• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1275روز قبل
ایرانگردی

 

 

 

 

 

 
معاون امور  اجتماعی و فرهنگی منطقه21 از اجرای ویژه برنامه های "مهر سلامت" در مدارس ورودی غربی پایتخت در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی دانش آموزان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، امیر جاوید پور معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برنامه هایی در مدارس و مرکز فرآموز منطقه21 با همکاری اداره سلامت این معاونت، به منظور اجرای سیاست های ابلاغی از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

وی در تشریح برنامه های این طرح افزود: این برنامه ها شامل توزیع بروشور با موضوع بهداشت در مدارس، آموزش تغذیه مناسب در مدارس، آموزش رعایت بهداشت فردی در مدارس، معاینه دندان کودکان، کلاس آموزشی مهارت های زندگی، اجرای تئاتر و نمایش های میدانی با موضوع سلامت و ... است.

 معاون امور  اجتماعی و فرهنگی منطقه21 در ادامه یادآور شد: برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره روان شناسی مادران دارای فرزند کلاس اولی، مسابقه نقاشی با عنوان سلامت در مدرسه، کلاس آموزشی تاثیر بازی بر سلامت روح کودکان، غربالگری بهداشت دهان و دندان، برگزاری دوره های آموزشی سلامت محور (اصول تغذیه مناسب در دانش آموزان)، جشنواره صبحانه سالم کلاس آموزشی روش های صحیح برنامه ریزی درسی، کلاس آموزشی راه های صحیح مطالعه، کلاس آموزشی روش های تمرکز بر قدرت حافظه، کلاس آموزشی اهمیت صبحانه در یادگیری و توزیع اقلام سلامت از جمله دیگر برنامه های اجرایی در مدارس سطح منطقه21 است.

لازم به ذکر است؛ برنامه های در نظر گرفته شده در قالب اجرای طرح "مهر سلامت" در مدارس منتخب ورودی غربی پایتخت از یکم تا پانزدهم مهر ماه در حال انجام است.

 

 

 

چهارشنبه 5/7/1396 - 14:16
ایرانگردی

 

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه برنامه های ایام محرم، از برپایی22 نمایشگاه عکس عاشورایی، 22 شب شعرعاشورایی، خیمه های معرفت حسینی و اجرای نمایش های هنری و تعزیه در سطح بوستان ها و مراکز فرهنگی پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی با اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه ها در راستای برجسته نمودن عناصر حماسه و عزت، منطق، عقل و عاطفه در قیام عاشورایی حسینی(ع)، تاکید بر حفظ آداب و شیوه های سنتی و مردمی عزاداری حسینی، تاکید ویژه برنقش برجسته زنان در انتقال پیامهای انقلاب عاشورایی حسینی، تعامل و مشارکت ویژه با مساجد، حسینیه  ها، هیئات مذهبی عمومی، دانشجویی و دانش آموزی و بهره مندی از آموزه ها و بیانات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد قیام عاشورا اجرا می شود.

وی، معرفی مولفه های سبک زندگی حسینی و محوریت آموزه‌های عاشورایی، تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت‌افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی حسینی، آماده‌سازی فضای عمومی شهر تهران در طول ماه محرم و صفر را از جمله اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های مناطق 22 گانه گفت: در ایام محرم 22 نمایشگاه عکس عاشورایی و 22 شب شعرعاشورایی در مراکز فرهنگی مناطق بر پا می شود.

 

برپایی خیمه های معرفت حسینی در بوستان های اصلی شهر تهران

وی از برپایی خیمه های معرفت حسینی خبر داد و گفت: این خیمه ها در روزهای تاسوعا، عاشورا واربعین حسینی در 22 بوستان اصلی شهر به همراه نمایش آثار، کتاب برپا شده و پاسخگوی سوالات و شبهات شهروندان است.

عبدالهی اعلام کرد: همچنین به همت معاونت های اجتماعی و فرهنگی مناطق، فیلم های کوتاه عاشورایی در 22 مرکز فرهنگی شهر تهران به نمایش در می آید.

وی از طراحی و برگزاری 22 نمایش هنری با موضوع قیام عاشورا خبر داد و گفت: این نمایش ها در دهه سوم ماه محرم با همکاری مناطق 22گانه و سازمان فرهنگی هنری اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری 123 یادواره ویژه شهدای محلات شهر تهران خبر داد و افزود: این یادواره ها با محوریت شهرداران نواحی و حضور فعالانه شهرداران مناطق و مدیران محلات، از سوی مناطق 22 گانه با همکاری شهرداران نواحی و سرای محلات برپا می شود.

وی، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بانوان آزاده، همسران ایثارگر شهدا و جانبازان در هر منطقه از سوی مناطق 22 گانه با همکاری امور ایثارگران منطقه را از دیگر برنامه های اجرایی عنوان کرد.

عبدالهی با اشاره به برپایی شب شعر عاشورایی با حضور شعرای برجسته در ایوان شمس، افزود: طراحی و انتشار آلبوم صوتی همراه با کتاب و نرم افزار "سرچشمه خورشید" مشتمل بر قطعات کوتاه سخنرانی، مداحی و موسیقی عاشورایی، انتشار کتابچه راه اینجاست ویژه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین طراحی و انتشار پوستر ویژه عاشورای حسینی جهت توزیع در مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه ها  از جمله اقدامات اداره کل فرهنگی شهرداری تهران به شمار می رود.

 

برپایی ایستگاه های سلامت شهروندی در دهه اول محرم

وی، برپایی ایستگاه های سلامت شهروندی در دهه اول محرم در مناطق و اماکن منتخب  از سوی اداره کل سلامت و برگزاری همایش ویژه  بانوان مبلغه شهر تهران در ماه صفر به همت اداره کل بانوان را از دیگر برنامه های شهرداری برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای نمایش هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت و برگرفته از آموزه های عاشورایی خبر داد و افزود: طراحی و تولید بسته فرهنگی شامل کتاب ، داستان کوتاه و آلبوم صوتی ویژه ماه محرم وصفر، طراحی و انتشار فلش کارت ویژه محرم با جامعه مخاطب نوجوانان وجوانان، ایستگاه و نمایشگاه فرهنگی- آئینی، اجرای تعزیه و توزیع محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه ایام محرم به شمار می رود.

 

اجرای تعزیه و کنسرت موسیقی آیینی در برج میلاد

وی از اجرای مراسم تعزیه همزمان با دهه دوم محرم به مدت 10 شب در در سایت ورزشی برج میلاد خبر داد و افزود: دیگر برنامه های برج میلاد شامل نمایش و معرفی آیین های عزاداری اقوام ایرانی، برگزاری نشست علمی بررسی تاریخ عاشورا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری کنسرت موسیقی آیینی با محوریت قیام عاشوراست.

عبدالهی اعلام کرد: بازخوانی نقش کودکان در کربلا با هدف درک کودک امروزی از واقعه کربلا، با تکیه بر عنصر عاطفه در قالب نمایش های هنری باغ موزه قصر اجرا می شود.

 

طراحی و اکران 22 نماد عاشورایی در 22 میدان منتخب شهر

وی با اشاره به فضاسازی شهری به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: فضاسازی تبلیغی عمومی شهر با محوریت پیام عاشورای حسینی، آموزه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ظرفیت های شهرداری از قبیل پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه های پل در مناطق 22 گانه صورت گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از طراحی و اکران 22 نماد عاشورایی در 22 میدان منتخب خبر داد و افزود: همچنین فضاسازی تبلیغی اتوبوس ها و ایستگاه های منتخب شرکت واحد، فضاسازی تبلیغی تاکسی های شهر تهران، فضاسازی بوستان های سطح شهر (1800 بوستان) در طول ایام ماه محرم و صفر، فضاسازی تبلیغی 140 میدان میوه و تره بار، فضاسازی پارک سوارهای شهر تهران و فضاسازی قطارها و ایستگاه های مترو به مناسبت فرارسیدن ایام محرم انجام شده است.

وی، پخش نمایش های رادیویی مربوط به ماه محرم و صفر با استفاده از ظرفیت رادیو مسافر، برگزاری مراسم مذهبی در نماز خانه پایانه های 4 گانه ویژه مسافران و عموم شهروندان و برگزاری نمایشگاه فرهنگی در پایانه مسافر بری غرب تهران در ماه محرم را از جمله برنامه های فرهنگی سازمان پایانه ها و پارک سوارها برشمرد.

چهارشنبه 5/7/1396 - 14:8
ایرانگردی

 

نخستین کانون محیط زیست همزمان با بازگشایی مدارس در مدرسه آیت الله خامنه ای منطقه 15 افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، ابراهیم نوروزی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: این کانون به منظور ارتقای دانش عمومی و توانمندی مدیران، معاونین، دبیران مدارس و دانش آموزان با مباحث محیط زیست  و نگهداری از گیاهان تشکیل شده است.

به گفته وی کانون محیط زیست با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار به صورت پایلوت در 22 مدرسه منتخب شهر تهران و براساس دستورالعمل ابلاغی تشکیل می شود.

  معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در ادامه یادآور شد: کانون محیط زیست مدرسه ابتدایی دخترانه آیت الله خامنه ای  در منطقه 15 دومین کانونی است که در سطح مدارس شهر تهران افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه این کانون تا پایان سال تحصیلی در حوزه محیط زیست فعالیت می کند افزود: در این راستا کتابچه های آموزشی با موضوعات مختلف محیط زیستی با محوریت شهر تازه بین دانش آموزان توزیع و آموزشهای لازم ارائه می شود.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: نواخته شدن نمادین زنگ محیط زیست و توزیع گلدان گل در این مدرسه از دیگر اقدامات انجام شده است.

چهارشنبه 5/7/1396 - 14:4
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 20 از تمهیدات و آماده باش مدیریت شهری برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با اولویت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بلوار قدس به عنوان دو موقعیت پرتردد در این منطقه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سید احمد صفوی با بیان اینکه خدمت در منطقه ای که قطب مناسبت های مذهبی و ارزشی است توفیق ارزشمندی است، گفت: عوامل ستادی، اجرایی و نظارتی مدیریت شهری منطقه 20 همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش هستند تا به عزاداران حسینی خدمات رسانی کنند.

صفوی با اشاره به اینکه منطقه 20 به علت وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پذیرای خیل عظیمی از شهروندان دیگر مناطق نیز است و با تمام ظرفیت آماده میزبانی و خدمت رسانی به همه عزاداران هستیم، افزود: پاکسازی مدام، اعمال محدودیت های ترافیکی، بهسازی عمرانی و محیطی و همچنین رفع سد معبرهای احتمالی از مهمترین اقداماتی است که با اولویت فضاهای پیرامون حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) و بلوار قدس دولت آباد به عنوان دو موقعیت پرتردد انجام می شود.

وی به گشت زنی های مستمر عوامل مدیریت شهری در این دو روز اشاره کرد و گفت: به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و نهادینه شدن این فرهنگ در بین شهروندان همچنان بحث توزیع ظروف تجزیه پذیر و مخازن جمع آوری پسماند خشک در هیئات و مسجدها انجام می شود.

صفوی با اشاره به اینکه با دستگاه های مرتبط هماهنگی لازم انجام شده و ضمن ارائه نکات ایمنی به هیئات، برای پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی نیز آمادگی لازم وجود دارد، افزود: امکانات رفاهی و عمومی تمامی بوستان ها و به ویژه فضاهای پیرامون موقعیت های اولویت دار نیز بررسی شده اند تا مورد استفاده سوگواران قرار بگیرند.

شهردار منطقه 20 به آمادگی مدیریت شهری برای برپایی نماز ظهر عاشورا نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: تعامل با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی و همچنین اعمال محدودیت های ترافیکی برای تردد آسان هیئات و عزاداران به این حرم شریف از دیگر اولویت های مدیریت شهری در این ایام است.

چهارشنبه 5/7/1396 - 14:3
ایرانگردی

 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 گفت: 200 زن سرپرست خانوار عضو سامانه این منطقه در طول سال از خدمات نذر فرهنگی بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اعلام این مطلب افزود: نذر فرهنگی در قالب ارائه خدمات مشاوره رایگان، ویزیت پزشکی رایگان و تقویت بنیه تحصیلی فرزندان بانوان سرپرست خانوار با کمک خیرین ارائه می شود و درهمین راستا نیز 200 زن سرپرست خانوار از این خدمات بهره مند شده اند.

وی افزود: به منظور حمایت از این بانوان مساعدت هایی نیز در قالب توزیع سبدهای کالا، اختصاص وام، تهیه جهیزیه و کمک سیسمونی صورت گرفته است. ضمن اینکه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید لوازم التحریر بین دانش آموزان بانوان سرپرست خانوار توزیع شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی وضعیت معیشتی بانوان عضو این سامانه، برنامه های بازدیدی طی هر هفته به شکل مستمر انجام و در صورت لزوم اطلاعات بانوان در سامانه تکمیل می شود.

این مسئول با اشاره به مراجعات مختلف بانوان برای اشتغال به کار بیان کرد: کارشناسان اداره امور بانوان این حوزه به منظور بررسی درخواستهای اشتغال به بازدید از وضعیت معیشتی بانوان می پردازند و درصورت نیاز آنان را به مراکز کوثر منطقه معرفی می کنند.

به گفته بهرامی طی برپایی نمایشگاه های خود اشتغالی در طول ایام مختلف سال، غرفه هایی به بانوان متقاضی برای ارائه محصولات مختلف اختصاص می یابد. به همین منظور نیز 15 نفر از بانوان سرپرست خانوار این منطقه محصولات خود را درغرفه های نمایشگاه پاییزه بوستان بزرگ ولایت که به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داده شد، عرضه کردند.

بهرامی در بخش دیگری از برگزاری ویژه برنامه زنان عاشورایی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: این برنامه  همچون سالهای گذشته به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، با حضور پرشور شهروندان و بانوان ایثارگر این منطقه برگزار خواهد شد.

 

چهارشنبه 5/7/1396 - 14:0
ایرانگردی

 

به منظور  برنامه ریزی دقیق و منسجم برای حضور  اثر بخش و با نشاط دانش آموزان، دانشجویان و معلمان واساتید در آغاز سال تحصیلی جدید ودر راستای تدابیر و دستور العمل ابلاغی از حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند ویژه برنامه هایی را در دو بازه زمانی 15 تا 31 شهریور و 1 تا 15 مهر درنظر گرفته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛  مهندس باقرصاد،  قائم مقام معاونت خدمات شهری و سرپرست سازمان با اشاره به اهمیت تفکیک  پسماند در  مبدأ و ترویج  و رعایت آن بین شهروندان خاطر نشان کرد: مناسبت مهر و شروع سال تحصیلی جدید فرصت مغتنمی برای آموزش و انتشار راههای مدیریت بهینه پسماند می باشد و از آنجا که دانش آموزان قشر تاثیر پذیر و آینده ساز بوده و علاوه بر آن معلمان و اساتید نیز می توانند ما را در این آموزش یاری رسانند، ارائه ویژه برنامه هایی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی در ادامه به اجرای اقدامات شاخص و ویژه متناسب با ایام بازگشایی مدارس و استقبال از مهر اشاره کرده و افزود: سازمان مدیریت پسماند در دو بخش فرهنگ سازی و اجرایی با همکاری مناطق 22 گانه با برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی جدید، اجرای زنگ بازیافت به همراه سخنرانی آموزشی، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی و همچنین تهیه و توزیع بسته های آموزشی بین دانش آموزان با موضوع تفکیک در مبدا و کاهش تولید پسماند در مدارس منتخب ایشان را به رعایت جداسازی پسماند خشک از تر در مبدا تشویق می کنند.

توزیع بیش از 4 تن کیسه و 12000 مخازن مخصوص پسماند خشک در دو دوره زمانی اجرای طرح استقبال از مهر از جمله فعالیتهای اجرایی این طرح بوده که مهندس باقرصاد به آن اشاره کرد.

توزیع كارت امتیاز و برگزاری قرعه كشی بازیافت و اهداء جوایز ویژه مدارس و محلات، تهیه و توزیع بسته های آموزشی با موضوع تفکیک پسماند در مبدا و کاهش تولید پسماند، اجرای زنگ بازیافت در مدارس به همراه سخنرانی آموزشی در مدرسه منتخب و... از جمله اقدامات  جاری و در دست اجرا با همکاری مناطق 22 گانه  و نظارت عالی این سازمان می باشد؛ که توسط مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند عنوان شد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری به حضور پرشور مناطق 22 گانه در طرح استقبال از مهر اشاره کرده و افزود: همه مناطق در این طرح حضور فعال داشته و سازمان در کلیه طرح ها نظارت عالیه دارد.

وی در انتها با تاکید بر تاثیر کلبه های بازیافت مدارس در  جلب مشارکت دانش آموزان و ارتقاء سطح آگاهی آنها در امر تفکیک صحیح پسماند در مبدا گفت: بعنوان مثال در مدارس منطقه6 ،  شش کلبه بازیافت وجود دارد که دانش آموزان با تفکیک پسماندهای خشک خود و خانواده و تحویل آنها به کلبه های بازیافت اقلام آموزشی دریافت می نمایند.

 




چهارشنبه 5/7/1396 - 13:59
ایرانگردی

 

 

شهردار منطقه 10 از اجرای گسترده برنامه های فرهنگی و مذهبی به مناسبت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان پاک و مطهر ایشان در سطح منطقه با مشارکت مدیریت محلات، مساجد و هیئت های مذهبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، سهیلا صادق زاده ضمن اعلام این خبر با تشریح برنامه های مدیریت شهری در ایام ماه محرم اظهار داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا، اجرای نمایش تعزیه، برپایی خیمه های معرفت حسینی در روز تاسوعا و عاشورا ، نمایشگاه کتاب عاشورا و پاسخ به شبهات، شب شعر عاشورایی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی عاشورایی، نمایش فیلم کوتاه عاشورایی، برپایی ایستگاه های صلواتی، یادواره شهدا، تجلیل و تکریم از بانوان آزاده و همسران ایثارگرو جانباز، سخنرانی و مراسم مذهبی در ساختمان های ستادی منطقه از جمله برنامه هایی است که در این ایام اجرا می شود.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به منظور هویت بخشی سیمای شهری، ساختمان های ستادی و سرای محلات این مکان ها با نصب کتیبه مشکی، بنر و پرچم های مزین به نام اباعبدالله الحسین و پیام های عاشورایی سیاه پوش شد. همچنین اهداء کیسه زباله به هیئت های مذهبی و تکایا، آموزش ایمنی و اطفاء حریق، فعالیت مستمر و شبانه روزی عوامل و کارگران خدوم جمع آوری زباله در نظافت و پاکسازی ظروف یکبار مصرف و سایر زباله ها در حین و پس از برگزاری مراسم از دیگر برنامه ها به منظور اجرای بهینه برنامه های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می باشد.

 

آمادگی کامل منطقه 10 برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا

همزمان با روز دهم محرم الحرام نماز ظهر عاشورا با هدف اشاعه فرهنگ اقامه نماز جماعت میان شهروندان، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تعظیم و تکریم شعائرو معارف اسلامی با حضور هیئت های مذهبی، مسئولان منطقه و عزاداران و دلسوختگان به تاسی از سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در معابر اصلی منطقه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، سهیلا صادق زاده شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر تبعیت از سیره ائمه اطهار و امام حسین (ع) را حركت به سوی رشد و بالندگی جامعه و اعتلای ارزش های اسلامی و دینی برشمرد و گفت: توجه به ادای فریضه نماز اول وقت و نهادینه شدن آن میان مردم از مهم ترین درس های قیام عاشورا بود که امام حسین (ع) در کارزار نبرد و حتی در آخرین لحظه های زندگی پر بارشان به همگان آموختند و با همین رویکرد لازم است مردم به ویژه جوانان به همه زوایای آشكار و پنهان فلسفه عاشورا توجه داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از اجرای این فریضه مهم دینی که در سال های گذشته با حضور هیئت های مذهبی، دسته های سینه زنی و مسئولان و مدیران منطقه در خیابان رودکی و سایر معابر اصلی برگزار شد، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته امسال نیز منطقه با مشارکت هیئت ها و مساجد برای پیاده‌سازی فرهنگ ادای نماز اول وقت پیشگام بوده و در ظهر روز دهم محرم لبیک‌گویان به پیام حماسه ماندگار نهضت عاشورا با سلاله پاک نبی اکرم(ص) حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تجدید میثاق می کند.

چهارشنبه 5/7/1396 - 13:45
ایرانگردی

 

مراسم عزاداری سالار شهیدان اباعبدا... الحسین(ع) با مشارکت شهروندان در امامزادگان(ع)، مساجد، حسینیه ها و سراهای محلات شهرداری منطقه یک در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک شهرام پاشایی رییس اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت : این برنامه ها از ابتدای محرم با برپایی مراسم عزاداری، سوگواری ،ایستگاه های صلواتی، مراسم پرفیض زیارت عاشورا، کارگاه سلامت و سبک زندگی اسلامی، تعزیه خوانی، غربالگری قند خون در حسینیه ها ، برگزاری یادواره های شهدای محلات، تجلیل از پیر غلامان و مداحان اهل بیت، برپایی خیمه های معرفت حسینی ، قصه گویی کودکانه ، قصص قرآنی، مسابقات در قالب عکس، نقاشی، داستان کوتاه، شعر، کتابخوانی و... تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
وی گفت : انتشار آلبوم صوتی همراه با کتاب و نرم افزار "سرچشمه خورشید" مشتمل بر قطعات کوتاه سخنرانی، مداحی عاشورایی، انتشار کتابچه راه اینجاست ویژه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتشار پوستر ویژه عاشورای حسینی جهت توزیع در مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه ها از اقدامات اجرایی در این ایام است.
پاشایی تصریح کرد : سراهای محلات به عنوان یکی از مراکز فرهنگی مهم شهرداری در محله های شمال تهران محسوب می شوند که با نصب کتیبه های پارچه ایی،ریسه ، بنر و... سیاه پوش شدند و مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا با حضور شهروندان در آنها برگزار می شود.
وی تصریح کرد : پایان ماه صفر و همزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اكبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و آفتاب هشتم امامت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، با توجه به حضور عزاداران حسینی در مساجد و اماکن متبرکه سطح منطقه از جمله مرقد مطهر امامزاده صالح(ع) و امام زاده علی اکبر(ع) چیذر و... خدمات بهینه در حوزه های بهداشتی، نظافتی به عزاداران حسینی، توسط معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک ارائه می شود.

چهارشنبه 5/7/1396 - 13:43
سلامت و بهداشت جامعه


 

یافته های جدید نشان می دهد کودکان و نوجوانانی که داروهای ضدصرع مصرف می کنند در معرض ریسک بالای شکستگی استخوان قرار دارند.
به گزارش  مهر، تحقیق همچنان نشان داده است که داروهای ضدصرع ممکن است موجب کاهش در تراکم استخوان و نیروی عضلانی اندام تحتانی شود.

 

در این مطالعه، محققان ۲۳ فرد ۵ تا ۱۸ ساله را بررسی کردند. از آنها خواسته شد به مدت حداقل ۱۲ ماه داروهای ضدصرع مصرف کنند. هر یک از این افراد با خواهر یا برادر، یا قُل دیگر خود مقایسه شدند.

 

محققان تاکید می کنند: «این نتایج باید در یک بررسی بزرگتر و طولی بررسی شود که ارتباط بین اثرات داروهای ضد صرع و پیامدهای ناگوار آن بر اسکلت در حال رشد به مرور زمان تایید شود.»

 

یافته های این مطالعه نشان می دهد نیاز به بررسی بیشتر مسائل مربوط به سلامت استخوان در بیماران جوان مصرف کننده داروهای ضد صرع وجود دارد.

 

در تحقیق دیگری که سال گذشته انجام شده بود کارشناسان دریافتند که افراد مبتلا به صرع هفت برابر بیشتر احتمال دارد که تبعیض ناشی از مشکلات سلامت را تجربه کنند. این ریسک در بیماران مبتلا به سایر مشکلات مزمن سلامت نظیر دیابت، آسم و میگرن بیشتر است.

 

تحقیقات همچنین نشان می دهد افراد مبتلا به صرع در معرض ریسک بالای ابتلا به افسردگی و اختلالات اضطراب هستند.

 

چهارشنبه 5/7/1396 - 12:17
سلامت و بهداشت جامعه


 شیوع بالای آرتریت روماتوئید در خانم ها

 


 

 

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران، گفت: بیماری آرتریت روماتوئید شیوع بالایی دارد و حداقل از هر ۱۰۰۰ نفر ۵ نفر در جامعه مبتلا به این عارضه هستند. 
به گزارش مهر، دکتر محسن سروش در آستانه برگزاری کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران، افزود: مخاطبین اصلی این کنگره در درجه اول همکاران فوق تخصص روماتولوژی و سایر تخصص های داخلی، پزشکان عمومی، پزشکان طب ورزشی و طب فیزیکی و دکترای داروساز هستند و محورهای مورد بحث این کنگره به طورکلی در مورد بیماری های روماتولوژی است که شامل بیماری های آرتریت روماتوئید، لوپوس، بیماری بهجت، پوکی استخوان و بیماری آرتروز است.

 

وی ادامه داد: یکی از سمپوزیوم های این کنگره اختصاص دارد به بیماری های روماتولوژی در اطفال و کودکان و یک بخش جانبی داریم در کنگره امسال که این بخش مربوط به آموزش بیماری پوکی استخوان برای آگاهی مردم برگزار می شود.

 

سروش گفت: در این کنگره ۹ سمپوزیوم داریم که مباحث مختلفی از بیماری ها و نیاز جامعه روماتولوژی و کشور را به صورت علمی ارائه خواهیم داد.

 

دبیر انجمن روماتولوژی ایران، هدف از برگزاری این کنگره را گردهمایی همکاران فوق تخصص روماتولوژی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و عملی برای تمامی همکاران برشمرد و افزود: بیماری های روماتولوژی به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم می شوند که بیماری های التهابی با لفظ روماتیسم شناخته می شوند مثل بیماری آرتریت روماتوئید که شایع ترین این بیماری ها در کشور است و شامل تورم و التهاب در مفاصل می شود و بخش دیگر بیماری ها، بیماری های غیر التهابی یا مکانیکی است و معروف ترین و شایع ترین این بیماری ها آرتروز است که بخش بزرگی از جامعه با این بیماری درگیر هستند و شیوع آن خیلی بیشتر از بیماری های التهابی است.

 

وی در مورد شیوع بالای بیماری های التهابی، اظهارداشت: بیماری آرتریت روماتوئید شیوع بالایی دارد و حداقل از هر ۱۰۰۰ نفر ۵ نفر در جامعه مبتلا به این بیماری هستند و این افراد زمانی مبتلا می شوند که زمینه ژنتیکی داشته باشند و مسئله ژنتیک به این معنی نیست که اگر پدر یا مادر مبتلا باشند حتما فرد گرفتار می شود بلکه زمینه ژنتیکی به این مفهوم است که یک ژن نهفته در فرد وجود دارد که فرد را مستعد به ابتلا می کند و ممکن است هیچ وقت در طول زندگی فرد اتفاق نیافتد ولی ممکن است در یک شرایط خاص به خصوص استرس های روحی که خیلی هم شایع است یا در اثر یک عفونت یا تماس با مواد شیمیایی یا مواد غذایی، ژن نهفته بیماری ظهور کند و سن خاصی هم ندارد ممکن است از بدو تولد فرد مبتلا شود یا در سنین بین ۷۰ تا ۸۰ سالگی مبتلا به این بیماری شود.

 

سروش اظهار داشت: اینگونه از بیماری ها عموما خانم ها را درگیر می کند و آرتریت روماتوئید ۲ تا ۳ برابر در خانم ها بیشتر از مردان دیده می شود و سن درگیری حدود میانسالی است اما هم افراد جوان و هم افراد مسن می توانند به آن مبتلا شوند.

چهارشنبه 5/7/1396 - 12:16
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته