• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 399
زمان آخرین مطلب : 6116روز قبل
اخبار
گرانقیمت ترین عطر دنیا
 
www.hamtaraneh.com
 
یک شیشه عطر به قیمت 215 هزار دلار آمریکا، گرانقیمت ترین عطر دنیا لقب گرفت.
مدلی از عطر امپریال مجستی(Imperial Majesty) که در یک ظرف بلوری 500 میلی لیتری از کریستال باکارا قرار دارد و با یک الماس پنج قیراطی در یک حلقه طلای 18 قیراطی تزئین شده است، در تعداد محدودی ارائه شد.
این عطر که توسط شرکت انگلیسی Clive Christian تولید شده است، توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان گرانترین عطر جهان نامیده شد.
تنها ده شیشه از این عطر منحصر به فرد تولید شده است. برای فروشگاه هایی که قدرت خرید این گونه عطر را ندارند، مدل ارزانتری از آن که شامل ترکیباتی از وانیل تاهیتی و صندل هندی است به قیمت 2350 دلار برای هر انس ارائه شده است.
پنج شنبه 22/9/1386 - 10:37
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

آخ. رفت تو دماغم

پنج شنبه 22/9/1386 - 10:9
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

آخر بدشانسی

 

پنج شنبه 22/9/1386 - 10:7
اخبار

پزشك مصری: حضرت مهدی(ع) منم!

پایگاه خبری تقریب: یك پزشك مصری ناگهان در مصلای نماز جمعه یكی از شهرهای عربستان سعودی شروع به سخنرانی كرده و اعلام كرد كه حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش پایگاه خبری تقریب، این پزشك مصری طی سخنان خود در نمازجمعه در مورد شرایط و تصمیماتش سخن گفت و پس از اتمام سخنانش از مسجد جامع خارج شد تا خود را به نیروهای امنیتی تسلیم كند.

پس از دستگیری توسط نیروهای امنیتی مشخص شد كه وی یك پزشك است و در بیمارستان ملك خالد استان مجمعه عربستان كار می كند و مقامات این استان تصمیم گرفته اند وی را از كشور تبعید كنند.

نیروهای امنیتی به روزنامه الریاض چاپ عربستان توضیح داده اند كه وی از نوعی بیماری روانی رنج می برد و مدیریت بیمارستان ده ماه پیش به دلیل اینكه وی با خودش زیاد حرف می زد و عبارات نامفهوم به زبان می آورد، او را از بیمارستان اخراج كرده است.

بنا به گزارش روزنامه الرایة، این اولین باری نیست كه این پزشك ادعا كرده حضرت مهدی(عج) است. وی سه سال پیش نیز ادعای نبوت كرده بود

پنج شنبه 22/9/1386 - 9:14
دعا و زیارت

امام جواد (ع) از نگاه دیگران

شخصیت والای علمی اخلاقی امام جواد (ع)در نگاه خلفاء ، دانشمندان ،نویسندگان و تاریخ نگاران غیر شیعه؛ سندی گویا بر جایگاه رفیع این امام همام در بین مسلمانان می باشد كه به عنوان نمونه  به چند مورد آن اشاره می شود  

 

مامون عباسی

 خلیفه مقتدر عباسی در پاسخ به اعتراض بزرگان بنی عباس در خصوص به تزویج در آوردن دخترش " ام الفضل " به امام جواد (ع) ،این امام همام را اعجوبه عصر خواند و گفت : " قد اخترته لتبریزه علی كافه  اهل الفضل فی العلم والفضل مع صغر سنه والاعجوبه فیه بذالك " من بدان جهت وی را به دامادی خود برگزیدم كه با كمی سن در علم و فضیلت بر همه اهل زمان برتری دارد و اعجوبه ای است در علم و دانش .

 

بحارالانوار ،ج50، ص75 ? موسوعه الامام الجواد(ع)، ج1 ،ص360 و 363. اعیان الشیعه ،ج3 ،ص 129 .

 

 

 

اسقف بزرگ مسیحی

اسقف مسیحی پس از آگاهی یافتن از علم ودانش امام جواد (ع) در مسائل پزشكی گفت :

به نظر می رسد این شخص " امام جواد (ع) " پیامبری از نسل پیامبران است .

 

المناقب لابن شهر آشوب ،ج4 ،ص389  -موسوعه الامام الجواد (ع) ،ج1 ،ص362.

 

 

 

سبط بن جوزی 

یوسف بن قزا اغلی بن عبداالله  بغدا دی مشهور به سبط بن جوزی پس از بیان تاریخ تولد و شهادت حضرت می نویسد : كان علی منهاج ابیه  فی العلم والتقی و الزهدوا الجود.

 

او در علم و تقوی ،پرهیزگاری و سخاوت چون پدر بزرگوارش "امام رضا (ع)  " و دنباله رو او بود. 

 تذكره الخواص ،ص202 ? الامام جواد (ع) ،ص72 .

 

 

ابن ابی طلحه

ابن ابی طلحه در كتاب مطالب السؤول فی المناقب آل الرسول در باره شخصیت امام جواد (ع) می نویسد: او گرچه صغیر السن است ولی كبیرالقدر و رفیع الذكر می باشد .

 

كشف الغمه ،ج2 ،ص186 ? سرورالفؤاد ،ص40 .

 

 

ابن صباغ مالكی

 علی بن محمد احمد مشهور به " ابن صباغ " فقیه مالكی و متوفای 855 در مكه پس از بیان گوشه ای از خصوصیات زندگی حضرت جواد (ع) ، می نویسد:

 ودر جای دیگر می افزاید:چه گوییم ما در جلالت و مقام امام چواد (ع) و فضیلت كمال و عضمت و جلال او ،حضرتش در میان طبقات ائمه (ع) سنش كمتر از همه و قدر و شانش  اعظم است . او در اندك مدتی از عمر شریفش كراماتی بسیار و معجزاتی بیشمار از خود نشان داده و معارج و فضیلت كمال را طی كرده و از رشحات و تراوش دانش و بینش خود اثرها گذاشته و از نفحات و ریزش فضل كمالش بی اندازه و شمار فیوضاتی به عالم علم نثار فرموده ، چه با مجالس و محافلی كه متكلم به احكام گردیده و از مسائل ، حلال و حرام را بیان نموده و زبان دشمنان وخصم بدفرجام را به منطق صحیح و گفتار ملیح خود الكن و كلیل كرده و گه ،بسیار انجمن و محفلی كه در صدر جلساء و راس خطبا وبلغاء قرار گرفته و در برابر خود تمامی فصحاء و علما و حكما را تحت شعاع گذارده .

حلیه الابرار ،ج 4،ص568 ?الفصول المهه ،ص266 ? موسوعة الامام الجواد (ع) ،ج1 ،ص364 ? سرور الفؤاد ابوالقاسم سحاب ، ص 40 و 41 .

 

صلاح الدین صفدی

خلیل بن ابیك  بن عبدالله ،معروف به صلاح الدین صفدی  - اهل صفد ? ادیب و مؤرخ نامدار اهل فلسطین كه در حدود دویست تصنیف از وی برجای مانده ، می نویسد:

محمد بن علی ،همان جواد بن رضا (ع) بن الكاظم موسی بن الصادق جعفررضی الله عنهم است .لقب او جواد ، قانع و مرتضی است . وی از فرزندان اهل بیت نبوت است كه در سخاوت شهرت داشت تا جائی كه او را جواد (ع) ، نام نهاده اند  ، او یكی از امامان دوازده گانه است .

الوافی بالوافیات ،ص105 ? الامام محمد الجواد (ع) ، ص73 .

 

ابن تیمیه

ابن تیمیه می گوید : محمد فرزند علی ملقب به جواد از بزرگان و اعیان بنی  هاشم است كه در سخاوت و بزرگواری شهرت تام دارد . منهاج السند ، ص 127.

 

یوسف بن اسماعیل نبهانی

یوسف بن اسماعیل نبهانی حنفی ادیب و شاعر فلسطینی ،متولد 1350 هجری كه از وی سیزده كتاب مهم بر جای مانده، می نویسد:

محمد جواد فرزند علی رضا (ع) از بزرگان امامان و چراغ هدایت امت و سادات اهل بیت (ع) است كه عبدالله شبراوی شافعی نیز از وی در كتاب خود " الاتّحاف بجبّ الاشراف " با ستایش و تكریم یاد كرده است . جامع كرامات الاولیاء ،ج1 ،ص100 .

 

محمود بن وهیب بغدادی فنخی

محمد الجواد (ع) فرزند علی بن الرضا (ع) است كنیه او مانند كنیه جدش محمد الباقر ،ابو جعفراست رضی  الله عنهما .

سه لقب وی جواد ، قانع و مرتضی است كه مشهورترین آنها " جواد" است . رنگ پوست او سفید ،قامتش معتدل و نقش انگشترش نعم المقدّرالله، و وارث علم پدر بود.

جوهرة الكلام  ، ص147  - الامام الجواد (ع) ،ص76 .

 

علی جلال حسینی

علی جلال حسینی دانشمند بزرگ مصری می نویسد :

محمد الجواد ابو جعفر دوم فرزند علی (ع) در سال 195 هجری در مدینه دیده به جهان گشود. وی با وجود سن كم در علم و فضیلت سرآمد همه عالمان و اهل فضیلت زمان خویش بود.

الحسین ، ج 2،ص207- الامام محمدالجواد (ع) ،ص76? زندگانی امام جواد (ع)،ص200

 

خیرالدین زركلی

خیرالدین زركلی می نویسد :ابو جعفر جواد (ع) چون اجداد خویش مقام بلندی داشت . هوشمند و خوش بیان بود و استعداد نیرومند و اصیلی داشت.

الامام محمد الجواد (ع) ،ص76 ? زندگانی امام جواد (ع) ص200

آری چنین بود كرامات جلیل و مناقب او.
دوشنبه 19/9/1386 - 6:14
دعا و زیارت

تولد امام جواد (ع)  

تولد مبارك امام جواد (ع) نه تنها پایان بخش دلهره های شیعیان وافشای نیت  فرصت طلبان و سود جویانی چون فرقه واقفیه بود، بلكه آغاز فصل نوینی از تاریخ ائمه اطهار است .

راویان و تاریخ نگاران شیعه اقوالی را درباره تاریخ تولد حضرت ذكر كرده اند :

1- شیخ كلینی در اصول كافی ، شیخ مفید در ارشاد، رمضان  هجری195

ابن شهر آشوب در مناقب و قتال روضه الواعظین اربلی در كشف الغمه روز ولادت را 19 رمضان 195 هجری ذكر كرده اند.

2-  قولی 15  رمضان 195 هجری ..

3- شیخ طوسی از احمد بن محمد  عیاش در انوار البهیه 10 رجب 195 هجری را روز ولادت حضرت دانسته است.

الكافی ج1 ص492  ،  موسوعه الامام الجواد ج1 ص7و8 . المناقب لابن شهر آشوب ج4 ص379 ، كشف الغمه ج2 ص343و345و362 . بحار الانوار ج50 ص11  ،  مسار الشیعه ص 43 . مصباح المتهجد ص805  ،  الانوار البهیه ص249

 

برخی تولد حضرت را در شب جمعه و برخی روز جمعه ذكر كرده اند .

در میان اقوال چهار گانه، فرازی از دعای ناحیه مقدس ، قول چهارم را تایید می نماید آنجا كه حضرت می فرمایند:

  " اللهم انی اسئلك بالمولدین فی رجب محمدبن علی الثانی و ابنه علی بن محمد المنتخب ."

 

داستان تولد امام جواد(ع)

علامه  مجلسی (ره) در جلاءالعیون می نویسد: ابن شهر آشوب به سند معتبر از حكیمه خاتون دختر امام موسی كاظم (ع) روایت می كند كه :

روزی برادرم حضرت رضا(ع) مرا طلبید و فرمود:

 ای حكیمه امشب فرزند مبارك خیزران متولد می شود و باید تو در وقت تولد او حاضر باشی.

من در خدمت آن حضرت ماندم , چون شب فرا رسید حضرت مرا با خیزران و زنان قابله به حجره آورد و چراغی نزد ما افروخت و از حجره بیرون رفت و در را بر روی ما بست .

حكیمه خاتون می افزاید : خورشید امامت با بدنیا آمدنش حجره را نورانی كرد بر آن حضرت پرده نازكی چون جامه احاطه كرده بود و نوری از حضرت ساطع  می شد

چون نور مبین را در دامن گرفتم . آن پرده حائل را از خورشید جمالش دور كردم . حضرت امام رضا(ع) به حجره آمد .

پس از آنكه حضرت جواد (ع) را در جامه ها  مطهر پیچیده بودیم و حضرت رضا(ع) آن گوشواره  امامت را از ما گرفت  و در گهواره عزت و كرامت گذاشت و آن مهد شرف و عزت را به من سپرد و فرمود : از این گهواره جدا مشو .

چون روز سوم ولادت فرا رسید، امام جواد(ع) دیده حقیقت  بین خویش را به آسمان گشود وبه سوی راست و چپ نظر كرد و به زبان فصیح ندا داد :

"اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله ." 

چون این حالت غریب  را از آن نور دیده مشاهده كردم، به خدمت حضرت رضا(ع) شرفیاب شدم و آنچه دیده و شنیده بودم را به خدمت حضرت عرض كردم .

حضرت فرمود :پس از این عجایب  بسیار را بیش از آنچه مشاهده كردی، مشاهده خواهی كرد.

منتهی الامال  ج2 ص572و573  ،  المناقب ج4 ص394 ، بحار النوار ج48 ص316 و ج50 ص10، الانوار البهیه ص250 ، حلیه الابرار ج4 ص524 ، الثاقب فی المناقب ص504 ، مدینه المعاجز ج7 ص260 

 

القاب امام

حضرت رضا(ع) بر اساس نصبی كه از پیامبر اكرم (ص) و امیر موُمنان علی (ع) به اورسیده بود فرزند خود را به جواد , زكی , و تقی ملقب فرمودند .

به جزء این سه لقب حضرت جواد(ع) دارای القاب دیگری چون , قانع  , مرتضی , نجیب : منتخب , متقی , متوكل , مرض , المختار , عالم   نیز بودند ...

اما به جهت جود و سخاوت فراوان مشهورترین لقب امام محمد تقی (ع) به جهت جهت جود و سخاوت فراوانی (( جواد)) است .  ......

گذشته از این امام (ع) در بین شیعه و سنی به باب المراد نیز شهرت دارد

 

كنیه امام جواد (ع)

كنیه حضرت امام جواد (ع) ابو جعفر است كه به وی ابو جعفر كافی نیز گفته می شود ابوجعفر اول كنیه امام پنجم امام محمد باقر(ع) است به طور خاص ابو علی به امام نهم گفته می شود

 

 

 

 

دوشنبه 19/9/1386 - 6:11
دعا و زیارت

امامت در حدیث

در احادیث نبوی , امام شناسی  جزئی از تفقه ضروری دین شناخته شده و امامت، بخشی از اسلام و امامان ، نجوم آسمان هدایت و جدا ناشدنی از قرآن و نیز خلیفه ، وصی,  ولی امر و حاكم معرفی شده اند.

 الف: در روایتی آمده است : " من مات بغیر امام ( و لم  یعرف امام زمانه ) مات میتة جاهلیة " . " كسی كه بمیرد بدون آنكه امامی داشته باشد یا امامش را نشناسد, او به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است ". ( كنز العمال ج 6 ص 65 و مسند احمد بن حنبل ج 4 ص 96 و محاسن برقی ص 156 و غیبت نعمانی ص 62 ) ضرورت امامت را از دیدگاه اسلام به طور وضوح بیان كرده است .

این حدیث با تعبیرات متفاوت در كتابهای معتبر و مورد اعتماد حدیثی توسط محدثین شیعه و سنی نقل شده است

ب : در روایت دیگر آمده است"ان الحجة لا تقوم لله علی خلقه الا بامام حتی یعرف " حجت بر مردم تمام نمی شود مگر به وسیله امام آنگاه كه شناخته شود . این احادیث گرچه با تعبیرهای مختلف نقل شده است, اما  

معارف اسلامی صحیح مسلم ج3،ص1478 ( حدیث 58 از باب اماره ) و مسند احمد بن حنبل ج 2 ص 83 و 93 و اصول كافی ج 1 ص 135 و قرب الاسناد ص 153 و بحار الانوار ج 23 ص 30

ج : در روایتی آمده است: " لا تخلوا الارض من حجة ظاهر او خاف مغمور. " ." زمین از حجت و امام خالی نمی ماند چه امامتش آشكار ویا مخفی و مقهور باشد ". این حدیث با تعبیرهای متفاوت در نصوص اسلامی آمده و مبین آن است كه نبود امام در جامعه بشری موجب نابودی شریعت الهی و گمراهی مردم و خلط حق و باطل می گردد . (معارف اسلامی اصول كافی ج 1 ص 136 و بحار الانوار ج 23 ص 20 و نهج البلاغه خطبه 1) 

جدای از احادیثی كه بیانگر ضرورت امامت و لزوم رهبری امت است , روایات بسیار دیگری نیز تحت عناوینی چون خلیفه، ولی امر، حاكم، امیر، و والی نقل شده است كه اصل اجتناب ناپذیری امامت را در اسلام بوضوح بیان كرده است .

به عنوان نمونه این حدیث از امام رضا (ع) حائز دقت و بررسی است :

"انا لا نجد فرقة من الفرق و لا ملة من الملل بقوا و عاشوا الا بقیم و رئیس لمالا بدلهم منه فی امر الدین و الدنیا فلم یجز فی حكمة الحكیم ان یترك الخلق بلا رئیس و هو یعلم انه لا بدلهم منه و لا قوام لهم الا به فیقاتلون به عدوهم و یقسمون به فیئهم و یقیم معهم جمعتهم و جماعتهم و یمنع ظالمهم من مظلومهم ."

 

 گفت: فرمود تمام آنها از قریشند . صحیح مسلم،ج3 ص 1453طبع بیروت(دارالاحیاءالتراث العربی)

ائمه اطهار

در راویات شیعه و سنی تعداد ائمه اطهار 12 نفر و همگی از قریش ذكر شده است . در صحیح مسلم از جابر بن عمره نقل شده است كه : "سمعت رسول الله (ص) یقول : لایزال الاسلام عزیزاً الی اثنی عشر خلیفه  ثم قال كلمة لم افهمها ! فقلت لابی ما قال ؟  قال كلهم من قریش ".

جابر بن عمره می گوید پیامبر فرمود : اسلام همواره عزیز خواهد ماند تا دوازده خلیفه بر آنان حكمرانی كنند. آنگاه سخنی فرمودند كه من نفهمیدم به پدرم_ كه نزدیكتربه پیامبر بود ، گفتم چه فرمود ؟

پیامبر اكرم (ص) به مناسبتهای گوناگون نام این دوازده امام را ذكر كرده اند:

جابر بن عبد الله انصاری می گوید : هنگامیكه آیه " اطیعوا الله  و اطیعوا الرسول و اولی الامر منكم" ( نساء /59 ) نازل شد .

به رسول خدا (ص) عرض كردم : ما خدا و رسولش را شناخته ایم ،اولی الامر چه كسانی هستند كه اطاعت از آنها بر ما واجب شده است ؟

فرمود: آنان جانشینان من هستند و امامان بعد از من كه اولین آنان علی و سپس به ترتیب حسن بن علی , حسین بن علی , علی بن حسین , محمد بن علی , كه در تورات به باقر معروف است و تودر آن  زمان اورا درك خواهی كرد , هر گاه او را مشاهده كردی سلام مرا به او برسان. جابر, پس از محمد بن علی , نام بقیه آنان را بدین ترتیب نقل كرده است :

"جعفر بن محمد , موسی بن جعفر , علی بن موسی , محمد بن علی ,  علی بن محمد , حسن بن علی و پس از او فرزندش كه نام و كنیه او با نام و كنیه من یكی است .( نام : محمد  و كنیه: ابو القاسم ) كه خداوند او را بر همه جهان حاكم می كند  و او همانی است كه از نظر مردم پنهان می شود , غیبت او به درازا كشیده می شود، تا آنجا كه تنها افرادی  كه ایمانشان استوار , آزموده و عمیق است ، بر عقیده خود بر امامت وی باقی می مانند".

منتخب الاثر ص 101 ، مناقب مرتضوی ،تاُلیف كشفی ترمزی حنفی ص 560

 غیر از آنكه نام هر امام توسط امام ، ذکر شده است در بسیاری از احادیث وارده از سوی ائمه نام همه ،  ائمه اطهار ذکر شده است . این روایات بالغ  بر 130 روایت است .

شرایط امامت 

امامت در بینش  مكتب  تشیع، در سه شرط اساسی خلاصه می شود :

1-   علم بر تر ( افضل بودن از همه از نظر علمی )

2-   عصمت ( مصونیت از هر گونه خطا و لغزش )

3-   نصب از جانب خدا و پیامبر (ص) ?.

امام جواد (ع) همانند ائمه دیگر دارای این شرایط بود هر چند كه سن حضرت(ع) به هشت سال نمی رسید.

در بینش توحیدی و مكتب تشیع سن ملاك و معیار  برای امامت نیست همانگونه كه ملاك و معیار  برای پیامبری  و نبوت به شمار نمی رود.

حضرت یحیی (ع) و حضرت یوسف (ع) در كودكی به پیامبری رسیده اند ، و عیسی  پیامبر نیز در كودكی و در گهواره فرمود: " قال انی عبدالله اتنی الكتاب وجعلنی نبیا" . " خداوند مرا پیامبر خود قرار داده و كتاب به من عطا فرموده است." ( مریم /30 )

از اینرو امام رضا (ع) در اظهار نظر بعضی از یاران خود،  مبنی بر كم بودن سن امام جواد(ع) برای امامت فرمودند : " سن عیسی (ع) در هنگام نبوت كمتر از سن فرزند من بوده است ". روضه الواعظین ، ص 203

امام رضا ( ع) در جایی دیگر در راستای ابهام زدایی از جانشین بودن امام جواد (ع) با سن كم پس از وی ،  به جانشینی سلیمان از داود استناد می كند و می فرماید : " حضرت سلیمان زمانی كه هنوز كودكی بیش نبود و گوسفندان را به چرا میبرد،حضرت  داود (ع) او را جانشین خود كرد ، در حالیكه عُباد و علمای بنی اسراییل این عمل ( جانشین  بودن سلیمان را ) را انكار می كردند". الكافی, ج 1 ,ص 383

انتصاب امام جواد (ع) از سوی پیامبر (ص) بر كسی پوشیده نبود،  چرا كه نام مبارك امام جواد (ع) در زبان پیامبر (ص) و معصومین قبل آمده بود.

در كنار شنیده شدن نام امام جواد (ع) در زبان پیامبر(ص) و معصومین پس از وی و تصویری از عصمت حضرت در عینیت جامعه آنچه برای غیر شیعه، تعجب آور بود و آن را می توان سندی گویا بر امامت حضرت جواد (ع) و حتی اثبات امامت ، ائمه دیگر در نزد غیر شیعه بر شمرد ، علم لَدنی حضرت امام جواد (ع) است كه اختصاص به امام دارد ، پاسخگویی وی به علما ء و دانشمندان بزرگ عصر خویش آن هم در سن هفت هشت سالگی , علم امامت خود را به منصه ظهور رساند.

"ما هیچ گروه و ملتی را نیافته ایم كه بتواند بدون رئیس و رهبر به حیات خود ادامه دهد؛  زیرا مردم در این امور به  رهبر و زمامداری نیازمندند .ناگزیر خداوند حكیم نیز مردم را بدون رهبر و امام به حال خودرها نكرده است، تا بتوانند به رهبری وی با دشمنان خود بجنگند و درآمدهای عمومی را توزیع كنند و او (وحدت و اتحادشان را حفظ نماید و) جمعه و جماعتشان را بر پا كند و جلو تجاوز ظلم ،گرفته شود و امنیت مظلومان تاُمین گردد ". معارف اسلامی, ص 202و 203 علل الشرایع ج1 ص183
دوشنبه 19/9/1386 - 6:4
دعا و زیارت
یا جوادالائمه ادرکنی


«ألسَّلامُعَلَیکَیااَباجَعفَرٍمُحَمَّدَبنَعَلیٍّالبَرَّالتَّقِیَّ»



شهادت مظلومانه و جانسوز نهمین پیشوای شیعیان و پار? تن حضرت علی بن موسی الرّضا(علیهما السلام)، باب المراد عالمین جـوادالأئـمـه، حضرت امام محمّد تقی(علیه السلام) را محضر مقدّس و منوّر حضرت حجة بن الحسن العسکری(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان و محبّان آنحضرت تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.



 


                   ** ای بین ائـمه نام نامیت جـواد(ع) **
                                              **
ای جـسـم تـو زیـب آفـتاب بـغـداد **


                   ** مگـذار بـمـیـرم و نـبـینم حـرمـت **
                                              **
ازمن همه التماس و ازتو امداد ** 
 

دوشنبه 19/9/1386 - 6:3
دعا و زیارت

قطب راوندی روایتکرده است از ابومسافر که حضرت امام محمدتقی(علیه السلام)
در عصر آن شبی که به عالم بقا رحلت کرد و به شهادت رسید، فرمود:
من امشب از دنیا خواهم رفت. پس جـوادالائـمـه
(علیه السلام)

فرمودند که ما اهلبیت هرگاه خدا دنیا را از برای ما
نخواهد ما را بجوار رحمت خود می برد. (1)



 


(1) جلاءالعیون، ص

دوشنبه 19/9/1386 - 6:1
دعا و زیارت

قَالَ الإمام
مُحَمَّد تَقی(عَلَیهِ السَّلامُ):
لَیسَ لِبَخیلِ راحَة، وَ لا لِحَسُودِ
لذَّة، وَ لا لِمُلوکِ وَفاء، وَ لا لِکَذوبِ مُروَّة.


جوادالائمه حضرت امام محمد تقی(علیه السلام)
فرمودند: بخیل را آسایش نیست، حسود
را خوشی و لذت نیست، پادشاهان
را وفاء نباشد، دروغگو را مروت
و مردانگی نیست. (1)



 


(1) تحف العقول، ص473، ح48.

دوشنبه 19/9/1386 - 6:0
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته