با نام ویاد خدای مهربان
با سلام
كارگران زحمت كش و مظلوم هم حمایت خود رو از میر حسین اعلام كردند
ایلنا: خانه كارگر جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای به مناسبت دهمین
انتخابات ریاست جمهوری، ضمن دعوت از كارگران برای حضور پرشور آنان در
انتخابات، حمایت خانه كارگر را از كاندیداتوری مهندس میرحسین موسوی اعلام
كرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، متن كامل این بیانیه به شرح ذیل است:
ن والقم و ما یسطرون .... سوگند به كرامت قلم و آنچه كه خواهد نوشت،
سوگند به صداقت و شهامت، سوگند به آنهایی كه قلمهایشان جز به حقیقت و
عدالت ننوشتهاند، سوگند به آنهایی كه جز به پاكی و سلامت با مردم عهد
نكردهاند، سوگند به راستی، سوگند به قلم كه دردستان او جز برای عدالت و
خدمت آن هم برای خوبترین مردم نچرخید.
از دیرباز در جستجوی گوشه چشمی در تعقیب وگریزی خستگیناپذیرهمواره
درانتظاراجابتش شال سبزدر آسمان میچرخاندیم تا آنكه در زمستان پارسال
شمیم اراده حضور برای بازگشت كشور به روزهای اداره طلائیش در كسوت اعلام
نامزدی برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به مشام
رسید... برخواستیم و به استقبال این تصمیم مبارك هر چه در توان داشتی به
میدان آوردیم تا شاید باز درآغازی دیگر، شروعی بیبدیل، شوری تازه
وچرخهای نوودوری جدید برای خروج ازخلوت و ورود به عرصه را شاهد باشیم.
مهندس میرحسین موسوی همچون بغض گل تركید و شمیم عطردلانگیز بهاری را
در فضای ایران پراكنده كرد او آمد تا هجرت دیگر برای مردان همیشه مهاجر را
بشارت دهد.
موسوی بعد از 20 سال بازگشت تا دوباره فرجامی نو برای خود و همه مردم
خوب ایران اسلامی خصوصاَ آنهایی كه كارگران و كشاورزان وهمه محرومین را
دوست دارند رقم زند.
اگرچه میان فضای آرمانی و بهشتی او با فضای سیاستبازی ومقدس مآبی و
مخلوط كردن راست ودروغ فاصله بسیار بود اما رنج این هجرت را به جان خرید
وآمد تا شرف وحیثیت خود راهزینه استواری انقلاب اسلامی و باورهای امام
ومردم سازد.
در این مسیراولین و اساسیترین چالش او نحوه نگاه به عدالت بود
عدالتی كه به تعبیر امام علی (ع) هر چیزی را در جای خود مینهد با پوستینی
دیگر با مفهوم بخشش ودهش از خزانه كشور جابجا شده است و شاید بسیاری عدالت
را جزء تلاش دولت برای توزیع ثروت و اموال و بخشیدن آن ندانند اما امام
علی در نهجالبلاغه به زیبایی در قسمت حكمتها به تبیین این مفهوم پرداخته
است. امیرمومنان در پاسخ فردی كه سوال میكند عدالت یا بخشش كدام بهتر یا
شریفتر است میفرمایند عدالت هر چیزی را در جای خود مینهد در حالی كه
بخشش آن رادر جای خود خارج میسازد، عدالت تدبیر عمومی مردم است؛ در حالی
كه بخشش گروه خاصی را شامل است پس عدالت شریفتروبرتراست.
بدینترتیب روشن میگردد چگونه وقتی سهام عدالت به عنوان عطایای
دولتی توزیع میگردد مدیرعامل و مدیران شركتها از آن بهرهمند میگردند
اما كارگران پیمانی یك سهم هم دریافت نمیكنند فقرای تحت پوشش كمیته امداد
سهم دریافت میدارند اما اگر كس عزت نفسش مانع از تحت پوشش قرار گرفتن شود
سهمی دریافت نمیكند....! بدین ترتیب شاخص عدالت جمله نقضی علی (ع) در
نهجالبلاغه آورده است. اینكه هر جویای عدالتی میتواند تحقیقاَ انتخاب
كند و بیدغدغه بداند عدالتطلب و عدالتخواه علوی كیست. تاریخ اسلام و
شهر مدینه هنوز قناتهای علی را كه به جای بخشش درهم و دینار آب آن را به
كشاورزی و شرب هدیه میكرد فراموش نمیكند در حالی كه بسیاری آن روزگاراز
سیاست حاكم كه تعیین مستمری و بخشش درهم ودینار بود استقبال میكردند امام
علی هرگز اولویتمشی عدالتخواهانه خود را به فراموشی نسپرد.
اینك ما از مهندس میرحسین موسوی به عنوان مدافع عدالت علوی حمایت
كرده و همگان را به حمایت از او در روز 22 خرداد 1388 فرا میخوانیم.
خانه كارگرهمه كارگران و مردم عزیزرا به حضور پرشور در یومالله 22
خرداد فرا میخواند. انشاءالله 22 خرداد عید دیگر برای مردم مسلمان و
انقلابی ایران و كارگران شریف باشد.
زنده باد میر حسین زنده باد خاتمی زنده باد اصلا حات