• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 386
تعداد نظرات : 3
زمان آخرین مطلب : 2365روز قبل
طنز و سرگرمی

روزی زنبور و مار با هم بحثشان شد. مار گفت: «انسان‌ها از ترس ظاهر خوفناک من می‌میرند نه به خاطر نیش زدنم.»


اما زنبور قبول نکرد. مار برای اثبات حرفش با زنبور قراری گذاشت. آنها رفتند و رفتند تا رسیدند به چوپانی که در کنار درختی خوابیده بود. مار رو به زنبور کرد و گفت: «من او را می‌گزم و مخفی می‌شوم و تو در بالای سرش سر و صدا ایجاد کن و خود نمایی کن.»


مار نیش زد و زنبور شروع به پرواز کردن در بالای سر چوپان کرد. چوپان فورا از خواب پرید و گفت: «ای زنبور لعنتی» و شروع به مکیدن جای نیش و تخلیه زهر کرد. مقداری دارو بر روی زخمش قرار داد و بعد از چند روز بهبودی یافت.


مدتی بعد که باز چوپان در همان حالت بود، مار و زنبور نقشه دیگری کشیدند. این بار زنبور نیش می‌زد و مار خودنمایی می‌کرد. این کار را کردند و چوپان از خواب پرید و همین که مار را دید از ترس پا به فرار گذاشت و به خاطر وحشت از مار دیگر زهر را تخلیه نکرد و ضمادی هم استفاده نکرد. چند روز بعد چوپان به خاطر ترس از مار و نیش زنبور مرد.

 

 

 

 

 

 برخی بیماری‌ها و کارها نیز همین گونه هستند. فقط به خاطر ترس از آنها، افراد نابود می‌شوند یا شکست می‌خورند. بیماری سرطان از جمله بیماری‌هایی است که دلیل عمده مرگ و میر بیمارانش باخت و تضعیف روحیه آنان است.

 

 

 

 

 

يکشنبه 16/8/1395 - 13:22
طنز و سرگرمی

دهقانی یک غاز پیدا می‌کند و به خانه می‌برد. دهقان به غاز غذا می‌دهد و او را مداوا می‌کند. ابتدا حیوان ترسو مردد است و به این فکر می کند که: «چه اتفاقی افتاده است؟ چرا او به من غذا می‌دهد؟»


موضوع هفته‌ها ادامه پیدا می‌کند تا اینکه بالاخره تردیدهای غاز از بین می‌رود. بعد از چند ماه غاز مطمئن می‌شود که: «من در قلب دهقان جا دارم.» و هرچه این غذا دادن ادامه می‌یابد تأییدی بر این باور او است.

 

در حالی که غاز کاملاً از خیرخواهی دهقان مطمئن شده است، یک روز در کمال ناباوری از قفسش بیرون کشیده می‌شود و کشاورز سرش را می‌برد. 

این غاز قربانی تفکر استقرایی شده است. تفکری با گرایش ترسیم نوعی یقین و اطمینان عالم‌گیر بر پایه مشاهدات منفرد. دیوید هیوم، فیلسوف قرن هجدهم، این تمثیل را برای هشدار دادن نسبت به خطرات این نوع تفکر به کار برد. با این همه تنها غازها نیستند که در دام این نوع از تفکر گرفتارند، انسان‌های زیادی هم گرفتارند.

 

 

يکشنبه 16/8/1395 - 13:11
طنز و سرگرمی

 مردم هرگاه گرفتار مساله یا با رویدادهایی در ظاهر ناخوش آیند روبه رو می شوند ، اغلب با داد و فریاد بر شانس بد خود لعنت می فرستند غافل از اینکه این اتفاق به ظاهر ناخوشایند و یا به عبارت دیگر " بد شانسی " بدون حکمت نبوده و بهر حال دلیلی داشته که شاید بعدها متوجه آن شویم.

 

روزی گله ای از گوزن ها از جنگلی به سرعت عبور می کردند که تا غروب نشده و هوا رو به تاریکی نرفته به محل زندگی یا لانه های خود بازگردند اما یکی از گوزن های نر براثر سرعت زیاد بی اندازه و کمی تاریک شدن جنگل ، چشم هایش به دقت کار نکرد و به قول معروف نتوانست " راه را از چاه " تشخیص دهد و شاخ های بلندش در میان شاخه های درختی تناور گیر کرد و هرچه تلاش کرد نتوانست خود را از دام به رهاند . 

 

 

این گوزن که همراه خانواده اش در جنگل زندگی می کرد و از اینکه زندگی خوبی داشتند همیشه خوشحال بود و بیشتر گوزنها به زندگی صمیمی و خوب این خانواده حسرت می بردند ، گوزن دیگر خسته شده و همسر و بچه هایش نیز برای نجات پدر از این دام تلاش زیادی کردند اما نتوانستند پدر را نجات دهند .
گوزن پدر در این موقعیت گویی گذشته را از یاد برده و زندگی خوب در کنار خانواده اش را فراموش کرده بود و با خود می گفت : چقدر من بد شانسم ، اصلا از اول شانس نداشتم و چقدر بد بخت و بیچاره ام .


گوزن سپس به خانواده اش گفت : شما بازگردید شاید بتوانم تا فردا خود را رها کنم ، اما همسر و فرزندانش گفتند : " هرگز چنین کاری نمی کنیم و ما تا صبح پیش تو می مانیم ."

صبح خیلی زود یک چوب بر از آن محل عبور می کرد وقتی دید گوزن در میان شاخه های درختی تنومند گیر کرده و خانواده اش غم زده در کنارش ناظر گرفتاری پدرشان هستند ، دلش به رحم آمد و به سرعت بازگشت تا اره و تبر خود را از خانه بیاورد ، چوب بر ،شاخه ها و برگ ها راقطع کرد و گوزن را رهانید ، گوزن و خانواده اش خیلی خوشحال و مسرور شدند و گوزن نر همراه خانواده اش بلافاصله به محل زندگی خود بازگشتند و پس از دقایقی متوجه شدند که شب گذشته یک گله شیر گرسنه و خشمناک به محل زندگی گوزن ها در یکی از مناطق جنگل حمله برده و تقریبا تمام گوزن ها و جانداران دیگری را که نزدیک آن محل زیست می کردند از بین برده و جانداری در این محل باقی نمانده است اما گوزن و خانواده اش بخاطر در دام افتادن پدر از حمله شیرها مصون مانده و به زندگی خود ادامه دادند . 

يکشنبه 16/8/1395 - 11:46
طنز و سرگرمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

يکشنبه 16/8/1395 - 11:43
طنز و سرگرمی

 

 «قدم زدن روی این پل نماد گذار است. گذار طبقه متوسط شهری از فرودست شهر تهران به جغرافیا و ساختارهای تفریحی فرادستان در شمال شهر. گذرندگان با لباس‌ها و کفش و کیف مهمانی، در کامل‌ترین شکل آراستگی چهره و مو با پوشش آلامد آمده‌اند برای تسخیر خاکریزها، ایستادن بر فراز، پیوستن به خیل سلفی‌گیرندگان، دیدن و دیده شدن و به حساب آمدن؛ چرخیدن در چرخه بی‌پایان جستن و نیافتن.»


به گزارش اعتدال، ماهنامه اندیشه پویا در نوشتاری با عنوان سماع نان نوشت: «در صفحه نخست جست‌وجوی کلیدواژه «آب‌وآتش» در گوگل به این عبارت برمی‌خورید: «اگر در پایتخت زندگی می‌کنید، خودتان را از این بهشت محروم نکنید. حتی اگر برای چند روزی به تهران سفر می‌کنید، به پارک‌ آب‌وآتش سر بزنید.» بهشتی بر زمین که با ترسیم تصویری دیگرگون، قلمروهای رستگاری را بازتعریف می‌کند. رستگاران مدرن بر بلندای «پل طبیعت» بر فراز ترافیک انبوه و بی‌انتهای ماشین‌های در گذر ایستاده‌اند. در جایگاهی برتر و فارغ از سرسام شهر، نظارگانی همچون خدایان بر فراز المپ.

آن پایین دختر و پسری در میانه بزرگراه مدرس گیر افتاده‌اند. شتاب ماشین‌ها مجال عبورشان نمی‌دهد. جای ایستادن نیست. فقط باید بال داشت و به بالا پرواز کرد تا به پل طبیعت رسید. ترسان و منقبض از کنار گاردریل بزرگراه‌ می‌روند و قوز کرده‌اند تا جای کم‌تری بگیرند؛ تا کمتر جای ماشین‌ها را تنگ کرده باشند. هر بار که می‌ایستند تا شانس‌شان را برای عبور امتحان کنند، چشم می‌دوزم به ماشین‌ها. نفسم را حبس می‌کنم. سر می‌چرخانم. این بالا رستگاران همه در حال سلفی گرفتن‌اند. به خودم اطمینان می‌دهم که آن‌ دختر و پسر هم فرصتی برای دویدن در فاصله امن میان غول‌های آهنین پرشتاب خواهند یافت. نام پارک آب‌وآتش بر سر زبان‌هاست و پل چند طبقه طبیعت تپه‌های عباس آباد را به خیابان جردن متصل می‌کند که یکی از خیابان‌های نمادین وضعیت زندگی فرادستانه در شهر تهران است.

قدم زدن روی این پل نماد گذار است. گذار طبقه متوسط شهری از فرودست شهر تهران به جغرافیا و ساختارهای تفریحی فرادستان در شمال شهر. گذرندگان با لباس‌ها و کفش و کیف مهمانی، در کامل‌ترین شکل آراستگی چهره و مو با پوشش آلامد آمده‌اند برای تسخیر خاکریزها، ایستادن بر فراز، پیوستن به خیل سلفی‌گیرندگان، دیدن و دیده شدن و به حساب آمدن؛ چرخیدن در چرخه بی‌پایان جستن و نیافتن.

پارک آب‌وآتش به خاطر چهار برج و آتش و فضایی که ویژه فواره زدن آب از زمین طراحی شده و دو پل معلقش بر فراز دو بزرگراه همت و مدرس مشهور است. یکی از پل‌ها همان پل طبیعت است و دیگری پل ابریشم که پارک را به ساختمان اتاق شیشه‌ای «گنبد مینا» می‌رساند. همچنین سالن‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد دارد. با این حال شب‌ها خانواده‌های سنتی‌تر، پرجمعیت‌تر یا خانواده‌هایی از مناطق به لحاظ اقتصادی فرودست‌تر تهران با بار و بندیل چای و قابلمه غذا به پارک می‌آیند. در آلاچیق زیرانداز پهن می‌کنند و می‌نشینند. گله به گله زیر نور چراغ سفره می‌اندازند برای صرف غذاهایی که از خانه آورده‌اند. هزینه یک شب شام در یکی از رستوران‌های فود کورت‌های اینجا برای یک خانواده پنج-شش نفره چیزی حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

در فضای پارک و پل بالغ بر پنج مجموعه غذایی زنجیره‌وار یا همان فودکورت وجود دارد. هر فودکورت مسیری است سرپوشیده یا در هوای آزاد با حدود تقریبی ۲۰ تا ۴۰ رستوران و کافه که در فضای پذیرایی از مشتری‌های‌شان با هم سهیم‌اند؛ فضای طویل در عرضی محدود که با غرفه‌های متعدد و کوچک طبخ و نمایش و فروش عذا و با میز و صندلی‌هایی برای نشستن و صرف غذا پر شده است. فودکورت‌های پل، خلوت‌تر و کم غرفه‌ترند.

«فودکورت طبیعت» در طبقه زیرین پل و «راه سبز» در هوای باز است و فودکورتی که مسقف به چادری بزرگ است بیش از همه به چشم می‌آید. فودکورت «راه چوبی» که ظاهرا مدرن‌تر و پیچاپیچ‌تر است. به خاطر افزودن رستوران‌های ایتالیایی و هندی و گیلکی با قیمت‌های بالاتر، طبقات به لحاظ اقتصادی مرفه‌تر را جذب می‌کند. ورود به این مکان‌ها ورود به سرزمین هیاهوهاست. با صدای موسیقی لاینقطع و سمج از میان یکدستی به ظاهر متنوع دکوراسیون که عبور کنید، با آدم‌های رنگارنگ، بشقاب‌های غذای سلفون‌پیچ شده روی پیشخوان، بشقاب‌های پر و خالی روی میزها، لیوان‌های بلند و مایعات رنگین و سینی‌های کوت‌شده از تکه‌های مرغ و سیب‌زمینی مواجه می‌شوید. عده‌ای در حال گذرند و عده‌ای می‌خورند و حرف می‌زنند و می‌خندند. فاصله‌ای میان فضای خورندگان و گذرندگان وجود ندارد. بوها و نورها و رنگ‌ها و روی‌ها و موی‌ها درهم‌آمیخته‌اند.

هر چه می‌چرخی، باز رستوران است و فست‌فود و کافه؛ انواع کباب، ساندویچ، سوخاری، کیک و قهوه، شیک، آب‌میوه و نوشیدنی‌های مجاز دیگر با قیمت‌هایی مشابه کافه‌ها و رستوران‌های متوسط شهر، از سوپ‌ شش هزار تومانی و آب میوه هشت هزار تومانی تا کباب عربی «مشکل» ۴۵ هزار تومانی و «منوی خانواده»ی نود هزار تومانی در فست‌فود کورت طبیعت، همه چیز متوسط و عامه‌پسند است؛ دکوراسیون، کیفیت خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و موسیقی فودکورت‌ها، مناسبات و ساختارها و بُعد خصوصی کافه‌نشینی و رستوران رفتن را دست‌خوش تغییر کرده‌اند. فودکورت‌ها حتی پارک آب‌وآتش و پل طبیعت را هم در حاشیه خود قرار داده‌اند.»

 

 

يکشنبه 16/8/1395 - 11:34
طنز و سرگرمی

 الهه حصاری (زاده ۱۸ مرداد ۱۳۶۹ - تهران) بازیگر ایرانی است. الهه حصاری لیسانس زبان انگلیسی و فوق دیپلم تربیت بدنی، در دوره دبیرستان در گروه‌های تئاتر دبیرستان شرکت داشته و دوره کلاسهای بازیگری مؤسسه فرهنگی هنری چهره‌های ماندگار را با کسب رتبه ممتاز پشت سر گذاشته است.

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

يکشنبه 16/8/1395 - 10:52
طنز و سرگرمی


به تازگی پسر امین حیایی، بازیگر سینما و تلویزون به جرگه ی هنرمندان عرصه سینما پیوسته است. حیایی پدر در اینستاگرامش تصویری از پشت صحنه فیلم «شعله‌ور» را با گریم جالب پسرش منتشر کرد.
 
 
 
يکشنبه 16/8/1395 - 10:35
طنز و سرگرمی

 

 

 

 

يکشنبه 16/8/1395 - 10:33
آرایشی و زیبایی

به شما توصیه می کنیم چنانچه شما تصمیم بر خلاص شدن از سالن های گوناگون اپیلاسیون، مومک، تیغ، موبر و همچنین دستگاه های اپی لیدی را دارید و یا چنانچه موهای زیر پوستی و نیز جوش های پوستی شما را را اذیت کرده و آرامش شما سلب کرده است؛ و اگر به دنبال یک مرکز مناسب و متخصص برای لیزر و برطرف سازی موهای زائد خود می گردید حتما به یاد داشته باشید قبل از گرفتن وقت ویزیت از پزشک متخصص، این مقاله را مطالعه نمایید تا تا در ابتدا با تمامی باید ها و نباید های روش لیزر موهای زائد بدن آشنا شوید. در این مقاله، پزشک متخصص پوست و مو، آقای دکتر امیر هوشنگ احسانی به 14 سوال رایج و مهم درباره ی لیزر موهای زائد پاسخ می دهند.

لیزر موهای زائد

  1. روش لیزر موهای زائد بدن تا چه حد تاثیر گذار می باشد؟ و آیا این روش می تواند شیوه ی از بین برنده مفیدی برای موهای زائد باشد؟

در ابتدا باید بیان کنیم که برای درمان و برطرف سازی موهای زائد 3 روش متداول وجود دارد:روش دارویی، روش الکترولیز و همچنین روش لیزر موهای زائد. روش لیزر، موهای زائد را نازک و کم می کند اما باید این موضوع را بدانید که این روش موهای زاید شخص را از بین نمی برد. برای هر شخص به طور معمول، برای پاک سازی صورت از موهای زائد 4 الی 6 جلسه و به فاصله ی زمانی هر ماه یک بار و همچنین برای پاک سازی بدن نیز به فاصله ی زمانی 3 ماه یک بار، فرآیند لیزر را تکرار می نماییم؛ لازم به ذکر است با انجام 4 الی 7 جلسه، تعداد موهای زائد شخص بسیار کمتر می شود البته در صورتی که شخص دارای مشکلات هورمونی در پایه نباشد در غیر این صورت، احتمال رویش مجدد و نیز بازگشت موهای زائد بسیار زیاد است و روش لیزر نیز فایده ای نخواهد داشت. پس چنانچه شخص مورد درمان، مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که در آزمایش هایش مشخص شود که آن فرد مشکل هورمونی خاصی نیز ندارد، می تواند از روش درمان و برطرف سازی به روش لیزر استفاده نماید؛ اما باید در نظر داشته باشید که روش برطرف سازی لیزر، موهای زائد بدن را به حد صفر نمی رساند.

  1. پس از پایان جلسات مورد نیاز روش درمانی و برطرف سازی لیزر موهای زائد، نتیجه ی حاصل تا چه زمانی ماندگار خواهد بود؟

می توان گفت به طور معمول پس از 4 الی 6 جلسه استفاده از روش لیزر موهای زائد، هر 6 ماه یک بار یعنی بین 3 الی 4 بار این روش را شارژ و تمدید می نماییم. بدین صورت تعداد موهای زائد شخص به طور متوسط و میانگین 60 الی 80 درصد کم می شود.

  1. آیا روش استفاده از لیزر موهای زائد می تواند مضراتی برای سلامتی شخص مورد درمان نیز داشته باشد؟

چنانچه شخص آفتاب شدید گرفته باشد، امکان دارد پوست بدن اش بسوزد و در جای آن، لک هایی سفید ایجاد گردد؛ همچنین اگر چنانچه پس از استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، مراقبت های لازم توسط شخص رعایت نگردد و یا حتی در صورت ایجاد و بروز زخم، دستکاری شده و در محل آن تاولی ایجاد شود، امکان دارد در جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر موارد و نکات گفته شده در بالا، چنانچه فرد یا پزشکی که از روش لیزر استفاده خواهد نمود در این روش، تبحر کافی و لازم نداشته باشد و همچنین شرایط مناسب دستگاه را براساس رنگ پوست شخص بیمار درست و مناسب تنظیم ننماید، امکان دارد این روش سبب ایجاد و بروز لک، زخم و نیز تاول گردد.

  1. آیا روش درمانی لیزر موهای زائد را بایستی تنها پزشک متخصص پوست و مو انجام دهد؟

بله. بله. به شما توصیه می کنیم بهتر است این روش درمانی را، پزشک متخصص پوست و مو به کار گیرد؛ زیرا این شخص پوست های مختلف و نیز دستگاه های مرتبط را به خوبی می شناسد و می تواند کار را صحیح و به نحو احسنت به انجام رساند.

  1. در تبلیغات گوناگون و نیز در گفتگوی میان افراد، از دستگاه های مختلف و گوناگونی نام برده می شود؛ فرق بین این دستگاه های مختلف در چیست و ما از کجا می توانیم بفهمیم که کدامین دستگاه لیزر موهای زائد بهتر و مناسب تر است؟

برای از بین بردن موهای زائد، 2 سیستم وجود دارد که عبارتند از: سیستم های لیزری و نیز سیستم های غیر لیزری. دستگاه های غیر لیزری آن دسته از سیستم های نوری می باشند که IPL نام گذاری می شوند. دستگاه های IPL دستگاه هایی مناسب می باشند اما قدرت آن ها به اندازه ی دستگاه های لیزر نیست! در واقع می توان گفت به این دلیل که سیستم های لیزری گران قیمت می باشند، سیستم های غیر لیزری IPL طراحی گردید؛ دسترسی به این گونه دستگاه ها آسان تر می باشد و ن هزینه ی استفاده از آن ها نیز کمتر است اما در عین حال این موضوع را بدانید که عوارض استفاده از این دستگاه بیشتر بوده و حتی احتمال سوختگی پوست شخص مورد درمان و نیز بازگشت موهای زائد آن شخص نیز بیشتر است! لازم به ذکر است سیستم های گوناگون لیزری دارای انواع مختلفی می باشند برای نمونه الکساندرایت و همچنین دایود البته با طول موج ها و نیز مکانیسم های مختلف که هر یک از آن ها نیز برای نوع خاصی از پوست شخص برای نمونه پوست سفید، سبزه و یا تیره و... مورد کاربرد قرار دارند؛ به بیانی دیگر می توان گفت آن لیزری که برای پوست روشن مورد استفاده قرار می گیرد شاید به هیچ وجه برای پوست سبزه مناسب نباشد و همینطور بر عکس. فراموش نکنید انتخاب نوع لیزر مورد استفاده با پزشک متخصص می باشد و پزشک متخصص مربوطه نیز بایستی با تمامی لیزر های موجود آشنایی و تسلط لازم و کافی را داشته باشد.

  1. چرا برخی از افراد در حین استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، دچار سوختگی می شوند؟

دلیل این اتفاق تنها انتخاب نادرست و نیز نابجای دستگاه و همچنین لیزر است.

  1. آیا امکان دارد استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، سبب تیرگی پوست گردد؟

چنانچه لیزر مورد استفاده برای درمان، سبب سوختگی شود امکان دارد پوست شخص مورد درمان را تیره نماید اما به یاد داشته باشید در حالت و شرایط عادی، پوست شخص مورد درمان را تیره نخواهد کرد.

  1. آیا استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، می تواند بر روی غدد لنفاوی انسان و نیز باروری شخص تاثیرگذار باشد؟

خیر؛ به هیچ وجه. به یاد داشته باشید لیزری که در ناحیه ی زیر بغل و یا بیکینی یک شخص انجام می شود هیچ گونه ارتباطی با اجزا و اندام های داخلی بدن انسان از جمله بافت سینه یا تخمدان ها نمی تواند داشته باشد و هیچ گونه آثار بدی نیز از خود بر جای نخواهد گذاشت. این موضوع در جهان پزشکی بسیار مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است و مشخص شده است که میزان نفوذ روش درمانی لیزر به پوست بسیار کم و شاید حتی در حدود چندین میلی متر باشد؛ بنابراین لیزر مورد استفاده به هیچ وجه در بافت های زیرین پوست نفود نمی کند و نمی رسد که بخواهد سبب بروز مشکل خاصی شود. همچنین فراموش نکنید انرژی موجود در لیزر مورد استفاده به صورت گرما آزاد می گردد و همچنین گرمای آزاد شده نیز به عمق بافت های بدن نفوذ نمی کند و فقط می تواند تا قسمت های سطحی پوست شخص نفوذ نماید؛ بنابراین نگران بروز مشکل خاصی در این روش نباشید!

  1. آیا استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد در هنگام بارداری، ممنوع می باشد؟

در هنگام بارداری بهتر است از روش درمانی لیزر موهای زائد استفاده ننمایید؛ اما در دوران شیردهی استفاده از این روش مشکلی برای شما نخواهد داشت.

  1. آیا امکان انتقال بیماری های پوستی واگیر دار همچون زگیل از طریق روش درمانی لیزر موهای زائد وجود دارد؟

بله؛ این احتمال ممکن است. لازم به ذکر است در این موضوع، گزارش هایی رسیده و به ثبت رسیده است. چنانچه دستگاه لیزر موهای زائد مورد استفاده آلوده به ویروس پوستی زگیل و یا حتی ویروس های دیگر پوستی باشد امکان دارد این ویروس بیماری زا به شخص دیگری منتقل شود. بنابراین براساس گفته های بالا، چنانچه شخصی به این بیماری های واگیردار مبتلا باشد بایستی حتما قبل از انجام روش لیزر موهای زائد، پزشک متخصص خود را از این ماجرا آگاه و باخبر نماید و همچنین استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد را تا هنگام درمان و رفع ویروس واگیردار و نیز درمان بیماری به تعویق بیاندازید.

لیزر موهای زائد

  1. آیا استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، دردناک می باشد؟

می توان گفت میزان درد در استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد در افراد مختلف، متفاوت و گوناگون است؛ در این روش درمانی، درد در حد متوسط می باشد و میزان آن اصلا شدید نیست! در این روش درمانی برای جلوگیری از احساس درد، میتوان از پماد های مخصوص بی حس کننده استفاده نمود تا دردی متوجه شخص مورد درمان ایجاد نشود.

  1. مدت زمان کافی و مناسب بین انجام عمل لیزر موهای زائد و نیز آفتاب گرفتن پوست شخص، چه میزان می تواند باشد؟

شخص مورد درمان نبایستی تا مدت زمان 3 ماه قبل از استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، از سولاریو استفاده کرده و یا حتی افتاب بگیرد.

  1. آیا روش درمانی لیزر موهای زائد، تاتو را پاک کرده و از بین می برد؟

خیر؛ به هیچ وجه. استفاده از روش لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد هیچ ارتباطی با تاتو ندارد!

  1. چه افرادی نبایستی از روش لیزر موهای زائد استفاده نمایند؟

افرادی که در دوره ی بارداری می باشند. افرادی که مبتلا به بیماری های عصبی می باشند و امکان دارد محل لیزر درمانی خود را کنده یا دستکاری نمایند و یا حتی افرادی که به دلیل نوع شغل شان مجبور می باشند ساعاتی طولانی را در زیر نور آفتاب سپری نمایند. و همچنین افرادی که در محل مورد نظر برای درمان به روش لیزر، دارای زخم و یا عفونتی فعال می باشند که بایستی این دسته افراد تا هنگام بهبود زخم و عفونت شان صبر نمایند تا باعث بروز مشکلاتی برای افراد دیگری نشود.

آیا استفاده از روش لیزر برای برطرف سازی موهای زائد، می تواند عوارضی برای سلامتی فرد داشته باشد؟

در این مدت زمانی که از معرفی و شناساندن انواع لیزرها برای درمان و برطرف سازی موهای زائد بدن انسان می گذرد، ثابت شده است که برای درمان و نیز برطرف سازی نواحی و قسمت های وسیعی از بدن که پوشیده از موهای زائد می باشند هیچ روش و شیوه ی بهتر و کارامد تر از روش لیزر نمی باشد! باید به این نکته توجه نمایید که برخی از پزشکان متخصص پوست و مو بر این باور می باشند که می توان به جای حذف و از بین بردن موهای زائد بدن، بهتر و مناسب تر است از اصطلاح کاهش موهای زائد بهره گرفت.

روش درمانی لیزر چیست؟

در ابتدا باید بیان نماییم که لیزر، نوری تک طول موج و نیز تک رنگ می باشد. در روش لیزر درمانی موهای زائد بدن، به طور معمول نور لیزر در داخل رنگ دانه های ملانینی که در بافت موهای انسان به وفور و فراوانی یافت می شود، جذب شده و باعث تخریب ساختار سلول های سازنده ی موی انسان می گردد؛ می توان گفت به این دلیل است که هر چه موی یک فرد مشکی تر و نیز ضخیم تر باشد در نتیجه ملانین بیشتری نیز دارا می باشد، به همین سبب نور لیزر را بهتر به خود جذب کرده و نیز راحت تر و آسوده تر از بین می رود. این نکته نیز دور از نظر نماند که ماده ی ملانین در خود پوست انسان نیز وجود دارد؛ به همین دلیل هر چه مقدار آن در پوست کمتر باشد یعنی می توان گفت هر چه بیمار سفید تر باشد انرژی حاصل از لیزر کمتری در پوست شخص جذب می شود و همچنین احتمال سوختگی حاصل از لیزر موهای زائد نیز کمتر می شود.

کدام دسته از افراد بیمار برای استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد، مناسب تر می باشند؟

می توان گفت یک بیمار ایده آل، بیماری است که دارای پوستی روشن بوده اما مویی ضخیم و نیز مشکی داشته باشد؛ همچنین شخص مورد درمان دارای اختلالات هورمونی نبوده و انتظارات و باور هایی واقع گرایانه داشته باشد. امروزه می توان گفت با پیشرفت های حاصل شده و صورت گرفته در موضوع لیزر و همچنین روش ها و شیوه های سرد کردن پوست، بیمارانی که دارای پوست های تیره تر نیز می باشند را نیز می توان با استفاده از روش درمانی لیزر، به شکل موثری درمان نمود. باید این موضوع را در یاد داشته باشید که در مورد موهای سفید، بلوند و یا قرمز رنگ کاهش موهای زائد بدن آن هم به صورت دایمی امری غیر ممکن است.

اگر چه با استفاده از روش لیزر درمانی می توان رشد این گونه موهای زائد را تا 3 ماه نیز به تاخیر انداخت! اما در نظر داشته باشید که به طور معمول، آن موهای زائد با همان تعداد، رنگ و نیز ضخامت دوباره می توانند رشد نمایند؛ بنابراین طبق تعریف فوق، این دست افراد بیمار می توانند در صورت تمایل و به تصمیم خود با انجام روش لیزر درمانی آن هم هر 3 ماه یک بار، رشد موهای زائد بدن خود را کنترل نمایند.

قبل از انجام روش لیزر درمانی، بایستی کدامین بررسی های پزشکی و مراحل صورت پذیرد و اتفاق بیفتد؟

در ابتدا درباره ی لیزر موهای زائد قبلی انجام یافته و همچنین دفعات آن ها و نیز نتایج حاصل بحث و صحبت می شود؛

بررسی وجود یا عدم وجود اختلالات هورمونی در شخص بیمار و همچنین بررسی علایمی که به نفع آن اختلالات می تواند وجود داشته باشد (همچون نامنظمی های موجود در سیکل قاعدگی، ریزش های مربوط به موس سر، وجود جوش های مکرر در صورت و نیز بررسی سابقه ی نازایی در شخص بیمار): به این دلیل که در بسیاری از افراد پر مو، اختلالات هورمونی دیده می شود، بنابراین بایستی بیمار از این موضوع بررسی و تحت آزمایش هایی قرار بگیرد در غیر این صورت لیزر درمانی هیچ تاثیری نداشته و مدت زمان دوره ی درمان نیز به درازا خواهد کشید.

امکان مصرف و استفاده از بعضی دارو ها که می توانند سبب رویش مجدد و دوباره ی موهای زائد در شخص بیمار شود: هورمون ها، کورتون ها و نیز مینوکسیدیل ها. این نوع دارو ها سبب رشد دوباره ی موهای زائد در بدن شخص بیمار می گردد. لازم به ذکر است در این دسته از بیماران، استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد اثر مناسبی در پی نخواهد داشت.

بعضی بیماری ها نظیر لیکن پلان، پسوریازیس و بیماری برص یا ویتلیگو: در این دسته از بیماران احتمال پیدایش و مشاهده ی ضایعات پوستی در محل استفاده از لیزر درمانی وجود دارد.

وجود سابقه ی بیماری تبخال مکرر و به دفعات: در این دسته از بیماران که در آن ها سابقه بیماری تبخال به دفعات وجود دارد، توصیه می شود از 24 ساعت قبل از لیزر درمانی تا یک هفته ی بعد، بایستی از دارو های ضد تبخال هم چون آسایکلوویر استفاده شود.

وجود سابقه ی عفونت های فعال گوناگون همچون جوش های چرکی: در صورتی که بیمار مورد درمان، جوش های چرکی و یا هر نوع کانون عفونی دیگری در محل لیزر موی خود داشته باشد بایستی تا هنگام درمان کامل آن عفونت، استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد به تعویق بیفتد.

استفاده از روش های گوناگون برنزه شدن و یا برنزه بودن (tanning): این موضوع را به یاد داشته باشید فرد مورد درمان چنانچه به هر روشی باعث برنزه شدن پوست خود شود، اعم از راه های گوناگونی چون آفتاب گرفتن و یا سولاریوم، احتمال بروز سوختگی های پوستی و همچنین ایجاد و بروز لک به دنبال استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد بسیار زیاد و چشمگیر خواهد بود. به شما توصیه می کنیم در این بیماران بهتر و مناسب است استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد تا زمان از بین رفتن کامل رنگ، به تعویق بیفتد. به یاد داشته باشید بهتر است در این مدت شخص بیمار از ترکیبات ضد آفتاب و ضد لک استفاده نماید.

وجود هرگونه خال، کک و مک و یا تاتو در محل مورد درمان با استفاده از روش لیزر موهای زائد : به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده از روش درمانی لیزر، شخص بیمار و مورد درمان را از این موضوع مطلع نمایید که روش درمانی لیزر می تواند سبب کم رنگ شدن این موارد بر روی پوست اش شود و این مسیله را حتما به بیمار گوشزد و تذکر دهید.

مصرف ترکیب ایزوترتینویین (ایزوترتینویین نوعی ترکیب vita همچون ترکیب راکوتان است که به طور معمول برای درمان جوش های مقاوم و سرسخت به کار گرفته می شود.): چنانچه بیمار مورد درمان از این داروی ترکیبی استفاده نماید بایستی استفاده از روش درمانی لیزر برای موهای زائد را حداقل 6 ماه به تعویق انداخت! زیرا این داروی ترکیبی سبب حساس شدن شدید پوست شخص به نور لیزر شده و احتمال سوختگی و لک و همچنین اسکار را افزایش خواهد داد.

سابقه ی مصرف داروی های حاوی طلا: داروهای حاوی طلا معمولا در برخی از بیماران رماتیسمی مورد استفاده قرار می گیرد و به یاد داشته باشید در این دسته از بیماران نبایستی از روش درمانی لیزر استفاده شود.

وجود سابقه ی بیماری هایی چون لوپوس: بیماری هایی چون لوپوس، پوست شخص را به نور حساس می کند؛ بهتر است در این دسته از بیماران از روش درمانی لیزر موهای زائد استفاده نشود. با این وجود که تابحال هیچ مدرک و گزارشی دال بر صدمه ی روش درمانی لیزر موهای زائد بدن به جنین به ثبت نرسیده است اما به شما توصیه می کنیم بهتر است در بیماران مورد درمان باردار استفاده از این روش درمانی را به تعویق بیندازیم.

در حالت کلی برای درمان موهای زائد بدن، چه تعداد جلسه ی درمانی مناسب و کافی است؟

به این سوال شما نمی توان پاسخی قطعی و بدون شک و تردید داد! زیرا برحسب شخص مورد درمان و نیز محل مورد درمان در روش درمانی لیزر موهای زائد بدن می تواند تعداد جلسات متفاوت و متغیر باشد. برای نمونه لیزر درمانی موهای زائد صورت معمولا بیشتر از ناحیه ی زیر بغل به طول می انجامد و در می توان گفت در کل به معمول و متوسط 3 الی 7 جلسه درمان به روش لیزر مورد نیاز می باشد؛ اما در نظر داشته باشید که دوره ی درمانی می تواند کمتر و یا بیشتر شود. برای نمونه در صورت وجود زمینه های اختلالات هورمونی در شخص مورد درمان، ممکن است طول دوره ی درمان به درازا بینجامد.

 

روش درمانی لیزر چه تاثیراتی بر موهای زائد افراد مورد درمان دارد؟

کاهش تعداد موهای زائد بدن

کاهش سرعت رشد موهای زائد بدن

نازک شدن و نیز کم شدن ضخامت موهای زائد بدن

کم رنگ تر شدن رنگ موهای زائد بدن که تمامی این اتفاقات می تواند سبب طبیعی شدن منظره ی محل درمان توسط لیزر درمانی شود.

آیا روش درمانی لیزر موهای زائد می تواند عوارضی برای سلامتی فرد داشته باشد؟

عوارضی همچون:

لک

سوختگی

عفونت

و همچنین آکنه و نیز فولکولیت

قبل از انجام عمل درمانی لیزر موهای زائد، بیمار بایستی چه آمادگی هایی داشته باشد؟

6 هفته قبل از انجام عمل درمانی لیزر موهای زائد : شخص بیمار و مورد درمان بایستی از کندن موهای زائد خود به وسیله ی الکترولیز و موم خودداری نماید اما می تواند از کرم های مناسب، استاندارد و موثر و همچنین روش تراشیدن استفاده نموده و بهره گیرد. برای بیمار مورد درمان، آفتاب گرفتن ممنوع می باشد و بایستی برای سلامتی و جلوگیری از بروز مشکلات پوستی از ترکیبات مناسب و استاندارد ضد آفتاب استفاده نماید. لازم به ذکر است افراد بیماری که که دارای پوست تیره تری می باشند بایستی از کرم های روشن کننده استاندارد و مناسب استفاده نمایند.

روز قبل از انجام عمل درمانی لیزر موهای زائد : شخص مورد درمان بایستی محل مورد درمان توسط لیزر درمانی به دقت بتراشد به صورتی که فقط و فقط 1 میلی متر از نوک موهای زائد از پوست بیرون بماند. چنانچه شخص بیمار سابقه ی ابتلا به بیماری واگیردار تبخال را دارد بایستی مصرف داروی آسایکلوویر را شروع نماید.

روز درمان توسط عمل درمانی لیزر موهای زائد : توصیه می شود برای 1 الی یک و نیم ساعت از کرم بی حس کننده ی مناسبی که حاوی پریلوکایین و لیدوکایین باشد، استفاده نمایید. چنانچه ناحیه ی مورد درمان توسط روش درمانی لیزر بزرگ باشد به شما توصیه می شود برای پیشگیری و جلوگیری از عوارض این داروها بهتر است از پماد استاندارد پیروکسیکام استفاده نمایید.

برای کاهش عوارض روش درمانی لیزر موهای زائد و نیز برای کاهش درد، از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

لازم به ذکر است برای کاهش درد، به جز استفاده از ترکیبات گوناگون ضد درد و نیز بی حس کننده های مختلف، در حین استفاده از روش لیزر موهای زائد از شیوه ها و روش های گوناگونی برای سرد کردن پوست محل درمان استفاده می شود. روش های سرد کردن محل مورد درمان عبارتند از استفاده از هوای سرد، استفاده از ژل سرد، استفاده از اسپری سرد کننده و نیز شیشه های سرد مس باشد. در میان روش های نام برده شده در بالا، روش استفاده از ژل سرد دارای کمترین تاثیر می باشد و در مقابل، استفاده از اسپری سرد کننده موثرترین روش کاهش درد و عارضه در محل مورد درمان با استفاده از روش درمانی لیزر می باشد.

در روش درمانی با استفاده از لیزر موهای زائد، بایستی فاصله ی جلسات درمانی از هم چقدر باشد؟

تعداد جلسات استفاده از روش درمانی لیزر موهای زائد به محل لیزر و محل درمان بستگی دارد و می تواند بین یک تا 2 ماه متغیر باشد. می توان گفت بهترین و ایده ال ترین معیار سنجش فاصله بین زمان جلسات لیزر درمانی، زمانی است که در آن تعداد قابل توجهی از موهای زاید دوباره دربیاید و رشد نماید. بیمار ایده آل بیماری است که دارای پوستی روشن باشد اما درمقابل مویی ضخیم و نیز مشکی داشته باشد؛ دارای هیچ گونه اختلالات هورمونی نباشد و فردی با انتظارات کاملا واقع گرایانه و متعادل باشد.

پس از انجام عمل درمانی لیزر موهای زائد، چه مراقبت های پزشکی برای بیمار بایستی در نظر گرفته شده و انجام شود؟

امکان دارد پس از انجام عمل درمانی لیزر موهای زائد، در محل مورد درمان قرمزی و ورم وجود داشته باشد که شما می توانید با گذاشتن یخ در محل مورد نظر، سبب کاهش آن ورم و قرمزی شوید. معمولا پس از انجام عمل درمانی لیزر موهای زائد، نیازی به استفاده از مسکن احساس نمی شود. گاهی در بعضی افراد ممکن است در اطراف ریشه ی موها دلمه هایی ایجاد شود که این اتفاق معمولا 7 الی 10 روز به طول خواهد انجامید؛ در این موارد شخص مورد درمان می تواند از پماد های آنتیبیوتیک استفاده نماید تا دلمه های ایجاد شده، بریزند. بیمار پس از عمل لیزر موهای زائد بایستی از نور آفتاب پرهیز و خودداری نماید زیرا به ویژه در افراد دارای پوست تیره ممکن است 2 الی 3 ماه طول بکشد تا اثر برنزه ی پوست از بین برود و این اتفاق می تواند طول دوره ی درمان شخص را به تاخیر بیندازد. به این موضوع توجه داشته باشید در برخی از بیماران که سابقه ی عوارض استفاده از روش درمانی لیزر مو وجود دارد و یا به دلایلی احتمال بروز عوارض در آن ها بیشتر به چشم می خورد، می توان از تست قبل از عمل استفاده نمود. در این شرایط و وضعیت بیمار مورد نظر، در ابتدا یک نقطه از بدن خود را لیزر می نماید و سپس یه هفته ی بعد دوباره ویزیت می شود؛ چنانچه شخص مشکلی نداشته باشد و عارضه ای در وی بوجود نیامده باشد می توان درمان را با اطمینان کامل آغاز نمود.

شنبه 15/8/1395 - 21:45
آرایشی و زیبایی


میکرودرم ابریژن

در ابتدای این مقاله بایستی روش میکرودرم ابریژن را توضیح و مشخص نماییم؛ روش میکرودرم ابریژن یا میکرودرم ابریشن روشی است که در آن کل پوست فرد را در معرض تماس و برخورد با یک ماده ی معدنی بی ضرر و بی خطر (پودر اکسید آلومینیوم) قرار می دهند. پودر بی ضرر اکسید آلومینیوم به دلیل داشتن کریستال هایی ریز و خرد باعث می شود تا پوست بدن ساییده شده و بافت های مرده ی موجود بر روی پوست از بین برود و عمل ترمیم بافت پوست فعال شود. به یاد داشته باشید از بین بردن بافت های مرده و نیز ضخامت پوست باعث بهتر شدن انجام تبادلات فیزیولوژیک پوست و نیز تحریک بیشتر قابلیت کلاژن سازی پوست بدن برای تقویت فرآیند قوام پوست، همراه با تحریک فیبروپلاست های پوستی و نیز در هم شکستن مقاومت موجود در پوست برای همکاری بهتر و سازنده با دیگر درمان های موجود دارویی برای پوست و نیز عملکرد موثر تر دارو ها برای تقویت پوست بدن فرد می شود. در این روش، پودر بی ضرر اکسید آلومینیوم به وسیله ی دستگاهی مخصوص بر روی پوست صورت فرد پاشیده و پخش می شود و سپس دوباره از روی پوسن جمع آوری و مکیده می شود. انجام این عمل بر روی پوس صورت، هیچ درد و ناراحتی ندارد و عارضه ی جانبی خاصی نیز نخواهد داشت؛ فقط ممکن است در برخی از افراد تا مدت یک روز، قرمزی مختصری بر روی پوست فرد دیده شود که این عارضه نیز بعد از آن رفع خواهد شد و مشکل خاصی سلامت فرد را تهدید نخواهد کرد. برای انجام این روش درمان پوستی، به آمادگی خاص قبلی نیازی نمی باشد و همچنین ضمن انجام درمان، ناراحتی و درد خاصی برای فرد وجود نخواهد داشت و بعد از انجام درمان و عمل نیز، فرد نیاز به استراحت ندارد و حتی فرد می تواند برای انجام کارها، به محل کار خود نیز مراجعه نماید. روش میکرودرم ابریژن یا میکرودرم ابریشن را می توان علاوه بر انجام بر روی پوست صورت، برای اصلاح و درمان ضایعات و ناراحتی های گردن، پشت دست ها و نیز بازو ها و حتی برای افرادی که دارای پوست سیاه یا تیره هستند و نمی توانند لایه برداری شیمیایی انجام دهند، توصیه کرده و استفاده نمود. روش میکرودرم ابریژن روشب کاملا بدون درد و ناراحتی است و حتی نیازی به استفاده از بی حس کننده های موضعی و یا بیهوشی ندارد و این درمان در مدت 15 تا 30 دقیقه انجام می پذیرد و به پایان میرسد. می توان گفت مهمترین و اصلی ترین مزیت و برتری روش میکرودرم ابریژن، کاملا بی عارضه و بی خطر بودن این روش درمانی است. روش میکرودرم ابریژن را می توان در فواصل زمانی کوتاه و معین انجام داد؛ حتی می توان از این روش درمانی، در پوست هایی با رنگ های مختلف و حتی بر روی پوست های بسیار تیره نیز استفاده کرده و از فواید این شیوه بهره گرفت.

روش میکرودرم ابریژن برای بهبود و درمان کدامین مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد؟

  1. برطرف کردن جای جوش بر روی صورت: می توان به صراحت گفت با استفاده از روش میکرودرم ابریژن می توان جای آکنه و نیز فرورفتگی های ناشی از جوش های صورت را رفع کرد. با استفاده از این روش و در طی جلسات لازم و معین، پوست صورت فرد صاف و کشیده می شود.
  2. انجام فرآیند جوان سازی پوست صورت: از روش میکرودرم ابریژن می توان برای درمان و برطرف کردن چروک های سطحی و کم عمق موجود بر روی پوست صورت بهره گرفت؛ برای این مورد، چندین جلسه ی درمانی معین به کار می رود. لازم به ذکر است می توان فواصل درمان و نیز زمان جلسات درمانی را طبق وضعیت بیمار معیین کرده و یا حتی تغییر داد.

فراموش نکنید چروک های بسیار عمیق موجود بر روی پوست صورت، با این روش درمان نمی شوند، ولی می توان گفت پس از چند جلسه درمان با این روش قوام کلی پوست بهبود یافته و پوست صورت فرد محکم تر و نیز شفاف تر می شود.

  1. برطرف سازی و رفع لک های ناشی از پیری و یا کبدی: به یاد داشته باشید لک های پیری ناشی از تابش نور آفتاب می باشد و در سنین بالا، معمولا در افرادی با رنگ پوست روشن دیده می شود. لازم به ذکر است لک های ناشی از پیری یا کبد با بهره گیری از روش میکرودرم ابریژن قابل درمان و برطرف شدن می باشد.
  2. برطرف سازی لک های حاملگی: می توان گفت مهمترین و اساسی ترین اثر روش درمانی میکرودرم ابریژن، محو کردن و یا کم رنگ کردن لک های ملاسما و یا حاملگی است؛ مخصوصا چنانچه شما همراه این روش درمانی، از دارو های لک بر استفاده نمایید. فراموش نکنید بایستی فقط تحت نظر پزشک متخصص از هرگونه دارو های لک بر استفاده نمایید.
  3. برطرف سازی جای جوش آبله مرغان (اسکار): معمولا اسکار های پوست صورت چندان عمیق نمی باشند و معمولا با توجه به نوع اسکار پوستی، محل آن و نیز عمق آن اسکار پوستی، چندین جلسه درمان هفتگی برای برطرف سازی جای آن با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن کافی است.
  4. کوچک سازی منافذ پوستی روی صورت: می توان گفت یکی از مشکلات عمده در خانو ها، منافذ باز پوست صورت آن ها می باشد. بعد از چندین جلسه ی درمانی با این روش، به دلیل محکم شدن پوست صورت و نیز بافت سازی پوست، منافذ پوستی موجود بر روی پوست صورت نیز کوچک تر می شوند.
  5. برطرف سازی خالکوبی و یا تاتو: می توان با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن، خالکوبی های سطحی پوست و نیز تاتو را درمان کرد و از بین برد.
  6. از بین بردن جوش های سر سیاه پوست و نیز تمیز کردن پوست صورت: جوش های سر سیاه، یکی از عمده مشکلات شایع در میان مردم است؛ می توان با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن این جوش های سر سیاه مزاحم را از بین برد. فراموش نکنید کم شدن میزان جوش خای سر سیاه پوستی به کاهش ضایعات ناشی از جوش های غرور جوانی نیز کمک شایان و وافری خواهد داشت.
  7. برطرف سازی و درمان ترک های پوستی: می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن برای درمان و برطرف سازی ترک های پوستی ناشی از زمان حاملگی، بلوغ و یا حتی چاقی نیز استفاده کرد. (البته این ترک ها، پاسخ مناسب و خوبی به این روش درمانی نمی دهند)
  8. برطرف سازی چروک گردن: می توان از روش درمانی میکرودرم ابریژن برای درمان و برطرف سازی چروک های موجود در ناحیه ی گردن فرد و همچنین دیگر ضایعات موجود در این ناحیه استفاده نمود.

به شما توصیه می کنیم پس از انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن، تا حد امکان در زیر نور شدید آفتاب قرار نگیرید و همچنین در صورت نیاز از کرم های ضد آفتاب مناسب و استاندارد به میزان کافی و مناسب استفاده نمایید.

شیوه ی انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن:

در ابتدا بایستی پوست فرد، کاملا تمیز شود و از چربی و آرایش نیز کاملا پاکیزه شود. سپس در مرحله ی بعدی این روش درمانی، سایش بر روی قسمت های مختلف پوست و همچنین در جهات مختلف البته بر حسب نوع پوست فرد و نیز ضایعه ی آن براساس نظر پزشک متخصص تعیین گردد. مدت زمان انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن، در حدود 15 تا 20 دقیقه می باشد. البته می توان این روش درمانی را هر دو هفته یکبار و یا حتی هر هفته یا هر ماه یک بار انجام داد. (تعیین زمان بندی این روش درمانی، بر اساس نظر پزشک متخصص و بسته به بیمار مشخص می شود.) تعداد جلسات انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن در افراد گوناگون، متفاوت است و می تواند تعداد این جلسات در حدود 8 تا 10 جلسه باشد. پس از به پایان رسیدن درمان، صورت فرد شسته و پاک می شود؛ همچنین یک کرم قابض برای مثال کرم کالامین یا اسید دوزنگ به محل سایش و درمان، مالیده می شود.

پس از انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن چه مراقبت هایی لازم است؟

به شما توصیه می کنیم در صورت امکان، در زیر نور شدید افتاب قرار نگیرید و یا حتی در صورت نیاز، از کرم های ضد آفتاب مناسب و استاندارد به میزان لازم و کافی استفاده نمایید. کشیدن لیف و همچنین ماساژ صورت ممنوع است؛ به هیچ وجه این کارها را انجام ندهید. به شما توصیه می کنیم به صورت مرتب و منظم از کرم های مرطوب کننده ی مناسب و استاندارد استفاده نمایید.

 

آیا روش میکرودرم ابریژن واقعا پوست صورت تان را جوان خواهد کرد؟

تصور کنید چند روز دیگر قرار است جشن ازدواج شما برگزار شود ولی شما از اینکه پوست تان شادابی و طراوت لازم را ندارد نگران و دلواپس هستید! به شما توصیه می کنیم خیلی زیاد بر روی ماسک های زیبایی که قرار است در آرایشگاه برای شادابی پوست شما استفاده نمایند حساب باز نکنید و چندان امیدوار نباشید! در این مطلب ما برای شما عزیزان پیشنهاد دیگری داریم و آن مراجعه به یک کلینیک پوست و زیبایی و انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن است؛ البته فراموش نکنید این روش درمانی بایستی زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام شود. امروزه می گویند با انجام روش درمانی میکرودرم ابریژن می توانید پیش از مهمانی ها و جشن های تان، صاحب پوستی تمیز، کشیده و روشن شوید و با اطمینان و اعتماد بالا در مهمانی های تان شرکت کنید. این روز ها بسیاری از آقایان و خانوم ها به کلینیک های پوست و مو مراجعه می کنند تا از روش درمانی جدیدی به نام میکرودرم ابریژن استفاده نمایند! بسیاری از افراد اعتقاد دارند که با بهره گیری از این سایش های سطحی پوست، پوست صورت شان بسیار شفاف تر، شاداب تر و نیز زنده تر خواهد شد و همچنین احساس خواهند کرد که پوست صورت شان نفس می کشد! در رابطه با روش های جوان سازی پوست و نیز روش درمانی میکرودرم ابریژن، ما با رییس مرکز پوست و سالک کشور، آقای دکتر نیلفروش زاده متخصص پوست و مو به گفت و گو و بحث نشسته ایم؛ با ما همراه باشید. آقای دکتر نیلفروش زاده، امروزه بسیاری از خانوم ها برای انجام جوان سازی پوست صورت شان، روش درمانی میکرودرم ابریژن را انتخاب می کنند؛ آیا این روش درمانی، روش جدیدی است؟ روش درمانی میکرودرم ابریژن برای اولین و نخستین بار در سال 1985 و در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت؛ سپس بعد از این اتفاق، این روش در بسیاری از کشور های اروپایی نیز به عنوان روشی موثر، کارآمد و بدون عارضه برای جوان سازی پوست مورد استفاده قرار گرفت. سپس با گذشت زمان، این روش جوان سازی در کشور های آمریکایی نیز استفاده شد. میکرودرم ابریژن

آیا روش درمانی میکرودرم ابریژن واقعا پوست صورت را جوان و شاداب می کند؟

در روش درمانی میکرودرم ابریژن، با استفاده از دستگاهی ویژه و خاص، نوعی کریستال خاص و بسیار ظریف را از جنس ماده ای بی ضرر به نام اکسید آلومینیوم همراه با فشاری تنظیم شده و نیز مناسب، با سطح پوست صورت فرد در تماس قرار می دهند و تراشی بسیار سطحی و نازک را در لایه های شاخی و فوقانی پوست ایجاد می نمایند. در حین این تراش سطحی، یک مکش نیز بر روی پوست صورت انجام می شود که این عمل باعث جمع شدن کریستال ها از روی سطح پوست صورت و نیز بهتر شدن جریان خون به منطقه ی درمان، فعال شدت سلول های فیبروپلاست پوست صورت و در نتیجه سبب طراوت و ترمیم پوست صورت و نیز محل آسیب می گردد. بسیاری از افراد از دارو های شیمیایی برای ترمیم و برطرف کردن جای جوش های صورت شان بهره می گیرند و معمولا در بسیاری از موارد نیز این دارو ها جواب درمانی مناسبی ندارند! آیا شما روش درمانی میکرودرم ابریژن را به آن ها پیشنهاد می دهید؟ بله؛ از روش درمانی میکرودرم ابریژن می توان برای ترمیم و برطرف کردن جای جوش ها استفاده کرد. جای آکنه و جوش بر روی پوست صورت، فرو رفتگی های ناشی از جوش های قبلی بر روی پوست با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن قابل برطرف سازی است. همچنین از روش میکرودرم ابریژن می توان برای درمان اسکار (جوشگاه) آکنه و همچنین آبله مرغان نیز استفاده نمود؛ البته به یاد داشته باشید اسکار ها و نیز جوشگاه های زخم نبایستی زیاد عمیق باشند و معمولا بر حسب نوع زخم و اسکار، محل آن و همچنین عمق آن اسکار به دو یا چند جلسه درمان هفتگی میکرودرم ابریژن نیاز می باشد. همچنین می توان برای ترمیم و برطرف سازی جوشگاه های ناشی از سوختگی نیز از روش درمانی میکرودرم ابریژن استفاده کرد.

امروزه بسیاری از خانوم ها به امید جوان سازی و شاداب سازی پوست شان به کلینیک های پوست و مو مراجعه می کنند! آیا در روش درمانی میکرودرم ابریژن، پوست فرد واقعا جوان و شاداب می شود؟

با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن، می توان برای درمان چروک های کم عمق و نیز سطحی پوست صورت استفاده نمود؛ و معمولا بین دو تا چند جلسه برای درمان با این شیوه، زمان نیاز است. البته بایستی یادآور شد که فواصل درمان را معمولا بر حسب وضعیت فرد بیمار معین و در صورت نیاز تغییر می دهند؛ لازم به ذکر است می توان هفته ای یک بار تا دو هفته ای یکبار را در فواصل دوره ی درمانی اضافه نمود. فراموش نکنید با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن، نمی توان چروک های بسیار عمیق را درمان نمود ولی در کل پوست صورت فرد بعد از چندین جلسه ی درمانی بهتر و سالم تر خواهد شد و نیز فرد پوست محکم تر و نیز شفاف تری خواهد داشت. به این دلیل که در این روش درمانی عمل سایش پوست سطحی است، تغییری در رنگ پوست فرد و نیز جوشگاه نیز دیده نمی شود! به یاد داشته باشید می توان همراه با این روش درمانی، از لیزر های جوان سازی پوست بدون زخم نیز استفاده نمود که در نتیجه، درمان نیز بهتر و موثر خواهد بود.

آیا روش درمانی میکرودرم ابریژن، در درمان و برطرف سازی لک های پیری و نیز حاملگی موثر است؟

در ابتدا باید بیان کنیم که لک های پیری مربوط به نور شدید آفتاب می باشد که معمولا در سنین بالا و نیز در پوست های روشن این اتفاق دیده می شود. لازم به ذکر است اینگونه لک های پوستی با روش درمانی میکرودرم ابریژن قابل درمان و برطرف سازی هستند. می توان گفت مهمترین و اصلی ترین اثر روش درمانی میکرودرم ابریژن محو کردن و یا کم رنگ کردن لک های دوران حاملگی است؛ به ویژه چنانچه هم زمان با این روش درمانی، از دارو های لک بر نیز استفاده نمایید. بر اساس بررسی ها و پژوهش های اخیر که بر روی روش درمانی میکرودرم ابریژن انجام شده است، می توان گفت پس از یک جلسه ی درمانی با این روش، افزایش 20 برابری نفوذ و جذب ویتاین C را شاهد بوده ایم. لازم به ذکر است اثر روش درمانی میکرودرم ابریژن در مقایسه با اثر لک هایی که قبلا با درمان های ضد لک بهبود و برطرف نشده اند، مشهود تر می باشد. فراموش نکنید از روش درمانی میکرودرم ابریژن می توان برای درمان ترک های پوستی ناشی از زمان حاملگی، بلوغ و یا چاقی نیز استفاده کرد؛ البته لازم به ذکر است که این ترک ها به این روش درمانی پاسخ مناسب و قابل قبولی نداده اند!

گاهی اوقات بر روی پوست صورت بعضی از آقایان و خانوم ها، ترک ها و یا منافذ پوستی بزرگی وجود دارد، آیا می توان با روش درمانی میکرودرم ابریژن این موارد را درمان و برطرف نمود؟

می توان گفت یکی از عمده مشکلات برخی از آقایان و خانوم ها، باز شدن منافذ پوستی صورت شان می باشد. یکی از روش های موثر و مفید در درمان این مشکل، استفاده و بهره گیری از روش درمانی میکرودرم ابریژن است. پس از گذشت چند جلسه ی درمانی با روش درمانی میکرودرم ابریژن، به دلیل محکم شدن بافت پوست صورت و نیز بافت سازی پوست، منافذ پوست صورت نیز کوچک تر می شوند. به عنوان یکی از کاربرد های مفید روش درمانی میکرودرم ابریژن می توان برطرف کردن جای خالکوبی و تاتو و درمان آن ها را نیز نام برد. با این روش درمانی می توان خالکوبی های سطحی پوست را به راحتی درمان کرد و یا حتی همراه با استفاده از این روش درمانی، می توان از لیزر هایی خاص نیز بهره گرفت تا بدین طریق بتوان تاتو های بد فرم شده و بد رنگ شده را پاک سازی نمود.

میکرودرم

شیوه ی کار در روش درمانی میکرودرم ابریژن چگونه است؟

در این روش درمانی، در ابتدا پوست صورت و محل درمان را پاکیزه و تمیز می نمایند و آن قسمت را از چربی و آرایش کاملا پاک می نمایند. سپس بر حسب نظر و صلاحدید پزشک متخصص پوست و مو به مدت لازم و بر حسب نوع و شرایط پوست و همچنین وضعیت ضایعه ی پوستی فرد، سایش و درمان بر روی قسمت های متعدد و مشخص و نیز در جهات گوناگون انجام می پذیرد. لازم به ذکر اسن زمان لازم برای درمان در ضایعات پوست صورت 20 تا 30 دقیقه و در ناحیه ی گردن، 20 دقیقه است. پس از پایان یافتن فرآیند درمان، صورت فرد پاک سازی شده و نیز شسته می شود؛ سپس یک کرم قابض برای نمونه کرم کالامین و یا اکسید دوزنگ به محل درمان مالیده می شود. لازم به ذکر است به جز استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب و استاندارد، درمان خاص دیگری مورد نیاز نیست و این روش نیز تنها برای افرادی که بیرون از منزل کار می کنند، پیشنهاد می شود. همچنین فراموش نکنید تعداد جلسات درمانی بر حسب تمایل و خواسته ی بیمار، قابل تغییر می باشد.  

شنبه 15/8/1395 - 21:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته