• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1289روز قبل
ایرانگردی

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 از جمع آوری روزانه 12 تن پسماند خشک از شهرکها و مجتمع های مسکونی منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مهندس حکمتی پور با اعلام مطلب فوق افزود: اداره مدیریت پسماند منطقه در راستای تحقق آسمان آبی زمین پاک و ضرورت جلب مشاركت شهروندان در طرح تفكیك پسماند از  مبداء، با توجه به سكونت تعداد كثیری از شهروندان در شهرك ها و مجتمع های مسكونی بزرگ و اهمیت برقراری شیوه های صحیح و بهینه مدیریت پسماند؛ آموزش در این مجتمع ها را در اولویت کاری قرار داده است.
وی افزود: در این راستا با برگزاری جلسات با هیئت امنا و مدیران، ساکنین و سرایدران شهرک ها و مجتمع های مسکونی و همچنین توزیع 1044 مخزن مخصوص پسماند خشک و تعیین روز مشخص جهت جمع آوری پسماندهای تولیدی توسط خودروی ملودی اقدام می شود که ماحصل آن جمع آوری  روزانه 12 تن پسماند از این شهرکها است.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یادآور شد: در حال حاضر این طرح در شهرکهای شاهد، بروجردی، امامت، خاورشهر و مجتمع های مسکونی نصر و مبعث منطقه اجرا می شود.
دوشنبه 17/8/1395 - 13:52
ایرانگردی

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 از برگزاری برنامه های آموزشی و پیشگیرانه همزمان با هفته ملی دیابت و اجرای تست قندخون در 12 مرکز در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، امیر قاسمی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهمیت مقوله حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان به عنوان یکی از دغدغه های مدیریت شهری گفت: ویژه برنامه های سلامت محور و پیشگیرانه به مناسبت روز ملی دیابت با رویکرد ارایه خدمات اجتماعی سلامت محور، آموزش همگانی، فرهنگ سازی‌ و اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از بیماری دیابت برگزار می شود.

وی افزود: طی هفته ملی دیابت که با شعار "چشم ها به دیابت" نامگذاری شده است اداره سلامت منطقه برنامه های مختلفی را با تاکید بر بهره‌گیری از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله ای و مشارکت نواحی سه گانه و خانه های سلامت پیش‌بینی کرده و تدارک دیده است.

قاسمی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه ها با استفاده از تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب خاطر نشان کرد: در روز 19 آبان ماه 12 مرکز تست قندخون از ساعت 8 صبح در خانه های سلامت ده گانه، ساختمان ستادی و مجتمع شهید غنی پور برپا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به استمرار برنامه ها تا 28 آبان تصریح کرد: از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این هفته می توان به اجرای طرح غربالگری دیابت در سراهای محلات دهگانه، بوستان های منتخب محلات، سازمان بازنشستگی، منابع انسانی، ساختمان شهرداری منطقه 10 و مجتمع شهید غنی پور، برگزاری کلاس های آموزشی متناسب با روز شمار این هفته، برگزاری ویزیت رایگان ویژه افراد دیابتی، برگزاری مشاوره رایگان ویژه اعضای کانون دیابت برگزاری همایش در نواحی با موضوعات پیشگیری از دیابت و انواع دیابت، برگزاری همایش در مجتمع شهید غنی پور ویژه اعضای کانون دیابت برای ارتقا آگاهی از راه های پیشگیری از دیابت و عوارض آن، برگزاری پیاده روی نمادین در محلات دهگانه به همراه تقدیر از دبیران کانون ها اشاره کرد.
دوشنبه 17/8/1395 - 13:49
ایرانگردی

شهردار منطقه 20 از تشکیل شناسنامه سلامت برای بیش از 2700 نفر از افراد کم برخوردار این منطقه جنوبی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: به منظور رسیدگی به افراد کم برخوردار و ارتقاء سلامت خانواده های ساکن در این محلات، طرح پایش سلامت برای 2 هزار و 765 نفر به صورت رایگان انجام شد.

صفوی به اهمیت طرح های سلامت محور اشاره کرد و افزود: علاوه بر سنجش سلامت که در قالب غربالگری قند خون، کنترل فشار خون و ویزیت رایگان پزشک انجام شده، شناسنامه سلامت نیز برای خانواده های کم برخوردار تشکیل شده است تا زمینه پیگیری روند موضوعات سلامت محور آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های متنوعی با هدف فقرزدایی در محله های حاشیه ای این منطقه جنوبی در حال اجراست، افزود: آموزش و مشاوره های فردی در زمینه های روانشناسی، تغذیه، تحصیلی واهداء بسته های حمایتی و فراهم آوردن زمینه های شغلی  از دیگر اقداماتی است که برای این اقشار انجام می شود.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: با شکل گیری خانه های جهاد و مجمع خیرین در سراهای محله، افراد کم برخوردار محله های بیست گانه این منطقه به خوبی شناسایی شده اند و رسیدگی به این خانواده ها از طریق کمک خیرین و افراد نیکوکار در حال اجراست.

 

 

دوشنبه 17/8/1395 - 13:45
تاریخ

 

 

در تقویم رسمی کشور ، هفتم صفر به عنوان روز میلاد امام هفتم امام موسی کاظم(ع) اعلام شده، در حالی که بر اساس قول صحیح این روز مصادف با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که اصلاح تقویم ضروری است.

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگار مهر، شیعیان از گذشته های دور هفتمین روز از ماه صفر را برای شهادت امام مجتبی (ع) عزادار بودند و در حوزه علمیه هزار ساله نجف نیز به احترام این روز؛ دروس تعطیل می‌شد و شیعیان برای شهادت امام دوم خود به عزاداری می‌پرداختند.

در وقوع شهادت سبط اکبر پیامبر(ص) در ماه صفر، بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد و برای روز شهادت امام مجتبی(ع) علمای شیعه سه نقل را ذکر کرده‌اند.

سه قول علمای شیعه در خصوص روز شهادت امام مجتبی(ع)

یکی از این اقوال روز آخر ماه صفر که قائل آن مرحوم شیخ کلینی است؛ که این قول را تنها ایشان ذکر کرده و قول منفردی است که با تمام وجاهت و بزرگی وی، هیچ یک از علمای شیعه تا این زمان از او تبعیت نکرده اند.

قول دوم روز ۲۸ صفر است که اولین قائل آن شیخ مفید در کتاب (مسارّ الشیعه) است و این  در حالی است که خود شیخ مفید در کتاب دیگرش بنام (الارشاد) از ذکراین روز به عنوان روز شهادت امام مجتبی (ع) خودداری و تنهابه ذکر ماه صفر اکتفا کرده است.

دومین قائل به این قول شیخ طوسی در کتاب (تهذیب الاحکام) است که البته قول بیست و هشتم صفر از سوی برخی مثل شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب مازندرانی نیز  مورد تأیید قرار گرفته است.

اما قول سوم که هفتم صفر را سالروز شهادت امام مجتبی (ع) ذکر کرده‌اند مشهور تر است که یکی از کسانی که قائل بود شهادت سبط اکبر پیامبر(ص) در هفتم ماه صفر واقع شده، شهید اول است و مرحوم کفعمی نیز یکی دیگر از کسانی که قائل به شهادت امام حسن مجتبی (ع) در هفتم ماه صفر شده،   که این  محدث کبیر در کتاب شریف (مصباح) خود بدان اشاره کرده است.

یکی دیگر از بزرگانی که قائل به شهادت امام حسن مجتبی (ع) در هفتم صفر است مرحوم علامه شیخ حسین والد مکرم شیخ بهایی در کتاب (وصول الاخبار الی اصول الاخبار) و همچنین شیخ بهایی و مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء و برخی دیگر از اعاظم فقها هستند.

سنت  علمای شیعه  در خصوص سالروز شهادت امام حسن(ع)

سیره علمی علمای شیعه و سنت عملی آنها نیز این گونه بوده است که حضرات در روز هفتم ماه صفر، در کلیه بلاد شیعه اقامه عزا برای امام حسن (ع) می کردند؛ خصوصا این سنت در نجف اشرف و حوزه علمیه قم پس از ورود آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری به قم و تاسیس حوزه علیمه، دستور به تعطیلی بازار، حوزه علمیه و اقامة عزا کردند؛ و پس از ایشان این سنت سیره بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی و گلپایگانی که هر کدام در زمان خود مسئولیت حوزه را به عهده داشته  اند بوده است.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در تقویم ها هفت صفر هم ولادت امام هفتم (ع) و هم شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان شده اظهار داشت: در مورد ولادت پیامبراکرم (ص) که مهمترین شخصیت عالم است نیز بین علما اختلاف نظر وجود دارد.

وی بیان داشت:  مرحوم کلینی ولادت پیامبر(ص) را روز دوازدهم ربیع الاول می داند و اینکه در مورد شهادت ها و تولد ها اختلاف نظر وجود داشته باشد یک امر طبیعی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روایت معتبر داریم که ولادت امام هفتم(ع) در اواخر ذیحجه است، افزود: البته به یک قول نیز تولد ایشان هفتم صفر است.

وی ادامه داد: طبق نظر فقها و مراجع چون ما در ماه صفر قرار داریم و این ماه؛ زمان حزن و اندوه اهل بیت (ع) و اسارت آنها است، زیبنده جشن وشادی نیست.

مسئولان فرهنگی تقویم را بر اساس نظر علما اصلاح کنند

مسئول ستاد احیاگران شهادت امام مجتبی(ع)، از کسانی که مسئولیت کارهای فرهنگی و تبلیغی دارند درخواست کرد با استفاده از نظر مراجع تقویم را اصلاح کنند و ولادت امام موسی کاظم(ع) را به قول صحیح آن که اواخر ذیحجه است انتقال دهند.

کارشناس برنامه به سمت خدا در رسانه ملی، با بیان اینکه در این ماه صفر نمی توان حق تولد امام موسی کاظم (ع) را به خوبی ادا کرد افزود: در دوازده منبع از کتاب‌های معتبر ما، شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هفتم صفر است.

وی ادامه داد: طبق تحقیق مراجع و بزرگان قول معتبر تر از شهادت امام مجتبی (ع) مربوط به هفتم ماه صفر است.

حجت الاسلام فرحزاد، در ادامه با اشاره به سیره بزرگان در خصوص اینکه هفت صفر شهادت امام حسن مجتبی(ع) است افزود: از حدود هفتاد سال قبل، مرحوم حاج شیخ کریم حائری موسس حوزه علمیه ی قم بطور رسمی اعلام کردند که شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روز هفتم صفر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز روز هفتم صفر در قم بازار و دروس مراع عظام  تعطیل می شود گفت: در این روز  در منازل و دفاتر مراجع برای شهادت امام مجتبی (ع) مجلس عزاداری گرفته می شود و در کشورهای حوزه خلیج فارس همانند عراق، کویت و عربستان نیز این روز را برای شهادت امام مجتبی (ع) عزاداری می کنند.

دهه اول ماه صفر به نام امام حسن مجتبی (ع) ثبت شود

 وی عنوان کرد: با توجه به اینکه وفات پیامبراکرم (ص) نیز در روز بیست و هشت صفر است، شهادت امام حسن(ع) تحت الشعاع ایشان قرار می گیرد و چه خوب است که دهه ی اول ماه صفر به نام امام حسن مجتبی (ع) ثبت شود چرا که مظلومیت امام حسن (ع)  در میان پنج تن بی نظیر باشد.

حجت الاسلام فرحزاد، با اشاره به  عظمت شخصیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: همه ی عالم برای شهادت امام حسین (ع) اشک می ریزند؛ اما امام حسین (ع) برای غربت برادر خود گریه می کردند.

مسئول ستاد احیاگران شهادت امام مجتبی(ع)، افزود: روزی فردی نزد امام حسین(ع) آمد و خواست درخصوص امام حسن(ع) چیزی به ایشان بگوید که امام حسین (ع) فرمود؛ مراقب باش ایشان امام من است.

استاد حوزه علمیه قم، اضافه کرد: هیچگاه امام حسین(ع) در مقابل امام حسن مجتبی (ع) قدم برنداشت، خطبه نخواند و صحبت نکرد و امام حسن(ع) ده سال پیشوای امام حسین(ع) بودند.

حجت الاسلام فرحزاد، بیان داشت: امام حسین(ع) در زمانی که امام حسن (ع) در قید حیات بودند فرمودند؛ واخی خیرر منی یعنی برادرمن بهتر از من است.

غربت و مظلومیت امام مجتبی (ع) فوق العاده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غربت و مظلومیت امام مجتبی (ع) گفت: مظلومیت امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) تا حدی برای همگان مشخص است و امیرالمومنین(ع) اولین مظلوم عالم هستند اما همسری مانند حضرت فاطمه (س) داشتند، اما امام حسن(ع) آنقدر مظلوم هستند که با قاتل خود زیر یک سقف زندگی کردند و این مسئله را به هیچکس نگفتند.

حجت الاسلام فرحزاد، با بیان اینکه  امام حسین(ع) یاران بسیار باوفایی داشتند که درشب عاشورا فرمودند؛ من اصحاب و یارانی بهتراز شما سراغ ندارم افزود:  اما یاران امام حسن(ع) سجاده را از زیر پای ایشان کشیدند و قصد داشتند ایشان را به شهادت برسانند و آنها به معاویه نامه نوشتند و گفتند که هروقت بگویید؛ ما امام حسن(ع) را دست بسته تحویل شما  می دهیم و به همین دلایل  حضرت مجبور شدند صلح کنند.

صلح امام حسن(ع) اگر بالاتر از قیام امام حسین (ع) نباشد کمتر از آن نیست

وی با بیان اینکه  صلح امام حسن(ع) اگر بالاتر از قیام امام حسین (ع) نباشد کمتر از آن نیست بیان داشت: پیامبر فرمود؛ کسی که برای امام حسن (ع) اشک بریزد، کور وارد صحرای محشر نمی شود و کسی که دل او برای امام حسن (ع) غمگین شود روز قیامت شاد و مسرور خواهد بودو در روایت دیگر از پیامبر (ص) آمده است کسی که به زیارت قبر امام حسن (ع) برود پاهایش بر روی پل صراط نمی لرزد و به راحتی عبور کرده و به بهشت می رود.

وی با بیان اینکه خوب است که مراسم شهادت امام حسن(ع) را در روز هفتم صفر برگزار کرده و دل حضرت زهرا(س) و اهل بیت (ع) را شاد کنیم افزود: رسانه ها در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند و تبلیغ این امر می تواند اثر گذار باشد.

حجت الاسلام فرحزاد، عنون کرد: در اوایل انقلاب اسلامی اعتکاف در مسجد جامع قم با حضور کمتر از ۲۵ نفر برگزار می‌شد اما به برکت انقلاب و تبلیغ این سنت حسنه شاهدیم که مراسمات اعتکاف نه تنها در قم بلکه در همه کشور و با حضور صدها نفر از جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

برای زدودن غبار مظلومیت امام مجتبی (ع) دهه حسنیه را در ابتدای ماه صفر احیا کنیم

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه برای زدودن غبار مظلومیت و غربت امام مجتبی (ع) باید دهه حسنیه را در ابتدای ماه صفر احیا کنیم افزود: آیت الله سبحانی که از مورخین، محققین و متفکرین دنیای اسلام و تشییع هستند و در زمین تاریخ اسلام صاحب نظرند تاکید دارند که هفت صفر روز شهادت امام حسن (ع) است.

وی با گلایه از رسانه ها در خصوص کوتاهی در این زمینه ابراز داشت:مردم ما دوستدار اهل بیت (ع) هستند و باید غربت و مظلومیت امام حسن (ع) را در بین مردم جا بیندازیم که در این صورت مردم نیز استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام فرحزاد، تصریح کرد: غربت امام مجتبی (ع) فوق العاده است و امروز شاهدیم که میلیون ها نفر خود را برای رساندن به کربلا در روز اربعین آماده می کنند در حالی که مزار امام حسن (ع) در قبرستان بقیع بی زائر است.

نامه آیت الله سبحانی به رئیس وقت رسانه ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی

آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید که خود در زمینه مباحث تاریخی تبحر داشته و صاحب نظر است در نامه ای به رئیس وقت سازمان صدا وسیما و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص چگونگی عملکرد رسانه ملی در این روز  آورده است که روز هفتم ماه صفر طبق برخی روایات میلاد امام کاظم (ع) و طبق برخی روایات شهادت امام مجتبی (ع) است و انسان در این روز از یک نظر می خندد و از یک نظر می گرید؛ ولی باید حزن و اندوه را بر سرور و شادی مقدم داشت به جهات زیر؛

۱-ماه محرم و صفر ماه حزن و اندوه است و این ایجاب می کند که در طی این مدت آثار شادی در رسانه ها نباشد.

مردم عراق و مراجع آنجا روز هفتم صفر را روز شهادت امام مجتبی (ع) تلقی می کنند و ارتباط بین این دو کشور از نظر فرهنگی و دینی ایجاب می کند که رسانه ها هماهنگ باشند.

از زمان مرحوم آیت آلله حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم، روز هفتم صفر به عنوان روز شهادت امام مجتبی (ع) تلقی شده است، بازار قم تعطیل و در خانه آقایان مراجع، مجلس روضه برقرار است.

این جهات ایجاب می کند که شما هم روش را بر همین اساس قرار دهید ولی در عین حال از گفتن مناقب امام کاظم(ع) نیز خودداری نشود تا به گونه ای جمع بین الحقین گردد.

استفتاء از برخی مراجع معظم تقلید در خصوص هفتم صفر

نظر تعدادی از مراجع عظام تقلید در خصوص تکلیف شیعیان و خصوصا صدا و سیما در بر پایی عزاداری و یا جشن و سرور در روز هفت صفر که به نقلی ولادت امام کاظم (ع) و به نقل مشهورتر شهادت امام مجتبی (ع) است آمده است.

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

بسمه تعالی و له الحمد، در این که باید یک روز اختصاص به حضرت امام مجتبی (ع) داشته باشد تردیدی نیست و با توجه به اینکه روز ۲۸ صفر روز رحلت خاتم الانبیا (ص) هم هست و بدین لحاظ شهادت سبط اکبر (ع) تحت الشعاع قرار می گیرد، لذا خوب است که روز هفتم صفر را به این عنوان اختصاص دهند که مشهور هم همین است.

آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی

 محرم و صفر ماه های حزن بر سیدالشهداء و خاندان اهل بیت (ع) است و باید به مجالس عزاداری روضه خوانی بگذرد.

آیت الله العظمی بهجت

بسمه تعالی، مناسب است در جمع بین دو قول (مشهور) در روز هفتم صفر به شهادت سبط اکبر امام مجتبی (علیه الاف التحیطة والثناء) و تولد امام موسی کاظم (علیه السلام) ترتیب مجالس برای هر دو امام بزرگوار به اینکه مصائب امام دوم (ع) و مناقب امام هفتم (ع) را متذکر و یاداور باشند و همین احتیاط حاصل می شود.

 آیت الله العظمی وحید خراسانی

بسم الله الرحمن الرحیم، به آنچه فقیه محقق، موسس حوزه علمیه قدس سره فرموده اند، باید عمل شود.

 آیت الله العظمی سیستانی

بسمه تعالی، بزرگداشت شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (علیه السلام) و ترتیب مجالسی برای آن حضرت و ذکر مصائب و یادآوری مناقب آن امام از مصادیق تعظیم شعائر است.

 آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

برپائی مجلس میلاد ائمه (علیهم السلام) بسیار خوب و مناسب است اما چون هفتم صفر بنا بر بعضی اقوال مصادف با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) می باشد و از طرفی تمام ماه محرم و صفر ماههای حزن آل الله و کاروان داغدار و مصیبت زده حضرت سیدالشهداء (ع) است سزاوار است در این دوماه مجلس روضه وعزا برپا نموده و از مجالس جشن وسرور جدا اجتناب نمود. ان شاءالله مجمع مقدس شما عزیزان مورد توجه و عنایت خاصه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه قرار بگیرد و همه از منتظران امر فرج آن حضرت بوده باشید.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی

البته مشهور است طبق آنچه مرحوم کلینی (رحمة الله علیه) در کافی آورده است که شهادت آن حضرت در آخر ماه صفر است ولی با توجه به روایت دیگری که مربوط به هفتم ماه صفر است سزاوار است نسبت به آن روز نیز احترام رعایت شود. همیشه موفق باشید.

 آیت‌الله العظمی سید صادق روحانی

 باسمه جلت اسمائه، جماعتی از محققین و علما مانند شیخ مفید، شهید و کاشف‌الغطاء بعد از تحقیق، روز هفتم صفر را روز شهادت آن حضرت نوشته‌اند من هم موقعی‌که در این مورد تحقیق می‌کردم، تقریبا اطمینان به این پیدا کردم بنابراین مقتضای تعظیم شعائر، اقامه مجلس عزا، تعطیلی بازار، خروج دسته‌جات و عزاداری در این روز است، و وظیفه صدا و سیما بر پایی عزاداری است و تولد امام کاظم‌(علیه السلام) در این روز مانع نباید بشود.

 

آیت الله العظمی شبیری زنجانی

بسمه تعالی، عزاداری روز هفتم ماه صفر به عنوان سوگواری سبط (ع) و تعطیل بازار که سنت شیعیان بوده از شعائر دینی است که باید محفوظ بماند و با ذکر مناقب امام هفتم (ع) منافات ندارد .

دوشنبه 17/8/1395 - 11:8
آموزش و تحقيقات

یکی از فکس های پاناسونیک که از محبوبیت خاصی نزد کاربران برخوردار است فکس پاناسونیک kx-fp362 است.

این مدل فکس پاناسونیک دارای منشی تلفنی تمام دیجیتال است.

سرعت ارسال فکس kbps است. ظرفیت /  برگ تغذیه خودکار اسناد را دارد. دارای caller id و speaker phone است.

حافظه اختصاصی پیامگیر فکس پاناسونیک:

دستگاه شما دو حافظه اختصاصی برای پیامگیر دارد. تماس گیرندگان می توانند پیام خصوصی را در یکی از این حافظه ها برای شما ضبط کنند. فقط شخصی که رمز حافظه اختصاصی را بداند، می تواند به پیام های ذخیره شده در آن حافظه اختصاصی گوش کند. این قابلیت زمانی مورد نیاز خواهد شد که از این دستگاه به صورت مشترک با دیگران استفاده می کنید.

 برای استفاده از حافظه های اختصاصی:

 1- هنگامی که دستگاه در حالت TAD/FAXقراردارد،پیام اصلی خود را ضبط کنید.

2- با استفاده از برنامه پیام اصلی پیامگیر خود را با این مضمون ضبط کنید:"شما با شماره... تماس گرفته اید، در حال حاضر امکان پاسخگویی وچود ندارد.فاکس خود را ارسال کنید یا پس از شنیدن صدای بوق، پیام بگذارید. برای ضبط یک پیام خصوصی، دستگاه خود را روی حالت شماره گیری صوتی(تن) قرارداده و دکمه ستاره و پس از آن 1 یا 2 را فشار دهید.

3-در صورت نیاز یک پیام برای کسانی که وارد حافظه اختصاصی می شوند ضبط کنید.

4- در صورت نیاز رمز حافظه ها را تغییر دهید. برای حافظه 1 از کد #51 و برای حافظه 2 از کد #52 استفاده کنید.

5- دستگاه را در حالت TAD/FAXتنظیم کنید.

 روش ضبط پیام در حافظه اختصاصی:

برای اینکه تماس گیرندگان بتوانند در حافظه اختصاصی پیام ضبط کنند،با توجه به مطالب ذکر شده به آنها بگویید:

1- با شماره شما تماس بگیرند. پیام اصلی شما پخش خواهد شد.

2-دستگاه خود را در حالت شماره گیری صوتی(تن)قرار داده و * و پس از آن شماره حافظه (1 یا2) را فشار دهند.

3- پیام حافظه اختصاصی پخش خواهد شد. پس از شنیدن صدای بوق ، پیام خود را ضبط کنند.

**اگر تماس گیرندگان در مرحله 2 شماره حافظه را وارد نکنند(یا درست وارد نکنند) پیامشان در حافظه عادی ذخیره خواهد شد.

 

یک نمونه برای پیام حافظه اختصاصی:

"شما وارد حافظه اختصاصی((اسم شما)) شده اید. لطفا پس از شنیدن بوق پیام بگذارید".

روش ضبط پیام اصلی حافظه اختصاصی فکس پاناسونیک:

1- دکمه MENU را فشار دهید.

2- دکمه # و پس از آن دکمه 5 را فشار دهید.

3- برای حافظه اختصاصی یک، دکمه 5 یا برای حافظه اختصاصی دو، دکمه 6 را فشار دهید.

4- دکمه + یا - را به تعداد لازم فشار دهید تا RECORDظاهر شود.

5- دکمه SET را فشار دهید و در نزدیکی میکروفن پیام خود را ضبط کنید.

** صفحه نمایش زمان باقیمانده برای ضبط پیام را نشان خواهد داد.

6- پس از پایان پیام، دکمه STOP را فشار دهید.

* پیام ضبط شده پخش خواهد شد. با + یا - می توانید صدا را زیاد یا کم کنید.

7- دکمه MENU را فشا ردهید.

پخش کردن پیام اصلی موجود در حافظه اختصاصی فکس پاناسونیک:

1- دکمه MENU را فشار دهید. سپس دکمه # و پس از آن دکمه 5 را فشار دهید.

2- برای حافظه اختصاصی یک، دکمه 5 و برای حافظه اختصاصی دو، دکمه 6 را فشار دهید.

3- دکمه + یا - را به تعداد لازم فشار دهید تا CHECK ظاهر شود.

4- دکمه SET را فشار دهید.

*دستگاه پیام اصلی حافظه اختصاص را پخش خواهد کرد.

5- دکمه MENU را فشار دهید.

 پاک کردن پیام اصلی موجود در حافظه اختصاصی:

1- دکمه MENU را فشار دهید. سپس دکمه # و پس از آن دکمه 5 را فشار دهید.

2- برای حافظه اختصاصی یک، دکمه 5 و برای حافظه اختصاصی دو، دکمه 6 را فشار دهید.

3- دکمه + یا - را به تعداد لازم فشار دهید تا ERASE ظاهر شود.

4- دکمه SET را فشار دهید.

* پیام اصلی حافظه اختصاصی پاک خواهد شد.

5- دکمه MENU را فشار دهید.

پخش پیام های ضبط شده در حافظه اختصاصی:

 1- دکمه 8را دوبار فشار دهید.

2- + یا - را به تعداد لازم فشار دهید تا حافظه اختصاصی مورد نظر ظاهر شود.

3- PLAY MESSAGE را فشار دهید. اگر رمز ورود به حافظه را تنظیم کزده اید آنرا وارد نمایید.

**پیام های جدید ذخیره شده پخش خواهد شد و اگر پیام جدیدی ذخیره نشده باشد، کل پیام ها پخش خواهند شد.

4- برای پایان دادن به عمل پخش پیام، دکمه STOP را فشار دهید.

* برای تکرار یک پیام، پخش پیام بعدی ، توقف پخش، تنظیم سرعت پخش و پاک کردن پیام را ببینید.

...

 روش ضبط یک پیام شخصی در حافظه اختصاصی:

1- دکمه 8 را دوبار فشار دهید.

2- + یا - را به تعداد لازم فشار دهید تا حافظه اختصاصی مورد نظر ظاهر شود.

3- دکمه RECORD را فشار دهید. بوق بلندی پخش خواهد شد. پس از شنیدن بوق، پیام خود را ضبط کنید.

4- پس از اتمام پیام، دکمه STOP را فشار دهید.

پاک کردن پیام های موجود در حافظه اختصاصی فکس پاناسونیک:

 1- دکمه 8 را دوبار فشار دهید.

2- + یا - را به تعداد لازم فشار دهید تا حافظه اختصاصی مورد نظر ظاهر شود.

3- دکمه ERASE و پس از آن، دکمه SET را فشار دهید.

 فروش پاناسونیک،فروشpanasonic،نمایندگی پاناسونیک، نمایندگی panasonic، فروش گوشی پاناسونیک،فروش گوشی panasonic

 

دوشنبه 17/8/1395 - 10:28
سلامت و بهداشت جامعه
سن امید به زندگی نیز جنسیتی شده است. درست زمانی که زنان خود را حساس تر و آسیب پذیرتر از مردان می دانند، آمار و ارقام از افزایش سن امید به زندگی آنها نسبت به مردان خبر می دهد.
 
 
 
 
 
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، آمار و ارقام نشان از افزایش سن امید به زندگی در کشور می دهد. امیدی که در زنان نمود بیشتری نسبت به مردان پیدا کرده است. چرا که به طور کلی، دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی، افزایش شاخص های بهداشتی، پیشگیری از بسیاری از بیماری ها، افزایش مراقبت ها زیاد شده است و به طور خاص میزان سطح سواد در زنان افزایش یافته است.

**امید به زندگی، شاخص توسعه یافتگی


دکتر حسین حجت پناه، جامعه شناس و استاد دانشگاه د، امید به زندگی را یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در هر کشوری معرفی کرد و گفت: بر این اساس رسانه ها در برخی از کشورهای در حال توسعه سعی می کنند که بحث افزایش طول عمر و به عبارتی افزایش امید به زندگی را جزو دستاوردهای خود قرار دهند.


وی با اشاره به سرشماری سال 1390 که در آن متوسط سن امید به زندگی در زنان و مردان 73 سال اعلام شده است، کشور را دراین زمینه دچار تناقض هایی دانست و اضافه کرد: حدود سه سال بعد از این سرشماری سن امید به زندگی 75 سال اعلام شد و این افزایش طی مدت 2 سال با توجه به آمار فوتی ها همخوانی ندارد و دچار تناقص است.


این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت راستی آزمایی آمارهای امید به زندگی توسط متخصصین ادامه داد: به دلیل شرایط حاکم بر روند توسعه جهانی، امید به زندگی در دنیا در حال افزایش است و کشور ما نیز در این رهگذر و تغییراتی که ایجاد شده از یک سو و تغییر در سبک زندگی، بهبود شرایط بهداشتی، افزایش سطح آموزش و تحصیلات از سویی دیگر و مهمتر از همه افزایش آگاهی زنان سن امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است.


حجت پناه با بیان اینکه اولین سرشماری در ایران در سال 1335 انجام شد، گفت: پس از این سال و طبق قانون مقرر شد هر ده سال یک بار سرشماری تکرار شود اما در طی این مدت با توجه به اقتضای جامعه در برخی مواقع هر 5 سال یک بار تکرار شد و نتایجی در این زمینه به دست آمد.


این جامعه شناس با بیان این موضوع که به دلایل مختلفی عمر ایرانی ها در گذشته کمتر از امروز بوده است، اضافه کرد: یکی از آن دلایل مسایل مربوط به نرخ بالای مرگ و میر مادران و نوزادان در گذشته بوده است . این در شرایطی است که امروزه افزایش آگاهی به مباحث بهداشتی تا حدودی ما را به آمار کشورهای توسعه یافته نزدیک کرده است.از طرفی پیشرفت در سطح تغذیه عمومی نسبت به گذشته از لحاظ شناسایی مواد مورد نیاز بدن و تامین ویتامین ها ضروری بدن به خصوص دوران قبل از انقلاب را می توان از عوامل امید به زندگی و افزایش میانگین امید به زندگی برشمرد.


وی با اشاره به اینکه در موازات افزایش امید به زندگی با کاهش نرخ باروری مواجه هستیم، ادامه داد: با توجه به کاهش نرخ باروری در کشور در دهه های آینده جامعه جوان به جامعه ای سالمند تبدیل می شوند که باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد.


حجت پناه در این رابطه اضافه کرد: بر این اساس در سال 1420 متوسط تعداد سالمندان ایران از متوسط جهانی بیشتر خواهد شد بنابراین وقتی با افزایش سن امید به زندگی مواجه می شویم باید به پیامدهای آن توجه ویژه ای داشته باشیم.


او در این راستا به آمار موسسات بین المللی در خصوص افزایش سن امید به زندگی اشاره کرد و گفت: طبق این آمارها ایران رتبه 144 را در بین سایر کشورها به خود اختصاص داده است هرچند که بعضی از منابع داخلی رتبه 130 و یا 133 را جایگاه مناسبی برای ایران درنظر گرفته اند و از طرفی در سطح منطقه نیز رتبه 8 را به خود اختصاص داده ایم.

**تهرانی ها بیشتر عمر می کنند


حجت پناه با اعلام این موضوع که امید به زندگی در کشور ما به طور یکسان توزیع نشده است، ادامه داد: تهران به دلیل برخورداری از امکانات، زیرساخت ها ، سخت افزارها ، نرم افزارها و توجه بیشتر مردم به امور درمانی، بیشترین آمار امید به زندگی را به خود اختصاص داده است. بعد از پایتخت، گیلان درجایگاه بعدی قرار دارد و کمترین سن امید به زندگی متعلق به ساکنان سیستان و بلوچستان است. از سویی دیگر زنان از مردان بیشتر و ساکنین مناطق شهری از ساکنین مناطق روستایی نیز بیشتر عمر می کنند.


وی در این زمینه ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته و بر اساس اطلاعات فوق هرچه دسترسی به مناطق درمان و آگاهی بخشی بیشتر باشد امید به زندگی در آن منطقه افزایش می یابد و شاید صحت این تحقیق را بتوانیم در افزایش سن امید به زندگی در پایتخت کشور شاهد باشیم.


این جامعه شناس به شرایط جغرافیایی کشور و توزیع عادلانه تر امکانات و جمعیت اشاره کرد و گفت: شرایط جغرافیایی و تاریخی نیمه غربی کشور به گونه ای است که جمعیت بیشتری را به نسبت نیمه شرقی در خود جای داده است. توزیع جمعیت در صورتی موفق است که افراد با میل و رضایت خود به مکان مورد نظر، مهاجرت کنند نه با بخشنامه ها و دستوراتی از مقامات بالا، چرا که این نوع توزیع جمعیت تاثیرگذار نیست و توزیعی که بر اساس دافعه مبدا باشد موفق نیست .


حجت پناه ادامه داد: توزیع جمعیتی موفق وموثر باید بر اساس جاذبه مقصد صورت گیرد. بنابراین باید برای برخی از شهرها و شهرستانها امکانات، زیرساخت ها و سخت افزارهای مناسب برای جذب جمعیت فراهم شود تا توزیع بهتر جمعیت صورت گیرد.

**عمر زنان بیشتر از مردان است


حجت پناه با بیان اینکه بین سبک زندگی و کیفیت زندگی تفاوت وجود دارد به تعریف این دو مقوله پرداخت و گفت: سبک زندگی انتخاب راههای مختلف زندگی کردن از میان راههای گوناگون است و کیفیت زندگی که شاخص های متفاوتی دارد یک نوع طرز تفکر تلقی است که فرد چگونه زندگی اش را می گذراند و دو سطح خرد ( فردی و ذهنی ) و سطح کلان (اجتماعی و عینی ) می شود.


وی در ادامه این بحث و با اشاره به اینکه ساختار زیست شناسی زنان با مردان متفاوت است، اضافه کرد: وجدان جمعی، عرف و هنجارهای جامعه به گونه ای است که زنان کمتر از مردان به آلودگی های اجتماعی نظیر کشیدن سیگار، اعتیاد و یا مصرف مشروبات الکی گرفتار می شوند. از طرفی جامعه پذیری زنان به گونه ای است که مهارت های آنها را در برآورده کردن نیازهای خود بالا می برد و حتی آموزه های آنها حضورشان را در شرایط سخت، آسان می کند.

** دستگاههای مسوول دست به کار شوند


سیدحسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در دنیا گفت: شاخص امید به زندگی در ایران در چند سال اخیر روند صعودی داشته است و افزایش سطح خدمات بهداشتی و درمانی، افزایش سطح دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، دسترسی به اطلاعات و اخبار، بالا رفتن سواد تغذیه ای و تغییر سبک زندگی از جمله دلایل افزایش سن امید به زندگی در ایران است.


این مددکار اجتماعی با تاکید بر اینکه روند افزایش امید به زندگی سریع نیست اما نباید فراموش کنیم که جریان دارد، اضافه کرد: از آنجا که دوران سالمندی از 60 سال شروع می شود و افزایش سن امید به زندگی ، سالمندی را افزایش می دهد باید با مدیریت و برنامه ریزی درست برای این گروه از جاممه برنامه های مناسبی تدوین شود.

 

موسوی چلک در همین راستا گفت: بر این اساس ضروری است سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های لازم چه در تدوین و چه در اجرا صورت گیرد که یکی از مهمترین آنها فراهم کردن امکانات بهداشتی و معیشتی برای سالمندان است تا مشکلات آنها در دوران سالمندی کاهش یابد. 

دوشنبه 17/8/1395 - 10:8
سلامت و بهداشت جامعه
رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: استفاده از عصاره دارچین و سرکه سیب برای کنترل و تنظیم قند خون بسیار مفید است.
 
 
 
 
 
 
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: اگر مبتلا به دیابت و ناچار به استفاده از انسولین هستید، می توانید با در پیش گرفتن راهکارهای مفید تغذیه ای ، ورزش قند خون خود را تنظیم نمایید.

وی ورزش منظم و روزانه را از عوامل بسیار موثر در تنظیم خون دانست و بیان کرد: ورزش هایی چون شنا، بلندکردن وزنه، ایروبیک، پیاده روی تند، دوچرخه سواری و دویدن به طور روزانه می تواند علاوه بر تنظیم و کنترل قندخون به کاهش وزن و حفظ سلامتی کمک کند.
رییس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار داشت: مصرف کنترل شده کربوهیدرات (سیب زمینی ،نان و برنج) می تواند کمک شایانی به کاهش و کنترل سطح قند خون کند، زیرا کربوهیدرات در بدن به قند (عمدتا گلوکز) تبدیل شده و پس از آن انسولین قند را به داخل سلول ها راهنمایی می کند و اگر میزان مصرف کربوهیدرات در افراد دیابتی زیاد باشد، با افزایش قند خون با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
وی تصریح کرد: افرادی که با مشکل دیابت دست و پنجه نرم می کنند، می توانند با دریافت بیشتر فیبر غذایی(سبزیجات،میوه و حبوبات)، کنترل عوامل مداخله گر(کنترل مصرف کالری)، انتخاب مواد غذایی با شاخصه گلیسمی پایین، کنترل استرس، نظارت به موقع به قندخون، خواب باکیفیت و کافی، مصرف غذاهایی سرشار از کروم و منیزیم (زرده تخم مرغ، گوشت، ماهی، غلات، آجیل، فلفل سبز و موز)، قندخون خود را کنترل و تنظیم کنند.
عزیزی مصرف زیاد آب را از عوامل مهم حفظ قندخون در بدن دانست و گفت: در مواقع کم آبی بدن، هورمون وازوپرسین کبد را مجبور به تولید قند خون کرده و سطح آن را در بدن افزایش می دهد، بنابراین می توان با مصرف مناسب آب از این اتفاق جلوگیری کرد.
رییس انجمن صنایع غذایی ایران تصریح کرد: سرکه سیب تاثیر به سزایی در کاهش حساسیت به انسولین دارد که می توان با اضافه کردن آن به لیوان آب و مواد غذایی مصرفی مثل سالاد، قند خون را تنظیم کرد.
وی تاکید کرد: اثر معجزه آسای دارچین را می توان در کاهش حساسیت به انسولین، کندکردن تجزیه کربوهیدرات ها و کاهش 29 درصدی سطح قندخون مشاهده کرد.
عزیزی یادآور شد: با رعایت کردن موارد فوق و مراجعه به پزشک می توان از پیامدهای بیماری دیابت در امان بود و سلامت خود را حفظ کرد. 
دوشنبه 17/8/1395 - 10:7
سلامت و بهداشت جامعه
در کنار عواملی همچون آلودگی هوا و پاک نکردن آرایش صورت هنگام خواب، برخی مواد غذایی مثل کربوهیدرات‌های ساده، قندها و غذاهایی مثل پیتزا نیز می‌توانند عامل ایجاد چین و چروک پوست باشند.
 

 
 
 
 
به گزارش جام جم آنلاین ، اما براساس تحقیقات علمی، برخی مواد غذایی نیز روند پیرشدن را کند می‌کنند:

هندوانه

هندوانه سرشار از لیکوپن است؛‌ آنتی‌اکسیدانی قوی که با رادیکال‌های آزاد تخریب‌کننده سلول‌ها مقابله می‌کند. هندوانه همچنین می‌تواند به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل کند. مطالعات نشان می‌دهد، این ماده غذایی التهاب را کاهش می‌دهد، بنابراین میوه معجزه‌گر سلامت است.

انار

انار منبع غنی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان مقابله‌کننده با رادیکال‌های آزاد ایجاد‌کننده چین و چروک است. در یک مطالعه اثرات آب انار، عصاره و روغن آن بر تاثیرات مضر اشعه ماورای بنفش نور خورشید UVB بررسی و نشان داده شد، انار در هر سه حالت می‌تواند از تاثیرات زیانبار این اشعه بر پوست بکاهد. انار همچنین حاوی آنتوسیانین است که باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود.

فلفل دلمه

ماده غذایی طبیعی دیگر سرشار از ویتامین C، فلفل دلمه‌ای است. تحقیقات نشان می‌دهد، هر چقدر فلفل دلمه رسیده‌تر و رنگش روشن‌تر باشد، میزان ویتامین C آن نیز بیشتر است. با استفاده از این ماده غذایی در سالاد می‌توانید یک منبع غنی برای تولید کلاژن و محافظت در برابر خورشید داشته باشید.

روغن زیتون

اگر با رژیم غذایی مدیترانه‌ای آشنایی داشته باشید، می‌دانید بخش عمده آن را روغن زیتون تشکیل می‌دهد. این روغن مفید، تاثیرات ضد التهابی قوی بر پوست دارد. همچنین دو مطالعه‌ای که روی رژیم غذایی بزرگسالان صورت گرفت، نشان داد افرادی که در رژیم غذایی آنها به میزان زیادی چربی‌ اشباع نشده روغن زیتون وجود دارد، در برابر خورشید بهتر محافظت می‌شوند.

مطالعات دیگری که می‌گوید خوردن روغن زیتون به بهبود زخم در قربانیان سوختگی کمک می‌کند، حاکی از اهمیت این روغن برای سلامت پوست است.

سبزی‌های برگ‌دار

سبزی‌های برگ‌دار سرشار از ویتامین، مواد معدنی و همین‌طور آنتی‌اکسیدان قوی لوتئین هستند. این مواد به افزایش سطح آبرسانی به پوست کمک می‌کنند و چین و چروک‌ها را از بین می‌برند. طبق اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا خوردن دو تا سه وعده سبزیجات تیره در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. 
دوشنبه 17/8/1395 - 10:6
سلامت و بهداشت جامعه

 
اگر سرما خوردگی و سرفه به سراغتان آمده است می‌توانید با استفاده از یکی اعضای خانواده مرکبات به سرعت خود را درمان کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مفیدترین میوه‌های پاییزی گریپ فروت است که اثراتی منحصربفرد بر سلامت بدن می‌گذارد.
در طول قرن ها از این میوه پرخاصیت برای درمان انواع بیماری ها بویژه کاهش وزن استفاده شده است. درعصاره این میوه انواع مواد مفید از جمله آنتی اکسیدان های بسیار قوی وجود دارد که خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند باعث کاهش تمایل به خوردن مواد غذایی و لاغری شود.
همچنین خوردن گریپ فروت باعث کاهش و کنترل استرس، درمان عفونت های مجاری ادرار و جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می شود. علاوه بر خود میوه، آب و پالپ میوه، عصاره گریپ فروت نیز دارای خواص درمانی فراوان بوده و از آن در انواع محصولات آرایشی بهداشتی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست استفاده می شود. در عصاره این میوه ماده ای به نام لیمونن وجود دارد که می تواند تومورهای سرطانی را از بین ببرد و به محافظت از DNA و جلوگیری از آسیب سلول های بدن کمک کند.
این میوه جزو دسته مرکبات است و حاوی مقادیر فراوان ویتامین C است که می تواند از ابتلا به سرما خوردگی در فصول سرد سال جلوگیری کند.
عصاره گریپ فروت می تواند برای درمان گلو درد، عفونت های تنفسی، رفع خستگی و دردهای عضلانی و نیز کاهش علائم بیماری آرتریت روماتوئید به کار رود.
به عنوان یک سم زدا می توانید از خواص ناب میوه گریپ فروت استفاده کنید، زیرا دارای مواد موثر برای پاک کردن کبد از سموم و مواد زائد است، همچنین به خارج کردن مواد سمی از غدد لنفاوی بدن نیز کمک می کند.
با افزودن مقداری از عصاره گریپ فروت به آب آشامیدنی می توان از ورود بسیاری از باکتری های مرگبار از جمله E.coli و سالمونلا به بدن جلوگیری کرد، از این میوه همچنین می توان برای نابود کردن باکتری ها و انواع قارچ های پوستی نیز استفاده کرد، افزودن عصاره آن به مواد غذایی باعث مبارزه با رشد کپک و حفظ تازگی مواد غذایی می شود.
اگر در فصل زمستان دچار عفونت ریه و بینی می شوید از بخور آب گرم با عصاره گریپ فروت استفاده کنید زیرا می تواند باعث بازشدن مجاری تنفسی و نیز ضدعفونی سینوس ها شود.
و درنهایت این میوه دارای خواص نشاط بخشی و تسکین دهندگی درد است و می توانید چند قطره از عصاره آن را مخلوط با روغن نارگیل روی پنبه استریل ریخته و با آن موضع دردناک بر روی پوست بدن خود را ماساژ دهید تا مشکل درد آن برطرف شود.
 
دوشنبه 17/8/1395 - 10:4
سلامت و بهداشت جامعه

برای حفظ سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها، مصرف آدامس بدون قند توصیه می‌شود.

 

 

 

 به گزارش جام جم آنلاین ، به گفته متخصصان دندانپزشکی، مصرف آدامس‌های بدون قند، اولین قدم برای حفظ سلامت دندان‌هاست که در جلوگیری از پوسیدگی آنها موثر است.


اما ضروری است به نکات زیر در انتخاب آدامس توجه کنید:

ـ پیش از مصرف هر گونه آدامس از بدون قند بودن آن مطمئن شوید.

ـ از آدامس‌هایی استفاده کنید که حاوی شیرین‌کننده‌های آسپارتام، سوربیتول، مانیتول یا زایلیتول هستند و موجب پوسیدگی دندان نمی‌شوند.

ـ جویدن آدامس حتی نوع بدون قند آن را هرگز با شیوه‌های اصلی و روزانه شست‌وشوی دندان‌ها شامل مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان جایگزین نکنید.

 

دوشنبه 17/8/1395 - 10:2
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته