• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 21
زمان آخرین مطلب : 5793روز قبل
اخبار
«جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)» نام جشنواره ای ولایی، ملی و بین المللی است که همه ساله به مناسبت ولادت با سعادت هشتمین امام شیعیان حضرت رضا (ع) توسط «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» به همت «دبیرخانه دائمی جشنواره» و با همکاری «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی» در دهه کرامت با رویکرد ملی و بین المللی و با مشارکت تمامی سی استان کشور برگزار می گردد.
 
 اهداف
 

 اهداف این جشنواره که از سال 1382 آغاز شده و هم اکنون در آستانه برگزاری ششمین دوره قرار دارد، عبارتست از:
 
 1) گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه بویژه امام رضا(ع)
 
 2) گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فرهنگی هنری مرتبط با آن حضرت و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار
 
 پیشینه
 

 اولین دوره این جشنواره در سال 1382 با هشت عنوان فعالیت فرهنگی هنری و فقط در قلمرو استان خراسان بزرگ برگزار گردید.
 
 دومین دوره که در سال 1383 برپا شد، استان های فارس، قم و یزد نیز به جمع برگزار کنندگان پیوستند.
 
 سومین جشنواره در سال 1384 با مشارکت 10 استان کشور یعنی استان هایی که در مسیر حرکت تاریخی کاروان امام رضا(ع) از مدینه تا مرو قرار داشتند، برگزار گردید. بدین ترتیب استانهای قم، فارس، یزد، خوزستان، اصفهان، سمنان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی نیز به صورت داوطلبانه مشارکت نمودند.
 
 چهارمین جشنواره در سال 1385 با مشارکت 24 استان کشور و با 28 برنامه شامل 26 برنامه با رویکرد ملی و 2 برنامه به صورت بین المللی برگزار شد.
 
 پنجمین جشنواره نیز در سال 1386 با مشارکت تمامی سی استان کشور و در قالب 36 عنوان برنامه که 15 برنامه آن رویکرد بین المللی داشت، برگزار شد.
 
 و در سال 1387 ششمین دوره از این جشنواره از دهم تا بیستم آبان ماه با 38 برنامه و با مشارکت سی استان کشور در داخل کشور و نیز با همراهی بسیاری از کشورها از جمله سوریه، لبنان، امارات متحده عربی، قطر، کویت، نیجریه، آفریقای جنوبی، تانزانیا، آذربایجان، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، مالزی، انگلستان، عراق و هندوستان برگزار خواهد شد.
 
 مراسم افتتاحیه و اختتامیه
 

 این جشنواره به طور رسمی با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم و آستان مقدس کریمه اهل بیت آغاز شده و با برگزاری مراسم اختتامیه همزمان با شب ولادت مسعود حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس به پایان می رسد.
 
 مراسم افتتاحیه و اختتامیه هر برنامه نیز به طور مستقل در همان استان برگزار کننده طی این ده روز برگزار می شود و در نهایت برگزیدگان آنها برای دریافت هدایای خود به مراسم اختتامیه جشنواره به مشهد دعوت می شوند.
 
 نمایه برنامه ها
 

 عناوین برنامه هایی که در جشنواره پنجم به آن ها پرداخته شده است، عبارت اند از:
 
 جشنواره سفرنامه نویسی رضوی، جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی، جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی امام رضا(ع)، جشنواره جلوه های رضوی در هنرهای سنتی، جشنواره فیلم و عکس غیرحرفه ای در فرهنگ رضوی، جشنواره مشاعره رضوی، جشنواره تئاتر رضوی، جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی، جشنواره فیلم رضوی، جشنواره سراسری سرود رضوی، جشنواره شناخت اخلاق و آداب رضوی، جشنواره جوانه های شعر رضوی، جشنواره عکس رضوی، جشنواره داستانهای کوتاه کبوترحرم، جشنواره کرامات و فضائل رضوی، جشنواره هنرهای تجسمی رضوی، جشنواره ادبیات نمایشی رضوی، جشنواره خاطره نویسی رضوی، جشنواره آئین ها و آواهای مذهبی و زیارتی رضوی سراج خراسان، جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)، جشنواره تجلی فرهنگ رضوی در رسانه های کشور، جشنواره تئاتر عروسکی ضامن آهو، جشنواره خوشنویسی رضوی با گستره جهان اسلام، کنگره سراسری شعر رضوی، همایش علمی پژوهشی جاده ولایت، همایش علمی پژوهشی آرمان شهر رضوی، همایش علمی دانشجویی سیره رضوی، همایش علمی پژوهشی جلوه های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی، همایش علمی پژوهشی بررسی سیره نبوی فرهنگ رضوی، همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آیینه قرآن و عترت، همایش علمی پژوهشی مهرورزی و عدالت در کلام و سیره رضوی، همایش پژوهشی فرهنگ رضوی در آئینه هنر، مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع سیره رضوی و نمایشگاه تجلی فرهنگ رضوی در آثار مکتوب
 
 شایان ذکر است در جشنواره ششم، 40 عنوان برنامه با رویکرد ملی و بین المللی برگزار خواهد شد که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر را به مراجعه به بخشهای دیگر پایگاه اطلاع رسانی شمس توس و یا تماس با سیستم تلفن گویای دبیرخانه دائمی جشنواره به شماره تلفن 7287800 – 0511 در تمامی ساعات شبانه روز تماس دعوت می کنیم.
يکشنبه 26/3/1387 - 15:59
مصاحبه و گفتگو
سازنده ترین کلمه" گذشت" است... آن را تمرین کن
پر معنی ترین کلمه" ما" است... آن را بکار ببند
عمیق ترین کلمه "عشق" است... به آن ارج بنه
بی رحم ترین کلمه "تنفر" است... از بین ببرش
سرکش ترین کلمه "هوس" است... با آن بازی نکن
خودخواهانه ترین کلمه" من" است... از آن حذر کن
ناپایدارترین کلمه "خشم" است... آن را فرو ببر
بازدارنده ترین کلمه "ترس" است... با آن مقابله کن
با نشاط ترین کلمه "کار" است... به آن بپرداز
پوچ ترین کلمه "طمع" است... آن را بکش
سازنده ترین کلمه "صبر" است... برای داشتنش دعا کن
روشن ترین کلمه "امید" است... به آن امیدوار باش
ضعیف ترین کلمه "حسرت" است... آن را نخور
تواناترین کلمه "دانش" است... آن را فراگیر
محکم ترین کلمه "پشتکار" است... آن را داشته باش
سمی ترین کلمه "غرور" است... بشکنش
سست ترین کلمه "شانس" است... به امید آن نباش
بی احساس ترین کلمه "بی تفاوتی" است... مراقب آن باش
دوستانه ترین کلمه "رفاقت" است... از آن سوءاستفاده نکن
زیباترین کلمه "راستی" است... با آن روراست باش
زشت ترین کلمه "دورویی" است... یک رنگ باش
ویرانگرترین کلمه "تمسخر" است... دوست داری با تو چنین کنند؟
موقرترین کلمه "احترام" است... برایش ارزش قائل شو
آرام ترین کلمه "آرامش" است... به آن برس
عاقلانه ترین کلمه "احتیاط" است... حواست را جمع کن
دست و پاگیرترین کلمه "محدودیت" است... اجازه نده مانع پیشرفتت بشود
سخت ترین کلمه "غیرممکن" است... وجود ندارد
مخرب ترین کلمه "شتابزدگی" است... مواظب پل های پشت سرت باش
تاریک ترین کلمه "نادانی" است... آن را با نور علم روشن کن
کشنده ترین کلمه "اضطراب" است... آن را نادیده بگیر
صبورترین کلمه "انتظار" است... منتظرش باش
بی ارزش ترین کلمه "انتقام" است... بگذار و بگذر
شنبه 25/3/1387 - 15:55
دانستنی های علمی

بـدن انسـان از 260 عـضـلـه تشـكـیل گـردیـده كه اكثر آنها بصورت جفت می بـاشند. عـضـلات %45 رصـــد وزن كـل بـدن را به خود اختصاص میدهنـــد. عضلات از بافت فیبری تشـكـیـل شـــده اند. میوفیبرها (فیبرهای تشكیل دهنده مـاهیچه ها) قابـلـیـت انـقــباض دارند. در بدن انسان سه نوع عضله از نظر ساختار وجود دارد.
1-
عضله قلب: كه قلب را تشكیل میدهد.
2-
عضلات صاف: كـه دیواره عروق، لوله گوارش، مجاری
ادراری و تنفسی را تشكیل میدهند.
3-
عضلات اسكلتی: كـه وظـیـفـه حــركت و حفظ تعادل
اعضاء بدن را به عهده دارند.
عضلات قلب و صاف خودكار بوده و ما قادر به كنترل آنها نمیباشیم اما حركات عضلات اسكلتی را میتوانیم كنترل كنیم. فیبرهای تشكیل دهنده عضلات در بدن خود نیز به 2 تیپ متفاوت تقسیم بندی میگردند.

* فیبر كند: فیبر كند و یا قرمز انقباض كند و مداوم داشته و دیر خسته و فرسوده میگردد- ظرفیت اكسیداسیون بالا داشته بنابراین در تمرینات هوازی كاربرد دارند.
*
فیبر تند: فیبر تند و یا سفید انقباض سریع و قدرتمند داشته اما خیلی زود خسته و فرسوده میگردد. ظرفیت اكسیداسیون در آنها اندك میباشد و در تمرینات بی هوازی كاربرد دارند.
معمولا عضلات در بدن بصورت جفت عمل كرده بطوری كه هر سمت یك مفصل یك عضله قرار میگیرد و حركات مخالف را به كمك هم پدید می آورند. این جفت عضله به عضله موافق(AGONIST) و عضله مخالف (ANTAGONIST) موسوم میباشند. مثلا در بازو عضله سه سر با انقباض خود سبب صاف شدن بازو و عضله دو سر با انقباض خود سبب خم شدن بازو میگردد.

آتروفی (ATROPHY): هنگامی كه عضلات برای مدت طولانی از فعالیتشان كاسته گردد بتدریج حجمشان تحلیل رفته و كوچك میشوند كه به آن آتروفی میگویند.

هیپر تروفی (HYPERTOPHY): هنگامی كه فعالیت عضلات افزایش می یابد سبب افزایش حجم و اندازه سلولهای عضلانی میگردد كه هیپر تروفی نام دارد.

مكانیزم افزایش حجم عضلات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تصور كنید كه شما با یك عضله خاص در بدن وزنه ای به وزن 1 كیلوگرم را روزانه بلند میكنید. هنگامی كه این وزنه از 1 كیلوگرم مثلا به 5 كیلوگرم افزایش می یابد ابتدا با بلند كردن آن وزنه بطور مكرر در فیبرهای عضلات یك پارگی بسیار ریز پدید می آید كه میكروتراما (MICROTRAUMA) نام دارد. سپس بدن شما سعی میكند با آن وزنه جدید سازگاری حاصل كرده و نیروی عضله مورد نظر را افزایش دهد. بنابراین هنگام ترمیم فیبرهای آسیب دیده آنها را قویتر و با استحكام تر از پیش بازسازی میكند. بر خلاف تصور هنگامی كه به حجم عضلات افزوده میگردد در واقع به اندازه سلولهای عضلانی افزوده میگردد و نه به تعداد آنها. تعداد سلولهای عضلانی در طول حیات ثابت میباشند. اما این تعداد در افراد مختلف تفاوت دارد. یكی از عللی كه برخی افراد سریعتر عضلانی میگردند نیز همین موضوع میباشد. بنابراین عضلات پس از انجام تمرینات با وزنه نیاز به زمان دارند كه مجددا خود را ترمیم كنند. این مدت، زمان ترمیم (RECOVERY TIME) نام دارد. بنابراین شما هیچگاه نباید بروی یك گروه عضلات هر روز و بدون وقفه كار كنید زیرا در اینصورت تنها به عضلات خود آسیب وارد می آورید. زمان ترمیم معمولا 3-2 روز میباشد.

در روند سازگاری نه تنها حجم سلولهای عصبی افزایش می یابد بلكه به تعداد مویرگهایی كه به عضلات خونرسانی میكنند نیز افزوده میگردد زیرا عضله بزرگتر و پركار تر به خون، اكسیژن و مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. یك عامل بسیار مهم دیگر نیز در توانایی بدن به عضلانی گشتن وجود دارد و آنهم وراثت میباشد. بطور كلی سه تیپ متفاوت از ساختار بدنی وجود دارد:

* اكتو مورف (ECTOMORPH): بدن لاغر، استخوانبندی كوچك. افزایش حجم عضلات در این نوع ساختار جسمی دشوار میباشد.

*
مزومورف (MESOMORPH): بدن عضلانی و چربی اندك. افزایش حجم عضلات در این نوع ساختار جسمی تقریبا آسان میباشد.
*
آندومورف (ENDOMORPH): بدن چاق، استخوانبندی درشت. این افراد مستعد اضافه وزن میباشند البته از نوع چربی و نه ماهیچه.

یك تصور غلط نیز وجود دارد آنهم این میباشد كه تمرینات بدنسازی سبب كاهش چربی میگردند. تمرینات بدنسازی بیشتر سبب افزایش حجم عضلات میگردد و در سوزاندن چربیهای بدن نمیتواند كار ساز باشد.برای سوزاندن چربیهای بدن می باید به تمرینات هوازی پرداخت.

تقسیم بندی تمرینات بدنسازی، اسامی عضلات مهم...

تمرینات بدنسازی به 4 دسته تقسیم میگردند:

1- تمرینات ایزومتریك (ISOMETRIC):این تمرینات بر اساس نوع انقباض عضلات در این نوع تمرینات نامگذاری شده است. در این تمرینات عضلات منقبض گشته اما از طولشان كاسته نمیگردد. در این نوع تمرینات حركت وجود ندارد. مانند قرار دادن كف دو دست و اعمال فشار و یا نگاه داشتن وزنه بالای سر بدون حركت.

2-
تمرینات ایزوتونیك (ISOTONIC):این تمرینات نیز بر اساس نوع انقباض عضلات حین انجام آنها نامگذاری گردیده است. در این تمرینات عضلات انقباظ یافته و طولشان كاهش یافته و كوتاه میگردند. بیشتر تمرینات از همین نوع میباشد. مانند خم و راست كردن بازو همراه با وزنه.
3-
تمرینات انفرادی (ISOLATION):به تمرینات اطلاق میگردد كه تنها یك مفصل و یك گروه از عضلات را درگیر میكند.
4-
تمرینات تركیبی (COMPOUND):به تمریناتی اطلاق میگردد كه همزمان چندین گروه از عضلات را درگیر كرده و حركت حول چندین مفصل انجام میگیرد.
*
تعداد (REPETITION=REP):به یك بار بلند كردن وزنه و پایین آوردن آن اطلاق میگردد.

* ست(SET):به چندین بار بلند كردن و پایین آوردن وزنه (به اصطلاح زدن وزنه) بدون وقفه اطلاق میگردد.

یك ست متشكل از 5 - 1 رپ سبب افزایش قدرت عضلات گشته اما به استقامت آنها نمی افزاید.
یك ست متشكل از 12 - 6 رپ سبب افزایش قدرت، حجم و استقامت عضلات میگردد.
یك ست متشكل از 20 - 13 رپ سبب افزایش حجم و استقامت عضله میگردد.
یك ست متشكل از 20 رپ و بالاتر یك تمرین هوازی محسوب میگردد.


اسامی عضلات مهم از بالا به سمت پایین بدن به شرح زیر
میباشد:

STERNOCLEIDOMASTOID= عضله جناغی-لامی در ناحیه گردن.
TRAPEZIUS=
عضله ذوزنقه در ناحیه كتف.
DELTOID=
عضله دلتوئید در ناحیه كتف.
PECTORALIS MAJOR=
عضله سینه ای در ناحیه قفسه سینه.
BICEPS=
عضله دوسر در ناحیه بازو.
TRICEPS=
عضله سه سر در ناحیه پشت بازو.
FLEXOR & EXTENSOR CARPI=
عضلات خم و راست كننده در ناحیه ساعد. SERRATUS ANTERIOR=عضلات سراتوس در ناحیه زیر بغل.
EXTERNAL & INTERNAL OBLIQUE=
عضلات مایل خارجی و داخلی در نواحی پهلوها.
RECTUS ABDOMINUS=
عضله راست شكمی.
LATISSMUS DORSI=
عضله عریض پشت.
TERES MINOR & MAJAR=
عضلات ترس در نواحی پشت زیر عضلات دلتوئید. ERECTOR SPINE=عضله طویل راست كننده ستون فقرات.
RHOMBOID=
عضلات لوزی شكل در ناحیه پشت كنار عضلات ترس.
GLUTEUS MEDIUS & MAXIMUS=
عضلات سرین كوچك و بزرگ.
RECTUS FEMORIS=
عضله راست رانی در ناحیه قدامی ران.
VASTUS LATERALIS & MEDIALIS=
عضلات وسیع میانی و جانبی ران در دو طرف عضله راست رانی.
SARTORIUS=
عضله خیاطه كه طویل بوده و در ناحیه میان كمر و زانو وجود دارد. ADDUCTOR LONGUS=عضله نزدیك كننده در نواحی داخلی ران.
BICEPS FEMORIS=
عضله دو سر رانی در ناحیه پشت ران.
HAMSTRINGS=
برای آسانتر شدن اسامی برخی اوقات عضلات پشت ران را همسترینگ می نامند.
QUADRICEPS=
برای آسانتر شدن اسامی برخی اوقات عضلات جلوی ران را عضلات چهار سر می نامند.
GASTROCNEMIUS=
عضله ساق پا.در ناحیه پشت ساق.
TIBIALIS ANTERIOR=
عضله درشت نی قدامی.
SOLEUS=
عضله ای در زیر و كنارعضله ساق پا.
PERONEUS=
عضله نازن نی.

 
شنبه 25/3/1387 - 15:49
اخبار

فرماندار كاشان با تاكید بر اینكه اگر برای ایثارگران كاری انجام داده‌ایم، وظیفه بوده است، گفت: برغم تاكیدات فراوان، مسوولان دستگاه‌های اجرایی در مورد ایثارگران كم كاری كرده‌اند.

به گزارش ایرنا، "حسینعلی حاجی"، روز چهارشنبه درهمایش‌مشاوران و مسوولان امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، این مسوولان را شامل دو گروه خواند و افزود: گروه نخست كسانی هستند كه زمان جنگ نبوده و جبهه را لمس نكرده‌اندو چون عمق مطلب را درك نكرده‌اند، نمی‌توانند خوب به ایثارگران خدمت رسانی كنند.


وی اظهار داشت: گروه دوم نیز مسوولانی هستند كه‌انگیزه خدمت به ایثارگران رااز دست داده‌اند و برای آنها، پدر شهید و جانباز قطع نخاعی، عادی شده است.


فرماندار كاشان باانتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی كه همكاری لازم را با ایثارگران ندارند، تاكید كرد: مسوولان‌این دستگاه‌ها بایداز حالت بی‌تفاوتی، كم همتی و بی‌انگیزگی خارج شوند.


وی همچنین در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی گلزارهای شهدا یادآور شد: مبلغ ‪ ۲۰۰‬میلیون ریال سال گذشته برای ساماندهی گلزارهای شهدا كاشان اختصاص یافت كه فقط ‪ ۳۰‬میلیون ریال آن هزینه شده است.


رئیس دانشگاه كاشان هم‌در این همایش از ایثارگران به‌عنوان‌میراث ماندگار نظام جمهوری اسلامی یاد كرد و گفت: نعمت آرامشی كه اكنون در كشور بدست آمده، مدیون ایثارگری‌های شهیدان ، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران است.


دكتر "سید جواد ساداتی نژاد" با اشاره به تكریم و احترام مردم برخی كشورها نسبت به كشته‌شدگان و یا بازماندگان از جنگ یادآور شد: همه مردم و به ویژه مسوولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایثارگران وظیفه مضاعفی بر عهده دارند تا به نحو احسن به مشكلات آنها رسیدگی كنند.


وی افزود:‪ ۴۵‬درصد از كاركنان دانشگاه كاشان را ایثارگران تشكیل می‌دهند و اكنون ‪ ۲۵۰‬نفر از فرزندان شهید در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.


مدیر عامل شركت آب و فاضلاب كاشان نیز در این همایش، گفت: ایثارگران و شهدا برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و فقط به خاطر خدا به جبهه‌ها رفتند و هیچ انگیزه مادی نداشته‌اند.


"عباس پیراینده" افزود: نباید برخی خدماتی كه به ایثارگران ارائه می‌شود بار منفی در پی داشته باشد.


وی تصریح كرد: بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای استخدام اعلام می‌كنند كه اولویت با ایثارگران و خانواده معظم شهداست، ولی پس از تحقیق معلوم‌می‌شود كه نیروهایی از قبل مشخص به استخدام درآمده‌اند.

شنبه 25/3/1387 - 15:47
اخبار
هر سه ماه یك مسابقه از مطالب شرح زیارت عاشورا كه در قالب كتاب و جزوه در این سایت قرار گرفته است، به صورت تشریحی برگزار شده و به نفرات برتر (اول تا سوم) جوایزی نفیس شامل محصولات فرهنگی موسسه به شرح ذیل اهدا می گردد: 1- محصولات صوتی و تصویری ( شامل دروس مختلف شرح زیارت عاشورا، صحیفه سجادیه، جهانی شدن با قرائت حضرت مهدی(عج)، تقابل اسلام و فمینیسم، جنگ فرهنگی و سایر دروسی كه هم اكنون و هفته های بعد در محل موسسه تدریس می گردد. این محصولات شامل نوار كاست یا سی دی می باشد. 2- كتابهای شرح زیارت عاشورا كه تاكنون 4 جلد آن به چاپ رسیده است، كتاب نظریه تربیتی اسلام، كتاب اسرار عاشقان و مقامات عارفان 3- جزوات درسی كه در موسسه پس از تدریس موضوعات، تكثیر شده و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد. þشركت در مسابقه 1- منبع سوالات در همین سایت موجود است كه آدرس آن در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. 2- هر شركت كننده پاسخهای صحیح را باید به همراه نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات، سن، شماره تلفن تماس و آدرس كامل پستی( به همراه صندوق پستی، به منظور ارسال پستی جوایز) به آدرس پست الكترونیكی موسسه فرهنگی صابره(س) وی‍ژه مسابقه exam@sabereh.ir با عنوان Mosabegheh2 ارسال نمایید. 3-جواب مسابقه را در قالب یك فایل Word و از طریق ضمیمه، ایمیل فرمایید. 4- مهلت ارسال پاسخ ها تا 31/6/87 می باشد. 5- از نظرات و پیشنهادات ارزنده شما درباره مسابقه استقبال می نماییم. مسابقه شماره دوّم منبع سوالات: كتاب اول از مجموعه كتابهای شرح زیارت عاشورا با عنوان در عظمت زیارت عاشورا جلسه اول برای مطالعه منبع مسابقه اینجا و برای شنیدن نوار صوتی جلسه اینجا را كلیك كنید þسوالات مسابقه شماره دوم: 1. مفهوم نزول قرآن را شرح دهید(برای تقریب به ذهن،به نمونه هایی از نازل كردن مفاهیم اشاره كنید.) 2. تدبر در قرآن و صعود انسان با قرآن كریم به آسمان و ملكوت یعنی چه؟توضیح دهید. 3. چگونه ممكن است بعضی از علاقمندان و محبین ولایت با رفتارشان اساس ولایت اهل بیت (ع)را انكار كنند؟ 4. پاسخ این دو شبهه را بیان بفرمائید: الف-اهل االبیت آسمانی هستند و ما زمینی و نا توان هستیم لذا توان تقلید و پیروی از آنها را در دفاع از اسلام و عمل به فرامین الهی را نداریم. ب-اهل البیت اگر آسمانی باشند قابلیت پیروی و تقلید ندارند.پس همچون ما هستند و انسان كامل ساخته دست عرفا می باشد. 5. مراتب عظمت آسمانها را نسبت به هم در عالم ملكوت با ذكر مثالهایی از عالم ملك توضیح دهید. 6. آسمان دنیا یعنی چه؟توضیح دهید. 7.نزول اهل البیت از ملكوت و مأموریت ایشان را در عالم ناسوت شرح دهید. 8 . در عظمت ولایت وباطن اهل البیت آنچه می دانید به صورت فشرده بنویسید. 9 .با ذكر نمونه های متعدد ثابت كنید كه عاشورا تجلیگاه كامل اصول و ارزشهای قرآنی است. 10 . چگونگی انجام وظیفه ما شیعیان و مسلمین در تحقق مأموریت اهل البیت(ع)و صعود به آسمانها با هدایت اهل البیت را شرح دهید. مهلت ارسال پاسخ ها تا 31/6/87 می باشد آدرس مسابقه:http://www.sabereh.ir/http/mosabehgeh.htm
شنبه 25/3/1387 - 8:37
دعا و زیارت
. بالاترین نیکیها

قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
فوق کل ذی بر بر حتی یقتل فی سبیل الله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر.

رسول خدا(ص) می فرماید :
بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود، و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست.
وسائل الشیعه، ج11، ص10، حدیث 21


2. برترین مرگها
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
اشرف الموت قتل الشهاده

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
شهادت برترین مرگهاست.
بحارالانوار، ج67، ص8، حدیث4

 
3. مرگ برتر
قال امیر المومنین علیه السلام :
ان الموت طالب حثیت لایفوته المقیم و لا یعجزه الهارب ان اکرم الموت القتل.

حضرت علی علیه السلام فرمود :
مرگ، با شتاب و تعقیب کننده است((هممه را دریابد)) نه ماندگان از دست برهند و نه فراریان او را بازدارند، گرامی ترین مرگ، کشته شدن است.
نهج البلاغه، خطبه123

 
4. برترین قتل شهادت است
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
اشرف القتل قتل الشهدآء.

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
والاترین قتل، کشته شدن شهیدان است.
نهج الفصاحه، ص668

 
5. هزار ضربه شمشیر به از مرگ در بستر
قال امیر المومنین علیه السلام :
والذی نفس ابن ابی ابیطالب بیده لالف ضربه بالسیف اهون علی من میته علی الفراش.

حضرت علی علیه السلام فرمود :
قسم به کسیکه جان فرزند ابیطالب در دست اوست، هزار ضربه شمشیر بر من آسانتر از مرگ در بستر است.
بحار الانوار، ج97، ص40، حدیث44

 
6.شهادت، نه مرگ در بستر
قال امیر المومنین علیه السلام :
ایها الناس ان الموت لا یفوته المقیم و لایعجزه الهارب لیس عن الموت محیص و من لم یمت یقتل و ان افضل الموت القتل، والذی نفسی بیده لالف ضربه بالسیف اهون علی من میته علی فراش.

حضرت علی علیه السلام فرمود :
ای مردم همانا ایستادگان و فراریان را از مرگ گریزی نیست و هر کس به مرگ طبیعی نمیرد کشته می شود و شهادت بهترین مرگ است و سوگند به خدائی که جانم در دست اوست، هزار ضربه شمشیر آسانتر است بر من از مرگ در بستر.
وسائل الشیعه، ج11، ص8، حدیث12

 
7. شهادت کرامت است
قال السجاد علیه السلام :
القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده.

حضرت امام سجاد علیه السلام فرمود :
کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست.
بحار الانوار، ج45، حدیث118

 
8. شهادت آرزوی اولیاء
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
والذی نفسی بیده ((لولا ان رجالا من المومنین لاتطیب انفسهم)) لوددت انی اقتل فی سبیل الله، ثم احیا ثم اقتل ثم احیا ثم اقتل، ثم احیا ثم اقتل.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
قسم به آنکه جانم به دست اوست((اگر نبود اینکه جمعی از مومنین خوش ندارند)) دوست داشتم که در راه خدا نه یکبار و دوبار، که چندین بار زنده گشته و بار دیگر کشته گردم.
صحیح بخاری، ج4، ص21، باب تمنی الشهاده


9. روزی شهادت
قال امیر المومنین علیه السلام :
من دعائه علیه السلام لمّا عزم علی لقا القوم بصفّین :
اللّهم ربّ السّقف المرفوع … ان اظهرتنا علی عدونا فجنّبنا البغی و سدّدنا للحق و ان اظهرتهم علینا فارزقنا الشَّهاده و اعصمنا الفتنه.

حضرت علی علیه السلام فرمود :
خدایا، ای پروردگار آسمان برافراشته … اگر ما را بر دشمنان پیروز گرداندی، از ستم و تجاوز دورمان دار و بر حق استوارمان گردان و اگر دشمنان بر ما پیروز شدند، شهادت را روزیمان فرما و از فتنه بازمان دار.
نهج البلاغه، خطبه170


 10. فرجام سعادت و شهادت
عن امیر المونین علیه السلام :
و انا اسال الله بسعه رحمته و عظیم قدرته علی اعطاء کل رغبه … ان یختم لی و لک بالّسعاده و الشّهاده.
حضرت علی علیه السلام در پایان عهدنامه خود به مالک اشتر نوشت :

حضرت علی علیه السلام فرمود :
من از خدا به گشایش رحمت و بزرگی قدرتش(بر آنکه هر چه بخواهد عطا می کند) می خواهم که پایان زندگی من و تو را به نیکبختی و شهادت قرار دهد.
نهج البلاغه نامه53

 
11.شهادت در راه خدا
دعا امیر المومنین علیه السلام لهاشم بن عتبه فقال :
اللّهم ارزقه الشّهاده فی سبیلک و المرافقه لنبیّک.

حضرت علی علیه السلام در دعای خود به هاشم بن عتبه فرمودند :
خداوندا، شهادت در راهت را و همراهی با پیامبرت را به او روزی کن.
نهج السّعاده، ج2، ص108


12.همسایگی با شهدا
قال امیر المومنین علیه السلام :
… نسال الله منازل الشهداء و معایشه السّعداء و مرافقه الانبیاء.

حضرت امام علی علیه السلام فرمود :
  از خداوند جایگاه شهیدان و زندگی با سعادتمندان و همراهی با پیامبران را طلب می کنم.
نهج البلاغه، خطبه23


13. عشق به شهادت
قال امیر المومنین علیه السلام :
فو الله انی لعلی الحق. و انی للشّهاده لمحبّ.

حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمود :
 پس بخدا قسم من بر حقّم و دوستدار شهادت.
شرح نهج البلاغه، ج6، ص99 و 100

 

14. امید شهادت در جبهه
قال امیر المومنین علیه السلام :
والله لولا رجائی الشّهاده عند لقائی العدوّ لوقد حمّ لی لقاءه لقرّبت رکابی، ثمّ شخصت عنکم فلا اطلبکم ما اختلف جنوب و شمال.

حضرت امام علی علیه السلام فرمود :
به خدا قسم اگر آرزوی شهادت را در پیکار با دشمن نمی داشتم،(که ایکاش زودتر فراهم آید) بر مرکب خود سوار می شدم و از میان شما کوچ می کردم و تا باد شمال و جنوب بوزد(برای همیشه) در جستجوی شما نمی پرداختم.

شرح نهج البلاغه، ج7، ص285، خطبه118

15. در ردیف شهیدان
قال السّجاد علیه السلام :
 حمدا نسعدبه فی السّعداء من اولیائه و نصیربه فی نظم الشّهداء بسیوف اعدائه.

حضرت امام سجاد علیه السلام فرمود :
سپاس خدای را، سپاسی که بدان در زمره اولیاء نیکبختی قرار گیریم و بواسطه آن در ردیف شهیدان با شمشیر دشمنانش در آئیم.
صحیفه سجّادیه، ج41، دعاء1

16. شهادت طلبی
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
من طلب الشّهاده صادقا اعطیها و لولم تصبه.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
هر کس از روی صدق شهادت را طلب کند، خداوند به او ((ثواب)) آن را عطا خواهد کرد، هر چند به شهادت نرسد.
کنز المعال، ج4، ص421، حدیث11210

17. تبریک به شهیدان
قال امیر المومنین علیه السلام :
انّ الله کتب القتل علی قوم و الموت علی آخرین و کلّ آتیه منیّته کما کتب الله له فطوبی للمجاهدین فی سبیل الله و المقتولین فی طاعته.

حضرت امام علی علیه السلام فرمود :
خداوند برای گروهی کشته شدن و برای گروهی دیگر مرگ را مقرّر نموده و هر کدام به اجل معین خود آنسان که او مقدّر کرده است می رسند، پس خوشا بحال مجاهدان راه خدا و کشتگان راه اطاعت او.
نهج السعاده، ج2، ص107
 
18. خون شهید
انّ علیّ ابن الحسین علیه السلام کان یقول : قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
ما من قطره احبّ الی الله عزّوجلّ من قطره دمٍ فی سبیل الله.

امام زین العابدین علیه السلام پیوسته از قول رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمود:
هیچ قطره ای در نزد خداوند دوست داشتنی تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته می شود نیست.
وسائل الشیعه، ج11، ص8، حدیث11

19. شهید درد جراحت را احساس نمی کند
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
الشّهید لایجد الم القتل الّا کما یجد احدکم مسّ القرصه.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
شهید درد کشته شدن را احساس نمی کند، مگر در حدّی که یکی از شما پوست دست خود را بین دو انگشت فشار دهد.
کنز المعال، ج4، ص398، حدیث11103

20. آمرزش گناهان شهید
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
للشّهید سبع خصال من الله اوّل قطره من دمه مغفور له کلّ ذنب.

حضرت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
به شهید هفت امتیاز از طرف خداوند عطا می شود، اولین آنها بخشیدن تمام گناهان اوست بواسطه اولین قطره خونش.
وسائل الشیعه، ج11، ص9، حدیث20
 
21. شهادت، کفّاره گناهان
قال الباقر علیه السلام :
اوّل قطره من دم الشّهید کفّاره لذنوبه الّا الدّین فانّ کفّارته قضاءه.

امام باقر علیه السلام فرمود :
اولین قطره خون شهید کفاره گناهان اوست مگر بدهیها، که کفاره آن ادای آن است.
وسائل الشیعه، ج13، ص85، حدیث5
 
22. موجب آمرزش گناهان
قال الصادق علیه السلام :
من قتل فی سبیل الله، لم یعرّفه الله شیئاً من سیئاته.

امام صادق علیه السلام فرمود :
کسی که در راه خدا کشته شود، خداوند هیچیک از گناهان او را به روی او نمیآورد.
وسائل الشیعه، ج11، ص9، حدیث19
 
23. شهید غسل و کفن ندارد
قال النّبی صلی الله علیه و آله : فی شهداء احد :
زمّلوهم بدمائهم و ثیابهم.

پیامبر اکرم درباره شهدای اُحُد فرمودند :
آنها را با همان خونهایشان و لباس های خودشان دفن کنید.
وسائل الشیعه، ج2، ص701، حدیث11
 
24.دفن با جامه خونین
عن امیر المومنین علیه السلام قال :
لمّا کان یوم بدرٍ، فاُصیب من اصیب من المسلمین، امر رسول الله بدفنهم فی ثیابهم، و ان ینزع عنهم الفراء، و صلیّ علیهم.

حضرت علی علیه السلام فرمود : در روز بدر، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نسبت به کسانی که از مسلمانان به شهادت رسیده بودند، دستور داد که آنها را با لباسهایشان دفن کنند، و تنها لباسهای چرمین را از تنشان بیرون آوردند، و سپس بر آنها نماز خواند.
بحار الانوار، ج82، ص6، حدیث 5
 
25. گلگون کفنان
عن اسماعیل بن جابر و زُراره عن ابی جعفر علیه السلام :
قال : قلت له کیف رایت الشّهید یدفن بدمائه؟ قال : نعم فی ثیابه بدمائه و لا یحنّط و لا یغسّل و یدفن کما هو …

از اسماعیل بن جابر و زراره نقل شده است که : از امام صادق سوال کردم، نظر شما در این باره چیست که شهید با بدن خون آلود دفن شود؟ حضرت فرمود : آری شهید بدون غسل و حنوط، در لباس خونین خود همانگونه که هست دفن می شود.
وسائل الشیعه، ج2، ص700، حدیث8

26. شهید سوال قبر ندارد
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
من لقی العدوّ فصبر حتّی یقتل اویغلب لم یفتن فی قبره.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
هر کس رو در روی دشمن قرار گرفت((با دشمن درگیر شد)) و استقامت کرد تا کشته و یا پیروز شد، در قبر مورد آزمایش قرار نمی گیرد((از او سوال نمی شود)).
کنز المعال، ج4، ص313، حدیث10662
 
27.آثار شهادت
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
یعطی الشّید ستّ خصال عند اوّل قطره من دمه :
یکفّر عنه کلّ خطیئه ویری مقعده من الجنه و یزوّج من حور العین و یومّن من الفزع الاکبر و من عذاب القبر و یحلّی حلّه الایمان.

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
1-با اولین قطره خون او تمام گناهانش بخشیده می شود.
2-جایگاه خود را در بهشت می بیند.
3-از حوریان با او ازدواج می کنند.
4-از وحشت بزرگ روز قیامت در امان می باشد.
5-از عذاب قبر ایمن است.
6-به زیور ایمان آراسته می گردد.
کنز المعال، ج4، ص410، حدیث1152

 28. معافیت از سوال قبر
سُئل النّبی صلی الله علیه و آله :
مابال المومنین یفتنون فی قبورهم الّا الشّید؟ فقال : کفی ببارقه السّیوف علی راسه فتنهً.

از پیامبر اکرم سوال شد :
چگونه است که همه مومنین در قبر مورد سوال و امتحان قرار می گیرند مگر شهید؟
حضرت فرمود : امتحانی که در زیر برق شمشیر داده است، برای او کافی است.
کنز المعال، ج4،ص407، حدیث11138 و ص595، حدیث11741

29. شفاعت شهید
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
یشفع الشّید فی سبعین من اهله.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود :
شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می کند.
کنز المعال، ج4، ص401، حدیث11119

30. مقام شفاعت
عن الصّادق علیه السلام عم ابائه علیه السلام انّ رسول الله قال :
ثلاثه یشفعون الی الله یوم القیامه فیشفّعهم : الانبیاء ثّ العلماء ثمّ الشّهداء.

امام صادق علیه السلام از پدران خود از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمود :
سه گروهند که روز قیامت شفاعت می کنند و شفاعت آنها مورد پذیرش خداوند قرار می گیرد، انبیاء و علما و شهداء.
بحار الانوار، ج97، ص14، حدیث24
 
31. اول کسی که وارد بهشت می شود
عن الرّضاء علیه السلام عم ابائه علیه السلام، قال، قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
افضل الاعمال عند الله ایمان لا شکّ فیه و غزو لاغلول فیه و حجّ مبرور و اوّل من یدخل الجنّه شهید.

امام رضا علیه السلام از پدران خود علیه السلام از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل کرده که آن حضرت فرمود :
برترین اعمال نزد خداوند، ایمانی است که در آن تردیدی نباشد و رزم و پیکاری که در آن خیانت در ((غنیمت)) نباشد و حج مقبول . و اولین کسی که وارد بهشت می شود شهید است.
بحار الانوار، ج66، ص393، حدیث75

32. آرزوی شهید
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
ما من احدٍ یدخل الجنّه یحبّ ان یرجع الی الدّنیا و له ما علی الارض من شییءٍ الّا الشّهید. فانّه یتمنّی ان یرجع الی الدّنیا فیقتل عشر مرّاتٍ لما یری من الکرامه.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
از افرادی که وارد بهشت می شوند هیچکس آرزوی بازگشت به دنیا را ندارد گر چه تمام آنچه در زمین است از آنِ وی شود، مگر شهید که او به سبب کرامتی که در شهادت می بیند آرزو می کند به دنیا برگردد و دهها مرتبه در راه خدا کشته شود.
صحیح بخاری، ج4، ص26

33. برترین شهدا
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
افضل الشّداء الّذین یقاتولن فی الصّف الاوّل فلا یلفتون وجوههم حتّی یقتلوا، اولئک یتلبّطون فی الغرف العلی من الجنّه یضحک الیهم ربّک فاذا ضحک ربّک الی عبدٍ فی موطن فلا حساب علیه.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود :
برترین شهیدان کسانی هستند که در صف اول((خط مقدم)) پیکار می کنند و روی بر نمی گردانند تا کشته شود، اینها هستند که جایگاه آنان غرفه های عالی بهشت است، و خداوند بر آنها متبسّم است و اگر خداوند بر بنده ای تبسّم کند((خشنود شود)) هیچ حسابی بر او نیست.
کنز المعال، ج4، ص401، حدیث11120
 
34. شهید دریا
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
شهید البحر مثل شهیدی البرّ …
و انّ الله عزّوجلّ وکّل ملک الموت بقبض الارواح الّا شهید البحر فانّه یتولّی قبض ارواحهم.

پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله فرمود :
شهید در جنگ دریائی دو برابر شهید در جنگ و جهاد در خشکی اجر دارد و خداوند ملک الموت را برای قبض روح همه افراد مامور ساخته است، مگر شهیدان جنگ دریائی که آنقدر مقام و فضیلت دارند که خداوند، خودش ارواح آنها را قبضه می کند.
سنن ابن ماجه، ج2، ص928، حدیث 2778
 
35. خانواده شهید
قال علی علیه السلام عن قول رسول الله صلی الله علیه و آله :
 و یقول الله عزّوجلّ انا خلیفته فی اهله و من ارضاهم فقد ارضانی و من اسخطهم فقد اسخطنی.

حضرت امیر علیه السلام در ادامه حدیثی مفصّل که در باب مقام شهید از قول رسول خدا بیان داشته اند می فرماید :
خداوند می فرماید من جانشین شهید در خانواده او هستم، هر کس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.
 
36. دیگرشهیدان
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
من ارید ماله بغیر حقّ فقاتل فهو شهید.

پیامبر گرامی خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
هر کس مالش مورد سوء قصد قرار گیرد و برای دفاع از آن مبارزه کند و کشته شود شهید است.
کنز المعال، ج4، ص429، حدیث11201
 
37. شهیدان دفاع
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
من قاتل دون نفسه حتّی یقتل فهو شهید و من قتل دون ماله فهو شهید
و من قاتل دون اهله حتّی یقتل فهو شهید و من قتل فی جنب الله فهو شهید.

پیامبر گرامی خدا صلی الله علیه و آله فرمود :
هر کس برای دفاع از جان و مال اهل و عیال خود پیکار کند و کشته شود شهید است و کسی که در راه قُرب به خدا کشته شود شهید است.
کنز المعال، ج4، ص420، حدیث11236

 
38. دفاع از مال
عن علیّ بن الحسین علیه السلام :
من اعتدی علیه فی صدقه ماله فقاتل فقتل فهو شهید.

امام زین العابدین علیه السلام فرمود :
هر کس به ظلم اموالش مورد تجاوز قرار گیرد و در برابر آن پیکار کند تا کشته شود شهید است.
وسائل الشیعه، ج11، ص93، حدیث11


39. کشته راه خدا
عن ابی عبدالله علیه السلام، قال : قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
من قتل دون عیاله فهو شهید.

از امام صادق علیه السلام نقل شده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند
هر کس در راه دفاع از بستگان خود کشته شود شهید است.
وسائل الشیعه، ج11، ص91، حدیث5


 

40. در رکاب امام
عن الرّضا علیه السلام فی کتابه الی المامون :
الجهاد واجب مع امام عادل و من قاتل فقتل دون ماله و رحله و نفسه فهو شهید.
امام رضا علیه السلام در نامه خود به مامون نوشت :
جهاد همراه امام عادل واجب است و هر کس پیکار کند و در راه دفاع از مال و ره توشه و جان خویش کشته شود شهید است.
وسائل الشیعه، ج11، ص35، حدیث10، تحف العقول، ص102
شنبه 25/3/1387 - 1:38
دانستنی های علمی

پاسدار انقلاب اسلامی آگاهانه راه حسین (ع) را که ادامه راه انبیاء الهی است انتخاب می کند و در این راه، فروغ خون اصحاب حسین (ع) و شهیدان گلگون کفن کربلا را چراغ راه خویش قرار می دهد.

                                                                       مقام معظم رهبری

 

شهدا شمع محفل دوستانند، شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان "عند ربهم یرزقون" اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب "فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی" پروردگارند.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)


 

هر روز ما در جنگ برکتی داشته ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

شهادت دُرّ گرانبهایی است که بعد از جنگ به هر کس نمی دهند.

                                                                       مقام معظم رهبری

 

ما فقه بـه معنـای واقعی کلمـه و قرآنی آن را در میدان جنگ آموخته ایم .

                                                                       مقام معظم رهبری

 

شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است.

                                                                  حضرت امام خمینی (ره)

 

ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم وتنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم .

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

همین شهادتها پیروزی را بیمه می کند. همین شهادتهاست که دشمن را رسوا می کند در دنیا.

                                                                  حضرت امام خمینی (ره)


 

رحمت خداوند بر همه شهیدان و رضوان و مغفرت حق بر ارواح مطهرشان که جوار قرب او را برگزیدند و سرافراز و مشتاق به سوی جایگاه مخصوصشان در پیشگاه رب خویش شتافتند.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

سعادت را آنها بردند که آن چیزی را که خدا به آنها داده بود تقدیم کردند و ما عقب مانده آنها هستیم.

                                                                  حضرت امام خمینی (ره)

 

مفقودین عزیز محور دریای بیکران خداوندی اند و فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت مقام والایشان در حیرتند.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

عزیزان من مصمم باشید و از شهادت نترسید، شهادت عزت ابدی است، حیات ابدی است.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

از هر قطره خون شهید ما که به زمین می ریزد، انسانهای مصمم تر و مبارزی بوجود می آیند.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

برنامه اسلام از عصر وحی تا کنون بر شهادت توام با شهامت بوده است.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

ما اگر کشته هم بشویم در راه حق کشته شدیم و پیروزی است و اگر بکشیم هم در راه حق است و پیروزی است.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)


 

 

آنهایی که به خدا اعتقاد ندارند و به روز جزا آنها باید بترسند از موت، آنها از شهادت باید بترسند. ما و شاگردان مکتب توحید از شهادت نمی هراسیم، نمی ترسیم.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

ما اگر شهید بشویم قید و بند دنیا را از روح برداشتیم و به ملکوت اعلی و به جوار حق تعالی رسیدیم.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

ما دوستانمان که شهید شدند در جوار رحمت حق هستند، چرا برای اینها دلتنگ باشیم؟ دلتنگ باشیم که از دیار قید و بندی خارج شدند و به یک فضای وسیع و در تحت رحمت حق تعالی واقع شدند؟

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

ما از خدا هستیم همه، همه عالم از خداست، جلوه خداست و همه عالم به سوی او برخواهد گشت، پس چه بهتر که برگشتن اختیاری باشد و انتخابی و انسان انتخاب کند، شهادت را در راه خدا و انسان اختیار کند موت را برای خدا و شهادت را برای اسلام.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

شهادت یک هدیه ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند و دنبال هر شهادتی باید تصمیمها قویتر بشود.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

ما خونها دادیم و شهدا دادیم، اسلام خون داد و شهدا داد ما فرقهای شکافته دادیم مثل علی بن ابیطالب(ع)، علی بن الحسین (ع) و سرهای بر نیزه رفته دادیم مثل سید الشهدا (ع) و اصحاب و اعوان او، ما از شهید دادن باکی نداریم.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

از شهادت باکی نیست، اولیای ما هم شهید شدند یا مسموم شدند یا مقتول، اولیای ما هم بعضی از آنها در حبس و بعضی از آنها در تبعید به سر بردند، برای اسلام هر چه بدهیم کم دادیم و جانهای ما لایق نیست.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

 

شهادت ارثی است که از اولیای ما به ما می رسد، آنها باید از مردن بترسند که بعد از مرگ، موت را فنا می دانند، ما که بعد از موت را حیات بالاتر از این حیات می دانیم چه باکی داریم.

                                                                 حضرت امام خمینی (ره)

شنبه 25/3/1387 - 1:36
خواستگاری و نامزدی

....به کرم سبز بیندیش !
بیش تر زندگانی اش را روی زمین می گذراند
به پرندگان حسد می ورزد
از سرنوشتش خشمگین است
و از شکل خویش ناخشنود است
می اندیشد: « من منفورترین موجوداتم»
زشت- کریه و محکوم به خزیدن بر روی زمین
اما یک روز مادر طبیعت از کرم می خواهد پیله ای بتند.
کرم یکه می خورد.
پیش از این هرگز پیله ای نساخته.
گمان می کند باید گور خود را بسازد
گمان می کند زمان مرگش فرا رسیده است.
هر چند از زندگی خود تا آن لحظه ناخشنود است:
به خدا شکوه می برد
« خدایا- درست زمانی که به همه چیز عادت کرده ام از من می گیری»
آن گاه خود را نومیدانه در پیله حبس می کند و منتظر پایان می ماند
مدتی می گذرد
در می یابد که به پروانه ای زیبا تبدیل شده
می تواند به آسمان پرواز کند
و بسیار تحسینش کنند
حال از معنای زندگی و از برنامه های خدا شگفت زده شده است !

شنبه 25/3/1387 - 1:33
اقتصاد
ملا نصرالدین همیشه در بازار گدایی می کرد و مردم با نیرنگی همیشه او را مسخره می کردند.
دو سکه به او نشان می دادند که یکی طلا بود و دیگری نقره، امّا ملا همیشه سکه نقره را انتخاب می کرد.
این داستان در کل منطقه پخش شد و هر روز گروهی زن و مرد می آمدند و به او دو سکه نشان می دادند و ملا همیشه سکه نقره را انتخاب می کرد.

تا این که مرد مهربانی از راه رسید و از این که ملا نصرالدین را آن طور دَست می انداختند ناراحت شد.

در گوشه میدان به سراغش رفت و گفت :

هر وقت به تو دو سکه نشان دادند سکه طلا را انتخاب کن، این طوری هم پول بیشتری به دست می آوری و هم دستت نمی اندازند .

ملا پاسخ داد : ظاهراً حق با شماست، امّا اگر سکه طلا بردارم دیگر مردم به من پول نمی دهند تا ثابت کنند که من احمق تر از آنهایم. شما نمی دانید تا حالا با این کلک چقدر پول گیر آورده ام !!!
جمعه 24/3/1387 - 20:31
بیماری ها

10 دقیقه بعد

 ده قاشق چای‌خوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

20 دقیقه بعد:

قند خون‌تان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

40 دقیقه بعد:

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

45 دقیقه بعد:

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

60 دقیقه بعد:

اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد:

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

و باز مدتی بعد:

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

منبع: اینترنت

جمعه 24/3/1387 - 20:28
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته