• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3882روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

لاغری دغدغه بسیاری از مردم دنیا به ویژه خانم هاست. راه ها و تمرینات بیشماری برای این منظور وجود دارند که هر فردی با توجه به سلیقه و امکانات خود یک یا چند تا از آنها را انتخاب می کند. اماخیلی ساده و جالب، با تغییر چیدمان و دکور آشپزخانه می توانید به روند لاغر شدن خود کمک کنید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود به روش هایی که در زیر ذکر می کنیم، می توانید اشتهای خود را کم و چربی های اضافه را آب کنید. شاید کمی دور از عقل به نظر برسد، اما با وسایل آشپزخانه، فضای کار و طراحی مناسب، می توانید به روشی جدید و بسیار سالم تر آشپزی کنید و در نتیجه غذاهای کم کالری بپزید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

1. دور از دسترس بودن

سعی کنید تعدادی از کابینت های آشپزخانه را تا حد امکان بالا و نزدیک سقف نصب کنید و وسایلی همچون سرخ کن، بستنی ساز و دیگر وسایل آشپزخانه که شما را تحریک می کنند تا غذاهای غیر سالم و چاق کننده درست کنید را دور از دید و دسترس خود قرار دهید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

2. انتخاب صحیح وسایل آشپزخانه

درست برعکس مورد اول، سعی کنید خشک کن سبزیجات یا بخارپز و هر وسیله پخت و پز دیگری برای غذاها و خوراکی های سالم لازم هستند را روی کانتر آشپزخانه قرار دهید تا در دسترس باشند. به این ترتیب، به طور ناخودآگاه سعی می کنید به طور مثال، در بخارپز غذا درست کنید و این مساله از سرخ کردن سبزیجات یا گوشت و مرغ داخل روغن جلوگیری می کند و غذا روغن ندارد و شما هم چاق نمی شوید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

3. خوراکی های سالم را جلوی چشم بگذارید

سعی کنید همه خوراکی های سالم و لاغر کننده را جلوی چشم خود بگذارید. مثلا وقتی درب یخچال را باز می کنید، به جای اینکه چشمتان اول به نوشابه، شکلات، بستنی یا ... بیفتد، سعی کنید سبزیجات رنگی و سالم و میوه هایی همچون سیب را در طبقه های مختلف یخچال بچینید تا علاقه شما به خوردن آنها افزایش بیابد.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

4. انتخاب هوشمندانه رنگ ها

آیا می دانید که رنگ ها نیز در کم یا زیاد کردن اشتها تاثیر بسیاری دارند؟ به طور مثال، رنگ های قرمز و خانواده آن باعث افزایش اشتها می شوند در حالیکه رنگ های سرد همچون آبی یا بنفش، تاثیر متضاد دارند و اشتهای آدم را کم می کنند.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

5. اختصاص فضای کافی برای تهیه غذا

اگر در آشپزخانه محل مخصوص و فضای کافی برای تهیه غذاهای خود داشته باشید، با علاقه بیشتری غذا تهیه می کنید. غذاهای رستوران ها اصولا چرب، زیاد، بزرگ و حتی گران هستند و آدم را بیشتر چاق می کنند. سعی کنید در خانه غذا درست کنید. به این ترتیب، می دانید چه می خورید و از روغن و مواد اولیه چاق کننده کمتری هم در تهیه آن استفاده می کنید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

6. استفاده درست از نور

هنگامی که آشپزخانه به اندازه کافی نور داشته باشد، می توانید با دقت کافی سبزیجات خود را خورد کنید و از تمیز بودن صددرصد کانتر آشپزخانه نیز مطمئن خواهید بود.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

7. استفاده نکردن از تلویزیون

سعی کنید در آشپزخانه تلویزیون نداشته باشید. اگر هنگام غذا خوردن در کنار خانواده حواستان به غذایی باشد که می خورید، پرخوری نمی کنید و امکان اضافه وزن را تا حد زیادی کاهش می دهید. تحقیقاتی نشان داده است، خانم هایی که لقمه های کوچکی بر می دارند و آن را بادقت و کامل می جوند، 70 درصد کمتر از آنهایی که این کار را نمی کنند کالری مصرف می کنند. سعی کنید در طول روز سه وعده غذا میل کنید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

8. کابینت ها را مرتب کنید

اگر نتوانید ظروف نچسب یا خشک کن سبزیجات خود را به راحتی پیدا کنید، از آنها استفاده هم نخواهید کرد. داخل کابینت های خود را مرتب بچینید. می توانید از سازمان دهنده های که در هر رنگ و شکلی موجود هستند نیز کمک بگیرید. به این ترتیب، روغن های سرخ کردنی سالم، بشقاب های کوچک و ... دم دست قرار می گیرند و از آنها استفاده خواهید کرد.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

9. کابینت بدون در در آشپزخانه تعبیه کنید

می توانید ظروف و پیمانه های اندازه گیری رنگی غذا خریداری و آنها را در کابینت های بدون در نگهداری کنید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

10. استفاده بهینه از پنجره آشپزخانه

اگر پنجره آشپزخانه شما لبه و تاقچه ای دارد، می توانید با خریداری باکس های پلاستیکی پرورش گیاه، سبزیجات معطری که به غذاها طعم و عطر خوبی می دهند را پرورش دهید. این سبزیجات باعث می شوند تا غذاهای سالم تری تهیه و تغذیه کنید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

11. در جست‌وجوی دستور پخت های سالم باشید

گوشی های هوشمند یا تبلت خود را همیشه در آشپزخانه همراه خود داشته باشید. به این ترتیب، می توانید در اینترنت دستورهای غذایی سالم و آنهایی که با سبزیجات تهیه می شوند را جست‌وجو کنید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

12. از چاقوهای تیز استفاده کنید

تیز بودن چاقو باعث می شود تا با جرات بیشتری مواد غذایی را تکه تکه و خرد کنید یا پوست بگیرید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

13. کباب کردن

کباب کردن غذاها بسیار سالم تر از سرخ کردن آنها در روغن است. بنابراین خریداری و داشتن اجاق گازی که فضای گریل کردن نیز دارد، بسیار عالیست. به این ترتیب در همه فصل های سال می توانید غذاهای کبابی و سالم تهیه کنید و لاغرتر بمانید.

با تغییر دکور آشپزخانه خود را لاغر کنید

14. استفاده از بخارپز

با کمک بخارپز می توانید غذاهای عاری از روغن و چربی تهیه کنید. به این ترتیب، علاوه بر اینکه چاق نمی شوید، سالم تر هم خواهید ماند. تا حد امکان از سبزیجات بخارپز شده تغذیه کنید.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/42178
يکشنبه 23/4/1392 - 14:23
تزیینات و دکوراسیون

مهمترین عملکرد دیوارها، جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عملکرد که در نوع خودش بسیار ساده و با کاربردی از پیش تعیین شده است، در محیط های مسکونی، اداری و دیگر فضاها می تواند نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا کند. با تقسیم فضا از طریق دیوارها و دیوارکشی بین مقاطع مختلف کاری، می توانید فضایی با چند کاربری طراحی کنید. در سیستم طراحی سنتی، چه در منازل و چه در محیط های کاری و اداری، هر فضا به وسیله چهار دیوار محصور و فعالیت ها در داخل چهار دیواری ها انجام می شود.



در عصر حاضر با تغییراتی که در سبک زندگی و تکنولوژی روز و به تبع آن در اندازه و مساحت فضاها ایجاد شده، تعریف چارچوب فعالیت ها نیز تغییر کرده است. امروزه تقسیم فضا به صورتی انجام می شود که جریان سیال انرژی و سبک معماری و طراحی داخلی در کل مجموعه، قابل حرکت و رویت باشد و وحدت طراحی فضا به وسیله دیوارهای بلند جدا کننده، از بین نرفته است. این گونه تقسیم بندی، به ویژه در سیستم های اداری که مجزا هستند اما اشراف مدیریت به کل سیستم وجود دارد، تقسیم بندی شناور نامیده می شوند و نوع جداسازی را پارتیشن بندی شناور می نامند.





پارتیشن(partition) به معنی جداسازی و قسمت بندی است. در دهه های گذشته این پارتیشن ها که اغلب از چوب ساخته می شدند به صورت مجموعه ای بلند تا سقف امتداد می یافتند و در نهایت، طبقات آن، فضایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی که از دو سو قابل رویت بودند به شمار می رفت. این جداکننده ها اغلب در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن تعبیه می شدند.



برای ایجاد پارتیشن در فضا، پلان فضای مذکور را ترسیم کنید، مقیاس را در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن مدنظر قرار دهید؛ پس از بررسی سیرکولاسیون (محدوده تردد و رفت و آمد) در پلان و تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی درباره رنگ و فرم آن، می توانید پارتیشن را در فضا اجرا کنید.





می توانید پارتیشن را در فضاهای مسکونی برای کاربری های زیر استفاده کنید:

▪ جداسازی فضای ورودی از فضاهای دیگر





▪ جدا سازی فضای هال و پذیرایی



▪ جدا سازی پذیرایی از غذا خوری





▪ پنهان کردن قسمت های قناس فضا، ستون های قرار گرفته در مرکز یا فضاهایی با دیوار کج.



▪ برای فضاسازی در اتاق خواب های بزرگ و تبدیل آن به دو اتاق تو در تو مثلا اتاق کار و فضای کار یا قسمت خواب و فضای تعویض لباس و.....





امروزه انواع متنوع و متعددی از پارتیشن در بازار موجود است که مانند دیوار، نقش جدا کننده را در فضا ایفا می کند و از طرفی به علت تنوع در فرم، اندازه، نوع کاربری، متریال، رنگ، بافت و ...، عنصری کامل کننده در طراحی فضا به شمار می آید. استفاده از پارتیشن بندی در فضاهای مسکونی علاوه بر کاربرد، جنبه دکوراتیو نیز دارد. مخصوصا در فضاهایی با متراژ کم، نوع پارتیشن نباید باعث کوچک شدن فضا شود. پارتیشن ها یا جدا کننده ها می توانند با ارتفاع بسیار کوتاه نصب شوند. در این حالت به صورت دیوارک عمل کرده و معمولا در محیط های یکپارچه مانند هال و پذیرایی برای جداسازی دو فضا به کار می روند.



نوع کوتاه پارتیشن که روی زمین قرار می گیرد مانند پانل ها، معمولا ثابت نصب می شوند، اما نوع متحرک آنها مناسب تر هستند زیرا می توانید محل قرارگیری آن را با تغییر چیدمان تغییر دهید. از سطح روی این پارتیشن ها می توانید به عنوان محلی برای قرار دادن المان های تزئینی استفاده کنید. این گونه پارتیشن ها معمولا دو سویه طراحی و ساخته می شوند و می توانند برای هر دو سمت فضا جنبه دکوراتیو داشته باشند.





آکواریوم نیز می تواند به عنوان پارتیشن استفاده شود، فقط به این نکته توجه کنید که آکواریوم زمانی می تواند به عنوان پارتیشن استفاده شود که از دو طرف دید داشته باشد. بهترین و مطلوب ترین حالت قرار دادن آکواریوم در محیط به نحوی است که از چند جهت قابل رویت باشد. در این حالت جلوی نور محیط را نگرفته و فضا بسته نمی شود.



پارتیشن ها به دلیل داشتن طبقات و فرم توخالی خود، عبور دهنده نور نیز هستند، اما با تعبیه نورهای نقطه ای نیز می توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا عمل کنند. این نورپردازی را می توانید در طبقات یا قسمت بالا و تاج پارتیشن جانمایی کنید.





در قسمت هایی از فضا همانند جان پناه پله ها، پارتیشن ها می توانند هم نقش جان پناه را ایفا کنند و هم فضا را از حالت بسته بودن درآورند. این تقسیم بندی ها در اتاق کودک نیزبه دلیل فراهم آوردن فضایی جهت قرار دادن وسایل بازی کودک می تواند بسیار کارآمد بوده و فضایی دوست داشتنی برای کودک خردسال شما به وجود آورد. توجه به ایمنی در اجرای پارتیشن اتاق کودک بسیار مهم است.



در طراحی پارتیشن های امروزی به فرم نیز بسیار توجه می شود، مثلا می توانید از گره چینی، منبت کاری و دیگر هنرهای تزئینی برای قسمت هایی از پارتیشن استفاده کنید. در طراحی پارتیشن ها، به غیر از چوب، می توانید از تلفیق چوب یا MDF و فلزاتی نظیر آلومینیوم یا تلفیق شیشه و چوب بهره گیرید.





تنوع در مواد این امکان را به طراح می دهد تا طرح های متنوع و متفاوتی را جهت مصارف گوناگون پدید آورد. یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن ها از طریق طراحان به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به گونه ای که پارتیشن های امروزی از اجزای مجزایی همچون باکس ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه ای تشکیل شده است که به شکل های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی یا چوبی مونتاژ می شوند و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند.



نوع دیگر پارتیشن که می توان از آن نام برد، جدا کننده هایی هستند که به صورت صفحات و دیوارک هایی نه از زمین بلکه از سقف آویخته شده وبدون اشغال فضایی از کف، دو قسمت را به صورت بصری و مجازی از یکدیگر جدا می کنند. این نوع تقسیم فضا در محیط های کاری استفاده بیشتری دارد.





در محیط های اداری قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد توسط پارتیشن های چوبی و شیشه ای که می تواند از نوع سندبلاست باشد و روی زمین پیچ شود، از یکدیگر جدا می شوند.



پارتیشن ها می توانند در حالت هایی به صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبه روی هم را به یکدیگر متصل کنند. در این حالت، یک فضا به طور کامل به وسیله این تقسیم کننده جدا می شود و حالت مستقلی به خود می گیرد. بدیهی است که وجود بازشویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.ph
يکشنبه 23/4/1392 - 14:18
تزیینات و دکوراسیون

برترین ها: خانه هایی که تازه تغییر دکوراسیون داده اند، به تغییر مبلمان، نقاشی و خرید وسایل جدید نیازی ندارند. اما برای اینکه تازگی و طراوت و حسی از طبیعت را به این خانه ها بیاوریم می توانیم از 6 روش ساده زیر کمک بگیریم.


1. شاخه گل

داشتن عناصر طبیعی و ارگانیک در خانه به فضا روح می بخشد. برای این منظور لازم نیست یک دسته گل بزرگ و گران بخرید یا هر روز گل های گلدان را عوض کنید. به جای هزینه های بی مورد، یک شاخه گل بریده شده را داخل گلدان قرار دهید. این کار علاوه بر زیبایی حس خوبی نیز به اعضای خانه می بخشد.


2. هیزم در شومینه

تاقچه های بالای شومینه همیشه محلی برای هنرمندی صاحب خانه و قرار دادن آثار هنری و تزئینی است. اما داخل شومینه نمای چندان جالبی ندارد: یک سوراخ بزرگ و سیاه. می توانید از دسته های آماده هیزم که در بازار به فروش می رسند برای پر کردن این فضای سیاه و تاریک استفاده کنید. در روزهای بهار و تابستان سعی کنید از چوب های سفید استفاده کنید تا روشن تر و متناسب تر باشد.


3. انداختن پتوی مسافرتی

با قرار دادن یک پتوی نازک مسافرتی روی دسته صندلی، کاناپه یا مبل می توانید باعث تغییر نمای آن بشوید. سعی کنید این پتو طرح و رنگ زیبایی داشته باشد. این کار باعث خودمانی تر دیده شدن فضا می شود و به آن طراوت خاصی می بخشد. این پتو حس آرامش به انسان می دهد و آن صندلی را به بهترین مکان برای مطالعه کتاب یا چرت زدن تبدیل می کند.


4. کوهی از حوله های سفید

در حمام چندین حوله سفید روی هم قرار دهید. ایده استفاده از تک رنگ از نظر زیباشناسی بسیار آرامش بخش است و کمک می کند تا حمام شما همچون اسپاهای شیک و تر تازه به نظر برسد. البته باید هر چند وقت یکبار این حوله ها را در سفیدکننده شست‌وشو دهید.

5. لوازم جانبی روی میز جلوی مبل

میزهای بزرگ پیش دستی بیشتر مواقع همچون یک تکه چوب بزرگ در وسط اتاق دیده می شوند که فضای زیادی از اتاق را اشغال کرده اند. برای تزئین این میز می توانید در طبقه زیرین یا حتی روی میز چندین کتاب آثار هنری استفاده کنید. با گذاشتن این کتاب ها فضا روشن تر و زیباتر دیده می شود و شما نیز از تماشای آنها لذت خواهید برد.



6. نمایش آثار موردعلاقه

به جای قرار دادن ظروف، کریستال ها، گلدان ها و کاسه ها زیبا داخل کمد و کابینت، آنها را بیرون بیاورید و در معرض نمایش بگذارید. به طور مثال، گلدان ها زیبا را روی میز ناهار خوری یا هر جایی که بیشتر دوست دارید، قرار دهید. لازم نیست این وسایل به طور دایم در یک جا باشند. هر چند وقت یکبار جای آنها را تغییر دهید.

منبع :http://www.bartarinha.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 14:15
تزیینات و دکوراسیون

آیا فضایی در اختیار دارید که بی روح، گرفته و کم نور است؟ در این بخش ترفندهایی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن می توانید اتاقهایتان را روشن و دلباز کنید.


میزان دشواری: متوسط
مدت زمان مورد نیاز: متفاوت


و اما این کار را چگونه انجام دهیم:

برای شروع ابتدا طرح کلی خانه خود را درنظر بگیرید. سپس کارایی اتاق را معین کنید و ببینید چه کارهایی را می خواهید در اتاق انجام دهید.

برای روشن کردن اتاق، در فکر تغییر ساختار خانه خود باشید. مثلا یکی از گزینه های زیر را به اتاق اضافه کنید

پنجره های بزرگتر
پنجره سقفی
هالوژن های سقفی
برداشتن دیوار
استفاده از پارتیشن های شیشه ای به جای دیوار
شیشه های مشجر یا طرح دار

گوشه های تاریکی که در خانه دارید را با قرار دادن روشنایی در جای مناسب روشن کنید. روشنایی مانند:
آباژور پایه بلند
آباژور میزی
دیوارکوب
نور افکن
هالوژن زمینی ( به ویژه برای پله ها و پایین دیوارپوش ها )
نور افکن تابلو
چراغ دور آینه گرد
روشنایی زیر کابینت
هالوژن کابینت

از افزودن روشنایی به اتاق واهمه نداشته باشید، تا انجا که میزان روشنایی مناسب اتاق و روحیات شما باشد. به پرده های اتاق تاریک خود توجه کنید.

از پرده های تیره و شلوغ استفاده نکنید. میل پرده را بزرگتر از پنجره بگیرید تا پرده ها را کاملا کنار رفته و نور به داخل راه یابد. این کار باعث بزرگتر جلوه کردن پنجره نیز می شود.

بیرون خانه را نیز فراموش نکنید؛ گیاهان و درختانی که مانع عبور نور شده اند را حرس کنید. نقاشی دیوار و محافظ پنجره ها به رنگ سفید یا روشن درآورید. سعی کنید اثاثیه های روشن و براق را برای این اتاق انتخاب کنید.

از کفپوش های براق و روشن برای اتاق استفاده کنید. وجود آینه در یک چنین فضایی الزامی است. یکی از موثر ترین راهکارهای طراحی داخلی برای اتاق های تاریک و کم نور، استفاده از رنک های روشن برای دیوارها و اثاثیه است.
رنگ های مناسب:

سفید
شیری
تناژهای ملایم: کرم، لیموی، آبی یخی، سبز کمرنگ، صورتی، و ...


بهتر است بجای رنگ های سرد از رنگ های گرم و روشن استفاده کنید، و با اضافه کردن رنگ های انرژی بخش نظیر زرو و لیمویی اتاق را درخشان کنید.

رنگ مایه های نارنجی، حنایی یا گوجه ای از سردی و تاریکی اتاق کاسته و محیطی گرم و صمیمانه بوجود می آورند.

با استفاده از رنگ های نارنجی ،قرمز و ارغوانی فضایی مجلل و راحت خلق کنید. برای این اتاق مجلل پارچه و مبلمان بسیار زیبا تهیه کنید. با استفاده از روشنایی و شمع فضای اتاق را رمانتیک تر کنید.

منبع :http://anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257
يکشنبه 23/4/1392 - 14:14
تزیینات و دکوراسیون

به نمایش گذاشتن آثار هنری و عکس‌های اعضای خانواده و دوستان، که در لحظات به یاد ماندنی و سفرها گرفته‌اید، راه بسیار خوبی برای ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون است.

آینه‌ها از دیگر عناصری هستند که استفاده از آن‌ها در فضا می‌تواند به روشنایی و وسعت فضا بیفزاید. توجه داشته باشید قاب‌هایی که برای عکس‌ها و آثار هنری خود انتخاب می‌کنید، با رنگ و سبک دکوراسیون شما هماهنگی بیشتری داشته و مکمل آن باشد.
گلدان‌ها
گلدان

ظروف علاوه بر ارزش کاربردی که دارند، به طراحی منزل نیز کمک کرده و سبب ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون می‌شوند و رنگ و بافت متنوعی را به دکوراسیون خانه شما وارد می‌کنند.

مثلاً قرار دادن سه گلدان سرامیکی با ارتفاع‌های مختلف، روی پیش بخاری شومینه، یکی از ایده‌های بسیار زیبا و جذاب برای دکوراسیون شومینه است که می‌تواند در عین سادگی بسیار موثر و تعیین کننده باشد.

می‌توانید دو جعبه تزئینی کوچک و متوسط را روی هم روی پذیرایی یا میز کنسول خود قرار دهید و از فضای داخل آن‌ها برای دستمال کاغذی و هر عنصر لازم دیگری در فضای نشیمن استفاده کنید.
کتاب و مجلات
کتاب

اگر علاقمند به مطالعه و کتاب هستید، می‌توانید از کتاب‌ها نیز به عنوان عناصر بسیار قوی و تأثیرگذار برای دکوراسیون خانه خود کمک بگیرید. کتاب‌ها می‌توانند رنگ‌های متنوع و شادی را وارد دکوراسیون کنند. برای دکوراسیون سطوح میز کنسول و میز پذیرایی، به طرز مبتکرانه‌ای از کتاب‌ها استفاده کنید و از این طریق بر ارتفاع بصری میزها بیفزایید.

با کمک کتاب‌ها و چیدمان آن‌ها به صورت عمودی و افقی روی طبقات و قفسه‌های موجود در فضا نیز می‌توانید در دکوراسیون، ریتم ایجاد کنید و جلوه آن را با قرار دادن وسایل مناسب دیگر روی طبقات و کتاب‌ها تکمیل کنید و به این طریق بر جذابیت دکوراسیون کل فضا بیفزایید.
کوسن
کوسن

یکی از ایده‌های موثر و در عین حال کم هزینه برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون اتاق نشیمن، به خصوص زمانی که قصد طراحی دکوراسیون برای فصول سرد را دارید، اضافه کردن کوسن‌های مخمل به دکوراسیون مبلمان است.

هنگام ترکیب رنگ‌ها و الگوها برای کوسن‌ها بی‌پروا باشید و ببینید آیا تمایل دارید که به شکلی هماهنگ از رنگ‌ها استفاده کنید یا می‌خواهید با استفاده از تضاد، جلوه‌ای نو به وسیله رنگ‌ها پدید آورید. قرار دادن کوسن‌هایی نرم روی نیمکت‌ها و صندلی‌های چوبی می‌تواند بر راحتی صندلی‌ها بیفزاید.
شمع‌ها و شمعدان
شمعدان

شمع‌ها و شمعدان‌های زیبا و متنوع، یکی از قدرتمندترین عناصر دکوراسیون اتاق نشیمن هستند و حتی می‌توانند به نقطه کانونی فضا تبدیل شوند. مثلاً تنظیم یک گروه سه تایی از شمعدان‌ها با ارتفاع مختلف روی میز پذیرایی، ایده جذابی برای تزیین میز پذیرایی در مرکز اتاق است.
گل‌ها و گیاهان

استفاده از گل‌های تازه، خشک و طبیعی و یا حتی مصنوعی، به عنوان نماینده‌هایی زیبا از طبیعت، می‌تواند بر غنای رنگ آمیزی دکوراسیون شما و لطافت فضا بیفزاید.

شاخه‌های بلند و کشیده، چشم‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند و جلوه‌ای تندیس‌گونه و باشکوه ایجاد می‌کنند. می‌توانید این شاخه‌های بلند و زیبا را در یک اتاق با سقف کوتاه و داخل گلدانی بلند و کشیده، در کنار شومینه یا روی یک میز کوتاه قرار دهید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=234881&Key
يکشنبه 23/4/1392 - 14:13
تزیینات و دکوراسیون

با نگاهی کلی به پلان و چیدمان مبلمان یک آشپزخانه به سادگی می توان به کارایی یا نامناسب بودن طراحی داخلی آن پی برد. آشپزخانه هایی که در آنها فضای کافی برای حرکت در اطراف، باز کردن درب کابینت ها و درهای وسایل مختلف و محلی برای آماده سازی غذا وجود ندارد، نیازمند تجدید نظر در چیدمان داخلی و یا حتی ایجاد تغییرات بنیادی و ساختاری هستند. اصول طراحی آشپزخانه حداقل یک متر فضای آزاد را در اطراف "چزیره میانی" توصیه می نمایند.


در حال حاضر و با گسترش ارتباطات و انواع وسایل اطلاع رسانی، منابع و مراجع بسیار زیادی برای ایده برداری جهت تغییر شکل آشپزخانه ها وجود دارند. در این میان، می توان به پایگاههای اینترنتی که بصورت برخط بر طراحی آشپزخانه تمرکز نموده و کاربران را قدم به قدم و مرحله به مرحله تا رسیدن به طرح دلخواهشان راهنمایی می نمایند و یا مجلات و کتابهای تخصصی مرتبط با دکوراسیون منازل مسکونی اشاره نمود.





مکان اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی که به "مثلث آشپزخانه" موسومند، در طراحی هر آشپزخانه بسیار مهم بوده و نقشی کلیدی دارند. اصولا بخش عمده هر طرح بازسازی یا اصلاح دکوراسیون در آشپزخانه بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم به حداقل یکی از این سه عنصر مرتبط می گردد. نکته قابل توجه در این میان، وجود هندسه پنهان و ارتباطات غیرقابل انفکاک میان این سه راس عملکردی است که جابجایی هریک بر موارد دیگر اثرگذار می گردد.


هزینه بازسازی و بروز کردن فضای یک آشپزخانه بستگی به عوامل گوناگونی همچون ابعاد، نوع و جنس کابینت ها، وسایل و دیگر ملحقات، جنس و کیفیت مصالح کفسازی، بدنه سازی، نورپردازی و ... دارد. اما ازآنجاکه بطور عمومی و بویژه با توجه به فرهنگ بومی، آشپزخانه مهم ترین فضا در یک خانه محسوب می گردد، می توان انتظار داشت که قسمت عمده ای از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه به مالکین و کارفرمایان بازگشت داده شود. مطالعات و تخمین های جهانی انجام گرفته در این رابطه، 75- 80 درصد برگشت سرمایه را نشان می دهند.

منبع :http://anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257
يکشنبه 23/4/1392 - 14:12
تزیینات و دکوراسیون

دکوراسیون فضای های کوچک همواره از مباحث مهم و چالش بر انگیز در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و در این مطلب به نبایدها و اشتباهات مهم در چیدمان فضای کوچک پرداخته می شود. فهرستی از 10 اشتباه که نباید به هنگام دکوراسیون و چیدمان فضای کوچک انجام داد:

1- رها کردن دیوارا به رنگ سفید

دیوارهای سفید به لحاظ فنی نه تنها سبب بزرگ تر به نظر رسیدن فضا نمی شوند، بلکه فضا را بی روح و فاقد شخصیت جلوه میدهند. بنابراین این اشتباه را مرتکب نشوید و به فضای کوچک خود با استفاده از رنگی زیبا برای دیوارها جلوه ای جذاب ببخشید.

2- استفاده از مبلمان عظیم الجثه

استفاده از مبلمان بسیار بزرگ در دکوراسیون فضای کوچک مقدار زیادی از فضای زمینی شما را اشغال میکند و سبب خفگی فضا می شود. از مبلمانی با مقیاس متعادل تر و ظریف تر در چیدمان فضای کوچک خود استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتر در فض به وجود آید. همچنین بهترین ایده در خصوص مبلمان فضاهای کوچک استفاده از مبلمانی چند منظوره است. کاناپه هایی که فضای ذخیره سازی داخل باکس خود دارند، از این دسته اند.

3- نگه داشتن عناصر و اشیا بی استفاده

نگه داشتن اشیایی که دیگر لازمشان ندارید جز اینکه فضاهای ذخیره سازی شما را اشغال کنند و سبب به هم ریختگی و شلوغی دکوراسیون شوند و فضای کوچک شما را کوچک تر جلوه دهند تیجه دیگری ندارند. بنابراین دل به دریا بزنید و اشیا و عناصر بی استفاده را دور بریزید یا به افرادی که آنها را نیاز دارند اهدا کنید.

4- پهن کردن قالیچه های منطقه ای کوچک

قالیچه های کوچک جلوه ای شبیه تمبر در دکوراسیون فضای کوچک دارند و آنها را کوچک تر جلوه میدهند. بهترین کار این است که یا از موکت دیوار به دیوار برای پوشش کف استفاده کنید یا از قالبچه های بزرگ استفاده کنید تا فضا وسیع تر جلوه کند.

5- مبلمان تمام چوب در دکوراسیون

اگر در فضایی کوچک تمام مبلمان و وسایل چوبی باشند احساس و جلوه سنگین و خفه ایجاد می شود و از لحاظ بصری خوشایند نیست. پیشنهاد میکنیم شیشه را نیز در قالب میز پذیرایی بگنجانید تا مقداری جلوه دکوراسیون متعادل و سبک تر شود.

6- به کار بردن قفسه بندی و کابینت های کوتاه

قفسه بندی و طبقاتی که به عنوان فضای ذخیره سازی در دکوراسیون فضای کوچک خود استفاده می کنید نباید کوتاه باشند. بهترین ایده در این زمینه استفاده از قفسه های و طبقات بلند و کشیده است زیا چشم ها را به سمت بالا سوق داده و سبب وسیع تر به نظر رسیدن فضا می شوند.در مورد پرده ها نیز نباید از پرده های کوتاه استفاده کنید حتی اگر پنجره موجود در فضا پنجره ای کوتاه است باز هم توصیه میکنیم از پرده ه ای تمام قد از سقف تا زمین استفاده کنید.

7- کمبود نور

کمبود یا نبود نور در یک فضای کوچک به طرز بسیار جدی سبب می شود فضا کوچک تر به نظر برسد. در حقیقت اگر قسمتی از فضا به دلیل کمبود یا نبود نور دیده نشود، انگار اصلا وجود ندارد. بنابراین توصیه می شود برای حضور نور طبیعی در داخل فضای کوچک خود و همچنین نور پردازی مصنوعی در فضا به طور جدی سرمایه گذاری و تلاش کنید. همچنین استفاده از نور برای برجسته سازی آثار هنری و عناصر مهم را نیز فراموش نکنید.

8- استفاده نکردن از آینه

آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر عنصری است که در فضهای کوچک جادو میکند و تاثیر بسیار زیادی در بزرگنمایی فضا دارد بنابراین استفاده نکردن از آن در دکوراسیون یک فضای کوچک مسلما یک اشتباه بزرگ است. همچنین توصیه میکنیم آینه را جایی قرار دهید که هم میزان بیشتری نور برای انعکاس بع آن برسد و هم بهترین منظره از فضا مقابل آن قرار داشته باشد تا حضورش دو برابر شود.

9- استفاده از لوازم تزئینی کوچک

شمع ها، گلدان ها، قاب ها و دیگر لوازم جانبی اگر در مقیاس کوچک باشند به تنهایی و به صورت تک جلوه ای ندارند مگر اینکه به صورت متعدد به نمایش گذارده شوند که این کار در دکوراسیون یک فضای کوچک خطرناک است و سبب شلوغ به نظر رسیدن دکوراسیون می شود.بنابراین توصیه می شود از لوازم تزیینی با مقیاس بزرگ تر و با تعداد کمتر استفاده کنید تا هم جلوه لازم را داشته باشند و هم لطمه ای به جلوه دکوراسیون فضا نزنند.

10- نادیده گرفتن دیوارها

دیوارها را خالی به حال خود رها نکنید و از آنها به چشم یک فرصت خوب در دکوراسیون فضای کوچک خود استفاده کنید . با نصب قفسه ها و طبقات عمودی و بلند بر دیوار هم به بزرگ تر به نظر رسیدن فضا کمک کنید و هم بر میزان ذخیر سازی خود در فضای کوچک کمک کنید . حقیقت این است که هیچ فردی از زیاد بودن فضای ذخیره سازی در خانه اش گله ای ندارد.

منبع :http://www.wikipg.com/news/1057067/%D8%A7%D8%B4%D8
يکشنبه 23/4/1392 - 14:12
تزیینات و دکوراسیون

1- برای دکوراسیون زیبا و جذاب محیط زندگی خود حتما" نیازی نیست از مبلمان گران قیمت استفاده نمایید.


توصیه می کنیم قبلاز شروع خرید مبلمان و یا رنگ آمیزی منزل خود سری به چند کتاب فروشی بزنید. با خرید کتب دکوراسیون ممکن است ایده های جالبی در مورد رنگ و نحوه چیدمان وسایل بگیرید.


2- استفاده از وسایل قدیمی:
گاهی می توانید از وسایل و مبلمان قدیمی برای منزل خود استفاده نمایید. وسایل و اشیایی که ممکن است در زیرزمین منزل شما بدون استفاده افتاده باشند یا بعضی از آن ها را بتوانید از مکانهایی نظیر جمعه بازار تهیه کنید.

نکته: در صورت علاقه به خرید از جمعه بازارها سعی کنید در آخرین ساعات روز مراجعه نمایید تا بتوانید با قیمتهای مناسب تری خرید خود را انجام دهید. از اینکه چانه می زنید تا جنس مورد نظر را با قیمت مناسبی خریداری نمایید اصلا" خجالت نکشید!


3-در صورتیکه محل سکونت خود را اجاره نموده اید و از رنگ آمیزی و یا کف پوش آن رضایت ندارید، سعی نمایید قبل از هرگونه تغییرات با صاحب خانه مشورت نمایید و وی را متقاعد کنید که هزینه رنگ آمیزی و تغییرات را از اجاره کسر نماید.


4-رنگ آمیزی و تغییر رنگ لوازم، ارزانترین روش ممکن برای ایجاد تنوع در دکوراسیون می باشد. ضمن اینکه خود شما هم می توانید آن را انجام دهید.


5-نقشه ها و عکس های قدیمی را در صورتیکه قابی مناسب برای آن ها پیدا کنید از بهترین و ارزانترین وسایل تزئینی دیوارها می باشند.


6-هدایایی را که دوستان و اقوام به عنوان هدیه منزل جدید برای شما می آورند، لزوما" در کمد و گنجه نگذارید. می توانید از آن ها در نقاط مختلف منزل جهت دکوراسیون استفاده نمایید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=31051&Keyw
يکشنبه 23/4/1392 - 14:11
تزیینات و دکوراسیون

اگر می‌خواهید اتاق‌تان نشانی از دنجی و امنیت در خود داشته ‌باشد، هیچ چیز بهتر از چرم، چاره‌‌ساز نیست. این چرم‌ها مانند نیم‌چکمه‌های قدیمی، با گذشت سال‌ها کیفیت خود را به خوبی حفظ می‌کنند. همراه با کاناپه‌های بزرگ چرمی می‌توانید از مبلمان چوبی بزرگی که با رنگ چرم هماهنگ باشد، استفاده کنید. در ستون این هفته به نکاتی درباره کاربردهای متفاوت مبلمان چرمی و نحوه خریداری آنها می‌پردازیم :

نکات مهم در نگهداری از مبل چرمی
نکته اول: برای اینکه مبلمان چرمیتان تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گرد‌گیریکنید و گاه به گاه سطح آن را به وسیله واکس مخصوص چرم آغشته کنید

نکته دوم: مبلمان و کاناپه‌های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه‌دارید چرا که گرمایزیاد موجب خشک و شکننده شدن چرم می‌شود

نکته سوم: پیش از خرید بهتر است از نوع مرغوبیت چرم و درجه‌بندی چرم‌ها آگاهی داشته‌باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم‌هاییکه دارای رنگ تیره هستند و رنگ‌هایی یکدست و یک ‌نواخت دارند، از نوع مرغوب هستند و همچنین این نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد. آن دسته از چرم‌هاییکه رنگی یکنواخت ندارند و به صورت دانه دانه، لکه‌هایریز و روشن رویآ نها وجود دارد، چرم مرغوبی نیستند و دوام زیادی هم ندارند. اغلب این دسته از چرم‌ها ممکن است به سرعت پاره شوند

نکته چهارم: پیش از خرید، ابتدا مقیاس و اندازه خانه و فضایی را که قرار است مبلمان در آن جای بگیرد، در نظر داشته‌ باشید. اگر فضای بزرگی برای چیدمان مبلمان چرم دارید، بهتر است که کاناپه‌های بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس اگر فضای کوچکی دارید، توصیه می‌شود که از تک‌مبل‌های کوچک استفاده کنید چرا که مبلمان کوچک فضای کوچک را بزرگ‌تر نمایان می‌کند

نکته پنجم: پیش از خرید کاناپه و مبلمان چرمی، رنگ زمینه و دکوراسیون خانه را به یاد داشته ‌باشید تا بتوانید مبلمانی با رنگی هماهنگ و یا مکمل برای فضای مورد نظر خریداری کنید. اغلب چرم‌های بلوطی فضایی بسیار زیبا و گرمی را به وجود می‌آورند و همچنین موجب می‌شوند که فضا بزرگ‌تر از آنچه هست نمایان شود. معمولا چرم‌های بلوطی به راحتی با هر دکوری هماهنگی پیدا می‌کنند

نکته ششم: اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه‌های بزرگ چرمی را انتخاب کنید، چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب بسیار راحت‌تر از دیگر انواع مبلمان است. اتاق نشیمن، فضایی است که اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند و به دلیل پرتردد بودن این فضا، کاناپه‌ای را انتخاب کنید که دارای چرم با کیفیت و بادوامی باشد، تا دیرتر دچار فرسودگی و پارگی شود.

منبع :http://www.irannaz.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:10
تزیینات و دکوراسیون

مرتب کردن لوازم الکترونیکی یکی ازدغدغه های همیشگی خانم های خانه است و گاهی اوقات دیگر اعضای خانواده را نیز به ستوه می آورد.

وسایل الکترونیک بسیار حساس هستند و کوچکترین مشکلی می تواند آن ها را از حالت عادی خارج کند. برای مثال کابل ها و سیم های این وسایل با کوچکترین برخوردی می توانند قطع شوند و یا اشکالاتی در آن ها پیش می آید.

در اینجا چند راه برای مرتب کردن بیشتر وسایل الکترونیکی که شما را اذیت می کند پیشنهاد می دهیم:

استفاده از جوراب :
معمولا سیم های دستگاه های الکترونیکی باعث ایجاد بهم ریختگی می شوند و گاهی فضای زیادی را اشغال میکنند. برای جلوگیری از این بهم ریختگی میتوان از یک جوراب استفاده کرد. ابتدا باید دو سر جوراب را باز کنید و سپس سیم ها را از داخل آن رد کنید این کار باعث می شود تا سیم ها به نظم خاصی در آیند.

جعبه های نوار کاست:
نوار کاست ها دیگر از دور خارج شده اند ولی می توانیم از جعبه های خالی آن ها استفاده کنیم. برای مثال می توانید هندسفری یا کابل های USB خود را درون آن ها قرار دهید تا هم جای کمتری مصرف کند هم موجب شلوغی کشوی شما نشود.

داخل اتاق خواب:
در داخل اتاق چند کابل همیشه وجود دارد و از آن ها می توان به سیم تلفن یا سیم لامپ رو میزی و گاهی اوقات سیم های مربوط به وسایل دیگر است. در این مواقع معمولا پشت میز ها پر از سیم های متفاوت است و جلوه بدی دارد. برای اینکه این نابه سامانی را درست کنید می توانید خیلی راحت سیم ها را از کنار پایه ها به پایین آورید.

در آشپزخانه:
بیشتر وسایل آشپزخانه به برق نیاز دارند و این برق را باید به وسیله سیم هایی بگیرند معمولا بر روی کابینت آشپزخانه ها پر از سیم های متفاوت است این سیم ها از ماشین لباسشویی تا یک آبمیوه گیری کوچک را شامل می شوند. دیگر مسئله این است که پریزها نیز در آشپزخانه تعداد کمی دارند.

برای حل این مشکل تنها کافی است تا یک چند راهی بگیرید و از همه وسایل الکترونیکی در یک زمان استفاده کنید. این کارهمچنین از شلوغ شدن کابینت نیز جلوگیری می کند.

تلوزیون:
تلوزیون ها و به طور کلی سیستم های پخش تعداد بسیار زیادی کابل دارند که باعث می شوند تا بهم ریختگی زیادی در پشت آن ها ایجاد شود. این بهم ریختگی ممکن است این به وسایل آسیب نیز بزند.

برای جلوگیری از این بهم ریختگی می توانید از مغازه های الکترونیکی محافظ های کابل را تهیه کنید و همه کابل ها را به طور منظم داخل آن قرار دهید.

تشخیص سیم ها:
یکی از مهمترین مشکلاتی که در صورت بهم ریختگی سیم ها به وجود می آید این است که شما قادر به تشخیص سیم مورد نظرتان نیستید و این امر در مواقعی که عجله دارید بسیار آزار دهند است.

برای این کار می توانید از نشانه گر ها استفاده کنید برای مثال برای تلوزیون را با رنگ آبی، پخش کننده دیجیتال را با رنگ قرمز و ظبط صوت را با رنگ زرد مشخص کنید تا به راحتی در زمان لزوم آن را دیده و کار خود را انجام دهید.






منبع :http://cloob.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته