• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3894روز قبل
آرایشی و زیبایی

لنزهای گربه‌ای، لنزهای رنگی، لنزهای عروسکی و تازگی‌ها هم لنزهای چرخی و... اگر اهل خرید و استفاده از لنزها باشید، حتما لنزهایی را در بازار دیده‌اید که سایز آنها از سایز عنبیه چشم بزرگ‌تر است؛ لنزهایی که شاید زیبا باشند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان دهند ولی چشم‌پزشکان در سراسر دنیا نگران استفاده مردم و به ویژه دختران جوان از این لنزها هستند....

انجمن چشم‌پزشکان آمریکا به تازگی اطلاعیه‌ای صادر کرده و دختران جوان را از استفاده از این نوع لنزها منع کرده است.


اگر به شرکت‌های فروشنده این‌گونه لنزها سری بزنید و سرنخ تولید چنین لنزهایی را بگیرید، کم‌کم متوجه می‌شوید که بیشتر این لنزها از آسیا به تمام دنیا صادر می‌شوند. در شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی، آنها را به نام لنزهای چرخی یا لنزهای گرد می‌شناسند. این لنزها، در گروه لنزهای تماسی چشم قرار می‌گیرند و گاهی رنگ‌های عجیب و غریبی مثل بنفش و صورتی دارند. این لنزها چشم‌ را درشت‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهند. لنزهای تماسی معمولی درست به اندازه عنبیه چشم هستند؛ در حالی که این لنزها بزر‌گ‌تر از عنبیه هستند و تخم چشم را درشت‌تر نشان می‌دهند. برای تاکید بر درشت‌تر نشان دادن چشم یک خط مشکی هم دور این لنزها وجود دارد که گاهی آنها را با عنوان لنزهای دورمشکی می‌شناسند. این واقعیت در مورد عنبیه طبیعی وجود ندارد و این باعث می‌شود که این لنزها چشم را غیرطبیعی کنند. به خاطر همین مشکلات در حال حاضر فروش لنزها بدون نسخه در آمریکا ممنوع شده است و فروش چنین لنزهایی نیز کاملا غیرقانونی به شمار می‌رود. ولی فروشندگان این لنزها آرام ننشسته‌اند و این لنزها را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. قیمت چنین لنزهایی حدود 20 تا 30 دلار است. این لنزها در کره و ژاپن طرفداران زیادی دارد؛ لنزهایی که حالت چشمان عروسکی یا چشمان بچگانه را به چشم افرادی که از آن استفاده می‌کنند، می‌دهد. بعد از اینکه این لنزها بازار ژاپن و کره و سنگاپور را از آن خود کرد، حالا فروشندگان این لنزها به سراغ آمریکا و بازار فروش آن در میان نوجوانان دبیرستانی رفته‌اند. برخی افراد، هر روز از این لنزها استفاده می‌کنند و درست مثل شلوار یا لباس پوشیدن، هر روز این لنزها را قبل از خروج از منزل درون چشمان خود می‌گذارند؛ چون این لنزها بیشتر از طریق اینترنت به فروش می‌رسند و بنابراین افراد می‌توانند این لنزها را بدون تجویز پزشک و بدون نسخه تهیه کنند.


لنزهای بزرگ

این لنزها که از عنبیه چشم بزرگ‌ترند و چشم را بزرگ‌تر و زیباتر نشان می‌دهند ولی خطرهای زیادی هم به دنبال دارند. اول اینکه وقتی شما چنین لنزهایی را بدون نسخه پزشک تهیه می‌کنید بدون شک از توضیحات یک چشم‌پزشک‌ درباره نحوه استفاده صحیح از آن محروم می‌مانید. از طرف دیگر، از آنجا که سایز این لنزها بزرگ است اکسیژن کافی به بافت‌های چشمان شما نمی‌رسد و همین مطلب، عوارض زیادی برای شما در پی خواهد داشت. در عین حال این لنزها به چشمان شما زیبایی عروسکی می‌دهند که از نظر بسیاری از افراد چندان هم زیبا نیست. نرسیدن اکسیژن کافی به چشم عوارضی مثل خستگی و قرمزی چشم و عفونت چشم را در پی دارد.


لنزهای آبكی

اگر لنز شما از نوع نرم، معمولی و کم آب است، میزان اکسیژنی که به چشم شما می‌رسد، قطعا کافی نیست. لنزهای معمولی کم آب تا چند سال پیش برای مصرف در ساعاتی که چشم‌ها باز هستند، مورد تایید بودند ولی امروزه اعتقاد دانشمندان بر این است که میزان اکسیژن مورد نیاز چشم خیلی بیشتر از آن چیزی است که در گذشته تصور می‌کرده‌اند. لنزهای نرم معمولی که کمتر از 55 درصد آب داشته باشند، چشم را با کمبود اکسیژن مواجه می‌کنند؛ حتی در ساعاتی که چشم‌ها باز هستند!

لنزهای نرم معمولی از جنس ماده‌ای هستند که اصطلاحا هما نامیده می‌شود. این ماده نوعی پلاستیک مخصوص شبیه اسفنج ظرفشویی است و می‌تواند مقداری آب جذب کند. در واقع لنزهای نرم معمولی همگی از پلاستیک‌های اسفنجی (پفکی) ساخته می‌شوند و این پلاستیک‌ها را اصطلاحا پلاستیک‌های ‌هایدروژل می‌نامند. نرمی ‌لنز به علت وجود آب در لنز است. وجود آب در لنز باعث می‌شود مقداری اکسیژن در آب لنز حل شود و اکسیژن از لنز عبور کند و به چشم برسد. این نوع لنزها را که به واسطه وجود آب در بافتشان، اکسیژن را عبور می‌دهند، لنزهای نرم معمولی می‌نامند.


لنزهایی با منافذ اكسیژن

نوع جدیدتری از لنزهای نرم نیز وجود دارد که در آنها اکسیژن برای عبور از لنز نیازی به وجود آب ندارد. در این لنزها، ماده‌ای به نام سیلیکون عامل عبوردهنده اکسیژن است و نیازی به آب برای عبور اکسیژن نیست. با این وجود، در ترکیب ماده سازنده این لنزها نیز مقداری آب قرار می‌دهند تا لنز نرم بماند و به چشم نچسبد. این نوع لنزها را لنزهای نرم سیلیکون ‌‌هایدروژل می‌گویند. این لنزهای نرم، معمولی نیستند و اگر کم آب باشند اکسیژن بیشتری را عبور می‌دهند.

لنزهای نرم غیرمعمولی (سیلیکون‌هایدروژل)، فعلا در دسترس عموم مردم نیستند و روش مصرف به‌خصوصی دارند که باید به تدریج در ایران معرفی شوند. لنزهای معمولی کم آب، مانع از تنفس طبیعی چشم می‌شوند. کمبود اکسیژن در چشم باعث ترشح 2 نوع اسید در داخل قرنیه می‌شود (اسیدلاکتیک و اسیدکربنیک)؛ با ترشح این 2 اسید، لایه‌های داخلی قرنیه آسیب می‌بینند. مهم‌ترین آسیب‌ها را داخلی‌ترین لایه قرنیه (آندوتلیوم) متحمل می‌شود. متاسفانه آسیب‌های وارد شده به این لایه، غیرقابل ترمیم و غیرقابل درمان است. کسانی که از لنزهای نرم معمولی کم‌آب استفاده می‌کنند، مبتلا به نواقص غیرقابل جبرانی در داخلی‌ترین لایه قرنیه می‌شوند که در کوتاه‌مدت (یکی‌دو سال) نه درد دارد و نه ناراحتی ولی در درازمدت (معمولا بین 5 تا 10 سال بعد از بروز آسیب)، باعث غیرقابل تحمل شدن لنز و حتی بروز اختلال‌های بسیار جدی در قرنیه می‌شود.

منبع :http://www.niksalehi.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:18
پوست و مو

آكنه‌ بیماری‌ التهابی‌ مزمن‌ پوست است كه در دوران‌ نوجوانی‌ بیشتر شایع‌ است‌، اما گاه‌ به‌شكل متناوب‌ در سنین مختلف خود را نشان می‌دهد. مشخصه‌ این‌ بیماری‌ به وجود آمدن جوش‌های چركی و سرسیاه روی‌ صورت‌، قفسه سینه‌ و كمر است. این‌ بیماری‌ در مردان‌ شایع‌تر از زنان‌ است‌.

به گزارش نیک صالحی به نقل از ایران ؛ در آكنه شدید ممكن‌ است‌ كیست‌ و آبسه‌ در بدن به وجود بیاید. كیست مانند تورمی‌ بزرگتر و سفت‌تر از جوش‌های‌ معمولی‌ در پوست پدیدار می‌شود و آبسه‌ هم یك‌ ناحیه عفونی‌ متورم، ملتهب‌، دردناك‌ و حاوی‌ چرك‌ است‌.

آكنه اثرات روانی بسیاری روی فرد می‌گذارد و درمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. توصیه می‌شود كه درباره بیماری آكنه تحقیق کرده و راه‌های مختلف درمان آن را بررسی كنید.
این بیماری بدون درد و صرف وقت زیاد با استفاده از طب سوزنی و روش كت گوت و طب چینی قابل درمان است.

در طب غربی هم روش‌های مختلفی برای كنترل جوش و آكنه وجود دارد. برای كنترل آكنه از دارویی با تركیب ایزوترتینویین با اسم تجاری كترل استفاده می‌شود. این دارو با برداشتن و پوسته ریزی یك لایه از سطح پوست و تغییر میزان ویتامین آ در پوست موجب می‌شود سر این مجاری عروق و چربی باز بماند و خود به خود مكانیزم ایجاد جوش كمتر شود.

همچنین داروهای آنتی بیوتیكی مانند آزویترومایسین، سفكسین، سفلكسین هم برای این درمان تجویز می‌شود. بعد از مصرف این داروها التهاب و عفونت جوش‌ها كمتر می‌شود.

داروهای شبه هورمونی مانند اسپلین و لاكتون هم برای جوش داده می‌شود و این دارو با تغییر میزان هورمون‌هایی كه از غدد فوق كلیوی آزاد می‌شود، در درمان جوش‌ها تأثیر دارد.

داروی دیگری به نام فلوتامید وجود دارد كه به شكل رقابتی با تستسترون عمل می‌كند و می‌تواند مكانیزم هورمونی ایجاد جوش را از بین ببرد.

نكته اینجاست كه همه این داروها فقط موجب كنترل ایجاد جوش می‌شود و در عمل تا وقتی كه پوست به این تغییر و توازن هورمونی عادت نكند، این مشكل وجود خواهد داشت.

منبع :http://www.niksalehi.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:17
آرایشی و زیبایی


1- چشمان گربه ای:
خط چشمانی که به سمت بالا کشیده می‌شوند؛ یعنی بالاتر و خارج از گوشه خارجی چشم کشیده می‌شوند- اما این آرایش از مد افتاده و زننده به نظر می‌رسد. بهتر است اگر می‌خواهید خط چشم‌تان بیرون از چشم‌تان بکشید از یک سایه چشم قهوه ای رنگ استفاده کنید.

2- چشمان درشت:
کسانی که چشمانی درشت دارند نباید از سایه‌های روشن و به رنگ‌های تند و نامتناسب استفاده کنند. مگر اینکه بخواهید برای جشن‌هالووین آرایش کنید. سعی کنید از رنگ‌های مات و تیره استفاده کنید.
سایه‌های سرخ رنگ: زدن سایه سرخ رنگ روی تمامی نقاط پلک پیشنهادی است که آرایشگران برای شما دارند. اما من می‌گویم اگر بخواهید از رنگ سرخ برای زدن سایه و استفاده از آن روی تمام نقاط پلک‌تان استفاده کنید رنگ چشمان‌تان را سرخ و یا صورتی نشان می‌دهد.بهتر است به جای این کار،‌از سایه‌هایی با رنگ‌های ملایم تر مانند صورتی مات وهلویی استفاده کنید.

خط چشم ناتمام: عقیده من این است که کشیدن خط چشم ناتمام از نیمه‌های چشم تا انتهای آن چشم را کوچک نشان می‌دهد و تاثیر کمی دارد. شما می‌توانید فقط بالای پلک‌تان را خط چشم بکشید، اما از داخلی ترین ناحیه چشم تا بیرون چشم آن را ادامه دهید.

هماهنگ کردن رنگ سایه‌ها: من به مشتریانم می‌گویم هیچ گاه رنگ سایه شان را با رنگ چشمان شان هماهنگ نکنند- مخصوصا اگر شما چشمانی آبی و یا سبز دارید. چشمان آبی رنگ با خط چشم آبی زیبا و جذاب می‌شود، اما با سایه چشم زیبایی اش را از دست می‌دهد. اصولا رنگ‌های طبیعی که در تضاد با رنگ چشمان شما باشد بهتر است.

ریمل‌های حجم دهنده: این ریمل زدن‌ها مربوط به سال‌های 1960 است،‌اما امروزه دیگر کاربردی ندارد. بهترین راه برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها این است که با یک ریمل معمولی چند بار مژه‌های خود را ریمل بزنید. اگر احساس کردید مژه‌هایتان سنگین شده، با یک دستمال خشک حجم ریمل را از برس آن بگیرید.

منبع :http://www.niksalehi.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:16
آرایشی و زیبایی

خط چشم، سایه چشم، و ریمل

*خط چشم
شما گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خط چشم‌تان دارید، مهم تر از همه این است که آرایشی انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید. اگر ترجیح می‌دهید با مداد چشم کار کنید، نوع کرمی آن را انتخاب کنید که مجبور نباشید برای کشیدن خط چشم آن را روی چشمان‌تان فشار دهید.

خود من مدادهایی را دوست دارم که دودی رنگ هستند و به چشم فریبندگی خاصی می‌دهند. اگر دوست ندارید از مداد برای کشیدن خط چشم‌تان استفاده کنید،‌ می‌توانید از خط چشم مایع استفاده کنید. قبل از استفاده مطمئن شوید که خط چشم‌تان سبک باشد و روی چشم‌تان وزن زیادی ایجاد نکند.

*سایه چشم
مهم ترین مسئله در انتخاب سایه چشم این است که رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. روشن ( برای روشن سازی اوایل پلک) ، متوسط ( برای پایین تا میان چشم) ، و تیره برای گوشه‌های چشم. اگر دوست دارید از سایه‌های کرمی استفاده کنید، اما می‌بینید که دچار چین و شکن می‌شود، پلک چشمان‌تان را با یک رنگ روشن آماده کنید،‌ سایه چشم پودری بزنید، و سپس از سایه کرم مانند استفاده کنید. سعی کنید اوایل روز از سایه پودری استفاده نکنید. چرا که هر چه از روز می‌گذرد آرایش شما محو می‌شود.

*ریمل
ریمل راه خوبی است تا آنهایی که مژه‌هایی کم پشت دارند فریبندگی و دلربایی بیشتری به چشمان شان دهند. قبل از استفاده از ریمل، حجم آن را روی یک دستمال بگیرید. این تنها راهی است که از وزن اضافی روی چشمان‌تان جلوگیری کنید. از انتهای خط مژه‌هایتان شروع کنید، از پایین تا بالا را ریمل بزنید، ریمل را هم روی مژه‌های بالای چشمان‌تان بزنید، و هم روی مژه‌های پایین چشم‌تان. به یاد داشته باشید که ریمل را با قلم مخصوص خودش استفاده کنید و هر دو چشم را به طور برابر ریمل بزنید. من ریمل مشکی رنگ را برای آرایش روزانه ام ترجیح می‌دهم. اگر دوست دارید آرایش‌تان طبیعی به نظر برسد، از ریمل قهوه ای رنگ استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایشی متفاوت داشته باشید، از ریمل‌های رنگی آبی یا سبز استفاده کنید.هیچ محدودیتی روی انتخاب رنگ ندارید.

نیک صالحی

چهارشنبه 26/4/1392 - 15:16
آرایشی و زیبایی

آرزوی هر عروسی است که زیباترین و ماندگارترین عکس ها را از جشن هایش داشته باشد. اما چنین آرزویی بدون داشتن یک آرایش مناسب و لباس مناسب امکان پذیر نیست. لازم نیست آرایش گران قیمت و لباس فوق العاده خاصی داشته باشید. اتفاقا این از آن مواردی است که هر چه ساده تر بگیرید، بهتر و ماندگارتر می شود. ما برای شما توصیه هایی داریم که حتی در صورتی که بخواهید خودتان، خودتان را آرایش کنید، به کارتان می آید.

می خواهید یک عروس متفاوت باشید؟ قصد دارید همیشه به خاطر بسپارید که در تابستان عروس شده اید؟ به فکرتان رسیده که از آفتاب داغ تابستان استفاده کنید و با پوستی برنزه راهی مراسم تان شوید؟ خب این ایده اگرچه خطر دلزدگی در سال های بعد را دارد، اما اگر برای چنین کاری مصمم هستید، توصیه می کنیم برنزه کردن را دو هفته قبل از عروسی شروع کنید تا در روز جشن پوستتان نارنجی یا مصنوعی به نظر نیاید. بهتر است یک بار کامل از پوست لایه برداری کنید و به یاد داشته باشید که گردن و سینه نیز باید رنگی مشابه صورت داشته باشند.

زیبایی هایتان را نشان دهید
شما باید به ویژگی هایی اهمیت بدهید که بیش از همه دوست دارید، در روز عروسی شما می خواهید خودتان باشید اما در زیباترین صورت ممکن. پس اگر چشمانتان را بیشتر دوست دارید، با خط چشم و ریمل با آنها بازی کنید. اگر لب هایتان برایتان مهم تر است، از سایه روشن یا رژ لب درخشان استفاده کنید. هر آنچه که فکر می کنید شما را زیباتر جلوه می دهد به کار ببرید. اما بدترین کار این است که احساس کنید تغییر بسیار بزرگی رخ داده و حتی شما تبدیل به شخص دیگری شده اید!

عروس ها باید از چه شیوه های آرایشی استفاده کنند تا در عکسهایشان زیباتر شوند؟ این سوالی است که بیشتر عروس ها می پرسند. از آنجایی که فلاش عکاسی به سایه های صورتی نیروی بیشتر می بخشد، حتی مقداری زردی نیز به پوست شما می افزاید. از اصلاح کننده رنگ برای پوشاندن حلقه های تیره زیر چشم (بخصوص اگر شب قبل درست نخوابیده اید و احتمالاً این حلقه ها در زیر چشمان شما افتاده است) استفاده کنید.آرایشتان را با پودر ثابت کنید و مطمئن شوید که پوستتان مات شود تا در عکس ها براق نیفتد. همینطور رژلبی را انتخاب کنید که کمی از حد معمولی که استفاده می کنید روشن تر باشد. زیرا لب های کمرنگ در عکس، محوتر به نظر می آیند.

یک آرایش ماندگار
عروس چطور می تواند مطمئن باشد آرایشش در تمام طول روز باقی می ماند؟ برای چشم ها، استفاده از سایه ها و خط چشم با ماندگاری بالا و اتمام آن با سایه روشن روی استخوان زیر ابرو برای جلوه دادن به چشم مناسب است. روی گونه هایتان از دو نوع رژ گونه استفاده کنید، اولی نوع خنثی که از برآمدگی گونه شروع شده و به سمت خط موهایتان می رود و دومی سایه ی روشنی که فقط روی برآمدگی گونه استفاده می شود. برای ماندگاری رنگ لبهایتان نیز قبل از استفاده از رژ لب، دور لب را خط کشیده و حتی روی لب را نیز با مداد کاملا پر کنید.

چه بخوریم و چه نخوریم؟
رژیم آبی بسیار مناسب است، آب بسیار زیادی بنوشید تا تمام سموم از بدن و پوست شما خارج شود. حتما از نرم کننده پوست استفاده کنید تا ملایمت پوست شما حفظ شود. از دو هفته قبل از مراسم، میوه و سبزیجات زیاد بخورید و دور غذاهای چرب، شیرین و پرادویه، فست فودها و هله هوله هایی مثل چیپس و پفک را از یک ماه قبل خط بکشید. این غذاها پوست را کدر، خسته و تیره و جوش دار می کنند.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:15
آرایشی و زیبایی

با نگهداری خوب از ناخن شروع و با اسفاده از یک محصول مراقبت از ناخن خوب پایان می یابد.
● برای داشتن ناخن های محکم و جذاب این مراحل ساده باید دنبال شود :
▪ لاک های قبلی روی ناخن را کاملا پاک کنید. برای اینکار از آستون می توانید استفاده نمایید.
▪ ناخن ها را سوهان کنید با یک حرکت از طرفین به سمت مرکز ناخن (نه به طور رفت و برگشتی) .

▪ برای پدیکور کردن ممکن است لازم باشد که ناخن را کوتاه تر کنید. همیشه ناخن خود را صاف بگیرید زیرا گرفتن ناخن به شکل گرد باعث رشد ناخن های زائد از بغل ناخن اصلی می شود.

▪ ناخن های خود را در آب گرم فرو کرده و قبل از لاک زدن نیز دستان خود را بشویید تا لاک بر روی ناخن شما خوب بنشیند.
▪ یک لایه نازک از لاک بر روی ناخن خود بزنید تا رنگ ناخن شما زیباتر بنظر برسد.
▪ اگر ناخن های شما شکننده هستند و همیشه در معرض شکسته شدن هستند ناخن های خود را کوتاه نگه داشته و لایه زیرین لاک را دوبار بر روی ناخن بزنید.
▪ لاک را با سه حرکت بر روی ناخن بزنید. یکی در مرکز ناخن وسط به سمت پایین و دو حرکت از طرفین ناخن به سمت پایین .



▪ ۵ دقیقه صبر کنید تا لاک بر روی ناخن شما خشک شود. (زمان خشک شدن لاک ها بستگی به دمای محیط نیز دارد).
▪ پس از اینکه لاک خشک شد لایه دوم لاک را روی ناخن بزنید. بهترین روش لاک زدن زدن دو لایه نازک لاک به فاصله چند دقیقه بر روی ناخن است.
▪ پس از خشک شدن لایه دوم می توانید از برق ناخن یا لاک بی رنگ استفاده کنید تا رنگ لاک و ناخن شما بهتر بماند

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 15:13
آرایشی و زیبایی

هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید که سایه تیره، چشم را کوچکتر و سایه روشن، چشم را درشتتر نشان میدهد.

رنگ روشن سایه را رو ی کل پلک بکشید.

رنگ متوسط را روی پایین پلک بکشید.پلك

رنگ تیره را روی گوشه خارجی بکشید تا به نگاهتان عمق بدهید.

خط چشم را به آرامی با کششهای کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشید.

ریمل به نگاهتان جلا میبخشد.

توجه داشته باشید که سایه چشمتان را هنگام آرایش خوب روی هم پخش کنید. چونکه شما نمیخواهید سایه تان در سه رنگ جلوه کند.
همچنین دقت کنید که ریمل کمتری روی مژه های پایین بمالید.
اگر مژه های به هم چسبیده دارید، با شانه مژه آنها را شانه کنید.
اگر زیر چشمانتان مشکلی از قبیل پف، لکه یا... دارید، توجه داشته باشید که زدن ریمل به مژه های زیرین توصیه نمیشود، چون این کار پف و یا لکه ها را برجسته تر جلوه میدهد.
اگر دور چشمتان کبودی دارد میتوانید با سایه مگنت این کبودی را به حد اقل برسانید و بعد چشمانتان را آرایش کنید

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:50
آرایشی و زیبایی

زنان بهتر است از لوازم آرایش‌های استاندارد كه برچسب وزارت بهداشت دارد استفاده كنند، زیرا اكثر لوازم آرایش‌های وارداتی از تركیبات موادی چون سرب،‌مایع پرده جنینی،هورمون‌های پروژسترون و استروژن تشكیل شده‌اند كه در ابتدا نشاط و شادابی موقتی به پوست صورت می‌دهند اما در درازمدت مشكلات را تشدید می‌كند.

تمایل افراط‌گونه برخی زنان در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی باعث شده است ایران در رده دوم مصرف كننده این محصولات در خاورمیانه قرار گیرد.

از سوی دیگر هر چه این میزان مصرف افزایش بیشتری داشته باشد روند مشكلات و بیماری‌های متعدد پوستی، چشمی و عفونی بالاتر می‌رود.گ ایران"برای آگاهی بیشتر با انواع بیماری‌های پوستی ناشی از لوازم آرایشی غیر استاندارد با دكتر فرید صفر،‌محقق و متخصص پوست و مو به گفت‌و‌گو نشست.



به طور كلی لوازم آرایشی و بهداشتی از چه تركیباتی ساخته شده است؟

لوازم آرایشی دارای تركیبات شیمیایی متعددی است و انواع این اقلام آرایشی ساخته شده از رنگ‌ها، اسانس‌ها،‌فیلترهای رنگی و.... است كه باعث می‌شود پوست صورت تغییر رنگ دهد، همچنین در خوشبو‌تر كردن، براق شدن و یا مات شدن پوست صورت تأثیرگذار است.

برخی از تركیبات لوازم آرایشی، طبیعی و یا به صورت مصنوعی است كه هر كدام در جایگاه خود مشكلات خاصی را برای پوست صورت ایجاد می‌كنند.افلاتوكسین‌ها مواد تولید شده توسط قارچ‌ها به شمار می‌روند كه سمی و خطرناك هستند.

وجود سرب و افلاتوكسین‌ها در تركیبات آرایشی صدماتی به پوست وارد می‌سازد اگر این دو ماده خطرناك در تركیبات مواد آرایشی بیش از حد وجود داشته باشد و زنان به طور مداوم و در دفعات متعدد از لوازم آرایش استفاده كنند ممكن است پوست‌شان تحریك شده و به مشكلات پوستی دچار شوند.وجود این ماده سمی در مواد آرایشی نامرغوب جذب می‌شود.

استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی چه مشكلات و بیماری‌های پوستی را ایجاد می‌كند؟‌

برخی زنان نسبت به یك ماده خاص یا مواد موثر در یك محصول آرایشی حساس هستند، از این رو در تماس با آن ماده شیمیایی پوست صورت‌شان واكنش نشان می‌دهد، اگر مواد آرایشی بیش از 6 ساعت روی پوست صورت بماند علائمی مانند قرمزی، خارش، تورم و تاول‌های زیر پوستی ایجاد می‌كند.برخی عوارض كوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند كه معمولاً در تماس پوست با مواد گیاهی یا شیمیایی آلوده واكنش‌های پوستی یا عفونی بروز پیدا می‌كند.

توصیه مهم این‌كه زنان بهتر است از لوازم آرایش‌های استاندارد كه برچسب وزارت بهداشت دارد و مورد تایید آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت است استفاده كنند، زیرا اكثر لوازم آرایش‌هایی كه وارداتی هستند از تركیبات موادی چون سرب،‌مایع پرده جنینی،هورمون‌های پروژسترون و استروژن تشكیل شده‌اند كه در ابتدا نشاط و شادابی موقتی به پوست صورت می‌دهند اما در درازمدت مشكلات را تشدید می‌كند.

با چه شیوه‌ای می‌توان متوجه شد پوست صورت به مواد شیمیایی حساسیت دارد؟

یكی از شایع‌ترین مشكلات ایجاد حساسیت‌های پوستی است برخی اوقات به زنانی كه آلرژی بالایی دارند توصیه می‌شود قبل از مصرف لوازم آرایش آن را تست کنند.

در این روش قسمتی از ماده آرایشی را روی بازوی خود امتحان کرده و چون پوست بازو مانند پوست صورت حساس و نازك است و از لحاظ بافتی شبیه به هم هستند اگر ظرف مدت 48 تا 72 ساعت واكنش نشان داد مشخص خواهد شد كه پوست صورت شان در تماس با مواد آرایشی ممكن است دچار التهاب و واكنش پوستی شود.

كدام‌یك از اجزای صورت در تماس با لوازم آرایش و استفاده بیش از حد آسیب بیشتری می‌بیند؟

چشم یكی از حساس‌ترین اجزای صورت به شمار می‌رود بنابراین قبل از انتخاب به نوشته‌های روی لوازم آرایشی باید توجه کرد. اغلب زنانی كه پوست چرب دارند اگر از لوازم آرایشی كه حاوی روغن زیاد است استفاده كنند چون پوست چرب مستعد جوش زدن است از این رو آكنه و جوش‌های زیر پوستی را تشدید می‌كند.

استفاده زیاد از كرم‌های آرایشی دهانه غدد چربی پوست را می‌بندد و جوش‌های زیر پوستی،‌واكنش‌های پوستی و حساسیت را ایجاد می‌كند و به مرور زمان لك‌های تیره رنگی روی پوست گونه بروز پیدا می‌كند همچنین تورم پلك، ریزش اشك و سوزش در چشم را به وجود می‌آورد.

در رنگ بندی یا تعیین انواع پوست، كدام رنگ از پوست حساس‌تر هستند؟

انواع پوست‌ها در گروه‌بندی به شش دسته تقسیم بندی می‌شوند اما به طور كلی سه گروه از پوست‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند.پوست‌های روشن در معرض نور مستقیم خورشید دچار كك و مك می‌شوند و بیشتر از خود واكنش پوستی یا التهابی نشان می‌دهند.زنانی كه پوست‌های تیره دارند اگر در نواحی از پوست شان در اثر مواد آرایشی لك ایجاد شود دیرتر به درمان پاسخ می‌دهند.

بهترین روش برای پاك كردن آرایش از روی پوست صورت چیست؟

استفاده از محلول‌های شست‌وشوی آرایش باید مطابق با نوع پوست صورت خریداری شود.بهتر است برای پوست‌های خشك از لوسیون شست‌وشو دهنده،صابون مخصوص یا ژل شست‌وشو استفاده شود همچنین محلول‌ها و تونیك‌های شست‌وشو یا صابون‌های گلیسیرینه یا كرم دار آسیب كمتری به پوست وارد می‌كنند از این رو بهترین گزینه برای پاك كردن آرایش صورت هستند.

برخی زنان برای پاك كردن آرایش صورت از دستمال یا پنبه استفاده می‌كنند كه این روش به دلیل ایجاد اصطكاك میان پوست صورت و پنبه یا دستمال پوست را ضخیم و در دراز مدت چین و چروك ایجاد می‌كند.اگر استفاده از لوازم آرایش درست و در حد اعتدال باشد پیری زودرس ایجاد نخواهد شد همچنین زنان می‌توانند از كرم‌های ضد آفتاب رنگی به جای كرم پودر استفاده كنند.

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4441208/%D8%A8%D8%A7-%D9
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:49
آرایشی و زیبایی

شاید شما هم کسانی را دیده اید که بسیار زیبا آرایش می کنند و در عین حال طبیعی !!! آرایش هنریست که می تواند شمارا جذاب تر کند . این دستورالعمل های ساده به شما نشان می دهد که چطور یک چهره فوق العاده و طبیعی خلق کنید .
با شیوه زندگی پرشتاب امروزی ، بسیاری از زنان می خواهند آرایش صورت آنها جلوه ای طبیعی داشته باشد که آسان و سریع بوده و در عین حال به اندازه کافی برای کار ویا در طول روز مناسب باشد . آرایش صورت طبیعی در واقع حاصل انتخاب رنگ صحیح و نحوه استفاده از آن است .


دستورالعمل آرایش طبیعی
داشتن یک آرایش طبیعی ساده است البته اگر تمرین کنید . دستورات زیر را برای دستیابی به آرایشی بی نقص دنبال کنید :
1 با شستن صورت با یک پاک کننده خوب شروع کنید
2 برای پنهان کردن عیوب مثل لکه ها ، رگ های خونی و یا خال از کانسیلر با ته رنگ زرد استفاده کنید. کانسیلرشما باید یک درجه روشن تراز کرم پودر و مرطوب کننده رنگی شما باشد . نقاطی که دارای لکه است را پوشانده و با اسفنج آرایشی پخش کنید . برای سایه های دور چشم را فراموش نکنید .
3 بهترین آرایش پایه را برای خود انتخاب کنید. برای داشتن طبیعی ترین چهره ، از یک مرطوب کننده رنگی پس از کانسیلر استفاده کرده و به آرامی با یک اسفنج آرایشی پخش کنید . اگر شما مایل به استفاده از کرم پودر برای پوشش اضافی هستید ، از یک لایه نازک استفاده کنید و با دقت آن را تا زیر خط فک خود پخش کنید .
4 آرایش مینرال برای داشتن جلوه طبیعی فوق العاده است و به راحتی با استفاده از برس قابل استفاده است.
5 برای یافتن رنگ مناسب برای پوستتان ، کرم پودرهای مختلف را امتحان کنید ، ساده ترین راه برای پیدا کردن کرم پودرمناسب برای پوست اینست که سه رنگ نزدیک به رنگ پوستتان را با هم روی گونه امتحان کنید . رنگی که به رنگ پوستتان نزدیک تر است را انتخاب کنید .
6 برای آرایش چشم، به رنگ های طبیعی بچسبید .رنگ خاکستری مایل به قهوه ای، بژ، و یا صورتی تیره را برای سایه چشم و قهوه ای یا خاکستری را برای ریمل استفاده کنید . برای طبیعی تربودن از کشیدن خط چشم صرف نظر کنید . اگر می خواهید خط چشم بکشید از رنگ قهوه ای یا خاکستری به جای سیاه استفاده کنید .
7 از برق لب استفاده کنید . برای داشتن لبی طبیعی از برق لب بی رنگ و یا صورتی کمرنگ استفاده کنید ، هر گونه خط لب را فراموش کنید .

8 ترکیب کردن راز استفاده از رژگونه است. ازیک نوع کرمی یا کرم پودری استفاده کنید و با برس آرایش آن را پخش کنید. استفاده ازهر دو بسیار آسان است. در ماه های تابستان، شما می توانید از کمی برنزه کننده برای اضافه کردن رنگ بیشتر به صورت خود استفاده کنید. برای داشتن آرایشی طبیعی ،باید رنگ رژ گونه شما شبیه رنگ گونه هایتان بعد از یک تمرین ورزشی ملایم باشد .


راهنمایی های بیشترتوسط کارشناسان برای آرایشی کاملا طبیعی :
رنگ های ملایم و مات برای ایجاد یک چهره طبیعی مناسب است. رنگ رژگونه، سایه چشم و رژ لب را متناسب با پوستتان انتخاب کنید : رنگ های خنثی ، صورتی کمرنگ یا بژ انتخاب های خوبی هستند . یک گریمور حرفه ای می گوید :" رنگ های مختلف را امتحان کنید ، به خاطر داشته باشید که شما می خواهید اینطور به نظر برسد که آرایش ندارید "
همیشه آرایش چهره خود را در نور طبیعی بررسی کنید.
از برس های آرایش صورت با کیفیت استفاده کنید، و برای هر کدام از لوازم آرایشتان قلم موی مناسب داشته باشید .مثلا یک برس بزرگ و پفی برای رژ گونه ، یک برس بادامی شکل برای سایه چشم و یک برس نوک تیز برای خط چشم .
شما می توانید یک آرایش طبیعی و فوق العاده داشته باشید . با تمرین بیشتر، مردم ممکن است فکر کنند شما اصلاهیچ آرایشی ندارید .


چگونه آرایشمان را در تابستان تازه نگه داریم ؟
1 در صورت امکان کرم پودر نزنید وبه جای آن از یک مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. اگر کرم پودر لازم است، فقط درمرکز صورت استفاده کنید .
2 سعی کنید در ماه های تابستان از یک کرم پودر بدون چربی(oil - free) استفاده کنید و یا کرم پودر روزمره خود را با یک مرطوب کننده بدون روغن رقیق کنید. این پوشش در هوای گرم بهتر عمل می کند.
3 از پودرهای پوشاننده به جای پنکیک ، روی فونداسیون استفاده کنید . رژگونه پر رنگ نزنید .
4 عرق و چربی جمع شده روی صورت را با کاغذهای خشک کن مخصوص صورت پاک کنید . می توانید از یک دستمال تمیز هم استفاده کنید ، آن را به آرامی روی صورت قرار دهید .
5 به هم ریختگی آرایش زیر چشم و جمع شدن پودر را با یک پنبه پاک کنید. در برابر وسوسه تجدید کانسیلر مقاومت کنید مگر اینکه احساس کنید واقعا ضروری است.
6 فقط پودر های پوشاننده باز را مجددا تکرار کنید . پودر فشرده یا پنکیک در برخورد با رطوبت ماسیده می شود .

منبع :http://www.ibanoo.ir/xdc
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:48
آرایشی و زیبایی

1. اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوشهای غرور جوانی بر روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید و پوست صورت خود را صاف نشان دهید بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط)که دارای کرم پودر هم هستند استفاده کنید،چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آینده پوست شما این زیبایی راازدست خواهد داد وبرای شل شدن وپیری زود رس آماده خواهد شدو لکه ها، خیلی زود تر از وقت خود بر روی پوست شما نمایان خواهند شد،پس توصیه می شودحتی المکان از کرم پودرو پنکیک ها دوری کنید وتنها کرم آرایشی خود را یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید

۲ . در صورت علاقه ی زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص بر روی ضد آفتابتان کمی از آنها بزنید و حتما بعد از تمام شدن مهمانی با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید و هیچگاه شب با آرایش نخوابید




۳/ در مورد چشمها بهتر است در این سنین تنها از ریمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشیدن چند بار آرام تنها بر روی مژه های بالا به طور کاملا طبیعی چشمانتان را جذاب تر کنید.

۴/ در صورت تمایل به خط چشم نیز بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبیعی فرم دهید.

۵/سعی کنید بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری شود واز بغل مژه ها زاویه دار به نظر نیایدوبعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی وکمی هم به سمت بالا بزنید،در صورت چسبندگی مژه ها هم بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و یا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنید تا شکل طبیعی تری داشته باشد.

۶/ به این نکته توجه داشته باشید که برای دختران جوان آرایش تنها پلک بالا بسیار جذاب تر و زیباتر خواهد بود و خط زیر چشم را بهتر است در سنین بالاتر اضافه کنید.







۷/ در صورت تمایل به زدن سایه که اصلا تو صیه نمی شود چون بعضی از انواع سایه ها چشمها را ریزتر نشان می دهند میتوانید از مدادهای رنگی مطابق رنگ پوست و لباستان مثل سبز یا آبی بسیار مات و ملایم در پشت چشم یک خط به جای خط چشم بزنید که با کمی ریمل چشمها را جذاب تر خواهد کرد و از زدن سایه های رنگارنگ که چهره را بسیار زنانه نشان می دهد خودداری کنید.

۸/ اگر چشمان بسیار درشتی دارید که ممکن است با خط پشت چشم زیاد جالب نشود بهتر است از یک مداد سیاه که داخل چشم می کشید حالت بهتری به چشمها بدهید،البته نه زیاد پر رنگ و غلیظ و بعد ریمل را افقی بر روی مژه ها به آرامی بکشید.

۹/ امروزه اکثر دختران جوان برای به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتما به آرایشگر مراجعه می کنند که البته شاید اوایل دخترانه به نظر آید اما به مرور زمان و با هر بار مراجعه یک ردیف از ابروها کم خواهد شد و کم کم با کم پشت شدن و تغییر جهت خواب ابروها مواجه خواهید شدو گاهی هم جاهایی از ابروی شما خالی خواهد شد ،توصیه ما این است که البته تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنید وتنها حاشیه های اطراف آنها را تمیز کنیدو توجه داشته باشید که رنگ ابرو درریزش هر چه سریعتر ابروها کمک می کند.درضمن برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگی پلکها خواهد شد.





۱۰/مهمترین نکته ی قابل توجه برای دختران در سنین پایین که دوست دارند ابروهایشان را تاتو کنند این است که چون این کار تقریبا کاری است جبران نشدنی و هیچگاه شما دیگر ابروی اولیه را نخواهید داشت تنها زمانی دست به این کار بزنید که جاهایی از ابروی شما ریخته یا شکستگی دارد و مشخص است و در این باره نیز از متخصص این کار بخواهید تا تنها جاهای خالی را برای شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروی شما را خط نیندازد تا ابرویی کاملا طبیعی و در عین حال مرتب و زیبا داشته باشید،لازم به ذکر است که ابروی تاتوشده سن افراد را چندین برابر بالا میبرد.

۱۱/بهترین رژگونه ای که برای دختران توصیه میشود در کنار هماهنگی با لباس رنگهای صورتی خیلی روشن یا مات کمرنگ ویا رنگهای بژکه معمولا ملایم و کمرنگ ودر عین حال شیک هستند میباشدکه بهتراست با رژلب نیز که از همین گروه است مطابقت داشته باشد.

۱۳/با رژگونه و رژلب صورتی سایه های نیلی،آبی کمرنگ وخاکستری هماهنگی داردوبا رژگونه و رژلب بژ و طلایی سایه های آجری رنگ و قهوه ای مات کمرنگ .سعی کنید رژلبتان را به صورت خنده ودهان نیمه باز بزنید تا یکدست وصاف و تمیزدیده شود.






۱۴/ البته موی یک دختر شرقی با رنگ طبیعی و بلند یکدست زبانزد بوده وجذابیت خاص خود را داردو این گروه مورا معمولا همه بیشتر ازموهای هایلایت و لولایت شده می پسندنداما گاهی عجول بودن دختران ایرانی برای زیباتر شدن آنها را از شکل طبیعی خارج می سازدو وادارشان می کند که بلایی بر سر این موهای زیبا بیاورند که دیگر قابل جبران نباشدچرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند به همان نسبت زودتر هم با ریزش وسفیدی مو مواجه خواهند شدوگاهی حتی حالت زیبای اولیه خود رانیز از دست خواهند داد پس چه بهتر که به جای هایلایت و مش در مجالس و مهمانی ها از ریملهای مو که به رنگهای مختلف هماهنگ بالباستان دراکثر لوازم آرایشی ها موجود است استفاده کنید و بعد از یک شستشو آنها را از روی موها پاک کنیدو موی طبیعی خودتان را سالم و شاداب حفظ کنید.

۱۵/ برای دختر خانمهایی که موهای فر دارند توصیه میشود به جای استفاده از واکسها و کرمهای مو برای ثابت نگه داشتن فرها در مهمانی ها ،هم میتوانید از کتیرا استفاده کنید و هم بعد از حمام مقداری آبلیمو به نوک انگشتانتان زده و پایین موها را چنگ بزنند و برای براق شدن آنها، هم در مورد موهای صاف و هم موهای فر از کمی روغن زیتون بی بو استفاده کنید که با استفاده از این مواد طبیعی نه تنها به موهایتان ضرری وارد نشده بلکه آنها را در عین زیباتر کردن تقویت هم کرده اید.ناگفته نماند که زدن آبلیمو به محکم شدن ناخن های شما نیز کمک خواهد کرد.

منبع :http://www.irannaz.com/news_detail_3961.html
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته