ استفاده شود. در حال حاضر بیشترین و مهم ترین کاربرد درخت هایدرهم سازی در شبکه های نظیر به نظیر است.در این شبکه ها برای حصول اطمینان از اینکه اولا بسته های دریافت شده، بدون عیب و بدون تغییر هستند و ثانیا اینکه بسته ها جعلی نیستند؛ از این درخت ها استفاده می شود. البته پیشنهاداتی برای استفاده از این درخت ها در سیستم های محاسباتی معتبر شده است. شرکت سان میکرو سیستمز از درخت های مرکل در پرونده های سیتم های ZFS استفاده کرده است.

درخت درهم سازی در سال 1979 و توسط رالف مرکل، اختراع شد. کاربرد اصلی این درخت ها در شیوه ای به نام امضای لمپورت است که در رمزنگاری کاربرد دارد. ترکیب این روش با درخت درهم سازی باعث شد تا این روش رمزنگاری برای پیام های زیادی مورد استفاده قرار بگیرد و به روشی نسبتا کارآمد برای امضا های دیجیتالی تبدیل شود.

 

 چگونگی عملکرد درخت درهم سازی

نمونه ای از یک درخت درهم سازی

یک درخت درهم سازی درختی است که برگ های آن درهم سازی شده ی بلوک های داده ( مثلا یک فایل و یا مجموعه ای از فایل ها) است. هر گره پدر، در هم سازی شده ی گره های فرزند خودش است. این روش بر خلاف دیگر روش های معمول درخت ها، از پاییت به بالا کار می کند؛ یعنی ورودی آن برگ ها هسنتد و نه ریشه. به عنوان مثل، در شکل روبرو، 0 حاصل در هم سازی 0-0 و 1-0 است. که با الحاق 0-0 و 1-0 به دست می آید. اکثر پیاده سازی های انجام شده برای درخت های درهم سازی، دودویی هستند. اما می توان، با توجه به روش مورد استفاده و همچنین نیاز، فرزندان بیشتری را نیز متصور بود. معمولا یک تابع درهم سازی رمزی مثل: SHA-1، Whirpool، Tiger و... برای درهم سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قرار باشد که درخت های درهم سازی فقط در برابر صدمات غیر عمدی محافظت شوند؛ می توان از روش هایی که امنیت کمتری دارند ولی در عوض ساده تر هستند مثل CRC استفاده کرد. در بالای درخت درهم سازی؛ Top Hash [۸] قرار دارد. پیش از دانلود کردن یک فایل از شبکه های نظیر به نظیر، در اکثر موارد، Top Hash از یک منبع مورد اطمینان مثل رایانه ی یک دوست و یا حتی سایت هایی که در این زمینه شهرت دارند، دزیافت می شود. اگر توانستیم بدین وسیله Top Hash را به دست آوریم، ما بقی درخت درهم سازی را می توان از هر منبع دیگری دریافت کرد.در نهایت، درخت درهم سازیِ دریافت شده را می توان به وسیله ی Top Hash مطمئنی که قبلا دریافت کرده ایم، بررسی کرد. اگر قسمتی از درخت درهم سازی، صدمه دیده و یا جعلی باشد، آن قسمت لز درخت از منبع دیگری امتجان می شود تا در نهایت، برنامه Top Hash درست و مطابق با Top Hash اولیه را بیابد. تفاوت عمده ای که بین درخت های درهم سازی و لیست های درهم سازی وجود دارد این است که در درخت های درهم سازی، یک شاخه از درخت را می توان یکجا دانلود کرد و یکپارچگی آنرا بلافاصله بررسی کرد؛ حتی اگر تمام درخت به طور کامل در دسترس نباشد. این یک ویژگی خوب برای درخت های درهم سازی است چرا که تکه کردن فابل ها به بلوک های کوچکتر، به صرفه است؛ زیرا اگر آنها صدمه ببینند، فقط قطعه ای از داده ها باید دوباره دانلود شود و تیازی به دانلود تمام فایل نیست.

پنج شنبه 11/4/1388 - 11:32
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته