• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1774
تعداد نظرات : 506
زمان آخرین مطلب : 3514روز قبل
اخبار
گاف سناتور آمریکایی فاش کرد:

استفاده از جنین در محصولات پپسی و نستله+ عکس

گاف یک سناتور آمریکایی در ایالت اوکلاهاما فاش کرد که شرکت‌های پپسی، کرافت و نستله از اعضای بدن جنین‌های سقط شده به عنوان طعم‌دهنده نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند.
به گزارش سایت اوباما، گاف یک سناتور آمریکایی در ایالت اوکلاهاما فاش کرد که شرکت‌های پپسی، کرافت و نستله از سلول‌های کبد جنین‌های سقط شده به عنوان طعم‌دهنده نوشیدنی‌های خود استفاده می‌کنند و روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنند.


براساس گزارش نچرال نیوز، اظهارات سناتور رالف شورتی در مورد پیامدهای اخلاقی این عمل و تاکید بر اینکه ایالت اوکلاهاما درصدد صدور قانون جدیدی برای ممنوعیت این اقدام است، ناظران اجتماعی را با این سوال مواجه کرده است که مگر تا پیش از این، چنین اقدامی از سوی پپسی، نستله و کرافت انجام می‌شده است؟!

این لینک حاوی تصویری دلخراش از یک جنین است که کبد وی برای استفاده در طعم‌دهنده‌ها، توسط کارکنان آزمایشگاه شرکت پپسی از بدن وی خارج شده است
 http://www.barackobama.ir/files/en/news/2012/1/30/1959_205.jpg
براساس این گزارش، خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه O"Collegian برای اولین بار این خبر را منتشر و عنوان کردند: شورتی بعد از این اظهارات، پاسخی به تماس‌های آنها برای توضیح در مورد این مسئله نمی‌دهد. سرانجام رادیوی تولسا موفق شد با سناتور تماس بگیرد و او در این مصاحبه عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که این سه شرکت با استفاده از سلول‌های بنیادی کبد جنین‌های سقط شده، به ایجاد طعم دهنده برای نوشیدنی‌های خود اقدام می‌کنند.

سناتور شورتی در این مصاحبه رادیویی همچنین عنوان کرد: "ما قصد نداریم اجازه دهیم که تولید این نوع کالاها در اوکلاهاما صورت بگیرد."

براساس اذعان نشریات اسرائیلی، پپسی و نستله از حامیان مالی رژیم صهیونیستی هستند اما کمک‌های پپسی از سال 1980 در پی تهدید دولت‌های عربی به قطع خرید از این شرکت، حالت مخفیانه پیدا کرد.

pepsi= pay each peny saving israeil

26 تصویر و خلاقانه از جنگ تبلیغاتی پپسی و کوکاکولا

اگر با خواندن تیتر این مطلب ذهنتان درگیر جنگ و تفنگ و .... شده با دیدن تصاویر متوجه می شوید که این نه یک یک جنگ بلکه نبردی است نفسگیر در عرصه تلبلیغات و در جهت فروش بالاتر می باشد که از قضا این بار دو شرکت بزرگ کوکاکولا و پپسی که اولی بیشتر متمایل به رنگ قرمز و دومی متمایل به رنگ آبی بوده و در میدانی به فرماندهی گرافیست های و طراحان خلاق به نبردی تبلیغاتی پرداخته و گاهی با تلقین خشونت در طرح ها و زمانی با شوخی سعی در نشان دادن قدرت و چیرگی یکی بر دیگری را داشته اند.
اگر فکر می کنید این جنگ در میان برندها فقط مختص به پپسی و کوکاکولاست سخت در اشتباهید بسیاری از اوقات برندهای بزرگ مثلا در زمینه اتومبیل از این شاهکارهای تبلیغاتی برای غلبه بر دیگری استفاده می کنند و حتی در کشور خودمان نیز این نبرد در تیزرها وجود داشته به عنوان نمونه شعار هایی مانند: این جملات را بارها شنده اید
من ...... را به خاطر جایزش نمی خرم در جواب تبلیغات برند دیگری که به همراه محصولات جوایزی نیز به مصرف کنندگان می دهد.
زن باردار به تبلیغات نگاه میکند

http://img.persiangfx.com/main/gallery-small/1261026252_adboard-fight.jpg
جهت مشاهده آثار در اندازه واقعی بروی تصاویر کلیک کنید

 

 

سه شنبه 2/3/1391 - 5:5
آلبوم تصاویر

عکس‌های بسیار زیبای طبیعت از هنرمندان مختلف!

عکس طبیعت
سیاره ما زیباترین است...اینجا خانه ماست و باید به خاطر زیبایی‌هایی که ما را احاطه‌ کرده شکرگذار باشیم. زندگی معجزه است، آن را تحسین کنیم...
تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی‌نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
م
سه شنبه 2/3/1391 - 0:20
آلبوم تصاویر

بنام خالق نیکی ها

بوستان ملت تهران

عصر پنج شنبه 29/2/90 برابر با 25 دیمای تقویم تبری

مردم همیشه سبز مازندران از راههای دور و نزدیک برای گذران لحظات خوش اندک اندک می رسیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ناگهان صدای سرنا و دهل برادران لهراسبی طنین انداز شد . آری موسیقی ما را به سرزمینهای دور می برد تصویر خاطرات کودکیمان یکی پس از دیگری از جلد چشمانمان ورق می خورد ، دل به وجود آمده بود کوچک و بزرگ رقصان رقصان راه می رفتند لباس محلی زنان و مردان چشم نواز بود

 

همراه با دامادها به خانه عروس رفتند تا عروسها را از خانه هایشان و از پدر آنان تحویل بگیرند تا به خانه داماد و در محل برگزاری مراسم بیایند

 

 

 

 

پیر و جوان و کودک همه و همه ، طبقه ای در کار نبود وقتی همراه عروس  تعداد از دختران دم بخت مجمه ای از شیرینی ها و تخم مرغ رنگ شده به همراه کله قندی ونقل و نبات و کلام الله مجید را با تورهای رنگارنگ برسر داشتند و چه کارناوال زیبایی را به همراه عروس تشکیل دادند . و با ولوله و شادمانی وکل زدن های فراوان عروسها را به محل برگزاری آوردند

 

وقتی عروس و داماد کلام الله مجید را می بوسیدند و به تبریک از زیر آن رد می شدند جمعیت ولوله ای بر پا کرده بودند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در فضایی سبز که در قسمت غربی آن تپه های حیات وحشی و از شرق و شمال همه دریاچه و ساختمانهایی با بام سفالین همه و همه یادآور مازندران بود نه مازندران, که پارک ملت تهران بود.

 

 

موج جمعیت از راه رسید . همچون عروسی قدیم شور و حالی ایجاد شده بود دامادها با لباس محلی در کنار یکدیگر ایستاده بودند

 

 

نه زمین که آسمان هم شاد بود و چه شادمانه و باورانه سماع می کردند با چوبدستی که نمادی از قدرت و دفاع بود در دست می رقصیدند

 

 

 

 

شادمانی شکوفه زده بود ، بوی خوش شادمانی همه جا را فرا گرفته بود . در هنگام عزیمت عروس برای غنچه های گل و اسکناس های با مهر جشن تتی توسط دختران کوچک برسر عروس و داماد و مردم می بارید

 

عجب اینکه کودکان و نونهالان شهر نشین مدرن همچون کودکان دیروز به پایکوبی برخاسته بودند .

در هنگام ورود میهمانان برآنان شاخه گلی اهدا می شد

 

 

پس از آن مجری برنامه آقای رضایی نژاد با جمعی از جوانان به بازیهای محلی پرداختند و شور و نشاط بیشتری به جمع داده اند

 

پهلوانان دیار مازندران به صف شدند کشتی لوچو را به نمایش گذاشتند . لهراسبی آهنگ کشتی را در مایه سه گاه می نواخت و چه زیبا این ملودی, نقش مبارزه را با لطافت بیان می نمود درآن هنگام که پهلوانی پشت پهلوان دیگر را بر خاک می مالید با بوسیدن روی رقیب و بلند کرده دستان زمین خورد به عنوان پهلوان برتر چه معرفتی را منتقل می کرد آری اینان پیروان مردان راستین رستم پهلوان و امام علی (ع) و عباس دلاورند مردم از شور و شوق هر کسی به فرا خور حال خود به نوازندگان سرنا و پهلوانان انعام می دادند چه زیباست این سنت های کهن که همه زوایای پنهانی موضوع درآن دیده می شود

یک آقا و خانم با یک تلم دستگاه کره گیری چوبی و یک دوشن ( کوزه ای سفالین ، با دو دسته که توسط بانوان در منزل کره می گیرند ) نقش زیبایی می آفریدند ، کار و تلاش نمادی از زندگی آیینی زنان  و مردان مازندران است .آری حضور زنان در عرصه های اجتماعی از قرن ها پیش در مازندران ساری و جاری بود

 

 

 

در کنار برکه بازار کوچک از غذاهای محلی و آثار و تولیدات فرهنگی هنری وجود داشت

 

 

 

 

 

پس از آن گروه موسیقی پارپیرار به اجرای برنامه موسیقی مازندرانی بویژه رج خوانی ( گلی به گلی ) پرداختند . در لابه لای برنامه طشت زدند پایکوبی کردند و چه شادی های فراوانی خلق کردند . شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های زیبای آن شب بود؛  شاهنامه ای که جای جای آن ذکر نام مازندران و مازندرانی است. امید است این سنت دگر بار ساری و جاری گردد!

 

و سرانجام پس از جشن و پایکوبی فراوان هنگامه راز ونیاز فرا رسید . صدای دلنشین ملکوتی اذان مرحوم موذن زاده که خود میراثی گرانبهاست . طنین انداز شد . دامادها به شکرانه این همه نعمات خداوندی وشادمانه آماده شکرگزاری رو به قبله نماز شکرانه بجا آوردند . مردم درین ایام پس از نماز به گپ زدن پرداختند و یا اینکه همه دوستان و همولایتی های خود را می دیدند که این خود دستاورد بسیار زیبایی است

و در پایان که برنامه ما با زیبایی فراوان تمام شده بود. طوفانی مختصر از راه رسید تا به همه آنانیکه بر پلیدیها دامن می زنند بگوید باران در راه است بدیها را خواهد شست . آری باز باران با ترانه ، با گوهرهای فراوان ، می چکد بر بام خانه و همه جا را شست و طراوتی دیگر داد . و چه بهار زیبا و پر خاطره ای برای همگان به جای گذاشت .

در این برنامه تعداد زیادی از مردم مازندران حضور داشتند از استانداری مازندران نیز دونفر از کارشناسان حضور رسمی داشتند اصحاب مختلف رسانه از شبکه های مختلف صدا و سیما ، عرصه بین المللی مطبوعات ملی و محلی ، سایت ها ، هنرمندان تصویر برداران ، عکاسان ، صدابرداران ، و جای همه آنانیکه حضور نداشتند سبز . از جمله صدا وسیمای مازندران همواره در برنامه های این مرکز کمرنگ می باشند .

و در پایان جا دارد از همه عزیزانیکه که در برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم ما را یاری نموده اند سپاس و قدردانی نمایم .

امیدوارم این برنامه ها و سایر برنامه هایی که در پیش رو داریم بتوانیم با همت شما عزیزان در جای جای مازندران برگزار نماییم و همه مازندرانیهای مقیم مرکز بتوانند برای دیدن این جشنها به ولایات خود بروند که آن تاثیری دو چندان خواهد بود .

جشنواره‌ی «تِتی» در پارک ملت برگزار شد
ژاپنی‌ها تنها کسانی نیستند که جشنواره‌ی شکوفه‌ها دارند
   
 
خبرنگار امرداد - میترا دهموبد :
دومین جشنواره‌ی آیینی ـ سنتی مازندران، دیروز، ٣٠ اردیبهشت‌ماه در پارک ملت تهران برگزار شد. در این جشنواره که جشنواره‌ی «تتی» یا جشن شکوفه‌ها نام داشت، بیش از هر چیز، پوشش مازندرانی‌ها بود که به چشم می‌آمد، پوششی به زیبایی و رنگارنگی شکوفه‌های بهاری.
و البته آن‌چه در میان آن‌همه هیاهو، بیش از همه، گوش می‌نواخت، لهجه و گویش مازندرانی‌هایی بود که یا برگزارکننده بودند یا تماشاچی.
جشن «تِتی» جشنی است که از دیرباز در مازندران و در شهرهای شمالی ایران به شادباش باز شدن شکوفه‌‌ها، برپا می‌شده‌است. بنا به باوری کهن، مردمان مازندران بازشدن شکوفه‌ها را نیکو برمی‌شمرده و این جشن را به سپاسداری از چنین رخداد نیکی برگزار می‌‌کرده‌اند.
البته مردمان جهان و مردمان سرزمین خودمان، ایران، کمتر با این جشن و جشنواره آشنایی دارند اما تا دلتان بخواهد از برگزاری جشنواره‌ی شکوفه‌های گیلاس که ژاپنی‌ها برگزار می‌کنند، شنیده و دیده‌اند. رادیو و تلوزیون کشورمان و دیگر کشورها بارها این جشن ژاپنی‌‌ها را به تصویر کشیده‌اند اما دریغ از بها دادن به جشنی که بیخ گوش خودمان برگزار می‌شود.
امسال برای دومین‌بار به یاری مازندرانی‌های مقیم تهران و  مرکز فرهنگی هنری پارپیرار، انجمن‌های فرهنگی هنری و مردم مازندران و شهرداری منطقه‌ی 3 تهران، این جشنواره در بوستان ملت برگزار شد.
در این جشنواره، آیین‌های زیبای مازندرانی‌ها از عروسی مازندرانی‌‌ گرفته تا کشتی محلی، شاهنامه‌خوانی، موسیقی محلی و... برگزار شد.

عروس به خانه بردن به شیوه‌ی مازندرانی‌ها





ساز و دهل به راه بود و صدای خنده همه جا را پر کرده بود








این جشن امسال با این شعار، برگزار شد:
«آری آری شاد بودن به همین آسانی است»
به راستی شاد بودن به همین آسانی است؛ به آسانی کنار هم بودن.

کشتی محلی بخشی از برنامه بود

رقص محلی














رقص محلی





فرتورها از خسرو پرخیده است.

گزارش:

آیین جشن تتی(شکوفه) ساختن آیین نو یا باز سازی

 

جشن تتی در روز پنج شبنه 27 اردیبهشت 1390 در پارک ملت  تهران برگزار شد.

جشن تتی به مناسبت فصل بهار و شکوفایی گلها و احیای سنتهای گذشته مازندران ه همت مرکز فرهنگی هنری پارپیرار و شهرداری تهران و مازندرانی های مقیم تهران برگزار شد.برپایی این جشن که با استقبال بسیار مردم  برگزار شد سوالهایی را مطرح می کند که گزارش زیر سعی در پاسخ گویی بدان را ندارد و تنها  به طرح سوال و به تامل وا داشتن مخاطبین محترم اکتفا می کند.

چرا جامعه هنوز به آیینهای کهن نیاز دارد؟

آیینهای گذشته تا چه حد در زندگی روزمره نقش دارند؟

بر پایی جشنهای مربوط به مناطق خاص در پایتخت چه نقشی در زندگی پایتخت نشینها دارد؟

آیا آیینهای کهن را میتوان بازسازی کرد؟

تشکلهای استانی چه نقشی در زندگی پایتخت نشینها با قومیت های مختلف دارند؟

جشن تتی در دومین سال برگزاری خود با بر پایی عروسی نمادین سعی در احیای آیینهای کهن و بوجود آوردن فضای شاد در میان مازندرانیها ی مقیم پایتخت دارد.جشن از ساعت پنج عصر تا ده شب ادامه دارد و با مراسم نوروز خوانی و نواختن موسیقی و رقص و عروس کشان نمادین ادامه می یابد و با مراسم کشتی محلی, طناب کشی, انار انداختن داماد, پرسش از سنتهای قدیم و شعر خوانی وشاهنامه خوانی به پایان می رسد.

در پایان مازندرانی ها با هجوم باد و باران و با سرور وشادی به منزلهایشان در پایتخت باز می گردند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مکان برگزای جشن پارک ملت  ساعت 4 بعد ازظهر هنوز مراسم شروع نشده و گروه مشغول کارند. (ایجاد روحیه ی همکاری)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروش آش دوغ(که آش دوغ مازنی ها با آش دوغ های مناطق دیگر تفاوتهایی دارد).

آش گزنه که نوعی آش است  که با ترشی و سبزی های محلی پخته می شود(بر پایی بازارهای محلی در کنار جشن های کهن مرسوم بوده است).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروش دوغ محلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

البته این بازار مثل بازارهای محلی جدید در روستاها محصولات مدرن هم دارد

 

 

 

 

 

 

هدیه دادن گل سرخ (البته گل سرخ محصول مازندران نیست)و پاشیدن عطر بهار نارنج

 

 

مجمه های آماده برای مراسم مجمه  بردن (رسمی که در آن  کله قند, نقل , میوه , شیرینی و تخم مرغ رنگی و .. را آماده کرده و با آن از خانه داماد به دنبال عروس رفته و عروس را با رقص و شادی به خانه داماد می آورند).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه های  موسیقی محلی (با سازهای محلی سرنا,دتار,لل وا,دسر کوتن,کمانچه,تشت لاک و ...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از وسایلی که در عروسی قدیم کاربرد داشت  و هنوز هم در رستاها از آن استقبال می شود ساز زدن با لگن مسی بود و رقصی که آنرا  چکه سما می نامیدند.

البته تنها لگن موجود مسی بود!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لباس های مازندرانی با طراحی روز (لباسهای زنان چارقد وشلیته و نیم تنه و ... که از پارچه های روز بود و با طرحهایی که چندان مازنی نبود! و لباس مردان کلاه پشمی وکمر شال و پاتاوه و جلیقه و ... البته شلوار جین)!

 

شادمانی کودکانه

 

 

 

 

رقص های محلی (رقص عنصر اصلی هر آیینی)

 

 

کشتی محلی که لوچو نامیده می شود (با قواعدخاص خود که نماد قدرت و پهلوانی است.چنانکه برنده بازی,بازنده را بر دوش گرفت).

 

طناب کشی (از بازی های محلی  که در سابق در عروسی ها بند بازی نیز انجام می شد).

 

بازی محلی (همراه با موسیقی و شعر و شادی که کلاه بازیگران می چرخد و سر هر کس بی کلاه بماند در میان حلقه قرار می گیرد و همراه شعری که برایش می خوانند کتک می خورد).

 

نوروز خوانی (از آیینهای کهن مازندرانی که با مدح خدا و پیامبر و امامان همراه است).

 

موسیقی عنصر غالب جشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنصر مشترک همه عکسها, حضور مردم و دوربینها

 

 

 

 

و تنها باز مانده ها از گذشته (تلم و کوزه برای درست کردن کره,وسایل منزل)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معصومه ضامنی کارشناسی ارشد ایرانشناسی

Masome_zameni@yahoo.com

 

بازجستن روزگار وصل

عادل جهان‌‌‌آرای

چند سال است که مازندرانی‌های مقیم تهران به مناسبت‌های مختلف، گاه به بهانه‌هایی مانند جشن «تیرماسیزه‌شو» یا «لال‌شو»، جشن خرمن، جشن تتی یا نوروزخوانی(پیشواز بهار)  مراسم متنوعی را با حضور هنرمندان مازندرانی در پایتخت برگزار می‌کنند که اغلب با استقبال خوب مازندرانی‌های مقیم تهران روبه‌رو می‌شود.

آنچه از برگزاری این نوع جشن‌ها مستفاد می‌شود، گرایش مردم به اصالت و فرهنگ بومی است. اغلب کسانی که در این گونه مراسم حضور می‌یابند، معمولاً خاطرات دوری از آیین‌های سنتی مازندران را در حافظه تاریخی خود دارند و همین عامل آنان را به سوی این مراسم سوق می‌دهد. اما به همراه آنان فرزندان‌شان نیز به این جشن‌ها می‌آیند تا تصویری از فرهنگ پدران خود را تماشا کنند. بی‌تردید اگر نسل کنونی بتواند با آیین‌‌ها و باورهای پدران خود- حتی به صورت گذرا- مأنوس شود، نقش مهمی در  حفظ فرهنگ‌های بومی خواهد داشت.

نسلی که امروز در شهرهای بزرگ زندگی می‌کند، آشنایی چندانی با فرهنگ اصیل پدری خود ندارد، و بالتبع این ناآشنایی باعث فراموشی آن آیین‌ها می‌شود و برای آیندگان چیزی از گذشته باقی نمی‌ماند.

تکثر آداب و رسوم شهری- که گاه هیچ سنخیتی با شهروندان آن ندارد- خودبه‌خود قبای اصالت را از روی دوش شهروندان اصیل آن بر می‌دارد و چیزی که از شهروند آن می‌ماند، تصویر گم‌شده از فرهنگ خودی است. در حقیقت اینجا فرهنگی غالب می‌شود که خود صاحب هویت نیست، ولی همه هویت‌ها را تهدید می‌کند. برای آنکه هر ملتی بتواند خود را از زیر سلطه فرهنگ غالب رها سازد- اگر بخواهد- تنها راه آن تکرار آیین‌، فرهنگ، رسوم، باور، داستان‌، قصه‌ها، مثل‌ها و  اساطیر خودی است.

واقعیت این است که مهاجرت موضوعی انکارناپذیر است و مردم برای رفاه بیشتر مجبور هستند زادبوم خود را ترک و به شهرهای بزرگ کوچ کنند. کوچ به شهر بزرگ گاه باعث ترک اصالت و هویت یا فراموشی آن به صورت ناخواسته می‌شود. مطمئناً کسی دوست ندارد که فرهنگ پدری خود را یک باره فراموش کند، اما دوری از منطقه، ممارست نداشتن با آیین‌ها و مراسم بومی باعث می‌شود که این اتفاق رخ دهد.

جشن «تتی» یا دیگر جشن‌های مازندرانی می‌تواند جلوی فراموشی و ناشناخته بودن فرهنگ بومی مازندران را بگیرد. وقتی در جشن «تتی» بازی‌ای اجرا می‌شود که شاید به یکی دونسل گذشته تعلق دارد، اما نسل کنونی با آن آشنا می‌شود، در حقیقت راه تکرار و آشنایی آن باز می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی مراسم آیینی مردم مازندران، تأکید بر حفظ حیات همه موجودات – از انسان تا نبات – است. این جشن‌ها در ذات خود زندگی و شادی را نوید می‌دهند و بیش از آنکه یک جشن صرف یا تکرار هر ساله باشد، فلسفه هستی و شادی در آن غالب است.

مهم‌ترین عاملی که گردانندگان جشن‌ها را ترغیب می‌کند تا این‌گونه مراسم را برگزار کنند، اقبال گسترده مردم از آن است. این اقبال هم اتفاقی نیست، از خواست و میل درونی مردم نشأت می‌گیرد، خواستی که آنان را به زادبوم و فرهنگ پدری‌شان وصل می‌کند. آنان به دلیل دورافتادگی از اصل خود با علاقه به سوی این نوع مراسم کشیده می‌شوند. این جشن‌ها مردم را تشویق می‌کند که به اصل خویش برگردند. «تتی» بازگشت به اصالت و اصل خود است.

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش        باز جوید روزگار وصل خویش

 

 

جشن «تتی»، کلید آشنایی تهرانی‌ها با فرهنگ مازندران

مازیار سوادکوهی: دومین جشنواره سنتی-آیینی «تتی» هفته گذشته در تهران برگزار شد. این مراسم که در فضای باز اطراف استخر پارک ملت انجام شد، با استقبال خوب  مازندرانی‌های مقیم تهران و هموطنان ساکن پایتخت که برای تفریح روز پنج‌شنبه به پارک ملت آمده بودند، روبه‌رو شد. با وجودی که به دلیل برخی مشکلات، اطلاع‌رسانی خیلی دیر انجام شد، اما حضور مازندرانی‌هایی که از شهرهای اطراف تهران مانند کرج، ورامین، اسلامشهر، شهر ری و حتی برخی از شهرهای استان مازندران به این مراسم آمده بودند، چشمگیر بود. این حضور بیش از همه نشان‌دهنده علاقه مردم به داشته‌های زیبای گذشته مازندران است.

مازندرانی‌هایی که سال‌ها مقیم تهران بودند با تماشای آیین‌های مازندرانی مانند نوروزخوانی، چکه‌سما، مجمع‌سری و بازی‌ها محلی به وجد آمده بودند و از دست‌اندرکاران جشنواره ‌خواستند که این‌ آیین‌ها را دوباره برگزار کنند. علاوه بر این  در این مراسم تهرانی‌ها  با آیین و فرهنگ مازندران نیز آشنا شدند. در این باره با «سیدحسن موسوی چلک»، دبیر دومین جشنواره تتی گفت‌وگویی انجام شد. وی معتقد است،‌ حفظ فرهنگ، اصالت و  شادی و شادی‌بودن مهم‌ترین اصل این‌گونه جشن‌هاست.

موسوی چلک می‌گوید: یکی از رویکردهای مؤثر در ارتقای سلامت روانی، اجتماعی هر جامعه‌ای تقویت هویت فرهنگی مردم آن  جامعه است. پاس‌داشت فرهنگ قومی، ملی و مذهبی در این زمینه بسیار تأثیرگذار است. افزایش وفاق اجتماعی، تعامل، مشارکت، سلامت، نشاط، همبستگی، پویایی و ارتباط اجتماعی حداقل تأثیرات تقویت هویت فرهنگی است.

او می‌افزاید: برگزاری جشن‌ها و آیین‌ها که هریک ریشه در باورهای مردم دارند، علاوه بر حفظ و احیای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، اوقات خوشی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

به اعتقاد او دومین مراسم آیینی- سنتی«تتی» که همان شکوفه است، با همین هدف از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری پارپیرار با همکاری انجمن‌های مازندرانی و علاقه‌مندان فرهنگ

مازندران در پارک ملت تهران برگزار شد.

استقبال بسیار خوب مردم و رسانه‌ها از اولین مراسم آیینی سنتی که در سال 1389 برگزار شد، انگیزه را برای برگزاری دومین مراسم بیشتر کرد.

جشن تتی،‌ جشن شکرگزاری از خداوند به خاطر نعمت‌هایی است که به ما  داده است. فصل بهار  به دلیل نوع مشاغل مردم و آغاز کار کشاورزی، باغداری و... جایگاه ویژه‌ای در باور و فرهنگ مازندران دارد.

موسوی چلک خاطرنشان می‌کند: ضرورت برگزاری جشن‌ها ایجاب می‌کند که در هر فصل حداقل یک جشن برگزار شود. چون در شرایط زندگی کنونی که فشارها و استرس‌های زیادی بر انسان وارد می‌شود، جشن‌ها فرصت مناسبی هستند تا احساس آرامش و نشاط و سر زندگی در انسان افزایش پیدا کند.

برگزاری جشن‌هایی از این دست نباید محدود به یک استان شود. همه استان‌ها این فرصت را دارند و این کار مستلزم تلاش علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر است تا از این طریق شادی را به آسان‌ترین و کوتاه‌ترین راه به خود و دیگران هدیه کنیم. امیدواریم که در سال‌های آینده علاوه بر تهران در سایر استان‌ها و  از سوی اقوام ایرانی شاهد چنین جشن‌هایی باشیم. خوب است که این برنامه‌ها در جای جای استان مازندران و از سوی مردم به ساده‌ترین روش انجام ‌شود.

سه شنبه 2/3/1391 - 0:17
تاریخ
به دهکده‌ی جهانی پارپیرار خوش آمدید

گزارش تصویری سومین مراسم آیینی جشن تتی

جشن تتی،‌ جشن شکرگزاری از خداوند به خاطر نعمت‌هایی است که به ما  داده است. فصل بهار  به دلیل نوع مشاغل مردم و آغاز کار کشاورزی، باغداری و... جایگاه ویژه‌ای در باور و فرهنگ مازندران دارد.

 ضرورت برگزاری جشن‌ها ایجاب می‌کند که در هر فصل حداقل یک جشن برگزار شود. چون در شرایط زندگی کنونی که فشارها و استرس‌های زیادی بر انسان وارد می‌شود، جشن‌ها فرصت مناسبی هستند تا احساس آرامش و نشاط و سر زندگی در انسان افزایش پیدا کند.

برگزاری جشن‌هایی از این دست نباید محدود به یک استان شود. همه استان‌ها این فرصت را دارند و این کار مستلزم تلاش علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر است تا از این طریق شادی را به آسان‌ترین و کوتاه‌ترین راه به خود و دیگران هدیه کنیم. امیدواریم که در سال‌های آینده علاوه بر تهران در سایر استان‌ها و  از سوی اقوام ایرانی شاهد چنین جشن‌هایی باشیم. خوب است که این برنامه‌ها در جای جای استان مازندران و از سوی مردم به ساده‌ترین روش انجام ‌شود.

 

چاپ پست الکترونیکی

4r8bdzdshzp4ouzcrm1.jpg

v7gm9u2nb9fslo7wsbf.jpg

j3syfxzc9bmacridmvj9.jpg

pupb424yrxbiizqetdfj.jpg

sbola1lhnedka5jsn9d8.jpg

r5r7v37xfl7gosrk8t1.jpg

u6as59u8cxzwfxxdr80v.jpg

nfeu4010rb7fegzlhqgg.jpg

9b84ugul15s297tldt.jpg

vijcjkr307bc63d4e9hu.jpg

rqg12rsoi33481kmfc.jpg

pl92y53gbtaskgvcpo48.jpg

if8ga0q69xxfmsgb5gds.jpg

4fdm3j0zyrn0r4fvpqu.jpg

 

4fdm3j0zyrn0r4fvpqu.jpg

4yujue7adnaqa1t1kf9.jpg

58fh1yg7i7bik71gz9k5.jpg

vm60pw3m3j3k1wyheulp.jpg

os5iwuefvggrbl5pmy5.jpg

iof2g0u8orjqzrj8wva.jpg

عکس ها از گروه سبز مازندران

سه شنبه 2/3/1391 - 0:14
آموزش و تحقيقات

شهری که آخرالزمان در آنجا رخ خواهد داد!!

شهری که آخرالزمان در آنجا رخ خواهد داد!!
پس از اسلام در منابع فارسی از این شهر به طور عمده با سه نام ایلیا، اورشلیم و بیت‌المقدس یاد شد...

جیمز کارول در «بیت المقدس، اورشلیم» از این سرزمین، شهری می‌سازد که به عنوان پرده‌ای برای ترسیم آخرالزمان تمام ادیان مجسم می‌شود، او اعتقاد دارد بیت المقدس را می توان به دو صورت واقعی و رویایی تصور کرد
.
در متن‌های پهلوی از این شهر با نام اورشلیم یاد شده‌ است. پس از اسلام در منابع فارسی از این شهر به طور عمده با سه نام ایلیا، اورشلیم و بیت‌المقدس یاد شد. به روایت عهد عتیق، داود، تابوت عهد را که حامل ده فرمان موسی بود به اورشلیم برده و آن را در معبدی جدید نصب کرد.

سلیمان، فرزند داود، با ادامه کاری که پدرش آغاز کرده بود، شهر را گسترش داده و معبد مقدس یا معبد سلیمان را که امروزه معبد اول خوانده می شود، در اورشلیم بناکرد. پس از مرگ سلیمان، با خروج ده قبیله بنی‌اسرائیل از دایره حکمرانی اورشلیم، این شهر اهمیت خود را به تدریج از دست داد. هفتاد سال پس از میلاد مسیح، یهودیان علیه رومی های مسلط بر شهر شورش کردند که این نافرمانی موجب شد سپاه روم، شهر را با خاک یکسان کند.

پس از گرویدن کنستانتین، امپراطور روم به آئین مسیح، اورشلیم به تدریج به شهری مسیحی تبدیل شد. کلیسای مرقد مقدس، به دستور کنستانتین در اورشلیم ساخته شد و سیل زائران مسیحی به شهر سرازیر شدند. این کلیسا در مکانی واقع است که به اعتقاد مسیحیان، مسیح در آن به صلیب کشده شده است. در زمان خلیفه دوم مسلمین، قلمروی اسلام تا اورشلیم افزایش یافت و به سال 638 میلادی یا 15 هجری، این شهر به تصرف سپاهیان اسلام درآمد. تا آن هنگام، ورود یهودیان به شهر همچنان ممنوع بود.

در دوران حکمرانی مسلمانان، یهودیان در ازای پرداخت مالیات اسلامی یک بار دیگر حق ورود به اورشلیم و زندگی در آن را پیدا کردند. مسلمانان در توصیف واقعه معراج معتقدند پیامبر اسلام در آن شب از روی سنگی که در اورشلیم یا القدس قرار دارد به آسمان هفتم عروج کرده است. در نگاه مسلمانان، بنیان مسجد الاقصی را داود نبی گذاشته و فرزندش سلیمان نبی آن را تکمیل کرده است. به عبارت بهتر، معبد نخست یهودیان، همان مسجد الاقصی است که در قرآن ذکر شده است.

جیمز کارول مسیحی و نویسنده روزنامه بوستون گلوب که در کارنامه ادبی او کتاب «شمشیر کنستانتین» دیده می شود که به نوعی تاریخچه جنگ یهودیان و مسیحیان در شهر بیت المقدس را بررسی کرده است؛ حالا برای نوشتن کتاب جدیدش و تجدید روحیه مسیحی به شهر بیت المقدس سفر کرده که برای سه دین یهود، مسیحیت و اسلام شهری مقدس محسوب می شود.

این کتاب او با عنوان «بیت المقدس، اورشلیم» درباره سنگی نوشته است که در روایات آمده رسول خدا از روی آن به معراج رفته است و این همان سنگی است که داوود و سلیمان نبی آن را در این مکان قرار داده اند و وقتی از این سنگ که گنبدی روی آن بنا نهاده شده است و «قبه الصخره» نام برده می شود.

یهود می گوید این سنگ را اجدادشان بنا نهاده است و مسیحیان معتقدند که اثر پای عیسی مسیح روی آن نمایان است و در قرآن آمده است که پیامبر خدا از روی آن به سوی آسمانها رفته است. او وقتی این کتاب را درباره وضعیت معیشتی شهر بیت المقدس یا اورشلیم می نویسد از روحی معنوی صحبت می کند که در این شهر جریان دارد و حضور خدا را در جای جای آن می توان احساس کرد و می توان یکی از معجزات این شهر را این طور تعریف کرد که این روح معنوی در عمق وجود سه دین اسلام، مسیحیت و دین یهود جاری است و همان پیروان این ادیان در بازدید از شهر اشک هایی بر چشمانشان جاری می شود و در حقیقت غیر از مسائل اشغالگری صهیونیست‌ها می توان این شهر را شهر خدا خطاب کرد که همه پیروان و مومنان به ادیان خود در آن احساس معنوی خاصی پیدا می کنند.

کارول در کتاب خود تب اورشلیم را انگیزه و شور و حرارتی برای تمام ادیان خطاب می کند که از آن شهری می سازد که به عنوان پرده ای برای ترسیم آخرالزمان برای تمام ادیان مجسم می شود. کارول اعتقاد دارد بیت المقدس را می توان به دو صورت واقعی و رویایی تصور کرد.

از سویی بیت المقدس شهر مسلمانان است که با سیم خاردار صهیونیست‌ها به قسمت های مختلفی تقسیم شده است که هر یک از پیروان ادیان ذکر شده در قسمت های مختلف آن مشغول عبادت هستند. و از سویی بیت المقدس شهری است که متعلق به ادیان مختلف است که هر کدام مقصد و آخرالزمان خود را در آنجا تصور می کنند و سعی می کنند پایگاهی در آن داشته باشند که از هم اکنون آمریکا صهیونیست‌ها را در آنجا به بهانه های مذهبی مستقر کرده است و هر گونه کشتار مسلمانان را به همین بهانه توجیه می کند... گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir


دوشنبه 1/3/1391 - 23:56
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

آیا مغزتان قدرت آن را دارد که 4 حیوان پنهان شده در عکس را پیدا کند؟!

آیا مغزتان قدرت آن را دارد که 4 حیوان پنهان شده در عکس را پیدا کند؟!
اساس کار این روش بر شیوه درک مغز ما از تصاویر منطبق است. مغز این قابلیت را دارد که در یک نگاه تصویر کلی را تشخیص دهد و...

 


ربات‌ها توان محاسباتی بالایی دارند اما این مغز پیچیده انسان است که می‌تواند معمای تصاویر پنهان‌شده درون تصاویر دیگر را حل کند. با کمک این توانایی می‌توان انسان را از ماشین در فضای آنلاین تفکیک کرد.
باورش سخت است اما می‌توان برای بهبود روش‌های فعلی تأیید هویت آنلاین از شیوه استتار یک عکس در محیط که برای تولید پازل حیوانات برای کودکان به کار گرفته می‌شود، ایده گرفت.
برای درک بهتر این شیوه می‌توانید به عکس بالا نگاه کنید. در این تصویر چهار حیوان مختلف درون صخره‌ها استتار شده‌اند. این کار با استفاده از نرم‌افزار ابداع شده توسط هانگ کو چوی و همکارانش در دانشگاه ملی چنگ‌کونگ در تایوان انجام شده است.
چوی و همکارانش برای به کارگیری این تکنیک ابتدا نرم‌افزاری را تهیه کردند که می‌تواند تصاویر را ساده‌تر کند و در نهایت با استفاده از طیف‌های تیره و روشن نمایی سفید و سیاه از تصویر اولیه را در اختیار آنها قرار دهد. در مراحل بعدی تصاویر تهیه شده به محیط نهایی انتقال خواهند یافت تا تمامی نقاط خالی از طیف سیاه و سفید با بافتی منطبق با محیط تصویر زمینه پوشانده شوند. چوی می‌گوید: «این نرم‌افزار توانایی تهیه الگوهای استتاری مختلفی را دارد که می‌توانند ساده‌تر یا پیچیده‌تر شوند».
اساس کار این روش بر شیوه درک مغز ما از تصاویر منطبق است. مغز این قابلیت را دارد که در یک نگاه تصویر کلی را تشخیص دهد و پس از آن می‌تواند هم‌زمان به بررسی جزییات و تشخیص تصاویر استتار‌شده احتمالی بپردازد. در واقع ناظر در حالی که تصویر کلی را می‌بیند، می‌تواند با صرف اندکی زمان اجزا را از یکدیگر تفکیک کند.

به تصویر ابتدای متن برگردیم. توانستید چهار حیوان مختلف پنهان‌شده در تصویر صخره را تماشا کنید؟ شاید فرصت کافی نداشتید یا برای شروع معمای سختی بود.
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
م
دوشنبه 1/3/1391 - 23:53
اخبار

عکس های دیدنی از مراسم عروسی دو خانواده ثروتمند!

عکس های دیدنی از مراسم عروسی دو خانواده ثروتمند!
بدون شرح!

رولز رویس فانتوم ماشین اصلی عروسی

عکس عروسی

 

نمای بیرونی و درونی خانه داماد

عکس عروسی

هدایای داماد یا به اصطلاح خودمان زیر لفظی شامل : چک، پلاک های طلا، کاسه برنج طلایی و مخلفات دیگر

عکس عروسی

داماد و ساقدوش هایش عازم خانه عروس می شوند

عکس عروسی

منزل خانواده عروس خانوم

عکس عروسی

حلقه الماس نشان و الماس های مانیکور ناخن های عروس

عکس عروسی

رد کردن پلاک های مخصوص هدایا از زیر در اتاق عروس برای باز کردن در به روی داماد خوشبخت

عکس عروسی

سالن پذیرایی میهمانان جشن عروسی

عکس عروسی

و بالاخره مراسم عروس کشانی و اتومبیل هایی که ماشین مخصوص عروس را اسکورت می کنند

، ۴ Ferrari , 4 Rolls Royce ، ۶ Mercedes Benz ، ۶ Bentleys ، ۶ Wranglers ، Lamborghinis ، a Hummer، ۲۰ Audi A8s
در بین این ماشین ها دیده می شوند … F360 ، ۴ Porsche Cayennes ، Range Rovers ، BMW X5 ، Aude Q7

عکس عروسی

عکس عروسی

عکس عروسی
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: کارمندنیوز
دوشنبه 1/3/1391 - 23:51
سينمای ایران و جهان

حقایقی جالب درباره سید مهران مدیری که نمیدانستیم!!؟

حقایقی جالب درباره سید مهران مدیری که نمیدانستیم!!؟
هم از طرف مادر و هم از طرف پدر خیلی مذهبی هستند و کلا مومند. همه فامیل‌هایشان را که در مراسم ختم پدر مهران دیده بودم مذهبی بودند. خود خانم مدیری چادر از سرش نمی‌افتد...

همشهری جوان در آخرین شماره خود با صحبت با چند تا از هم محله ای های مهران مدیری سرکی به زندگی داخلی او کشیده است چرا که او با قهوه تلخش یکی از چهره های جنجالی سال گذشته محسوب می شود.

مادر مهران ۱۰ سال است که به محله ما می‌آید و به ما درس قرآن می‌دهد ولی آشنایی ما ۲۰ ساله است. اوایل ساکن افسریه بودند تا اینکه پدر مهران از دنیا رفت و مهران مادرش را پیش خودش برد. اینها قسمتی از صحبت‌های یکی از خانم جلسه‌ای محله بروجردی‌هاست؛ همان جایی که مادر مهران مدیری در آن قرآن درس می‌دهد؛ محله‌ای که مهران مدیری آنجا متولد شده. مدیری هم بچه پایین شهر است، هم سید است و هم مادرش خانم جلسه‌ای است.

مهران مدیری فرزند آخر یک خانواده ۶ نفری است. دو برادر بزرگ‌تر او خارج از کشور زندگی می‌کنند . یکی از برادرهایش در گوشه‌ای از تهران و با تدریس امورات می‌گذراند. پدرش ۱۰ سالی می‌شود که از دنیا رفته. از همان موقع هم مادرش در آپارتمانی کنار آپارتمان پسرش، مهران زندگی می‌کند.

مادر مهران ۱۵-۲۰ سالی می‌شود که قرآن درس می‌دهد و هنوز هم با اینکه دیگر از آن محله رفته باز هم به عادت مالوف می‌آید برای قرآن خواندن دورهمی.

کمتر کسی می داند که مهران مدیری سید اولاد پیغمبر(ص) است! «اصلا سید طباطبایی هستند. شاید نخواستند کسی از این موضوع مطلع شود برای همین هم نگفتند. مهران پدر خیلی خوبی داشت که بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. مرد متین وموقری بود.

این طور که از حرف های همسایه‌ها برمی‌آید مهران هم به پدرش رفته و از نظر خلق‌وخو شبیه اوست؛ «مهران خیلی پسر آقایی است؛ پسر تمیز و پاک. من هیچ‌چی از مهران ندیدم. هر کسی هم که پشت سرش گفته که پسر بدی‌ است، اشتباه گفته، او یک پسر ساده و مودب است.»

۱۰ سالی می‌شود که پدر مهران فوت کرده اما اهل محل آن روز را به یاد دارند؛ «ختم پدرش غلغله بود. از همه جا برای مراسم آمده بودند.» و تأکید می کنند که خانواده مدیری همه‌‌شان مذهبی هستند؛ «هم از طرف مادر و هم از طرف پدر خیلی مذهبی هستند و کلا مومند. همه فامیل‌هایشان را که در مراسم ختم پدر مهران دیده بودم مذهبی بودند. خود خانم مدیری چادر از سرش نمی‌افتد»

«خانم مهران خیلی زن خوبی است. مثل خود مهران است. کلا خانوادگی خوبند. اهل هیچ فرقه‌ای هم نیستند. تمام خریدهای منزل مادر مهران را خانمش انجامش می‌دهد.» همسایه‌ها می‌گویند همسر مهران نمونه بارز یک عروس خوب برای مادر شوهر است؛ «خیلی متین و خانم است. فکر می‌کنم همسر مهران، دختر یکی از دوستان مادر مهران است که خانواده فوق‌العاده خوبی هم دارد. مهران دو تا بچه هم دارد که آنها هم دوست داشتی‌اند.»

مادر مهران در کنار او زندگی می‌کند به فاصله یک واحد مسکونی در یک مجتمع! «خود مهران در برجی در قیطریه ساکن است و مادرش هم یک واحد کنار اوست.» یعنی این قدر به مادرش اهمیت می‌دهد که او را در کنار خودش نگه داشته. بالاخره فرزند آخر است و وابستگی به مادر.

دختر ۱۳ ساله خانواده مدیری‌ها کوچک‌ترین عضو خانواده آن‌ها است. اگر در صفحات اینترنت چرخی بزنید مصاحبه‌ها و توصیف‌های جالبی از او پیدا می‌کنید.

توصیفاتی مثل این: «دختر ظاهر ساکت و سربه زیری است اما مثل پدرشان انرژی و هوش فوق‌العاده‌ ای دارد» و نقل قول اینچنینی؛« شیطان هستم ولی سر کلاس‌های مهم درس گوش می‌دهم»

ظاهراً او تمام فیلم‌ها و سریال‌های پدرش را موبه‌مو دنبال می‌کند و حتی گاهی اوقات هم برای نزدیک بیشتر به پدری که همیشه سرکار است با او به پشت صحنه سریال می‌رود؛ «سرپاورچین و باغ مظفر با بابام به پشت صحنه رفتم. » حسابی هم حواسش به کارهای بابا هست و به خاطر اشتباهاتش مچش را می‌گیرد و به او تذکر می‌دهد؛ «سر سریال باغ مظفر از یکی از قسمت‌ها خوشم نیامد به پدرم گفتم و او هم گفت درستش می‌کنم.»
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: همشهری جوان
دوشنبه 1/3/1391 - 23:50
آموزش و تحقيقات

10 نکته جالب و یادگرفتنی از زلزله ژاپن!

10 نکته جالب و یادگرفتنی از زلزله ژاپن!
دنیا در حال تحسین آرامش و متانت مردم ژاپن است. و همه دارند می پرسند چرا ژاپنیها مغازه ها را غارت نمی کنند؟

دنیا در حال تحسین آرامش و متانت مردم ژاپن است. و همه دارند می پرسند چرا ژاپنیها مغازه ها را غارت نمی کنند؟
حالا یک زلزله نه ریشتری ژاپن را لرزانده است. شدت و قدرت زلزله آنقدر زیاد بوده است که باعث شده است سرعت گردش زمین به دور خودش تغییر کند و سونامی آن تا آنور اقیانوس آرام و ساحل کالیفرنیا برود. راکتورهای اتمی فوکوشیما می توانند چرنوبیل و هیروشیمای دیگری خلق کنند. و مردم ژاپن در حال …. در حال زندگی کردن هستند.
گزارشگر رادیوی ان پی آر با زن میانسالی صحبت کرد که با آرامش در حال جدا کردن کاغذ و پلاستیک در میان زباله های پناهگاهش بود تا برای بازیافت بفرستند
. معلمی به خبرنگار گفت که عمری به تدریس در شهر مشغول بوده است و حالا نگران دانش آموزان سابقش هست که در میان گمشدگان هستند.

وقتی توفان کاترینا به نیواورلئان رسید و سدها شکست، مردم آمریکا آن آمریکای دیگر را کشف کردند. آمریکایی که هالیوود درباره اش فیلمی نمی سازد و به تمییزی بورلی هیلز نیست. مردم دیدند که آدمهایی که مامور حفظ نظم و قانون هستند خودشان در حال بار زدن اجناس فروشگاهها هستند. پلیس نمی توانست جلوی غارت را بگیرد چون کم نبودند ماموران پلیسی که به غارت مشغول بودند.

ده نکته یادگرفتنی از ماجرای اخیر ژاپن:

آرامش: حتی یک مورد سوگواری شدید یا زدن به سروصورت دیده نشد. میزان تاثر و اندوه بطور خود بخود بالا رفته بود.

2- وقار: صف های منظم برای آب و غذا تشكیل شده و بدون هیچ حرف زننده یا رفتار خشن منتظر تقسیم آنها هستند.

3-توانمندی: بعنوان نمونه معماری باورنکردنی بطوریکه ساختمانها به طرفین پیچ و تاب میخوردند ولی فرو نمی ریختند.

4- رحم و شفقت: مردم فقط اقلام مورد نیاز روزانه خود را تهیه کردند و این باعث شد همه بتوانند مقداری آذوقه تهیه کنند.

5- نظم: غارتگری دیده نشد. زورگویی یا ازدست دیگران ربودن دیده نشد. فقط تفاهم بود.

6- ایثار: پنجاه نفر از کارگران نیروگاه های اتمی ماندند تا به خنک کردن دستگاهها ادامه دهند.

7- مهربانی: رستوران‌ها قیمت‌ها را کاهش دادند. یک خودپرداز بدون محافظ دست نخورده ماند. دستگیری فراوان از افراد ناتوان وجود داشت.

8- آموزش: از بچه تا پیر همه می‌دانستند باید چکار کنند و دقیقاً همان کار را کردند.

9- وسایل ارتباط جمعی: در انتشار اخبار بسیار خوددار بودند. از گزارشات مغرضانه خبری نبود. فقط گزارشات آرامبخش در حال پخش بود.

10- وجدان: هنگامی که در یک فروشگاه برق رفت، مردم اجناس را برگرداندند سرجایشان و به آرامی فروشگاه را ترک کردند. گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: نظام آباد
دوشنبه 1/3/1391 - 23:48
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

چه درختی هستید؟ «شخصیت شناسی»

چه درختی هستید؟ «شخصیت شناسی»
... (24 خرداد تا 4 تیر) درخت سیب ( عشق)... (22 آذر تا 1 دی) درخت راش ( خلاقیت)... (15 تا 24 اردیبهشت) (12 تا 21 آبان) درخت شاه بلوط (درستکاری)...

 

(24 خرداد تا 4 تیر) درخت سیب ( عشق)

فردی آرام، گاهی اوقات خجالتی، بسیار جذاب و دلربا با رفتاری مناسب و سنجیده، ماجراجو و بی باک، حساس و ... دوست دارید که دیگران را دوست داشته باشید و سایرین هم شما را دوست داشته باشند. با وفا، حساس و بسیار بخشنده و با استعداد. شما عاشق بچه ها هستید.


(25 اردیبهشت تا 3 خرداد) (22 آبان تا 1 آذر) درخت ون ( بلند پروازی)

فوق العاده جذاب، پرانرژی، خودجوش و پر مسئولیت هستید.انتقاد را دوست ندارید. جاه طلب، بلند پرواز، باهوش، مستعد و قابل اطمینان هستید. به پول اهیمت می دهید. خواستار توجه از سوی دیگران هستید و به پشتوانه و حمایت احساسی نیاز دارید.


(22 آذر تا 1 دی) درخت راش ( خلاقیت)

فردی با سلیقه،کسی که به ظاهر خودش اهمیت زیادی می دهد. یک برنامه ریز خوب برای زندگی و کار و مسائل اقتصادی، فردی که بدون لزوم بی گدار به آب نمی زند. منطقی و مونس و یاری بی نظیر در زندگی به شمار می روید.


(26 تیر تا 4 مرداد) ( 25 دی تا 3 بهمن) درخت سرو ( اعتماد به نفس)

فردی با توان و قدرت فوق العاده، کسی که می داند چطور خود را با شرایط مختلف در زندگی وفق بدهد.هدیای غیر منتظره را دوست دارد و از سلامتی بدنی برخوردار است. خجالتی نیست و اعتماد به نفس دارد. سخنرانی برجسته، فردی مصمم و با اراده، کمی عجول و بی طاقت و دوست دارد که دیگران را تحت تأثیر قرار بدهد. با استعداد، سخت کوش و اغلب خوش بین است و قادر است سریع تصمیم بگیرد.


(15 تا 24 اردیبهشت) (12 تا 21 آبان) درخت شاه بلوط (درستکاری)

هیکل و اندامی خارق العاده، پرابهت، حس عدالت خواهی بالا، یک طراح و سیاستمدار است. به راحتی آزرده خاطر می شود. بسیار حساس، کوشا، گاهی اوقات برتر از دیگران عمل می کند و گاهی در ارتباطات خود با سایرین سوء تفاهم برایش بوجود می آید. خانواده مدار و از لحاظ فیزیکی روی فرم است.


(14 تا 23 مرداد) (9 تا 18 بهمن) درخت سدر (وفاداری)

فردی قوی، عضلانی، انعطاف پذیر، کسی که آنچه زندگی به اجبار به او می دهد می پذیرد و اما لزوماً آن را دوست ندارد. سعی می کند ساده و خوش بین باشد.دوست دارد از نظر مالی مستقل عمل کند. مهربان و عاطفی، از تنهائی متنفر، با وفا و گاهی اوقات هم به زودی عصبانی می شود. با احتیاط، تحصیل علم و دانش و کمک به دیگران را دوست دارد.


(16 تا 25 تیر) (12 تا 24 دی) درخت نارون (بزرگواری)

قیافه و ظاهری خوب دارد و در پوشیدن لباس خوش سلیقه است. تقاضا و خواسته های او در حد اعتدال است. کم ادعا است و اشتباهات را فراموش نمی کند. با نشاط و سرزنده است و دوست دارد راهنمایی بشود اما نه اینکه از دیگران اطاعت کند. شریکی درستکار و با وفا و دوست دارد برای سایرین تصمیم بگیرد. بزرگوار و نجیب، سخاوتمند و شوخ طبع و فردی کارآمد است.


(14 تا 23 خرداد) (12 تا 21 آذر) درخت انجیر (حساسیت)

فردی مستقل، درستکار، با وفا که از ضد و نقیض گویی و بحث متنفر است. زندگی و دوستانش را دوست دارد. از بچه ها و حیوانات لذت میبرد. اجتماعی و شوخ طبع است و دوست دارد که بعد از ساعت های طولانی کار سخت استراحت کند و از استعداد هنری و هوش بالایی برخوردار است.


(5 تیر تا 15 تیر) (2 تا 11 دی) درخت صنوبر (رمز و راز)

فوق العاده با سلیقه است و نمی تواند تنش و فشار عصبی را تحمل کند. زیبایی را دوست دارد. گاهی افسرده می شود. سرسخت و لجباز است و به همان نسبت که دوست دارد نزدیکان خود را حمایت و مراقبت کند با افراد غریبه هم به همان شکل رفتار میکند. نسبتاً کم ادعا، سخت کوش، با استعداد، فداکار، دور از خودپسندی و فردی که دوستان زیادی دارد و بسیار قابل اعتماد است.


(24 شهریور تا 3 مهر) (22 تا 30 اسفند) درخت فندق (خارق العادگی)

جذاب و گیرا، شوخ طبع، بسیار فهمیده و فردی که می داند چطور روی دیگران تأثیر ماندگار داشته باشد. در امور اجتماعی، فعال، مردمی و اغلب اوقات دمدمی مزاج، درستکار، کمال گرا و در رعایت عدل و انصاف قاضی خوبی است.


(13 تا 22 شهریور ) (11 تا 21 اسفند) درخت لیمو ترش (شک و تردید)

یا هوش و سخت کوش است و آنچه را زندگی به او می دهد می پذیرد. البته بعد از آنکه سعی می کند شرایط بد را به خوب تغییر بدهد. از فشارهای عصبی نفرت دارد. از مسافرت و تعطیلات کوتاه لذت میبرد. ممکن است خشن به نظر بیاید اما واقعاً روحی لطیف دارد. همیشه آماده جانفشانی برای افراد خانواده و دوستان است. بسیار بااستعداد است اما برای استفاده و بهره بردن از آنها باید زمان پیدا کند. خصلت رهبری بالایی دارد و فوق العاده وفادار است.


(4 تا 13 خرداد) (2 تا 11 آذر) درخت ممرز (خوش سلیقگی)

زیباست و به اوضاع و احوال و ظاهر خود توجه دارد. خوش سلیقه و فداکار است وزندگی را تا جایی که ممکن باشد راحت می گیرد. زندگی را به سوی منطق و انضباط سوق می دهد. به دنبال مهربانی و تقدیر از دوستان است. تصمیم گیری برای او سخت است و فردی بسیار قابل اعتماد به شمار می رود.


(11 تا 20 فروردین) (14 تا 23 مهر) درخت افرا (استقلال فکری)

فردی معمولی نیست و سرشار از تصور و خلاقیت و ابتکار، خجالتی و تودار، بلندپرواز و مغرور است. متکی به نفس، به دنبال تجارب جدید و گاهی عصبی است اما حافظه و ذهنی قوی دارد و به آسانی یاد می گیرد و همیشه می خواهد اثری خوب روی دیگران داشته باشد.


(23 شهریور) درخت زیتون (عقل)

عاشق مهربانی و رأفت، منطقی و متعادل است و از خشونت دوری می کند. بردبار و شکیبا،با نشاط و سرزنده، آرام و عادل است و قلبی رئوف و مهربان دارد. از هرگونه بخل و حسادت دوری می کند. عاشق مطالعه است و از معاشرت با افراد آگاه و فرهیخته لذت می‌برد.


(24 مرداد تا 2 شهریور) (19 تا 30 بهمن) درخت کاج (صلح وآشتی)

عاشق مصاحبت و شرکت در گفتگوهایی است که به توافق منجر بشود. باید در زندگی آرامش داشته باشد. عاشق کمک کردن به دیگران است و تخیلی پویا دارد. دوست دارد شعر بسازد و به مد علاقه ندارد. همیشه ملاحظه دیگران را می کند. با همه خیلی دوستانه رفتار می کند. احساسات لطیفی دارد و به عاطفه و اطمینان خاطر نیاز دارد.


(1 تا 14 اردیبهشت) (5 تا 13 مرداد) (4 تا 8 بهمن) درخت سپیدار (تردید و عدم ثبات)

جذاب به نظرمی آید. با استعداد است.اما اعتماد به نفس بالایی ندارد. در مواقع لزوم بسیار شجاع است و به مهربانی و جوی خوشایند نیاز دارد. بسیار مشکل پسند و غالباً تنها است و طبعی هنرمندانه دارد. هماهنگ کننده خوبی است و به فلسفه علاقمند است. در هر موقعیتی قابل اعتماد است و به طور جدی در امور مشارکت دارد.


(1 تا 10 فروردین) (4 تا 13 مهر) درخت زبان گنجشک (حساسیت)

سرشار از جذابیت، با نشاط و سرزنده است و دوست دارد توجه دیگران را به خود جلب کند. عاشق زندگی، فعالیت و حتی پیچیدگی ها است. مستقل، خوش سلیقه، پراحساس،یار و هم صحبتی خوب است. کسی که تمایل به عفو و گذشت ندارد.


(21 تا 31 فروردین) (24 مهر تا 11 آبان) درخت گردو (اشتیاق و شور)

نجیب و با دید وسیع نسبت به جهان، خودجوش و بلندپروازی او نامحدود است. فردی غیرقابل انعطاف، شریکی استثنائی اما بدقلق است. همیشه مورد علاقه نیست اما اغلب تمجید و تحسین می شود. مدیر و باهوش، بسیار پر حرارت اما گاهی اوقات مغرور است.


(3 تا 12 شهریور) (1 تا 10 اسفند) درخت بید مجنون (اندوه)

فردی که دوست دارد از فشارهای روحی دور باشد. زندگی خانوادگی را دوست دارد و سرشار از امید و رؤیا است. جذاب،بسیارمهربان،عاشق زیبایی، با استعداد زیاد در موسیقی، عاشق سفر به نقاط غیرمعمول،خستگی ناپذیر، غیرقابل پیش بینی، درستکار و فردی که می تواند تحت تأثیر قرار بگیرد اما نه هنگامی که در تنگنا باشد. حس ششم خوبی دارد و عاشق خنداندن دیگران است.
دوشنبه 1/3/1391 - 23:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته