• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
کد: 1124193

پرسش

بسم الله الرحمن الرحیم باسلام و تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) دو سوال داشتم: اول اینکه کسی که سهوا در موقع وضو در شستن صورت و دستهایا مسح پاها و یا سر دستش از پایین به بالا کشیده شود وضویش باطل است یا نه و آیا باید آن قسمت رادوباره بشوید؟ دوم اینکه کنده شدن پوست بدن انسان و خود پوست چه حکمی دارد مثلا پوست روی جوش بدن یا روی زخم شسنه شده یا روی بدن چه حکمی دارد؟ باتشکر مرجع: آیت الله سیستانی

پاسخ

با سلام و عرض تحیت.
دوست محترم!
1. در فرض مزبور، وضو صحیح است.
لطفا در هر نامه یک سؤال مطرح نمایید.
پیروز باشید.
موسسه ذکر ـ قم.

مشاور : موسسه ذکر | پرسش : پنج شنبه 5/10/1392 | پاسخ : جمعه 13/10/1392 | | ديپلم | 16 سال | سوالات شرعي | آيت الله سيستاني تعداد مشاهده: 123 بار

تگ ها : شستن صورت و دستها کشیدن از پایین به بالا حکم فقهی احکام وضو

مشاوره های مرتبط

سلام علیکم. لوله فاضلاب سرویس بهداشتی نشت کرد و و به دیوارهای انباری رسید و دیوارها و مقداری از سقف خیس شد.حالا می خواهیم آنجا بنایی کنیم و انباری را به چند انباری تقسیم کنیم.آیا همه گچ و رنگ وقلمو که به آن قسمت ها میکشند نجس می شود و دیگر جاها را نجس می کند.در این صورت ما باید چکار کنیم؟آیا به بنا و نقاش باید اطلاع بدهیم که دیوار یا وسایلشا نجس می شود؟گاهی احساس می کنم چقدر دین ما سخت است

با سلام و عرض احترام.
چند ماه میشه که شغل کفش فروشی بصورت حراج کنار جاده رو شروع کردم، روش کارم اینطوری هست که تو اینترنت می گردم کفش فروش هایی که عمده میفروشن رو پیدا میکنم و میرم تو کانالشون عکس کفشهایی که تو کانال گذاشتن رو میبینم و میگم مثلا از فلان کفش چند جین میخوام. بعد هم پول رو واریز میکنم فرداش با باربری برام کفش ها رو میفرستن.
مشکلم اینجاست که همیشه وقتی کفشها به دستم میرسه میبینم تعدادی یا گاهی همشون مشکل دارن، هم مشکل مخفی هست و هم آشکار. مثلا گاهی بندها زخمی هستن یا دوختشون کامل و خوب نیست، یا چسبکاری خوبی ندارن و غیره، برای همین همیشه عذاب وجدان دارم، چون فکر میکنم دارم سر مردم کلاه میزارم، چیکار کنم؟
آخه من هم همونطور که عمده فروش بهم بدون گفتن مشکل کفشها فروخته به مردم میفروشم، یعنی مشکل کفش ها رو بهشون نمیگم! این برام گناه نوشته میشه؟

فوری-خیلی خیلی فوری
سلام علیکم
برای زن و شوهری که برای فرزند دوم طبق دستور پزشکان باید روش لقاح مصنوعی یاIVF انجام دهند به گونه ای که از مرد اسپرم بگیرند و از زن تخمک و آنها را در آزمایشگاه ترکیب کنند و نطقه را به بدن زن تزریق کنند ، ایا مانعی ندارد وحلال است؟ ثانیا اگر به ضرورت دید یا لمسی از نا محرم صورت گیرد و ثالثا درصورت لمس یا دید ایا بچه حلال زاده و متعلق به پدر ومادر است.
نظر ایت الله اراکی. اگر لطف کنید نظر سایر علما رادهم بگویید چون مهم است.

UserName