• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4630روز قبل
اخبار

دستمزد فردوسی پور اعلام شد

 درحالی که روزنامه وطن در خبری عجیب و غریب آورده است که «عادل فردوسی پور» سالیانه از طریق برنامه نود نزدیک به یک میلیارد تومان در آمد دارد روزنامه ورزشی تماشا اطلاعات دقیق تری در این باره منتشر کرده...

در حالی که روزنامه وطن امروز در خبری عجیب و غریب خبر داده است که «عادل فردوسی پور» سالیانه از طریق برنامه نود نزدیک به یک میلیارد تومان در آمد دارد روزنامه ورزشی تماشا اطلاعات دقیق تری در این باره منتشر کرده که نشان از اغراق آمیز بودن خبر روزنامه وطن امروز دارد.

تماشا نوشته: «عادل فردوسی پور» برای هر دقیقه 50 هزار تومان می گیرد و برخلاف خبر وطن امروز این دقیقه ای 50 هزار تومان نه فقط برای فردوسی پور بلکه برای گروه نود و تمامی عوامل برنامه نود است و دستمزد همکاران فردوسی پور از همین منبع تامین می شود.

دستمزد فردوسی پور اعلام شد

تماشا نوشته: بر اساس قوانین صدا و سیما در برنامه های بیش از 150 دقیقه هم پولی به تهیه کننده داده نمی شود.

به نوشته این روزنامه ورزشی، در آمد خود فردوسی پور ماهیانه از برنامه نود 6-5 میلیون تومان است.

جمعه 4/6/1390 - 19:36
تغذیه و تناسب اندام

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از پوکی استخوان

 پوکی استخوان از جمله بیماری هایی است که می توان با روش های بسیار ساده خطر بروز آن را کاهش داد. رژیم غذایی متعادل از جمله این روش هاست...

پوکی استخوان یا استئوپروز حالتی است که در آن استخوان شکننده شده و احتمال شکستگی با ضربات کوچک افزایش می یابد و از گرفتاری های شایع در جوامع بشری است که معمولا بعد از سن 35 سالگی روند آن در انسان آغاز می شود.

رژیم غذایی متعادل است که در آن موارد زیر رعایت شود:

- شیر و فرآورده های آن:

شیر از جمله منابع غنی کلسیم است. لبنیات مانند ماست، دوغ، پنیر و کشک نیز سرشار از کلسیم هستند.

فرآورده های کم چرب نیز به اندازه فرآورده های پرچرب دارای کلسیم هستند پس بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده شود تا از اضافه وزن نیز جلوگیری شود.

روزانه باید 2 تا 3 لیوان شیر مصرف شود. در صورت عدم تحمل شیر، ماست و پنیر و کشک جایگزین های خوبی هستند. یک لیوان ماست یا دو قطعه پنیر (به اندازه دو قوطی کبریت) تقریبا معادل یک لیوان شیر، کلسیم دارند. افرادی که نمی توانند از مواد غذایی حاوی کلسیم استفاد کنند یا غذاهای کلسیم دار به میزان کافی نمی خورند باید با تجویز پزشک قرص کلسیم دریافت کنند.

- سبزی ها:

برخی سبزی ها مانند جعفری، کلم بروکلی، اسفناج، ریحان و نعناع حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند اما به طور کلی توصیه می شود روزانه 3 تا 5 سهم از انواع سبزی ها مصرف شود. (هر یک سهم سبزی شامل نصف لیوان سبزیجات پخته یا یک لیوان سبزی خام است).

- میوه ها:

سعی کنید روزانه 2 تا 4 وعده میوه مصرف کنید. (یک عدد سیب متوسط یا یک عدد موز، یا یک بشقاب کوچک انگور را معادل یک وعده میوه محسوب کنید).

توجه کنید در صورتی که قسمت عمده روز را خارج از منزل می گذرانید و امکان استفاده از انواع میوه ها برای شما وجود ندارد، می توانید از برگه خشک شده میوه ها مانند برگه هلو و زردآلو، آلبالو و یا انجیر خشک استفاده کنید. در صورت استفاده از میوه جات خشک شده اعتدال را رعایت کنید؛ چرا که محتوای قند آنها به دلیل فشرده و بدون آب بودنشان بالاتر است.

- ماهی، تخم مرغ، گوشت و سویا:

سعی کنید حداقل هفته ای دو بار ماهی مصرف کنید. در صورتی که بیماری خاصی مانند چربی خون بالا و ... ندارید سعی کنید دل، جگر، قلوه و تخم مرغ را در حد اعتدال مصرف کنید. انواع گوشت های کم چربی را در حد اعتدال در برنامه غذایی خود قرار دهید. سویا به دلیل داشتن ترکیباتی مشابه استروژن می تواند موثرتر باشد بنابراین سعی کنید سویا را در برنامه غذایی روزانه خود وارد کنید.

- حبوبات:

سعی کنید انواع حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا قرمز را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

- شیرینی ها:

شیرینی را به مقدار کم مصرف کنید، خیلی از آنها حاوی مقادیر بالایی چربی هستند. بنابراین سعی کنید از دسرهایی که منبع خوب کلسیم هستند و در ترکیبات آنها شیر یا ماست به کار رفته مانند انواع بستنی های کم چرب یا ماست های میوه ای، استفاده کنید.

- نوشیدنی ها:

روزانه 5/1 تا 2 لیتر یعنی حدود 6 تا 8 لیوان آب و مایعات بنوشید. البته در این باره به توصیه های زیر توجه کنید:

- بهتر است دوغ را جایگزین نوشابه کنید.
- مصرف زیاد قهوه موجب پوکی استخوان می شود. در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.
- سعی کنید چای کمرنگ مصرف کنید چرا که برای سلامت استخوان مفیدتر است.

- از مصرف بیش از حد گوشت، نمک و الکل خودداری کنید.

- درفصل زمستان که کمتر از خانه خارج می شوید و کمتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، باید مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین «د» را افزایش دهید.

- با افزایش سن از توانایی پوست برای ساختن ویتامین «د» کاسته می شود. بنابراین لازم است در افراد مسن از دارو برای تامین مقادیر کافی ویتامین د استفاده شود.

جمعه 4/6/1390 - 19:35
سخنان ماندگار

باز هم... یکی بود یکی نبود

 عاشقش بودم، عاشقم نبود؛ وقتی عاشقم شد که دیگه دیر شده بود.

حالا می فهمم که چرا اول قصه ها میگن: یکی بود یکی نبود!

یکی بود یکی نبود؛ این داستان زندگی ماست.

همیشه همین بوده... یکی بود یکی نبود...

برایم مبهم است که چرا در اذهان شرقی مان "با هم بودن و با هم ساختن" نمی گنجد؟ و برای بودن یکی، باید دیگری نباشد!

هیچ قصه گویی نیست که داستانش این گونه آغاز شود که: یکی بود، دیگری هم بود... همه با هم بودند.

باز هم... یکی بود یکی نبود

و ما اسیر این قصه کهن، برای بودن یکی، یکی را نیست می کنیم، از دارایی، از آبرو، از هستی؛ انگار که بودنمان وابسته به نبودن دیگریست.

انگار که هیچ کس نمیداند، جز ما... و هیچ کس نمی فهمد جز ما...

و خلاصه کلام اینکه: آنکس که نمی داند و نمی فهمد، ارزشی ندارد، حتی برای زیستن.

و متاسفانه این هنری است که آن را خوب آموخته ایم:

هنر "بودن یکی و نبودن دیگری" !!!

جمعه 4/6/1390 - 19:35
آموزش و تحقيقات

عامل زود عصبانی شدن در مردان چیست ؟

 محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است...

به گفته محققان کمبود یک ماده شیمیایی به نام گابا در مغز مردان، سبب عصبانیت و تندخویی می شود. محققان دانشگاه کاردیف انگلستان اعلام کردند کمبود یک نوع ماده شیمیایی در مغز مردان، سبب تندمزاجی و تندخویی می شود.

به گزارش زی نیوز، مغز مردانی که زود عصبی می شوند فاقد یک ماده شیمیایی به نام GABA است که بین سلول های مغز نقش پیام رسانی دارد و رفتار فرد را کنترل می کند. در واقع گابا (گاما امینو اسید باتیریک) اصلی ترین فرستنده عصبی برای فرو نشاندن سیگنال های عصبی است که از رسیدن پیام های مربوط به اضطراب به مغز جلوگیری می کنند.

محققان با بررسی نحوه تصمیم گیری گروهی از دانش آموزان و اندازه گیری همزمان فعالیت مغزی آن ها دریافتند افرادی که فعالیت مغز در آن ها کاهش داشته، بیشتر در معرض تصمیم گیری های بدون فکر و عجولانه هستند. به عقیده محققان، در مغز سالم، تنظیم مواد شیمیایی و تحرکات عصبی و برقراری آرامش به عهده ماده شیمیایی گابا است. اگر سطح گابا از میزان مورد نیاز خیلی کمتر باشد باعث بروز اضطراب، بی خوابی و عصبانیت می شود.

بر اساس این گزارش، می توان برای تامین این ماده شیمیایی، در رژیم غذایی ماهی، سبوس گندم و یا ویتامین B6 قرار داد.

جمعه 4/6/1390 - 19:34
اخبار
رابطه محبت آمیزقذافی با خانم رایس!+عکس

به گزارش جام نیوز شبکه بی بی سی پنج شنبه 25 آگوست (3شهریور) از کشف آلبوم عکس های محبوب قذافی خبر داد.
بی بی سی افزود: «مخالفان مسلح در لیبی" libia" در جریان جستجو در محل اقامت معمر قذافی یک آلبوم عکس پیدا کردند که پر از تصاویر یک زن امریکایی است.این زن کسی نیست جز "کاندولیزا رایس" وزیر پیشین امور خارجه امریکا که سه سال پیش در ماه رمضان مهمان معمر قذافی بود».
رهبر لیبی این طور که گفته شده همواره نگاه محبت آمیزی(!) به خانم رایس داشته و از او به عنوان"بانوی عزیز افریقایی" یاد می کرده و می گفته: «از شیوه امر و نهی خانم رایس به رهبران عرب لذت می برم».

 

جمعه 4/6/1390 - 19:32
کامپیوتر و اینترنت
A6-3500

هفته ای پیش بود که شرکت AMD، یک پردازنده دسکتاپ جدید را معرفی نمود. مدل A6-3500 پردازنده ای است که شدیدا جلب توجه می کند. این پردازنده 3 هسته CPU را با 320 پردازنده جریانی گرافیکی مخلوط کرده است تا با قیمت زیر 100 دلاری خودش، به یکی از بهترین گزینه های موجود برای کاربران ویندوز تبدیل شود. این پردازنده همچنین از گستره ای کامل از تکنولوژی های AMD پشتیبانی می کند.


تکنولوژی هایی مانند Turbo Core در هنگام فعالیت سنگین پردازنده، آن را به طور خودکار اورکلاک کرده و فرکانسش را تا حد اکثر 300 مگاهرتز بالا می برند. – این سی پی یو از تکنولوژی تثبیت تصاویر ویدئویی Steady و نیز رم های DDR3 با فرکانس 1333 مگاهرتز پشتیبانی می کند. این پردازنده با HDCP (حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا) هم سازگاری دارد. نکته دیگر این که می توان A6-3500 را با یک کارت گرافیک جداگانه از سری 6000 به کار گرفت و به این ترتیب از قدرت گرافیکی بالاتری بهره مند شد.


در مورد سرعت هم باید گفت که 3 هسته پردازشی این پردازنده، در حالت عادی 2.1 و در حالت توربو 2.4 گیگاهرتز فرکانس دارند. بخش گرافیکی این پردازنده هم فرکانسی برابر 444 مگاهرتز دارد. کش این APU هم 3 مگابایت از نوع L2 می باشد. البته همین جا باید ذکر کرد که با ترکیب 320 پردازنده جریانی با فرکانس 444 مگاهرتزی، به هیچ عنوان قدرت گرافیکی بالایی نصیبتان نخواهد شد. تقریبا می توان گفت که گرافیک این APU می تواند فقط کار های معمولیتان را راه بیاندازد.


اما نقطه قوت این مدل، آن است که با جیبتان رابطه ی دوستانه ای برقرار کرده و احتمالا با قابلیت هایش دل خیلی از کاربران را به دست خواهد آورد. پس اگر مشتاق استفاده ازاین پردازنده شده اید، یادتان باشد که مادربورد شما باید حتما از سوکت FM1 ای.ام.دی پشتیبانی کند.

جمعه 4/6/1390 - 19:24
کامپیوتر و اینترنت

باریک شدن مرز انسان و کامپیوتر: تراشه هایی مانند مغز

پژوهشگران شرکت آی بی ام نوعی میکروچیپ را طراحی کرده اند که از مغز انسان الهام گرفته شده است. آنها می گویند این میکروچیپ می تواند پردازنده ها را بسیار قویتر و سریعتر از پیش کند و در زمینه یادگیری انعطاف پذیرتر و در پاسخها حساب شده تر عمل کند، کاری که تاکنون برای کامپیوترها یک چالش بوده و برای مغز انسان مانند آب خوردن.

ماجرا از چه قرار است؟
آی بی ام دو طرح اولیه از این چیپها را معرفی کرده و اسم آنها را هم neurosynaptic core یا هسته عصبی-سیناپسی گذاشته است. هر دوی آنها بر اساس یک پلتفرم استاندارد نیمه رسانا ساخته شده اند و 256 نورون (واحد محاسباتی این چیپها) دارند. RAM در این چیپها مثل سیناپسهای مغزی (محل اتصال سلولهای عصبی) عمل می کند. یکی از این چیپها 262 هزار و 144 اتصال سیناپسی دارد و دیگری 65,536 اتصال سیناپسی.

این شبکه های اتصال سیناپسی یا همان چیپها از دو جهت مثل مغز عمل می کنند: اولا واحد محاسباتی و واحد حافظه بسیار به هم نزدیک و در هم تنیده شده اند (مثل مغز که فرآیند پردازش و حافظه هر دو توسط نورونها انجام می پذیرد) و دوم اینکه ارتباطات بین سیناپسها بر اساس یادگیری می تواند تقویت یا تضعیف شود. (دقیقا مانند فرآیند به یاد سپاری یا فراموشی در مغز)

البته تیم تحقیقی جزئیات زیادی از کارآیی و مشخصات این هسته های عصبی اعلام نکرده اند اما آنها ادعا کرده اند که این تراشه های جدید نه تنها مصرف انرژی بسیار کمتری خواهند داشت - و دوست جیبهای شما خواهند بود - بلکه قابلیتهای بالایی مانند تشخیص تصاویر، انجام بازیها یا هدایت مستقل یک خودرو در مسیر خود را نیز دارند.

چطور؟
کامپیوترهای امروزی بر اساس سیستم طراحی فون نویمان ساخته می شوند و در آنها مدخل ها به "ورودی" و "خروجی" تقسیم می شود، اشکال این طراحی این است که باعث ایجاد یک گلوگاه برای انتقال داده ها می شود که سرعت و کارآیی را محدود می کند. هسته نورونی آی بی ام با ایجاد شبکه سیناپسی و یکی کردن حافظه و پردازشگر، این گلوگاه را حذف، کارآیی را بهتر و سرعت را بیشتر می کند و از اتلاف انرژی هم می کاهد.

گفتنی است محققین IBM تاکید کرده اند که آنها اصلا قصد ندارند چیزی بسازند که با مغز رقابت کند یا حتی شبیه مغز باشد، بلکه تنها از روش کار مغز برای بهینه کردن طراحی مدارهای الکترونیکی و چیپها الهام می گیرند.

قدمهای بعدی:
IBM قصد دارد در آینده سیستمی بسازد که 10 میلیارد نورون و 100 تریلیون سیناپس داشته باشد (به تعداد سیناپسهای مغز و با یک دهم تعداد نورونهای آن) و تنها 1 کیلووات انرژی مصرف کند و در یک جعبه کفش هم جا بگیرد.

ظاهرا کامپیوترهای الهام گرفته از مغز بیشتر مکمل کامپیوترهای امروزی خواهند بود تا جایگزین آنها. Modha مدیر پروژه چیپهای نوروسیناپسی می گوید: رایانه های امروزی بیشتر چپ مغز حساب میشوند، آنها می توانند حجم بالای محاسبات را انجام بدهند. اما در مسائلی که نیمه راست مغز می تواند انجام بدهد یعنی تشخیص خطر و درک چهره های دوستان، رایانه های امروزی عملا ناتوانند. مثلا شما بدون یک نیمه از مغزتان نمی توانید رانندگی کنید، ما در حال حاضر فقط یک نوع کامپیوتر داریم [نوع چپ مغز] کاری که ما می کنیم مثل این است که یک عضو جدید را به خانواده اضافه کنیم.

شما چه حسی در مورد توسعه چنین رایانه هایی دارید؟ آیا بهتر است حوزه ادراک و احساسات در انحصار انسان باقی بماند یا بهتر است انسانها این قابلیتها را با دستیاران دیجیتال خود به اشتراک بگذارند؟

جمعه 4/6/1390 - 19:23
کامپیوتر و اینترنت

تولدت مبارک: لینوکس ۲۰ ساله شد

۲۰ سال با لینوکس

روز ۲۵ اگوست سال ۱۹۹۱ آقای لینوس توروالدز متنی را در یک گروه خبری یوزنت منتشر کرد که اینطور شروع می شد: من در حال ساخت یک سیستم عامل رایگان هستم (به عنوان یک سرگرمی که بزرگ و حرفه ای نخواهد بود) هم اکنون این سیستم عامل است و کار می کند. با این مطلب سیستم عاملی متولد شد که میلیون ها نفر در سراسر دنیا به آن عشق می ورزند و هر روز از آن استفاده می کنند.

در صفحه ویکی پدیا لینوکس این گونه توصیف شده: "این سیستم‌عامل که در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می‌کرد و به کار گرفته می‌شد، توانسته است پشتیبانی شرکت‌های سرشناسی چون آی‌بی‌ام و هیولت-پاکارد را به دست آورد و با بسیاری از نسخه‌های خصوصی یونیکس رقابت کند. طرفداران لینوکس و بسیاری از تحلیل‌گران این موفقیت را ناشی از استقلال از فروشنده، کم‌هزینه بودن پیاده‌سازی، سرعت بالا، امنیت و قابلیت اطمینان آن می‌دانند."


حتی اگر کاربر مستقیم این سیستم عامل نباشید، باید بدانید که در زندگی روزانه تان با آن سر و کار دارید. این سیستم عامل به خاطر رایگان بودن و انعطاف پذیری بالا، مغز متفکر بسیاری از دستگاه های الکترونیکی و گجت ها را تشکیل می دهد. بسیاری از وب سایت ها نیز بر روی سیستم عامل لینوکس سرویس دهی می شوند و فراموش نکنید که اندروید هم بر پایه لینوکس ساخته شده است. اگر کمی کنجکاو باشید رد پای پنگوئن شانس لینوکس را در اطراف تان مشاهده می کنید.

اگر تا به حال این سیستم عامل دوست داشتنی را تجربه نکرده اید شاید تولد ۲۰ سالگی اش بهانه خوبی باشد که یک نسخه از لینوکس را روی کامپیوترتان امتحان کنید. برای شروع شاید «لینوکس اوبونتو»گزینه خوبی باشد.

از آنجایی که لینوکس بر اساس تفکر کمک جمعی و باز کار می کند بقیه توضیحات را به عهده کاربران لینوکس می گذاریم تا در بخش نظرات به کمک کسانی بیایند که می خواهند برای بار اول طعم لینوکس را تجربه کنند.

جمعه 4/6/1390 - 19:22
موبایل
کارهای لازم هنگام دزدیده شدن گوشی موبایل
کارهای لازم هنگام دزدیده شدن گوشی موبایل
.
آیا همه مشترکان تلفن همراه، می‌دانند در صورتی که گوشی تلفن همراهشان به سرقت رفت چه اقدامی را برای پیگیری سریع انجام دهند تا امکان سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود؟ در این گزارش مراحلی که یک مشترک بعد از این اتفاق باید انجام دهد، ذکر شده است.

مشترک باید در زمان به سرقت رفتن گوشی‌ و یا مفقود شدنش ابتدا نسبت به سوزاندن سیم‌کارت اقدام کند؛ برای این کار باید به دفاتر امور مشترکین همراه اول مراجعه کرده و سیم‌کارتش را بسوزاند

 

برای پی‌گیری ردیابی گوشی نیز باید به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهند که البته بهتر است کلانتری در همان محل به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی باشد و پس از آن از طریق مراجع قضایی موضوع را پی‌گیری کنند.

در زمان سرقت گوشی‌های تلفن همراه، معمولا مخابرات پس از اطلاع مشترک، از طریق شماره سریال ۱۷ رقمی که در گوشی‌ و پکیج آن‌ قرار دارد، به پیگیری و ردیابی گوشی‌ها اقدام می‌کند و مشترکانی که این شماره را ندارند، می‌توانند با زدن کلید ستاره و سپس مربع و در نهایت عدد (۰۶) و دوباره کلید مربع، از این شماره مطلع شوند.

سایت پاتوق۹۸: همچنین مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل در این مواقع ابتدا باید به سوزندان سیم‌کارت اقدام کنند و برای قطع خط هم می‌تواند به نمایندگی‌های مجاز و مراکز خدمات رسمی ایرانسل مراجعه کند و هم می‌تواند از یک خط ایرانسل با شماره ۷۰۰ و یا از سایر خطوط با ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرد و به صورت تلفنی و توسط اپراتور و پس از احراز هویت، خط را قطع موقت کند.

مشترکان ایرانسل می‌توانند به صورت اینترنتی هم از طریق Ecare.irancell.ir خط خود را قطع موقت کنند؛ روش قطع از طریق تماس با مرکز تماس یا اینترنت در هر ساعت از شبانه روز و از هرجای دنیا امکان‌پذیر است.

مرحله بعدی مراجعه به مقام انتظامی و قضایی، اعلام سرقت و درخواست ردیابی گوشی از دادسرا و احتمالا ارجاع دادسرا به کلانتری براساس روال داخلی دستگاه قضایی و انتظامی است و سپس ارجاع کلانتری به اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، و تالیا برای بررسی روشن شدن شماره سریال گوشی سرقتی و پس از این مراحل انجام ردیابی سریال گوشی توسط اپراتور و ارسال پاسخ ردیابی گوشی به مرجع ارسال کننده نامه انجام می‌شود

بر اساس اعلام، بطور متوسط بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نامه در روز در کل کشور به کل اپراتورها داده می‌شود و ظاهرا حدود ۷۵درصد از سریال گوشی‌ها درمجموع اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و تالیا شناسایی می‌شوند.

معمولا با تغییر شماره‌ی سریال گوشی‌های به سرقت‌رفته و یا مفقود شده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد به‌طوری که امکان شناسایی و یا ردیابی آن‌ها از بین می‌رود اما در گوشی‌های نسل جدید که وارد بازار می‌شوند، امکان تغییر شماره سریال وجود نداشته و یا کار بسیار مشکلی است

 طبق اعلام، گوشی‌های سرقت شده معمولا به فروش می‌رسند، بنابراین کارشناسان تاکید دارند که افراد باید در خرید گوشی‌ها دقت داشته باشند تا نسبت به خرید انواع معتبر و دارای شناسنامه اقدام کنند، زیرا در نهایت فردی که اینگونه گوشی را بدون فاکتور خریداری کرده، مقصر و مجرم شناخته می‌شود

چندی پیش رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه به خریداران هشدار داده بود که در زمان خرید گوشی تلفن همراه از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای پروانه کسب معتبر بوده و حتما فاکتور خرید ممهور دریافت کنند و با استعلام از چند فروشنده از نوع گارانتی و قمیت‌ها مطلع باشند و چنانچه به موارد تخلفی برخورد کردند آن را به کمیسیون رسیدگی به شکایات این اتحادیه اطلاع دهند.

اما کارشناسان به خریداران هشدار می‌دهند که در زمان خرید گوشی تلفن همراه از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای پروانه کسب معتبر بوده و حتما فاکتور خرید ممهور دریافت کنند و با استعلام از چند فروشنده از نوع گارانتی و قمیت‌ها مطلع باشند و چنانچه به موارد تخلفی برخورد کردند آن را به کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مربوطه اطلاع دهند.

پنج شنبه 3/6/1390 - 22:41
سلامت و بهداشت جامعه
نکاتی مهم برای رفع خستگی چشم ها !

بهبود بینایی چشم تحقیق خستگی چشم ها خستگی چشم خستگی چشم ها خستگی چشم های زیبا خستگی چشم و نکات آن خستگی چشم و چشم درمان خستگی چشم نکاتی مهم برای رفع خستگی چشم ها ! چشم چشم ها درمان چشم های خوب چشم های زیبا

نکاتی مهم برای رفع خستگی چشم ها !

نکاتی مهم برای رفع خستگی چشم ها

رفع خستگی چشم: امروز چند ساعت جلوی رایانه نشسته اید؟ دیروز چه طور؟ هفته ای چند بار از رایانه استفاده می کنید؟ با جواب دادن به این سوال ها متوجه می شوید که چه مدت زمانی جلوی رایانه نشسته اید و چه مقدار به چشم های خود فشار می آورید. هر قدر وقت بیشتری مقابل رایانه صرف کنید استرس بیشتری به چشم هایتان وارد می شود. بعضی وقت ها نیز ممکن است دچار سردرد، تاری دید و… شوید.در این مطلب به چند ورزش اشاره می کنیم که به چشم های شما استراحت می دهند.

 

ابتدا در حالت نشسته قرار بگیرید، چشم های خود را با کف دست های خود بپوشانید بدون این که به چشم های خود فشار وارد کنید.  سعی کنید آرام باشید و به مدت ۳۰ ثانیه به تاریکی خیره شوید و به آرامی نفس عمیق بکشید.
در حالی که در همان حالت نشسته اید به مدت ۵ ثانیه به سقف نگاه کنید و سپس ۵ ثانیه به کف زمین نگاه کنید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.
به مدت ۵ ثانیه به سمت چپ و سپس سمت راست خیره شوید. این عمل را ۵ بار تکرار کنید.
سایت پاتوق۹۸: چشم های خود را محکم به مدت ۵ ثانیه ببندید و سپس کاملا باز کنید و برای ۵ ثانیه نگه دارید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.
چشم ها را ۵ بار به سمت چپ بچرخانید و رها کنید و سپس به سمت راست بچرخانید. این کار را ۵ بار تکرار کنید.
به نوک بینی خود نگاه کنید و به مدت ۳ ثانیه نگه دارید و رها کنید. سپس بدون این که سر خود را تکان دهید مدت ۳ ثانیه به سقف خیره شوید این کار را ۵ بار تکرار کنید.
به مدت ۲ ثانیه به نزدیک ترین شیء اطراف خود خیره شوید و سپس برای ۲ ثانیه به یک مکان دور بیرون از پنجره نگاه کنید این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.
برای یک دقیقه در حالت نشسته و یا ایستاده به وسایلی که دور از شما هستند نگاه کنید.

پنج شنبه 3/6/1390 - 22:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته