• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1288روز قبل
ایرانگردی

 

مراسم پنجمین یادواره شهدای اقتدار و خودکفایی به یاد شهید طهرانی مقدم در منطقه 19 برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19 ، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این ویژه برنامه به مناسبت شهادت دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا سرلشگر پاسدار دکتر حاج حسن طهرانی مقدم و همرزمان گرامیشان شهیدان بهلول محمودی، ایوب ناصری و ستار ناصری ساعت 18:30 روز چهارشنبه 19 آبان در مجموعه ورزشی شهید کاظمی برگزار می شود.

 وی تصریح کرد: تجلیل از مقام گرانقدر شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای انقلاب اسلامی است و به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصه های متعدد ملی و بین المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است .

این مسئول در ادامه از آغاز به کار کارگروه فعالیتهای جهادی در منطقه خبر داد و افزود: فعالیت های جهادی در حوزه های حمایتی و عمرانی ویژه محرومین و توان یابان با تهیه بسته های حمایتی، خدمات  درمانی و عمرانی در حال انجام و با شناسایی و درجه بندی این خانواده ها، میزان حمایت ها متفاوت است.

بهرامی تصریح کرد: شناسایی خانواده های محروم با مشارکت مرکز خدمات اجتماعی، اداره بانوان، اداره سلامت و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و راست آزمایی آن ها از آذرماه آغاز شده است و تا پایان سال در قالب اردوهای جهادی برای خانواده های نیازمند حاشیه نشین منطقه انجام می شود.

معاون شهردار یادآور شد: محرومین ولی نعمتان ما هستند و باید از ظرفیت و پتانسیل جهادگران منطقه در راستای حمایت از محرومین استفاده کرد.
چهارشنبه 19/8/1395 - 17:35
ایرانگردی

مدیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 از برپایی مانور تخلیه و اسکان اضطراری با مشارکت ساکنان محله اقدسیه منطقه 20 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، محسن کریمی با بیان این مطلب گفت: در راستای ویژه برنامه های هفته پدافند غیرعامل، مانور تخلیه و اسکان اضطراری با مشارکت ساکنان و گروه های دوام در محله اقدسیه این منطقه برگزار شد تا ساکنان این محله نحوه مدیریت بحران در زمان زلزله را تجربه و تمرین کنند.

کریمی با اشاره به اینکه بر اساس سناریوی این مانور، گسل شمال ری به بزرگی 5.5 ریشتر فعال و موجب خسارات فراوانی برای محله اقدسیه شد، افزود: بعد از زلزله فرضی، ساکنان مجتمع بهاران و سرای محله اقدسیه، پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری نموده و  با مشارکت گروه های دوام به محل اسکان اضطراری منتقل شدند.

وی ادامه داد: قطع شریان های حیاتی، محصور کردن محدوده، پاکسازی معابر، تدابیر ترافیکی برای تردد وسایل نقلیه، کنترل و مهار گسترش آتش سوزی، اطلاع رسانی به اهالی در مورد مخاطرات احتمالی و انتقال مجروحین به محل تریاژ از اقدامات انجام شده در این مانور بود.

کریمی گفت: سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی منطقه 7 تهران، اورژانس جنوب تهران، سرکلانتری نهم شهر تهران، راهور منطقه 20، جمعیت هلال احمر شهرری، شبکه بهداشت و درمان شهرری، منطقه 8 گازرسانی ، برق شهرری و بهزیستی شهرری از جمله نهادها و ادارات شرکت کننده در این مانور بودند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20  ایجاد آمادگی در افراد محلی برای واکنش های مناسب در برابر حوادث و بحران های شهری را از اهداف برپایی مانورهای عملیاتی برشمرد و افزود: ارتقاء سطح آمادگی و تعامل نیروهای درون سازمانی و برون سازمانی، تقویت هدایت پذیری نیروهای مردمی و عملیایت، ارتقاء سطح آمادگی و سرعت عمل نیروهای مردمی دوام و بازبینی توانائیها و سنجش نقاط ضعف و قوت از دیگر اهداف این برنامه های عملیاتی است.

 

چهارشنبه 19/8/1395 - 17:33
ایرانگردی

 

 

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: رنگ و بوی طرح هاییکه از منطقه 12 برای احیای بافت تاریخی این منطقه به کمیسیون ماده 5 ارائه می شود ؛ کاملا تغییر کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ؛ پیروز حناچی در حاشیه سمینار یکروزه ی بررسی تجارب مرمت شهری که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در سرای کاظمی محله امامزاده یحیی برگزار شد ؛ با بیان این مطلب افزود: احیا و مرمت بافت های تاریخی نیاز به بینش درست مدیران و استفاده ی مناسب از ابزار های موجود در این زمینه دارد.

وی با اشاره به موفقیت طرح های احیاء بافت تاریخی منطقه 12 در سال های اخیر ادامه داد: از زمانی که مدیریت شهری این منطقه تغییر کرد ، کاملا مشخص است که افرادی که در راس اداره این منطقه تصمیم می گیرند ؛ افرادی کاملا آشنا به بافت های تاریخی اند ، مدیران فعلی این منطقه می دانند که چگونه باید شان فضاهای تاریخی را حفظ کرده و دلیل این ادعا نیز خروجی اقداماتی است که در این محدوده تاریخی شاهد هستیم.

معاون وزیر راه با بیان اینکه یکی از دلایل حفظ اراضی عباس آباد ؛ قوانینی بود که بعد و قبل از انقلاب در خصوص حفظ این محدوده تدوین و تصویب شده است ؛ یاد وار شد: باید تمامی محدوده هایی که برای شهر ارزشمند است مانند بافت های تاریخی دارای چنین قوانینی باشد.

به اعتقاد وی ؛ بخش عمده تحقق این ایده ، وجود نیروهای مدیریتی متخصصی است که کار را می شناسند.

حناچی در ادامه با اشاره به موفقیت طرح های مرمت و بهسازی بافت ارزشمند و تاریخی منطقه 12 در سال های اخیر بیان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر در کمیسیون ماده 5 شاهد ارائه طرح هایی از سوی این منطقه هستیم که کاملا و رنگ و بوی این طرح ها با طرح هایی که از سایر مناطق برای تصویب به این کمیسیون ارجاع داده می شود ؛ متفاوت است و این مساله نشان می دهد افرادی که در اداره این منطقه تصمیم گیر هستند؛ مدیران تاثیرگذاری هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته شاهد اجرای طرح هایی که اکنون در منطقه 12 با جدیت دنبال می شود ، با این وسعت نبودیم ؛ تاکید کرد: به عنوان مثال پیاده راه شدن خیابان 15 خرداد با حجم جمعیتی که در این محدوده در حال رفت و امد هستند ؛ کار بسیار دشوار و نشدنی ای بود ؛ اما وجود ایستگاه مترو در این محدوده باعث شد تا تردد شهروندانی که در منطقه بازار کار و یا زندگی می کنند به مخاطره نیفتد ، همچنین به گونه ای برنامه ریزی شد تا مردم در بخش هایی ازاین راسته ی تاریخی که از ایستگاه مترو دور است با سایر وسایل حمل و نقل عمومی جابه جا شوند ، این اقدام باعث شد تا کیفیت پیاده راه در این مسیر افزایش پیدا کند.

معاون شهرسازی وزیر راه با تاکید بر اینکه مهمترین حُسن پیاده راه سازی در محدوده تاریخی منطقه 12 و بازار تهران ، آرام کردن محیط و غلبه پیاده راه ها و عابران بر سواره رو و خودروها بود ؛ گفت: یکی دیگر از تجربه های موفق شهرداری منطقه 12 در جهت ارتقاء کیفیت زندگی در این محدوده ، مرمت و بهسازی بازارچه عودلاجان بود ، این بازارچه قبل از مرمت و بازسازی خرابه ای بیش نبود ، اکنون نیز در پشت این جداره مرمت شده هنوز هم خانه های خرابه و فرسوده وجود دارد ، بسیاری از املاک فرسوده این محله مالک مشخصی  ندارند ، اما کسبه بازارچه عودلاجان درخواست داشتند اگر این محدوده بهسازی شود ؛ آنها نیز تغییر خواهند داد.

وی با بیان اینکه در گذشته در مغازه های این بازارچه دستگاه های تراش 12 متری وجود داشت و عمده ی فعالیت کسبه آن تولید کیف و کفش و نایلون بود ؛ افزود : کسبه این محله عنوان کردند که اگر شهرداری و سازمان میراث فرهنگی این بازارچه ویران را مرمت کند ؛ ما نیز کمک خواهیم کرد ، برای ما باور کردنی نبود که کسبه 500 میلیون تومان برای تامین هزینه های بهسازی این بازار و حجره های خود پول جمع کردند ، البته شهرداری تهران دو برابر این مبلغ را در عودلاجان هزینه کرد و سازمان میراث فرهنگی نیز در زمانی که بودجه خوبی داشت هزینه هایی را برای مرمت این بازارچه انجام داد.

حناچی با بیان اینکه مرمت آن قسمتی از بازارچه عودلاجان که مردم در آن سهیم بودند ؛ به نسبت قسمتهایی که سازمان میراث فرهنگی به تنهایی این کار را انجام داد ؛ مرغوب تر است ؛ ادامه داد : تاثیرات ناشی از این اقدام اصولی باعث شد تا سرقفلی مغازه های این بازارچه افزایش 10 برابری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای قبل از بازسازی بازارچه عودلاجان ما روی سرنگ های مصرف شده معتادانی که در این محدوده سکونت داشتند راه می رفتیم ؛ بیان کرد: الان اگر وارد بازارچه عودلاجان شوید ؛ ارزش و اعتبار تاریخی و اقتصادی این محدوده را خواهید دید و این ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های مثبت و تاثیرگذار در منطقه تاریخی 12 است.

معاون وزیر راه با اشاره به نظرسنجی ای که در زمان احیاء بازارچه عودلاجان انجام شد؛ تاکید کرد : در ابتدا تصور می کردیم ساکنان و کسبه این محدوده گزینه ی مرمت و بهسازی را در ابن نظر سنجی به عنوان اصلی ترین اقدام مدیریتی انتخاب کنند ، اما درخواست ها و نیازهایی که مردم در این محله تاریخی داشتند ؛ جمع آوری به موقع پسماندها ، تامین روشنایی و بازگشت امنیت بود ، این نظرسنجی بار دیگر به ما نشان داد که اقدامات اجتماعی مقدم بر طرح های کالبدی است.

وی با بیان اینکه در تمام پروژه های موفق دنیا  اجرای برنامه های اجتماعی مقدم بر اقدامات کالبدی است و در ابتدا باید نظر ساکنان را کسب کرد و بعد توسعه کالبدی انجام داد ؛ گفت: متاسفانه ما این خلاء را در مدیریت شهری تمام شهرهای کشور شاهد هستیم ، به عبارت ساده تر هنوز یاد نگرفتیم برای بهسازی کالبدی شهرها ، چگونه باید اطمینان از موفقیت این طرح ها را در قلب ذینفعان ایجاد کنیم ، این چالش در تمام کشور وجود دارد که نتیجه خلاء بین مدیران شهرها و مردم است.

 

همراهی مردم و شهرداری دلیل موفقیت طرح ارتقاء کیفیت زندگی

قائم مقام شهردار منطقه 12 تهران نیز گفت: ارتباط موثر مدیریت شهری با ساکنان بافت های تاریخی ، دلیل موفقیت اجرای طرح ارتقاء کیفیت زندگی در این منطقه تاریخی است.

علی محمد سعادتی در این سمینار با بیان این مطلب افزود : یکی از برنامه هایی که سعی داریم در مدت حضورمان در منطقه 12 روی دهد ؛ درگیر کردن جوامع دانشگاهی و آکادمیک تهران و دانشگاه های معتبر کشور با اقدامات مدیریتی قلب تاریخی تهران است.

وی با اشاره به اینکه این اعتقاد را داریم که در آینده دانشجویان دانشگاه ها پشتیبانی اجرای این طرح ها را برعهده خواهند داشت ؛ ادامه داد : اینکه این افراد بتوانند درک دقیقی از اتفاقات کف خیابان و شهر داشته باشند بعدا می توانند در موفقیت ادامه این طرح ها موثر باشد ، در سمینار بررسی تجارب مرمت شهری این بار میزبان دانشجویان دانشگاه تهران بودیم که بعد از یک بازدید دو ساعته از محدوده تاریخی تهران قدیم به بحث و تبادل نظر در خصوص اجرای طرح ارتقاء کیفیت زندگی پرداختیم.

قائم مقام شهردار منطقه 12 با اشاره به سوالات و بحث های مطرح شده از سوی دانشجویان بیان کرد: در بحث هایی که توسط دانشجویان مطرح شد ؛ بیشتر شاهد فضاهای ایده آلی که امکان دارد در اتمسفر دانشگاهی وجود داشته باشد ؛ بودیم ، اما بیشتر بحث ها پیرامون املاک تاریخی ، جداره سازی ها ، حفظ آثار تاریخی و زیرساخت های شهری بود.

وی با بیان اینکه دلیل عدم تحقق برخی از مسائل مانند حفظ بناهای تاریخی ، نبود مدیریت یکپارچه شهری در محدوده تاریخی تهران قدیم است ؛ یادآور شد: یکی از سوالات و دغدغه دانشجویان حفظ کامل بناهای تاریخی بود که توضیح دادیم دلیل بروز برخی مشکلات و آسیب ها به بناهای تاریخی عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری و عدم هماهنگی بین بخشی ، بین نهادهای مختلف است.

سعادتی دلیل تقدیر معاون وزیر راه از شهرداری منطقه 12 را کسب تجارب موفق در بحث مرمت شهری و بافت های تاریخی دانست و توضیح داد : نکته مورد توجه و مورد اقبال در حوزه مرمت شهری و بافت های تاریخی در منطقه 12 ارتباط بهتر و موثرتری است که در حال حاضر مدیریت شهری با مردم و ساکنان بافت های تاریخی دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط موثر مدیریت منطقه با کسبه ، اصناف ، هیات امنا ، اعضای شورایاری ها ، ائمه جماعات و سکنه موثرتر شده و سعی داریم تا در جلساتی که با نمایندگان ساکنان محله ها داریم ، مواردی را که شهروندان و نمایندگان آنها مطرح می کنند در برنامه های اجرایی لحاظ کرده و به سرانجام برسانیم.

قائم مقام شهردار منطقه 12 با بیان اینکه سعی ما بر این است تا نقش مردم را در به سرانجام رسیدن پروژه های شهری در این منطقه پر رنگ تر کنیم ؛ افزود: در حال حاضر بر این باوریم که برای به نتیجه رسیدن یک طرح شهری در محله ، زیاد لازم نباشد که عوامل اجرایی شهرداری درگیر آن شوند ، بلکه با استفاده از ظرفیت های مردمی و شورایاری ها برای اطلاع رسانی در خصوص چرایی و تاثیر اجرای پروژه های شهری در هر کدام از محله های منطقه 12 می توان درصد موفقیت آن را افزایش داد.

به اعتقاد وی؛ افزایش اعتماد مردم به برنامه های شهرداری منطقه 12 زیاد شده و مردم می دانند که اگر مدیران شهری این منطقه اعلام کنند که قرار است یک پروژه در محله اجرایی شود ؛ حتما تصمیم خود را عملیاتی می کنند و وعده غیر قابل تحقق به مردم نمی دهند.

 

چهارشنبه 19/8/1395 - 17:32
ایرانگردی

به منظور برنامه ریزی برای هماهنگی و تعامل بین سازمان های تخصصی و عمومی شهر تهران در حوادث بحرانی؛نشست فصلی پاییز ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 11 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ؛ نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه 11با حضور مدیران شهری ،نمایندگان ادارات و سازمان های آب و فاضلاب ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ،     مر كز اورژانس تهران ، شرکت برق ، راهنمایی ورانندگی منطقه11، کلانتری ، مخابرات مرکز دانشگاه ، شرکت گاز ، شرکت مترو  ، بیمارستان ها  ، هلال احمر ، مرکزبهداشت و ... در سالن پایگاه ویژه کلهر واقع در میدان حسن آباد برگزار شد.
در ابتدای نشست عادل قایق ور دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 11 به موضوع لرزش ساختمان ها در اثر تردد قطارهای خط دو مترو در خیابان فیاضی پرداخت و نمایندگان هر یک از سازمان های مرتبط با موضوع نظرات و پیشنهادات خود را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.
گفتنی است با توجه به مهم بودن موضوع ادارات برق فارابی ، فاضلاب منطقه 5 ، گاز منطقه 2 و مرکز مخابرات توحید نسبت به بررسی شبکه های خود در محدوده فوق اقدام و کنترل مستمر تا پایان رفع مخاطره را در دستور کار خود قرار داده و همچنین حرکت قطارها در محدوده دو ایستگاه نواب و حر از جهت کاهش سرعت و عدم رسیدن قطارها در دو مسیر به نقطه فوق توسط شرکت مترو مدیریت شود.
در راستای این نشست اتخاذ تصمیمات بر اساس مبانی مدیریت بحران و هماهنگی بهتر در نحوه عملکرد صحیح و تعامل ارگان ها، نهادها و سازمان های ذی ربط با توجه به اهمیت موضوع و الزام سازمان ها به اجرای بندهای صورتجلسه مقرر شد کلیه مصوبات ظرف یک هفته  به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارائه تا از طریق این سازمان پیگیری شود .
چهارشنبه 19/8/1395 - 17:31
ایرانگردی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از بازپیرایی و زیباسازی محوطه داخل فضای سبز فرهنگسرای اشراق خبر داد و گفت: بیش از 12000 گل زینتی در محوطه این فرهنگسرا کاشته شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 حسین سیگارودی با اعلام این خبر گفت: فرهنگسرای اشراق به عنوان قدیمی ترین فرهنگسرای پایتخت دارای فضای سبزی با درختانی سر به فلک کشیده و قدیمی است که قدمت برخی از گونه های آن به بیش از 150 سال پیش باز می گردد و در باغ جوادیه که قدمت آن به دوره قاجاریه باز می گردد واقع شده است.
وی افزود: به منظور ایجاد فضای مفرح و شاد برای شهروندان و زیبایی نمای بیرونی فرهنگسرای اشراق، 9500 گلدان گل داودی و 3000 گلدان گل کلم زینتی در محوطه فضای سبز فرهنگسرای اشراق کاشته شد.
وی یادآور شد: کاشت با تأخیر گلها در مجموعه فرهنگسرای اشراق نسبت به سایر نقاط منطقه ، به دلیل رفع مشکل کمبود شدید مواد غذایی خاک و نیاز مبرم به اصلاح خاک قبل از کاشت گلها بوده که  اصلاح خاک باغچه ها جهت بدست آوردن نتیجه موثر و افزایش کیفیت گلهای کاشته شده در حال انجام است.
معاون خدمات شهری افزود: استفاده از کاموا و پارچه در قالب لباس زمستانه برای درختان خشک به عنوان حیاتی دوباره به این درختان یکی دیگر از اقدامات نوین این حوزه می باشد.
وی افزود:  استفاده از عناصر طبیعی در طراحی ها با الهام گرفتن از بزرگترین نقاش طبیعت و تعدد رنگهای بکار رفته در جهان خلقت و تناسب با محیط آموزشی فرهنگسرای اشراق ما را برآن داشت تا از سرشاخه های خشک و قطع شده درختان این مجموعه استفاده و اقدام به ساخت و نصب المان مداد رنگی در این فرهنگسرا کنیم.
سیگارودی در ادامه با اشاره به بهسازی و احداث پیاده رو با حفظ ویژگی های تاریخی این فرهنگسرا گفت: به منظور حفظ بنای تاریخی فرهنگسرای اشراق پیاده روسازی و محوطه سازی نیز به صورت ویژه انجام شده است.
وی بازسازی سالن سینمای فرهنگسرای اشراق را از دیگر اقدامات منطقه 4 بر شمرد و گفت: عملیات بهسازی سالن سینمای این فرهنگسرا در مراحل پایانی است و به زودی آماده بهره برداری می شود.
چهارشنبه 19/8/1395 - 17:30
ایرانگردی

شهردار منطقه 9 با اشاره به زیباسازی میدان آزادی از اجرای طرح بهسازی جداول حریم برج آزادی خبر داد و گفت: این جداول با استفاده از فناوری کامپوزیت در متراژ یک کیلومتر بهسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: زیباسازی میدان آزادی بعنوان دروازه غربی تهران همواره در اولویت فعالیت های خدمات شهری است و نگهداشت فضای سبز این بخش از پایتخت بر عهده ما بوده و جذابیت خاصی به این میدان بزرگ داده است.

وی افزود: مهم ترین خاصیتی که جدول های کامپوزیت را از جدول های بتونی متمایز می کند ، قابلیت تشعشع نور خودروهای عبوری در شب است.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: این جدول ها از آنجایی که رنگ پذیرند و می توانند نور را منعکس کنند ، مانند المان های هشداری و رنگی عمل کرده و ایمنی مورد نیاز گذرگاه ها و میادین را تامین می کنند.

وی اذعان داشت: این کار دور تا دور میدان آزادی به متراژ هزار متر اجرایی شد و با پوشش سبز و سفید خود نیز بر زیبایی های این میدان افزوده است.

محسنی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران، پس از اتمام عملیات عمرانی ، نورپردازی برج سپید پایتخت را تغییر داده و از طیف های زیبایی برای این کار استفاده کنیم تا میدان آزادی بیش از گذشته خودش را نشان دهد.

 

چهارشنبه 19/8/1395 - 17:29
ایرانگردی



معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از رنگ آمیزی و نقاشی دیواری در سطح  منطقه با هدف زیباسازی شهری  خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ،
" عباس صمدیان" با اعلام این خبر گفت  : رنگ آمیزی و نقاشی دیواری با هدف زیباسازی شهری صورت گرفته است و عملیات رنگ‏ آمیزی و زیباسازی شهری در منطقه دو در  راستای خدمات‏ رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان انجام میشود.

صمدیان گفت : عملیات طراحی و نقاشی در خیابان طرشت جنوبی در  خیابان اکبری به متراژ400مترمربع، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، ضلع شمال شرقی فلکه دوم صادقیه به متراژ 200مترمربع و نقاشی دیواری مادران شهداء به متراژ 300مترمربع واقع در  بزرگراه جناح، تقاطع خیابان بایندریها را به اجرا گذاشتند.

وی افزود : عملیات طراحی و نقاشی دیوارها و رنگ آمیزی نرده ها ی سطح منطقه توسط اداره زیباسازی منطقه با تنوع رنگها و کیفیت بالا به اتمام رسید
صمدیان با اشاره به نقش زیبایی بصری شهری در خدمت ‏رسانی به شهروندان گفت: این مهم در حفظ هویت و زیبایی سیمای شهری و تقویت روحیه نشاط شهروندان از اولویت بالایی برخوردار است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست، تسهیل در خدمت رسانی و توسعه رفاه حال عمومی شهروندان در شهرداری را مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد با انجام پروژه های مورد نیاز در شهر، شاهد جلب رضایت شهروندان از دریافت خدمات مختلف هستیم

چهارشنبه 19/8/1395 - 17:27
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 21 از اعزام 140 نفر ازنیروهای این منطقه در قالب دو کاروان با عنوان "خادمان حسینی" در آستانه ی

فرارسیدن اربعین به عتبات عالیات خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، دکتر جمال بافرانی شهردار این منطقه ضمن بیان مطلب فوق افزود : فرصت خدمتگذاری به عزاداران سید و سالار شهیدان اباعبدا... الحسین (ع)در اربعین حسینی موهبتی الهی است که از فیوضات معنوی خاص خود برخوردار بوده و دارای اجر دنیوی و اخروی می باشد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر گردیده که امسال منطقه 21 افتخار شهرداری و خدمت رسانی در شهر کاظمین را بر عهده داشته باشد ، گفت : کاروان اعزامی این منطقه در قالب 140 نفر از کارکنان و در دو گروه ، همزمان با هفته ی اول ماه صفر به شهرهای کربلای معلی و کاظمین مشرف شده و به همراه تجهیزات و ادوات ماشینی لازم تا بعد از اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی خواهند کرد .

خاطر نشان می شود در همین راستا مراسم معنوی در نمازخانه ساختمان شماره یک شهرداری منطقه 21 همراه با مداحی و زیارت عاشورا با حضور مدیران شهری منطقه و کارکنان اعزامی تشکیل شده و کاروان اعزامی در سایه کلام ا... مجید بدرقه ی این سفر معنوی شدند .

 

چهارشنبه 19/8/1395 - 17:26
شعر و قطعات ادبی
دوست دارم

دوست دارم یک شبی در کربلایت سر کنم
پیش پایت سر گذارم یادی از اکبر کنم
دوست دارم تا نشینم گوشه ی شش گوشه ات
اشک ریزم در غمت،اینگونه شب آخر کنم
بعد از آن سکنی گزینم در کنار قتلگه
سر زنان یادی زبانو زینب مضطر کنم
دوست دارم تل زینب باشم واز آن مقام
قتلگه بینم، بگریم،یادی از حنجر کنم
دوست دارم آیم وبینم مقام اصغرت
آن گلوی ناز یاد آرم، دو چشمم تر کنم
دوست دارم کف العباس آیم وسینه زنان
یاد دستان جدای ساقی لشکر کنم
دوست دارم زایر کوی ابوفاضل شوم
تا گدایی از کف ماه بنی حیدر کنم
دوست تا بیایم داخل بین الحرم
یک شبی تا صبح با سیر حرمها سرکنم
حاجت من را روا کن ای حسین فاطمه
زودتر لطفی نما تا درک آن محضر کنم

شعر:اسماعیل تقوایی

چهارشنبه 19/8/1395 - 13:15
اهل بیت
ز بهر زیارت قیبله همه سربسر

بندید بار و به ره هم پدر هم پسر

به یاد شهیدان کرب وبلاجان نثار

بسی گریــه ها ســـرکنید،دیده تر

فی البداهه: منصور مقدم 19/8/1395

چهارشنبه 19/8/1395 - 13:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته