• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 340
تعداد نظرات : 413
زمان آخرین مطلب : 5109روز قبل
دانستنی های علمی

ختم ذکر شریف المانع

۱-هر که مقروض و بدهکار باشد و در وقت خوابیدن به ذکر شریف المانع مشغول شود و زیاد بگوید

قرضش ان شا ء الله اداء گردد

۲- در زمان نزول آفت یا هجوم لشگر بیگانه یا برف بسیار یا آمدن ملخ  یا باران و  باد و طوفان و بلایی

که از آن بترسد به ذکر این اسم المانع  قیام نماید به سلامت از آن بلیه به در رود و اگر در میان جمعی

از دشمن افتد از هر جانب که به مداومت این اسم مبارک قیام نماید غالب آید یا میان ایشان صلح

افتد ان شاء الله

۳- حضرت امام صادق علیه السلام می فرماید : هر که در شب های جمعه این اسم را زیاد متذکر شود

در پیش خدا تقرب یابد و اگر همیشه ورد خود سازد و میان دشمن بی شماری رود سالم مانده و هیچ

گونه ضرری به وی نرسد

۴- گویند آن هایی که به شغل زراعت یا تجارت مشغولند و دائم السفر هستند اگر به اسم مبارک

المانع مداومت ورزند در خرید و فروش اجناس خود سود فراوان نصیبشان شود و در آن ها نقص و

زیانی نرسد

۵- اگر ده نفر سوار کشتی شوند و هر کدام از آن ها ده هزار مرتبه اسم شریف المانع را بخواند و اگر

سه یا دو یا یک نفر به تنهایی صد هزار مرتبه این اسم را بخواند از غرق و آفات بحری نجات یابند

سه شنبه 10/6/1388 - 16:9
دانستنی های علمی

جهت خواب دیدن عجایب

اگر خواستید در خواب چیزهای عجیب ببینید یا جاجتی در خواست کنید پس سوره زلزال را هفت

مرتبه در شب های دوشنبه و یا پنج شنبه در حالی که با طهارت باشی بخوان و سپس بگو :

یا مَلائکةُ رَبّی بِحق هذِهِ السُّورَةِ و مَن اَنزلها و مَن نُزِلَت عَلَیهِ و بِحقِ اَسماءِ اللهِ عَلیکُم

 و آیاتِهِ التامَّةِ کُلّهِا اِلّا ما اَخبَر تُمونی فی لَیلَتی هذه کذا و کذا

و به جای کذا و کذا حاجت خود را ذکر کن و درخواب آن چه را خواستی خواهی دید ان شاء الله

سه شنبه 10/6/1388 - 16:8
دانستنی های علمی

جهت قضای کلیه حاجات

به جهت قضای کلیه حاجات بعد از نماز صبح صد مرتبه آهسته و صد مرتبه بلند و با حضور

قلب و خضوع این آیه شریفه را بخواند

آیه ۷۶ سوره صافات :

و نجینا و اهله من الکرب العظیم

سه شنبه 10/6/1388 - 16:7
دانستنی های علمی

 قبل از دعاخدارو شكر بگید بعد صلوات بر محمد و آل او و سپس این دعارو هفت مرتبه

 بخوانید به جهت اطلاع از امور غیبی.



اللهمَ انی استخیرُكَ بعلمكَ و اَستَقدِرُكَ بقدرتك و اسئلك من فضلك العظیم.

فانك تَقدر و لا اُقدِرُ و تعلمُ و لا اعلمُ و انت علام الغیوب.

اللهم ان كُنتَ تعلم انَ هذاالامرَ خیرٌ لی فی دینی و مَعاشی و عاقبةِ اَمری

فاقدِرهُ لی و یَسِرهُ لی ثُمَ بارك لی فیه و ان كنت تعلم ان هذا الامر شرٌ لی

فی دینی و معاشی و عاقبة امری فاَصرِفهُ عَنی واصرفنی عنه و اقدرلی

الخیرَ ثم ارضِنی به

سه شنبه 10/6/1388 - 16:7
دانستنی های علمی

جهت مطلب مشروعه بمدت چهل روز هر روز یک بار بخوانید برای جلب محبت بی اندازه و

برای زبان بند بسیار نافذ و مجربست


بسم الله الرحمن الرحیم اللهُ لا اِلهَ اِلاّهُوَالحَیُّ القَیّوُم عَزَمتُ عَلَیکُم وَ اَقسَمتُ عَلَیکُم بِرَبِّ

المَلائِکَةِ وَالرّوُح اَجِب یا جَبرائیل یا فَتمائیل سامِعَاً مُطیعاً بِحَقِّ لا تَاخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما فِی

 السَّمواتِ وَ ما فِی الاَرض عَزَمتُ عَلَیکُم وَ اَقسَمتُ عَلَیکُم بِرَبِّ المَلائِکَةِ المُقَرَّبین اَجِب یا

میکائیل یا خَرقائیل یا ما یائیل یا میقائیل یا قَمنائیل سامِعاً مُطیعاَ بِحَقِّ یَعلَمُ ما بَینَ اَیدیهِم وَ ما

خَلفَهُم عَزَمتُ عَلَیکُم وَ اقسَمتُ عَلَیکُم بِرَبّ ِالمَلائِکَةِ المُقَرَّبین اَجِب یا شورائیل یا عزرائیل یا

سامائیل یا احمائیل سامِعاً مُطیعاَ بِحَقِّ وَ ما خَلفَهُم وَ لا یُحیطوُنَ بِشَیءٍ مِن عِلمِهِ عَزَمتُ

عَلَیکُم وَ اَقسَمتُ عَلَیکُم بِرَبِّ المَلائِکَةِ المُقَرَّبین اَجب یا میکائیل یا خفلائیل یا طومائیل یا موتائیل

 سامِعاً مُطیعاً بِحَقِّ الاّ بِما شاءَ وَسِعَ کُرسیُّهُ اَلسَّموات وَالاَرضَ عَزَمتُ عَلَیکُم بِرَبِّ المَلائِکَةِ

المُقَرَّبین اَجِب یا فَتحائیل یا زویائیل یا قتمائیل یا سَمعائیل سامِعاً مُطیعاً بِحَقِّ وَ لا یَوُدُهُ حِفظِهُما

عَزَمتُ عَلَیکُم وَ اَقسَمتُ عَلَیکُم بِرَبِّ المَلائِکَةِ المُقَرَّبین اَجِب یا بَرقائیل یا شَرقائیل یا هرقائیل یا

طوقائیل سامِعاً مُطیعاً بِحَقِّ وَ هُوَ العَلی اَلعَظیم عَزَمتُ عَلَیکُم وَ اَقسَمتُ عَلَیکُم بِرَبِّ المَلائِکَةِ

المُقَرَّبین اَجب یا بربائیل یا برتائیل یا هرقائیل یا طرقائیل سامِعاً مُطیعاً بِحَقِّ الاَسماءِ الاَعظَم اَن

 تَقضی لَنا حاجاتُنا بِرَحمَتِکَ یا اَرحَم الرّاحِمین وَ بِحَقِّ حمعسق.

 

سه شنبه 10/6/1388 - 16:6
دانستنی های علمی
دستور برای ثروتمند شدن و صاحب مقام شدن
 

اگر کسی آیه « و اٌفَوِّضُ اَمری اِلَی الله اِنَّ اللهَ بَصیرٌ بالعِباد » به عدد آن یعنی 1780 بار بخواند

و عدد اسم خود را هم به حروف ابجد در آورد مثلا علیرضا به حساب ابجد میشود 1111  علی میشود 110 و به عدد اسم خود نیز این آیه را تکرار کند خداوند او را مال کثیری یا منصبی یا دفینه ای به او برساند
سه شنبه 10/6/1388 - 16:6
دانستنی های علمی
دعای تیغ بند و عقد السلاح

هركس این دعا را نوشته وبا خود همراه كند از خطر سلاح سرد وگرم در امان است به خواست خدا



ورش ورش كوش كوش هوهوهیاهیاعلیماعلیما یهود یهودهدیه هدیه

قنقرش واهلی وهلی خماطی خماطی علوش علوش بندموش بندموش

خفترخفتر حوترحوتر بكل بكل منض منض اجیبوا اجیبوا یا خدام هذه

الاسماء ادفعواعنی سایر ما یكون من الالات الحرب ما یخرج الدم  1118 ح79 ط

سه شنبه 10/6/1388 - 16:5
دانستنی های علمی
سال ها پیش در جنوب بین النهرین حکومتی به نام بابل به وجود آمد.در آن زمان پادشاهی به نام نمرود در آن سرزمین حکومت می کرد.مردم بابل خدای یکتا و بزرگ را نمی شناختند و مشغول پرستش بت های سنگی بودند.تا این که حضرت ابراهیم (ع) به دنیا آمد پس از مرگ پدر و مادرش،سرپرستی حضرت ابراهیم (ع) را عمویش ، آذر بت تراش بر عهده گرفت.او که خود مردی بت ساز بود از کودکی ساختن و پرستش بت ها را به آن حضرت آموزش می داد و این برای حضرت ابراهیم سوال بزرگی بود که چگونه می توان بتی را پرستش کرد که ساخته ی دست انسان است.حضرت ابراهیم (ع) که به خدای یکتا اعتقاد داشت روزی که مشغول ذکر گفتن در دشتی بود ، حضرت جبرائیل بر او نازل شد و ایشان به پیامبری برگزیده شدند.چندی بعد در شبی که اهالی شهر برای انجام مراسمی به خارج از شهر رفته بودند،حضرت ابراهیم (ع) به بهانه ی بیماری در شهر ماند و به امر خدا وارد بت خانه شد و همه ی بت ها را در هم شکست و تبری را که با خود داشت بر دوش بت بزرگ گذاشت سپس خارج شداز آن جایی که خدمتکار بتکده ایشان را دیده بود،شکستن بت ها را به هارپاگ – وزیر نمرود – گزارش داد  و به این ترتیب ابراهیم (ع) را نزد نمرود بردند.علت شکستن بت ها و اهانت به خدایان را سوال کردند.ایشان فرمودند: که کار بت بزرگ است؛نمرود در جواب گفت: بت ها قادر به حرکت نیستند و توانایی انجام کاری را ندارند. در این جا بود که حضرت ابراهیم (ع) گفتند: چگونه خدایانی رامی پرستید که قادر به انجام هیچ کاری نیستند. نمرود که از این پاسخ عصبانی شده بود دستور داد تا آن حضرت را به درون آتشی به بلندی افلاک در میدان شهر بیندازند،تا درسی برای عبرت دیگران باشد. در آن شب در میان انبوه مردم حضرت ابراهیم (ع) را توسط منجنیقی در آتش انداختند ولی به اذن خداوند آتش بر وی سرد شد و هیزم ها به گلستان تبدیل شدند. او بانگ برآورد: خداوند بزرگ و بکتا خالق دنیا و مخلوقات می باشد،نه می زاید و نه زاده ی کسی است او بی نیاز و یکتاست و همتا و مانندی ندارد و اوست که جان می بخشد و جان می ستاند ... به دستور نمرود ابراهیم را به زندان می آورند و در آن جا دو زندانی محکوم به مرگ را نمرود یکی را کشت و دیگری را آزاد کرد و گفت: من هستم که می توانم جان دهم و جان بستانم و فردا هم با خدای تو خواهم جنگید. فردای آن روز نمرود به بالای برج بابل رفت و اظهار قدرتمندی کردو آماده ی جنگ شد، تیری در کمان گذاشت و رها کرد.همه جا در سکوت بود که ناگهان مگسی از سوراخ بینی وی وارد مغز او شد و به دستور خدا زنده ماند و شروع به خوردن مغز نمرود کرد. کمی بعد، نمرود که خود را خدای بزرگ بابل می دانست از شدت درد جان به جان آفریت تسلیم کرد.پس از گذشت سال ها از ازدواج حضرت ابراهیم (ع) با ساره چون بچه دار نشدند حضرت ابراهیم (ع) به اصرار ساره با حاجر که کنیزشان بود ازدواج کرد و از وی صاحب فرزند پسری به نام اسماعیل شد. ساره از حسادت به علاقه ی بیشتر ابراهیم (ع) به حاجر ، حاجر  فرزندش را از خانه بیرون کرد.از طرف خداوند وحی بر حضرت ابراهیم (ع) نازل شد که آن ها را به منطقه ی بیابانی ای بین دو کوه صفا و مروه برده و رها سازد و آن حضرت نیز این کار را کرد. پس از تمام شدن ذخیره ی آب حاجر، اسماعیل که از تشنگی بی قراری می کرد؛مادر به دنبال آب بر قله ی دو کوه صفا و مروه سراب آب می دید و برای آوردن آب هفت مرتبه مسافت بین دو کوه را طی کرد. در آن لحظه به اذن خدا توانا و مهربان از ضربه ی پای اسماعیل (ع) بر زمین چشمه ای جوشید و خروشان شد.سال ها گذشت تا این که روزی حضرت ابراهیم (ع) به فرمان خداوند جهت قربانی کردن فرزندش اسماعیل (ع) راهی آن جا شد. با دیدن فرزندش که اینک جوانی زیبا و برومند شده بود، ابتدا او را نشناخت. از این که باید او را قربانی می کرد بسیار غمگین شد ولی چون امر خداوند لازم الاجرا بود و به بزرگی و مهربانی خداوند ایمان داشت لذا این امر را با اسماعیل (ع) در میان گذاشت. اسماعیل (ع) هم که به خداوند یکتا ایمان داشت فرمان خدا را پذیرفت و به همراه پدرش راهی قربانگاه شد. در بین راه شیطان برای منحرف کردن حضرت ابراهیم (ع) بار ها ظاهر شد و هر بار آن حضرت سنگی به طرف شیطان پرتاب می نمود تا این که به محل مورد نظر رسیدند. حضرت ابراهیم (ع) چاقو را بر گردن اسماعیل (ع) نهاد ولی چاقو نبرید. ناگهان حضرت جبرائیل (ع) خوانده شد و فرمود: ابراهیم، تو از امتحان خداوند سربلند بیرون آمدی و اینک این گوسفند را به جای فرزندت، در راه خدا قربانی کن. چند سال بعد حضرت ابراهیم (ع) از جانب خداوند مامور بازسازی کهبه- خانه ی خدا –شد و این کار را به کمک فرزندش اسماعیل (ع) انجام داد 
يکشنبه 8/6/1388 - 12:43
آموزش و تحقيقات
آشنایی با رشته مکانیک خودرو 1- تعریف و معرفی رشتهآشنایی و کسب مهارت در زمینه ی عیب یابی انواع موتورهای احتراقی،تعمیر و تنظیم دستگاههای سوخت رسانی موتورهای بنزینی و گازوئیلی،تعمیرات سیستمهای مختلف ترمز،سیستمهای هدایت و فرمان،سیستمهای فنربندی و جلو بندی،سرویس و نگه داری مدارات الکتریکی و تولید جرقه،سیستمهای انتقال قدرت و شاسی و بدنه خودروها. 2- معرفی مشاغل مرتبط1-تعمیرات اساسی موتور و سیستم انتقال قدرت خودروهای بنزینی2-تعمیر دستگاههای الکتریکی خودروها3-تنظیم موتور(Tune up)4-تعمیرات سیستم سوخت رسانی گازسوز5-تعمیرات تعلیق و سیستم فرمان(جلو بندی)6-تعمیرات سیستم کولر خودرو7-تعمیرات گیربکسهای اتوماتیک8-تعمیرات موتور سیکلت9-تعمیرات اساسی موتورهای دیزلی10-تعمیرات دستگاههای سوخت رسانی موتورهای دیزلی11-تعمیرات سیستم تعلیق و فرمان خودروهای سنگین و نیمه سنگین12-تعمیرات سیستم انتقال قدرت خودروهای سنگین و نیمه سنگین13-تعمیرات سیستم ترمز خودروهای سنگین و نیمه سنگین14-تعمیرات فرمانهای پر قدرت15-تراشکاری قطعات اتومبیل16-تعمیرات کمک فنر خودرو17-آهنگری و تعمیرات اگزوز خودروها18-پنچر گیری،بالانس چرخ و سرویس خودرو19-تعمیرات رادیاتور و خنک کن و گرم کن خودرو20-لنت کوبی21-اشتغال در شرکتهای تولیدی خودرو و یا واحدهای تولید قطعات خودرو که بیش از صد ها مورد میباشد. 3- کار آفرینی با توجه به معرفی مشاغل مرتبط با این رشته که بیش از بیست شغل تعمیراتی و صدها شغل تولیدی میباشد فارغ التحصیلان میتوانند بر حسب علاقه و توانمندی خود در شغلهای تولیدی استخدام و به اشتغال بپردازند.   4- ارتباط رشته با سایر حوزه های علمیخودروهای تولید شده در عصر حاضر پیشرفتهای شگرفی در همه ی زمینه ها پیدا کرده است.امروز رشته مکانیک خودرو با رشته برق و الکترونیک پیوندی گسترده یافته و اکثرسیستمهایً خودروها الکترونیکی شده اند.سیستمهایی نظیر سیستم سوخت رسانی انژکتوری،سیستم جرقه زنی الکترونیکی،سیستم ترمز ضد بلوکه(ABS)،سیستم الکترونیکی کنترل پایداری خودرو(ESP) و ... نمونه هایی از موارد متعدد میباشد و نیز این رشته با علوم پنوماتیک و هیدرولیک نیز در ارتباط بوده و از علوم فوق در سیستمهای ترمز و فرمانهای پر قدرت استفاده شده است. 5- ارتباط با صنعتاز آنجایی که یک خودرو از اجزا و قطعات متعدد تشکیل شده است هر کدام از آن قطعات با یکی از صنایع روز در ارتباط است.در کل صنعت خودرو با صنایعی چون:ریخته گری،مدلسازی،تراشکاری،جوشکاری،پرسکاری،لاستیک سازی،رنگسازی و ... در ارتباط میباشد. 6- ادامه تحصیلفارغ التحصیلان رشته مکانیک خودرو پس از پایان دوره هنرستان از طریق شرکت در آزمون کنکور نا پیوسته فنی و حرفه ای در آموزشکده های سراسری فنی و حرفه ای،دانشگاه آزاد اسلامی،دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کاردانی همان رشته به ادامه تحصیل پرداخته و پس از فارغ التحصیل شدن در این دوره ها در دوره های کارشناسی ناپیوسته ی آن مراکز ادامه تحصیل دهند. 7- منابع کسب اطلاعات درباره ی این رشتهجهت کسب اطلاعات در مورد رشته مکانیک خودرو علاقه مندان میتوانند به کتب عمومی و تخصصی که درباره ی انواع سیستمهای خودروها تالیف شده است مراجعه نموده و یا به مجلات تخصصی نظیر مجله ماشین – پیام ایران خودرو – ایران اتومبیل و یا به سایتهای اینترنتی شرکتهای خودروساز سراسر دنیا که در ادامه آمده است مراجعه نمایند. 8- آینده نگری درباره شغل و شرایط بازار کارتولید نزدیک به یک میلیون خودرو در سال در داخل کشور و ارتباط مستقیم این صنعت با بیش از 100 شغل تولیدی و 20 شغل تعمیراتی بیانگر اهمیت و جایگاه این صنعت میباشد لذا به نظر میرسد امکان اشتغال در شاخه های مختلف این رشته برای افرادی که دارای تحصیلات علمی و تخصصی باشند در حد بالایی وجود دارد.   9- شرایط محیط کار و محل احتمالی استخدامفارغ التحصیلان این رشته در محیطهایی میتوانند مشغول به کار شوند که یا به تولید انواع مختلف خودرو می پردازند نظیر شرکتهای خودرو سازی ایران خودرو و سایپا و... و یا در شرکتهایی که قطعات و لوازم یدکی انواع خودروها را تولید می کنند که تعداد آنها شاید بیشترازصدها  مورد باشد ویا در تعمیرگاههای نمایندگیهای مجاز شرکتهای خودرو ساز و یا به صورت شخصی کار آفرینی نموده و خود اقدام به دایر کردن تعمیر گاههای مربوطه نمایند.  
يکشنبه 8/6/1388 - 12:41
دانستنی های علمی
> آداب زیارت
ٿضیلت زیارت امام رضا علیه السلام
1 ـ امام باقر(ع)، از جدّش، از امیرالمؤمنین(ع) نقل كرده است كه پیامبر(ص) ٿرمود: پاره اى از پیكر من در خراسان دٿن خواهد شد، هر گرٿتارى كه او را زیارت كند، خدا ناراحتى او را برطرٿ سازد، و هر گنهكارى كه به زیارت او رود، خداوند گناه او را ببخشد. عیون اخبار الرضا(ع) 2:257؛ امالى صدوق:119
2 ـ ابوهاشم جعٿرى گوید: از امام جواد(ع) شنیدم كه ٿرمود: میان دو كوه طوس، پاره اى است كه آن را از بهشت ستانده اند، هر كه بدان جا درآید، روز رستاخیز از آتش ایمن خواهد ماند. عیون اخبارالرضا(ع) 2:256
3 ـ حسین بن زید گوید: از امام صادق(ع) شنیدم كه مى ٿرمود: مردى از نسل ٿرزندم موسى ، قیام خواهد كرد كه همنام امیرالمؤمنین(ع) است و در سرزمین طوس كه در خراسان است، دٿن خواهد شد... او در همان جا با زهر كشته مى شود و غریبانه به خاكش مى سپارند. هر كه او را با معرٿت زیارت كند، خداوند او را همسان كسانى كه پیش از پیروزى ، بخشش و پیكار كرده باشند، پاداش خواهد داد. عیون اخبارالرضا(ع) 2:255؛ امالى صدوق 118.
4 ـ بزنطى گوید: از امام رضا(ع) شنیدم كه ٿرمود: هر یك از دوستان من كه عارٿانه به دیدار من آید، من خود در روز رستاخیز از او شٿاعت كنم. امالى صدوق 119.
5 ـ امام رضا(ع) ٿرمود: هر كس كه دورى سٿر را بر خود بپذیرد و به زیارت من آید، من در روز قیامت در سه جایگاه به نزد او خواهم شتاٿت تا او را از تنگنا به در آورم: آن جایى كه نامه اعمال دست به دست مى شود، در صراط، و هنگام سنجش اعمال. خصال 1:109؛ امالى صدوق 121.
6 ـ هروى گوید: امام رضا(ع) وارد بارگاهى شد كه هارون را آن جا در خاك نهاده بودند، در كنار گور او با دست خویش خطى بر زمین كشید و ٿرمود: این تربت من است كه در آن دٿن مى شوم و خدا این جا را محل آمدوشد پیروان و دوستداران من خواهد ساخت. هر زائرى كه به دیدار من آید و هر مسلمانى كه بر من سلام دهد، با شٿاعت ما اهل بیت، بخشش و رحمت خداوندى را از آن خود خواهد كرد. عیون اخبارالرضا(ع) 2:136.
7 ـ عبدالعظیم حسنى گوید: به امام جواد(ع) عرض كردم: من میان زیارت قبر جدّتان امام حسین(ع) و زیارت بارگاه پدرتان در طوس حیران مانده ام، شما چه مى گویید؟ ٿرمود: اندكى درنگ كن! سپس به خانه رٿت و در حالى كه گونه هایش آغشته به اشك بود، بیرون آمد و ٿرمود: زائران بارگاه امام حسین(ع) ٿراوان اند و زائران قبر پدرم در طوس اندك. عیون اخبارالرضا 2:256.
8 ـ صقر بن دلٿ گوید: از سرورم امام هادى (ع) شنیدم كه ٿرمود: هر كه به درگاه خداوند نیازى دارد، قبر جدّم امام رضا(ع) در طوس را بدین سان زیارت نماید كه نخست غسل كند، در بالاسر دو ركعت نماز بگزارد و در قنوت حاجت خویش را بر زبان آورد... اگر در خواسته اش معصیت یا بریدن از خویشان نباشد، مستجاب خواهد شد؛ زیرا جاى قبر آن حضرت پاره اى از بهشت است و هر مؤمنى كه آن را زیارت كند، خدا او را از آتش رهایى بخشد و در سراى امنیت جاى دهد. عیون اخبارالرضا(ع) 2:262؛ امالى صدوق 588.
چگونگى زیارت امام رضا علیه السلام
براى زیارت امام رضا علیه السلام، متون گوناگونى را آورده اند، امّا مشهورترین متن زیارت آن است كه شیخ بزرگوار محمد بن حسن بن ولید، یكى از اساتید شیخ صدوق آن را نقل كرده است. بر پایه آن چه در كتاب كامل الزیارت آمده، این متن از امامان علیهم السلام روایت شده است. كتاب من لا یحضره الٿقیه(2:310) متن یادشده را چنین نقل مى كند:
هنگامى كه خواستى به زیارت امام رضا علیه السلام در طوس بروى ، پیش از آن كه از دیار و سراى خود بیرون شوى ، در حالى كه این دعا را مى خوانى ، غسل كن:
اللهم طهرنی و طهر لی قلبی و اشرح لی صدری و اجر علی لسانی مدحتک و الثناء علیک ٿانه لا قوة الا بک. اللهم اجعله لی طهورا و شٿاء
و در حالى كه از خانه بیرون مى آیى ، چنین بخوان:
بسم الله و بالله و الی الله و الی ابن رسول الله  حسبی الله توکلت علی الله اللهم الیک توجهت و الیک قصدت و ما عندک اردت.
بیرون كه آمدى ، در آستانه درٿ خانه ات بایست و بگو:
اللهم الیک و جهت وجهی و علیک خلٿت اهلی و مالی و ما خولتنی و بک و ثقت ٿلا تخیبنی یا من لا یخیب من اراده و لا یضیع من حٿظه صل علی محمد و آل محمد و احٿظنی بحٿظک ٿانه لا  یضیع من حٿظت.
زمانى كهـبه امید خداـبه سلامت به مشهد امام رضا علیه السلام رسیدى ، هنگامى كه خواستى زیارت كنى ، غسل كن و در همان حال چنین بگو:
اللهم طهرنی و طهر لی قلبی و اشرح لی صدری و اجر علی لسانی مدحتک و محبتک و الثناء علیک ٿانه لا قوة الا بک ، و قد علمت ان قوام دینی التسلیم لامرک و الاتباع لسنه نبیک و الشهادة علی جمیع خلقک . اللهم اجعله لی شٿاء و نورا انک علی کل شیء قدیر.
آن گاه پاكیزه ترین پوشاك خویش را بر تن كن، در حالى كه آرامش تمام وجودت را ٿرا گرٿته است، با پاى برهنه و یاد خدا چنین بخوان:
الله اکبر و لا اله الا الله و سبحان الله و الحمد لله .
گامهاى خود را كوتاه بردار و زمانى كه به آستان مقدس وارد مى شوى ، این گونه بخوان:
بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله صلی الله صلی الله علیه و آله، اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده ورسواه و ان علیا ولی الله .  
يکشنبه 8/6/1388 - 12:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته