• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 86
زمان آخرین مطلب : 4898روز قبل
دعا و زیارت

امام علی (علیه ‌السلام):
قِوامُ العَیْشِ حُسْنُ التَّقْدِیرِ وَمِلاكُهُ حُسْنُ التَّدْبیرِ.
پایداری زندگی به برنامه ریزی درست و راه رسیدن به آن، مدیریت صحیح است.
The stability of the life lies in exact programming and it is attained through correct management.
غررالحكم و دررالكلم، ح 6807

پنج شنبه 1/12/1387 - 14:44
دعا و زیارت
ارزش تفکر
پیامبر اکرم (صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله):
رَکعَتانِ خَفیِفَتانِ فی تَفَکُّرٍ خَیرٌ مِنْ قِیامِ لَیلَةٍ.
دو رکعت نماز کوتاه ولی با تفکر، بهتر از یک شب به عبادت ایستادن است.
Performing a light tow-raka prayer with contemplation is better than a whole night spent in worship.
وسائل الشیعه، ج 4، ص 688

چهارشنبه 30/11/1387 - 21:52
شهدا و دفاع مقدس

 

 

نیایش شهید
خدایا، كمكم كن تا آن‌طوری كه تو می‌خواهی باشم. خدایا؛ گناه بسیار كرده‌ام؛ مستحق عذابم، عذابی دردناك. ولی، خدا، به تو امیدوارم. خدایا! تو توبه‌پذیری، تو بخشنده‌ای. می‌دانم. می‌توانم با كمك تو و توسل به انبیایت، خشنودی تو را به دست آورم. خدایا، از گناهم درگذر و كمك كن دگربار گناهی نكنم. خدایا، كمكم كن تا گناهانم را با كارهای نیك جبران كنم. خدایا، عبادت‌های ناقابلم را بپذیر؛ و اگر نپذیری، خدایا، من بدبختم بیچاره‌ام. خدایا، كمكم كن تا خالص برای تو باشم. خدایا، كمكم كن تا شكر تو را به جای آرم. خدایا، كمكم كن تا راه شهیدان، راه مولایم، حسین‌بن‌علی(ع)، را بپیمایم./محمد دهقان‌دهنوی
******************
خداوندا، به عزت و شوكت و قدرتت، كه درهم شكنندة دشمنان دینت و انقلاب اسلامیمان است، و به خون مظلومین تو را سوگند می‌دهم كه مرا در این آزمایش مقدس، كه براستی تعالی انسانها در آن نهفته است، سربلند گردانی./داور دانش‌كهن
******************
الهی، یا قدوس، یا ارحم‌الراحمین، من ذلیلم. من كوچكم. به عظمت خودت توانایی‌ام ده. با نور خودت آشنایم كن. قطعه قطعة بدن پردردم عاشق اسلام و عاشق شهادت است. خدایا، نگذار چشم بسته از این دنیا بروم./ابوالفضل رازقانی
******************
خداوندا، ما را در راهمان ثابت‌قدم بدار. خداوندا، خودت شاهدی كه من برای ادای تكلیفی كه بر گردنم نهاده‌ای حركت كردم. اگر در این حركت لغزشی در كارم و یا در اخلاصم ذره‌ای اختلال بود، به فضل و كرم خودت از آن درگذر و ما را بیامرز./محمود رفیعی میاندشتی
******************
به مردم ما وحدت و در صحنه بودن، به امام ما كمك و همیشه پیروزی، به یاران امام ما صداقت و اخلاص، به علمای ما تفكر و تدبر، به شهدای ما علو درجات، به نویسندگان ما تعهد و مسئولیت و به تمام ما اسلام عطا بفرما./احمد دادستان
******************
معبودا، می‌نگرم قلب سیاه دشمنان را، می‌نگرم قلب شفاف امام را؛ آنگاه می‌گویم از ژرفای وجودم كه «ای رحمان و ای كریم، نگهدارش!» خدایا، وجود مرا برای لقای خودت و رساندن عاشق به معشوق آماده ساز، كه من این را فقط در لقای تو یافتم و به تمامی محتوا، آن را در شهادت در راه تو دیدم. بارالها، مرا به سوی خود ببر كه همة عاشقان تو به سوی تو خواهند آمد، آمدنی كه در آن شناخت و انتخاب است، آمدنی كه عاقبت عاشقان هم بدانجا خواهد بود. لذا می‌گویم: «ای مهربان، ببر مرا كه من نیز عاشق تو هستم.» خدا، از چه بگویم؟ آیا بجز در دل چیز دیگری هم دارم؟ از بزرگی گناهم یا از پهنای بخشش و كرم تو، از كمی طاعتم یا از فراوانی معصیتم، از سیاهی قلبم یا از غالب بودن نفسم، از چه بگویم؟ و در اینجاست كه دست نیاز به سوی تو بلند می‌كنم و از اعماق وجودم می‌گویم كه «ای بخشندة مهربان، كرمی در حق من كن و نیز مرا ببخش و مرا در صف عاشقانت قرار بده!» دوستان و رفقا و برادران مرا و آنانی را كه مخلص درگاه تو هستند همچنان در صراط خودت حفظ بفرما!... و عاقبت این نهضت اسلامی را ظهور مهدی(عج) قرار ده. بارالها، وحدت را بین مسلمین آنچنان محكم گردان كه هیچ صاعقه‌ای نتواند در آن مؤثر افتد./احمد دادستان
******************
خدایا، تو گواه باش كه اگر در كربلا نبودیم تا رهبر آزادگان و سرور شهیدان حضرت حسین(ع) را یاری كنیم، اینك به تو، ای رهبرمان، لبیك گفته و برای دفاع از اسلامی كه خون امام حسین(ع) باعث تداوم آن شده است راهی جبهه‌های جنگ شده و امیدوارم كه رحمت خداوند شامل حالم شود./سیدمصطفی ذبیح‌نیا مقدم
******************
شكر و سپاس بی‌حد و پایان تو را كه در ابتدای خلقت اراده‌ات به مسلمان شدن ما تعلق گرفت و آنگاه گل ما را از باقیماندة گل ائمة طاهرینمان سرشتی و ما را به شرف شیعه بودن عزت دنیا و عقبی بخشیدی، سپس زندگانی ما را در مرحله‌ای از زمان قرار دادی كه در آن الطاف و نعم و فیض بیكران خود را همچون قطرات خارج از شمارش باران بر سر و روی جان ما جاری ساختی و بلوغ ما را در زمان بروز انقلاب اسلامی قرار دادی و چشمان و قلب ما را به جمال نورانی اماممان منور ساختی و ان‌شاءالله ما را از یاری‌كنندگان دینت قرار دادی./حمیدرضا محتشمی‌فرد
******************
ای كریم، ای رحیم، ای معبود، ای خالق من، امید من به رحمت توست. از تو می‌خواهم رحمتت را بر من ارزانی بداری. خدایا، تو را شكر می‌كنم كه مرا از ضلالت درآوردی و راه حق از باطل و نور از ظلمت را بر من نمایان گردانیدی تا بتوانم راه رسولت را سرمشق خود قرار بدهم. خدایا، تو را شكر می‌كنم كه زندگی بی‌ارزش مرا در زمان امام عزیز قرار دادی تا بتوانم با استفاده از رهنمودهای انسان‌سازش حداقل خودم را مقداری به تو نزدیك كنم./ایرج رضایی
******************
خدایا، اگر می‌دانی كه عاشقت شده‌ام، مرا به سوی خود فرا خوان، و الا مرا رشد بده و توفیق تكامل الی الله نصیبم كن تا لایق شهادت شوم./مجتبی رسول‌زاده
سه شنبه 29/11/1387 - 15:49
دعا و زیارت

 

 

                         

قرآن كریم آیات متعددی دربارة‌ فضیلت «جهاد و شهادت»‌ در راه خدا ذكر می‌فرماید كه به ذكر پاره‌ای از آنها می‌پردازیم.

در سورة‌ بقره می‌فرماید: كسی را كه در راه خدا كشته شد مرده نپندارید بلكه او زندة‌ جاوید است، ولیكن شما این حقیقت را در نخواهید یافت.1

در آیة‌ مزبور سه نكته یادآوری شده است:

  1. عدم كاربرد كلمة ‌مرگ دربارة‌ «شهدا» چه در گفتار و چه د رپندار. 
  2. حكم صریح و قاطع به حیات شهیدان بعد از «شهادت». 
  3. عدم درك نحوة‌ حیات و زندگی شهیدان بعد از شهادت برای بازماندگان آنان.
معنی مرگ در اصطلاح متعارف، باطل شدن و قطع حیات مادی است، زیرا وقتی آثار محسوس زندگی كه حركت و فعالیت بدن است مشاهد نشود به نظر می‌رسد كه حیات پایان یافته و لی واقعیت آن است كه حیات و مرگ را با این حس ظاهری نمی‌توان ادراك كرد، بلكه از دیدگاه قرآن حیات آدمی با از كار افتادن اندامهای جسمانی و از بین رفتن پیكر مادی خاتمه نمی‌یابد و زندگی انسان بعد از رها شدن از كالبد خاكی در عالم برزخ ادامه می‌یابد و بویژه «شهدا» كه از حیات والا و برتری به صراحت آیة‌ شریفه برخوردارند. گرچه امروزه از نظر اكثر دانشمندان بقای روح به طور اجمالی مورد تأیید است، ولی بی‌تردید حقایق و واقعیات جهان پهناور هستی در محدودة‌نیروی ادراك و حواس ظاهری و  محدود انسان نمی‌گنجد و آدمی قادر نیست همة‌حقایق و اسرار هستی را درك كند. پس، نباید آنچه را كه از حوز‌ة‌ درك و حس او بیرون است انكار نماید و هرگز منطقی برای نفی آن نخواهد داشت و تنها راه درك واقعیات و اسرار هستی طریق وحی است كه از پروردگار عالم مایه می‌گیرد.
آری، پدید آورنده و پروردگار هستی و انسان اعلان می‌فرماید كه انسانهای ‌آزاده و با كرامتی كه در راه خدا و آرمانهای دین او خود را فدا كنند به محض رها شدن از كالبد مادی از حیات بس عالی در جوار رحمت حق برخوردار خواهند شد. بر پایة‌ این باور و اعتقاد، شهادت و مفارقت بزرگمردان وادی ایثار بر بازماندگان و یاران نه تنها دشوار نخواهد بود، بلكه باعث آرامش خاطر آنان نیز می‌باشد زیرا آنان مورد تكریم خدا قرار گرفته و در جوار رحمت او به زندگی خود ادامه می‌دهند و علاوه بر حیات پرارزشی كه «شهدا» بدور از حواس ما دارا هستند،‌ ثمرة‌ حیاتبخش آن در نسلهای آنان نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت زیرا «شهادت» شهدا منطق و برهان عملی اسلام و نمایانگر حقانیت آیین محمدی در جوامع بشری است.
در این مورد عامّه و خاصّه حدیثی را از رسول اكرم (ص) نقل نموده كه پیامبر گرامی فرموده‌اند: هیچ كس از افرادی كه وارد بهشت شده باشند آرزوی برگشتن به دنیا را نمی‌كند مگر «شهید»‌ كه آرزو دارد به دنیا برگردد و ده بار «شهید »‌ شود و این به خاطر كرامتهایی است كه «شهدا»‌ در هنگام «شهادت» نزد خدا مشاهده می‌نمایند.2
در سورة‌ آل عمران می‌فرماید « شما مسلمانان هرگز در كار دین سستی نكنید و نه از فوت غنیمت و متاع دنیا اندوهناك باشید، زیرا شما فاتح و پیروزمندترین و بلند مرتبه‌ترین ملل دنیا هستید. اگر در ایمان ثابت و استوار باشید‌،‌ اگر به شما (در جنگ احد) آسیبی رسید به دشمنان شما نیز (در بدر) شكست و آسیب سخت رسید چنانكه آنها مقاومت كردند شما نیز باید مقاومت كنید، این روزگار را به اختلاف احوال (گاهی فتح و غلبه و گاه شكست و مغلوبیت )‌میان خلایق می‌گردانیم كه مقام اهل ایمان به امتحان معلوم شود تا از شما مؤمنان آن را كه ثابت در دین است گواه دیگران كند.» 3
آیات مباركة ‌فوق در پی غزوة ‌احد نازل شده و در این آیه به مؤمنین خطاب می‌كند: نباید شما سستی و ضعف در عزم و اراده به خود راه دهید و اگر موقّتاً پیروزی بر دشمن را از دست دادید، نباید اندوهناك باشید،زیرا اگر دارای ایمان استوار باشید برای همیشه برترید،‌ چون همانند تمام موجودات عبودیت خدا را می‌نمایید و روش شما با نظام جهان هماهنگ است، و جهان و ذرات هستی یاوران شمایند. شما شاهدان و رهبران بر همة‌بشر هستید ،‌موقعیت شما در جهان و در كرة‌ خاكی برتر و بالاتر است. شما وارثان زمین هستید و دشمنان شما گمراه و به وادی نیستی و فراموشی رهسپارند و این سنت جاریة‌الهی است كه هم غالب و هم مغلوب باشید، ولی در نهایت پیروزی نهایی از آن شماست اگر بر شما مصیبت مرگ عزیزان و زخم و جراحتها وارد شد بر دشمنان نیز مثل آن بلا نازل شد و این اشاره به غزوة‌ احد است كه مسلمانان در آغاز جنگ غالب شدند و لشگر كفر پا به فرار گذاشتند و بسیاری به هلاكت رسیدند و پرچمشان بر زمین افتاد و دیگر كسی ازآنان نتوانست آن را حمل كند، تا آنكه از میان آنها زنی پرچم را برداشت و فراریها دور او گرد آمدند و هنگامی كه میان سپاه اسلام اختلاف افتاد و عده‌ای سنگرها را رها كردند و به سوی غنایم شتافتند و فرمان رسول خدا(ص) را نقض كردند، مشركین فرصت را غنیمت شمرده به لشگر اسلام یورش آوردند و به دنبال آن مصایب سنگینی برای سپاه اسلام پیش آمد.
آری، خداوند پیروزی را نصیب كسانی می‌كند كه فقط برای او و به انگیزة‌الهی جنگ و جهاد كنند و هیچ‌گونه توجهی به این دنیا نداشته باشند و چنانچه خالص نباشند خدا نیز آنان را یاری نمی‌كند و این سنت جاریة‌الهی است كه حوادث روزگار را به سود و زیان مردم می‌گردانیم تا نیتها و انگیزه‌های مردم و ضعف و قدرت آنان آشكا رشود، زیرا خوشی و گشایش بعد از سختیها و ناخوشی و مصایب بعد از گشایشها و راحتیها، فلز نیك و بد انسانها را محك می‌زند و میزان خلوص و ناخالصی و مراتب تسلیم و سرپیچی و حالات یأس و امید و اطمینان را نمودار می‌سازد، و براستی تحول و گردش روزگار محك و معیار دقیق و خطاناپذیر است كه امیرالمؤمنین (ع) فرمود: در تحولات زندگی جوهر و ذات انسانها بروز می‌كند.
چه بسیارند انسانهایی كه در مواقع سختیها و مشكلات نیرومند و صبورند، ولی در روزگاران رفاه و نعمت سست و ضعیف و یا بالعكس، لیكن فقط انسانی می‌تواند هم در دوران بلا و دشواریها و هم در زمان آسایش و خوشیها شخصیتی ثابت و استوار داشته باشد كه فلز وجودش را با گوهر ایمان عجین كند و دارای نفس مطمئنه شود.
چنین انسانی درك می‌كند كه هر خیر و شری به اذن خدا می‌رسد و او منبع هر خیر و رحمت و جبران كننده هر نقص و شری می‌باشد. بنابراین، خداوند علیم و حكیم از باطن و نیت و انگیزه و اندیشة‌ هر انسانی آگاه است و با گرداندن حوادث گوناگون روزگار نهان آنان را آشكار می‌سازد،‌ زیرا خداوند مطابق علم خود آنان را به محاسبه نمی‌كشد بلكه محاسبه و حكم او بر مبنای آنچه كه آشكار و واقع شده خواهد بود و آیات مزبور انسانها را از همین سنت الهی آگاه می‌سازد.  بر اساس مفاد آیة شریفه خداوند «شهدا» را از میان مجاهدان فی سبیل‌الله انتخاب می‌كند و آنان را برای تقرب به درگاهش خالص می‌گرداند و همین شهدا را نیز شاهد و حجّت بر حقانیت دین خود در میان مردم قرار می‌دهد و از آنان طلب می‌كند كه بر حقانیت آیین او ادای شهادت كنند؛ و گواهی خواستن خداوند از شهدا همین جهاد و كشته شدن در راه اوست، زیرا كسی كه كلمة‌شهادتین را به زبان آورد او را گواه و شاهد نمی‌گوید مگر آنكه مفهوم و مقتضای كلمه را ادا كند. مفهوم شهادتین نیز همین است كه غیر خداوند یكتا خدایی را نپذیرد و شریعت و قانون زندگی را تنهااز خدا و به وسیلة پیامبرش دریافت كند و به هیچ حكمی تن در ندهد مگر حكم رسول خدا و اهل بیت معصوم او را . و مقتضای چنین شهادتی این است كه در راه خدا جهاد كند و اگر لازم باشد جان بازد تا شهید محسوب شود، یعنی شاهد درستی آیین خدا باشد و آنگاه خداوند او را گواه گیرد و او هم با تمام وجود حق شهادت را ادا كند.
و باز هم دربارة‌ فضیلت «جهاد فی سبیل الله» می‌فرماید: «و چه بسیاررخ داده كه پیغمبری جمعیت زیادی از پیروانش را در جنگ كشته شده است و با این حال اهل ایمان با سختیهایی كه در راه خدا به آنها رسید مقاومت كردند و هرگز بیمناك و زبون نشدند و سر به زیر بار دشمن فرو نیاوردند و راه صبر و ثبات پیش گرفتند،‌ كه خداوند صابران را دوست می‌دارد. آنها در هیچ سختی جز به خدا پناهنده نشده و جز این نمی‌گفتند كه بار پروردگارا به كرم خود از گناه و ستمی كه دربارة خود كرده‌ایم درگذر و ما را بر محو كافران مظفر گردان. پس خداوند فتح و پیروزی در دنیا و ثواب در آخرت را نصیبشان گردانید كه خدا نیكوكاران را دوست دارد.»4
تمثیل و تصویری كه خداوند در این آیات برای پیروان اسلام می‌آورد فراگیر است و محدود به زمان و قوم خاصی نمی‌باشد و از این طریق می‌خواهد مسلمانان را به موكب اهل ایمان متصل سازد و ادب اهل ایمان را به آنها بیاموزد و با پیروان تمام انبیا آنان را پیوند دهد،‌ و در دلهایشان استوار سازد كه مسئلة‌ عقیده و ایمان یكی است و همان است كه در پرچم سپاه بسیار بزرگ ایمان ثبت شده است؛‌ واین لشكر توحید كه در امتداد بعثت انبیای الهی و با رهبری آنان به ستیز و نبرد با باطل و فساد  و كفر برخاسته و هرگز نفوس طیبة‌آنان از مصایب سنگین ضعیف و سست نشده است و اراده‌های آهنین آنان از شداید و زخمها و جراحتها خدشه‌دار نشد و به دشمنان جزع نكردند و تسلیم نگردیدند، و شأن و شخصیت اهل ایمان در دفاع از دین در طول تاریخ چنین است.
محبت خداست كه درد بی‌امان زخمها را آرامش می‌بخشد و درمان می‌كند. سپس به مراتب ادب آنها در برابر خداوند اشاره می‌فرماید كه در هنگامة‌ روبرو شدن باشدایدش كه از هر چیزی انسان را غافل می‌سازد (ولی دل اهل ایمان را هرگز نمی‌تواند از توجه به خدا بازدارد) قبل از آنكه از خداوند طلب پیروزی و فتح نمایند و به خطا و لغزش و قصور و تقصیر خود در انجام وظیفة عبودیت اعتراف و طلب آمرزش و عفو الهی می‌كنند تا پاك و آمادة  ورود به بهشت شوند،‌ و حتی پیروزی بر دشمن را به خاطر خودنمی‌طلبند بلكه برای نابودی كفر و شرك.  
سه شنبه 29/11/1387 - 15:42
شهدا و دفاع مقدس

از آن اشخاصی بود كه دایم باید در میان گودال های قبر مانند سراغش را می گرفتی. یك سره مشغول ذكر و عبادت بود. پیشانی بندی داشت با عنوان «یا زیارت، یا شهادت» كه حقش را خوردند. از آنجا مانده و از اینجا رانده شده! هر وقت هم برای پاك سازی میدان مین داوطلب می شد نامش درنمی آمد. آخر جنگ بچه ها پارچه ای تهیه كرده و روی آن نوشته بودند: «كمك كنید. روی دست خدا باد كرده، دعا كنید تیر غیب بخورد».

سه شنبه 29/11/1387 - 15:38
شهدا و دفاع مقدس

با هم این حرف ها را نداشتیم. گفتم: «این روزها حسابی نوربالا می زنی حواست هست؟ بیشتر مواظب خودت باش پسر» گفت: «چیزی نیست، فكر می كنم كمی ترسیده ام. رنگم پریده. به خودت نگاه كردی؟ ما رو چه به این حرف ها، ما بادمجان بمیم، آفت مافت نداریم.» گفتم: «شما كه اینو بگی تكلیف ما معلومه. یعنی نور ما فكر می كنم در واقع مال آتیش جهنم باشه كه زبونه  می كشه این طور نیست؟» با اینكه تعارف كرده بودم خیلی جدی گفت: «چرا همین طوره!»

سه شنبه 29/11/1387 - 15:33
شهدا و دفاع مقدس
یک وقت بدون اطلاع وارد محله ای برای دیدن خانواده شهیدی شدیم ، دیدیم محله پر از جمعیت است و برای ورود مقام معظم رهبری ، گاو و گوسفند آماده کرده اند. آقا با دیدن صحنه ناراحت شدند و فرمودند: مگر من نگفتم مزاحم مردم نشوید و دیدار من بدون اطلاع قبلی باشد. ما عرض کردیم: آقا ، از دفتر اطلاع نداده اند . بالاخره آقا وارد منزل پدر شهید شدند و فرمودند: بگو ببینم چه کسی آمدن مرا به شما اطلاع داده است ، آیا از دفتر اطلاع داده اند؟

پدر شهید عرض کرد: نه آقا ، من دیشب حاج آقا روح الله را در  خواب دیدم . پسرم علی رضا نیز در کنار امام ( ره) نشسته بود . امام (ره) رو به من کردند و فرمودند: فلانی ، فردا شب مهمان عزیزی داری ، از مهمانت پذیرایی کن . گفتم: مهمان من کیست؟ فرمودند: رهبر مهمان شماست ، با تعجب گفتم رهبر می خواهد به خانه ما بیاید؟! پسرم گفت : بله بابا ، رهبر می خواهد به خانه ما بیاید از ایشان پذیرایی کنید.
 
حجت الاسلام احدی ( از اساتید حوزه علمیه قم) 

سه شنبه 29/11/1387 - 15:22
دعا و زیارت

حضرت آیت الله بهجت فرمودند:

در منطقه جاسب قم گروهی از کشاورزان در زمان گذشته با شتر و قاطر به زیارت حضرت ثامن الحجج علیهم السلام مشرف می شوند و هنگام مراجعت  و وارد شدن در محدوده جاسب پیرمردی از اهل محل را می بیند که در گرمای روز کوله باری از علف به دوش کشیده و با مشقت بسیار به خانه می رود، مسافرین مشهد مقدس که او را می بینند زبان به شماتت و سرزنش می گشایند که: پیرمرد، زحمت دنیا را ول کن نیستی، آخر بیا تو هم لااقل یک بار به مشهد مقدس سفر کن. و این سخن را تکرار و او را بسیار توبیخ می کنند. پیرمرد خسته و پاک دل زبان می گشاید و می گوید: شما که به زیارت آقا رفتید و به آقا سلام دادید، جواب گرفتید یا نه؟ می گویند: پیرمرد، این چه حرفی است که می زنی مگر آقا زنده است سلام ما را جواب بدهد؟! پیرمرد می گوید: عزیزان، امام که زنده و مرده ندارد، ما را می بیند و سخنان ما را می شنود، زیارت که یک طرفه نمی شود.آنان می گویند: آیا تو این عُرضه را داری؟ وی می گوید: آری ، و از همان جا رو به سمت مشهد مقدس می کند و می گوید:« ألسلام علیک یا امام هشتم » و همه با کمال صراحت می شنوند که به آن پیرمرد به نام خطاب می شود که: علیکم السلام آقای فلانی » و بدین ترتیب زائرین همگی خجالت کشیده و پشیمان می شوند که چرا سبب دلشکستگی این مرد نورانی شدند.

سه شنبه 29/11/1387 - 15:18
دعا و زیارت
باران رحمت بر نمازگزار
امام علی (علیه‌ السلام):
لَو یَعْلَمُ المُصَلِّی ما یَغْشاهُ مِنَ الرَّحمَةِ لَما رَفَعَ رَأسَهُ مِنَ السُّجودِ.
اگر نماز گزار می‌دانست که تا چه اندازه مورد رحمت خداوند است، هرگز سر از سجده برنمی‌داشت.
If the person in prayer knew to what extent he is overwhelmed with Allah‘s mercy, he would never raise his head from (the state of) prostration.
تصنیف غررالحكم، ص 175

سه شنبه 29/11/1387 - 15:2
شعر و قطعات ادبی

دل رها باید كنم زین نام و ننگ
پاك مى باید از این آیینه زنگ
تا به كِى دربندِ خواهشهاو خویش
كِى رها خواهم شدن زین جاى تنگ
چند دانه دام شد ما را گرفت
اُف بر این دنیاى حیلت كار دنگ
دشنه ها آید زپیش و پس به جان
زشت باشدخواب درمیدان جنگ
بُد همه آمال ما چون شیشه اى
كز قفا دارد هزاران پاره سنگ
تارهاى عمر لرزانند و سست
كَز اجل دارند برخود ترس چنگ
ره سپردند دوستان تاكوى دوست
كى رسد نوبت به این حیران لنگ؟

دوشنبه 28/11/1387 - 21:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته