• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4100روز قبل
آموزش و تحقيقات

 

تقویت رشد عضلات با پوست سیب

 

متخصصان علوم پزشكی دانشگاه یووا در یك مطالعه جدید دریافته اند كه یك ماده چرب موسوم به اسید اورسولیك موجود در پوست سیب از آتروفی و تحلیل رفتن عضلات می كاهد و موجب رشد ماهیچه ها در موش های آزمایشگاهی می شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این ماده همچنین از مقدار چربی، قندخون، كلسترول و چربی تری گلیسیرید می كاهد و بنابراین می توان از آن برای درمان تخریب عضلانی و اختلالات متابولیكی مثل دیابت استفاده كرد.

آتروفی یا همان ضعف عضلانی می تواند مشكلات بزرگی ایجاد كند. بعلاوه این عارضه بسیار شایع بوده و ممكن است فردی در مقطعی از طول عمر خود بر اثر بیماری یا بالا رفتن سن با این مشكل مواجه شود. با این حال هم اكنون هیچ دارویی برای حل این مشكل وجود ندارد.

روزنامه یواس ای تودی در این باره گزارش داد دكتر كریستوفر آدافر، متخصص غدد درون ریز در دانشگاه یووا كه مسوولیت این مطالعه را برعهده داشته است متذكر شد: ما فعالیت ژن عضلات را در افراد مبتلا به آتروفی عضلانی را مطالعه كرده و از این اطلاعات برای پیدا كردن مواد شیمیایی استفاده كردیم كه بتوانند روند آتروفی عضلانی را متوقف كنند. یكی از این مواد ما را بسیار شگفت زده كرد. این ماده اسید اورسولیك نام دارد كه مقادیر زیاد آن درپوست سیب بازیافت می شود.

شرح این بررسی در مجله «متابولیسم سلولی» ارائه شده است..... /  خبرگزارى ایسنا

سه شنبه 14/4/1390 - 18:5
سلامت و بهداشت جامعه
آیا شما واقعا شاد هستید؟

 

آیا تا به حال فكر كرده اید كه منظور از شاد بودن چیست و چه عواملی می توانند شما را واقعا به شادی برسانند؟

به گزارش سرویس«بهداشت و درمان» ایسنا، اگر می خواهید انسان شادی باشید آیا تا به حال به این درك مهم رسیده اید كه برای شاد بودن خودتان، نباید دیگران را غمگین كنید و نباید شادی را از آنها بگیرید؟

و اما یك نكته مهم دیگر این است كه شادی نیز مانند هر صفت دیگری باید در انسان پرورش پیدا كند و به ثمر برسد.

سایت اینترنتی لایف هاك در یك مقاله جالب به نقل از روانشناسان بالینی، فهرستی از راه كارها و روش هایی را ارائه كرده كه به شما كمك می كنند صفت شاد زیست واقعی را در خود پرورش دهید و شاهد رشد این فاكتور مهم روانی در خلق و خوی خود باشد. سعی كنید عواملی را كه موجب شادیتان می شوند، درك و پیدا كنید.

هر فردی نیازهای منحصر به خودش را برای شاد شدن دارد. به عبارت دیگر آنچه كه یك نفر را خوشحال می كند با عامل خوشحال شدن در فرد دیگر بسیار متفاوت است. به این ترتیب عامل شادی منحصر به خودتان را پیدا كرده و از اینكه فاكتور شاد كننده شما با دیگران فرق می كند هیچ نگران نباشید.

زندگی خود را طوری برنامه ریزی كنید كه به اهدافی كه معتقد هستید شما را شاد می كنند، دست پیدا كنید.

وقتی به هدفتان می رسید بدون شك خلق و خوی شما تا حد زیادی بهبود پیدا می كند و برای رسیدن به هدف بعدی انگیزه بیشتری پیدا می كنید. وقتی به هدفتان می رسید در خود احساس ارزش می كنید و این حس حال شما را واقعا خوب می كند.

دوستان شاد بیابید و اطراف خود را از آدم های شاد و راضی پر كنید. بدیهی است كه احاطه شدن در میان افرادی كه افكار منفی دارند، شادی شما را در احساسات منفی خفه می كند. در واقع فكر منفی مثل عفونت احساس مثبت را می خورد و واگیردار است.

وقتی اشتباهی از شما سرمی زند به جای افسوس خوردن به دنبال راه حل بگردید. افراد شاد اجازه نمی دهند كه اشتباهات گذشته روحیه و حال خوب آنها را خراب كنند بلكه اندكی فكر می كنند و شرایط را مطابق میلشان تغییر می دهند.

هر روز چند دقیقه ای درباره كارها و فاكتورهایی كه شما را شاد می كنند، بیندیشید. این چند دقیقه تفكر به شما فرصت می دهد كه روی چیزهای مثبت در زندگی تان متمركز شوید و این كار باعث تداوم شادی شما می شود.

نكته مهم دیگر این است كه هر روز یك كار خوب برای خودتان انجام دهید. مثلا یك ناهار خوشمزه بخورید، استخر بروید، یا فقط چند دقیقه به طور آگاهانه چهره خود را در وضعیت حال خوب نگه دارید. هر چند برخی مواقع لازم است جدی باشید اما در شرایط مناسب شوخی كردن و خندیدن را فراموش نكنید.

توجه به سلامتی یكی دیگر از فاكتورهای مهم شاد بودن است. اضافه وزن یا عدم دریافت مواد مغذی ضروری برای بدن می تواند تاثیر منفی روی خلق افراد داشته باشد. به علاوه ورزش كردن موجب آزاد شدن آندروفین در بدن می شود كه حاصل آن ایجاد احساس شادی است.

و بالاخره اینكه به شاد بودن و خرسندی اهمیت بدهید. كسانی كه به شاد بودن و شاد زیستن ارزش و بها نمی دهند در واقع به طور ناخودآگاهی با شاد بودن می جنگند. اگر لازم است هر روز به خودتان اهمیت شاد بودن را یادآوری كنید.

اگرچه شادی را به سختی می توان تعریف كرد اما اكثر مردم خوب می دانند كه در چه مواقعی شاد و چه مواقعی غمگین هستند..... /  یادداشت : خبرگزارى ایسنا

سه شنبه 14/4/1390 - 18:4
تاریخ

527م:قباد یكم، شاه ساسانی ایران، پس از عقب راندن خزرها به آن سوی رود ولگا و بازگرداندن نظم و آرامش به قفقاز شمالی، در ژوئیه سال 527 میلادی (طبق محاسبه تقویم نگاران، پنجم ژوئیه) دستور بازسازی شهر دربند (واقع در داغستان امروز و تلفظ كنونی: دربنت) را صادر و بودجه لازم را اختصاص داد. قباد خسروانوشیروان ولیعهد خود را به عنوان ناظر بر این نوسازی تعیین كرد. خسرو در دوران پادشاهی خود هم بر استحكامات این شهر افزود و آن را آبادتر كرد. داریوش بزرگ و شاپور یكم (پسر اردشیر پاپكان) در سنگنبشته های خود، مناطق ایرانی قفقاز را ذكر كرده اند. شهر دربند میان دریای مازندران و كوههای قفقاز در تنگه ای به عرض سه كیلومتر قرار گرفته و پادگان ایرانی آن قرن ها مانع ورود اقوام مهاجر (آوارها، خزرها و ...) به قلمرو ایران و روم می شد و امپراتوری روم بابت این عمل، هرساله به ایران مقداری طلا می داد. منطقه داغستان كه اینك یك ایالت (جمهوری خودمختار) فدراسیون روسیه است در طول حكومت ساسانیان، علاوه بر حكمران غیر نظامی یك مرزبان (ژنرالی با درجه اسپهبد) داشت كه عملا مقام برتر منطقه بود. مرزبانان قفقاز پس از حمله عرب، بمانند مرزبانان «فرارود» سازمانهای خود را منحل نكردند بلكه مستقلا و یا با كمك حكمرانان ایرانی محل تا زمان صفویه بكار ادامه دادند. ایستادگی آنان در سال 728 میلادی در برابر حمله عرب كه قصد ورود به داغستان امروز را داشتند مشهور است و گور مقتولان این ایستادگی كه به «چهل قهرمان» معروفند هنوز مورد احترام است.

 

منظره شهر دربند از زاویه دیوار قدیمی آن


1813م:«جان ملكم John Malcolm» كه به پاس خدماتش به دولت متبوع خود انگلستان لقب «سر Sir» گرفته است پنجم ژوئیه سال 1813 تالیف خود «تاریخ ایران» را كه كلا حدود هزار صفحه است و آن را در هند تكمیل كرده بود به دست چاپ داد ولی تاریخ انتشار نسخه های اصلی، كه از آن به جای مانده «سال 1815» را نشان می دهد كه از آن چنین بر می آید كار چاپ و صحافی نزدیك به دو سال طول كشیده بود.

«سرجان ملكم» یك «نظامی- دیپلمات» بود كه از سال 1800 میلادی تا 1810 سه بار به عنوان مامور دولت انگلستان به ایران آمده بود. انگیزه او در نوشتن این كتاب كه قسمتهایی از آن، مخصوصا آن قسمت كه درباره رفتار و روانشناسی ایرانیان است به عنوان «راهنمای» دولت های اروپایی (غرب) بكار رفته و مدّ نظر آنها بوده است هنوز به درستی شناخته و روشن نیست.

 

1951م:برغم حضور دكتر مصدق نخست وزیر وقت در جلسه دادگاه بین المللی لاهه و مدافعات بعدی وكیل بلژیكی ایران، پنجم ژوئیه 1951 دادگاه لاهه به سود شاكی پرونده (دولت انگلستان) و بر ضد ایران رای داد!. ترومن رئیس جمهوری وقت آمریكا از حزب دمكرات برای حل مسئله از طریق تراضی طرفین، ده روز بعد اورل هریمن دیپلمات آمریكایی را برای مذاكره با دكتر مصدق به تهران فرستاد كه نخست وزیر وقت، ملی شدن صنعت نفت ایران را عملی پایان یافته اعلام كرد و حاضر به سازش نشد، تهدید انگلستان كه مسئله را در شورای امنیت مطرح خواهد كرد دست کم گرفت و بعدا نیز مناسبات ایران با انگلستان را قطع كرد.


1687م:ایزاك نیوتن دانشمند انگلیسی (1643 ـ 1727) پنجم ژوئیه 1687 تالیف مهم خود «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» را منتشر ساخت. وی با توسل به قواعد كپلر و حركت ستارگان، نیروی جاذبه و 3 قاعده حركت را كه پایه علم «مكانیك» هستند (در مورد اجسام متحرك بر روی كره زمین) به دست داد. او با تجزیه نور خورشید از طریق عبور دادن آن از منشور، همچنین ثابت كرد كه آن نور (اصطلاحا سفید) از طیفی از انوار به وجود می آید كه دارای طول موج مختلفند. نیوتن همچنین كلكولس (حساب فاضله) تكمیل شده را ارائه داد.

 

نیوتن

 

1895م:گوگلیلمو مارکونی (1874 ـ 1937) ایتالیایی در سال 1895 و یک سال پس از درگذشت فردریک هرتز آلمانی و با استفاده از تجربه او روی امواج الکترومانیتیک موفق به استفاده از این امواج در انتقال پیام و ساخت بی سیم شد. وی که اطاق زیر شیروانی خانه اش (اتک=اتیک و با تلفظ آمریکایی: ادک)را تبدیل به آزمایشگاه فیزیک کرده بود بعدا به انگلستان رفت و به تکمیل اختراع خود پرداخت و دوم ژوئیه 1897 اختراع «بیسیم» را در لندن به نام خود به ثبت داد. از این اختراع نخست در ارسال تلگرام و سپس سخن پراکنی استفاده شد و رادیو بوجود آمد.

 

G. Marconi


1934م:چهارم ژوئیه 1934 (پنجم ژوئیه به وقت تهران) ماری کوری دانشمند فرانسوی فیزیک که به اتفاق شوهرش «پیر» در سال 1898 موفق به کشف عنصر رادیواکتیو «رادیوم» شده و در طول چهار سال بعد از آن به تکمیل کشف خود پراخته بودند درگذشت.

"پیر کوری" شوهر ماری قبلا در یک حادثه رانندگی کشته شده بود. این زن و شوهر دانشمند در سال 1903 برنده جایزه نوبل فیزیک شده بودند.

 

Marie Curie

 

2009م:فیلیپ کورتین تاریخدانی که نیم قرن از عمر خودرا صرف پژوهش درباره انتقال نزدیک به ده میلیون برده سیاهپوست از آفریقا به قاره آمریکا کرد و به تشریح جزئیات این بزرگترین و غم انگیز ترین تجارت انسان در بیش از ده کتاب پرداخت که داستان نگاران و سینماگران به یافتن سوژه از میان آنها سرگرم شده اند 15 ژوئن 2009 در 87 سالگی درگذشت. پیش از تلاش پروفسور کورتین، بسیاری از نکات حساس این تجارت انسان در پرده ابهام بود. وی ضمن پژوهش های خود از چند شورش سیاهپوستان که در آفریقا و عمدتا آفریقای غربی شکار و با کشتی به قاره آمریکا منتقل می شدند پرده برداشته که سه چهار مورد آن در میان راه و در کشتی های حامل برده صورت گرفته بود. کورتین برای یافتن جزئیات این جنایت که حدود 250 سال طول کشیده بود 48 سفر به قاره آفریقا و کشورهای آمریکای لاتین و جزایر کارائیب کرده و آرشیوها و گزارش های ناخدایان کشتی ها را خوانده بود. بیشتر این تجارت توسط پرتغالی ها صورت گرفته بود.

 

Philip Curtin


2004م:در تفسیر و اظهار نظرها در باره فیلم مستند «فارنهایت - ناین ایلون» ساخت مایكل مور كه نمایش آن از اواخر ژوئن 2004 آغاز شده بود سخن از یك انقلاب در صنعت فیلم سینمایی به میان آمده بود.

طبق این تفسیرها، ابتكار «مایكل مور»، سینما و ژورنالیسم را كه دو پیكر، از مجموعه رسانه های همگانی هستند به صورت یك رسانه واحد درآورده است و گفته شده است؛ كار او كه یك پدیده تازه بود اقتباس و دنبال خواهد شد و در آینده نمونه های دیگر فیلمهای سینمایی از این دست به بازار خواهد آمد كه از تلفیق گزارشهای مستند و مصاحبه با افراد حقیقی و نمایش صحنه های واقعی با هدف مشخص، و تحت عنوان یك سوژه تولید خواهند شد و این، چیزی جز ازدواج ژورنالیسم و صنعت سینما نیست و نسل نو خواهان مشاهده واقعیات است تا تخیل. این نسل بیش از نسلهای گذشته مشكلات سیاسی ـ اجتماعی را لمس می كند و در جستجوی یافتن ریشه آنها و شناخت مسئول و یا مسئلان است.

 

مایکل مور پس از دریافت جایزه اسکار


1770م:جنگ دریایی سه روزه «چشمه» میان ناوگان روسیه و عثمانی در دریای اژه از پنجم ژوئیه (15 تیرماه) 1770 آغاز شد و آخر وقت هفتم ژوئیه این سال با شكست سخت ناوگان عثمانی پایان یافت و دولت روسیه خبر این پیروزی را توسط یك فرستاده ویژه به دولت ایران اطلاع داد كه در تاریخ، اقدامی تعجب برانگیز توصیف شده است. در آن زمان برای سیاست خارجی دولت روسیه دو هدف در اولویت قرار داشت؛ یكی گرفتن سهم در منطقه مدیترانه و دیگری رسیدن به آبهای اقیانوس هند تا در سلطه بر ملل فاقد توپ دورزن و ناو توپدار از سایر استعمارگران اروپایی عقب نماند. تزار وقت برای رسیدن به هدف یكم، ناوگان خود را برای جنگ با عثمانی، از بالتیك به دریای اژه فرستاده بود كه نتیجه اش نبرد دریایی چشمه بود.

 

1811م:ونزوئلا پنجم ژوئیه 1811 به همت سیمون بولیوار، به عنوان نخستین سرزمین آمریكای لاتین كه از استعمار اسپانیا خلاص می شد اعلام استقلال كرد كه روز ملی این كشور است. ولی این استقلال دیری نپایید و اسپانیا بولیوار و یاران او را فراری داد.

بولیوار پس از دیدار از اروپا، این بار با توسل به جنگ اسپانیا را از ونزوئلا و چند سرزمین دیگر امریكای لاتین بیرون راند. با این كه اسپانیا از 1821 دیگر توان جنگ با بولیوار را نداشت، استقلال ونزوئلا از سال 1823 صورت عمل به خود گرفت.

 

بولیوار


1830م:دولت فرانسه در سال 1830 در صدد تصرف الجزایر بر آمد و پنجم ژوئیه این سال شهر الجزیره و مناطق اطراف آن را گرفت ولی برای استعمار همه الجزایر مجبور شد چهل سال جنگ كند كه 17 سال، قهرمان بزرگ این جنگ عبدالقادر (1883 - 1808) فیلسوف صوفی و اندیشمند الجزایری بود که لقب قهرمان ملی الجزایری ها را به دست آورده است.

الجزایر كه از سال 106 پیش از میلاد جزیی از قلمرو امپراتوری روم شده بود اواخر قرن هفتم میلادی ضمیمه ممالك اسلامی شد و پس از آن نیزهرچند وقت یك بار زیر نگین عثمانی و یا قدرتهای اروپایی قرار می گرفت، اما از نوعی خود مختاری و فدراسیون قبایل برخوردار بود. این قسمت مدیترانه، از دیر زمان سواحل نا امنی داشت كه مرکز فعالیت باجگیران دریایی بود و این گروه سرانجام از ناوگان آمریكا و بعدا انگلستان شكست خوردند. در آغاز قرن نوزدهم یهودیان و تجار الجزایری به ناپلئون امپراتور فرانسه وام نقدی داده بودند كه پس از تبعید ناپلئون، پول خود را از دولتهای وقت فرانسه مطالبه می كردند و چون در دهه سوم قرن 19 در وصول طلب خود سماجت كردند شارل دهم پادشاه وقت فرانسه در صدد تصرف الجزایر بر آمد و به این سرزمین كه به محاذات فرانسه در سوی دیگر دریای مدیترانه قرارگرفته است نیرو فرستاد و بالاخره الجزایر به تصرف فرانسه درآمد.

 

عبدالقادر قهرمان ملی


1977م:پنجم ژوئیه سال 1977 ژنرال ضیاءالحق فرمانده ارتش پاكستان در یك كودتای بدون خونریزی دولت ذوالفقار علی بوتو را كه از طریق انتخابات برسر كار آمده بود ساقط و وی را زندانی ساخت كه بعدا اعدام شد. بوتو رئیس حزب مردم پاكستان و قبلا وزیرخارجه این كشور بود. بوتو پس از جدا شدن پاكستان شرقی (بنگلادش) از جمهوری اسلامی پاكستان تلاش بسیار كرد كه شیرازه امور از هم نپاشد.

 

ضیاء الحق


1909م:اندره گرومیكو كه با خروج او از دایره سیاست خارجی شوروی این اتحادیه فرو پاشید پنجم ژوئیه 1909 به دنیا آمد و 80 سال عمر كرد و نزدیك به دو سال پیش از فروپاشی شوروی در گذشت.

گرومیكو كه در دانشگاه ، اقتصاد كشاورزی خوانده بود در 34 سالگی دردستگاه حزب كمونیست چنان توجه استالین را به خود جلب كرد كه در 1943 (دوران جنگ جهانی دوم ) او را كه 34 سال بیش نداشت به عنوان سفیر به آمریكا فرستاد و به او سفارش كرد كه از دید انتقادی با جزئیات زندگانی و روشهای آمریكائیان آشنا شود، ضعفهای آنان را دریابد و زبان انگلیسی را بیاموزد.

 

گرومیكو

 

2004م:اشاره بانو ژنرال «جانس كارپینسكیjanis karpinski» كه در زمان ریاست او بر زندان ابوغریب، شكنجه های آن چنانی در این زندان عراق روی داده بود مبنی بر این كه با یك بازجوی اسرائیلی ملاقات و مذاكره كرده بود خشم اعراب را برانگیخته و برخی روزنامه نگاران عرب نوشته بودند كه حدس زده بودند اسرائیلی ها در كار شكنجه زندانیان ابو غریب مداخله داشتند.

 

سرتیپ کارپینسکی


2007م:«مایكل هرشMichael Hirsh» روزنامه نگار آمریكایی و از دبیران مجله «نیوزویك» كه از ایران دیدار كرده بود در یك برنامه یك ساعته تلویزیونی كه از شبكه «سی سپن ـ 2» پخش شد به پرسش های مخاطبان این شبكه درباره ایران پاسخ گفت. این برنامه كه در 28 ژوئن 2007 پخش شده بود در ساعت 9 شب سوم ژوئیه، پخش آن از این شبكه تكرار شد. پرسش ها فی المجلس، تلفنی و یا از طریق ایمیل و فاكس دریافت می شد.

 

Michael Hirsh


1900: یكصد هزار چینی كه در تاریخ به « مشت زنان » شهرت یافته اند و قصد كوتاه كردن دست خارجیان را از وطن خود داشتند 12 هزار نیروی خارجی را در « تیانشان » محاصره كردند.

1945: چرچیل در انتخابات انگلستان شكست خورد. این انتخابات انگلستان « بلوغ دمكراسی» این كشور را ثابت كرد ، زیرا انگلیسی ها احساس كرده بودند مردی كه در زمان جنگ آنان را به پیروزی رساند ، شاید نتواند در دوران صلح نخست وزیر خوبی برایشان باشد.

1950: تصویب قانون « بازگشت » ، اقامت هر یهودی را در اسرائیل تضمین كرد.

1959: دكتر احمد سوكارنو رئیس جمهوری وقت اندونزی پارلمان این كشور را منحل كرد و اعلام داشت كه تا مردم اهمیت و جزئیات دمكراسی را درك نكنند و بهای « آراء » خود را ندانند بهتر است كشور دمكراسی محدود داشته باشد و سران احزاب و كارشناسان دلسوز در تصمیم گیری ها شركت كنند.

1975: دماغه سبز ( كاپ ورده ) كه از سال 1462 مستعمره پرتغال بود استقلال یافت . این كشور 420 هزار نفری كه در افریقای غربی واقع شده است قرنها بهترین تسهیلات را برای كشتی ها فراهم می كرد زیرا كه در مسیر راههای دریایی بوده است . این سرزمین پس از ممنوع شدن تجارت برده در آمد خود را از دست داد. داوطلبان كمونیست به تامین استقلال این سرزمین كه پرتغال آن را یك ایالت خارجی خود اعلام كرده بود كمك بسیار كردند.

1978: مدیر زندان شوشی در جمهوری آذربایجان وزیر كشور این جمهوری ، معاون و دستیار او را كشت و سپس خودكشی كرد.

1978: در پی قتل رئیس جمهوری یمن شمالی بر اثر انفجار بمب و اعدام رئیس جمهوری یمن جنوبی و بسط نفوذ كمونیستها در این جمهوری، اتحادیه عرب ضمن ابراز نگرانی سریعاوارد عمل شد.

سه شنبه 14/4/1390 - 18:3
لطیفه و پیامک

اس ام اس ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز

چهارم شعبان ، روز شکفتن گل معطر ابالفضل (ع)
بر شاخسار اهل‏بیت (ع) مبارک باد
.
.
.
عباس(ع) آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد
شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد.
میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد.
.
.
.
میلاد مسعود اباالفضل جوان است
هنگام شادی و سرور شیعیانست
از دامن ام البنین ماهی عیان است
کز روی وی شرمنده ماه آسمانست
میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد.
منبع:سایت پاتوق۹۸

.
.
.
فرزند دلیر حیدر آمد
عباس امیر لشکر آمد
می خواست نشان دهد ادب را
یک روز پی از برادر آمد
میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد . . .
.
.
.
میلاد اباالفضل(ع)، ماهتاب شب های غریبی حسین(ع)
و اسوه باشکوه جانبازی مبارک باد . . .

.
.
.
امشب شب میلاد علمدار حسین است
میلاد علمدار وفادار حسین است
گر بود علی محرم اسرار محمد
عباس علی محرم اسرار حسین است
میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد . .

سه شنبه 14/4/1390 - 17:59
مهدویت

خبرگزاری فارس:اگر بر میزان و كیفیت شناختمان به حضرت صاحب الامر ـ عج الله تعالی فرجه الشّریف ـ بیفزاییم, قهراً بر محبت و گرایش قلبی ما نسبت به آن وجود شریف, افزوده خواهد شد و در پس آن, آثار حاصل از این محبت, زندگی ما را رنگ مهدوی بخشیده و به ما در طی طریق انتظار نیرو می دهد.


در این نوشتار پس از بیان ویژگی های محبت, محبّ و محبوب, معرفت به عنوان راه ایجاد محبت معرفی می گردد. نتیجه آن است كه اگر بر میزان و كیفیت شناختمان به حضرت صاحب الامر ـ عج الله تعالی فرجه الشّریف ـ بیفزاییم, قهراً بر محبت و گرایش قلبی ما نسبت به آن وجود شریف, افزوده خواهد شد و در پس آن, آثار حاصل از این محبت, زندگی ما را رنگ مهدوی بخشیده و به ما در طی طریق انتظار نیرو می دهد.

محبت
محبت حالتی است میان محب و محبوب كه سرچشمه آن قلب و درون است, لیكن نمود آن در ظاهر و در افعال و اعمال محب به روشنی پیدا است. محبتی كه جلوه عینی پیدا می كند, و به محب جهت می بخشد.
محبت, امری طرفینی است. محب می سوزد و محبوب جذب می كند.
محبت تمنا می كند و محبوب دامان خویش را برای تمنای محب می گستراند.
حال باید دید محبت آدمی به كدام محبوب تعلق می گیرد؟
اینجا است كه بحث فطرت و خصایص فطری انسان مطرح می شود.

ویژگی فطری انسان
انسان فطرتاً كمال جو است. مطلوب انسان هر چه باشد, خصیصه فطری كمال طلبی باعث می شود پس از نیل به آن مطلوب, باز هم قانع نشده و مرتبه ای فوق آن را طلب كند.
بر این اساس ما به عنوان یك انسان, همواره در پی یافتن فرد اكمل هستیم و سعی در نزدیك شدن و همانندی با وی داریم. برخی انسانها كمال را در قدرت می دانند, لذا كسی را كه از قدرت بیشتری برخوردار است ستاره آمال خویش می سازد و همواره در جهت آشنایی و تقرب به او در تلاشند. برخی دیگر كمال را در علم می دانند و ...
با وجود این میل فطری قوی, تشخیص ندادن مصداق حقیقی باعث می شود كه انسانها مصادیق بدیل را دنبال كنند و دچار سرخوردگی و پوچی گردند.
اما آن مطلوب كه كاملترین , زیباترین, پدر قدرترین و مجموعه ای از " ترین ها " است ( البته در امور خیر و نیكو ) چیست؟ یا بهتر بگوییم: كیست؟
اگر سعی در ارضاء حقیقی تمایلات فطری خویش ( همان فطرتی كه الهی است ) داشته باشیم, در خواهیم یافت كه همه هر آن چه در نهاد ما تب و تاب نیل بدان هست, در امام زمان وجود دارد.
انسانِ نِی از نیستان جدا مانده ای است, كه ناله غم و غربت او تنها پس از نیل به مقام قرب حق, آرام می گیرد و این غرقه ی دریای حیرت , تنها پس از رسیدن به حق است كه ساحل امن و امان را درك می كند و كشش فطری او به جواب در خور خویش می رسد.
خداوند آفریننده ما, حجتی بر ایمان و در سر راه زندگی مان نهاده كه دقیقاً وجودش مطابق با خواستها و نیازهای فطری ماست. اگر طالب جمالیم و صاحبان جمال را دوست می داریم, جلوه ی جمال حق او است كه همه ی زیبایی ها را در خود جمع كرده است. همانطوریكه جدّ گرامیش فرمود: المهدی طاووس اهل الجنّه[1], وجهه كالقمر الدّری[2] كأنّ وجهه الكوكب الدری.[3]
و همینطور سایر مواردی كه مطلوب فطرت سلیم است, نوع كامل و به عبارت بهتر كاملترین آنها, در وجود صاحب الامر هست. به عنوان مثال, درباره ی عدالت خواهی و روش پسندیده ی حضرت در حكومت و ... می توان به روایاتی اشاره نمود:
رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: زمین را از عدالت پر می كند تا جایی كه مردم به فطرت اولی خود باز می گردند, نه خونی به ناحق ریخته می شود نه خوابیده ای را بیدار می كنند.[4]

معرفت، راه رسیدن به محبّت
محبت تابع معرفت و شناخت است و هر چه شناخت بیشتر شود, محبت شدیدتر خواهد بود.[5]
راه ایجاد و تعمیق محبت به ولی عصر ـ عج الله تعالی و فرجه الشّریف ـ آن است كه انسان به صاحب الزّمان ـ علیه السّلام ـ به عنوان مطلوب كامل خویش معرفت حاصل كند و ابعاد وجودش را بشناسد تا نهایتاًبه این باور برسد كه مصداق اكمل هر خیری در وجود حجت عصر است.
این شناخت و معرفت دو لایه و یا به تعبیری دو سطح دارد.
معرفت در سطح عام كه همان جنبه ی عقیدتی است, یعنی شناخت امام مفترض الطاعه و معرفت خاص كه شناخت امام است, با لحاظ ویژگی ها و توصیفاتی كه در عبارات معصومین و ادعیه و زیارات در خصوص ایشان آمده است.
لذا شناخت امام و حجت هر زمانی, همواره مورد تأكید بوده است.
نظیر : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه.
مشكل امت اسلام پس از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ عدم معرفت به حجت زمان خود بود. امام مجتبی ـ علیه السّلام ـ نیز از همین ناحیه ضربه خورد و حادثه كربلا هم معلول همین امر بود. كما این كه بسیاری از دشواریها و مسائل و مشكلات امروز جامعه ما هم مستقیماً از عدم شناخت ولی زمان نشأت می گیرد.
مفتاح و گره گشای دشواریهای ما در مسیر ارتباط با امام زمانمان و بهره مندی بیشتر از وجود ذی جود او, معرفت به او است.

یك سؤال
اگر بپذیریم كه اولاً فطرتاً انسان كمال جو است و ثانیاً وجو ولی عصر ـ عج الله تعالی فرجه الشّریف ـ كامل ترین مطلوب, پس چرا محبوب غالب افراد چیزی جز وجود نازنین امام زمان ـ عج الله تعالی فرجه الشّریف ـ است؟ مگر می شود انسان خلاف فطرت و سرشت خویش عمل كند؟
جواب:
به دلیل نقص معرفت !
در واقع اگر فردی مصداق واقعی آن كمالات و خیرات درست تشخیص ندهد, به كوی مهدی ـ عج الله تعالی و فرجه الشّریف ـ راه نمی برد و به دامان او عرض نیاز نمی كند. مصادق جایگزین را دنبال می كند. اگر معرفت به امام زیاد شود, قطعاً بر محبت به او نیز افزوده می شود تا جایی كه شخص , جز او را شایسته محبت ورزیدن نمی داند, چشم را می خواهد برای دیدن رخسار او, گوش را بخاطر شنیدن كلام او و جانش را برای نثار به پای قدم او.
با شناخت امام زمان ـ عج الله تعالی فرجه الشّریف ـ جانِ واله و شیدای ما, گمشده خویش را یافته و به امن و امان و طمأنینه می رسد, آنگاه كه معرفت به مولا حاصل شود, قدم جای پای او گذاشته می شود و كلام انسان همان خواهد شد كه مولای محبوب می پسندد و عمل انسان آن خواهد شد كه مولای محبوب می خواهد و ... بزرگان گفته اند عشق آمدنی است, آوردنی نیست.
السلام علیك ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب الغوث الرحمه الواسعه وعداً غیر مكذوب.[6]

جایگاه محبت
محبّت واژه ی زیبایی است كه نزد همه ی انسانها و فرهنگها ارزشمند تلقّی می شود و نگاه هر گروهی از انسانها به عالم هستی, اساس تفسیر این واژه است.
آنان كه نگاه واقع بینانه تری به عالم هستی دارند, ارزش سرمایه ای كه فقط یك بار در اختیار آنان قرار گرفته و بدنبالش ابدیت و جاودانگی است را با همه ی وجودشان درك كرده و در یافته اند كه خور و خواب و شهوت و ... هیچ یك ارزش آن را ندارند كه با روح انسانی كه ثمر آن كمال بی نهایت است, مبادل كنند.آنان معادله روح خویش را فقط كالای محبّت می بینند و لحظه ای محبّت را در روح خود با تمام جهان هستی معادل می شمرند, كه سالار شهیدان فرمود: و خسِرت صفقه عبد لم تجعل له من حبّك نصیباً؛ كالای آن بنده كه از محبت خود چیزی نصیبش نفرموده ای خسارت برده است.[7]
عاشق شو ارنه روزی كار جهان سر آید ناخوانده درس مقصود از این كتاب هستی
اما نكته اساسی اینجاست: به كه محبت كنیم؟ و برای چه محبّت بورزیم؟

محبوب كیست؟
عده ای دارای همتی پست وهدفی زودگذر هستند و چون كودكان فریفته هر چیز زبونی قرار می گیرند. در شب معراج خداوند به پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ خطاب می كند: یا احمد احذَر ان تكونَ مثل الصبی اذا نظر الی الاخضر و الاصفر اَحَبَّه و اذا اُعطی شیئاً مِنَ الحلُو و الحامض اغتَرَّ به مانند كودكان و خردسالان مباش كه چون چشمشان به سبزی و زردی ( مظاهر دنیوی) بیفتد و یا چیزی به آنها چشانیده شود فریفته می شوند.[8]
بــد نـامی حیات دو روزی نـبـود بـیش وانهم كلیم با تو بگویـم چسان گذشت
یك روز صرف بست دل شد به این و آن روز دگر به كندن دل زین وآن گذشت
اگر انسان بر اساس محبّت قیام كند و دارای همتی بلند باشد, دنبال محبوب حقیقی می رود, ابراهیم خلیل برهان توحیدی را از راه محبت مطرح می كند:
" انّی لا احبّ الافلین " چیزی كه از بین رفتنی است, شایستگی محبّت ندارد و چون رفتنی است عامل رنج می شود.
از این رو تنها انسانهای الهی كه فقط به خدا دل بسته اند, امنیت روحی راستین دارند و در قیامت هم از سختیهایش در امانند.
عن الصادق ـ علیه السّلام ـ فمن احبّ عزوجلّ احبّه و مَن احبّه الله كانَ مِنَ الامنین.[9]
و به این جهت است كه هر روز از خداوند رسیدن به این راه را می خواهیم. عن الصادق ـ علیه السّلام ـ اهدنا الصراط المستقیم یعنی ارشدنا الی لزومِ الطریق المودّی الی محبتك.[10]
به جهان خرم از آنم كه جهان خرم از اوست عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست

محبت طرفینی است
رابطه عاشق و معشوق طرفینی است؛ یحبّهم و یحبّونه, رضی الله عنهم و رضوا عنه, فاذكرونی اذكركم. اثر این محبّت آن است كه هر گامی به سوی محبوب بر می داری او چندین برابر به تو نزدیكتر می شود؛ من تقرّب الی شِبراً تقرّبتُ الیه ذرعا.[11]
سید ابن طاووس سالروز بلوغ فرزندش را جشن گرفت و گفت این شادمانی به شكرانه ی آن است كه نمردی و سنّ تو به حدی رسید كه سخن خدا متوجه تو شود و از امروز تو مخاطب سخن الهی هستی.
در چنین هنگامی داستان عاشق و معشوق , داستان پروانه و سوختن و فدا شدن و نور شدن است كه عاشق جز از معشوق نبیند,. بابی انت و امّی؛ یعنی فدایت شوم, در تو نیست و نابود شوم به گونه ایی كه نه اسمی بماند و نه رسمی.
من خسی بی سر و پایم كه به سیل افتادم او كــه می رفت مرا هم بـه دل دریـا بـرد
من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه ذره ای بــودم و مهــر تــو مرا بــالا بـرد
خم ابروی تو بود و كـف مینوی تـو بـود كه به یك جلوه زمن نام و نشان یكجا برد[12]
و اینجاست كه عاشقان حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ این گونه با محبوب خویش سخن می رانند كه: فابذل نفسی و مالی و ولدی و اهلی و جمع ما خوّلنی ربّی بین یدیك؛[13] آن چه را از مال و جان و فرزندان و خانواده و تمام آن چه خدایم به من عطا كرده در مقابل شما می بخشم.

محبت و هدایت
با همه ی وجود, همراه او می روی كه مبادا از راه بمانی. امیر مؤمنان فرمود: بنگرید به دودمان پیامبرتان و به جهتی كه در حیات انتخاب كرده اند ملتزم باشید و از اثر آنان پیروی كنید؛ آنان هرگز شما را از هدایت بیرون نخواهند برد و به ضلالت و هلاكت بر نخواهند گرداند اگر آنان از طلب چیزی باز ایستادند شما هم بایستید و اگر حركت كردند, شما هم حركت كنید؛ از آنان سبقت نگیرید كه گمراه شوید و از آنان عقب نمانید كه به هلاكت افتید.[14]

لوازم محبت
اینجاست كه اگر محب صادق گشتی, رنگ محبوب بخو می گیری و بوی او داری. عبدالله ابن حمّاد به سال 229 به واسطه مردی از امام صادق ـ علیه السّلام ـروایت كرده كه یكی از یاران آن حضرت بر او وارد شد و عرض كرد فدایت گردم به خدا قسم من, شما و هر كس كه دوستدار شماست را دوست می دارم, ای سرورم چقدر شیعه شما زیاد است حضرت فرمود: بگو آنان چه مقدارند؟
عرض كرد بسیار زیاد حضرت فرمود می توانی آنان را بشماری؟
عرض كرد: تعداشان بیشتر از اینهاست, امام ـ علیه السّلام ـ فرمود: آگاه باش هرگاه آن عده وصف شده كه سیصد و ده و اندی هستند شمارشان كامل شود آنگاه چنان كه شما می خواهید، خواهد شد. لكن شیعه ماكسی است كه با عیب جویان ما هم نشینی نمی كند و با بدگویان ما, هم سخن نمی شود و آنان را كه با ما دشمن هستند دوست نمی دارد و با دوستان ما دشمنی نمی ورزد و مانند كلاغ حرص نورزد و ... [15]
هر گاه سنخیت با محبوب پیدا كنی, او تو را دعوت خواهد كرد, چرا كه نه تنها تو عاشق او هستی كه او عاشق تر! نه تنها تو منتظر دیدن او هستی كه آن عزیز زهرا هم در دیدن چنین عاشقانی در انتظار! به علی ابن مهزیار اهوازی فرمود: یا اباالحسن قد كنا نتوقعك لیلاً و نهاراً ما الذی اَبطأ بك علینا؟[16] شب و روز انتظار آمدن تو را داشتیم چه چیز آمدنت را نزد ما تأخیر انداخت؟!
دلت را خانه ی ماكـن, مصفا كردنش با من به مادرد دل افشا كن, مداوا كردنش با من
اگـر گـم كرده ای ای دل كلید استجابت را بیا یك لحظه با ما باش پیدا كردنش با من
اگر عمری گنه كردی مشو نومید از رحمت تو نام توبه را بنویس امضا كردنش بـا من

________________________________________

[1] . منتخب الاثر, ص 147.
[2] . منتخب الأثر, ص 185.
[3] . معجم احادیث المهدی, ج1, ش72.
[4] . بحار, ج52, ص 280.
[5] . المحجه البیضاء, 8 كتاب محبت و شوق.
[6] . مفاتیح الجنان, زیارت صاحب الزمان, معروف به زیارت آل یس.
[7] . مفاتیح الجنان, دعای عرفه امام حسین ـ علیه السّلام ـ .
[8] . ارشاد القلوب, ج1, باب 54, ص 199.
[9] . المیزان, ج1, ص 38.
[10] . بحار, ج87, ص 19.
[11] . بحار, ج87, ص 19
[12] . از علامه طباطبایی.
[13] . مفاتیح الجنان, زیارت حضرت صاحب الامر ـ عج الله تعالی و فرجه الشّریف ـ .
[14] . نهج البلاغه, خطبه 97.
[15] . غیبت نعمانی, ص 290, با اندكی تلخیص.
[16] . دلائل الامامه .


منبع : سایت اندیشه قم

دوشنبه 13/4/1390 - 16:36
آرایشی و زیبایی
برخلاف تصور بیشتر خانم‌ها، داشتن ظاهری آراسته کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. پول زیادی هم لازم ندارد. به نظر کارشناسان، بیشتر خانم‌ها اگر چند راز کوچک و اساسی زیبایی را بدانند، با به کار بردن آنها و بی این‌که هزینه گزافی صرف کنند، می‌توانند به ظاهر مطلوب خود دست پیدا کنند.


راز اول: قدرت مرطوب کننده

«اگر فقط قدرت خرید یک محصول بهداشتی را دارید، یک مرطوب‌کننده خوب و مناسب بخرید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این توصیه می‌گوید: «گاهی وقت‌ها پوست شما تنها چیزی که لازم دارد، یک مرطوب‌کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. پوست وقتی خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.»

به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما ۰۲ تا ۰۳ ساله باشید، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند.

مرطوب‌کننده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دکتر چارلز کراچ فیلد، استاد دانشگاه پزشکی مینه‌سوتا و متخصص پوست، در پاسخ به این سوال می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌ها محصولاتی هستند که با داشتن ترکیبات مفید برای پوست، در تامین رطوبت مورد نیاز به پوست کمک می‌کنند. این‌که چه مرطوب‌کننده‌ای برای شما مناسب‌تر است، به مشخصات پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، بهتراست از مرطوب‌کننده‌های حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید استفاده کنید که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می‌کنند.»

دکتر کراچ فیلد همچنین توصیه می‌کند که مرطوب‌کننده‌ها را وقتی روی پوست‌تان بمالید که پوست‌تان کمی مرطوب است؛ چون این کار موجب می‌شود رطوبت در داخل پوست‌تان محبوس نشود.

بنا به توصیه او، اگر پوست شما خیلی خشک باشد، باید از محصولاتی استفاده کنید که با روش امولسیون کیسه‌ای تهیه شده‌اند. در این تکنیک،‌ سلول‌های میکروسکوپی جایگزین لایه‌های رطوبت می‌شوند و با آبی که به تدریج در طول روز آزاد می‌کنند، پوست را مرطوب نگه می‌دارند.
اگر پوست شما چرب است، توصیه می‌شود دنبال یک مرطوب‌کننده ملایم باشید و به هیچ وجه، استفاده از آن را پشت گوش نیندازید؛ چون به گفته دکتر کراچ فیلد، چربی اصلا رطوبت‌بخش نیست و حتی اگر پوست شما دارای چربی اضافی باشد، این چربی جایگزین رطوبت نخواهد شد.

راز دوم:آرایش و مدل مویتان را لااقل هر ۲ سال یک‌بار عوض کنید

اگر آخرین باری که مدل مو و آرایش خودتان را تغییر داده‌اید، به خاطر نمی‌آورید، وقتش رسیده که سراغ نزدیک‌ترین سالن زیبایی که می‌شناسید، بروید. نیک چیویز، کارشناس مو در بلورلی هیلز، می‌گوید: «تصویر شما که شامل مدل مو و آرایش‌تان است، باید حداقل هر ۲ سال یک بار تغییر کند. با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسید.» اگر زمان زیادی است که دست به چنین تغییراتی در ظاهرتان نزده‌اید، از مشاوران زیبایی و چهره‌پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتان کمک بگیرید. اگر حوصله مشاوره ندارید، به فروشگاه‌های عرضه‌کننده کلاه‌گیس مراجعه کنید. این یک راه حل سریع، آسان و بامزه برای تجربه و انتخاب مدل جدید مو است.

راز سوم: حتما ضدآفتاب بزنید

قبل از آن‌که سراغ جراحی‌‌های زیبایی بروید و پیش از آن‌که پول فراوانی برای کِرِم‌های ضدچروک هزینه کنید و خلاصه قبل از هر اقدام دیگری، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید.

همه ما کم‌وبیش از تاثیر ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهیم. ولی آیا شما می‌دانستید که ضدآفتاب، یک راز بزرگ زیبایی است که می‌تواند پوست را جوان‌تر نشان بدهد؟

کارشناسان می‌گویند ضدآفتاب علاوه بر آن‌که مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشید به پوست می‌شود، از تاثیر آفتاب در پیر کردن پوست هم جلوگیری می‌کند.

براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اگر به‌طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد، موجب ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می‌شود؛ که نه فقط چین و چروک زودهنگام، بلکه لک و چین و چروک و شلی پوست را هم به دنبال خواهد داشت. پس چاره چیست؟

متخصصان پوست می‌گویند ضدآفتاب می‌تواند پوست را در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کند. به این ترتیب، اگر شما حتی ساعات طولانی را در فضای آزاد سپری کنید، تاثیر آفتاب روی پوستتان کمتر ظاهر می‌شود.

دکتر کراچ فیلد توصیه می‌کند از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که دارای اس‌پی اف (SPF) 15 به بالا باشند و اگر قرار است مدت زمانی نامشخص و طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، هر ۲ ساعت یک‌ بار ضدآفتاب بزنید؛ چون نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر کِرِم‌های ضدآفتاب می‌شود.

راه‌حل دیگر برای کسانی که مدت زمانی طولانی در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند، این است که ضدآفتاب را پیش از هر گونه آرایشی روی پوست بمالند و بعد، برای محافظت بیشتر، کِرِم پودر سبک و نیمه‌شفافی را روی ضدآفتاب اضافه کنند. در ساخت اغلب این کِرِم‌‌ پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده است.

راز چهارم: پوستتان را زیاد نشویید

اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییر دهید. متخصصان پوست می‌گویند یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است.

دکتر کراچ فیلد در این باره می‌گوید: «اگرچه بیشتر افراد علاقه دارند روزی چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند، اما شستشوی زیاد نه تنها کمکی به پوست نمی‌کند، بلکه اگر از شوینده‌های سختی مانند صابون استفاده شود،‌ به پوست آسیب خواهد رساند.»

شستن بیش از ۲ بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ‌های طبیعی پوست می‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمده‌ای دارند. به گفته دکتر کراچ فیلد، وقتی پوشش‌های طبیعی پوست از بین بروند، پوست خشک خواهد شد و این به معنی ترک خوردن، پوسته‌پوسته شدن،‌ به خارش افتادن، سوختن و… پوست است؛ و در نتیجه، پوست پیرتر به نظر خواهد رسید.

راه‌حل پیشنهادی پزشکان این است که پوست خود را بیشتر از ۲ بار در روز نشویید و پاک‌کننده خود را به دقت انتخاب کنید.

راز پنجم: وسایل مناسب

هالی موروینی، گریمور مشهود هالیوود، می‌گوید: «استفاده از قلم‌موهای مناسب، کلید رسیدن به ظاهری مطلوب است.» برای این استاد چهره‌پردازی، وسایل به اندازه محصولات مهم‌اند.

قلم‌ها باید نرم و ملایم باشند و در عین حال، استحکام لازم برای جابه‌جا کردن مواد روی سطح پوست را هم داشته باشند. از نظر متخصصان، اگر قلم مو را داخل سایه فرو ببرید و پیش از برخورد با پوست، رنگ‌ها بریزد؛ قلم مویتان قلم‌ موی خوبی‌نیست.

موروینی درباره خرید قلم موی مناسب می‌گوید: «اگر نمی‌دانید چه بخرید، بروید سراغ مارک‌های تجاری شناخته‌شده تا دچار اشتباه نشوید.

فراموش نکنید قلم‌های مناسب همان‌طور که کار آرایش را بسیار ساده می‌کنند، باعث می‌شوند آرایش خانم‌ها حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.»

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment 
منبع:ghandoon.ir
دوشنبه 13/4/1390 - 16:35
سينمای ایران و جهان
  • سوره سینما: اگر یادتان باشد همه جا و در همه یادداشت ها، سخن از غیبت مختار در میدان نبرد بود و اینکه او منتقمی جنگ جو است یا حاکمی مقتدر؟!

در این قسمت از سریال تلویزیونی مختارنامه به دام افتادن «شبث» آخرین فرد باقیمانده از اشقیای حاضر در دشت کربلا را مشاهده کردیم . همچنین دیدیم که ادامه جنگ حروراء ، «بن کامل» برای رفع نفاق میان عرب و عجم وارد میدان شد و موفق به حل مشکلات پیش آمده می گردید. از طرفی در اردوی «مصعب بن زبیر» نیز اختلاف نظر حاکم شد و تا حدودی رشته امور از دست آل زبیر تاحدودی خارج گشت. دیگر واقعه مهم این قسمت که گذشته از سیر داستان ، برای تماشاگر معنای دیگری داشت و بار دیگر متوجه شد که فریب نخورده و «مختارنامه» حقیقتا «مختار» نامه است، تغییر استراتژی جنگی مختار و حضور او در میدان نبرد حروراء بود.
این قسمت ها که در آن شاهد حضور چند جنگ خاص بودیم ، از نظر فضاسازی و صحنه پردازی با جنگ های پیشین سریال مختارنامه کتفاوت های چشم گیری داشت ، که همه این ها دست در دست هم داد ، تا اسطوره در حال فرسایش «مختار» ، بار دیگر در شمایل یک قهرمان نامیرا رخ بنماید و مخاطب را درگیر حضورش کند .
درست است که نمی شود یک سریال سراسر جنگ و خون ریزی باشد ، زیرا ذائقه مردم آن را پس می زند و یا حداقل تنوع طیفی مخاطبش را از دست می دهد . اما این نکته ای است که وقتی شروع به ساخت این مجموعه شد ، باید در نظر سازندگان می آمد و بعد از ساخت ، برای هرگونه اقدامی دیر است . بن مایه و خشت اول این سریال ، خواه ناخواه ، «جنگ » است . تصور کنید حالا که با این هزینه میلیاردی ، سریالی درباره جنگ و انتقام مختار ساخته شده است و قرار است نشان دهد که چگونه «مختار» به طرز فجیعی حق شروران کربلا را کف دستشان می گذارد و آنها را تا حدودی در همین دنیا به سزای اعمالشان می رساند . درست بعد از اتمام ساختش ، همه یادشان می آید که خشونت برای مخاطب ضرر دارد !!
این همان فاجعه ای است که برای سریال «مختارنامه » رخ داد . فاجعه ای که به قیمت از دست دادن جمع کثیری از مخاطبانش تمام شد . مصلحت اندیشی هایی که حقیقت های تاریخی را زیر سوال برد ! جای قاتل ها و مقتول ها را عوض کرد ! قشنگ ترین و پر زحمت ترین و پر سر و صدا ترین صحنه های سریال را حذف کرد ! ماهیت حقیقی و حقوقی «مختار» ، اسطوره این سریال را به طرز اسف ناکی تغییر داد ! سن افراد را جا به جا کرد و ... خلاصه هر آنچه نباید اتفاق می افتاد ، افتاد . تا سرانجام این مهم دروغین حاصل آید ، که مختار جنگنده ای منتقم نبود ، بلکه شخصی بسیار رئوف ، مهربان دل و با سیرتی پیامبر گونه بود، که فقط حکومت آن زمان را به دست داشت و هیچ گونه سر از تن جدا کردنی از وی سر نزد. بیننده گرامی مختار را همین گونه که ما می گوییم دوست بدارید و...
دوست داشتنی که با جبر ساندگان، از طرف تماشاگران تیزبین، حاصل نشد! دریغ.

دوشنبه 13/4/1390 - 16:32
آموزش و تحقيقات

دانشمندان ادعا می كنند راز درمان قلب های شكسته را كشف كرده اند.
درمان قلب شكسته كشف شد
به گزارش دیلی تلگراف، گروهی از محققان دانشگاه جان مورس لیورپول می گویند كشف كرده اند كه چگونه قلب های شكسته را می توان با بررسی شیوه های ترمیم بافت آسیب دیده پس از سكته های قلبی و عروقی ترمیم كرد.
به گفته دانشمندان با تزریق مستقیم پروتئین های مشابه انسولین به قلب، می توان به سلول های آسیب دیده كمك كرد خود را ترمیم كنند.
آزمایش های انجام شده بر روی خوك ها نشان داد، در پی درمان دارویی زایشی، سلول های خفته می توانند رشد دوباره خود را از سر بگیرند. در این درمان از عوامل رشد خاصی استفاده می شود كه در واقع پروتئین های طبیعی هستند كه سلول از آنها برای ارتباط برقرار كردن با محیط اطراف استفاده می كند.

دوشنبه 13/4/1390 - 16:27
آموزش و تحقيقات

دانشمندان یك درمان جدید دو دقیقه ای را برای آب سیاه (گلوكوم) ابداع كرده اند كه با استفاده از پرتوهای بسیار متمركز فرا صوت می تواند هزاران مبتلای به این اختلال چشمی را درمان كند.
درمان دو دقیقه ای برای آب سیاه ارایه شد
به گزارش ساینس دیلی، بیماری آب سیاه به دلیل افزایش فشار داخلی چشم ایجاد می شود كه می تواند به اعصاب بینایی آسیب وارد كند و به كاهش بینایی و حتی نابینایی منجر شود.
افرادی كه به آب سیاه جدی مبتلا هستند تحت عمل جراحی قرار می گیرند تا لوله های باریكی را كه وظیفه خروج مایع چشمیو مسدود شده را برعهده دارند باز كنند.
دانشمندان فرانسوی این شیوه را با استفاده از پرتوهای فراصوت متمركز ارائه كرده اند كه آنها را قادر می سازد تا سلول های غده كوچكی كه مایع چشمی تولید می كند گرما داده و از بین ببرد. به این ترتیب ترشح زیاد آنها متوقف می شود.
"فابریك رومانو" مدیر اجرایی شركت "فناوری درمان چشمی" كه این شیوه را ارایه داده است می گوید این شیوه بدون درد، بی خطر، بسیار سریع و قابل اعتماد است و می تواند فقط در كمتر از دو دقیقه انجام شود.
این شركت قصد دارد این شیوه جدید را تا اوایل سال آینده در انگلیس عرضه كند.

دوشنبه 13/4/1390 - 16:23
آموزش و تحقيقات

گزارش ،پروانه امانی : استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌ های سفید و قرمز خون می‌ شود. همین امر باعث بروز كم‌ خونی در مردان و از سوی دیگر سبب بروز سرطان خون می ‌شود كه همگی بر اثر اختلال در گلبول ‌های بدن مردان ایجاد می ‌شود.
استفاده طلا در مردان باعث كم خونی و سرطان خون می شود
طلا" از جمله فلزهای زینتی به شمار می‌ رود كه طرفداران زیادی دارد و بویژه خانم‌ ها علاقه زیادی به آن نشان می ‌دهند و در نتیجه از اشكال مختلف آن به عنوان زیورآلات استفاده می ‌كنند.
در این میان حتما شنیده ‌اید كه استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این كار عملی حرام معرفی شده است ولی تا به حال شده از خود بپرسید چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولی مردها نباید از این فلز قیمتی و زینتی بهره‌ مند شوند؟
به طور كلی هر موضوعی كه اسلام آن را سفارش كرده باشد برای بدن انسان مفید و هر چه را كه برای انسان حرام كرده باشد، قطعا برای او مُضر است. اگر چه دلایل برخی مسائل هنوز از لحاظ علمی مشخص نشده است ولی ما به عنوان مسلمان به این امر معتقدیم كه مسلما خیری در پشت این ممنوعیت ‌ها وجود دارد.
تحقیقات پزشكان در سال های اخیر نشان داده است كه طلا خاصیت شبه القایی دارد كه بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد این ویژگی باعث می شود خون دچار غلظت خاصی شود و حالت كثیفی به آن دست دهد. البته نكات دیگری هم هست كه در مجموع موجب امراض قلبی و خونی و سكته می شود و این اثرات در مردان متفاوت است.
از نظر پزشكی، طلا روی گلبول های قرمز خون مردان اثر سویی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشكال می كند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می كند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در كبد جمع و همان جا متوقف و موجب اختلال می شود.
طلا و كم خونی در مردان
فوق تخصص تغذیه بالینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مضرات استفاده طلا در مردان گفت :طبق بررسی ‌های متعددی كه صورت گرفته تعداد گلبول ‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن ‌هاست، حال آن كه تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌ های سفید می ‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌ های سفید، جا برای گلبول‌ های قرمز خون كم شده و تعداد آن ها به طور محسوسی كاهش پیدا می‌ كند.
دكتر مهدی اخبارده اظهار داشت :همیشه این سوال وجود دارد كه چرا زنان می ‌توانند از طلا استفاده كنند ولی مردان نه و اگر طلا روی تعادل گلبول ‌های بدن مردان تاثیر می‌ گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنی باشند.
وی خاطر نشان كرد :مطالعاتی كه روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می ‌دهند تفاوت‌ هایی جزیی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوی اشعه‌ هایی است كه از پوست بدن رد می شود و بر روی گلبول ‌های بدن تاثیر می ‌گذارد.
اخبارده ادامه داد: این مساله در مورد مردان كاملا صدق می ‌كند ولی در زنان خیر، در زنان بین لایه ی پوست و گوشت، لایه ای چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است كه همانند سدی محكم مانع رسیدن اشعه‌ های مُضر طلا به بدن زنان می‌ شود.
فوق تخصص تحقیقات بزشكی دانشگاه پزشكی بوستون اضافه كرد : تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن ‌هاست، این در حالی است كه تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌ های سفید می ‌شود وبه این ترتیب تاثیر منفی بر روی گلبول ‌های قرمز خونی در مردان یكی از مضرات استفاده از طلا در آقایان است.
طلا و سلامت جنسی مردان
اخبارده افزود : دلیل دیگری كه از اهمیت زیادی هم برخوردار است، تاثیر منفی اشعه‌ های فلز طلا روی هورمون ‌های جنسی مردان است. استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی می شود و حركت اسپرم ‌ها را با مشكل مواجه می ‌كند؛ به طوری كه سرعت حركت آن ها به قدری كاهش پیدا می‌ كند كه قدرت كافی برای باروری تخمك نداشته و موجب ناباروری مرد می‌ شود.
وی خاطر نشان كرد :در این میان حتی افرادی كه از طلا به عنوان زینت استفاده نمی ‌كنند و تنها شغل آنها ایجاب می ‌كند كه با طلا در ارتباط باشند از این خطرات در امان نیستند و اختلالات هورمونی گریبان آن ها را نیز ممكن است بگیرد.
طلا در همه رنگ و همه ‌شكل ممنوع!
متخصص تغذیه بالینی ادامه داد: وقتی صحبت از طلا به میان می ‌آید، همه جواهرات ساخته شده از آن را در بر می ‌گیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه ی طلا، بند ساعت و حتی عینك طلا و حتی سروكار داشتن با طلا و طلا سازی هم می ‌تواند برای مردها مشكل ایجاد كند و فرقی هم نمی ‌كند مدت كوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی، به هر حال برای مردان منع استفاده دارد.
وی با تاكید بر اینكه مضرات استفاده از ‌طلا برای مردان بر اساس مدارك علمی جدید تاییدی دیگر بر معجزه بودن قرآن كریم است اظهار داشت : با این حال در برخی موارد از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده می‌ شود و گاهی نیز این فلز در دندان سازی و جراحی استخوان‌ ها كاربرد دارد؛ در این حالت هدف درمان است و برای برطرف كردن مشكل و بیماری ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌ گیرد .
اخبارده افزود : پلاتین كه فلز متفاوتی است هیچ یك از اشعه‌ های منفی طلا را نداشته و هیچ منع استفاده‌ ای هم برای مردان ندارد و با خیال راحت می ‌توانید از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره كه حتی برای بدن مفید هم هستند، استفاده كنید.

دوشنبه 13/4/1390 - 16:22
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته