• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 104
زمان آخرین مطلب : 5052روز قبل
طنز و سرگرمی

رزم رستم و virus


 

كنون رزم virus و رستم شنو

 

                                دگرها شنیدستی این هم شنو

 

  که اسفندیارش یکی disk داد  

 

                                 بگفتا به رستم که ای نیکزاد

 

  در این disk باشد یکی file ناب

 

                                  که بگرفتم از سایت افراسیاب

 

  برو خرمی کن بدین disk هان

 

                                 که هم نون و هم آب باشد در آن

 

  تهمتن روان شد سوی خانه اش

 

                                 شتابان به دیدار رایانه اش

 

  دگر صبر آرام و طاقت نداشت

 

                                 مر آن disk را در drive اش گذاشت

 

  نکرد هیچ صبر و نداد هیچ لفت

 

                                 یکی list از root دیسکت گرفت

 

  در آن disk دیدش یکی file بود

 

                                   بزد enter آنجا و اجرا نمود

 

  به ناگه چنان سیستمش کرد hang

 

                                   که رستم در آن ماند مبهوت و منگ

 

  تهمتن کلافه شد و داد زد

 

                                    ز بخت بد خویش فریاد زد

 

  چو تهمینه فریاد رستم شنود

 

                                    بیامد که لیسانسش رایانه بود

 

  بدو گفت رستم همه مشکلش

 

                                     وزان disk و برنامه قابلش

 

  چو رستم بدو داد قیچی و ریش

 

                                     یکی دیسک bootable آورد پیش

 

  یکی toolkit اندرآن disk بود

 

                                        بر آورد آن را و اجرا نمود

 

  به ناگه یکی رمز virus یافت

 

                                     پی حذف امضای ایشان شتافت

 

  چو virus را نیک بشناختش

 

                                      مر از bootsector بر انداختش

 

  یکی ضربه زد بر سرش toolkit

 

                                    که هر byte آن گشت هشتاد bit

 

  به خاک اندر افکند virus را

 

                                     تهمتن به رایانه زد بوس را

 

  چنین گفت تهمینه با شوهرش

 

                                      که این بار بگذشت از پل خرش

 

  دگر بار برنامه این سان مکن

 

                                         ز رایانه اصلا تو صحبت مکن

 

 

حالا اگه خوندی و خوشت اومد یه نظر بده

شنبه 7/6/1388 - 14:41
خواستگاری و نامزدی

از ژرفای شبی سیاه موجودی محیر العقول پرنده و ترسناک بیرون پرید که بیش از شش سال باعث وحشت مردم شد.
در ابتدا وجود او را هیچکس باور نمی کرد هیچ کس وقتی به گفته های اهالی جنوب غربی لندن که مدعی بودند موجودی را دیده اند که پرواز می کرد وقعی نمی گذاشت اما گزارشات ادامه یافت و در 1838 نقل تمام محفل بود
.
جین آلزوپ دختری جوان و زیبا بود که با دو خواهر و پدرش در خانه کوچکی در کوچه بیرهیند زندگی می کرد او شنیده بود که مردم درباره جک چشم سرخ چیزهایی می گویند اما اعتنایی به این افسانه نداشت

یک شب ضربه هایی پیاپی به در خانه آنها خورد جین نزدیک در رفت و شنید که من افسر پلیس هستم برایم چراغی بیاورید جک چشم سرخ را دسگیر کردیم.
جین با خود اندیشید و لابد راست می گوید. به سرعت دوید و شمعی آورد و از خانه بیرون دوید اما به محض اینکه شمع را به مرد داد او گردنش را گرفت و بازویش را بدور گردن او حلقه کرد و به تن و بدن او چنگ کشید
.
دختر جیغ کشید و خود را رها کرد مرد او را تعقیب کرد و موهایش را گرفت و به صورت و گردنش چنگ زد. خواهر دختر با صدای جیغ او به خیابان دوید و فریاد زد تا مردم به کمک آیند اما پیش از آنکه کسی بتواند راه مرد را ببندد او در تاریکی ناپدید شد
.
جین بعدا چنین شرح داد: کلاهی عجیب بر سر داشت و لباس چسبان سفیدی مثل مشمع بر تن صورتش مخفی بود اما چشمانش مثل دو تکه آتش می درخشید ناخنهایش چنگالهای بلندی داشت و از دهان او دود سفید و ابی بیرون می زد. این شرح و توصیف بعدها بارها و بارها شنیده شد همیشه همان چشمهای دوزخی چنگالها و لباس چسبان سفید
.
لوس اسکیل 18 ساله هنگام غروب از منزل برادرش خارج شد خواهرش همراه او بود در کوچه حرکت می کردند که شبح بلند سیاهی از تاریکی بیرون پرید شعله سرخی از دهانش خارج می شد به چشمان لوسی آسیب رساند
.
در طی سالها 1850 و 1860 جک چشم سرخ در همه انگلستان دیده شد بخصوص در مرکز کشور. در 1870 بعضی از مقامات پلیس و ارتش که برای دتگیری او در کمین بودند گزارش کردن که به شدت توسط شبحی که از تاریکی بیرون جهیده آنها را مضروب کرده سپس به سقف پاسگاه آنها پریده صدمه خورده اند. مردم خشمگین در محله لینکلن در شب سال نو 1877 به سوی جک شلیک کردند اما او قهقهه ای زد و ناپدید شد
.
تا به امروز کسی نفهمیده جک که یا چه بوده مدتی سوظن متوجه شخصی به نام مارکیز واترفورد شده بود اما گرچه او یکی از دیوانه ترین دیوانگان دوران ویکتوریا بود اما آدم شروری نبود
.
چشمان دوزخی جک آخرین بار در 1904 در لیورپول دیده شد و 67 سال بعد از اولین باری که او را دیده بودند از زمین به سقف خانه ای پرید و ناپدید شد
.
آیا او برای همیشه ناپدید شده است؟

شنبه 7/6/1388 - 14:30
موسيقي

دانلود تیتراژ ماه عسل با صدای آقای ریاحی.

حجم 700 kb

دانلود با اینترانت

http://snd.tebyan.net/1388/06/mah_asal_2.mp358138.mp3

شنبه 7/6/1388 - 13:44
دانستنی های علمی
سقراط گفته یونانی ها دروغگو هستند ولی خود سقراط هم یونانیه پس دروغ میگه که یونانی ها دروغ میگن پس یونانیها راستگو هستند و سقراط هم که یک یونانیه پس راستگوست پس راست میگه که یونانیها دروغگو هستند پس...........آخر یونانیها دروغگواند یا راستگو !؟
پنج شنبه 5/6/1388 - 13:28
دانستنی های علمی
-با 30 گرم طلا نخی به طول 81 k/m می توان درست کرد .
-آیا میدانستید که تیز پروازترین حیوانات جهان پرندگانیاند كه «پرستوك» نامیده میشوند پرستوك دم خاردار كه در آسیا زندگی میكند ، قادر است با سرعتی بیش از صد و شصت كیلومتر در ساعت پرواز كند و با بالاترین میزان سرعت یك قطار سریعالسیر رقابت كند
آیا میدانستید حس بویاییه مورچه با حس بویاییه سگ برابری میكند.
-آیا میدانستی که در یك سانتی متر پوست شما دوازده متر عصب و چهار متر رگ و مویرگ وجود دارد.
-موش دو پای افریقائی ، بی آنکه سرش را برگرداند ، می تواند پشت سرخود را ببیند این جانور ، از میدان دیدی برابر سیصد و شصت درجه برخوردار است.
-آیا میدانستید که جنگ جهانی دوم خونین ترین جنگ بوده كه در آن حدودا" پنجاه و شش میلیون نفر جان باختند.
-عجایب هفتگانه تاریخی را میتوانید نام ببرید؟؟: اهرام مصر , باغهای معلق بابل , مجسمه زئوس , معبد دیانا , مجسمه آپولو , آرامگاه ماسولوس , فانوس دریای اسکندریه.
- هر تكه كاغذ را نمیتوان بیش از 9 بار تا كرد.
-در هرم خئوپوس در مصركه 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه ای سنگ بكار رفته كه میتوان با ان دیواری اجری به ارتفاع 50 cmدر دور دنیا ساخت.
-آیا میدانستید که هر سال از 600/557/31ثانیه تشكیل شده است.
-آیا میدانستید که سرعت صوت در فولاد 14 بار سریعتر از سرعت ان در هواست.
-آیا میدانستید 30 برابر مردمی كه امروزه بر سطح زمین زندگی میكنند در زیر خاك مدفون شده اند .
-آیا میدانستید در هر ثانیه بیش از ۵۰۰۰ بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون بر خورد میکند و تصویری را که شما تماشا میکنید بوجود می اورد.
-اولین شبکه ی تلویزیونی جهان (شبکه انگلستان bbc )در سال ۱۹۲۹ پخش برنامه های ازمایشی را اغاز کرد و در سال ۱۹۳۹ برای اولین بار در جهان این برنامه ها منظم و دایمی شد.
- آیا میدانستید که طولانی ترین دوران پادشاهی بر اساس مدارك تاریخی متعلق به پادشاه مصر میباشد كه تقریبا" دو هزار و سیصد سال پیش از میلاد در زمانی كه نوزادی بیش نبود تاج گذاری كرد و سلطنت او نود و چهار سال بطول انجامید.
- ایا میدانستید که در حال حاضر بیش از 6 میلیون اختراعات وجود دارد که توماس ادیسون با 1093 اختراع رکورد را در دست دارد.
-آیا میدانستید که شهر ممنوع واقع در پكن در كشور چین بزرگترین قصر پادشاهی جهان است این قصر شامل هفده قصر و پنج تالار میباشد.
- یکی از شدیدترین نعره ها در بین حیوانات به شیر آفریقایی تعلق دارد صدای نعره آنها تا سه کیلومتری شنیده میشود اسب آبی هم جزء حیواناتی ست که داری نعره بلندی میباشد ، تا آنجا که حیوانات آبی در زیر آب نعره آنها رو میشنوند ولی با همه این اوصاف شدیدترین نعره ها متعلق به والها می باشد آنها میتوانند نعره ای معادل دویست دیسیبل تولید کند برای مقایسه بایستی بگویم که این نعره از صدای موتور یک جت بیشتر می باشد.
- ایا میدانستید نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.
خوب بسه دیگه زیاد دونستید.
پنج شنبه 5/6/1388 - 13:26
دانستنی های علمی
شما نمیتوانید با حبس نفستان ، خودكشی كنید.
محال است كه آرنجتان را بلیسید .
خوكها به لحاظ فیزیك بدنی ، قادر به دیدن آسمان نیستند .
تنها غذایی كه فاسد نمیشود عسل است.
قلب انسان فشاری كافی ایجاد میكند تا به فاصله 30 فوتی (تقریباً 8 متر) خون را به خارج از بدن پمپاژ كند.
استفاده از هدفون در هر ساعت ، باكتریهای موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزایش میدهد.
پنج شنبه 5/6/1388 - 13:13
دانستنی های علمی
**غیر ممکن است که بتوانی با چشمان باز، عطسه کنی!
**56% افرادی كه دست چپ هستند، تایپیستند.
**اگر می‌خواهی از آرواره یک تمساح جان سالم به در ببری، انگشت‌هایت را در چشمانش فرو کن. فوراً به ‌شما اجازه می‌دهد كه فرار كنی!
**وقتی شخصی در سریلانکا سرش را از طرفی به طرف دیگر تكان می‌دهد، یعنی «باشه»!
**یکی از شگفتی‌های ریاضی این است‌ که وقتی عدد 111111111 را در خودش ضرب كنی، جواب خواهد شد: 12345678987654321
**«Dreamt» تنها كلمه‌ایست که در زبان انگلیسی با mt تمام می‌شود!!
**«یویو» اولین بار به عنوان یک سلاح در فیلیپین استفاده می‌شد!
**در واشنگتن‌ بیشتر از مردمانش، تلفن وجود دارد.
پنج شنبه 5/6/1388 - 13:10
سينمای ایران و جهان

 

 

اوشین و سوسانو، جومونگ و یانگوم

 

در چند سال اخیر تب سریال های کره ایی و ژاپنی در ایران بسیار بالا گرفته است. سریال هایی مانند افسانه جومونگ، جواهری در قصر، سال های دور از خانه، سرزمین های شمالی، جنگجویان کوهستان و... تا بگوییم کره و ژاپن عجیب تمدن و زنان سختکوشی داشته است و یانگوم و جومونگ قهرمانان ما شوند، گویا ما نه هزار و یک شب داشتیم، نه کتایون، نه رودابه و نه سیاوش.

هرچه قدر در متون ادبی ایران برای یافتن داستان های ایرانی جست وجو کنیم، کم است. کافیست مدیران فرهنگی کتاب قهرمانان یا افسانه های ایرانی را بخوانند تا متوجه شوند چه گنجینه ای را دراختیار داریم. از سوی دیگر خواندن متونی مانند خمسه، نظامی و مثنوی، مولوی، به متون اجباری تبدیل شود.

 درخشیدن مجموعه های شرقی در تلویزیون ایران و ارتباط برقرار کردن مخاطب با قهرمانانی چون یانگوم، هانیکو و اوشین بیش از پیش جالی خالی یک قهرمان ایرانی را در این فهرست برجسته می کند. پخش مجموعه کره ای جواهری در قصر و مورد توجه قرار گرفتن آن از سوی مخاطبان ایرانی که هر جمعه شب این مجموعه را به شدت پیگیری می کنند، مرور مجموعه های شرقی را که از سال های پس از انقلاب از تلویزیون پخش و با استقبال خوب مخاطب رو به رو شده اند، به نوعی یادآور می شود

.هنوز خاطره مجموعه "سال های دور از خانه" و شخصیت محوری اوشین که با تحمل مصائب و مشکلات عدیده، گوشه ای از زندگی ملموس ژاپنی را برجسته می کرد، از یاد مخاطب نرفته که هر هفته با توجه به محدودیت شبکه های تلویزیونی، همه را پای تلویزیون می نشاند. مجموعه ای که با محور قرار دادن سه مقطع سنی کودکی، جوانی و پیری این کاراکتر با بذل توجه مسئولان صدا و سیما عاری از هر گونه انحراف اخلاقی و بدآموزی شد و عنوان اصلی مجموعه را هم تغییر داد. طوری که حتی مسئولان تلویزیون ژاپن را به تقدیر از ایران برای بدل کردن این مجموعه به سریالی اخلاقی واداشت.

 

شاید بتوان استقبال از مجموعه سال های دور از خانه و محبوبیت این کاراکتر را به محدود بودن شبکه های سیما به دو کانال نسبت داد، ولی چند سال بعد مجموعه داستان زندگی با محوریت کاراکتر هانیکو روی آنتن رفت که توانست مخاطب زیادی را به خود جلب کند و هنوز هم پس از گذر سالیان در ذهن اکثریت باقی بماند.

 هنوز هم مردم آن دخترک سر به هوا و عجول (خصلت عمومی اکثر ژاپنی ها) را به یاد می آورند که چگونه بر سر دوراهی انتخاب با درگیری های خاصی که داشت، در هر قسمت دچار مسائلی خاص می شد و در این میان مناسبات خاص ژاپنی ها هم مورد توجه قرار می گرفت.مجموعه از سرزمین شمالی با محوریت مقطع زمانی معاصر ژاپن و اختلاف بین یک پدر و مادر که موجب جداافتادگی فرزندان آنها و شرایط بحرانی می شود، "جنگجویان کوهستان" با حضور کاراکترهایی با قدرت های فانتزی و... نهایتا مجموعه در حال پخش "جواهری در قصر" که به شیوه اسلاف خود مرارت های پیش روی یک دختر جوان و پر تلاش را برجسته می کند، نمونه های قابل استناد هستند.

این مرور کوتاه نشان می دهد که مجموعه های شرقی با تکیه بر جزئیات فرهنگ و مناسبات شرقی در کشورهایی چون ژاپن، چین، کره و... همچنین محور قرار دادن قهرمان دختر جوانی که با تلاش مسیرهای پر از مانع را طی می کند به عنوان مولفه های اصلی توانسته اند مخاطب ایرانی را جلب کنند. به خصوص امروز که شبکه های متعدد داخلی در حال پخش آثار متنوع داخلی و خارجی هستند، رویکرد مخاطب به این نوع مجموعه ها رنگی از انتخاب می گیرد به جای اجبار.به این ترتیب می توان این نکته را مطرح کرد که وقتی چنین آثاری مورد توجه قرار گرفته و جای خاص خود را بین مخاطب پیدا می کنند و مورد توصیه زبان به زبان قرار می گیرند، چرا مجموعه های تلویزیونی وطنی کمتر مورد چنین اقبال و توفیقی قرار می گیرند و چرا برای ساخت چنین مجموعه های زندگینامه ای که با مناسبات، فرهنگ و جزئیات زندگی های مردمی سر و کار داشته و اغلب موضوعاتی ساده و در عین حال ملموس دارد، برنامه ریزی نمی شود؟

 

 

سال های دور از خانه

 

اما وقتی به همین مجموعه های شرقی پرمخاطب دقت می کنیم، متوجه می شویم که اتفاقا سوژه اولیه همه آنها بسیار عام و حتی کلیشه ای است و این نوع پرداخت است که آنها را به نوعی تازه و جذاب می کند. جذابیتی که حتی شعارهای رو این مجموعه ها و خصوصیات اخلاقی بسیار اغراق شده را تحت تاثیر و آنها را مورد توجه قرار می دهد. البته همین وجه رنگ آمیزی چنین مضامین تکراری و عام با فرهنگ و سنت پررمز و راز شرقی در هر کشور و تاثیرگذاری آن، نقشی مهم در تغییر زاویه نگاه به این سوژه ها و تازه نمایی دارد.این گونه است که مثلا می بینیم یک مجموعه وطنی با کلی وقت برای نگارش و تحقیق، اختصاص زمان زیادی به پیش تولید، تولید و پس تولید و هزاران مولفه جذابیت زای دیگر آنگونه که باید بین مخاطب جا باز نمی کند، در حالی که مدعی بسیاری از اولین ها در نوع خود است.به نظر می آید مجموعه سازان ایرانی بیش از رویکرد به مضامین داغ، نو و مهیج به یک فاکتور مهم نیاز دارند که برخی از آن فاصله گرفته اند: صداقت در نگاه به کاراکترها، مضامین و اصلا صداقت در برخورد با مخاطب. تصنع و تظاهر مولفه های بازدارنده ای هستند که مخاطب خیلی زود از لایه های زیرین یک اثر آنها را بیرون می کشد و ارتباطش کلا با مجموعه کار قطع می شود.متن «افسانه جومونگ» پیش از هرچیز یک رمان است. گویا ما افرادی را نداریم که بتوانند فیلمنامه هایی رمان گونه بنویسند و به خوبی آن را ادامه دهد به گونه ای که همانند این سریال، مخاطب را میخکوب کند. کمبود فیلمنامه نویس خوب و وقت، از موانع ساخت سریال های پرمخاطبی مانند «افسانه جومونگ» در ایران شده است. اغلب فیلمنامه نویسان ایرانی حوصله ندارد و دوست دارند فوری متنی را بنویسند و تمام کنند، اما برای نوشتن متن «افسانه جومونگ» وقت کافی صرف شده است به گونه ای که ساخت آن را به عهده هرکسی که می گذاشتند امکان نداشت آن را خراب کند. چون متن، قوی است; البته این سریال از نظر تولیدی، قوت چندانی ندارد و یک کار استودیویی خیلی ساده است.

 

سا ل های ناکامی

 

یک منتقد معتقد است «در ادبیات کهن و هم ادبیات معاصر ایران، داستان ها و حکایت های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند مخاطب تلویزیون را جذب کند; اما برگرداندن آن ها به زبان سینمایی از اهمیت زیادی برخوردار است. در به تصویرکشیدن یک داستان یا حکایت، فیلم نامه نویس، کارگردان و هرکسی که قرار است متن ادبی را به زبان سینما ترجمه کند، اهمیت دارد; درواقع چگونگی پرداخت به داستان های جذاب، بسیار مهم است. مثلا سریال مانند «افسانه جومونگ» فقط با قصه ای سرراست، چند موقعیت نه چندان با خلاقیت، بیننده را به خود جذب کرده و البته در کشورهای زیادی نیز با استقبال مخاطبان روبه رو شده است. تداوم پخش سریال های کره ای عاملی برای نازل ترشدن سلیقه بینندگان است. اگر سریالی قدری پیچیدگی روایی داشته باشد و بیشتر به عمق ماجراها بپردازد، بیننده ایرانی از آن روی برنمی گرداند. معاون سیما معتقد است: در حال حاضر نویسندگان ما بیشتر علاقه دارند که به حوادث تاریخی بپردازند; سعی صدا و سیما هم بر این است که از این پس به شخصیت های تاریخی بیشتر بپردازد. او درباره لزوم پرداختن به تمدن کهن ایرانی در فیلمها و سریالها می گوید: وقتی که خودمان به تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، انواع آتشکده ها، نشانه ها و نمودارهای تاریخی گذشته نمی پردازیم، یک خارجی به آن می پردازد و تاریخ ما را بیان می کند; او هم به گونه ای این کار را می کند که بخش دوم تاریخ میهمن ما یعنی تاریخ اسلامی هم مخدوش شود. بر این اساس سریال هایی چون «هزار دستان»، «کمال الملک»، «میرزا کوچک خان جنگلی»، «روزی روزگاری»، «پهلوانان نمی میرند»، «شب دهم»، «تفنگ سرپر»، «محاکمه»، «کیف انگلیسی»، «روزهای اعتراض»، «پایان نمایش»، «مدار صفر درجه»، «تا صبح»، «پدر خوانده»، «پریدخت» و سریالهای دیگری چون «شهریار» و «روزگار قریب» در کنار بسیاری دیگر از مجموعه های دیگر در این سالها ساخته شده تا به نحوی از تحریف و مخدوش شدن تاریخ معاصر ما جلوگیری شود.

 

 

ژاله علو: بسیار ساده از داستان های کهن خود می گذریم

 

ژاله علو گفت: در ادبیات کهن مان داستان های زیادی داریم که قابل استفاده هستند، ولی متاسفانه بسیار ساده از روی آن ها می گذریم. این هنرمند پیشکسوت رادیو و دوبله، درباره ضرورت پرداختن به ادبیات کهن و اساطیرمان به گونه ای که چون سریال هایی کره ای («افسانه جومونگ») در جذب مخاطب موفق باشد، گفت: ما در آثار مولوی، عطار، سعدی، فردوسی و خیلی های دیگر داستان هایی داریم که بسیار قابل استفاده اند. او با تاکید بر این که «باید کمی به عقب برگردیم، تاریخ مان را جست وجو کنیم،» گفت: چرا از اساطیری مثل آریو برزن یا آرش کمانگیر استفاده نمی کنیم و در قالب این افسانه ها شجاعت و بزرگی را به مردم مان نشان نمی دهیم.

 

 

شاپور عظیمی: افسانه جومونگ نمونه ا ی از سریال سازی با دست خالیست

 

شاپور عظیمی کارشناس و منتقد سینمایی گفت: درایران ساخت سریال هایی با داستان عاطفی درباره افسانه ها و داستان های ایرانی دور از ذهن است و مجموعه های تاریخی باید به موضوعی سیاسی یا زندگی شخصیتی بپردازند. در ایران چنین اهدافی برای ساخت سریال های تاریخی در نظر گرفته می شود و داستان های عاطفی ایرانی روایت نمی شوند تا از نظر مسئولان بودجه صرف شده به هدر نرود. آنان معتقدند که سریال باید پیامی داشته باشد. در واقع پیام و پیامداربودن به نوعی همیشه خودش را به ما تحمیل می کند در حالی که اگر داستان ایرانی عاطفی وساده ای ساخته شود خود دارای پیام است. او با اشاره به «افسانه جومونگ» گفت: این سریال نمونه خوبی است، چون نشان می دهد که با دست خالی می توان سریال ساخت. این درحالیست که باتوجه به ادبیات غنی ایرانی می توان به عنوان مثال مجموعه هایی برگرفته از داستان های نظامی ساخت که قصه ای ساده و عاشقانه داشته باشند و مخاطب آن ها را باور کنند. بیننده باید داستان و شخصیت های آن را باور و با آن ها ارتباط برقرار کند. این درحالیست که بدون در نظر گرفتن نظر سنجی های انجام شده و اشاره به سریالی خاص، می توان به این نتیجه رسید که سریال یا فیلمی تاریخی که براساس داستان های عاطفی ساخته شده باشد و احساسات بیننده را به غلیان در بیاورد، درایران تولید نشده است، چون بیننده شخصیت های آن را باور نمی کند.

 

 

سریال های تاریخی خارجی غیر مستقیم فرهنگ خود را گسترش می دهند

 

یک استاد دانشگاه درباره ضرورت ساخت سریال بر اساس افسانه ها و داستان های ایرانی معتقد است: پرداختن به فرهنگ، تاریخ و ادبیات کهن و گران سنگ ایرانی در قالب سریال ها از نخستین رسالت ها و وظیفه های رسانه ملی است. می توان از آثار شاعرانی مانند مولانا، فردوسی، سعدی، ناصرخسرو برای ساخت سریال در رسانه ملی بهره برد. علاوه بر آن می توان به مفاخر مذهبی دینی و ملی پرداخت البته در برخی مجموعه ها به این افراد پرداخته شده است که«سربداران» از جمله آن ها به شمار می رود.

 

 

پوران درخشند: فقط صرف پول راهگشا نیست

 

پوران درخشنده کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است: داستان خوب کم نداریم، اما مقداری درایت و مدیریت لازم است که آن ها به سریال های خوب و جذاب تبدیل شوند. او درباره ضرورت ساخت سریال های جذاب براساس داستان ها و افسانه های ایرانی گفت: داستان های ایرانی کافیست با مدیریت صحیح استخراج، روی آن پژوهش کافی و نوشته شوند. در ادامه به اندازه کافی نیروی خلاق بازیگر وجود دارد که بتوان از آن ها برای به تصویرکشیدن این داستان ها استفاده کرد. او درباره میزان نویسندگان متبحر برای به فیلم نامه تبدیل کردن داستان های ایرانی گفت: نویسندگانی هستند که اگر دور هم جمع شوند می توانند با انجام یک فعالیت تیمی، متن های خوبی را در این زمینه بنویسند آنان اگر به درستی انتخاب و مدیریت شوند می توانند آثاری جذاب و متناسب با فرهنگ ایرانی خلق کنند. او در پاسخ به اینکه آیا سرمایه کافی برای ساخت سریالی به جذابیت «افسانه جومونگ» داریم گفت: مدیریت شامل سرمایه و بودجه نیز می شود. اگر فیلم نامه نویسان خوب را برای ساخت داستان های ایرانی گردهم آوریم و شرایطی را برای آن ها فراهم کنیم که بتوانند با خلاقیت کار کنند و مشکل غم نان نداشته باشند، نتیجه خوبی حاصل می شود. فقط صرف سرمایه،نمی تواند باعث ساخت یک فیلم و سریال خوب شود، بلکه سازندگان آن باید از شعور و دانش کافی برخوردار باشند.

 

 

پرداختن به افسانه ها و داستان های ایرانی احتمالا جزو خطوط قرمز است!

 

فرهاد توحیدی رئیس کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران معتقد است: ما خودمان در زمینه افسانه های ایرانی، داستان های فولکلور، اساطیر و حماسه های ایرانی کاری نمی سازیم، چون احتمالا جزو خطوط قرمز است. فرهاد توحیدی با اشاره به این شعر شیخ اجل که «سال ها دل طلب جام از ما می کرد / آن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد» درباره ضرورت ساخت سریال هایی درباره داستان ها و افسانه های ایرانی گفت: کارگردان های برجسته ای که فیلمنامه های برجسته ای می نویسند لطف کنند متون برجسته ای درباره افسانه های برجسته ایرانی بنویسند. ما فیلمنامه نویسان بخیل نیستیم و دوست داریم که افسانه های ایرانی آن گونه که شایسته محتوای غنی ادبیات ایران است به فیلمنامه کشیده و تصویر شود. ارائه این نظر که فیلمنامه نویسان ایرانی کمی برای نوشتن فیلمنامه براساس متون داستانی ایرانی داریم حاصل آسیب شناسی های شتاب زده و خط زدن صورت مساله است. این درحالی است که چنین موضوعاتی نیاز به تحلیل عمیق تری دارد. توحیدی درباره موانع ساخت مجموعه هایی برگرفته از داستان ها، افسانه های ایرانی گفت: موانع مدیریتی بخشی از چالش های پیش رو است. اما بخشی از مشکلات از این مساله ناشی می شود که دربین هنرمندان خودی و غیرخودی داریم اگر هنرمندان خودی سراغ این گونه موضوعات روند شاید مشکلی برای آن ها ایجاد نشود ولی در طول سال ها فعالیت خودم دیدم افرادی به سمت ساخت سریال هایی درباره داستان ها و افسانه های ایرانی رفتند ولی به نتیجه نرسیدند. البته به نظر می رسد عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما تمایل به تحقق این امر دارد ولی او هم با موانعی روبه روست.

سه شنبه 3/6/1388 - 11:52
کامپیوتر و اینترنت

هر روز، سریع‌تر از دیروز

 

مرورگر برای یک کاربر مانند کفش می‌ماند. با این‌که انسان با هر کفشی سعی می‌کند راه برود اما برخی کفش‌ها برای برخی موارد خاص هستند. برخی به ما کمک می‌کنند تا سریع‌تر راه برویم. برخی سرعت زیادی ندارند اما مقاوم هستند. یک کاربر حرفه‌ای در انتخاب مرورگر خود وسواس به خرج می‌دهد.

 

مسئله کارآمدی

 

کارآمدی یک موضوع اساسی در مورد مرورگرها است. این روزها مردم زمان بسیاری را صرف حضور در اینترنت می‌کنند. آن‌ها از مرورگری که استفاده می‌کنند انتظار دارند تا سرعت مورد نظر آن‌ها را برآورده کند و به آن‌ها در وبگردی کمک کند.

 

هر روز، پیچیده‌تر از دیروز

 

از سوی دیگر برنامه‌نویسان خبره و ماهر هر روز سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب پیچیده‌تر و سطح بالاتری می‌نویسند که مرورگرها باید بتوانند به خوبی از عهده پشتیبانی نوآوری‌های روزانه در این حوزه برآیند. تمام سازندگان بزرگ مرورگر برای بهبود در کارآیی جدیدترین نسخه‌های منتشر شده‌شان، در تلاش هستند. اینترنت‌اکسپلورر محصول مایکروسافت، فایرفاکس محصول موزیلا، سافاری محصول اپل، کروم محصول گوگل، اپرا و... بزرگانی هستند که در رقابتی ماراتن چشم به آینده‌ای دوخته‌اند که بتوانند اقبال شمار بیشتری از کاربران را به‌دست آورند.

 

سهم هریک از بازار چقدر است؟

 

همچنان که اینترنت‌اکسپلورر در سال گذشته با کاهش چشمگیری 8 درصد از سهم بـازار را از دست داد و به 5/65 درصد رسید، برنامه‌نویسان فایرفاکس نیز با پرسش غافل‌گیرانه‌ای روبه‌رو شده‌اند. آیا آن‌ها باید بیش از پیش مراقب برنامه‌نویسان ردموند و واش یا برنامه‌نویسانی برای مرورگرهای سافاری اپل، کروم گوگل و نهایتا اپرا باشند؟! بـــراســاس گزارش
Net Applications" statistics فایرفاکس با افزایش 3 درصدی در بازار به 5/22 درصد رسیده است و موزیلا در این‌که به‌وسیله فایرفاکس 5/3 این سهم را افزایش می‌دهد، تردید ندارد اما سافاری مرورگر اپل و کروم مرورگر گوگل نیز هریک سهم‌شان را 2 درصد افزایش داده‌اند. موزیلا با این‌که به محصول خود فایرفاکس اطمینان دارد ولی به دور از هرگونه خودشیفتگی باید برنامه مشخصی برای تثبیت سهم فعلی‌اش در بازار و همچنین افزایش این سهم داشته باشد.

 

فایرفاکس 6/3 از راه می‌رسد

 

موزیلا نسخه آزمایشی آلفا فایرفاکس 6/3 را منتشر کرد. مرورگری که سرعتش بهبود یافته است و با ویژگی‌هایی که دارد سازندگان امیدوار هستند تا نهایتا از نسخه‌های قبلی سریع‌تر باشد. ""کریس بلیزارد"" یکی از مسئولان موزیلا در وبلاگ شخصی‌اش نوشت: ""برخلاف آنچه در سال گذشته در مورد فایرفاکس 3 و فایرفاکس 5/3 اتفاق افتاد، انتظار داریم و پیش‌بینی می‌کنیم که انتشار فایرفاکس 6/3 چند ماه بیشتر طول نکشد."" فایرفاکس 6/3 با کد ناموروکا Code-named Namoroka تفاوت‌های متنوعی با نسخه‌های قبلی دارد. با این حال این تفاوت ها آن‌چنان که فایرفاکس 5/3 را از فایرفاکس 0/3 متفاوت می‌کرد، چشمگیر نیست. زبان برنامه‌نویسی تحت وب فــایــرفــــاکس با موتور TraceMonkey اجرا می‌شود.

منبع:هفته نامه بایت

(ببخشید ممکنه جای اعشارها عوض شده باشد)

سه شنبه 3/6/1388 - 11:40
کامپیوتر و اینترنت

طرح ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و ترابری ظاهرا چندان هم شوخی نیست. این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و ممکن است در کمال ناباوری تن به ادغامی بدهیم که به قول دکتر جلالی نتیجه‌ای جز فراموشی فنــاوری اطلاعات نخواهد داشت (نقل از خبرگزاری مهر). در حاشیه اظهارنظرها پیرامون ایــن طــرح، باب گله‌گذاری از وزارت فناوری اطلاعات باز شده است. کارشناسان یکی پس از دیگری از وزارت ارتباطات به سبب کم‌کاری در فناوری اطلاعات انتقاد می‌کنند. دکتر ""علی‌اکبر جلالی"" با انتقاد از ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات می گوید: ""ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به قدری زیاد بود که از دید مسئولان باید در وزارتخانه‌ای دیگر ادغام می‌شد."" دکتر ""شهین‌دخت خوارزمی"" نائب‌رئیس و عضو هیئت‌مدیره انجمن ‌ایرانی مطالعات جامعه‌ اطلاعاتی معتقد است: ""طبق آمارها و اطلاعات موجود وزارت ارتباطات در زمینه ICT اقداماتی را انجام داده ولی تاکنون نتوانسته است کشور را به جایگاه شایسته و متناسب با قابلیت‌ها و ضرورت‌های قرن بیست و یکم ارتقاء دهد."" دکتر شهرام ""ثبوتی‌پور"" مجری طرح دامنه فارسی می‌گوید: ""عملکرد وزارت ارتباطات در زمینه توسعه IT بسیار ضعیف بوده است به‌طوری که از میان وظایف این نهاد در بخش‌های ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) تنها به C (ارتباطات Communication) توجه داشته است و با ادغام دو وزارتخانه بخش فناوری فراموش می‌شود. اظهاراتی که مشتی است نمونه خروار انتقادات موجود! انتقاداتی که در صورت اجرایی شدن ادغام، نوشدارویی هستند بعد از مرگ سهراب.منبع:هفته نامه بایت

دوشنبه 2/6/1388 - 15:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته