• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 2590
تعداد نظرات : 2639
زمان آخرین مطلب : 1669روز قبل
تبریک و تسلیت

فرا رسیدن تاسوعا ......

وعاشورای حسینی را ......

به تمام عاشقان حسین (علیه السلام )...

تسلیت عرض میکنم
🏴🏴🏴🏴

شنبه 8/7/1396 - 16:23
اهل بیت

طی چند مطلب گذشته همگرایی و همسویی مذهب حنفی را با شیعه بخصوص در ارادت به اهل بیت پیامبر (ص) و امام حسین (ع) و برپایی محافل غم و ماتم و عزاداری برای نوردیده حضرت مصطفی(ص) یاد آور شدیم و دیدیم که حنفیهای عزیز ما چقدر شیفته و دلباخته فرزند پیامبر اعظم اسلام هستند. اما ای کاش همه حنفی های عزیز بخصوص حنفیهای کشورمان افغانستان آگاهی بیشتری از مذهب خود می داشتند و توطئه ها و دسیسه های دشمنانشان را بهتر درک می کردند دشمنانی که عموما دشمن مشترک همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی هستند ساخته استعمار و دشمنان قسم خورده اسلامند که خود در سایه نشسته اند و ایادی خود مانند وهابیت را بلای جان ما و شما ساخته اند بعضی از مولوی صاحب های محترمی را که با ایشان در تماس بودم می گفتند که وهابیت درباره امام اعظم صاحب ابوحنیفه (رح)1 می گویند:(امام اعظم مشرکان!!!) گفتم برای من که ملای شیعه هستم این گفتار قابل قبول نیست چطور کسی که خود را اهل سنت می داند چنین توهینی به اقدم ائمه اهل سنت می کنند ، به امامی که اکثریت نسبی مسلمانان اهل سنت پیرو ایشان هستند. آیا ائمه چهار گانه اهل سنت که بسیار به زمان پیامبر اعظم اسلام (ص) نزدیک بوده اند اسلام را نفهمیده اند و کسانی بعد از 700 سال (ابن تیمیه) یا 1100 سال (محمد بن عبدالوهاب) آمده اند و ادعای دین فهمی دارند؟ آیا مضحک و خنده دار نیست؟
خلاصه اینکه:
اولا حنفیها بطور کلی و حنفیهای عزیز کشورمان افغانستان خاصة باید با مذهب خود خوب آشنا شوند و
 ثانیا سعی کنند دشمنان خود را خوب بشناسند تا بتوانند از مذهب و ارزشهای مذهبی خود خوب صیانت و محافظت کنند ..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. در زهد ابوحنیفه(رح) همین بس که از طرف خلیفه جور زمان خود، منصور دوانیقی(قاتل امام صادق ع) منصب قاضی القضات واگذار شد ولی قبول نکرد چرا که نمی خواست جزء اعوان ظلمه باشد و در ستم و بیداد آنها شریک باشد و بخاطر نپذیرفتن این منصب به زندان رفت و شلاق خورد که سبب وفاتش شد ...

 

شنبه 8/7/1396 - 4:54
مهدویت

گفتم:
اگر در کربلا بودم
تاپای جان برای حسین(ع)
تلاش میکردم.
گفت:یک حسین(ع)زنده داریم
نامش مهدی(عج)است.
تاحالا برایش چه کرده ای

جمعه 7/7/1396 - 9:55
اهل بیت

جدای از کتاب، بسیاری از شاعران اهل سنت، به ویژه از میان حنفیان عصر نخست، اشعاری در رثای حسین بن علی علیه‏ السلام و حادثه‏ عاشورا سروده ‏اند که جالب توجه است. نمونه ‏ای از این اشعار را خود خوارزمی در مقتل الحسین علیه ‏السلام (1) گردآوری کرده است.(2)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 (1) مقتل الحسین علیه ‏السلام ج 2، صص 182 -143.
(2) تاملی بر نهضت عاشوری، رسول جعفریان،صص296-298.
مؤسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلام (mazaheb.com)

 

جمعه 7/7/1396 - 6:12
ایرانگردی

 
همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و طبق روال سال های گذشته، ظرفیت های شهری در اختیار تكایا و هیئت های عزاداری شهر تهران قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، "رضا قدیمی" مدیرعامل این سازمان ضمن اعلام این خبر افزود: در روزهایی كه شور و شعور حسینی در كنار یكدیگر در تمامی كوچه پس كوچه های این شهر جاری است، وظیفه خود می دانیم در راستای تسهیل در بهره گیری نیازمندان و افراد آسیب دیده اجتماعی شهر تهران، از نذورات شهروندان فهیم و معتقد تهرانی، زیرساخت هایی را ایجاد و توسعه دهیم.در همین راستا سامانه تلفنی ٤٣٧٩ بصورت شبانه روزی آماده دریافت نذورات غذایی مردم می باشد.
وی در ادامه افزود: روال فعالیت بدین صورت تعریف شده است كه هریك از شهروندان و هیئت های مذهبی برای اهدای نذورات خود با این سامانه تماس میگیرند و پس از انجام هماهنگی های لازم، وسیله نقلیه به محل اعزام و نسبت به تحویل اقلام و توزیع بین افراد نیازمند اقدام می گردد. ضمن اینكه این آمادگی وجود دارد كه شهروندان بتوانند شخصاً در مراكز حمایتی حضور یافته و در تمامی مراحل اهدای نذورات این سازمان را همراهی نمایند.
گفتنی است نذورات اهدایی شهروندان بین مددجویان و نیازمندان ساكن در كلونی های فقیر نشین شهر تهران، مراكز نگهداری و توانمندسازی كودكان، افراد بهبودیافته از اعتیاد و افراد بی خانمان توزیع می گردد و در حال حاضر بیش از ١٠ دستگاه خودرو به جمع آوری و اهدای نذورات مردمی اختصاص یافته است.

زشت ترین کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی سیاسی کاری است

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: ﺯﺷﺖ ﺗﺮﻳﻦ کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی سیاسی کاری است که همواره باعث رشد معضلات و مشکلات این حوزه می‌شود.
رضا قدیمی در گفت و گو با ... با تاکید بر اینکه ساماندهی آسیب اجتماعی، مسئولیتی است که روی زمین مانده، ﮔﻔﺖ: «بر اساس آیین نامه «ﻣﺠﺘﻤﻊ فوریت‌های اجتماعی»، شهرداری به وظایف خود عمل کرده است و اگر نقصی هم وجود دارد خرسند خواهیم شد که اطلاع داده تا رفع کنیم.»
وی درباره تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد و نوع فعالیت آن‌ها و کمکی به در بخش‌های مختلف دارند افزود: «۶۰۰ خیریه و سمن در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارتباط داریم که هر سمن فعالیتی را برای کمک و بهبود شرایط دارند که قابل‌تحسین است.»
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که حوزه فعالیت سازمان مشخص‌شده است و ما بر اساس بند ۵ ماده ۵۵ اقدام می‌کنیم گفت: «کار ما دستگیری نیست، ما با مددکار حضور پیدا می‌کنیم و جذب می‌کنیم و در اجرا ما کار خودمان را در حوزه جذب انجام می‌دهیم و فقط در مرکز لویزان ۳۰۰ متکدی خانم جذب‌شده است که خانواده هم آن‌ها را قبول نمی‌کند که این تنها بخشی از مشکلات است.»
وی با طرح این پرسش که چرا در تقاطع‌ها دیگر بزرگسالان اقدام به تکدی‌گری نمی‌کنند گفت: «مردم امروز در شهر شاهد این ادعا هستند، آنان در تقاطع‌ها متکدیان بزرگسالان را نمی‌بینند، چرا که گشت‌های فوریت‌های اجتماعی فضا را برای آن‌ها ناامن کرده‌اند و همانند قبل نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.»
قدیمی اضافه کرد: «با ناامن شدن فضا برای متکدیان بزرگسال، کودکان توسط باندهای تکدی‌گر وارد میدان شده و این صحنه‌ها را شاهد هستیم که مظلوم‌نمایی و درگیر کردن احساسات مردم را با خود به همراه دارد.»
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: «یکی از اساسی ترین مشکلات ما در حوزه ساماندهی متکدیان، آن است که خلأ های قانونی در حوزه کودکان متکدی ابتکار عمل را از مجریان این حوزه سلب کرده است و بنابراین باندهای تکدی گری، با علم به این موضوع به استثمار کودکان می پردازند.»
وی خبر از تجهیز سه ساختمان توسط شهرداری تهران برای سازمان بهزیستی داد و افزود:« در جلسات مجتمع فوریت‌های اجتماعی مقرر شد برای مادران و کودکان متکدی سه ساختمان توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تجهیز و در اختیار بهزیستی داده شود که بسیار حائز اهمیت است و بر همین جلسات مجتمع، قرار بر جذب کودکان توسط مددکاران و تحویل آنان به بهزیستی شد.»
قدیمی با هشدار به برخی سودجویان که در سوی مقابل برای تخریب و بهره‌گیری از احساسات مردم هستند اعلام کرد: «درصد بسیار بالایی از متکدیان کودک توسط باندها هدایت می‌شود که این باندها شناسایی‌شده‌اند و مردم نباید فریب آن‌ها را بخورند.»
قدیمی افزود:« موضوع کودکان کار موضوعی است نسبتاً پیچیده و عوامل گوناگونی در آن اثرگذار هستند.کودکان کار در شرایط بسیار نامطلوب ازنظر تغذیه، بهداشت و انجام کارهای خطرناک و حاد به سر می‌برند اظهار داشت: این کودکان می‌توانند به‌راحتی بازیچه دست بزهکاران حرفه‌ای اعم از سارقین یا باندهای توزیع مواد مخدر، عوامل ایجاد خانه‌های فساد و... قرار گیرند و عدم بهره‌گیری از آموزش و تحصیل علم و فن، قدرت رقابت با سایر کودکان در ایجاد یک زندگی سالم را هر چه بیشتر از این کودکان سلب می‌کند.»
وی در پایان گفت: «پدیده کودکان کار و خیابانی یکی از معضلات گریبانگیر اکثر شهرهای بزرگ در جهان معاصر است که در هر جامعه‌ای برای رفع و کاستن این مشکل و معضل و آسیب راه‌های مختلفی به کار می‌رود.»

جمعه 7/7/1396 - 0:46
ایرانگردی


نایب رییس اول اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس سعید بهنام جو
نایب رییس دوم اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس مهرداد نبات چیان
خرنه دار اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس سید محمدجواد مبینی
منشی اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس عباس ابوالفتحیان
عضو هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس احمد محرر
عضو هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس مجید خادمی مزده
عضو علی البدل اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس علی مخزن
بازرس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران جناب آقای مهندس منوچهر یارعلی
با سلام
همانگونه که مطلع می باشید اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران به عنوان یک شخصیت حقوقی از جمله امضا کنندگان بیانیه ای است که به زعم این مجموعه هدف آن تخریب نمایشگاه شهرآفتاب در اذهان عمومی به منظور جلوگیری از همکاری شهرآفتاب با مجموعه های صاحب نام بین المللی در برگزاری نمایشگاه ها منجمله نمایشگاه چاپ و بسته بندی می باشد.
این بیانیه به زبان های فارسی و انگلیسی تهیه شده و در سطح وسیع توزیع شده است.
با توجه به درخواست های ثبت شده آقای بابک عابدین مدیر عامل شرکت سایان ایمان که همزمان ریاست اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران را نیز بعهده دارد از نمایشگاه شهرآفتاب و پیگیری ها و اصرار های شدید ایشان از سایر مراجع برای دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی در شهرآفتاب ، این شائبه وجود دارد که منافع متصور مادی در انگیزه امضا رییس اتحادیه صادرکنندگان در ذیل بیانیه دخیل بوده است و ایشان از سمت ، اعتبار و منابع در اختیار خود به عنوان ریاست اتحادیه و با ابزار تخریب سایرین در جهت پیشبرد اهداف شرکت خصوصی خود و ایجاد انحصار و جلوگیری از رقابت سالم و آزاد بهره برده است.
لذا خواهشمند در صورت عدم تایید رفتارهای دوگانه ، همراه با عدم صداقت ، مغرضانه ، جهت دار و به دور از ادب رییس و مدیر روابط عمومی آن اتحادیه با نمایشگاه شهر آفتاب - که به گواه خود ایشان یک پروژه عظیم ملی است - اقدام فرموده و در صورت صلاحدید نسبت به پس گرفتن امضا اتحادیه از بیانیه علیه نمایشگاه شهرآفتاب و نمایشگاه چاپ و بسته بندی که با همکاری نمایشگاه دوسلدوورف آلمان در شهرآفتاب برگزار خواهد گردید اقدام فرمایید.
نمایشگاه شهرآفتاب با تهیه لایحه شکواییه از اتحادیه صنعت چاپ ایران و سایر افراد دخیل در این امر در شرف اقامه دعوی و خسارت نزد دادگاه و مقامات صالحه است و با توجه به سابقه محکومیت های قبلی برخی از این افراد در موارد مشابه پیش بینی می شود مراجع صالحه در صورت تایید لایحه شکواییه ، این بار با رافت کمتری با موضوع فوق برخورد نمایند.
در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم ، فراخوان همگانی سالارو سرور شهیدان را در روز عاشورا به رعایت جوانمردی و آزادمردی یادآور می شود.
در ادامه متن یکی از درخواست های ایشان در - زمانی که شهرآفتاب تصمیم خود را گرفته بود - جهت استحضار و کمک به تصمیم گیری تقدیم می گردد.

والسلام و علی من التبع الهدی
روابط عمومی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب

جمعه 7/7/1396 - 0:36
اهل بیت

7. محمود بن عثمان بن علی بن الیاس حنفی رومی(938-878) وی در خصوص امام حسین علیه السلام کتابی با عنوان «مقتل الامام الحسین بن علی بن ابی‏طالب رضی الله عنهما فی کربلاء» نوشته است. اسماعیل باشا در کتاب هدیة العارفین 412:2 از آن یاد کرده است.
مؤسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلام (mazaheb.com)

 

پنج شنبه 6/7/1396 - 5:14
تاریخ

 

 

27 سپتامبر ؛ روز جهانی جهانگردی

از دید سازمان ملل، جهانگرد یا گردشگر كسی است كه كشوری غیر از كشور محل اقامت خود را مورد بازدید قرار دهد، مشروط بر این­كه، این بازدید به منظور احراز هیچ­گونه شغل و كسبی نباشد و حداقل 24 ساعت و حداكثر سه ماه در كشور میزبان توقف نماید.
روز جهانی جهانگردی

از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید. انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

 

جهانگردی چیست؟

پدیده­ ی مسافرت را از محلی به محل دیگر و از كشوری به كشور دیگر، بدون در نظر داشتن قصد مهاجرت، اشتغال یا اقامت مستمر، جهانگردی گویند. از دید سازمان ملل «جهانگرد یا گردشگر كسی است كه كشوری غیر از كشور محل اقامت خود را مورد بازدید قرار دهد، مشروط بر این­كه، این بازدید به منظور احراز هیچ­گونه شغل و كسبی نباشد و حداقل 24 ساعت و حداكثر سه ماه در كشور میزبان توقف نماید و مسافرت او مبنی بر یكی از علل زیر باشد: تفریح، استراحت، گذراندن تعطیلات، امور خانوادگی، درمان و امور پزشكی، ورزش، امور مذهبی، مأموریت یا شركت در هم­ اندیشی­ها.»

 

 

جهانگرد یا گردشگر كسی است كه كشوری غیر از كشور محل اقامت خود را مورد بازدید قرار دهد

 

تاریخچه­ ی جهانگردی

تاریخچه­ ی جهانگردی را، می­توان به گذشته­ های دور نسبت داد. چنان­كه در دوران پیش از اسلام، برخی از یونانیان و رومیان به ایران سفر می­كردند. پاره ­ای از آنان چون "هردوت" و "گزنفون" سفرنامه­ هائی با موضوع دیدار از ایران نوشته ­اند. در دوران بعد از اسلام نیز، نخستین كسی كه از مغرب­ زمین به ایران سفر كرد و سفرنامه­ هائی در این باره نوشت "بنیامین تودلای" اسپانیائی بود كه در سال 1159م. به كشورهای مختلف از جمله ایران سفر كرده است.

در گذشته­ های دور، مردانی كه شهامت و جسارت رویاروئی با مشكلات را به جان می­ خریدند و مدت­ های مدیدی در بیابان ­ها و صحراها و از میان راه­ های پرخطر رد می­شدند تا به شهر و دیاری برسند، سیاح می­ نامیدند؛ نظیر ابن بطوطه، ناصر خسرو، ماركوپولو.

 

در قرن نوزدهم اصطلاح جهانگرد یا توریست [Tourist] جایگزین سیاح شد. در آن زمان اشراف­ زادگان فرانسوی، برای تكمیل تحصیلات و كسب تجربه­ های لازم زندگی مسافرت می­ كردند. این جوانان، در آن زمان توریست نامیده می­ شدند. بعدها این اصطلاح برای كسانی به كار رفت كه برای سرگرمی، وقت­ گذرانی و گردش، به فرانسه سفر می­كردند. این اصطلاح، با گذشت زمان به مسافرت خارج از فرانسه نیز تعمیم داده شد و به همه­ ی افرادی كه به خارج از كشور محل اقامت خود  مسافرت می­ كردند، توریست گفته شد.

 

اطلاعات تاریخی، نشان می­ دهد كه مسافرت برای استراحت و تفریح، از اوایل قرن شانزدهم میلادی شروع شده و نمی­ توان انگیزه­ ی اصلی سیاحان معروفی چون: ابن بطوطه، واسكودوگوما، كریستف كلمب و ماركوپولو و مانند این­ها را، تفریح و استراحت دانست. اینان، سیاحانی حرفه­ ای بودند كه برای كشف سرزمین­ های جدید، تجارت، ماجراجوئی، شناخت اقوام و ملت­ های دیگر و یا زیارت، گام در سفرهای چندین­ ساله می­ گذاشتند.

 

 

سازمان جهانی گردشگری، وظیفه هدایت صنعت گردشگری را به عهده دارد

 

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)

سازمان جهانی گردشگری به اختصار (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، یکی از نمایندگی‌های سازمان ملل است که وظیفه هدایت صنعت گردشگری را دارد. سازمان جهانی گردشگری به عنوان محل گفتگوی کشورها درباره سیاست‌ها و تجارب عملی آنها درباره دانش گردشگری است. این سازمان نقش مرکزی و مهمی در ترفیع وضعیت تعهد و توانایی‌های موجود کشورهای در حال توسعه در زمینه گردشگری دارد.

 

انواع جهانگردی
جهانگردی بر حسب اغراضی که مردم به جهت آن سفر میکنند، دارای اقسام ذیل است:
1- جهانگردی تفریحی؛ افراد یا دسته‌هایی را شامل می‌شود كه با هدف تفریح، استراحت، گذراندن تعطیلات از سرزمین خود به سفر می‌روند.
2- جهانگردی درمانی؛ شامل افرادی می‌شود كه برای استفاده از تغییرات آب و هوا، با هدف پزشكی و درمانی و استفاده از آبهای معدنی، اقدام به مسافرت می‌كنند.
3- جهانگردی فرهنگی؛ که در آن افراد برای آشنایی با فرهنگ و هنر و آداب و رسوم ملل مختلف، آثار تاریخی و مطالعه علمی، اقدام به سفر می‌كنند.


4- جهانگردی مذهبی؛ هدف از این نوع جهانگردی زیارت اماکن مقدسه، بازدید از اماکن مذهبی مثل مساجد و کلیساها و معابد قدیمی، شرکت در مراسم عبادی و ...
5- جهانگردی ورزشی؛ كه هر نوع مسافرتی را كه به منظور فعالیتهای ورزشی انجام می گیرد، شامل می‌شود؛ مانند كوهنوردی، شكار، شركت در مسابقات و تماشای مسابقات و...
6- جهانگردی تجاری؛ مثل مسافرتهایی كه افراد برای شركت در بازارها و نمایشگاهای كالا و صنایع تأسیسات كارخانه‌ای و نظایر آن انجام می‌دهند.
7- جهانگردی سیاسی؛ مسافرت به منظور شركت در جشن‌های بین‌المللی و مراسم خاص و كنگره‌ها و كنفرانسها را جهانگردی سیاسی می‌گویند.

 

توسعه جهانگردی برای رشد اقتصادی و اجتماعی
جهانگردی دارای خاصیّت ویژه‌ای است كه می‌توان آن را به منزله ی نیروی محرك توسعه اقتصادی در تمام كشورها محسوب داشت. هیچ كشوری را نمی‌توان یافت كه فاقد مواد اولیّه لازم برای توسعه جهانگردی باشد. آنچه كه كشورها را از هم متمایز می‌سازد، خود به تنهایی جاذبه جهانگردی به شمار می‌رود. طرحهای جهانگردی در كشورهای در حال توسعه از طریق ارائه كمك‌های فنی و مالی به طور وسیعی از طرف بیشتر سازمانهای مالی بین‌‌المللی و دفاتر تأمین‌كننده كمكهای اقتصادی و مالی جهانی مورد حمایت قرار گرفته است.

چهارشنبه 5/7/1396 - 16:51
تاریخ

تقویم روز 

 چهارشنبه
 ۵ مهر سال ۱۳۹۶ هجری خورشیدی
 ۶ محرم‌الحرام سال ۱۴۳۹ هجری قمری

 ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی

📿 ذکر روز: ۱۰۰ مرتبه «یا حی یا قیوم»

🗒 مناسبت‌ها:
 اشغال قصر شیرین، غرب دزفول و مناطق اطراف توسط دشمن بعثی در آغاز جنگ (1359 ش)
 نفوذ دشمن متجاوز به گیلانغرب (1359 ش)
 آغاز عملیات بزرگ ثامن الائمه و شکست حصر آبادان (1360 ش)
 رحلت فقیه و مرجع کبیر آیت اللَّه "سید عبداللَّه شیرازی" زعیم حوزه علمیه مشهد (1363 ش)
 شهادت شهید مهدی سلیمان پور (1360 ش)
 شهادت شهید سید علی موسوی (1360 ش)
 وفات عالم و محدث شهیر شیعه "سید رضی" گردآوردنده‌ی نهج‌البلاغه (406 ق)
 پیروزی ارتش آلمان علیه نظامیان شوروی در جریان جنگ جهانی دوم (1941 م)
 آغاز سلطنت رسمی "پتر کبیر" امپراتور معروف روسیه (1689 م)
 آغاز به کار اولین راه آهن جهان در انگلستان (1825 م)
 روز جهانی جهانگردی

چهارشنبه 5/7/1396 - 16:49
سلامت و بهداشت جامعه

 

محققان عنوان می کنند مصرف مغزیجاتی نظیر گردو، بادام، فندق و بادام زمینی می توانند در کاهش وزن و همچنین کاهش احتمال چاقی موثر باشند. 
به گزارش  مهر، یافته ها نشان می دهد افرادی که مغزیجات آجیلی می خورند نه تنها اضافه وزن کمتری دارند بلکه از شانس ۵ درصدی کاهش ریسک چاقی و اضافه وزن هم برخوردارند.

 

در گذشته این تصور وجود داشت که مغزیجات آجیلی یک ماده غذایی پرچرب با کالری بالا هستند، و گزینه مناسبی برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند نیست.

 

اما حال محققان دریافته اند که مغزیجات آجیلی منبع غنی انرژی، چربی های خوب، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوشیمیایی ها هستند.

 

مغزیجات آجیلی با انواع فواید سلامت، از جمله پیری سالم و عملکرد حافظه، مخصوصا در افراد مسن، مرتبط است.

چهارشنبه 5/7/1396 - 16:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته