• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 29
زمان آخرین مطلب : 2753روز قبل
امر به معروف و نهی از منکر

 

گلایه شدید امام جمعه گتاب بابل از رئیس قوه قضائیه :

 

اگر در زمینه مفاسد اقتصادی نمی توانید کاری انجام دهید ؛ بروید کنار! شما لااقل آبروی رهبر را نبرید! 

( منبع سایت نمازجمعه گتاب / 14 آبان 1395 )

 

 


 

سه شنبه 18/8/1395 - 12:41
امر به معروف و نهی از منکر

 

حجت الاسلام دکتر حسین تقی پور ، امام جمعه گتاب :

 

به نظر ما در پرونده ی مفاسد اقتصادی ، قوه قضائیه حرف رهبری را زمین انداخت و رئیس قوه قضائیه باید پاسخگو باشد. 

 

 

 
منبع : سایت نمازجمعه گتاب // خطبه دوم 14 آبان 1395

 

سه شنبه 18/8/1395 - 11:21
ایرانگردی
 


پذیرش مسافر در ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی امروز پس از افتتاح آن توسط شهردار تهران آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ صبح امروز ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر و فرزند ارشد شهید صیاد شیرازی به بهره برداری رسید.

دکتر محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه این ایستگاه در نیمه شمالی خط سه مترو تهران مابین ایستگاه‌های شهید قدوسی و خواجه عبدالله انصاری واقع شده است افزود: ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی دارای 16 هزار مترمربع زیربنا و 16 دستگاه پله برقی است.

وی به آغاز پذیرش مسافر در ایستگاه شهید صیاد شیرازی پس از مراسم افتتاحیه اشاره کرد و گفت: مسافران می‌توانند هر روز از ساعت 5 و 30 دقیقه تا 22 و 30 از این ایستگاه استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطرنشان کرد: فاصله گذر حرکت قطارها در این ایستگاه مطابق برنامه خط 3 هر یک ربع یک‌بار است.

دوشنبه 17/8/1395 - 14:20
ایرانگردی

 

شهردار منطقه دو در بازدید از شهر کوت استان واسط در عراق از برنامه ریزی و آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ،" عزیز اله نظری" شهردار منطقه دو به همراه سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی شهرداری تهران و تنی چند  از معاونین ومدیران منطقه دو از شهر کوت در استان واسط در عراق بازدید کردند .
پس از این بازدید جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص ارائه خدمات به زائرین اربعین با حضور استاندار شهر واسط ، نماینده سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ، سران قبایل شهر کوت در استان واسط و مسئولین شهری و اجرایی در شهر کوت برگزار شد .
نظری شهردار منطقه دو دراین جلسه گفت : خدمات رسانی به زائرین امام حسین ( ع ) و روز اربعین توفیقی بوده که نصیب ما در شهرداری منطقه دو شده است و امیدوارم ما در کنار مردم عراق با مشارکت و همدلی و با سعی تلاش بهترین خدمات را
  به زائرین امام حسین ( ع ) ارائه دهیم .
وی در ادامه افزود : تدابیر ابلاغی شهردار تهران مبنی بر همکاری و ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی میباشد و منطقه دو نیز مطابق با این سیاست ها فعالیت های اجرایی خود را در شهر کوت استان واسط در عراق پیش خواهد برد .
در ادامه این جلسه در خصوص پهنه بندی و نوع شرایط ارائه خدمات به زائرین با مسئولین شهرکوت تبادل نظر شد و هماهنگی های لازم برای فعالیت های اجرایی انجام شد .
نظری در پایان این جلسه گفت : شور و شوق اشتیاق به امام حسین ( ع ) و یاران وفادارش در واقعه کربلا موجب همدلی و وحدت میان ما مسلمانان خواهد شد تا بتوانیم
  تا با مشارکت با مردم ومسئولین شهرکوت در عراق خدماتی مطلوب و شایسته به زائرین امام حسین ( ع ) ارائه دهیم.

دوشنبه 17/8/1395 - 14:12
ایرانگردی

با هدف آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان به علم نجوم،  مرکزعلوم و ستاره شناسی تهران  اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نجوم نموده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: این مرکز در دوره های آموزشی از روش ها و ایده های نوین و مؤثر در زمینه نجوم استفاده کرده و هر فصل را با توجه به احساس نیاز و درخواست های مکرر مخاطبان ارائه می کند تا علاقه مندان در گروههای سنی مختلف با شیوه ها و ابزارهای تئوری و عملی ستاره شناسی آشنا شوند.
وی گفت: دوره ها در سه دوره مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی(آموزش مربی گری نجوم) تفکیک پذیر بوده و برگزار می شود، همچنین مرکز علوم با توجه به نیاز عمده مدارس و مراکز آموزشی به کلاس های فوق برنامه با هدف گسترش و آموزش ستاره شناسی، آماده ارائه خدمات گوناگون در راستای برگزاری دوره ها در محل آموزشگاه است .
چیذری تصریح کرد: این مرکز در ترم پاییز95، دوره های نجوم کودکان1و2و3، نجوم مقدماتی 1و2، کیهان شناسی1و2، متافیزیک ،ساختار زمین در کیهان را به صورت تئوری و کارگاهی به کلیه سطوح از علاقه مندان و مخاطبان ارائه می کند.
مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران افزود: این دوره ها  از 10 آبان ماه آغاز و اواخر آذر ماه به پایان می رسد و به شرکت‌کنندگانی که در آزمون پایان دوره شرکت کنند و  80درصد نمره کامل را کسب نمایند، گواهی گذراندن دوره با موفقیت اعطا خواهد شد.
دوشنبه 17/8/1395 - 14:10
ایرانگردی

 

 

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 22 از برگزاری مسابقات هفت سنگ دانش آموزی گرامیداشت 13 آبان در منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22 فروتن معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: مسابقات هفت سنگ دانش آموزی در مدارس شهدای 14 خرداد  و هدایت با هدف گرامیداشت روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام مسابقات ورزشی مختلفی در منطقه از سوی اداره تربیت بدنی و آموزش های شهروندی منطقه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این رقابت ها را پاسداشت ارزش های دینی و انقلابی ملت ایران و همچنین توسعه و گسترش ورزش همگانی و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان برشمرد و ادامه داد: این دوره از مسابقات با حضور دانش آموزان مدارس در رشته های هفت سنگ،آمادگی جسمانی،پیاده روی، دو میدانی،طناب کشی و ... در نقاط مختلف تفریحی و آموزشی منطقه 22 برگزار شد.

 

گفتنی است به همین منظور همایش بزرگ پیاده روی با حضور دانش آموزان مدارس منتخب منطقه 22 در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار و  بیش از 100 نفر از دانش آموزان منتخب منطقه جهت کوهپیمایی به ارتفاعات دربند اعزام شدند.

دوشنبه 17/8/1395 - 14:7
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 21 از برگزاری منظم کلاسهای آموزش ترافیک در پنجشنبه هر هفته برای خانواده های سطح این منطقه در راستای یادآوری قوانین ترافیکی به منظور ارتقای سطح ایمنی لازم در ترددهای روزانه شان خبر داد.   

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21،دکتر جمال بافرانی شهردار این منطقه با بیان اینکه آموزش‌ یكی‌ از مهمترین مباحث قابل تامل و تاثیرگذار در رفع‌ مشكلات‌ ترافیك‌ است،تصریح کرد:با توجه به افتتاح و بهره برداری از "پارک آموزش ترافیک" منطقه  21 و لزوم توجه به این مقوله مهم به منظور ارتقای سطح ایمنی ترافیک؛برنامه آموزشی منظم و مدونی برای شهروندان سطح این منطقه در نظر گرفته شده است تا ایشان بتوانند با مراجعه و حضور در پارک آموزش ترافیک جدید الاحداث منطقه ،ضمن بهره گیری از موضوعات آموزشی مطروحه در این کلاسها که با استفاده  از وسایل کمک آموزشی در قالب بازیهای ترافیکی برای فرزندانشان طراحی شده است در فضای گرم و صمیمی از امکانات این پارک آموزشی استفاده نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بین گروه های مختلف سنی کودکان آسیب بیشتری را به جهت عدم آموزش قوانین ترافیکی متحمل می شوند،تصریح کرد: گروه سنی کودکان و نوجوانان مستعد آموزش پذیری در کلیه موضوعات شهری بوده و به همین دلیل جزو اصلی ترین مخاطبان برنامه های آموزشی شهرداری ها هستند که برای‌ تاثیرگذاری بهینه بر آنها باید از روشهای گوناگونی همچون آموزشهای نظری در مدارس و آموزشهای عملی و کارگاهی در فضای مناسب برای آنها بهره برد که پارکهای آموزش ترافیک از جمله اماکن آموزشی-کارگاهی مناسب برای کودکان است که آنها در این پارکها آموزش عملی قوانین ترافیکی در قالب بازیهای مناسب رده سنی شان را خواهند دید. 

شهردار این منطقه اظهار داشت:آموزش‌های‌ مستقیم‌ رفتار ترافیكی‌ به‌ كودكان‌ در محیط‌ واقعی با خطراتی‌ مواجه است و همین امر از جمله دلایل مهم در احداث پارکهای آموزش ترافیک در مناطق 22گانه شهرداری تهران و بهره گیری از امکانات این پارکها به منظور ارایه آموزشهای عملی در محیطی واقعی و ایمن به کودکان است.

بافرانی افزود:درسرای محلات کم برخوردار از جمله چیتگر شمالی،جنوبی و وردآورد با حضور افسران راهور  و معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ،آموزش فرهنگ صحیح ترافیک به فرزندان با حضور خانواده هایشان صورت می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت:پخش فیلم های کوتاه ترافیکی ، استفاده از دوچرخه در فضای پارک، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، اجرای نمایش و ... جزء برنامه هایی است که در روزهای پنجشنبه هر هفته برای خانواده ها  در پارک آموزش ترافیک اجرا می شود.

بافرانی در پایان با بیان اینکه یکی از مهمترین تدابیر شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک  در سال 95، ارتقای سطح فرهنگ ترافیک و حمل و نقل پایدار است،اظهار داشت:ترافیک سه راس دارد که شامل آموزش ،تحقق اجرای قوانین و مهندسی زیرساخت است که  اگر هر کدام از اضلاع این مثلث  کار خود را درست انجام ندهند ،حمل و نقل عمومی شهروندان  با مشکل مواجه خواهد شد .

دوشنبه 17/8/1395 - 14:5
ایرانگردی


 

قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 6 از اجرای طرح جهاد مهربانی در قلب تهران خبر داد و گفت: طرح جهاد مهربانی با هدف شناسایی و ساماندهی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل و کمک به ادامه تحصیل این افراد شروع به کار کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، داوود دانشور توضیح داد: بر اساس این طرح که با نام تهران مدرسه ای برای همه شناخته می شود، از یک سو افراد بازمانده از تحصیل شناسایی شده و از سوی دیگر فراخوانی برای جذب افراد خیر به منظور آموزش این افراد زده شده تا با استفاده از ظرفیت کانون ها و مشارکت های مردمی وضعیت فرهنگی و اجتماعی محرومان شهر تهران بهبود یابد.

او با بیان اینکه در مرحله نخست کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در سطح منطقه شناسایی می شوند، گفت:  با استفاده از ظرفیت‌های موجود این کودکان و نوجوانان تحت آموزش‌های تحصیلی و توانمند سازی قرار خواهند گرفت.

دانشور بیان کرد: امروزه در دنیا سازمان های مردم نهاد نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی اجتماعی دارند و اجرای چنین طرح هایی حس مسئولیت اجتماعی در شهروندان را بالا برده و رضایتمندی آن ها از مشارکت در امور خیریه و عام  المنفعه را سبب می شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 6 اضافه کرد: منطقه 6 به عنوان یکی از مناطق پر تردد تهران نقش بسزایی در اجرای چنین طرح هایی دارد و با اجرای طرح جهاد مهربانی بسیاری از کودکان کار و خانواده های آن ها که از توان مالی پایینی برخوردارند شناسایی و در جهت رفع مشکلات آنها اقداماتی صورت می گیرد که درآینده زندگی این افراد بسیار تاثیرگذار است.

دانشور همچنین از معرفی طرح جهادمهربانی در تمام نقاط قلب تهران به وسیله چاپ و نصب بنر،تهیه و توزیع بروشور وارسال پیامک خبر داد.
دوشنبه 17/8/1395 - 14:1
ایرانگردی


ظرفیت های اجتماعی ،فرهنگی ،مذهبی ،فراغتی ،تاریخی و... محله های مرکزی پایتخت برای تصمیم سازی های مدیریت شهری از سوی پژوهشگران محلات 17 گانه منطقه 11 شناسایی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به ضرورت انجام مطالعات علمی دقیق برای برنامه های آتی مدیریت شهری گفت: از آن جا که گرد آوری اطلاعات زیر ساختی و به روز رسانی آن از نیازهای مبرم سازمان ها برای برای سیاست گذاری توسعه ای و برنامه ریزی است ؛ پژوهشگران محلات این منطقه طی پروژه پژوهشی محله محور نیم رخ محله اقدام به شناسایی و ثبت این ظرفیت ها کردند.
طباطبایی افزود: طرح نیم رخ محله از زمره فعالیت های جهادی حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است  که طی آن پژوهشگران محلات منطقه 11 همگام با پژوهشگران سایر محلات شهر تهران از ابتدای شهریور تا پایان مهر ماه سال جاری ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی ،مذهبی ، فراغتی ،آموزشی ،تاریخی و ... موجود در محلات این منطقه را شناسایی و ثبت کردند.
به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 ؛ اطلاعات مکانی حاصل از این پروژه بزرگ محله محور که دارای مشخصاتی نظیر شماره بلوک ، کد نوسازی ، آدرس دقیق ،نوع کاربری و ... است؛ برای تصمیم سازی در اختیار مدیریت شهری منطقه قرار خواهد گرفت.
دوشنبه 17/8/1395 - 13:57
ایرانگردی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از ایجاد تسهیلات رفاهی و  بهداشتی در مرز چزابه خبر داد و گفت: به منظور رفاه هرچه بیشتر زایران، شهرداری منطقه 4 با تجهیز امکانات رفاهی و بهداشتی در مرز چزابه آماده خدمت رسانی به زایران است..
 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4، حسین سیگارودی در ادامه گفت: جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسم معنوی اربعین حسینی و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی، ایستگاه آتش نشانی در مرز چزابه احداث شد.
وی گفت: به منظور آمادگی در برابر هرگونه خطر احتمالی به خصوص خطر انفجار مین اسکان پزشکان در قرارگاه مین زدایی فراهم شده است.
سیگارودی تصریح کرد: برای جلوگیری از سرگردانی زائران، عملیات احداث محل اسکان موقت زایران به ظرفیت 2000 نفر در پایانه مرزی کشور عراق انجام شد.
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده می توان به نصب داربست و چادر خارج از پایانه، خرید مایع دستشویی و پاک کننده ،  خرید پتو، خرید بالش و خرید موکت اشاره کرد.
معاون خدمات شهری منطقه در پایان گفت: استخدام نیروی خدمات شهری جهت رفت و روب، تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی حدفاصل شهر اهواز تا شهر بستان ، رفت و روب و تامین مخازن مکانیزه بزرگ و کوچک جهت جمع آوری زباله  از دیگر اقدامات حوزه خدمات شهری منطقه 4 می باشد.
دوشنبه 17/8/1395 - 13:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته