تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 0
زمان آخرین مطلب : 2824روز قبل
حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم در وقت وفات به حضرت زهرا دستور دادند که بعد از و فات من بر سر و صورت خود نزن و مویهای را آویزان نکن و با ویل و عویل فریاد نزن ، و زن نوحه گر دعوت مکن. (فروع کافی ، ج2 ص214 ) « ویل به معنی فرارسیدن شر و بدی ، هلاک ، مصیبت سختی و کلمه‌ی نفرین به معنی وای « عویل » بلند کردن صدا به گریه و ناله ، (بلند آواز ی در گریه و ناله ) ( فرهنگ عمید)
چهارشنبه 26/10/1386 - 18:56

چرا در برابر مصیبت وارده برامام حسین (ع) نمی خواهم جزع و فزع کنم زیرا صبر در برابر مصیبت را از فرزندانشان یاد گرفته ام و تجاوز نکردن از رو ش نیکوی ایشان اما م صادق در این باره می فرمایند صبر و مصیبت هر دو بسوی مؤمن سبقت می‌برند ، پس مصیبت در حالی به وی می رسد که او شکیبا است ، و همانا جزع ( بی صبری ) و مصیبت بسوی کافر سبقت می برند پس مصیبت در حالی به وی می رسد که وی بسیار جزع کننده است ( اصول کافی ، باب الصبر ، ص 87ـ 89 ) ، چاپ تهران 2 ) از این فرمایش امام صادق معلوم شد که به عقیده ی آن حضرت صبر کنده مؤمن ، و جزع کننده کافر است . حالا باید بررسی کرد که معنی جزع که نشانه‌ی کافر است ، چیست ؟ در باره ی تشریح کلمه‌ی « جزع» گفتار گهر بار حضرت جعفر صادق موجود است : در پاسخ به این پرسش که جزع چیست ؟ امام جعفر الصادق فرمودند : شدیدترین نوع جزع با شور و فغان و با صدائی بلند واویلا کردن و سینه و صورت خود را زدن و موهای پیشانی را کندن است. و هر کسی که مجلس ماتم برگزار نماید پس به تحقیق او صبر را ترک نموده خلاف روش آن رفتار نموده است (فروع کافی ، ص 223، ج1، کتاب الجنائز)

چهارشنبه 26/10/1386 - 18:43

خداوند درقرآن کریم سوره‌ی حشر آیات 7 تا 10 مومنین را به سه گروه تقسیم می کند که امام سجاد (ع) نیز همین تقسیم بندی را برای افرادی که از بعضی اصحاب حضرت محمد (ص) بدگویی می کردند بیان نمودند(به زندگینامه امام سجاد نوشته آیت الله جعفر شهیدی رجوع نمایید ) اولین گروه مهاجرین دومین گروه انصار و سومین گروه کسانی که بعد از این دو گروه می آیند و می‌گویند خدایا ببخش بر ماو برادران ما که در ایمان از ما پیشی گرفتند و قرار نده در قلبهای ما کینه‌ای نسبت به کسانی که ایمان آورده‌اند پروردگارا تو رئوف و رحیم هستی برادرم می دانی که از دو گروه اول نیستی پس سعی کن که از گروه سوم باشی

پنج شنبه 20/10/1386 - 9:58

آره  اون که بهش عشق مي ورزي اونم مي ره و فراموشت مي کنه انگار که اصلاً عشقي درميون نبوده ، انگار که نبودي که يادش بياد از اينکه روزي عاشقش بودي

فقط اينو بدون که هيچ دوستي وفا نمي کنه مگه اينکه بخاطر محبوب واقعي باشه اوني که سعادت تو را خواسته مي دوني کي را دوست داشته باشي اوني را که با او رابطه داره  دوستان دوستت ، دوست تواند و اونهايي که با دوستت دشمني ميکنند دشمن تواند نمي توني ادعا کني که علي را دوست داري اما اونهايي را که آنحضرت (ع) دوست مي داشت دشمن مي شماري

معشوق واقعي خداست و حضرت محمد حبيب الله است و اهل بيت و يارانش بواسطه‌ي او به خدا نزديکترند از ديگران .

شنبه 11/1/1386 - 23:59