• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

- رابطه خصوصیات محیط با طرح و نقشه فرش:
پیش از هر توصیه اى در این زمینه یادآورى این مطلب خالى از لطف نیست كه معمولاً فرش هاى دستباف اكثر شهرهاى ایران در سه قالب اصلى به لحاظ طرح بافته مى شوند كه عبارت اند از

لچك ترنج- خشتى و افشان كه در میان آنها لچك ترنج از قدیم مورد استقبال بیشترى قرار گرفته و اغلب فرش هایى را كه شما در منازل یا در فرش فروشى ها مى بینید در همین طرح بافته شده اند. البته طرح هاى دیگرى نیز وجود دارند كه در شهرهاى مختلف بر آن اساس بافته مى شوند. گبه ها، فرش هاى تركمنى و غیره از این دسته اند.


در فرش هاى لچك ترنج دار علاوه بر حاشیه اى پهن كه دور تا دور فرش را احاطه كرده است، نقشى در قالب شكل هندسى دایره و یا بیضى در میان قرار گرفته كه به آن ترنج مى گویند و در چهار گوشه داخلى حاشیه چهار نقش با فرم مثلثى قائم الزاویه كه وتر آن خطى هلالى است وجود دارد كه هر یك از این چهار نقش را هم لچك مى گویند.
برخى از كارشناسان فرش ادعا مى كنند كه طرح هاى اصلى فرش هاى ایرانى برگرفته از معمارى ساختمان هاى آن روزگار است. در نتیجه هنگامى كه در ساختار خانه ها تغییرى اساسى ایجاد مى شده، طراحان فرش نیز از این تغییر تبعیت مى كرده اند. آنها بر این عقیده اند كه طرح لچك ترنج فرش ها از طرح پردیس معمارى ساختمان هاى سده آخر دوره اشكانیان الهام گرفته است. این معمارى از فضاى اندرونى بیرونى تشكیل شده بود و در واقع فرش هاى لچك و ترنج دار نمادى از حیاط این ساختمان ها بوده اند. «لچك»ها باغچه هاى سبزیكارى چهار وجه حیاط و «ترنج» حوض میانى حیاط را یادآور مى شدند. گل هاى میان آنها نیز به گلكارى هاى گل محمدى حیاط اشاره مى كرده اند.

پس از گذشت زمان و ایجاد تغییرات در معمارى و حذف حوض میانى و باغچه هاى سبزیكارى، طرح افشان فرش به وجود آمد. در این طرح دیگر اثرى از لچك و ترنج نبود و با حفظ همان حاشیه اصلى در فضاى میان حاشیه ها نقش هایى از انواع گل و ساقه و برگ دیده مى شدند.


طرح هاى خشتى جمله دیگر طرح هاى فرش هاى ایرانى هستند كه براساس آن تمام سطح داخلى مابین حاشیه ها به مستطیل هایى مساوى تقسیم شده و در داخل هر یك نقشه اى بافته مى شود كه ممكن است این نقشه ها چندین بار در خشت هاى مختلف تكرار شود. البته عدم تكرار آنها نشانى بر مرغوبیت نقشه و ابتكار طراح است. این طرح در برخى از شهرها به گلستان نیز معروف است.
امروزه طراحان نقشه هاى فرش با ابتكارات خود و براساس سلایق متقاضیان در همین قالب هاى اصلى به ارائه طرح هاى متفاوت و زیبا پرداخته اند كه با توجه به نامشان ثبت شده است. مثلاً در فرش هاى تبریز نقشه هاى علیا، بهشتى، شیوا، بنام، تقى زاده، قلى نامى و بسیارى نقشه هاى دیگر وجود دارند كه با توجه به نام طراحانشان نامگذارى شده اند و اگرچه به لحاظ طرح و رنگ با هم متفاوت هستند ولى همگى در قالب طرح اصلى لچك ترنج جاى مى گیرند. با توجه به تنوع موجود، دست براى انتخاب مناسب ترین فرش براى فضاى مورد نظر باز است.




پس در همین راستا به پیشنهادات زیر توجه كنید:
- در فضایى با وسعت كم، پهن كردن فرش با نقش و نگارى فشرده و متراكم، به شلوغى فضا و در نهایت كوچكتر به نظر آمدن آن كمك مى كند.

- هنگامى كه كفپوش ثابت فضاى مورد نظر شما طرح دار است فرشى با طرح هاى خلوت انتخاب كنید تا تعادل طرح و نقش در كف محیط حفظ شود. مثلاً در صورت امكان استفاده از گبه به لحاظ سبك دكوراسیونى محیط بهترین انتخاب براى روى كفپوش پاركت آن هم در فضاى مدرن گبه است.

- دكوراتورها همواره فرش هاى با طرح افشان را براى فضا هاى كوچك توصیه مى كنند.

-انتخاب فرش هاى لچك ترنج براى فضاى معمولى و نسبتاً بزرگ بسیار مناسب است ولى انتخاب فرش خشتى براى این قبیل مكان ها توصیه نمى شود زیرا سبب كوچكتر جلوه كردن محیط مى شود.




رنگ و انتخاب فرش:
براى فضایى با وسعت كم، فرشى با تركیب رنگى روشن انتخاب كنید. این مسئله در مورد مكان هاى با محدودیت نور كافى نیز توصیه مى شود. هر چه كف زمین روشن تر باشد فضا بزرگتر و نورانى تر جلوه مى كند. در ضمن به هنگام انتخاب رنگ فرش، به پالت رنگى موجود در فضا شامل رنگ دیوارها، پارچه روكش مبلمان، پرده ها و حتى رنگ چوب لوازم و از همه مهمتر رنگ كفپوش، توجه كنید. حفظ هماهنگى میان طرح و رنگ فرش انتخابى و دیگر عناصر یك فضا از جمله مهمترین موارد در انتخاب فرش مناسب است.




كاربرد محیط و فرش مناسب:
این كه فرش مورد نیاز در چه مكانى و با چه كاربردى پهن مى شود در انتخاب تعیین كننده است. مثلاً براى فضاهاى پر رفت وآمد مثل اتاق نشیمن و فضاى ورودى خانه، فرش هاى روشن و با بافت ظریف و به اصطلاح رج بالا انتخاب نكنید. اینگونه فرش ها در این مكان ها در معرض آسیب دیدگى بیشترى قرار مى گیرند.

سبك دكوراسیونى: انتخاب فرش نیز مانند انتخاب دیگر لوازم دكوراسیونى تابع رعایت قوانین سبك دكوراسیونى به كار رفته در محیط است. لذا پیش از خرید فرش به انتخاب نقشه اى مناسب با سبك دكوراسیونى فضاى خانه تان بیاندیشید.

منبع :http://khanehdar.akairan.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:22
تزیینات و دکوراسیون

می خواهم حمام و دستشویی خانه را تزیین کنم اما نمی دانم چگونه؟

آشنایی با نکاتی درباره دکوراسیون حمام و دستشویی

حمام و دستشویی در بعضی از خانه‌ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته می‌شود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست.

با این حال بهسازی اتاقی که هر روز مورد استفاده تمام اعضاء خانواده قرار می‌گیرد، می‌تواند برای این فضای فراموش شده لازم باشد. شاید شما از تزیین دستشویی و حمام بدتان نیاید اما نمی‌دانید چگونه سادگی آن را حفظ کرده و یا نمی‌توانید در مورد چگونگی این تزیین تصمیم بگیرید.

روش‌های متعددی برای آراستن حمام وجود دارد اما کار مشکل انتخاب تنها یکی از این روش‌هاست. اگر ایده شامل وسایل و خرده‌ریزها و سایر وسایل گران‌قیمت تزیینی است، حتما قبل از قرار دادن تمام اقلام مورد نظرتان در این فضا، به تناسب و ترکیبات ممکن این موارد فکر کنید.

ممکن است افزودن یک عنصر تزیینی از نظر شما بسیار عالی باشد، اما این شیئ با باقی‌مانده وسایل حمام مانند آینه، قفسه شامپو و ... تناسبی نداشته باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تزیین حمام و دستشویی، استفاده از چند طرح و نقش مختلف است. برای مثال دیوارها نقش و نگاری متفاوت از حوله‌ها و هر دو این‌ها متفاوت از پرده حمام و پادری هستند. چنین کاری تصویری مغشوش و عصبی‌کننده به وجود می‌اورد. بهترین راه استفاده از حداکثر دو نقش متناسب از نظر رنگ، طرح (مثلا گل و گیاه یا ماهی) و بافت با یکدیگر در فضای حمام است.
رنگ

رنگ سفید معمولا بهترین رنگ برای حمام است. چون به آسانی با همه چیز هماهنگ می‌شود. در ضمن باعث می‌شود به راحتی و به سرعت آلودگی‌ها را ببینید و برای پاک کردن آن اقدام کنید. برای دیوارها می‌توانید از کاشی‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
زمین

دو نکته مهم در مورد کف حمام و توالت، بهداشت و امنیت است. کفپوش سرامیک هم امنیت و بهداشت را حفظ می‌کند و هم باعث می‌شود حمام شما بزرگ‌تر جلوه کند.
برای این که حمام را سریعا خوشبو کنید، روی حباب چراغ حمام چند قطره عطر بزنید

نور

استفاده از نور کافی در حمام که توسط لامپ‌‌های کوچک در قسمت‌های مختلف ایجاد می‌شود، هم حمام را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و هم در مواقع مختلف کارایی دارد. سعی کنید از چند کلید متفاوت و یا حداقل از کنترل‌کننده‌ نور در حمام استفاده کنید.

نکته:

- پیش از پاک کردن کاشی‌های حمام، بهتر است آب داغ را 5 دقیقه باز بگذارید.

- همچنین برای این که حمام را سریعا خوشبو کنید، روی حباب چراغ حمام چند قطره عطر بزنید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=224255
يکشنبه 23/4/1392 - 16:20
تزیینات و دکوراسیون

اجرای این نکات در طراحی داخلی اتاق ها و فضای خانه تان به تاثیر معجزه آسای دکوراسیون در سلامت جسم و روح اعضای خانواده​تان پی خواهید برد و خواهید دید که اجرای این تکنیک ها و به​کار​


گیری رنگ​های مناسب در بخش​های مختلف خانه تا چه حد می​تواند میزان نشاط، عشق، شادی و دستیابی به موفقیت​ها را در جمع خانواده شما افزایش دهد.


● از تکنیک رنگ چیزی شنیده اید؟


برای ایجاد تعادل و توازن در انرژی های منزل، بهترین و ساده ترین روش استفاده از تکنیک رنگ ها در خانه است. با استفاده از این تکنیک ها شما می توانید با مهار انرژی های منفی و تقویت انرژی های مثبت از تکنیک های فنگ شویی برای نزدیک شدن به خواسته ها و اهدافتان بهره بگیرید.


● فضای دلنشین، زندگی بهتر


با اجرای تکنیک های فنگ شویی که یکی از قدیمی ترین فلسفه ها در چین باستان است می توانید فضای خانه را به دلنشین ترین و صمیمی ترین فضا برای زندگی تبدیل کنید. به این ترتیب اعضای خانواده شما با حضور در چنین فضایی که سرشار از انرژی های مثبت و متعادل است، می توانند شاهد بهبود کیفیت و شور و نشاط بیشتری در زندگی خود باشند.



۱. چگونه شهرت و اعتبارتان را تقویت کنید؟


تا پیش از دهه ۱۹۲۰ رنگ قرمز به عنوان یکی از رنگ های محبوب پسربچه های کوچک مورد توجه قرار می گرفت، اما بعد از آن به یکی از رنگ های مورد علاقه مردها برای نشان دادن احساسات و حتی خشم شان بدل شد. ۱۰ سال بعد این رنگ به یکی از رنگ های محبوب و درخشان برای لباس ها و پیراهن های زنانه تبدیل شد؛


به گونه ای که در مدت زمانی کوتاه بیش از ۳۰درصد از زنان آن روز لباس های خود را به رنگ قرمز انتخاب می کردند تا زیباتر به نظر برسند.


رنگ قرمز یکی از رنگ های پرانرژی و باکیفیت است که استفاده از آن در آشپزخانه می تواند به تحریک اشتهای شما کمک کند و تاثیر بسیار خوبی بر اشتهای اعضای خانواده داشته باشد.


● قرمز رنگ موفقیت


اگر در جست وجوی شهرت و اعتبار هستید بهتر است از رنگ قرمز برای رنگ آمیزی یکی از دیوارهای خانه استفاده کنید. تماشای این رنگ به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری را به منظور افزایش شهرت، اعتبار و کامیابی در خانه جمع کنید و به این ترتیب پله های نردبان موفقیت را روز به روز پشت سر بگذارید.


● ورودی خانه را این رنگی کنید


اگر نمی توانید یکی از دیوارهای خانه را به رنگ قرمز درآورید، می توانید یکی از رنگ های صورتی، زرشکی و آلبالویی را جایگزین قرمز کنید. حتی می توانید در ورودی خانه را به رنگ قرمز درآورید تا به این ترتیب به افزایش جذب انرژی های موفقیت و کامیابی خود کمک کنید. فقط فراموش نکنید دیوار ضلع جنوبی خانه، بهترین دیوار برای رنگ قرمز، انرژی آتش، است.


۲ چگونه پولدار شوید؟


براساس مطالعات انجام شده ۲۳درصد از مردان و زنانی که بالای ۵۰ سال دارند علاقه زیادی به استفاده از رنگ سبز در طراحی و دکوراسیون خانه هایشان دارند و از میان افراد جوانتر تنها ۱۴ درصد هستند که این رنگ را به عنوان رنگ مورد علاقه شان انتخاب می کنند، در حالی که انتخاب این رنگ می تواند تحول بزرگی در زندگی آنها ایجاد کند.


● سبز رنگ تحول


انتخاب رنگ سبز برای دیوارهای منزل می تواند انتخاب خوبی برای تقویت انرژی چوب در خانه باشد. استفاده از رنگ سبز در این بخش نه تنها موجب افزایش میزان ثروت و رفاه اعضای خانواده می شود، بلکه به بهبود روابط خانوادگی نیز کمک می کند.


● بهبود سلامت با فنگ شویی


افرادی که در ضلع شرقی خانه از ترکیب رنگی سبز استفاده کنند، می توانند ازتاثیرات این رنگ بر سلامت جسم و روحشان نیز بهره مند شوند. در صورتی که تغییر رنگ دیوار خانه به رنگ سبز برایتان دشوار است می توانید از گیاهان سبز رنگ یا اشیای دکوری سبز در این ضلع از خانه تان استفاده کنید.


۳ چگونه در شغل تان موفق تر شوید


رنگ آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در جهان است. بیش از ۴۰درصد مردم در جهان این رنگ را دوست دارند و آن را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می کنند. این گروه از افراد، آبی را به دلیل خاصیت آرامش بخش بودنش می ستایند و همواره سعی می کنند وسایل و لباس های مورد نیازشان را به این رنگ تهیه کنند.


● آبی، رنگ تمرکز


بهتر است برای رنگ آمیزی و دکوراسیون ضلع شمالی خانه از فاکتورهای مربوط به آب استفاده کنید. برای این منظور می توانید دیوار این ضلع از خانه را به رنگ آبی در بیاورید یا در دکوراسیون این بخش از بلورهایی به رنگ آبی روشن استفاده کنید. با این روش علاوه بر آنکه می توانید به افزایش آرامش و ریلکسی اعضای خانواده تان کمک کنید، می توانید میزان تمرکز آنها را برای جذب فرصت های شغلی بهتر و شرایط کاری مناسب تر افزایش دهید.


● اراده تان را تقویت کنید


افرادی که از رنگ آبی در دکوراسیون خانه شان استفاده می کنند معمولا افرادی بااراده اند. این افراد به دلیل تماشای رنگ آبی در طول روز به طور خودآگاه و ناخودآگاه به افزایش اراده خود کمک می کنند و در عین حال می توانند با ایمان و اراده قوی برای تحقق آرزوها و برنامه هایی که پیش رو دارند گام بردارند.


۴ چگونه هوش و دانش تان را افزایش دهید


رنگ زرد تقریبا جزء آخرین رنگ هایی است که مورد علاقه مردم قرار می گیرد. تقریبا می توان گفت کمتر از ۵ درصد از مردم به این رنگ علاقه دارند و از آن برای دکوراسیون خانه یا حتی رنگ پوشش خود استفاده می کنند.


● زرد، رنگ درس خواندن


اگر دوست دارید از رنگ زرد در خانه خود استفاده کنید بهتر است آن را در ضلع جنوب غربی خانه به کار ببرید. لازم نیست حجم بزرگی از دیوار یا خانه را به این رنگ درآورید. تنها کافی است یک تابلو با طیف زرد یا یک دکور زردرنگ را در این زاویه از خانه قرار دهید تا به کمک آن از فواید حضور رنگ زرد در خانه بهره مند شوید. این رنگ موجب افزایش تحرک سلول های مغزی کودک می​شود.


● اتاق سالمندان را زرد کنید


یکی دیگر از کاربردهای رنگ زرد خاصیت درمانی آن برای کاهش دردهای مفصلی و التهاب ناشی از بیماری روماتیسم است. سالمندانی که به این بیماری مبتلا هستند می توانند از رنگ زرد در دکوراسیون اتاقشان بیشتر استفاده کنند. آنها می توانند از پرده زرد، آباژور زردرنگ یا حتی کاشی هایی به رنگ زرد برای تزیین اتاق خود استفاده کنند.


۵ چگونه فرزندانی خلاق تربیت کنید


افرادی که رنگ طوسی را در کنار رنگ سفید در دکوراسیون خانه خود استفاده می کنند افرادی مهربان و صلح طلب هستند. این افراد اراده ای قوی دارند و به دلیل تقویت انرژی فلز در خانه همواره در برابر مشکلات مانند کوه استوار و محکم هستند.


● طوسی، رنگ خلاقیت


با انتخاب مبلمان طوسی یا کوسن هایی که در آن از طیف رنگی طوسی و طلایی استفاده شده، می توانید حس خلاقیت را در اعضای خانواده تقویت کنید. به این ترتیب می توانید کودکانی باهوش و خلاق تربیت کنید که به فکر نوآوری اند.


● افزایش حس همنوع دوستی


انتخاب رنگ طوسی برای دکوراسیون خانه بهتر است در ضلع غربی یا شمال غربی خانه صورت گیرد. شاید بهتر باشد از این رنگ در قسمت ورودی خانه به شرط آنکه در ضلع غربی یا شمال غربی خانه واقع است، استفاده کنید. افرادی که از این رنگ در دکوراسیون خانه شان استفاده می کنند، حس همنوع دوستی و کمک به دیگران را در میان افراد خانواده خود تقویت می کنند.

منبع :http://persianv.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:20
تزیینات و دکوراسیون

چند مهارت ساده برای دکور آپارتمان های زیر ۱۰۰ متر/دکوراسیون مدرن، کلاسیک یا هر دو؟

● خانه خود را فروشگاه نکنید


اغلب ما، بارها دیده ایم که افراد در خانه های خود تلفیقی نازیبا و نامتناسب از دو سبک «دکوراسیون سنتی با مدرن» یا «دکوراسیون کلاسیک با مدرن» را به کار می برند، بدون اینکه تعریف درستی از سبک ها و نحوه تلفیق درست آنها با یکدیگر داشته باشند.


در بسیاری از این موارد، افراد اصلا در پی چیدمان دکوراسیونی تلفیقی نیستند و صرف ناآگاهی و ناآشنایی آنان با انواع سبک های دکوراسیون، چیدمان درست و نحوه صحیح تلفیق آن، اقدام به چیدمان چنین دکورهای نامناسبی می کنند.


● گام های اساسی برای تلفیق سبک ها

خانه ای را در نظر بگیرید که از بیرون نمایی کاملا رومی دارد؛ یعنی خانه ای بزرگ با حجمی گسترده است؛ در واقع کلیت خانه با شمایی از سبک کلاسیک یا یکی از زیر شاخه های آن، مشاهده می شود. حال در چنین فضایی بعضا دیده می شود که اهالی منزل یک دست مبلمان استیل یا کلاسیک تهیه می کنند و برای فضای دیگری از خانه ترجیح می دهند از مبلمانی مدرن یا راحتی استفاده کنند؛ در چنین حالتی میز ناهار خوری ممکن است کلاسیک یا مدرن تهیه شود یا در صورتی که فضا اجازه دهد دو میز، یکی کلاسیک و دیگری، مدرن برای ست کردن با مبلمان منزل خریداری شود. در چنین حالتی در بسیاری از اوقات دیده می شود که بنا بر سلیقه های متفاوتی که اعضای خانه دارند در هر گوشه از منزل طرح ها، گلدان ها، پارچه ها یا دیگر جزییات دکوری بدون در نظر گرفتن هارمونی سبک ها، انتخاب و استفاده می شود؛ یعنی عملا خانه، دیگر کاربرد یا ظاهر یک محیط مسکونی را ندارد و به فروشگاهی از انواع و اقسام عناصر دکوری در سبک های متفاوت و بعضا متضاد تبدیل می شود. این ها همه به این خاطر است که افراد اولا درک درستی از نحوه دکوراسیون صحیح منزل ندارند، هم سبک ها و هارمونی آنها را در کنار یکدیگر نمی شناسند و هم در زمان خرید برای دکور منزل، به نیاز واقعی فضای مسکونی خود توجه نمی کنند و تنها براساس «سلیقه آنی» اقدام به خرید می کنند.



در عموم خانه های ایرانی که متراژی بین ۸۰ تا ۱۵۰ مترمربع دارند، ممکن است فرد تمایل داشته باشد دکوراسیون سنتی را با مدرن تلفیق کند. اولین گام برای دکور صحیح منزل براساس این سلیقه، این است که فرد باید برای خود تعیین کند که از دو سبک گفته شده، کدام سبک باید غالب باشد؛ یعنی اینکه فرد می خواهد در یک محیط مدرن باشد و فاکتورهای کلاسیک را نیز در محیط مدرن خود تعیبیه کند یا برعکس.


● کدام سبک برای کدام متراژ؟


اگر با سبک ها آشنایی ندارید، بهتر است چرخی در عکس های موجود از نحوه دکوراسیون که در اینترنت هم می توان به آن دست پیدا کرد بزنید. از این طریق تصوری از اینکه از دکوراسیون مورد نظر خود چه انتظاری دارید یا چه دکوراسیونی را دوست دارید به دست می آورید. به صرف شناخت ناکافی خود از معنای لغات موجود در دکوراسیون مانند کلاسیک، مدرن یا مثلا نئوکلاسیک بسنده نکنید؛ شاید در ذهنتان تعریفی از هر کدام از این سبک ها باشد، اما در لغت این تعریف کاملا با آنچه شما تصور می کنید متفاوت باشد؛ با در نظر گرفتن آنچه در شماره قبل راجع به نحوه صحیح انتخاب مبلمان یا دیگر اجزای کاربردی دکوراسیون گفته شد و پس از مشاهده تصاویر و به دست آوردن دید کافی در مورد آنچه می خواهیم، می توان تصور درستی از سبک ها هم به دست آورد. برای مثال ما با طی این مراحل و مشاهده حدود ۱۰ نمونه اجزای دکوراسیون در بازار، به این نتیجه می رسیم که مثلا هر جا مجسمه در دکوری استفاده شده است به مذاق یا سلیقه ما خوش آمده است، که این در واقع می تواند نمادی از علاقه به سبک کلاسیک باشد، البته مجسمه های مدرن نیز وجود دارد که با تکمیل اطلاعات در این زمینه می توان بین آنها تفاوت قائل شد.

یا مثلا از ۱۰ نمونه مبلمان یا دیگر اجزایی که فرد برای دکور خانه خود پسندیده است هفت نمونه مربوط به سبک کلاسیک و سه نمونه مربوط به سبک مدرن است که از اینجا می توان نتیجه گرفت سبک مورد علاقه و غالب برای این فرد، سبک کلاسیک است. سلیقه کسانی که ناخودآگاه از محیط های تاریک و خلوت خوششان می آید بیشتر به سبک مدرن نزدیک است؛ ناآگاهی و بی اطلاعی افراد از تعریف صحیح سبک ها در دکوراسیون، باعث می شود حتی اغلب افرادی هم که برای دکوراسیون خانه خود از مهارت دکوراتورهای حرفه ای بهره می گیرند پس از پایان کار، با دکوری بسیار متفاوت و گاه متضاد از آنچه در منزل خود انتظار داشتند روبه رو شوند.


● یک پیشنهاد ویژه!

اما در یک پیشنهاد ویژه به شما توصیه می کنیم اگر منزلتان کوچک متراژ یعنی زیر ۱۰۰ مترمربع است و می خواهید از تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده کنید، حتما سبک غالب برای دکور منزل خود را مدرن انتخاب کنید چرا که سبک مدرن نسبت به دیگر سبک ها به خصوص سبک کلاسیک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت و محیط خانه های کوچک متراژ همخوان تر است. برای استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب دکوراسیون به فضاهای بزرگ تر نیاز داریم.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/details.php
يکشنبه 23/4/1392 - 16:19
تزیینات و دکوراسیون

زندگی رابطه زیادی با وضعیت خانه، چینش وسایل و آراستگی آن دارد. کارشناسان فنگ‌شویی بر این باورند در خانه‌ای که کدبانوی خانواده اهمیتی به نظم و انضباط چیدمان خانه، بهداشت آشپزخانه و برقراری تعادل در خانه نمی‌دهد، نمی‌توان محیطی شاد، سالم و پرنشاطی را برای اعضای خانواده انتظار داشت. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که این نکات چندان پراهمیت نیستند و رنگ و بویی خرافی دارند، اما وقتی دقیق‌تر به آنها توجه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در پس هر یک از توصیه‌های طرح شده رابطه علت و معلولی روشنی میان آراستگی و سلامت و بهداشت اعضای خانواده نهفته است.



1. هدف: خوشبختی
راهکار: با شلوغی‌ها خداحافظی کنید
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در فنگ‌شویی بسیار به آن اشاره شده پرهیز از شلوغی و درهم و برهمی اتاق‌های خانه به ویژه اتاق کار است. در چین باوری وجود دارد که خوشبختی از خانه‌های شلوغ و کثیف فاصله می‌گیرد، به همین دلیل مردم چین این اصل را در گروه مهم‌ترین و پررنگ‌ترین قواعد فنگ‌شویی قرار داده‌اند. آنها بر این باورند که شلوغی و کثیفی اتاق‌های خانه به ویژه اتاق کار موجب می‌شود تا از میزان تمرکز و دقت افراد حین انجام کارها کاسته شود و این همان چیزی است که می‌تواند به مرور خوشبختی، پول و محبت را در خانه تحت‌تاثیر خود قرار دهد، تا می‌توانید به بهداشت و پاکیزگی خانه خود توجه کنید و هرگز اجازه ندهید میز کارتان شلوغ و درهم باشد.


2. هدف: پیشرفت در زندگی
راهکار: اشیای خراب را از خانه دور کنید
بــاوری میـــان مردم سرزمین‌‌های شرقی از قبیل هند، تبت و چین وجود دارد که اگر در منزل ساعت شکسته یا خرابی وجود دارد باید فورا آن را از خانه دور یا آن را تعمیر کرد. مردم این سرزمین‌ها معتقدند وجود یک ساعت خراب یا شکسته در محیط خانه مانع از برنامه‌ریزی منظم و استفاده بهینه از وقت و زمان می‌شود، به همین دلیل مردم این سرزمین‌ها به دقت مراقب ساعت‌هایشان هستند و آنها را در زمان معین کوک کرده و به خوبی از آنها مراقبت می‌کنند. این قاعده درباره دیگر وسایل منزل مانند آباژور، قاب عکس و دیگر وسایل نیز صادق است. مردم سرزمین‌های شرقی بر این باورند که اشیا و دستگاه‌های خراب موجب رکود انرژی در خانه شده و به این ترتیب مانع پیشرفت اعضای خانواده می‌شود.


3. هدف: تندرستی
راهکار: نور طبیعی را از دست ندهید
هر روز صبح حتما به مدت 20 دقیقه پرده‌های خانـه را کنـار بزنیـد و پنجره‌های خانه را باز کنید تا هوای تازه در خانه جریان یابد و نور خورشید فضای خانه را روشن و گرم کند. این اصل یکی دیگر از مهم‌ترین قوانین فنگ‌شویی است که به حفظ سلامت و تندرستی اعضای خانواده کمک می‌کند. اجرای این اصل به‌ویژه در اتاق خواب به شما کمک می‌کند تا هوای راکد موجود در اتاق را به حرکت در آورید و به این ترتیب اکسیژن مورد نیاز فضای خانه را تامین کنید. اجرای این کار به صورت روزانه به شما کمک می‌کند تا با اکسیژن‌رسانی مناسب به اعضای خانواده خود برای حفظ سلامت آنها گام بردارید.


4. هدف: افزایش انرژی مثبت
راهکار: پرهیز از قرار دادن اجسام نوک تیز در خانه
براساس قواعد فنگ‌شویی قرار گرفتن اجسام نوک تیز در خانه می‌تواند موجب از بین رفتن کانون انرژی‌های مثبت در خانه شود. به این ترتیب کارشناسان همواره به مردم توصیه می‌کنند هنگام خرید مبلمان، میز و هر وسیله دیگری برای خانه سراغ مبلمان یا وسایلی بروند که گوشه‌ها و زاویه‌های تیز نداشته باشند. این گروه حتی بر این باورند که برای انتخاب گلدان آپارتمانی گیاهانی که برگ‌های آنها بدون زاویه، گرد و منحنی هستند در مقایسه با گیاهانی که برگ‌های زاویه‌دار و تیز دارند، ارجحیت دارند.


5. هدف: افزایش پس‌انداز
راهکار: شیرهای منزل را چک کنید
یکی دیگر از مهم‌ترین قواعد فنگ‌شویی حفظ سرمایه و پس‌انداز خانواده به عنوان پشتوانه مالی اهالی منزل است که مهم‌ترین اصل برای رسیدن به آن پیشگیری از هدر رفتن آب در خانه محسوب می‌شود. چینی‌ها بر این باورند که چکه کردن شیرهای خانه به معنای هدر رفتن ثروت و پس‌انداز خانه محسوب می‌شود، بنابراین هر ماه یک‌بار، لوله‌کشی شیرآلات خانه‌تان را بررسی کنید و مطمئن باشید که شیر آب آشپزخانه، دستشویی، حمام و شیر حیاط چکه نمی‌کند. با چکه کردن شیر آب، پس‌انداز شماست که صرف پرداخت قبض آب‌تان می‌شود.


6. هدف: افزایش صمیمیت در خانه
راهکار: برای هر اتاق رنگی وی‍ژه در نظر بگیرید
انتخاب رنگ مناسب از بهترین قواعد فنگ‌‌شویی است که می‌تواند تاثیر زیادی در زندگی شما داشته باشد. بر اساس قواعد فنگ‌شویی بهترین انتخاب برای اتاق خواب، رنگ قهوه‌ای یا شکلاتی است. این رنگ از آنجا که انرژی‌‌های سکون و راکد را با خود همراه دارد موجب افزایش آرامش اعضای خانواده هنگام خواب می‌شود. به این ترتیب با انتخاب این رنگ می‌توان عمق و کیفیت خواب اعضای خانواده را بهبود بخشید. رنگ قرمز نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دیوارها یا کابینت آشپزخانه است زیرا این رنگ موجب افزایش اشتهای افراد هنگام مصرف موادغذایی می‌شود.


7. هدف: افزایش امنیت کودکان
راهکار: انتخاب مناسب میزتحریر کودک
اگر دوست دارید فرزندتان از همان روزهای کودکی روحیه‌ای قوی داشته باشد و احساس امنیت در او ایجاد شود، پیشنهاد می‌کنیم میز تحریر او را به گونه‌ای در اتاقش قرار دهید که همواره او روبه‌روی در اتاق قرار بگیرد یا امکان مشاهده در اتاق را داشته باشد. از دیدگاه قواعد فنگ‌‌شویی قرار گرفتن در این حالت موجب می‌شود تا کودک با مشاهده در، این اطمینان خاطر را به دست آورد که همیشه در امنیت قرار دارد و می‌تواند مدیریت اتاق خود را دردست داشته باشد.


8. هدف: بهبود کیفیت خواب
راهکار: حذف لوازم برقی از اتاق خواب
از دیــــدگاه قواعـد فنگ‌شویی یکی از راهکارهایی که می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند، دور کردن تمامی وسایل برقی و کار از اتاق خواب است. کارشناسان پزشکی هم با تایید این نکته به خانواده‌ها توصیه می‌کنند برای افزایش میزان تمرکز اعضای خانواده هنگام خواب هر گونه وسیله برقی و الکترونیکی مانند تلویزیون، کامپیوتر، تردمیل و... را از اتاق خوابتان دور کنید، زیرا وجود این وسایل در اتاق خواب موجب می‌شود شما نتوانید با تمرکز و دقت زیاد آماده خواب شوید.


9. هدف: حفظ گرمای خانه
راهکار: بسته نگه‌داشتن در سرویس بهداشتی
یکی دیگر از اصل‌هایی که در فنگ‌شویی بارها به آن اشاره شده بسته نگه‌داشتن در حمام یا دستشویی در خانه در ساعات پایانی شب و در طول شب است. بر اساس این قواعد در صورتی که در حمام یا دستشویی باز بماند این مسئله موجب از دست رفتن انرژی خانه می‌شود. به این معنا که شما گرما یا سرمای خانه را با باز گذاشتن در حمام یا دستشویی از دست می‌دهید. به این ترتیب از یک طرف برای گرم کردن فضای خانه در فصل پاییز و زمستان تلاش می‌کنید و از طرفی با باز گذاشتن در سرویس بهداشتی در طول شب این انرژی را هدر می‌دهید.


10. هدف: افزایش موفقیت
راهکار: مثبت اندیشیدن
از این راه می‌توان به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای افزایش موفقیت و خوشبختی اشاره کرد و آن فکر کردن به انرژی‌های مثبت و اتفاق‌های خوب در طول زندگی است. تفکر مثبت در طول زندگی می‌تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد و لحظه‌لحظه‌های زندگی شما را پر از نشاط و شادمانی کند.

منبع :http://beek.ir/Item-448414.html
يکشنبه 23/4/1392 - 16:18
تزیینات و دکوراسیون

این بار خیال داریم شما را به تماشای هنری ببریم از جنس خاک! به تماشای سفالینه‌هایی که روح هنر در آنها دمیده شده ‌است. ظروف پیشنهادی این شماره همه دست‌ساز و تلفیقی از هنر نقاشی و مهارت مجسمه‌سازی هستند. مجموعه‌هایی که هر کدام‌شان می‌توانند به زیبایی یک تابلو زینت بخش خانه شما باشند.



تمام این چینی‌آلات با استفاده از تکنیک‌های به روز و ویژه لعاب‌دهی ساخته شده‌اند. این کیفیت ساخت در کنار شکل 3 بعدی آنها باعث شده تا در‌نهایت شاهد مجموعه‌هایی منحصربه‌فرد، با شکوه و ظریف باشیم که توانسته‌اند سبک جدیدی از هنر چینی‌سازی را به تصویر بکشند و شهرتی جهانی برای خودشان دست و پا کنند (این مجموعه‌ها با عنوان FRANZ نام مبدع و طراح چینی‌ تبارشان در کل جهان شناخته می‌شوند). ویژگی دیگر این چینی‌آلات، فلسفه و داستانی است که در طراحی هر‌کدام‌شان وجود دارد...




پروانه‌های آبی...

این سرویس چای‌خوری نمونه‌ای است از مجموعه زیبایی در حال اهتزار (Fluttering Beauty). این مجموعه تابلویی است از همنشینی پروانه‌های آبی کنار گل‌های بهاری و در آن تلاش شده تا زیبایی حرکت پروانه‌ها کنار گل‌ها، همان‌طور که در طبیعت وجود دارد، بدون هیچ کم و کاستی به تصویر کشیده شود.

حدود قیمت قوری: 275 هزار تومان
حدود قیمت فنجان و نعلبکی: 115 هزار تومان
حدود قیمت قندان:140 هزار تومان
حدود قیمت شکرریز:110 هزار تومان
حدود قیمت گلدان:330 هزار تومان
حدود قیمت رولت‌خوری: 240 هزار تومان


راز ونگوگ

این سرویس چای‌خوری انتخابی است از مجموعه Van Gogh Poppy flower design، مجموعه‌ای که هنرمندان مجسمه‌ساز و نقاش تلاش کرده‌اند با بعد بخشیدن به نمونه‌ای از گل‌های مشهور ونگوگ در آن، آثار این هنرمند بزرگ را به زیبایی هرچه تما‌م‌تر به تصویر بکشند.



حدود قیمت قوری: 300هزار تومان
حدود قیمت فنجان و نعلبکی: 117 هزار تومان

این گلدان در نگاه اول تصویر یک تابلو را برای شما تداعی می‌کند. سفال‌گری این مدل، طوری است که دریچه ‌آن که درست در قست بالای گلدان طراحی شده اصلا به چشم نمی‌آید. در حقیقت بازی با بعد اجازه نمی‌دهد که شما اختلاف سطح بالای گلدان را ببینید!

حدود قیمت: 585 هزارتومان




روح مارکوپولو

طراحی سفالینه‌هایی با این شکل و شمایل از قرن 14 و از هنر شیشه‌گری ونیز به شرق راه پیدا کرد. عامل این داد و ستد هنری هم کسی نبود جز جهانگرد ماجراجو، مارکوپولو! گل‌های زینت‌بخش این مجموعه هم به دلیل قرابت بیشتر با حال و هوای شرقی همان گل‌های صدتومانی خودمان هستند. در حقیقت این مجموعه تلفیق هنر غرب و روح شرقی است و دقیقا به همین دلیل است که طراحان فرانز عنوان Venice Peony Collection را برای آن انتخاب کرده‌اند.

قیمت فنجان و نعلبکی: 117هزار تومان
قیمت قوری: 332هزار تومان
حدود قیمت نمکدان: 140 هزار تومان
قیمت شکرریز: 117هزار تومان




گوزن‌ها!

این دیس هم یکی دیگر از نمونه‌های تولید محدود مجموعه‌های سفالینه‌ فرانز است. یک دیس قاب مانند با طرحی از گوزن‌های مشهور این برند که به قولی نماد خانواده هستند. از این دیس تنها 2000 نمونه در جهان وجود دارد و این مدل هم شماره چهارصد و دهمی‌است.

حدود قیمت: یک میلیون و 185 هزار تومان


یک گلدان به‌یادماندنی



این گلدان یکی از ارزشمندترین آثار سفالینه‌های فرانز است. برخی از طراحی‌های فرانز از جمله این مدل فقط در تعداد محدود همراه با کد و شناسنامه مشخص راهی بازار می‌شوند. این گلدان هم که از مجموعه King Fisher انتخاب شده دقیقا یکی از همان‌هاست با شناسنامه‌ای به امضای رئیس کمپانی و کد 447 که نشانه منحصر به فرد بودن آن است.

حدود قیمت: یک میلیون و 185 هزار تومان




دریاچه قو

این ست چای‌خوری که طرفداران سفالینه‌های فرانز آن را با عنوان دریاچه قو Swan Lake می‌شناسند، یکی از قدیمی‌ترین طراحی‌های این برند و در عین حال از ماندگارترین طراحی‌ها بوده که هنوز هم جزء پرفروش‌ترین‌هاست. این مجموعه به دلیل حس آرامشی که ایجاد می‌كند، میان طرفدارانش بسیار محبوب است.

حدود قیمت قوری: 225 هزار تومان
حدود قیمت قندان: 160هزار تومان
قیمت شکرریز: 117 هزار تومان
قیمت فنجان و نعلبکی: 117هزار تومان

منبع :http://forum.1pars.com/thread403452.html
يکشنبه 23/4/1392 - 16:18
تزیینات و دکوراسیون

به آشپزخانه می‌گویند قلب تپنده خانه. آشپزخانه‌های مدرن پر رفت و آمدترین اتاق خانه به حساب می‌آیند. حتی آن ‌وقت‌ها که آشپزخانه‌ها به قول معروف اپن نبودند، باز هم به دلیل اینکه خانم خانه وقت زیادی از روز را در آشپزخانه می‌گذراند، توجه به دکوراسیون و نورپردازی آن اهمیت داشت چه برسد به حالا که آشپزخانه‌ها اپن شده و حتی وقتی در اتاق پذیرایی نشسته‌اید می‌توانید به راحتی آشپزخانه را ببینید. حالا دیگر دکوراسیون آشپزخانه بیشتر از گذشته اهمیت دارد و اهمیت آن کمتر از دکوراسیون اتاق پذیرایی نیست. خانم خانه مدت زمان زیادی در آشپزخانه است و خیلی از خانواده‌ها غذا را روی پیشخوان آشپزخانه میل می‌کنند. بنابراین باید به زیباتر کردن هر چه بیشتر این بخش خانه دقت کنید.



سینک و گاز را روشن کنید

2 بخش‌ از آشپزخانه که معمولا با آنها کار می‌کنید، سینک و گاز هستند. این بخش‌ها باید حتما روشن باشند تا دقت شما در شستن هر چه بهتر ظرف‌ها و پختن غذا بالاتر رود. شما که نمی‌خواهید در تاریکی، نمک را بیش از حد در غذا بریزید؟! معمولا همه‌ هودها برای روشن کردن گاز چراغ دارند و شما می‌توانید موقع آشپزی آن را روشن کنید. در چند سال اخیر همه‌ طراحان بالای سینک هم لامپ مهتابی کوچکی قرار می‌دهند تا روشن باشد. اگر منزل شما چنین لامپی ندارد، می‌توانید خودتان یک لامپ مهتابی کوچک بخرید و بالای سینک نصب کنید. البته توجه داشته باشید لامپ را تا جایی که می‌توانید در سقف کابینت تعبیه کنید تا آب به آن نپاشد. مراقب کلیدها و پریزها هم باشید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.



نور را به داخل دعوت کنید

نور طبیعی، بهترین نوری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. پس اگر پنجره‌ای در آشپزخانه دارید، بهتر است بهترین استفاده را از آن بکنید. اگر طراحی دست شماست، می‌توانید سینک را جلوی آن تعبیه کنید و چند گلدان هم کنار آن قرار دهید اگر نورتان قدی است، می‌توانید بخش‌های پرکاربرد مثل گاز را کنار آن تعبیه کنید البته باید مواظب باشید در صورت باز ماندن پنجره، شعله گاز خاموش نشود. تا جایی که ممکن است جلوی نور طبیعی را با آویزان کردن پرده‌های ضخیم نگیرید. اگر نگران دیده شدن فضای آشپزخانه از بیرون هستید، می‌توانید از برچسب‌های شیشه مات‌کن برای این پنجره‌ها استفاده کنید.



نقطه استراتژیک قلب‌ خانه

این بخش، مهم‌ترین قسمت آشپزخانه است. گردهمایی اعضای خانواده در آشپزخانه معمولا در این بخش انجام می‌شود و خیلی از خانواده‌ها غذایشان را روی پیشخوان صرف می‌کنند. معمولا بالای پیشخوان هالوژن کار می‌گذارند. اگر می‌خواهید خلاقیت و زیبایی بیشتری داشته باشید، می‌توانید لامپ‌ها را با زنجیر خاصی به بالای پیشخوان آویزان کنید. معمولا این لامپ‌ها باید حدود یک متر بالاتر از پیشخوان قرار بگیرند.



میزگردهمایی‌ها

اگر آشپزخانه شما آنقدر بزرگ است که می‌توانید میزی در آن قرار دهید، بهتر است آن را زیر لامپ سقفی بگذارید تا کاملا روشن باشد. اگر امکان این کار را ندارید، یک لامپ برای این میز تعبیه کنید. این میز در آشپزخانه می‌تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد. از جایی برای خرد کردن مواد اولیه گرفته تا کمک کردن به بچه‌ها در درس خواندن، پس تا جایی که امكان دارد برای روشن کردن این میز تلاش کنید. حتی می‌توانید از لوسترهایی که ارتفاع قابل تنظیم دارند، برای روشن کردن آن کمک بگیرید و در صورت لزوم لامپ را به میز نزدیک یا دور کنید.

نور مرکزی را جدی بگیرید

اگر آشپزخانه‌ شما پنجره دارد، باید نوری که در روز در آشپزخانه می‌افتد را حساب کنید و باقی نورپردازی را بر مبنای آن انجام دهید. اما به هر حال برای شب، آشپزخانه‌ شما به یك لامپ بزرگ در مرکز سقف نیاز دارد تا روشنایی اصلی آن را تامین کند. این لامپ باید به نسبت اندازه آشپزخانه پرنور یا کم‌نور باشد و در مرکز سقف قرار بگیرد. این لامپ بهتر است حباب قابل شست‌وشو داشته باشد چون بخارهای چرب که همیشه در آشپزخانه وجود دارند به راحتی روی حباب لامپ می‌نشینند و شما مجبورید به طور متوسط هر 6 ماه یک بار آن را کاملا بشویید. به علاوه لامپ باید در جایی قرار گرفته و حباب آن طوری باشد که امکان پاشیده شدن آب به آن وجود نداشته باشد.



ویترین زیبای آشپزخانه

خیلی از آشپزخانه‌ها کابینتی شیشه‌ای دارند که به جای ویترین استفاده می‌شود. شما می‌توانید ظرف‌های گرانقیمت، قابلمه‌های مسی، بشقاب‌های قدیمی یا کریستال‌ها را در آن قرار دهید. برای زیباتر شدن این کابینت‌ها می‌توانید از چند لامپ کوچک استفاده کنید. این لامپ‌ها باید در سقف این کابینت‌ها جاسازی شوند.

اگر کابینت‌ها عمیق هستند و برای دیدن‌شان مشکل دارید، می‌توانید از لامپ‌های هوشمند در آنها استفاده کنید. این لامپ‌ها درست مثل لامپ یخچال با باز کردن در کابینت روشن و بعد از بستن آن خاموش می‌شوند. با این روش در مصرف برق هم صرفه‌جویی خواهد شد.

منبع :http://www.aftabir.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:17
تزیینات و دکوراسیون

تزئینات 3 بعدی، جایگزینی زیبا برای کاغذ دیواری
این نوع تزیینات بهترین گزینه برای مخفی كردن و پوشاندن خرابیهای دیوار هستند .

این نوع تزیینات دیواری سه بعدی كه قصد داریم نشانتان دهیم توسط یك شركت جوان و تازه تاسیس كه متخصص تولید تزیینات دیواری بعدی است طراحی و تولید شده است . مزایای این نوع پنلهای دیواری شیك و بعدی كه از ساقه بامبو تهیه می شوند این است كه سازگار با محیط زیست بوده و قابلیت رنگ خوردن هم دارند .



این پنلها در 4 طرح به بازار عرضه شده اند و می توان برای تزیین دیوار و سقف خانه ها ، اداره جات ، رستورانها و مغازه ها از آنها استفاده كرد .



این نوع تزیینات بهترین گزینه برای مخفی كردن و پوشاندن خرابیهای دیوار هستند .
از دیگر مزایای این نوع پنلها می توان به پخش ملایم نور و نصب آسان آنها اشاره كرد كه جایگزین مناسبی برای كاغذ دیواری هستند .



این نوع پنلها ضد حریق و ضد آب هستند و در تولید آنها همه استانداردهای ایمنی اروپا رعایت گردیده است . برای نصب این پنلها نیاز به یك چسب خوب و قوی دارید كه وزن پنلها را نگه دارد و برای ایجاد یك تركیب رنگ از یك رنگ دیگر هم استفاده نمایید .

منبع :http://www.seemorgh.com/lifestyle/default.aspx?tab
يکشنبه 23/4/1392 - 16:16
تزیینات و دکوراسیون

دکوراسیون پسرانه با تم ورزشی

این یک واقعیت شناخته شده است که پسرها عاشق فعالیت های ورزشی هستند. اگر پسر شما یکی از این بچه های ورزش دوست است، دکور کردن اتاق او با یک تم ورزشی، ایده بسیار خوبی است. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از کجا باید شروع کنید؟ توصیه ما این است که تنها به یک رشته ورزشی بپردازید، پس ورزش مورد علاقه فرزند خود را تعیین و روی آن تمرکز کنید. در این مطلب ایده های مفیدی برای طراحی اتاق پسرانه با تم ورزشی مطرح شده که می تواند کمک زیادی برای شما باشد.

اگر پسر شما به طور کلی طرفدار ورزش است و اکثر رشته های ورزشی را دوست دارد، توصیه می کنیم دیوارهای اتاقش را با رنگی با تناژ خنثی مانند قهوه ای مایل به زرد، بژ یا آبی که مکمل اغلب دکوراسیون های ورزشی هستند رنگ آمیزی کنید. روی دیوارها را با پوسترها و یادگار ی هایی که تیم های مورد علاقه کودک را در رشته های مختلف ورزشی به تصویر می کشند، تزئین کنید. طبقه و قفسه هایی را نیز روی دیوار تدارک ببینید تا جوایز ورزشی او را که از مدرسه دریافت کرده است و عکس هایی را که با هم تیمی های خود دارد، روی آن طبقات به نمایش بگذارد.

اگر فرزند شما علاقه زیادی به تاریخ ورزش دارد و در این زمینه مطالعه و تحقیق کرده است، می توانید اتاقش را با چاشنی قدیمی ورزشی بیارایید. برای این کار، عکس هایی از تیم های قدیمی ورزشی در رشته های مختلف را تهیه و بر دیوار اتاق او نصب کنید. همچنین می توانید کاپ ها و جوایز ورزشی که در دوران های قدیمی به تیم های برگزیده اهدا شده را به صورت نمادین، از مغازه های عتیقه فروشی خریداری کنید و در دکوراسیون اتاق فرزندتان به نمایش بگذارید.

● فوتبال

فوتبال یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی در دنیاست که روز به روز بر محبویتش اضافه می شود. اغلب پسربچه ها طرفدار سرسخت این رشته ورزشی هستند و هر کدام برای خود فوتبالیستی را به عنوان قهرمان ورزشی در ذهن دارند و الگوی خود قرار داده اند. بنابراین به سادگی می توانید یک تم فوتبالی به دکوراسیون اتاق فرزندتان بدهید. دکوراسیون با تم فوتبال بسیار ساده است. اولین کاری که باید انجام دهید، رنگ آمیزی اتاق با ترکیب رنگی سیاه و سفید به عنوان تداعی کننده توپ فوتبال است. قدم بعدی، تعویض دکوراسیون تخت خواب کودک است. برای ملحفه و روتختی تخت خواب فرزندتان نیز به دنبال گزینه ای باشید که تم فوتبالی داشته باشد. از آنجایی که فوتبال یک رشته ورزشی پرطرفدار است، یافتن چنین روختی دشوار نیست. همچنین می توانید کوسن هایی تهیه کنید که روکش آنها لباس های قدیمی فوتبال باشد. این لباس ها را می توانید از لباس های ورزشی قدیمی فرزند خود یا لباس های ورزشی قدیمی در فروشگاه های دست دوم تهیه کنید.

خرید چند توپ فوتبالی (چهل تکه) که باید آنها را با کمک نخ از جای جای سقف بیاویزید نیز می تواند هر چه بیشتر این تم را برای فضا تداعی کند. تا به اینجا بیشتر مسیر را پیموده اید و تا حد زیادی این تم برای دکوراسیون اتاق پسرتان تعریف شده است. برای تکمیل این تم در دکوراسیون، توصیه می کنیم یک تی شرت و شورت فوتبالی را که در فروشگاه های ورزشی وجود دارد، به صورت نمادین بر دیوار اتاق نصب کنید. زدن پوستر قهرمان فوتبالیست فرزندتان بر دیوار نیز می تواند او را خوشحال و راضی کند.

● بسکتبال

برای خلق دکوراسیون با تم بسکتبال می توانید از رنگ لباس تیم محبوب پسرتان برای رنگ آمیزی اتاق و رنگ روتختی استفاده کنید و رنگ توپ و زمین مسابقه بسکتبال را در قالب اکسسوری های کوچک مانند کوسن ها یا پرده ها به فضا وارد کنید. همچنین آویختن توپ بسکتبال، از سقف، از جمله مهم ترین و ابتدایی ترین کارهایی است که باید انجام دهید. یکی از اقدامات خلاقانه، نصب یک حلقه بسکتبال کوچک بر دیوار اتاق به صورت نمادین است. در نهایت برای تکمیل دکوراسیون، پوستری بزرگ ار بسکتبالیست مورد علاقه فرزندتان را نیز بر دیوار نصب کنید. مطمئنا پسر شما از داشتن چنین اتاقی بسیار لذت خواهد برد.

● کاراته

اگر فرزند شما به تازگی شروع به آموختن هنر رزمی کاراته کرده است، ایده خوبی است که دکوراسیون اتاقش را طوری تدارک ببینید تا فعالیت و علاقه فعلی او را به تصویر بکشد. کاراته یک فعالیت بسیار سالم است. این ورزش علاوه بر اینکه سبب ورزیده شدن ذهن و بدن می شود و کمک می کند فرد تکنیک های دفاع از خود را بیاموزد، همچنین روحیه منظم و مرتب بودن و احترام گذاشتن به دیگران را نیز در فرد ارتقا می دهد. ایجاد دکوراسیونی با تم کاراته برای اتاق پسرتان کار دشواری نیست؛ کافیست این نکات و ایده ها را بدانید و رعایت کنید:

اتاق خواب پسر شما برای داشتن تم کاراته باید به رنگ سفید خالص رنگ آمیزی شود. نه تنها دیوارها، بلکه میز تحریر، کمد و تخت خواب فرزندتان نیز باید به رنگ سفید باشد. با این کار و هم زمان استفاده از مقداری رنگ مشکی به عنوان چاشنی، می توانید تضادی چشم گیر و زیبا خلق کنید که تداعی کننده ورزش کاراته است.

در مورد دکوراسیون تخت خواب نیز توصیه می کنیم از ملحفه ها و روتختی با ترکیب رنگی سیاه و سفید استفاده کنید که البته بهتر است در این ترکیب رنگی میزان رنگ سفید بیشتر باشد. همچنین استفاده از کوسن های کوچک به رنگ قرمز می تواند هم کنتراست زیبایی با ترکیب رنگی سیاه و سفید ایجاد کند و هم در تعریف تم کاراته برای دکوراسیون فضا کمک کرده باشد.

مناسب ترین گزینه برای کفپوش اتاق کاراته پسر شما لمینیت و کفپوش های چوبی طبیعی است. این سطوح می تواند سطح مناسب و ایده آلی برای تمرین های فرزندتان به وجود آورد. همچنین برای تلطیف فضا و ایجاد سطوحی گرم و نرم برای فعالیت های غیر ورزشی فرزندتان، از یک قالیچه کوچک به رنگ سیاه و سفید استفاده کنید.

دکوراسیون دیوارها نقش مهمی در تعریف یک تم در دکوراسیون دارد. برای تعریف تم کاراته برای اتاق فرزندتان، تعدادی از عکس های او را که در لباس کاراته انداخته است قاب کرده و بر دیوار نصب کنید. همچنین یک دست لباس کاراته را به صورت نمادین بر دیوار نصب کنید.

بسته به سن فرزندتان، اگر در سنین پایین تری قرار دارد، پوسترهایی از فیلم های پاندای کونگفوکار یا بچه های کاراته کار را بر دیوار نصب کنید. اگر پسرتان در سنین بالاتری است، پوستری از کاراته کاران مورد علاقه اش را بر دیوار نصب کنید.

بر دیوار سفید رنگ اتاق فرزندتان طبقاتی سیاه رنگ نصب کنید تا بتواند مدال ها و جوایز خود را روی آنها به نمایش بگذارد. نصب آینه ای قدی بر دیوار، برای تمرین کردن فرزندتان مقابل آن را نیز فراموش نکنید.

مبلمان و تجهیزات دیگری را که قصد دارید برای اتاق فرزند خود تهیه کنید، از قبیل قفسه کتابخانه و… به رنگ مشکی در نظر بگیرید. این کار سبب می شود راحت تر اتاق خود را سازمان یافته نگه دارد.

اتاق را بیش از حد پر نکنید و فضای کافی برای تمرین کردن حرکات ورزشی برای او باز بگذارید.

اگر پسرتان دوست دار رشته های دیگری از ورزش از قبیل تنیس، پینگ پنگ یا اسکی است نیز، می توانید به صورتی که بالا بیان شد ولی مرتبط به رشته مورد نظر خودتان اقدام کنید و با قراردادن ابزار لازم برای این ورزش در دکوراسیون، تم ورزشی مورد نظر خود را کامل کنید. البته فراموش نکنید که ابتکارات و خلاقیت هایی را نیز باید خودتان انجام دهید و از قوه تخیل و خلاقیت پسرتان نیز حتما کمک بگیرید.

منبع :http://iranvij.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 16:15
تزیینات و دکوراسیون

فضاهای کوچک؛ صمیمی اما فاقد جای کافی هستند. بنابر این چاره‌ای جز حداکثر استفاده از متراژ موجود نیست. قرار دادن وسایل در زیرپله یکی از روش‌های معمول برای بازتر شدن جا و راحت‌تر زندگی کردن است.



برای این منظور از موارد زیر استفاده کنید:
طبقه زدن
قفسه‌بندی زیرپله، روش مناسبی برای ایجاد فضا جهت قرار دادن کتاب‌ها و ظروف است. با گذاشتن وسایل دکوری و تزیینی کنار آن‌ها، جنبه دکوراتیو را رعایت کنید.
اگر زیرپله پهن و دارای جای کافیست، با زدن قفسه و گذاشتن یک میز می‌توانید از آن به عنوان محل کار استفاده کنید.
دراور
با زدن کشو در فضای زیرپله؛ لباس‌های فصل بعد، کفش‌های اضافی و سایر وسایل کم استفاده را داخل آن بگذارید. این فضا جای مناسبی برای قرار دادن وسایل بزرگ و کوچک خواهد بود.
داخل پله
از فضای داخل پله‌ها به عنوان کشو استفاده کنید. به این ترتیب تعداد کشوهای زیادی در خانه‌های دو طبقه و دوبلکس خواهید داشت.
پلکان‌های دراور مانند چوبی آماده باعث زیبایی و افزایش جا می‌شوند.

منبع :http://www.beytoote.com/mode/decor/familiar1-with
يکشنبه 23/4/1392 - 16:15
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته