• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4623روز قبل
اخبار

رفتن استیو جابز و واکنش مدیران فناوری

استیو جابز

هنوز ساعاتی از خبر استعفای استیو جابز نگذشته که واکنش های زیادی سراسر اینترنت را در بر گفته. از کاربران عادی تا مدیران بزرگ دنیای فناوری. بسیاری از آنها در توییتر و شبکه های اجتماعی دیده میشود.

دقایقی بعد از خبر استعفای استیو جابز اقای متکالف که مخترع اترنت و موسس شرکت 3Com به حساب می آید در توییتر اش گفت:

استیو جابز قهرمان من بوده است.

 


پاول آلن از موسسین مایکروسافت هم برای استیو جابز آرزوی بهترین ها را کرده و او را یکی از بزرگ ترین مبتکرین این صنعت نامیده است.


رندل استفنسون مدیرعامل AT&T هم در نامه ای گفته:

استیو جابز یکی از با استعدادترین کارآفرین ها و یکی از خلاق ترین فکر ها است. ما به کار با او افتخار می کنیم و امیدواریم همچنان به همکاری خوب مان ادامه دهیم.

گای کاواساکی یکی از مدیران اپل هم در گوگل پلاس گفته:
هیچ مدیرعاملی در تاریخ بشر بیشتر از استیو جابز به مشتریان، کارمندان و سهامداران اش خدمت نکرده است. من به کار کردن با او افتخار می کنم.

 

MarcBenioffJobs.jpg

مارک بنیوف مدیر عامل Salesforce گفته:

استیو جابز بزرگ ترین رهبری بود که در صنعت ما تا به حال وجود داشته. این پایان یک دوران است.

بیل گروس مدیر اجرایی IdeaLab هم می گوید:
استیو جابز بیشتر از هر مدیرتجاری زنده دیگری در جهان، زندگی مردم را در سراسر دنیا تغییر داده است.

 


حتی استیو وزنیاک موسس قبلی اپل هم گفته:

برای ۱۰۰ سال آینده استیوجابز به عنوان بزرگ ترین مدیر دوران ما شناخته خواهد شد.

 


اینها فقط بخشی از سخنان و واکنش بزرگان دنیای فناوری به رفتن استیو جابز است. در طرف دیگر کارمندان اپل هم به رفتن استیو جابز ابراز احساسات کرده اند. که برخی از توییت های آنها را ملاحظه می کنید.

tw34.jpg

tweet2.jpg

twer4.jpg

مایکل گارتنبرگ تحلیلگر موسسه گارتنر می گوید: این پایان یک دوران برای اپل است. هرچند مهم است که به یاد داشته باشیم استیو جابز همچنان به عنوان رئیس هیات مدیره به فعالیت ادامه خواهد داد.


یکی از تحلیلگران IDC هم می گوید: جابز یک نماد بود و کاری که با اپل کرد در دنیای تجارت تا به حال توسط هیچ کس دیگری انجام نشده است. مدیریت استیو جابز به عنوان یک مبحث آموزشی تا ده ها سال در کتاب های مدارس مدیریت تدریس خواهد شد.


استیو جابز از سال ۲۰۰۴ به سرطان لوزالمعده مبتلا شد و سال ۲۰۰۹ نیز به مدت ۶ ماه از اپل کناره گیری کرد و تحت پیوند کبد قرار گرفت. وضعیت سلامت او در نهایت سبب شد تا او سرانجام امروز برای همیشه از مدیرعاملی اپل کناره گیری کند

پنج شنبه 3/6/1390 - 22:9
اخبار

استیو جابز از مدیرعاملی اپل کناره گیری کرد

خداحافظ استیو جابز

می دانید که استیو جابز سالها است با سرطان لوزالمعده دست و پنجه نرم می کند. سرانجام روز غمگین برای علاقمندان اپل فرا رسید: استیو جابز رسما از سمت مدیرعامل این شرکت استعفا داد و هیات مدیره اپل آقای «تیم کوک» را به عنوان جایگزین وی برگزید. حالا اپل یک مدیر جدید دارد.


استیو جابز در یک نامه شخصی به کاربران گفته:

من همیشه گفته ام اگر روزی فرا برسد که دیگر قادر به انجام وظایف ام به عنوان مدیرعامل اپل نباشم. اولین فردی خواهم بود که شما را مطلع خواهم کرد. متاسفانه این روز فرا رسیده است.

من از مدیرعاملی اپل استعفا می دهم و در صورتی که هیات مدیره صلاح بداند به عنوان رئیس هیات مدیره و مسوول کارمندان خواهم بود.

من شدیدا توصیه می کنم که به موفقیت هایمان با اسم تیم کوک به عنوان مدیرعامل جدید اپل ادامه دهیم. و معتقدم روشن ترین و بهترین روزهای اپل هنوز در مقابل اش قرار دارد.

من بهترین دوستان دوران زندگی ام را در اپل ملاقات کرده و از شما به خاطر سال ها کار مشترک در کنارتان تشکر می کنم.

استیو

 


اپل طرفداران و منتقدان زیادی دارد. اما هیچ کس شک ندارد که استیو جابز یکی از موفق ترین مدیران جهان به شمار می رود و همه او را عامل اصلی موفقیت اپل می دانند. شما فکر می کنید رفتن او چه تاثیری روی حرکت و پیشرفت اپل خواهد داشت؟

پنج شنبه 3/6/1390 - 21:56
موبایل

هر آنچه در کنفرانس نوکیا در هونگ کنگ گذشت

امروز نوکیا ترتیب برقراری کنفرانسی را در هنگ کنگ داد تا یک سری اخبار جدید را اعلام کند. طبق معمول خبری از ویندوز فون نبود و اگر بخواهیم این کنفرانس را در یک جمله توصیف کنیم، سخن ما این چنین شرح می یابد: آمار و ارقام به همراه معرفی سه گوشی جدید و یک آپدیت دیگر برای سیمبیان. البته داستان با همیشه متفاوت است. قصه ای امیدوار کننده پیش رو داریم. پس در ادامه مطلب همراهمان باشید.


روی سخن نوکیا بیشتر با مشرق زمینیان بود. اعلام شد که در هند، کاربران نوکیا به طور متوسط هر ماه 174 آهنگ را در گوشی هایشان گوش می دهند و همچنین حدود 660 موزیک را روی آنها ذخیره می کنند. 400 هزار هم رقمی است که نوکیا به عکس هایی که در هر دقیقه با گوشی هایش گرفته می شوند، نسبت داده است. این شرکت می گوید در چین، روزانه چهل میلیون نفر با تلفن های نوکیا سری 40 به شبکه اجتماعی QQ دسترسی پیدا می کنند و 67 درصد از کاربران اینترنت در اندونزی، از اسمارتفون های نوکیا برای بازدید از فیس بوک استفاده می نمایند.


تعداد «انگری برد» بازان هم رقم مهم دیگری بود که نوکیا آن را برابر 6 میلیون نفر دانست. در مورد میزان دانلود اپلیکیشن هم اعلام شد، با وجود این که یک هفته از معرفی اپ استور نوکیا می گذرد؛ حالا تعداد دانلود های روزانه این فروشگاه به 9 میلیون رسیده است. این ها قطعا خبر های خوبی برای توسعه دهندگان سیمبیان بوده است.


- نوکیا 700

2.png

نوکیا 700 کوچکترین اسمارتفون نوکیا است. فقط 50 سانتی متر مکعب حجم دارد و وزنش حدود 96 گرم است. این مدل نه تنها فشرده ترین تلفن مبتنی بر سیمبیان نوکیا است، بلکه فشرده ترین اسمارتفون لمسی هم به شمار می رود. (منظورمان باریک ترین نیست)


این تلفن به درگاه NFC مجهز شده و قابلیت های اشتراک گذاری و پرداخت موبایلی را خواهد داشت. پردازنده یک گیگاهرتزی و صفحه نمایش 3.2 اینچی AMOLED ما را نسبت به این اسمارتفون خوشبین می کنند. این صفحه دارای نمای ClearBlack نیز هست. یعنی یک لایه پولاریزه در بالای آن قرار داده شده تا جلوی انعکاس نور را بگیرد. البته همانطور که در بررسی نارنجی دیدید، این لایه در N9 چندان هم سر بلند از آب در نیامد. حافظه داخلی 2 گیگابایت است ولی کارت میکرو اس.دی می تواند آن را تا 34 گیگابایت ارتقا دهد.


این مدل قابلیت ضبط اچ.دی و عکس برداری 5 مگاپیکسلی را به کاربرش می دهد. فلش LED نیز در آن فراهم است. نوکیا، این مدل را سبزترین اسمارتفونش می داند. عمر باتری زیاد، استفاده زیاد از مواد سازگار با محیط زیست و مصرف کم باتری از دیگر ویژگی های این مدل می باشند.


- نوکیا 701:

3.PNG

نوکیا این مدل را اسمارتفون باریک و پر زرق و برق خود می داند. تلفنی که قرار است درخشان ترین نمایشگر را در میان موبایل ها داشته باشد. آن هم با یک صفحه نمایش 3.5 اینچی مجهز به فناوری ClearBlack .


اولین قابلیت این تلفن، سیستم فعال جلوگیری از نویز است. وعده ای برای کیفیت صدای هر چه بهتر. قابلیت NFC باز هم در این تلفن وجود دارد. علاوه بر قابلیت پرداخت، می توانید محتوای مورد نظرتان را از طریق این تکنولوژی به اشتراک گذاشته و موزیک را به هدفون ها یا اسپیکر های NFC دار، استریم نمایید.


طراحی این گوشی، بر مبنای نوکیا C7 است. پردازنده 1 گیگاهرتزی، دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار + فلش دوگانه LED، دوربین ثانویه و قابلیت ضبط ویدئویی HD از قابلیت های مهم این اسمارتفون می باشند.


مدل 701 با 8 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و با اضافه کردن 32 گیگابایت میکرو اس.دی، می تواند تا سقف 40 گیگابایت بالا رود.


- نوکیا 600:

1.png

در یک کلام، این مدل صدا بلندترین اسمارتفون است! صدای واقعا بلند، به طوری که در میان 106 تلفن نوکیا بلند ترین صدا را داشته است. اما می رسیم به قابلیت ها:


آنتن رادیو FM داخلی به شما امکان می دهد که بدون نیاز به هدفون، به رادیو گوش دهید. همچنین می توانید با فرستنده FM آن، موزیک را به هر رادیو دلخواهی بفرستید. پردازنده این تلفن هم 1 گیگاهرتز است و دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED، چشم بصیر این گوشی است. قابلیت ضبط ویدئویی اچ.دی وجود دارد و 2 گیگابایت حافظه داخلی می تواند با 32 گیگ میکرو اس.دی به 34 گیگابایت برسد.


نوکیا 600 می تواند تا 60 ساعت برایتان موزیک پخش کند. علاوه بر اسپیکر های فوق العاده قابلیت استریم کردن موزیک با استفاده از فناوری NFC هم وجود خواهد داشت. همچنین قیمت این اسمارتفون هم از دو مدل 700 و 701 پایین تر خواهد بود.


- سیمیبان Belle

4.PNG

سیمبیان بل نسخه جدید این سیستم عامل به حساب می آید که با 6 صفحه خانگی وارد عرصه می شود. همچنین برای ساخت یک صفحه خانگی جدید، همه چیز از پس زمینه گرفته تا ویدجت ها قابل تنظیم اند. قابلیت جدید این نسخه نوار وضعیت است. نواری که تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما می دهد. همین الان شاید برایتان سوال باشد که آیا این سیستم عامل برای N8 هم ارائه می شود؟ جواب مثبت است. این آپدیت نرم افزاری در فصل چهارم امسال برای دستگاه های مبتنی بر سیمبیان سری 3 در دسترس خواهد بود.


با Belle شما قادر خواهید بود تصاویر را به راحتی با دوستانتان به اشتراک بگذارید. تکنولوژی NFC معجزه می کند. کافی است که تلفن هایتان را به هم دیگر بزنید و بنگ! تصویرتان به دیگری منتقل شد.


در کل Belle آپدیتی است که تمرکز زیادی روی استفاده از تکنولوژی های NFC گذاشته و می رود که نوید آینده سیمبیان باشد. بله. این آخرین سیمبیانی نیست که می بینید، آپدیت های بیشتری هم برای آینده در راه هستند. به زودی ها نباید منتظر مرگ سیمبیان باشید.


- قیمت گذاری ها:
نوکیا 600 قرار است با قیمت 260 دلار آمریکا، 700 با قیمت 390 دلارآمریکا و 701 با قیمت 420 دلار آمریکا وارد بازار شوند. ضمن این که تمام قیمت گذاری های یاد شده بدون احتساب مالیات بوده و احتمالا قیمت واقعی آن ها بالاتر خواهد بود.


- سخن آخر:
وقتی استفان الوپ به نوکیا آمد، سعی کرد استراتژی هایی تعیین کند که نوکیا را به روز های گذشته اش برگرداند. پس از مدتی شاهد تصمیم نوکیا مبنی بر کوچ به ویندوز 7 بودیم. این بخش از کار، روندی است که ظاهرا هنوز با تکمیل شدن فاصله دارد پس افرادی که دوست ندارند به سیمبیان برگردند، باید کمی بیشتر منتظر گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7 بمانند.


اما این تلفن های جدید نشان می دهند که نوکیا قصد دارد دل برنامه نویسان سیمبیان را به دست بیاورد و با عرضه آپدیت های بیشتر این سیستم عامل را زنده نگه دارد. اقدام های اخیر نوکیا همگی بر این امر صحه می گذارند. اما مثبت یا منفی بودن این امر را زمان مشخص می کند. به هر حال تلفن های جدید این شرکت ما را نسبت به آینده امیدوار کردند. حداقل باعث خوشحالی بود که در تمام این تلفن ها از پردازنده های 1 گیگاهرتزی استفاده شده بود.


البته نوکیا همیشه سعی کرده کمی متفاوت از کلیشه ها رفتار کند و این نمود را در گوشی های جدید هم می بینیم. این شرکت هنوز به توقعات 2 هسته ای کاربران پاسخ نداده و سعی می کند مثل همیشه روی قابلیت های مولتی مدیا، نظیر پخش و ضبط ویدئو تصاویر و موسیقی و غیره مانور دهد. نظر شما در مورد تلفن های جدید چیست؟ آیا جایی در لیست انتخاب هایتان دارند؟

پنج شنبه 3/6/1390 - 21:55
اخبار

چرا بعضی وقتها گذر زمان اینقدر زجر آور می شود؟

بعضی وقتها گذر زمان واقعا کند می شود، انگار که عقربه های ساعت با بی حوصلگی خودشان را روی تن ساعت می کشانند. علت این پدیده و نحوه درک مغز از گذر زمان در چنین مواقعی تا کنون برای دانشمندان مغز و اعصاب ناشناخته بود، اما نتایج تحقیقی که به تازگی در بریتانیا منتشر شده نشان می دهد مغز مسیر هایی از سلولهای عصبی دارد که با استفاده از آنها می تواند گذر زمان را درک کند.

در این تحقیق، پژوهشگران با پخش بوقها ونورهایی از داوطلبین خواستند که زمان هر بوق یا فلش را تخمین بزنند، این آزمون نشان داد که وقتی طول زمان بوقها یا نورها به تدریج بیشتر می شود، شرکت کنندگان، گذر زمان را طولانی تر احساس می کنند، اما وقتی زمان پخش بوقها یا نورها به طور قابل توجهی بیشتر میشود، برآورد داوطلبین از طول مدت هر بوق یا فلش هم بسیار به واقعیت نزدیکتر است.

می توان گفت که انتظار باعث درک طولانی تری از زمان می شود، اما هنوز معلوم نیست چرا وقتی خوش میگذرد، زمان اینقدر سریع می گذرد.در تحقیق دیگری یک پژوهشگر به نام ایگلمن راهی برای کند کردن روزهایی که به سرعت طی میشوند، پیشنهاد کرده است. او می گوید با افزودن یک فعالیت فکری جدید و درگیر کننده مانند یک پروژه جدید به برنامه روزمره تان می توانید گذر زمان را بیشتر در کنترل خود داشته باشید.این روزها برای شما چگونه می گذرند؟ شما فکر می کنید تا چه حد گذر زمان را در کنترل خود دارید؟

پنج شنبه 3/6/1390 - 21:53
خواص خوراکی ها
عسل، مرهمی طبیعی بر زخم‌ها!
ورزشکاران یونان باستان برای تقویت و افزایش انرژی بدنشان بویژه در هنگام برگزاری مسابقات المپیک عادت به مصرف عسل داشتند. آن‌ها می‌دانستند که عسل حاوی دو قند گلوکز و فروکتوز است و ذخیره فراوانی از گلیکوژن را در کبد تولید می‌کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، درعصر ما نیز بسیاری از متخصصان تغذیه تاکید دارند که این خوراکی طبیعی و مقوی در تقویت بدن و افزایش سطح انرژی آن نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

آنها می‌گویند مصرف یک قاشق عسل طبیعی و تصفیه نشده قبل از خواب می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کند. بعلاوه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریالی، هم از داخل و هم از بیرون به بازسازی و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند و تاثیر شفابخش در بهبود زخم‌ها دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، سرماخوردگی‌ها بر اثر فعالیت ویروس‌ها بروز می‌کنند و عسل هم یک ماده ضد ویروسی طبیعی است. متخصصان کالج پزشکی پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که تاثیر یک قاشق عسل طبیعی برای مقابله با سرماخوردگی از داروهای معمول که برای درمان این بیماری تجویز می‌شوند بیشتر است.

بنابراین گزارش، عسل از باکتری‌های مفید روده حمایت می‌کند، به پروسه هضم غذا کمک می‌کند و برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر مفید است.

نتایج بررسی‌های قبلی نیز نشان داده است که مصرف دو قاشق چای‌خوری سه نوبت در روز برای درمان زخم‌های گوارشی موثر است.
پنج شنبه 3/6/1390 - 21:52
خواص خوراکی ها
فواید انجیر را بیشتر بشناسید
به گفته وی، جذب آب توسط دانه‌های انجیر در روده باعث متورم شدن آن می‌‌شود همچنین حرکت دودی روده تنظیم می‌شود که برای رفع یبوست بسیار مفید است.
انجیر برای تقویت کودکان ضعیف مفید است، همچنین کم‌خونی را از بین می‌برد و استخوان‌ها را استحکام می‌بخشد.

به گزارش فارس انجیر منبع خوب پتاسیم بوده و پتاسیم عنصری است که برای کنترل فشار خون استفاده می‌شود.

انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم است و 224 گرم انجیر، 79 میلی‌گرم کلسیم دارد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر است.

کلسیم موجب افزایش تراکم استخوان می‌شود و پتاسیم موجود در انجیر، دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش می‌دهد. انجیر یکی از بهترین میوه‌ها برای افزایش تراکم استخوان است و از پوکی استخوان پیشگیری می‌‌کند.

سیدعلی ابوالحبیب متخصص داخلی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار می‌دارد: انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن می‌‌‌شود.

به گفته وی، جذب آب توسط دانه‌های انجیر در روده باعث متورم شدن آن می‌‌شود همچنین حرکت دودی روده تنظیم می‌شود که برای رفع یبوست بسیار مفید است.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه نیز در گفت‌و‌گو با فارس می‌گوید: انجیر منبعی غنی از فیبر غذایی غیر محلول "لیگنین" است که نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد.

به گفته وی، انجیر میوه‌ای است که در رژیم کاهش وزن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. انجیر فاقد سدیم و چربی است همچنین در درمان آرتروز و درد مفاصل مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه می‌کند: انجیر سرشار از پتاسیم بوده و تأمین کننده سلامتی کودکان ضعیف، کم‌خون و بی‌اشتهاست و به علت داشتن پتاسیم در دفع اوره و چربی خون بسیار مؤثر است.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌و‌گو با فارس درباره خواص انجیر می‌گوید: انجیر یکی از بهترین میوه‌‌هاست که از یبوست پیشگیری می‌کند و برای پاکسازی روده‌‌ها بسیار مفید است.

به گفته وی، دانه‌های انجیر آب را جذب و تولید موسین یا لعاب می‌کنند که برای کارکرد صحیح روده‌ها بسیار مفید است همچنین انجیر قند خون را تنظیم می‌کند و افرادی که کارهای فکری زیاد انجام می‌دهند برای پیشگیری از افت قند خونشان می‌توانند از انجیر استفاده کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه می‌افزاید: انجیر از کم ‌آبی پیشگیری می‌کند و بهترین میوه برای وعده سحر است؛ به دلیل اینکه آب موجود در انجیر به تدریج آزاد می‌شود.
پنج شنبه 3/6/1390 - 21:51
خواص خوراکی ها
با خواص «ماش» آشنا شویم
پتاسیم ماش نیز فراوان است بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به پرفشاری خون، توصیه می‌شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم كه خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارند، نیز غنی است و مصرف آن موجب پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود.
«ماش» یكی از حبوبات بسیار مفید و غنی است. با اینكه زادگاه اولیه آن ایران است اما روز به روز كمتر استفاده می‌شود و در حال فراموش شدن است.

به نوشته تهران امروز، شاید اگر از خواص فراوان آن مطلع شوید، به مصرف بیشتر آن راغب شوید. یكی از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی ‌آش ماش است. این دانه خاص ایران و خاورمیانه است و مصرف آن در دیگر مناطق دنیا رواج زیادی ندارد.

نوید میر، كارشناس تغذیه منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: دانه ماش، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال كالری كمی دارد. به این ترتیب پرخاصیت و غیرچاق كننده است و بهتر است در دوران رژیم لاغری حداقل هفته‌ای یك بار از ماش استفاده شود؛ چرا كه بسیار زود هضم و غیر‌نفاخ است و به علت دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تامین می‌كند و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید است.

وی ادامه داد: پتاسیم ماش نیز فراوان است بنابراین مصرف آن برای مبتلایان به پرفشاری خون، توصیه می‌شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم كه خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارند، نیز غنی است و مصرف آن موجب پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود.

این كارشناس تغذیه افزود: از سوی دیگر، این ماده غذایی كاهش‌ دهنده قند و چربی خون است. ماش برای درمان اسهال نیز مفید است
پنج شنبه 3/6/1390 - 21:51
داستان و حکایت
گذشته را فراموش کنید و به جلو نگاه کنید
پیری برای جمعی سخن میراند...

لطیفه ای برای حضار تعریف کرد همه دیوانه وار خندیدند.

بعد از لحظه ای او دوباره همان لطیفه را گفت و تعداد کمتری از حضار خندیدند.

او مجدد لطیفه را تکرار کرد تا اینکه دیگر کسی در جمعیت به آن لطیفه نخندید.

او لبخندی زد و گفت: وقتی که نمیتوانید بارها و بارها به لطیفه ای یکسان بخندید، پس چرا بارها و بارها به گریه و افسوس خوردن در مورد مسئله ای مشابه ادامه میدهید؟
پنج شنبه 3/6/1390 - 21:47
بهداشت روانی
چگونه آرامش را به زندگی پر اضطراب امروزی بازگردانیم ؟
جامعه ی ما آكنده از بار اطلاعاتی سنگین است و ابزاری چون تلویزیون، رادیو، اینترنت، تبلیغات، پست الكترونیك و تلفن همراه همگی بر این سنگینی می‌افزایند. از سوی دیگر شكل زندگی در عصر حاضر بویژه در جوامع شهری ناگزیر توام با سر و صداها، ترافیك، ‌شلوغی‌ها و انبوهی از كارهای الزام‌آور روزمره است كه قطعا تمام این فاكتورها افزایش استرس و سلب آرامش انسانها را موجب می شود.

محققان و روانشناسان در سالهای اخیر تلاش كرده‌اند به شیوه‌های مختلف كه متداول‌ ترین آنها انتشار اخبار، مقالات و توصیه‌های بهداشتی است به مردم در حفظ آرامش در میان این همهمه و آشفتگی یاری برسانند. به اعتقاد آنها دسترسی و مطالعه این منابع هرازگاهی می‌تواند ما را به یاد نیاز اصلی مان به آرامش بیاندازد و حتی دقایقی از این زندگی پرمشغله جدا سازد. در این رابطه "استیو موریل" كارشناس و نویسنده مقاله ای در روزنامه "دیلی مدیتیشن و دیلی لایف" روش‌هایی را برای كسب آرامش در زندگی عنوان كرده كه به شرح زیر آنها را ذكر می كنیم :

• حداقل روزی 15 دقیقه را در سكوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و چیزهایی كه دارید فكر كنید. سكوت عصاره آرامش است. البته با اجبار نمی‌توان سكوت كرد. بلكه باید زمانی كه فرا رسید آن را بپذیرید. روزی یك ساعت در اتاقی تنها بمانید و حتی اگر لازم شد در را روی خود ببندید.

• هیچگاه جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه كنید این كار باعث تخلیه تنش‌هایتان شده و به شما آرامش می‌دهد.

• وقتی احساس می‌كنید كه سرتان پر از فكرهای جورواجور منفی است با قدم زدن آنها را پاك كنید.

• افراد آرام به خود می‌گویند كه برای تغییر گذشته كاری نمی‌توان كرد، آنگاه از تفكر به آینده و ادامه زندگی لذت می‌برند.

• آرامش را از كودكان بیاموزید. آنها در همان لحظه‌ای هستند كه زندگی می‌كنند و لذت می‌برند.

• اگر نمی‌توانید دیگران را ببخشید بدانید كه افكار خشمگین همواره شما را با این افراد مرتبط خواهد كرد. اما شاد كردن دیگران باعث آرامش می‌شود.

• هر چه اكسیژن بیشتری به شما برسد آرام‌تر خواهید شد. بنابراین خوب است كه در محل كار یا خانه خود گیاهانی را نگهداری كنید.

• سعی كنید از چیزی كه هستید راضی باشید در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌كنید.

• با حركات آرام و صحبت كردن شمرده احساس آرامش را به جمع منتقل كنید.

• با شوخ طبعی به آرامش خود كمك كنید.

• مهم نیست كه با شما مودبانه برخورد شود یا نه بلكه برخورد محترمانه شما باعث ایجاد آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شد.

• سرعت حركت شما با احساستان رابطه مستقیمی دارد. آرام راه بروید و حركات بدن خود را آرام كنید. طولی نمی‌كشد كه آرام خواهید شد.

• گاهی می‌توانید برای رسیدن به آرامش دراز بكشید، عضلات خود را شل كنید و به هیچ چیز فكر نكنید.

• لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عكس و فیلم بگیرید. سپس بیشتر وقت آنها را به یاد آورید و درباره ‌شان فكر كنید و لذت ببرید.

• آهسته غذا خوردن و جویدن باعث تجدید توان فكری و احساس آرامش خواهد شد.

• هرچند وقت یكبار ساعت خود را باز كنید تا خود را از فشار زمان نجات دهید. همچنین درآوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبی كمك می‌كند.

• برای تاثیر بیشتر و رسیدن به آرامش در خود متمركز شوید و آرام نفس بكشید.

• تمرین كنید كه آرامتر از حد معمول صحبت كنید. اینكار به خودی خود ضربان قلب و تنفس را آرام می‌كند.

• احساسات و مشكلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس كنید.

• یكی از مهم ترین مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسایل كوچك است. دومین مهارت، كوچك شمردن تمام مسایل است.

• شاد كردن دیگران، ‌موجب آرامش می‌شود. نمی‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یك كارتن خواب هدیه بدهید. قدردانی كنید. دیگران را برای لطف كردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف كه وظیفه نیست.

• اگر می‌دانستید كه: "سیگار كشیدن + ورزش نكردن‌ = استرس، اضطراب و حذف آرامش"، هرگز سیگار نمی‌كشیدید و ورزش كردن را به تعویق نمی‌انداختید.

• راحتی یكی از عناصر مهم آرامش است. دمای مناسب، صندلی، لباس و كفش راحت این امكان را برای شما فراهم می‌كند. پوشیدن لباس های گشاد و راحت باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌شود.

• اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یكی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده‌اید. اگر از خدا دور افتاده‌اید، اكنون وقت آشتی است. داشتن یك تكیه گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می‌شود.
پنج شنبه 3/6/1390 - 21:46
کامپیوتر و اینترنت

ابر دوستان فیسبوکی شما چه کسانی هستند؟

 مشتاقانه منتظر هستید تا دوستی شما را به گوگل پلاس دعوت کند و شما یکی از نقاط قوت این شبکه جدید، یعنی حلقه های دوستان آن را تجربه کنید؟

خوب قبل از آن می توانید با اپلیکیشن سوپرفرندز همین تجربه را در فیس بوک داشته باشید.

MeYouHealth یک استارت آپ است که در زمینه شادی و سلامت اجتماعی فعال هست. این شرکت سعی دارد با راه های متنوع، به سلامتی افراد کمک کند. نرم افزارهای این شرکت که بر روی گوشی های موبایل نصب می شوند در زمان های مناسب به شما یادآوری می کنند تا روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و سبزیجات و میوه بیشتر مصرف کنید، سرویس ایمیل و توییتر اخبار مربوط به سلامتی را در اختیار شما قرار می دهند و به تازگی اپلیکیشن سوپرفرندز که توسط این شرکت برای فیس بوک آماده شده است، راه مناسبی برای تشخیص دوستان باب و ناباب است!

«اولین نمودار حقیقی روابط شما با تمام دوستانتان در فیس بوک»، شعار و هدف این اپلیکیشن است. برنامه، نقشه ای از روابط تمام دوستان شما در فیس بوک تهیه کرده و به شما نشان می دهد که کدام دوست، شما را به تعداد بیشتری از مردم پیوند می دهد، اینها همان «ابر دوستان» شما هستند، قدر آنها را باید بیشتر بدانید!

اگر چه این کار در حفظ امنیت و سیاست نشر اطلاعات شخصی به شما کمکی نخواهد کرد، اما راه جالبی است برای اینکه ببینید دوستانتان چطور افرادی هستند و چگونه با هم ارتباط دارند.

هدف سوپرفرندز ارتقاء سلامت شماست. اما با این نقشه و نمودار، سلامت شما چگونه ممکن است بهبود یابد؟!

ابر دوستان فیسبوکی شما چه کسانی هستند؟

MeYou در توجیه این طرح می گوید: «هدف ما ارائه تصویری جدید از دوستانتان به شماست که ممکن است بر سلامت شما تأثیر نامطلوب بگذارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، ارتباطات شما با دوستانتان، تنها شخصیت اجتماعی شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد، بلکه بر سلامت شما نیز مؤثر است. دوستان خوب ممکن است باعث شوند شما سیگار را ترک کنید و دوستان بد ممکن است باعث چاقی شما شوند و این مثل یک ویروس در یک شبکه اجتماعی گسترش میابد. به عنوان مثال مشخص شده است چنانچه دوستان شما شروع به مصرف سیگار کنند، احتمال اینکه شما هم شروع به مصرف سیگار کنید، 36 درصد بیشتر از حالت عادی است.»

فیس بوک ذاتا این قابلیت را دارد که شما دوستانتان را در لیستهای مختلف دسته بندی کنید و اطلاعات خاصی را برای دسته های خاص به اشتراک بگذارید. این دقیقا همان کاری است که حلقه های گوگل پلاس انجام می دهد. اگر چه فیس بوک این امکان را از سال 2007 داشته است اما شاید به دلیل رابط کاربری نامناسب که هنوز مانند چهار سال گذشته باقی مانده، چندان مورد استقبال قرار نگرفته باشد.

این مطلب، به روشنی نشان می دهد که در دنیای اطلاعات، نحوه ارائه، اهمیتی کمتر از محتوای ارائه شده ندارد.

چهارشنبه 2/6/1390 - 14:14
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته