• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5707روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
حروف انگلیسی  A,B,C,D در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 100 دیده نمی شود؟
حرف D برای اولین بار در عدد 100 بکار می رود (Hundred)
 حروف A,B,C در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 999 دیده نمی شود.
حرف A برای اولین بار در املای عدد 1000 دیده می شود (Thousand)
 حروف B,C در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد 1 تا 999999999 دیده نمی شود.
حرف B برای اولین بار در املای عدد بیلیون بکار می رود. (billion)
 و حرف C هیچ وقت در املای اعداد انگلیسی بکار نمی رود
چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
بیماری ها
دو سه روز پیش ایمیلی در یافت کردم که فکر کردم ازین سرکاریها است.  شركت bio-genica در استرلیا عروسک‌های جاندار موسوم به (Genpets) را به کمک علم مهندسی ژنتیک وبا ترکیبی از ژن‌های خرگوش شامپانزه و خوک تولید کرده که  نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد. این موجود زنده در حالت خواب زمستانی در بسته‌بندی‌های مخصوص در فروشگاه‌های این شركت عرضه می‌شود. حیوان خانگی ساخته شده در شركت جن‌پتس مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج می‌شود اما به گونه‌ای ساخته شده كه هنگام درد، سر و صدای زیادی نمی‌كند. عمر این حیوان یك تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخاستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و كودكان انس می‌گیرد. این شركت اعلام كرده است كه به زودی فروش انبوه محصول خود را در قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایندگی‌های خود آغاز می‌كند و اكنون در حال ثبت و اهدای حق نمایندگی فروش است. بسته‌بندی‌ها دارای نشانگر ضربان قلب حیوان، چراغ LEDكه درجه تازگی حیوان را نشان می‌دهد و لوله ویژه تغذیه است. شركت سازنده این حیوانات اعلام كرده است كه آنها مانند دیگر حیوانات، دارای عضله، استخوان و خون هستند و اگر قسمتی از بدن آنها بریده شود، خونریزی می‌كنند و در صورت عدم مراقبت جان خواهند باخت. اقدام شركت فوق دغدغه فیلسوفان و حامیان حقوق انسان و حیوانات را بار دیگر گوشزد می‌كند و بیم زندگی در جهانی مانند "جزیره دكتر مونرو" را به ذهن متبادر می‌كند. در جزیره دكتر مونرو كه یك داستان تخیلی مربوط به چند دهه پیش است، حیواناتی زندگی می‌كنند كه نیمی انسان و نیمی حیوان‌اند. به نظر می‌رسد با عرضه انبوه این حیوانات خانگی، كه برخی خصوصیات عروسك‌ها را نیز دارا هستند، نسلی از كودكان پرورش می‌یابند كه تفكر متفاوتی در مورد حیات، سر منشا و ماهیت آن در ذهن خواهند داشت و به این ترتیب نگاه آنان به زندگی و فرهنگ زیستی آنان دگرگون خواهد شد.و اما چند سوال مهم در باره این موجود که در سایت شرکت به آنها جواب داده شده است :
۱) آیا جن پتس زنده است و نفس میکشد ؟ بله او زنده است و نفس میکشد ، عضله و خون دارد ولی با القاء خواب زمستانی به این حالت در پلاستیک قرار گرفته است . در عین حال در همین حالت هم کاملا زنده است و از سوراخهایی که بر روی پلاستیک قرار دارد تنفس میکند.
۲)آیا جن پتس چشم هایش را باز میکند ؟ بله ! حدود بیست دقیقه بعد از اینکه بسته را باز کردید ، جن پتس کم کم بیدار میشود و زندگی خود را شروع میکند .
۳)آیا جن پتس احساسات دارد و چه نوع موجودی است ؟بله ، جن پتس با تغییراتی که در دی ان ای آن ایجاد شده در هفت شخصیت یا کارکتر وارد بازار خواهد شد ، و شما میتوانید بنا به علاقه تان ، جن پتس باهوش، کم حرف ،شیطون ، مودب و یا اجتماعی را خریداری کنید.
۴) آیا جن پتس رشد میکند ؟ چند سال عمر میکند؟ جن پتس رشد کامل خود را داخل بسته انجام میدهد و میزان عمرش بسته به نوع آن از یک تا سه سال متفاوت است .
توضیح اضافه :این موجود زنده طوری ساخته شده که حرکات محدودی مانند یک نوزاد داشته باشد به گونه‌ای که مدفوع بسیار مختصر داشته باشد و به غذای کمی هم احتیاج دارد.قد آن حدود ۲۰ سانتیمتر و قطرش ۷ سانتیمتر است و جثه آن از این بزرگ‌تر نمیشود. هر موقع هم که نخواستید از آن استفاده کنید می توانید با فعال کردن یک پروتئین او را موقتا به خواب زمستانی ببرید.
 

چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
خاطرات و روز نوشت
لقمان در وصیت به فرزندش گفته :
پسر جان ! شرّ با شرّ خاموش نشود ، چنانکه آتش با آتش ، بلکه شرّ را خیر فرو می نشاند و آتش را آب .
به مرگ کسی شادی مکن ، گرفتار را مسخره مکن ، خیر خود را دریغ مدار.
آنچه نمی دانی از علما فراگیر و آنچه می دانی به دیگران بیاموز.
ابن سینا : هرکه دنیا خواهد ، علم آموزد و هرکه آخرت خواهد در عمل کوشد .
- هرکه تلخی دوا تحمّل نکند ، شیرینی شفا نچشد .
- بوذرجمهر : بخیل برای ثروت خود نگهبان است و برای وارث انباردار.
افلاطون : ناتوان ترین مردم آن است که نتواند سرّ خویش را نگه دارد ، نیرومندترین مردم آن است که خشم خویش نگه دارد . از همه صابرتر کسی است که تهی دستی را کتمان کند و از همه قانع تر کسی است که به آنچه میسّر شود بسازد . جاهل دشمن خویش است ، چگونه دوست دیگری می شود ؟!
چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
خاطرات و روز نوشت
یك دوست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ( قسمت اول )
كاربر محترم این مطلب در سه قسمت ارائه می شود.
1- ایمان و پارسایی
ایمان و پارسایی از ویژگی های مهم یك دوست است ؛ زیرا انسان موحدی كه دین را با جان و وجود پذیرفته و به وجود بهشت و جهنم اعتقاد  دارد و از زوال دنیا و بقای جهان آخرت نیز آگاه است ، به خوبی می داند تنها از راه عبودیت و بندگی است كه می تواند سعادت دو جهان را كسب نماید.
قرآن شریف در این رابطه آیات گوناگونی دارد كه در ضمن آنها ، مردم و مؤمنان را از برقرار كردن پیوند دوستی و مودت با كافران و مشركان و منافقان بر حذر می دارد.
لا یَتَّخِذِ المُومِنُونَ الكافِرینَ أَولِیاءَ مِن دُونِ المُومِنینَ وَ مَن یَفعَل ذلِكَ فَلَیسَ مِنَ اللهِ فی شَیءٍ اِلا أَن تَتَّقُوا مِنهُم تُقیةً وَ یُحَذِّرُكُمُ اللهُ نَفسَهُ وَ اِلَی اللهِ المَصیر.( سوره آل عمران ، آیه 28 )
افراد با ایمان نباید به جای مؤمنان ، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب كنند و هر كس چنین كند هیچ رابطه ای با خدا ندارد.
در واقع قرآن در اینجا یك درس مهم سیاسی اجتماعی به مسلمانان می دهد و آن این است كه هرگز بیگانگان را به عنوان دوست و حامی خود نپذیرید. تاریخچه استعمار گویای آن است كه ظالمان استعمارگر همیشه در لباس دوستی و دلسوزی و اظهار محبت ظاهر شده و درنهایت بر آن جامعه تاخته و هر چه بوده  به یغما برده اند.
از كجا بفهمیم كه شخص با ایمان است؟
راه تشخیص ایمان واقعی در افراد خیلی دشوار نیست. اثر ایمان در گفتار و كردار و رفتار هر مؤمنی نمودار است. صدق ، امانتداری ، وفای به عهد، حسن خُـلق، تقید به واجبات ، پرهیز از محرمات ، همگی از شاخصه های ایمان است كه می توان با آزمودن دیگران پی به وجود این صفات در ایشان برد.
عن ابی عبدالله علیه السلام :
اِنَّ اللهَ وَضَعَ الایمانَ عَلی سَبعَةِ أَسهُم عَلَی البِرِّ وَ الصِّدقِ وَ الیَقینِ وَ الِّرضا وَ الوَفاءِ وَ العِلمِ وَ الحِلمِ ثُمَّ قَسَّمَ ذلِكَ بَینَ الناس.
همانا خداوند ایمان را بر هفت سهم نهاده است: نیكی ، راستی ، یقین ، رضا، وفا، علم و حلم ، سپس آن را بین مردم قسمت كرده است.
قال علی علیه السلام :
عَلامَةُ الایمانِ أَن تُوثِرَ الصِّدقَ حَیثُ یَضُرُّكَ عَلَی الكِذبِ حَیثُ یَنفَعُكُ وَ أَلا یَكُونَ فی حَدیثِكَ فَضلٌ عَن عِلمِكَ وَ أَن تَتَّقِی اللهَ فی حَدیثِ غَیرِك.
نشانه ایمان آن است كه راستگویی را در جایی كه به زیان توست بر دروغ در جایی كه به نفع توست مقدم داری و در سخنت چیزی زیاده از عملت نباشد و در هنگام سخن گفتن درباره دیگران تقوا را پیشه خود كنی .
بنابراین ایمان نشانه هایی دارد كه در افراد بروز می كند و با شناخت آن علامت ها می توان دریافت كه ایمان شخص مورد نظر تا چه اندازه است.
2- عقل
عقل نیرویی است كه انسان به وسیله آن ، حقایق عالم را درك می كند.
از آنجا كه عقل ، مشعل فروزان زندگی است و بهروزی و سعادت آدمی در سایه تدبیر و اندیشه است، دین مبین اسلام یكی از شرایط رفاقت و دوستی را مسئله عقل و خرد دانسته و تأكید نموده كه با صاحبان عقل و اندیشمندان با وفا همنشینی و معاشرت و دوستی داشته باشید.
امام رضا (ع) می فرماید:
عَلَیكَ أَن تَصحَبَ ذَا العَقلِ فَاِن لَم تَمجِد بِكَرَمِهِ اِنتَفِع بِعَقلِهِ .
سعی كن با انسان عاقل دوستی نمایی تا اگر از كرم و بخشش آن نتوانی استفاده كنی ، از عقلش بهره ببری .
امام علی (ع) نیز می فرماید:
صُحبَةُ الوَلِیِّ اللَّبیبِ حَیاةُ الرُّوح.
همنشینی با دوست دانا سبب زنده بودن روح است.
اما رفیق ناشایست و دوست جاهل همچون زهری است كه وجودش هر لحظه جسم و جان را آزار می رساند. در روایات اسلامی به شدت از دوستی با رفقای جاهل و بی خرد نهی شده است.
از امام صادق (ع) روایت شده است كه :
مَن لَم یَجتَنِب مُصاحَبَةَ الاَحمَقِ یُوشِكُ أَن یَتَخَلََّقَ بِأَخلاقِه.
كسی كه از رفاقت و همنشینی با احمق پرهیز نكند، تحت تأثیر كارهای احمقانه وی واقع می شود و زود به اخلاق ناپسندش متخلق می گردد.
3- حریص نبودن به دنیا
برخی به اشتباه چنین پنداشته اند كه دنیا به كلی ناپسند و مذموم است. اما نخست باید دید منظور از دنیا چیست و چه بخشی از آن پسندیده  و كدام قسمت آن مذموم است؟ و چرا؟
حقیقت امر این است كه اگر منظور از دنیا ، این جهان مادی و به اصطلاح همین سرای طبیعت است؛ به تأكید باید گفت دنیا به خودی خود نه تنها بد نیست بلكه به فرموده پیامبر گرامی اسلام  مزرعه آخرت است. دنیا بستر خوبی برای تحصیل كمال و رسیدن انسان به مقامات بلند انسانیت است.
اما آنچه در مذمت دنیا آمده ، در واقع درباره دنیایی است بی هدف و بی نتیجه ، و یا دنیایی كه خودش هدف آدمی قرار گیرد .
لاخَیرَ فی دُنیا لا تَدَبُّرَ فیها .
دنیایی كه در آن فكر و اندیشه نباشد و هدف والایی از آن تعقیب نشود ، خیری در آن نیست.
قرآن كریم می فرماید:
وَ مَا الحَیوةُ الدُّنیا اِلاّ مَتاعُ الغُروُر ( سوره آل عمران ، آیه 185 )
مفهوم این سخن قرآنی این است كه دنیا وسیله و ابزاری برای فریب كاری خود و دیگران است. از طرفی از آنجا كه دوستی های شایسته به دنیا محدود نمی شود و ارزش و نتیجه نهایی دوستی برا ی مؤمنان در آخرت گرفته می شود لذا برادران مؤمن باید دوستانی را برای خود انتخاب كنند كه حریص به دنیا نباشند.
روشن است كسانی كه حریص به دنیا باشند و بالاترین آرزوی شان رسیدن به امور دنیوی باشد بالاخره در جایی كه ادامه دوستی با منافع دنیوی آنها منافات داشته باشد از دوستی دست برداشته و ما را  رها می كنند. اینان در طلب دنیا حد و مرزی نمی شناسند؛ همان گونه كه در حدیث شریف آمده است:
مَنهُومانِ لا یَشبَعانِ طالِبُ عِلمٍ وََ طالِبُ دُنیا .
دو كس سیری ندارند: طالب علم ، و طالب دنیا.
بی اعتنایی به دنیا
 توجه به دنیا چه در قالب كسب مقامات و مراتب و درجات عالیه ی دنیا و چه در شكل  ثروت اندوزی و رفاه طلبی و دوستی زر و زیور بستگی به مراتب ایمان هر شخصی دارد. یعنی به هر انداره كه انسان از ایمان بالاتری برخوردار باشد نسبت به جاه و مقام دنیا و زراندوزی بی اعتناتر و دنیا در چشم او حقیرتر خواهد بود و تنها در حد وظیفه و انجام مسئولیت به آن می پردازد.
انسان مؤمن گرچه از نعمت های خدادادی و  مواهب الهی كه از راه حلال به دست آمده باشد در حد ضرورت بهره برداری می كند و شكر آنها را نیز با استفاده درست از آنها به جا می آورد اما همواره در نظر او، ماوراء طبیعت و كسب معارف دینی و خودشناسی بزرگتر و ارزشمندتر از آن است كه زخارف ( چیزهای بی ارزش ) دنیا توجه وی را از آن منحرف و به سوی خود جلب كند.



چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
طنز و سرگرمی
سلام دوستان خوبم
اینو حتما بخونید فقط مواظب باشید خودتون هم دیونه نشید
       .*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.
پزشک قانونی به تیمارستان دولتی سرکی کشید و مردی را میان دیوانگان دید که به نظر
خیلی باهوش می آمد وی او را صدا کرد و با کمال مهربانی پرسید :می بخشید آقا شما
را به چه علت به تیمارستان آورده اند؟مرد در جواب گفت:
آقای دکتر بنده زنی گرفتم که دختری 18 ساله داشت.روزی پدرم از این دختر خوشش
آمد و او را گرفت از آن روز به بعد زن من مادر زن پدر شوهرش شد و چندی بعد دختر
 زن من که زن پدرم پسری زائید که نامش را چنگیز گذاشت چنگیز برادر من شد زیرا پسر
 پدرم بود.اما در همان حال چنگیز نوه زنم بود و از قرار نوه من هم میشد و من پدر بزرگ
برادر تنی خود شده بودم!
چندی بعد زن من پسری زائید و از آن روز زن پدرم خواهر ناتنی پسرم و حتی مادر بزرگ او
شد . در صورتی که پسرم برادر مادر بزرگ خود و حتی نوه او بود
از طرفی چون مادر فعلی من (یعنی دختر زنم)خواهر پسرم میشود بنده ظاهرا خواهر زاده پسرم
شده ام . ضمنا من پدر مادرم و پدربزرگ خود هستم . پس پدرم هم برادر من  و هم نوه ام است!!
حالا آقای دکتر اگر شما هم به چنین مصیبتی گرفتار می شدید آیا کارتان به تیمارستان نمی کشید

چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
دانستنی های علمی
مردی باهمسرش در خانه تماس گرفت و گفت:"عزیزم ازمن خواسته شده كه با رئیس و چند تا از دوستانش برای ماهیگیری به كانادا برویم"
ما به مدت یك هفته آنجا خواهیم بود.این فرصت خوبی است تا ارتقای شغلی كه منتظرش بودم بگیرم بنابراین لطفا لباس های كافی برای یك هفته برایم بردار و وسایل ماهیگیری مرا هم آماده كن
ما از اداره حركت خواهیم كرد و من سر راه وسایلم را از خانه برخواهم داشت ، راستی اون لباس های راحتی ابریشمی آبی رنگم را هم بردار !
زن با خودش فكر كرد كه این مساله یك كمی غیرطبیعی است اما بخاطر این كه نشان دهد همسر خوبی است دقیقا كارهایی را كه همسرش خواسته بود انجام داد.
هفته بعد مرد به خانه آمد ، یك كمی خسته به نظر می رسید اما ظاهرش خوب ومرتب بود.
همسرش به او خوش آمد گفت و از او پرسید كه آیا او ماهی گرفته است یا نه ؟
مرد گفت :"بله تعداد زیادی ماهی قزل آلا،چند تایی ماهی فلس آبی و چند تا هم اره ماهی گرفتیم . اما چرا اون لباس راحتی هایی كه گفته بودم برایم نگذاشتی ؟"
جواب زن خیلی جالب بود.
زن جواب داد : لباس های راحتی رو توی جعبه وسایل ماهیگیریت گذاشته بودم ؟! 
چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
دعا و زیارت
وهب بن عبدمناف از قریش بوده و از زیباترین و عفیفترین و محبوبترین و با عاطفه‏ترین زنان خاندان قریش بوده كه پس از مراجعت از میعادگاه و قربانى ده شتر براى خواستگارى آمنه فرستاد و او را براى عبداللَّه تزویج كرد آمنه هم مانند بسیارى از زنان عرب دلباخته جمال زیباى عبداللَّه بود آمنه یگانه دختر و شمع فروزان خاندان وهب بود و به این ازدواج با نهایت علاقه تن درداد و كمال رضایت را داشت اما از آنجائى كه دست قدرت این بانوى جوان با فضیلت را براى مادرى یك شخصیت بزرگى پرورش داده با پدرى چون عبداللَّه كه بهترین جوانان با فضیلت عصر خود بوده اقتران نیرین حاصل كرد. ولى متأسفانه زود افول كرده و آمنه هم پس از مدت كوتاهى كه این فرزند را تربیت كرد بدرود زندگى گفت و ناكام از جهان برفت آمنه در لطافت و ملاحت و عفت و فضیلت و تقوى ستاره درخشان قبیله عبدمناف و عبدالمطلب بوده اما سنگ فراق شیشه عمر آنها را شكست و وصل آنها را مبدل به فراق و مرگ ساخت و حسرت و آرزوهاى بسیار به خاك بردند اما همه آنچه را مى‏خواستند در فرزند نیرومندشان بروز كرد و آنها را زنده نام و جاوید گردانید.
آمنه از رواة بحساب رفته و از او روایت مى‏كنند كه گفت چون فرزندم متولد شد دیدم دو دست بر خاك نهاده و سر به سجده گذاشت و سپس دستها به آسمان بلند كرد و دعائى خواند.
آمنه در سال 576 از مكه به مدینه رفت و ام‏ایمن كنیز خود را همراه داشت كه در ابوابین مكه و مدینه مریض شد و از جهان درگذشت و براى اولین بار بار سنگینى از فراق و مرگ مادر بر دوش محمد (ص) گذاشت. محمد شش ساله بود كه كاملا فراق مادر دل او را جریحه‏دار نموده مضافاً به آنكه گاهى سراغ پدر هم مى‏گرفت ام‏ایمن پس از آمنه پرستار و به منزله مادر آن حضرت بود(1)
چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
کامپیوتر و اینترنت

نسخه به‌روز شده جدیدی از دیواره آتش IPCop سری 10.4 منتشر شد. در این نسخه امکانات جدیدی مانند پشتیبانی از زبان فارسی و امکان تهیه نسخه پشتیبان از تنظیمات سیستم همراه با کلمات عبور و رمز نگاری ها و... اضافه شده و بسته‌های موجود نیز به‌روز رسانی شده‌اند.
________

گزارش انتشار آزمایشی: Underground Desktop 023 Alpha
توزیع Underground Desktop یک توزیع مخصوص میزکار مبتنی بر Arch Linux است. نسخه آزمایشی جدیدی از این توزیع ارائه شده که به صورت دیسک زنده قابل نصب بر روی سیستم عمل می‌کند و از میزکار KDE 3.5.4 در ان استفاده شده است.
 

چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
دعا و زیارت

پیامبر گرامى (ص ) در طى دوران زندگى خود در مدینه با مشركان و یهودان و شورشیان بیست و هفت <غزوه >داشت . در اصطلاح سیره نویسان مسلمان به آن دسته از مجاهدتها و نبردهایى غزوه مى گویند كه فرماندهى و رهبرى سپاه اسلام را پیامبر خود بر عهده مى داشت و شخصاً همراه سپاهیان حركت مى كرد و با آنان نیز به مدینه باز مى گشت .علاوه بر غزوات , پنجاه و پنج <سریه > نیز به امر آن حضرت صورت گرفت (1). مقصود از سریه نبردهایى است كه در آنها بخشى از سپاه اسلام براى سركوبى شورشیان و توطئه گران از مدینه حركت مى كرد و فرماندهى لشكر به عهده ءیكى از افراد برجستهء سپاه اسلام واگذار مى شد.
امیر مؤمنان در بیست و شش غزوه از غزوات پیامبر شركت كرد و فقط در غزوهء <تبوك > به فرمان رسول اكرم (ص )در مدینه اقامت گزید و از شركت در جنگ باز ماند, زیرا بیم آن مى رفت كه منافقان مدینه در غیاب پیامبر شورش كنندو زمام امور را در مركز اسلام (مدینه ) به دست گیرند.
تعداد سریه هایى كه رهبرى آنها بر عهدهء امام بود به درستى مشخص نیست , ولى تفصیل برخى از این سریه ها را دراین بخش خواهیم نگاشت .
1- واقدى درمغازى خود (ج 1 ص 2 تعداد سریه هاى پیامبر را كمتر از آن مى داند.
(فروغ ولایت ,استاد آیة الله جعفر سبحانی, ص 62 - 61)
قهرمان بى نظیر جنگ بدر
نعره هاى جگر خراش مردى به نام ضمضم كه گوشهاى شتر خود را بریده , بینى آن را شكافته , جهازش را برگردانده , ارونه نهاد بود, توجه قریش را به خود جلب كرد. او در حالى كه پیراهن خود را از جلو و عقب چاك زده , بر پشت شترى كه خون از گوش و دماغ آن مى چكید ایستاده بود و فریاد مى زد: مردم ! شترانى كه حامل نافهء مشكند از طرف محمد و یاران او در خطرند. آنان مى خواهند همهء آنها را در سرزمین <بدر> مصادره كنند. به فریاد برسید! یارى كنید!
ناله ها و استغاثه هاى پیاپى او سبب شد كه تمام دلاوران و جوانان قریش خانه و محل كار و كسب خود را ترك گویندو دور او را بگیرند. وضع رقت بار شتر وزارى و التماس ضمضم عقل را از سر مردم ربود و زمام كار را به دست احساسات سپرد. اكثر مردم تصمیم گرفتند كه شهر مكه را براى نجات كاروان قریش به سوى بدر ترك كنند.
پیامبر عالیقدر برتر و بالاتر از آن بود كه به مال و منال كسى چشم بدوزد و اموال گروهى ارا بى جهت مصادره كند.اما چه شده بود كه وى چنین تصمیمى گرفته بود؟
انگیزهء رسول اكرم (ص ) براى این كار دو چیز بود:
قریش بدانند كه راههاى بازرگانى آنها در اختیار نیروهاى اسلام قرار گرفته است و اگر آنان از نشر و تبلیغ اسلام مانع شوند و آزادى بیان را از مسلمانان سلب كنند شریانهاى حیاتى آنان به وسیلهء نیروهاى اسلام بریده خواهد شد.زیرا گوینده هر قدر قوى باشد و هر چه اخلاص واستقامت ورزد, تا از آزادى بیان و تبلیغ برخوردار نشود به طورشایسته نخواهد توانست انجام وظیفه كند.
در محیط مكه , قریش بزرگترین مانع براى تبلیغ اسلام و توجه مردم به آیین یكتاپرستى بودند. آنان به تمام قبایل اجازه مى دادند كه در ایام حج وارد مكه شوند, ولى رهبر عالیقدر اسلام و مسلمانان از ورود به مكه و حوالى آن كاملاًممنوع بودند و حتى اگر بر او دست مى یافتند او را مى كشتند. در صورتى كه در ایام حج مردم از تمام نقاط حجاز دراطراف خانهء خدا گرد مى آمدند و این ایام بهترین فرصت براى تبلیغ توحید و آیین پاك الهى بود.
گروهى از مسلمانان كه به عللى نتوانسته بودند مكه را به عزم مدینه ترك كنند پیوسته مورد آزار قریش بودند و];ّّاموال آنان و كسانى كه مهاجرت كرده بودن اما موفق به انتقال دارایى خود نشده بودن همواره از طرف قژیش تهدیدمى شد. پیامبر (ص ) با اقدام به مصادرهء كالاى كاروان قریش مى خواست گوشمالى سختى به آن گروه بدهد كه هر نوع آزادى را از مسلمانان سلب كرده بودن و پیوتسه به آنان آزار و اذیت روا مى داشتند و در مصادرهء اموالشان پروایى نداشتند.
از الین جهت , پیامبر در ماه رمضان سال دوم هجرى با 313نفر براى مصادرهء اموال و كالاهاى كاروان قریش ازمدینه خارج شد و در كنار چاههاى بدر توقف كرد. كاروان بازرگانى قریش از شام به سوى مكه باز مى گشت و در مسیرخود از دهكدهء بدر عبور مى كرد.
ابوسفیان سرپرست كاروان كه از تصمیم پیامبر آگاه شده بود موضوع را به سران قریش در مكه به وسیلهء ضمضم گرزاش داد و او را براى ابلاغ پیام خویش به سران قریش اجیر كرد تا به كمك كاروان بشتابند. صحنه اى كه ضمضم پدید آورد سبب شد كه دلاوران و جنگجویان قریش براى نجات كاروان برخیزند و از طریق نبرد به كار پایان دهند.
قریش با نهصد نفر نظامى كار آزموده و جنگ دیده و مجهزا با مدرنترین اسلحهء روز به سوى بدر حركت كردند, اماپیش از رسیدن به مقصد به وسیلهء فرستادهء دیگر ابوسفیان آگاه شدند كه كاروان مسیر خود را عوض كرده , از یك راه انحرافى از تیررس مسلمانان خارج شد, خود را نجات داده است . با این وصف , آنان براى سركوبى اسلام جوان به راه خود ادامه داد و بامداد روز هفدهم رمضان سال دوم هجرى از پشت تپه اى به دشت بدر سرازیر شدند.
مسلمانان در گذرگاه شمالى بدر در سرازیرى دره (العدوة الدنیا> () موضع گرفته , در انتظار عبور كاروان بودند كه
ناگهان گزارش رسید كه دلاوران قریش براى حفظ كالاهاى بازرگانى از مكه خارج شده اند و در نقطهء مرتفى دره <العدوةالقصوى > () فرود آمده اند.
پیام پیامبران با انصار, پیام دفاعى بود نه جنگى . آنان با پیامبر در عقبه تعهد كرده بودن كه اگر دشمن بر مدینه یورش آورد از وجود پیامبر دفاع كنند نه اینكه با دشمن او در بیرون مدینه بجنگند. لذا رسول اكرم (ص ) در یك شوراى نظامى كه مركب از جوانان انصار و گروهى از مهاجران بود به نظر خواهى عمومى مبادرت كرد. نظراتى كه در این شورا مطرح شد از یك سو شجاعت و سلحشور عده اى و از سوى دیگر جبن و زبونى عدهء دیگرى را منعكس ساخت .
];م ونخست ابوبكر برخاست و گفت :
بزرگان و دلاوران قریش در تجهیز این ارتش شركت جسته اند و هیچ گاه قریش به آیینى ایمان نیاورده اند و لحظه اى خوار و ذیل نشده اند. ما هرگز با آمادگى كامل بیرون نیامده ایم (). یعنى مصلحت این است كه از این راه به سوى مدینه
عمر نیز برخاست و سخنان دوست خود را بازگو نمود.
در این هنگام مقداد برخاست و گفت :


ادامه دارد


چهارشنبه 2/5/1387 - 9:52
اخبار

تلفن همراه جدیدی با عنوان "بیک فن" حاصل همکاری شرکت خودکارسازی بیک و اپراتور تلفن همراه اورنج از آگوست آینده در بازار فرانسه به فروش می رسد.
به گزارش خبرگزاری مهر، تلفن همراه ارزان "بیک فن" از 7 آگوست در بازار موبایل فرانسه به فروش می رسد. "بیک فن" که تلفن همراهی با عملکردهای پایه است ثمره همکاری شرکت معروف خودکارسازی "بارون بیک" و اپراتور "اورنج" تله کام فرانسه است.
این تلفن ارزان که تنها 49 یورو قیمت خواهد داشت در تمام اماکن عمومی از دکه های روزنامه فروشی، ایستگاههای مترو، فرودگاهها و سوپرمارکتها عرضه می شود.
این تلفن همراه ارزان مجهز به باتری قابل شارژ و یک سیم کارت با 60 دقیقه پیش پرداخت استفاده است.
براساس گزارش کاتاوب، "بیک فن" تنها عملکردهای اصلی یک تلفن همراه یعنی ارسال و دریافت "اس ام اس" و تماس تلفنی را انجام می دهد.
چهارشنبه 2/5/1387 - 9:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته