• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 3839
تعداد نظرات : 784
زمان آخرین مطلب : 4421روز قبل
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

نام اصلی: علی

نام خانوادگی اصلی: قربان زاده

سمت (در بخش های):  بازیگران


………………………………..

تاریخ تولد: ۱۳۵۷

محل تولد: تهران

ملیت: ایران

………………………………..

مدرک تحصیلی: دیپلم  ریاضی فیزیک

 

بیوگرافی

 

گذراندن دوره تجربی ساختن فیلم‌های انیمیشن در شرکت کلک خیال در سال ۱۳۷۳٫

شروع فعالیت سینمایی با فیلم سیاوش (سامان مقدم) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۷٫

شانس او حضور در فیلم سیاوش در کنار هدیه تهرانی بود که او را یک شبه بشدت مطرح کرد. بلافاصله بعد از این فیلم در سری اول مجموعه داستان یک شهر ظاهر شد و بر محبوبیت خود افزود. اما دیگر نتوانست موفقیت سیاوش و داستان یک شهر را تکرار کند.

 

بخشی از فیلم شناسی:

 

1381  غزل ( محمدرضا زهتابی )  [بازیگر]

۱۳۸۱  واکنش پنجم ( تهمینه میلانی )  [بازیگر]

۱۳۸۱  بی تو تنهایم ( قدرت الله صلح میرزایی )  [بازیگر]

۱۳۸۰  بانوی کوچک ( مهدی صباغ زاده )  [بازیگر]

۱۳۸۰  شب برهنه ( سعید سهیلی )  [بازیگر]

۱۳۸۰  همکلاس ( سعید خورشیدیان )  [بازیگر]

۱۳۷۷  سیاوش ( سامان حسنی مقدم )  [بازیگر]

 

بیشترین همکاری های علی قربان زاده با:

 

>>  علی نیک رفتار (عکس،موسیقی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  حدیث فولادوند (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  فرهاد ارجمندی (صدا،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  حسن ایوبی (تدوین،عنوان بندی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  مسعود بهنام (صدا،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  زهره حمیدی (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  فرهاد خان محمدی (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  مجتبی رحیمی (صحنه و لباس،فیلمبرداری،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  محمد فوقانی (بازیگران،عکس،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  عباس شوقی (بازیگران،جلوه های ویژه،موسیقی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  محمد نشاط (بازیگران،تهیه و تولید،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  نیلوفر دوستی (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  کارن همایونفر (بازیگران،موسیقی،) (در ۲ فیلم ) ==>

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:38
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

نام اصلی: زیبا

نام خانوادگی اصلی: بروفه

سمت (در بخش های):  بازیگران


………………………………..

تاریخ تولد: ۱۳۵۴

محل تولد: تهران

ملیت: ایران

………………………………..

مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل  حقوق قضایی

 

روابط خانوادگی با دیگر هنرمندان

>>  پیام صابری (شوهر)

 

بیوگرافی

 

فارغ التحصیل حقوق قضایی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ١٣٧٨.

شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم شب روباه (همایون اسعدیان) در سال ١٣٧۵.

با سریال خانه شلوغ (علی شوقیان، ۱۳۷۳) بازیگری را آغاز کرد.

در تلویزیون با مجموعه زیر گنبد کبود (بهمن زرین پور) و سپس با مجموعه دلبندم (رضا عطاران) شناخته شد. اما شاید بهترین نقش آفرینی وی در فیلم پر پرواز (خسرو معصومی) باشد. بازی او در این فیلم شاید یکی از نقاط قوت معدود فیلم باشد که زیبا بروفه به بهترین شکل ممکن از پس آن برآمده است.

اگر زیبا بروفه دست به انتخاب درست بزند شاید در سینما بتواند بسیار موفق تر از تلویزیون باشد

 

بخشی از فیلم شناسی:

 

۱۳۸۱  دوشیزه ( محمد درمنش )  [بازیگر]

۱۳۸۰  بی همتا ( جهانگیر جهانگیری )  [بازیگر]

۱۳۸۰  مانی و ندا ( پرویز صبری )  [بازیگر]

۱۳۷۹  پر پرواز ( خسرو معصومی )  [بازیگر]

۱۳۷۵  شب روباه ( همایون اسعدیان )  [بازیگر]

 

بیشترین همکاری های زیبا بروفه با:
>>  عباس شوقی

(بازیگران،جلوه های ویژه،موسیقی،)

(در ۲ فیلم ) ==> [ لیست فیلم های مشترک ]

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:37
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

نام اصلی: پرویز

نام خانوادگی اصلی: پرستویی

سمت (در بخش های):  بازیگران


………………………………..

تاریخ تولد: ۱۳۳۴

ملیت: ایران

………………………………..

مدرک تحصیلی: دیپلم  تجربی

 

بیوگرافی

 

دارای مدرک درجه یک هنری (معادل لیسانس).

شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم دیار عاشقان (حسن کاربخش) در سال ١٣۶٢.

فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۸ با اجرای نمایش در مراکز رفاه، کاخ جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

 

در سال ۱۳۵۳ برای بازی در نمایش دکه و یک سال بعد برای بازی در نمایش تسلیم شدگان جایزه کاخ جوانان را گرفت.

 

برای نخستین فیلمش دیار عاشقان دیپلم افتخار بازیگر نقش دوم را در دومین جشنواره فجر گرفت.

او همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم لیلی با من است و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم آژانس شیشه ای شد.

 

بازی زیبای او در فیلم مومیایی ۳ تحسین همگان را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برانگیخت.

سال ۱۳۸۰ سال خوبی برای او نبود. فیلم آب و آتش با بازی نه چندان دلچسب و انتخاب نامناسب او و فیلم تکه پاره شده موج مرده با تکرار نقش حاج کاظم آژانس شیشه ای چهره موفقی از پرویز پرستویی به جا نگذاشت.

 

پرویز پرستویی در سال ۱۳۸۱ فیلم نچندان موفق عزیزم من کوک نیستم را با بازی خوبش بر پرده سینماها داشت که در همان سال یکی از دو جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشن ماهنامه دنیای تصویر دریافت کرد.

 

پرویز پرستویی در سال ۱۳۸۲ بار دیگر چشمها را به سوی خود خیره کرد. بازی معرکه و ماندگار او در نقش رضا مارمولک در فیلم مارمولک (کمال تبریزی) سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران جشنواره بیست و دوم فیلم فجر (بهمن ۱۳۸۲) و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد هشتمین جشن خانه سینما (شهریور ۱۳۸۳) را برای او به ارمغان آورد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر برای بازی در فیلم بید مجنون (مجید مجیدی) در سال ١٣٨٣.

 

بخشی از فیلم شناسی:

 

1385 پاداش سکوت ( مازیار میری )  [بازیگر]

۱۳۸۴ به نام پدر ( ابراهیم حاتمی کیا )  [بازیگر]

۱۳۸۳ بید مجنون ( مجید مجیدی )  [بازیگر]

۱۳۸۲ مارمولک ( کمال تبریزی )  [بازیگر]

۱۳۸۲ کافه ترانزیت ( کامبوزیا پرتوی )  [بازیگر]

۱۳۸۱ بانوی من ( یدالله صمدی )  [بازیگر]

۱۳۸۱ دیوانه ای از قفس پرید ( احمدرضا معتمدی )  [بازیگر]

۱۳۸۱ دوئل ( احمدرضا درویش )  [بازیگر]

۱۳۸۰ عزیزم من کوک نیستم ( محمدرضا هنرمند )  [بازیگر]

۱۳۷۹ آب و آتش ( فریدون جیرانی )  [بازیگر]

۱۳۷۹ موج مرده ( ابراهیم حاتمی کیا )  [بازیگر]

۱۳۷۸ عشق شیشه‌ ای ( غلامرضا حیدرنژاد )  [بازیگر]

۱۳۷۸ مومیایی ۳ ( محمدرضا هنرمند )  [بازیگر]

۱۳۷۷ روبان قرمز ( ابراهیم حاتمی کیا )  [بازیگر]

۱۳۷۷ شوخی ( همایون اسعدیان )  [بازیگر]

۱۳۷۷ مرد عوضی ( محمدرضا هنرمند )  [بازیگر]

۱۳۷۶ آژانس شیشه ای ( ابراهیم حاتمی کیا )  [بازیگر]

۱۳۷۶ روانی ( داریوش فرهنگ )  [بازیگر]

۱۳۷۶ مهر مادری ( کمال تبریزی )  [بازیگر]

۱۳۷۴ لیلی با من است ( کمال تبریزی )  [بازیگر]

۱۳۷۳ آدم برفی ( داود میرباقری )  [بازیگر]

۱۳۷۰ مار ( مجید جوانمرد )  [بازیگر]

۱۳۶۹ حکایت آن مرد خوشبخت ( غلامرضا حیدرنژاد )  [بازیگر]

۱۳۶۶ سازمان ۴ ( حسن جوانبخش )  [بازیگر]

۱۳۶۶ شکار ( مجید جوانمرد )  [بازیگر]

۱۳۶۲ پیشتازان فتح ( ناصر مهدی‌پور )  [بازیگر]

۱۳۶۱ دیار عاشقان ( حسن کاربخش )  [بازیگر]

 

جوایز و انتخابها

 

>>  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (بید مجنون)

[ دوره ۲۳ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۸۳ ]

………………………………………………………..

>>  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (مارمولک)

[ دوره ۲۲ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۸۲ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد (دیوانه ای از قفس پرید)

[ دوره ۲۱ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۸۱ ]

……………………………………………………….

>>  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (آژانس شیشه ای)

[ دوره ۱۶ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۶ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (مومیایی ۳)

[ دوره ۱۸ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۸ ]

………………………………………………………..

>>  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (به نام پدر)

[ دوره ۲۴ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۸۴ ]

………………………………………………………..

>>  برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد (لیلی با من است)

[ دوره ۱۴ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۴ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (بید مجنون)

[ دوره ۹ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۴ ]

……………………………………………………….

>>  برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (مارمولک)

[ دوره ۸ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۳ ]

……………………………………………………….

>>  کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (موج مرده)

[ دوره ۵ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۰ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (به نام پدر)

[ دوره ۱۰ جشن خانه سینما (مسابقه) - سال ۱۳۸۵ ]

………………………………………………………..

>>  برنده لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (دیار عاشقان)

[ دوره ۲ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۶۲ ]

………………………………………………………..

>>  برنده لوح زرین بهترین بازیگر مرد (مارمولک)

[ دوره ۵ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۴ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (عزیزم من کوک نیستم)

[ دوره ۳ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۲ ]

……………………………………………………….

>>  کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (مومیایی ۳)

[ دوره ۱ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۰ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (بید مجنون)

[ دوره ۶ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۴ ]

………………………………………………………..

>>  ۱ – بهترین بازیگر نقش اول مرد سال (مارمولک)

[ دوره ۱۹ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۳ ]

………………………………………………………..

>>  ۲ – دومین بازیگر نقش اول مرد سال (روبان قرمز)

[ دوره ۱۴ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۷۸ ]

………………………………………………………..

>>  ۲ – دومین بازیگر نقش اول مرد سال (موج مرده)

[ دوره ۱۶ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۰ ]

………………………………………………………..

>>  ۴ – چهارمین بازیگر نقش اول مرد سال (دیوانه ای از قفس پرید)

[ دوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۲ ]

………………………………………………………..

 

بیشترین همکاری های پرویز پرستویی با:

 

>>  محمدرضا علیقلی (تهیه و تولید،موسیقی،) (در ۹ فیلم ) ==>

>>  محمود سماک باشی (صدا،) (در ۸ فیلم ) ==>

>>  محسن روشن (صدا،) (در ۸ فیلم ) ==>

>>  مهرداد میرکیانی (عکس،چهره پردازی،) (در ۷ فیلم ) ==>

>>  محسن روزبهانی (جلوه های ویژه،صحنه و لباس،) (در ۵ فیلم ) ==>

>>  علی عابدینی (صحنه و لباس،چهره پردازی،) (در ۵ فیلم ) ==>

>>  محمدرضا دلپاک (صدا،) (در ۵ فیلم ) ==>

>>  عزت الله مهرآوران (بازیگران،فیلمنامه،) (در ۴ فیلم ) ==>

>>  ابراهیم حاتمی کیا (تدوین،تهیه و تولید،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۴ فیلم ) ==>

>>  فاطمه معتمدآریا (بازیگران،) (در ۴ فیلم ) ==>

>>  آزیتا حاجیان (بازیگران،) (در ۴ فیلم ) ==>

>>  حبیب رضایی (بازیگران،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  محمد آلادپوش (جلوه های ویژه،عنوان بندی،فیلمبرداری،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  مجید انتظامی (موسیقی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  بهرام بدخشانی (فیلمبرداری،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  مسعود بهنام (صدا،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  صمد تواضعی (تدوین،عنوان بندی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  فرهاد توحیدی (فیلمنامه،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  لوریک میناسیان (بازیگران،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  رضا کیانیان (بازیگران،صحنه و لباس،عنوان بندی،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  حسن پویا (تهیه و تولید،فیلمبرداری،فیلمنامه،موسیقی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  کمال تبریزی (تدوین،تهیه و تولید،صحنه و لباس،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  خسرو شکیبایی (بازیگران،فیلمنامه،موسیقی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  پرویز شیخ طادی (بازیگران،صحنه و لباس،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  آتیلا پسیانی (بازیگران،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  هایده صفی یاری (تدوین،صدا،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  مهرداد فخیمی (تهیه و تولید،فیلمبرداری،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  حسن غفاری (عکس،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  رحمان باقریان (بازیگران،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  مهدی کریمی (تهیه و تولید،) (در ۳ فیلم ) ==>

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:36
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

نام اصلی: ماهایا

نام خانوادگی اصلی: پطروسیان

سمت (در بخش های):  بازیگران


………………………………..

تاریخ تولد: ۱۳۴۸

محل تولد: تهران

ملیت: ایران

………………………………..

مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل  تاتر

 

بیوگرافی

فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران.

در دوران تحصیل در تئاترهای تجربی و دانشجویی بازی کرد و به تدریج در تئاترهای حرفه ای نیز حضور یافت.

در نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم پرده آخر کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن و در دهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی او در فیلم دیگه چه خبر؟ از او تقدیر و بار دیگر و این بار در جشنواره چهاردهم فیلم فجر برای بازی در فیلم نابخشوده کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن برای بازی در فیلم نابخشوده شد.

 

سرانجام در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم هفت پرده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را از آن خود کرد. بازی او در فیلم از صمیم قلب یکی از بهترین بازی های او به حساب می آید.

 

ماهایا پطروسیان برای بازی در فیلم کوتاه سه کیلومتر جلوتر (شهرام شاه حسینی) کاندید دریافت جایزه از جشن سینمای آزاد (۱۳۸۱) شد.

 

بخشی از فیلم شناسی:

 

1384 پیشنهاد پنجاه میلیونی ( مهدی صباغ زاده )  [بازیگر]

۱۳۸۴ زن بدلی ( مهرداد میرفلاح )  [بازیگر]

۱۳۸۳ هشت پا ( علیرضا داودنژاد )  [بازیگر]

۱۳۸۳ انتخاب ( تورج منصوری )  [بازیگر]

۱۳۸۱ عروس خوشقدم ( کاظم راست گفتار )  [بازیگر]

۱۳۸۱ ملاقات با طوطی ( علیرضا داودنژاد )  [بازیگر]

۱۳۷۹ از صمیم قلب ( بهرام کاظمی )  [بازیگر]

۱۳۷۹ دختری به نام تندر ( حمیدرضا آشتیانی پور )  [بازیگر]

۱۳۷۹ هفت پرده ( فرزاد مؤتمن )  [بازیگر]

۱۳۷۶ کمکم کن ( رسول ملاقلی‌پور )  [بازیگر]

۱۳۷۵ نابخشوده ( ایرج قادری )  [بازیگر]

۱۳۷۵ قاصدک ( قاسم جعفری )  [بازیگر]

۱۳۷۴ شیخ مفید ( فریبرز صالح سیروس مقدم )  [بازیگر]

۱۳۷۳ در حسرت دیدار ( محرم زینال زاده )  [بازیگر]

۱۳۷۲ راز گل شب بو ( سعید خورشیدیان )  [بازیگر]

۱۳۷۱ هنرپیشه ( محسن مخملباف )  [بازیگر]

۱۳۷۰ دیگه چه خبر؟! ( تهمینه میلانی )  [بازیگر]

۱۳۷۰ ناصرالدین شاه آکتور سینما ( محسن مخملباف )  [بازیگر]

۱۳۶۹ پرده آخر ( واروژ کریم‌مسیحی )  [بازیگر]

۱۳۶۹ عشق و مرگ ( محمدرضا اعلامی )  [بازیگر]

 

جوایز و انتخابها

 

>>  کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (پرده آخر)

[ دوره ۹ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۶۹ ]

……………………………………………………….

>>  کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (دیگه چه خبر؟!)

[ دوره ۱۰ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۰ ]

………………………………………………………..

>>  کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (نابخشوده)

[ دوره ۱۵ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۵ ]

………………………………………………………..

>>  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (هفت پرده)

[ دوره ۱۹ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۹ ]

………………………………………………………..

 

بیشترین همکاری های ماهایا پطروسیان با:

 

>>  عبدالله اسکندری (تهیه و تولید،فیلمنامه،چهره پردازی،) (در ۶ فیلم ) ==>

>>  ایرج گل‌افشان (تدوین،عنوان بندی،) (در ۶ فیلم ) ==>

>>  جهانگیر میرشکاری (بازیگران،صدا،) (در ۵ فیلم ) ==>

>>  مسعود ولدبیگی (بازیگران،چهره پردازی،) (در ۵ فیلم ) ==>

>>  نیکو خردمند (بازیگران،) (در ۵ فیلم ) ==>

>>  داریوش ارجمند (بازیگران،صحنه و لباس،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  محمدرضا شریفی نیا (بازیگران،تهیه و تولید،عکس،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  بیژن امکانیان (بازیگران،تهیه و تولید،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  بهزاد فراهانی (بازیگران،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  محسن روزبهانی (جلوه های ویژه،صحنه و لباس،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  داود یوسفیان (تدوین،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  مهرداد میرفلاح (صحنه و لباس،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  میترا محاسنی (عکس،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  محسن مخملباف (بازیگران،تدوین،تهیه و تولید،صحنه و لباس،صدا،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  فرهنگ معیری (صحنه و لباس،چهره پردازی،) (در ۳ فیلم ) ==>

>>  تهمینه میلانی (تهیه و تولید،صحنه و لباس،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  بابک اخوان (صدا،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  احمد نجفی (بازیگران،تهیه و تولید،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  غلام علی برجسته (بازیگران،تهیه و تولید،فیلمنامه،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  محمود حسنی (فیلمنامه،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  محمدرضا دلپاک (صدا،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  چنگیز وثوقی (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  افسانه ناصری (بازیگران،کارگردانی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  امین میرشکاری (صدا،موسیقی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  محمدرضا فروتن (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  امیرحسین قاسمی (صدا،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  عباس شوقی (بازیگران،جلوه های ویژه،موسیقی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  مهتاب کرامتی (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  واروژ کریم‌مسیحی (تدوین،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۲ فیلم ) ==>

>>  محمدعلی کشاورز (بازیگران،) (در ۲ فیلم ) ==>

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:34
دانستنی های علمی

ابتدا به شرح مختصری درباره دیوید بکهام – معروفترین و پرحاشیه ترین فوتبالیست حال حاضر جهان – می پردازیم و سپس از همسرش ویکتوریا بکهام ، ستاره موسیقی پاپ و خواننده گروه سابق “اسپایس گرلز ( Spice Girls )” خواهیم گفت

 

دیوید رابرت ژوزف بکهام در دوم می سال ۱۹۷۵ در لیتونستون لندن چشم به جهان گشود . پدرش “دیوید ادوارد” که در پمپ بنزین کار می کرد با مادرش “ساندرا پست” که آرایشگر بود در سال ۱۹۶۹ در محله هوکستون در شرق لندن با هم ازدواج کردند و صاحب سه فرزند شدند : لین ، دیوید و جوانا … پدر او همیشه آرزو داشت یکی از فرزندانش در رشته های ورزشی ، به ویژه فوتبال ، به درجات عالی برسد که این آرزو در مورد دیوید به حقیقت پیوست .

 

پدربزرگ ( پدر مادر ) دیوید طرفدار تیم تاتنهام و پدرش طرفدار آرسنال لندن بود ، اما دیوید از همان دوران کودکی طرفدار منچستر بود و همیشه با شال گردن و کلاه منچستر در لندن به مدرسه می رفت و به این خاطر دعوا و کتک کاری زیادی در مدرسه برپا می شد . او بارها بدون اجازه والدین سوار ترن شده و به منچستر می رفت تا از نزدیک شاهد تمرین های تیم منچستر باشد . وی عاشق “سرالکس فرگوسن” بود ؛ چرا که در ۱۳ سالگی به دیوید یک خودنویس هدیه داده بود که هنوز هم آن را دارد . پدرش از آنجا که دوست داشت دیوید فوتبالیست شود و علاقه شدید پسرش به منچستر را دید ، او را به باشگاه نونهالان منچستر فرستاد تا اینکه پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند .

 

او چند سال است که یکی از ستارگان تیم ملقب به کهکشانی رئال مادرید است و هنوز هم در هنر اصلیش یعنی ارسال سانتر و زدن ضربه های ایستگاهی منحصر به فرد است . بکهام طبق ادعای مجله فوربز با درآمدی معادل ۶۵ میلیون پوند، ثروتمندترین فوتبالیست جهان به حساب می‌آید. فاصله او با دنیس برکمپ مهاجم هلندی تیم آرسنال که در رده دوم این جدول جای دارد، به چیزی حدود ۲ برابر بالغ می‌شود؛ اما او ثروتمندترین مرد جهان نیست. بکهام در رده‌بندی نهایی پولداترین افراد جهان در رده‌هایی به‌مراتب پایین‌تر از بانکداران، سیاستمداران و تاجران نفتی در رده نازل ۴۱ قرار دارد.

 

وی در حال حاضربه زندگی خانوادگی ، فرزندان و همسرش توجه زیادی دارد و از جمله کسانی است که حواشی زیادی پیرامون او شکل می گیرد .

اما همسر او “ویکتوریا آدامز(بکهام)” خواننده گروه سابق “اسپایس گرلز(Spice Girls)” می باشد .

 

خیلی ها دوست دارند بدانند او کیست و چه گذشته ای دارد ؛ ویکتوریا در کودکی دختری گوشه گیر بود ، اما در جوانی مانند شوهرش در زمینه هنر پله های ترقی را پیمود . زندگی نامه او را بخوانید :

 

ویکتوریا کرولاین آدامز” یک سال از دیوید بزرگتر و متولد هفدهم آوریل ۱۹۷۴ است و در “هرتفورد شایر ” انگلستان به دنیا آمد . او یک برادر به نام کریستین و یک خواهر به نام لوئیز دارد . پدر و مادر ویکتوریا ، جکی و تونی در کار عمده فروشی محصولات الکتریکی بودند و روزگارشان بد نبود .

ویکتوریا در کودکی به گونه ای عجیب ، تنها بود ؛ بچه ها معمولاً او را به خاطر کک و مک های صورتش مسخره می کردند و او حتی از پدرش می خواست او را جلو مدرسه پیاده نکند تا مبادا چشم بچه ها به رولزرویس خانوادگی شان بیفتد !

 

با داشتن چنین شخصیتی بعید به نظر می رسید او روزی بتواند به یک ستاره پاپ تبدیل شود ، اما او از همان دوران دبستان وارد یک گروه موسیقی شد . وی در نوجوانی در مدرسه تئاتر جیسون تحصیل و سپس زندگی در کالج هنر و تئاتر “لین ” را تجربه کرد و در دوران کالج ، هنر رقص باله نیز به تجربه های او اضافه شد .

 

اگر چه اولین گروه موسیقی او هرگز به جایی نرسید ، اما زندگی او ، زمانی که تصمیم گرفت به آگهی منتشر شده در نشریه استیج پاسخ مثبت دهد ، به کلی دگرگون شد . در آن آگهی از دختران واجد شرایط برای تشکیل یک گروه موسیقی ۵ نفره دعوت به همکاری شده بود . ویکتوریا در آن زمان حتی فکرش را نمی کرد که این گروه کوچک به “اسپایس گرلز ” تبدیل شود و چهارچوب موسیقی پاپ دنیا را به لرزه درآورد . نخستین ترانه این گروه Wannabe که در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد و نخستین آلبوم آنها ، Spice ، بازار فروش محصولات موسیقی را در ایالات متحده و سایر کشورها ، تکان داد . ویکتوریا و همراهانش اِما ، جری و مِل ها ، آن قدر مشهور شدند که دنیای پاپ را متحول کردند و به توانایی های دختران در موسیقی ، معنای دیگری دادند . ( گفتنی است جری بعدها همسر پل اسکولز شد ) . آن ها با قطعاتی چون “become” و “life Spice up your “  ،سی و پنج میلیون آلبوم خود را در سراسر جهان فروختند و در این زمینه رکورد تازه ای برجای گذاشتند .

 

اما این “ابر موفقیت ” عمر کوتاهی داشت ؛ چرا که بعد از تورهای جهانی ، فروش میلیون ها آلبوم و حتی تولید یک فیلم به نام “دنیای اسپایس ” جری در سال ۱۹۹۸ تصمیم گرفت گروه را ترک کند و با این کار ، ضربه ای جبران ناپذیر به پیکره آن وارد کرد

 

4 نفر باقیمادنده هم بعد از انتشار آلبوم “Forever” در سال ۲۰۰۰ ، تصمیم گرفتند از یکدیگر جدا شوند و فعالیتهای خود را به صورت انفرادی ادامه دهند هر چند هیچ کدام از آنها به صورت انفرادی نتوانستند موفقیت گذشته در قالب گروه Spice Girls را تکرار کنند . ویکتوریا در یکی از دوره های استراحت خود ، دل به دیوید بکهام ، ستاره دنیای فوتبال بست و در ماه جولای سال ۱۹۹۹ با او ازدواج کرد . ثمره این ازدواج نیز سه فرزند پسر به نام های بروکلین ، رومئو و کروز است .

وی در دوران فعالیت انفرادی ، زندگی نامه ای از خود تحت عنوان “یادگیری پرواز ” منتشر کرد . او سپس در سال ۲۰۰۱ نخستین آلبوم انفرادی خود را با عنوان “ویکتوریا بکهام ” منتشر ساخت .

در مواقع فراغت نیز از خرید کردن و رسیدگی به امور مربوط به سه خانه ویلایی خود در یورکشایر لذت می برد . همچنین ویکتوریا بعد از به دنیا آمدن سومین فرزندش تصمیم گرفته است تا از خوانندگی و موسیقی کناره گیری کند و فقط به حرفه طراحی مد بپردازد .

لقب او شیک است !

 

کمتر تولید کننده پوشاکی است که ویکتوریا تا به حال لباسهایش را در آنجا امتحان نکرده باشد ؛ گوچی ، پراوا ، دی اند جی و … همه و همه بر این باورند که شخصیتی چون ویکتوریا به راحتی قادر خواهد بود فروش محصولات آن ها را بالا ببرد .

یکی از دلایلی این که لباس ها به تن او می نشیند بدون شک هماهنگی آنها با شخصیت اوست . هر چه باشد ، لقب او “شیک” است !

 

نقل قولی از خود ویکتوریا :

 

ویکتوریا بکهام درباره شخصیتی که مطبوعات از او درست کرده اند ، می گوید : « شخصیتی که آنها از من درست می کنند ، مرا از شدت عصبانت به حد انفجار می رساند !»

 

رسوائیهای اخلاقی دیوید بکهام

 

دیوید و ویکتوریا بکهام در حال حاضر زندگی آرامی را به همراه پسرانشان  می گذرانند و ظاهراً همه چیز برای این خانواده ثروتمند به خوبی پیش می رود ، ولی هر از چند گاهی خبرهایی درباره رسوائیهای اخلاقی دیوید بکهام پخش می شود که معمولاً به شدت مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد .

 

التون جان خواننده پاپ و پدرخوانده رومئو و بروکلین درباره مسائل اخلاقی که در اوایل امسال برای دیوید بکام به وجود آمد، همسر او را مقصر می‌داند. بکهام پس از انتقال به رئال مادرید دست‌ کم دو مورد رسوایی اخلاقی به بار آورد. یکی ربکالوس منشی شخصی‌اش بود که ماجرای ارتباط با وی را در مطبوعات و تلویزیون منتشر کرد و از این راه به سود کلانی دست یافت و دیگری یک مدل مالزیایی شاغل در استرالیا که در زمان عضویت او در منچستریونایتد با دیوید مسائلی داشت و بلافاصله پس از ربکالوس به فاش کردن آن پرداخت. هر چند ویکتوریا در ظاهر همه اینها را تکذیب می‌کرد و این دو نفر را متهم به اغفال دیوید بکهام کرد! اما بین او و دیوید اختلافی عمیق شکل گرفت. بکام برای جلب رضایت او اقدام به خرید یک جواهر صورتی رنگ سلطنتی به مبلغ دو میلیون پوند کرده بود.

 

التون جان در توصیف وضعیت این زوج و رسوایی‌های به بار آمد می‌گوید: «ویکتوریا همیشه مسائل حرفه‌ای مربوط به خوانندگی‌اش را به مسائل خانوادگی ترجیح داده است. او نباید دیوید را در آن شرایط در دیار غربت تنها می‌گذاشت و در انگلیس می‌ماند. تصورش را بکنید که مردی مثل دیوید بیش از ۶ ماه در اتاقی در یک هتل به تنهایی زندگی کند. من مقصر را ویکتوریا معرفی می‌کنم.» او که در مصاحبه با مجله هیت مگزین درباره این زوج صحبت می‌کرد، ادامه داد: «آدم در این شرایط دیوانه می‌شود. به نظر من آنها نباید در دو نقطه جدا از هم زندگی می‌کردند. فکر می‌کنم ویکتوریا می‌خواست چیزی را به همسرش ثابت کند. نمی‌‌دانم چه چیز؛ اما می‌دانم که او باید از اشتباهش درس گرفته باشد.» التون جان حتی تکذیب رابطه دیوید با ربکالوس را مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید: «آنها به جای تکذیب باید اطلاعیه‌ای را منتشر می‌کردند با این مضمون که هرکس اشتباه می‌کند و در زندگی هر فردی بالا و پایین وجود دارد؛ اما آنها فقط و فقط به تکذیب اکتفا کردند و هنوز هم روی موضع خود پافشاری می‌کنند.»

 

نکته جالب توجه و عجیب در اظهارات التون جان خواننده بزرگ پاپ اینست که ظاهراً در غرب نیز در چنین مواردی همه تقصیرها به گردن زن انداخته می شود . بهرحال دیوید و ویکتوریا علاقه زیادی به یکدیگر دارند؛ اما نمی‌شود انکار کرد که در دوره‌ای چند ماهه رابطه این دو به شدت خراب شده بود.

 

دیوید و ویکتوریا ولخرج ترین والدین جهان

 

شاید باور نکنید؛ اما حقیقت دارد. دیوید بکهام و همسرش ولخرج‌ترین والدین جهان هستند. البته وقتی به لیست ۲۰ بازیکن ثروتمند جهان که از سوی مجله فوربز منتشر شد، نگاه می‌کنیم به آنها حق می‌دهیم که به اینگونه ریخت و پاش‌ها دست بزنند.

 

«اسکاتس من» گزارش داد که این زوج ولخرج فقط در یک فقره خرید برای دو فرزند خود مبلغ ۱۲۰ هزار پوند هزینه کرده اند. آنها این مبلغ گزاف را – که البته کمی بیش از حقوق یک هفته پدر این خانواده است – صرف خرید یک قلعه بزرگ چوبی کردند. در این قلعه بزرگ چوبی یک سرسره آهنی عظیم‌الجثه و نرده‌هایی برای بالا و پایین رفتن و حرکات آکروباتیک تعبیه شده است. «دیلی میل» در وصف قلعه بکینگام – لقب کاخ دیوید بکهام که استعاره از کاخ معروف باکینگام است – می‌نویسد: «این یک برج دو طبقه است، با لامپ‌های فراوان و وسایل گرمایشی. بچه‌ها در زمستان هم می‌توانند در قلعه به بازی بپردازند و درصورتی که بروکلین و رومئو – نام فرزندان بکهام – یا دوستان شان از نرده‌ها سقوط کنند، تشک‌هایی که روی زمین کار گذاشته شده است، از مصدومیت آنها جلوگیری می‌کند. یکی از بازدیدکنندگان به طعنه گفت که این قلعه از منزل شخصی او بزرگ‌ تر است!»

 

کروز نام سومین فرزند بکهام

 

نام فرزند سوم دیوید و ویکتوریا که چندی پیش به دنیا آمد کروز است. عده ای می گویند وی به جهت رفاقت با چهره بزرگ هالیوود – تام کروز- این نام را برای فرزندش برگزیده؛ اما خودش میگوید کروز نام یک افراطی هوادار یونایتد است که او و همسرش تصمیم گرفتند به احترام حس وفاداری این شخص و علاقه دیرین دیوید به منچستر یونایتد، فرزند سوم خود را کروز صدا بزنند ! به هر حال، در این قسمت از دنیا افرادی وجود دارند که حتی وقتی یک کلمه را تلفظ میکنند، جنجالساز میشوند.

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:32
شخصیت ها و بزرگان

محمود فرشچیان به سال ۱۳۰۸ شمسی در اصفهان ، پایتخت هنر ایران ، دیده به جهان گشود . پدرش ، حاج غلامرضا فرشچیان ، از تجار فرش بود و در کار هنر قالی بافی دست داشت .


این زمینه مساعد برای پرورش ذوق و شوق او در راه آشنایی با هنر موثر افتاد . از سالهای پیش از مدرسه از روی نقشه های قالی طرح میزد ، تا به تدریج دستش در کار نقش پردازی روان گردید . فرشچیان در طی تحصیلات مقدماتی در محضر استاد میرزاآقا امامی اصفهانی هنرمند چیره دست و پرآوازه دیار اصفهان ، به آموختن نقاشی دلبستگی تمام پیدا کرد و دل در گرو نقشهای زیبا بست . او از کار هنر احساس رضایت و شادمانی داشت . از کلاس هفتم دبیرستان فرشچیان قدم به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان گذاشت و چهار سال در آن جایگاه عاشقی ، زیر نظر استاد عیسی بهادری ، استاد نابغه و توانمند نقاشی قالی ، مینیاتور ، نقاشی رنگ و روغن ، به فراگیری اصول و مبانی طراحی نقوش سنتی (نقشه قالی ، تذهیب ، مینیاتور) پرداخت

بدون شک نقش استاد عیسی بهادری در پرورش و خلاقیتهای محمود فرشچیان نقشی فوق العاده ارزشمند بود .استاد در بیان احساس و تجسم شعرگونه عواطف ، به شیوه ای کاملا جدید موفق به هماهنگی و همگامی میان مضمون و محتوا و شکل و فرم نقاشی هایش گردید و این مشخصه اصلی کار او در نقاشی شد . فرشچیان در جوانی بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر به کار و طراحی نقوش مختلف میپرداخت . او در مطالعه آثار تاریخی شهر اصفهان (چهل ستون ، عالی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله و … طرحهای اسلیمی و ختایی کاشیکاری های بی نظیر آن آثار سر از پا نمیشناخت و چون محققی موشکافانه این نقش ها را مطالعه میکرد . فرشچیان حتی در دوره سربازی نیز دست از قلم و رنگ برنداشات و آثاری دیدنی آفرید که مورد تشویق مقامات قرار گرفت .

سال ۱۳۲۹ بعد از ۶ سال فعالیت و کسب هنر در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان ، فرشجیان به کسب دیپلم عالی نائل آمد . آثار سالهای شاگردی استاد هنوز در مرکز هنرستان ، موجود است . بدون تردید استاد محمود فرشچیان یکی از پدیده های هنر نگارگری (مینیاتور) در عصر حاضر است و او در طراحی و شناخت و بکارگیری رنگها فوق العاده قدرتمند و قوی است . این قدرت قلم و صلابت و استواری خطوط قلم گیری است که از او هنرمندی پرآوازه و مشهور ساخته است . از نظر محتوا و مضمون ، آثار استاد عمدتا با الهام از ادبیات عرفانی و باورهای مذهبی ساخته و پرداخته شده اند . سخن آخر اینکه امروز استاد فرشچیان از پس نزدیک به پنجاه سال کسب هنر و مهارت در کار نقاشی و خلق نقشهای دلنشین و جشم نواز ، هنرمندی است که به جرآت میتوان او را صاحب سبک جدید در نقاشی ایرانی (مینیاتور) دانست.

سه شنبه 5/7/1390 - 21:29
موسيقي

علیرضا افتخاری مهیاری در روز دهم فروردین ماه هزارو سیصد و سی و هفت در شهر هنر ؛ اصفهان دیده به جهان گشود . وی از همان کودکی بسیار خوب و رسا می خواند . استاد نخست ایشان ؛ استاد طباطبایی نوازنده ی روشندل ویولون بودند که به پیشرفت افتخاری کمک های شایانی نمودند.به طوری که صفحاتی از افتخاری در نوجوانی توسط شرکت رویال در استودیو طنین ضبط شد.


اما وقتی در ۱۴ سالگی نزد استاد تاج اصفهانی ؛ افتخار شاگردی نصیبشان شد , استاد ایشان را از خواندن و ضبط صفحه بر حذر داشتند و یادگیری کامل ردیف ها را از وی خواستند.

علیرضا افتخاری مهیاری در روز دهم فروردین ماه هزارو سیصد و سی و هفت در شهر هنر ؛ اصفهان دیده به جهان گشود . وی از همان کودکی بسیار خوب و رسا می خواند .
افتخاری با پشتکار و علاقه خاصی فرموده های استاد را آویزه ی گوش خود می کرد و سعی می کرد که بیشترین بهره را از وجودشان ببرد . استاد تاج اصفهانی علاوه بر منابع عظیم قرنها موسیقی ایرانی ؛ دارای منش های اخلاقی نیکویی هم بودند که زبانزد خاص عام است و یکی از آموخته های تاج به تمامی شاگردانش در وهله ی اول همین منش های اخلاقی بود.

شاگردی استاد بزرگی چون تاج اصفهانی نقطه عطفی در زندگی هنری افتخاری بود به طوری که افتخاری موفقیت هایش را مرهون استاد تاج می داند و از ایشان همیشه به احترام و نیکی یاد می کند .

در سال ۱۳۵۷ با حضور بزرگانی نظیر دکتر صفوت ؛ دکنر فروغ ؛ استاد شهنازی ؛ استاد تجویدی و … در آزمون باربد موفق به کسب رتبه نخست گردید. « استاد شهنازی دستش را روی دوشم گذاشت و فرمود که مواظب خودت باش تو دیگر خواننده ی این کشور شدی. من هم زانو زدم و دست ایشان را به احترام بوسیدم. » اینها خاطرات افتخاری از آن دوران است .

در سال ۱۳۶۰ که استاد تاج به دیار باقی شتافتند؛ افتخاری به نزد استاد دادبه رفت . استادی که علی رغم اینکه استاد معروفی در زمره موسیقی ایران نبود، اما دارای گوش و هوش موسیقایی قوی بود و سهم به سزایی در احیای دشتستانی داشت . استاد دادبه با افتخاری آواز و دو بیتی محلی و نیز صدا سازی کار کرد . افتخاری در سال ۶۳-۶۲ آلبوم آتش دل را به یاد استادش ؛ تاج اصفهانی خواند . در حالی که در سنین جوانی بود.

وی در همین سالها نزدبزرگانی نظیر استاد کسایی و استاد شهناز و استاد شجریان هم کسب علم می کرد به طوری که در مورد استاد کسایی نقل قولی از افتخاری در زیر آمده است : « روزی با استاد کسایی سه گاه کار می کردیم و استاد از اول سه گاه ؛ خیلی تشنه بودند اما تا آخر سه گاه این عطش پابرجا بود و همچنان ادامه می دادند.»

افتخاری در سالهای اولیه دهه شصت ؛ اجراهای خصوصی نیز به همراه اساتیدی نظیر : کسایی ؛ بدیعی ، بیگجه خانی و شهناز داشتند . البته این آثار تک نسخه ای هستند و هیچگاه منتشر نشدند. در سال ۶۴-۶۳ با آوازی به نام قصه گیسو در ماهور و با نی کیانی نژاد در فیلم امیر کبیر صدای ایشان از تلویزیون پخش شد. افتخاری بعد از آتش دل بنا به فرموده مرحوم پدر ، تا سه سال نخواند و بعد از سه سال با موافقت آن مرحوم کارهایی نظیر راز و نیاز با استاد حسین علیزاده و مهروزان با استاد کیانی نژاد را اجرا نمود.

اواخر دهه شصت با کنسرت های پیاپی در کشورهای مختلف مصادف بود و از این کنسرت ها می توان به کنسرت راه ابریشم در ۲۸ شهر و کنسرت آلمان (مقام صبر به همراهی استاد مشکاتیان) و … اشاره کرد .

افتخاری در سالهای اولیه دهه شصت ؛ اجراهای خصوصی نیز به همراه اساتیدی نظیر : کسایی ؛ بدیعی ، بیگجه خانی و شهناز داشتند . البته این آثار تک نسخه ای هستند و هیچگاه منتشر نشدند.
در یکی از همین کنسرت ها در ونکور کانادا شایعه بمب گذاری در سالن سبب شد که ایشان به مدت ۶ ساعت بدون امکانات صوتی در فضای آزاد برنامه اجرا کند که خود افتخاری هم از ۶ ساعت خواندن پیاپی هنوز متعجب است آن هم بدون امکانات صوتی ! افتخاری در سال ۶۹-۶۸ در ژاپن با عارفی آشنا می شود که در پی این آشنایی به ختن چین نزد ایشان رفته و در آنجا عرفان و سلوک عرفانی را تجربه می کند . به طوری که در بازگشت ؛در آثارش تحول پیدا می کند و احساساتش در حین خواندن کاملاً تغییر می کند .

ناگفته نماند که افتخاری اولین کسی بود که بعد از انقلاب ، اشعار حافظ را به صورت ترانه و تصنیف خواند . تصانیفی نظیر : روز هجران ، نفس باد صبا و …

در اوایل دهه هفتاد با ارائه آثاری نظیر نازنگاه ، نیلوفرانه ، سروسیمین ، یاد استاد و … تبدیل به چهره ای شناخته شده در نزد مردم گردید. در همین سالها در برنامه تماشاگه راز به همراهی اساتیدی نظیر جلال ذوالفنون ، بهزاد فروهری ، شهریار فریوسفی و … به ارائه آثاری بداهه خوانی و نیز قطعات ضربی نمود که نمونه ای از این آثار در آلبوم مستانه و شب عاشقان بعدها عرضه شد .

در اواخر دهه هفتاد نیز کنسرت ها از سر گرفته شد اما این بار در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی که نمونه ای از این کنسرت ها ، کنسرت لندن است که آلبوم آن اخیراً منتشر شده است .

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:28
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

با بازی در نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) (داود میرباقری) به شهرت رسید. سپس در فیلم ساحره (داود میرباقری) توانایی های اش را به رخ همگان کشید و موافق و مخالفان زیادی پیدا کرد و بازیهای موفق او در دو فیلم عشق + ۲ (رضا کریمی، ۱۳۷۸) و بلوغ (مسعود جعفری جوزانی، ۱۳۷۸) او را به عنوان بازیگری آگاه معرفی کرد.


نام اصلی: ویشکا

نام خانوادگی اصلی: آسایش

سمت (در بخش های):  بازیگران،صحنه و لباس،

تاریخ تولد: ۱۳۵۱

محل تولد: تهران

ملیت: ایران

مدرک تحصیلی: لیسانس  طراحی صحنه و لباس

روابط خانوادگی با دیگر هنرمندان

>>  مازیار پرتو (دایی)

 

بیوگرافی

فارغ التحصیل طراحی صحنه و لباس از دانشگاه لندن.

شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم ساحره (داود میرباقری) در سال ١٣٧۶.

با بازی در نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) (داود میرباقری) به شهرت رسید. سپس در فیلم ساحره (داود میرباقری) توانایی های اش را به رخ همگان کشید و موافق و مخالفان زیادی پیدا کرد و بازیهای موفق او در دو فیلم عشق + ۲ (رضا کریمی، ۱۳۷۸) و بلوغ (مسعود جعفری جوزانی، ۱۳۷۸) او را به عنوان بازیگری آگاه معرفی کرد.

بازی او که در فیلم مسافر ری (داود میرباقری، ۱۳۷۶) در نسخه به نمایش درآمده در اکران عمومی بسیار لطمه خورد، متفاوت ترین نقش سینمایی او به حساب می آید.

او طراحی صحنه را هم برای اولین بار در فیلم دنیا (منوچهر مصیری، ۱۳۸۰) تجربه کرد.

بخشی از فیلم شناسی:

۱۳۸۳  گل یخ ( کیومرث پوراحمد )  [بازیگر]

۱۳۸۳  هشت پا ( علیرضا داودنژاد )  [بازیگر-طراح صحنه و لباس]

۱۳۸۱  دنیا ( منوچهر مصیری )  [طراح صحنه و لباس]

۱۳۷۹  مسافر ری ( داود میرباقری )  [بازیگر]

۱۳۷۸  بلوغ ( مسعود جعفری جوزانی )  [بازیگر]

۱۳۷۷  عشق + ۲ ( رضا کریمی )  [بازیگر]

۱۳۷۶  ساحره ( داود میرباقری )  [بازیگر]

جوایز و انتخابها

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (ساحره)

[ دوره ۱۶ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۶ ]

 

کاندید لوح زرین بهترین بازیگر زن (بلوغ)

[ دوره ۱ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال ۱۳۸۰ ]

پایگاه فرهنگی هنری تکناز

 

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:27
موسيقي

باخ در سال ۱۶۸۵ بدنیا آمد و در سن ۶۴ سالگی به دلیل آنکه قدرت بینایی اش بتدریج رو به کاهش می گذاشت تصمیم گرفت که چشمان خود را جراهی کند. پزشکی بنام John Taylor مسئولیت جراحی چشمان او را بعهده گرفت. او که در اصل چشم پزشکی اهل انگلیس بود در طول مدت فعالیت پزشکی خود چشم دو تن دیگر از بزرگان عصر خود یعنی هندل موسیقیدان و ادوارد گیبون مورخ را نیز جراحی کرد.


تیلور دقیقا” به همین خاطر یعنی جراحی چشم این سه بزرگ مرد، بسیار مشهور می باشد اما متاسفانه او توفیق این را نداشت که حتی در یکی از این جراحی ها موفقیتی را کسب کند. در هر صورت پس از جراحی باخ به مدت شش ماه چشمان خود را بسته نگاه داشت و به توصیه تیلور نگذاشت که نور به آنها تابیده شود.
باخ که به سبب بی کاری بسیار بی حوصله شده بود در پایان موعد استراحت قبل از آنکه پزشک چشمان او را معاینه کند، خود اقدام به باز کردن چشمانش کرد و اجازه داد تا نور به آنها تابیده شود. بله او توانست افراد خانواده خود را در اطراف خود ببیند و به همین سبب بسیار هیجان زده شد. شدت هیجان بزرگ مرد موسیقی آنقدر بود که وی را چند ساعت بعد دچار حمله قلبی کرد.

باخ به مدت ده روز در بستر بیماری و بیهوشی بسر برد و بالاخره در ۲۸ جولای ۱۷۵۰ پس از برجای گذاردن بیش از ۱۰۰۰ کار موسیقی از دنیا رفت. متاسفانه هنگامی که باخ از دنیا را رفت بتدریج پیانو جای ارگ کلیسا را گرفته بود و از آنجایی که او نوازنده قدر و توانای ارگ بود و بیشتر به همین خاطر مشهور شده بود؛ کم کم بجز خانواده او کسی از او نام نمی برد و خیلی زود نامش به فراموشی سپرده شد. همسر او آناماگدلنا ده سال پس از باخ همچنان به سختی زندگی با چهار فرزند را ادامه داد.

جالب است بدانید که محل دفن باخ تا حدود یکصد سال گم بود تا اینکه در اواخر قرن نوزدهم توسط یک مورخ کشف شد.


یک صد سال گمنامی:

شاید ندونید که تا یک صد سال پس از مرگ یوهان سباستیان باخ هیچ کس وی را بعنوان یک موسیقی دان بزرگ نمیشناخت! او در سال ۱۶۸۵ بدنیا آمد و در سال ۱۷۵۰ نیز فوت کرد اما تقرییا” تا قرن نوزدهم کسی نامی از وی نبرد. افتخار شناساندن باخ به دنیای موسیقی نصیب شومن و مندلسون شد. البته موتزارت و بتهوون هم اورا میشناختتند اما آنقدر درگیر تحلیل کار های وی بودند که همتی برای شناساندن وی به دنیا نکردند. خبر کشف باخ به سرعت از آلمان به انگلیس منشر شد.

این دو نفر (شومن و مندلسون) باعث شدند تا در سال ۱۸۵۰ انجمنی بنام Bach Gesellshaft در آلمان تشکیل شود و نسبت به ثبت و انتشار آثار او اقدام کند. در این انجمن ۲۳ نفر از خاندان های سلطنتی از سراسر جهان شرکت داشتند. میگویند این انجمن آن چنان در کار شناساندن باخ به دنیا موفق و خوب عمل میکرد که حتی اگر خودش زنده بود مات و مبهوت میشد. باخ فکرش را هم نمی کرد روزی اورا بزرگترین مصنف موسیقی در روی زمین تصور کنند.
گوشهای دقیق باخ :

معروف هست که Bach بزرگ، دارای گوشهای بسیار تیز و حساسی بود بگونه ای که کوچکترین اختلاف در pitch یک نت موسیقایی رو میتونست تشخیص بده. این بود که در زمان حیاتش وی تنها کسی بود که برای آزمایش سازهای جدید انتخاب میشد. مشکل وقتی بود که وی را برای آزمایش

سازی مانند ارگ بزرگ کلیسا دعوت میکردند. در این زمان سازندگان ارگ واقعا” عزا میگرفتند چرا؟ چون هیچ شکی نداشتند که Bach از ساز آنها ایراد خواهد گرفت و مشکل اینجا بود که یک ارگ کلیسا دست کم از ۶۰۰ لوله صوتی درست شده بود و آنها میبایست دریچه های خروجی تمام لوله های صوتی رو آنگونه تنظیم کنند که Bach بزرگ راضی از میدان بیرون برود.
نگاهی به انوانسیونهای باخ:
انوانسیونهای دو و سه صدایی باخ علاوه برای آنکه حاوی نکات زیاد آموزشی برای هنرآموزان سازهای کلاویه ای است، در عین حال جزو دسته کارهای زیبای باخ قرار دارد که ظرافت های کنترپوآنیک و ملودیک بسیار دارند، بگونه ای که برخی از آنها جزو شناخته شده ترین کارهای باخ به حساب می آیند.

۱۵ انوانسیون دو صدایی که به Invention معروف بوده و نیز ۱۵ انوانسیون سه صدایی که به Sinfonia معروف هستند، از جمله قطعاطی است که هر هنرآموز رشته نوازندگی پیانو می بایست اقلا” نیمی از قطعات هر کدام از این کتابها را در دوران فرا گیری پیانو تمرین کرده باشد.

انواسیون دو صدایی شماره ۱

نحوه شماره گذاری و ترتیب قرار گرفتن آنها بگونه ای است که گام های هر دو سری از این انوانسیون ها بصورت یکسان تغییر می کند. هر چند امروزه این آثار باخ برای آموزش در دو مجلد جداگانه منتشر می شود اما شواهد زیادی در دست است که در نسخ قدیمی و دستی در صفحه مقابل هر یک از انواسیون های دو صدایی یک انواسیون سه صدایی قرار داشته است و هدف از آن توجیه فرم های حرکتی ملودی در مقابل هم بوده است.

انواسیون های باخ همانند کتاب “کلاویه خوش آهنگ” (Well-Tempered Clavier) پس از مرگ باخ گردآوری شد. واقعیت آن است که پس از مرگ باخ در سال ۱۷۵۰ تا سالها بسیاری آموزگاران موسیقی از روی نسخ خطی از انوانسیون های باخ برای آموزش شاگردان خود استفاده می کردند و انتشار رسمی آنها با نام باخ به سال ۱۸۰۱ میلادی باز میگردد.

انواسیون سه صدایی شماره ۷

بسیاری از هنرآموزان موسیقی هنگام تمرین این کارهای باخ، از خشکی و بی روح بودن آنها ابراز نارضایتی می کنند. اما نباید فراموش کرد که برخلاف ظاهر خشک و تقارن هندسی که این قطعات مشاهده می شود، با درک صحیح و درست از موسیقی باروک و باخ می توان از زیبایی های این قطعات لذت برد. در آنصورت هنرآموز علاوه بر تمرین انگشتان، با فرم موسیقی باروک که اغلب بصورت کنترپوآن بوده بهتر آشنا می شود.

نکته مهمی که در فرا گیری انواسیون ها باید به آن اشاره کرد، یافتن کلید نواختن این قطعات است. شاید در نگاه اول نواختن تمیز و خوش آهنگ این قطعات کار بسیار سختی بنظر آید اما بدون شک، هنرجویانی که همه این قطعات را اجرا کرده اند بخوبی می دانند که پس از اجرای سه، چهار قطعه از هر سری – دو و سه صدایی – هنرجو با تکنیک نواختن آنها آشنا می شود و حتی ممکن است بتواند از پیش تشخیص دهد که جملات آتی چگونه حرکتی خواهند داشت.

انواسیون دو صدایی شماره ۱۲

اینکه چرا باخ نام این سری کارهای خود را صدایی Invention/Sinfonia گذاشته خیلی مشخص نیست. تنها در نسخه دست خط باخ در ابتدای صفحه اصطلاح “Inventions and Sinfonias ” قرار داشته است. لغت Invention در زمان باخ از جمله لغات پیچیده و سنگین علوم ادبی بوده است و احتمالی که داده می شود آن است که باخ از این لغت به معنی آموزش مستقیم و سر راست یعنی اصطلاح Straightforward Instruction استفاده کرده است. یعنی اینکه چگونه میتوان با استفاده از کنترپوآن یک ایده ساده موسیقی را به یک قطعه تبدیل کرد.

بنابراین بوضوح مشخص است که باخ این قطعات را هم برای هنرجویان نوازندگی و هم برای هنرجویان آهنگسازی تهیه و تنظیم کرده است.

اما لغت Sinfonia که در انگلیسی اصطلاح سمفونی هم از همین ریشه گرفته شده است، بیشتر تکیه بر چند صدایی بودن انوانسیون های دو صدایی را دارد و بسیاری هنوز این مجموعه از کارهای سه صدایی باخ را بجای Sinfonias، انوانسیون های سه صدایی می نامند.

سه شنبه 5/7/1390 - 21:26
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

- فعالیت در سینما را در با بازی در فیلم تپلی ( رضا میر لوحی – ۱۳۵۱ ) آغاز کرد.
- دو فیلم خواستگاری و همسر از ساخته های او به ترتیب در سالهای ۱۳۶۹ و ۱۳۷۳ به عنوان دومین فیلم پرفروش سال نمایش خود دست یافتند.
- مهدی فخیم زاده تا به حال سه مجموعه عظیم را برای تلویزیون کارگردانی کرده است: تنهاترین سردار (۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵)، ولایت عشق (۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷)، خواب و بیدار (۱۳۸۰)

جوایز و تقدیرها:

- دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه: شتابزده (دهمین جشنواره فیلم فجر)
- تقدیر برای نوشتن فیلمنامه: همسر(دوازدهمین جشنواره فیلم فجر)
- تقدیر برای بازی در فیلم: تاواریش(دوازدهمین جشنواره فیلم فجر)

بیوگرافی مهدی فخیم زاده
فیلم شناسی:

تپلی (فقط بازی، ۱۳۵۱)

خانواده سرکار غضنفر (فقط بازی، ۱۳۵۱)

زن باکره (فقط بازی، ۱۳۵۱)

پشمالو (نویسنده و کارگردان، ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۵)

مکافات (فقط بازی، ۱۳۵۲)

یاور (فقط بازی، ۱۳۵۴)

پلنگ در شب (فقط بازی، ۱۳۵۴)

هم خون (فقط بازی، ۱۳۵۴)

بیوگرافی مهدی فخیم زاده
کمین (بازی و فیلم نامه، ۱۳۵۴)

مجازات (بازی، نویسنده و کارگردان، ۱۳۵۴)

پیشکسوت (بازی و فیلم نامه، ۱۳۵۵)

هزار بار مردن (فقط بازی، ۱۳۵۶)

غربتی ها (فقط بازی، ۱۳۵۶)

بیوگرافی مهدی فخیم زاده
در شهر خبری نیست (تهیه کننده و کارگردان، ۱۳۵۶)

فری دست قشنگه (بازی، مشاور فیلم نامه و کارگردان، ۱۳۵۶)

به دادم برس رفیق (بازی، نویسنده، کارگردان، ۱۳۵۷)

میراث من جنون (بازی، نویسنده و کارگردان، ۱۳۶۰)

اشباح (بازی و طراح اولیه داستان، ۱۳۶۰)

تفنگدار (فقط بازی، جمشید حیدری، ۱۳۶۱)

زخمه (فقط بازی، خسرو ملکان، ۱۳۶۲)

خاک و خون (فقط بازی، کامران قدکچیان، ۱۳۶۲)

فرار (فقط بازی، جمشید حیدری، ۱۳۶۳)

تشریفات (بازی، مشاور فیلم نامه و کارگردان، ۱۳۶۴)

جدال (فقط بازی، محمدعلی سجادی، ۱۳۶۵)

مسافران مهتاب (نویسنده، بازی، تهیه کننده و کارگردان، ۱۳۶۶)

بیوگرافی مهدی فخیم زاده
بهار در پاییز (همکار فیلم نامه و کارگردان، ۱۳۶۶)

طپش (نویسنده و کارگردان، ۱۳۶۷)

خواستگاری (نویسنده و کارگردان، ۱۳۶۸)

رنو تهران ۲۹ (فقط بازی، سیامک شایقی، ۱۳۶۹)

شتابزده (نویسنده، بازی، تهیه کننده مشترک و کارگردان، ۱۳۷۰)

ساده لوح (همکار نویسنده و کارگردان، ۱۳۷۰)

تاواریش (نویسنده، کارگردان و بازی، ۱۳۷۲)

همسر (نویسنده و کارگردان، ۱۳۷۲)

تنهاترین سردار (مجموعه، بازی، نویسنده و کارگردان ۷۳ تا ۷۵)

ولایت عشق (مجموعه، بازی، نویسنده و کارگردان ۷۶ تا ۷۷)

خواب و بیدار (مجموعه، بازی و کارگردانی ۱۳۸۰)

هم نفس (بازی، نویسنده و کارگردان، ۱۳۸۲)

 

سه شنبه 5/7/1390 - 21:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته