• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 0
زمان آخرین مطلب : 2776روز قبل
آلبوم تصاویر

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه 19/8/1395 - 9:45
سلامت و بهداشت جامعه

آیا هر فردی که به ظاهر چاق به نظر می ‌رسد، دچار بیماری‌ چاقی است؟ خیر. در اصل چاقی ناشی از بافت چربی است نه بافت عضلانی، بنابراین خیلی از افرادی که دارای بافت عضلانی پرورش یافته (به اصطلاح باد کرده) هستند، چاق نمی باشند.

 

 

 

 

 

در مورد چاقی باورهای نادرست دیگری نیز وجود دارد، برای مثال خیلی از افراد فکر می‌ کنند چاقی آنها به دلیل کم‌ کاری تیروئید است، اما واقعیت این است که کم‌ کاری تیروئید خفیف، هیچ ‌گونه تاثیری بر چاقی ندارد و در موارد شدید نیز در نهایت 2 تا 3 کیلو موجب چاقی می شود. بیماری ‌هایی که موجب چاقی می‌ شوند خیلی شایع نیستند.

یکی دیگر از باورهای غلط نیز این است که افراد لاغر چربی خون بالا ندارند، یا افراد چاق حتما چربی خون دارند. دلیل اصلی چاقی عدم تحرک بدنی است. وقتی کمترین مسافت را با خودروی شخصی خود طی می کنیم یا خرید خود را با پیک تحویل می گیریم، آن وقت باید انتظار چاقی افراد جامعه را داشته باشیم، بنابراین ممکن است زمینه‌های ژنتیکی موجب شوند که وزن ما افزایش یابد، ولی ما می‌ توانیم با در پیش گرفتن سبک زندگی صحیح، وزن خود را کنترل کنیم.

سرعت کاهش وزن استاندارد چه مقدار است؟
هر یک کیلو وزن بدن، حدود هشت هزار کالری دارد. توصیه ما این است که هر فردی در ماه، حدود 2 کیلو وزن کم کند، بنابراین رژیم ‌هایی که مبتنی بر کاهش 6 کیلو وزن در یک ماه هستند، استاندارد نیستند.

کاهش وزن دو بال دارد. یادمان باشد که رژیم لاغری گرفتن، فقط یک بال وزن کم کردن است و بال دیگر آن ورزش کردناست.

ورزش باید چگونه باشد تا همراه با رژیم گرفتن موجب دور شدن چربی‌ ها از بدن‌ ما شود؟
با ورزش کردن خالی، معجزه ای اتفاق نمی ‌افتد؛ برای مثال بسیاری از ما، بعد از نیم ساعت شنا کردن یک ساندویچ چرب می ‌خوریم و تمام رشته‌ هایی را که بافته ‌ایم پنبه می‌ کنیم، بنابراین بعد از ورزش باید غذای کم‌ کالری مانند سالاد بخوریم. دوچرخه ‌سواری و پیاده ‌روی با سرعتی متوسط یا تند، بهترین ورزش‌ها برای کم کردن وزن هستند.

ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن، ورزش ‌های هوازی و یا استقامتی هستند.

{توضیح کارشناس تغذیه تبیان: ورزش های هوازی، ورزش هایی هستند که دارای شدت کم و مدت زمان طولانی هستند، مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی سریع، بالا رفتن از پله. در این ورزش ها برای تامین انرژی، چربی های بدن می سوزند.}


در نهایت یادمان باشد هدف از رژیم غذایی این نیست که تبدیل به مانکن شویم، بلکه هدف از آن حفظ سلامت بدن است.
دکتر علیرضا استقامتی - فوق‌ تخصص غدد

وب سایت تبیان

 

 

چهارشنبه 19/8/1395 - 9:32
سلامت و بهداشت جامعه
به گفته محققان، مصرف پنیر لبنی به جای غذاهای دیگر مملو از سدیم از برخی تاثیرات سدیم بر سیستم قلب-عروق نظیر فشارخون بالا حفاظت می کند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافته اند که نقش حفاظتی پنیر به دلیل وجود ویژگی های آنتی اکسیدانی پروتئینهای لبنی پنیر است.

به گزارش آکاایران: لیسی الکساندر، سرپرست این پروژه تحقیقاتی، در این باره می گوید: «در توصیه های رژیمی بر محدودیت مصرف سدیم تاکید می شود اما داده های ما نشان می دهد که خوردن سدیم به شکل محصولات لبنی نظیر پنیر، ممکن است نقش حفاظتی داشته باشند. »

الکساندر در ادامه می افزاید: «ما متوجه شدیم افرادی که محصولات لبنی بیشتری مصرف می کنند معمولا فشارخون پایین تری دارند. »

داده ها نشان می دهد زمانیکه سدیم به شکل پنیر مصرف می شود تاثیرات منفی بر سلامت قلب و عروق ندارد، در صورتیکه این تاثیرات منفی در مورد سدیم موجود در منابع غیرلبنی وجود دارد.

از اینرو استدلال محققان این است که پروتئین ها و مواد مغذی موجود در پنیر ممکن است از عروق خونی در مقابل تاثیرات منفی و کوتاه مدت سدیم حفاظت نمایند. اگرچه هنوز نقش حفاظتی آن در بلندمدت مشخص نشده است.

در این مطالعه، تیم تحقیق به شرکت کنندگان در سه روز جداگانه پنیر لبنی، چوب شور یا پنیر سویا دادند. سپس تاثیر هر ماده خوراکی بر سیستم قلبی-عروقی را با استفاده از لیزر داپلر که نور ضعیف لیزر بر روی پوست است مقایسه کردند.

این نور لیزر، سلول های قرمز خون را که در عروق جریان داشته و از زیر پوست مشخص می شوند، منعکس می نمایند و به محققان این امکان را می دهند تا میزان گشادشدگی رگ ها را اندازه گیری کنند.

هدف این مطالعه، مقایسه تاثیر کوتاه مدت مصرف پنیر لبنی با مصرف سدیم موجود در منابع غیرلبنی بود.

 

 

 

 

 

یافته های تحقیق نشان می دهد زمانیکه شرکت کنندگان میزان بالای سدیم در پنیر را خوردند عملکرد عروق خونی بهتری در مقایسه با زمانی داشتند که میزان یکسان سدیم از منابع غیرلبنی که در این مورد چوب شور و پنیر سویا بود دریافت کردند.

به گفته تیم تحقیق، «ما می دانیم که وجود سلول های قرمز خون بیشتر به معنای جریان خون بیشتر و اتساع بیشتر عروق است. ما مشاهده کردیم افراد بعد از خوردن پنیر لبنی در مقایسه با خوردن چوب شور یا پنیر سویا، میزان گشادشدگی و اتساع عروق شان به دلیل نیتریک اکسید بیشتر بود. » 

چهارشنبه 19/8/1395 - 9:31
سلامت و بهداشت جامعه

, تمرین عضلات شکم, ناحیه ی پهلو و شکم, تمرینات اروبیک, دوچرخه سواری, پیاده روی تمرینات ورزشی برای لاغر کردن شکم و پهلو,فرم بخشیدن به شکم و پهلو ,تمرینات شکم و پهلو,چربی های شکم,حرکات شکم,تمرین عضلات شکم,ناحیه ی پهلو و شکم ,تمرینات اروبیک تمرینات ورزشی برای لاغر کردن شکم و پهلو

 روش سوزاندن چربی های شکم و کنار پهلو در چند هفته :

 


خواستن توانستن است . اگر واقعا میخواهید از شر چربی های شکم و

 چربی های پهلوها راحت شوید باید سختی بکشید اما این سختی فقط 

به مدت ۶ هفته خواهد بود پس از آن از داشتن شکم کتابی بدون گوشتهای نفرت انگیز پهلوها به

 خود افتخار میکنید . برای آب کردن شکم نه قرصی وجود دارد نه دعایی و نه

 جادویی . اگر هر سه کاری را که میگوییم انجام دهیم به خواسته ی خود می رسید

 و گرنه خیر.

 

 

 

 

 

شرط اول برنامه غذایی :

سرخ کردنی و روغن را به مدت ۶ هفته فراموش کنید.

از هر نوع مواد قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، سیب زمینی و… را در حد توان به حداقل

 رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.


شرط دوم انجام دادن  ورزش های هوازی :

 ورزشهای هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث

 از بین بردن چربی های بدن می شوند. ما در این برنامه ۶ هفته ای بیشتر نیازمند

 اثرات چربی سوزی آنها هستیم.

در این ۶ هفته کافی است شما حداقل هفته ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش

 های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از

 روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش

 دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش های هوازی به منظور چربی

 سوزی در این برنامه ۶ هفته ای می توان استفاده کرد ،اما

ورزش هایی که کارایی  بهتری برای چربی سوزی شما دارد عبارتند از :

پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام،تردمیل و دوچرخه ثابت.


شرط سوم تمرینات شکم :


هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام

 آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه

 ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان

 چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم نامیده مبشود.پس برای قوام گرفتن

 و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید :


الف -بالا آوردن پاها در حالت خوابیده :

در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که

 استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید.

 این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.


ب _انجام حرکت ورزشی دراز و نشست :

روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست هایتان پشت سر است، از کمر خم

 شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت

 را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.


ج _انجام حرکت ورزشی پا دوچرخه :

روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین

 باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این

 حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید. 


چهارشنبه 19/8/1395 - 9:29
سلامت و بهداشت جامعه

به گفته محققان ژاپنی چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) یا همان وضعیت اسکات در ورزش، بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است. البته در سال 1964 نیز اعلام شده بود که بهترین وضعیت نشستن روی توالت فرنگی، حالت چمباتمه زدن و جمع کردن ران ها به داخل شکم است.

 

 

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، بر اساس یافته های جدید محققان ژاپنی نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است که باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود. به گفته محققان چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است.

نشستن روی توالت فرنگی

هر روز به تعداد افرادی که از مشکلات گوارشی و یبوست شکایت می کنند افزوده می شود. تغذیه اکثر ما سرشار از قند، نمک و مواد چرب است که بدن برای هضم و دفع آنها دچار مشکل می شود. البته باید بدانید که نوع تغذیه تنها دلیل بروز چنین مشکلاتی نیست.

شاید باورتان نشود، اما نحوه نشستن روی توالت فرنگی که امروزه در کشور رواج زیادی دارد نیز باعث ایجاد و تشدید این مشکلات می شود و البته خطر برخی دیگر از بیماری ها را نیز افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر نحوه نشستن صحیح در توالت فرنگی بر سلامتی مان بیشتر آشنا کنیم.

خطا در نحوه نشستن

احتمالا شما هم در سایت ها و شبکه های اجتماعی در خصوص وضعیت نادرست نشستن روی توالت فرنگی، زیاد مطلب دیده و خوانده اید. در واقع به عقیده متخصصان وضعیت نشستن در حالت 90 درجه مناسب فیزیولوژی بدن ما نیست و این شیوه های مدرن می توانند برای بدن مشکل ساز شوند.

امروزه خیلی از خانه های قدیمی کوبیده شده و با معماری مدرن ساخته می شوند. به همین دلیل نیز در اکثر خانه ها توالت فرنگی استفاده می شود. خیلی از افراد نیز به دلیل زانودرد و مشکلات دیگر علاقه بیشتری به استفاده از این نوع توالت ها نشان می دهند. اما باید بدانید که این توالت های مدرن منشا بسیاری از مشکلات گوارشی است و مدل آنها باعث می شود که در حین استفاده در وضعیتی بنشینید که برای سلامتی مفید نیست. بر اساس یافته های محققان آلمانی نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود

واقعیت این است که نشستن روی توالت فرنگی که مانند نشستن روی صندلی است، یعنی قرار دادن پاها روی زمین و ایجاد زاویه 90 درجه بین باسن و بالاتنه (تصویر بالا) باعث فشار به رکتوم شده و مدفوع به سختی از روده عبور می کند و به بیرون دفع می شود.

نشستن با زاویه 90 درجه چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند؟

بر اساس یافته های جدید محققان ژاپنی، نشستن در حالت 90 درجه روی توالت فرنگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بدن شود، از قبیل:

- یبوست های مکرر
- تحریک مکرر رکتوم
- عفونت ادراری
- دردهای موضعی
- مشکلات متعدد زنانگی
- هموروئید یا بواسیر

بررسی های محققان میکروبیولوژیست آلمانی نیز این یافته را تایید می کند. بر اساس یافته های آنها نیز نشستن 90 درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود.

به عقیده این محققان نشستن 90 درجه، به جای تسریع روند دفع، باعث باعث طولانی شدن آن می شود. در واقع در این وضعیت، کانال مقعد که زمینه خروج مدفوع را فراهم می کند به خوبی باز نمی شود. در نتیجه روده به سختی و با سرعت کم تخلیه می شود.

روده ها ، چمباتمه زدن به جای نشستن

به گفته محققان ژاپنی چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) یا همان وضعیت اسکات در ورزش، بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است. البته در سال 1964 نیز اعلام شده بود که بهترین وضعیت نشستن روی توالت فرنگی، حالت چمباتمه زدن و جمع کردن ران ها به داخل شکم است.

توجه داشته باشید که در روش چمباتمه زدن، مشکل دفع مدفوع کاهش پیدا کرده و روده بزرگ در وضعیت بهتری قرار می گیرد. وضعیت چمباتمه زدن باعث کاهش فشار وارده به پرینه شده و فشار روی رگ های مقعد و رکتوم را کاهش می دهد. این وضعیت همچنین از بروز هموروئید، آپاندیسیت، التهاب روده و دیگر مشکلات مربوط به یبوست پیشگیری می کند. گفته می شود که قرار گرفتن در وضعیت نامناسب (نشستن 90 درجه) در هنگام دفع مدفوع می تواند خطر بروز سکته مغزی را نیز بالا ببرد. اگر مشکل زانودرد ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است.

البته اگر از مشکل یبوست رنج می برید، یادتان باشد که علاوه بر اصلاح وضعیت نشستن در توالت لازم است که از موادغذایی حاوی فیبر فراوان مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. کاهو و دیگر سبزیجات سبز رنگ و همچنین میوه های خشک مانند آلوخشک و غیره به دفع راحت کمک می کنند. توصیه می کنیم از مصرف عدس و دیگر میوه های خشک مانند برگه زردآلو نیز غافل نشوید.

بنابراین اگر مشکل زانودرد و غیره ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است. اما اگر به هر دلیلی مجبور هستید از توالت فرنگی استفاده کنید، بهتر است همیشه یک چهارپایه پلاستیکی کوچک زیر پاهایتان قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید تا بدن تان در زاویه 35 درجه (بین باسن و بالاتنه) قرار بگیرد. در این صورت بدن در وضعیت چمباتمه قرار می گیرد و روده و کلیه ها بدون درد و ناراحتی، کاملا تخلیه می شوند. 

چهارشنبه 19/8/1395 - 9:24
سلامت و بهداشت جامعه

مغز با افزایش سن پیر می‌شود، اما جوان نگهداشتن مغز کار زیاد سختی نیست و به مصرف قرص‌ها یا صرف هزینه زیاد نیاز ندارد.

 

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین ، کارشناسان به برخی باورهای نادرست و راه‌هایی برای این که بیشترین استفاده را از قشر خاکستری مغزتان ببرید اشاره می‌کنند.

نمی‌توان آلزایمر را متوقف کرد

علم پزشکی، درمانی برای آلزایمر شناسایی نکرده است اما محققان می‌گویند تغذیه مناسب، کاهش استرس، ارتباط با دیگران و تحریک مغز با فعالیت‌های جدید از سرعت این بیماری می‌کاهد. مطالعه دانشگاه راش شیکاگو نشان می‌دهد مصرف غذاهای مدیترانه ای، میوه و سبزیجات فراوان و کاهش مصرف گوشت و شیرینی جات خطر ابتلا به آلزایمر و دیگر اشکال بیماری زوال عقل را تا 53 درصد کاهش می‌دهد.

پیرشدن مغز اجتناب ناپذیر است

هرچند مغز با افزایش سن به طور طبیعی کوچک می‌شود، اما ورزش می‌تواند آن را سرحال نگه دارد. مطالعه محققان دانشگاه ایلینویز نشان داد مغز کسانی که سه بار درهفته به راه رفتن یا حرکات کششی می‌پردازند یک تا دو سال جوان‌تر می‌شود. محققان این مرکز می‌گویند ورزش منظم همچنین می‌تواند از میزان آمیلوئید، (پلاک‌های چسبنده‌ای را که در مغز بیماران آلزایمری یافت می‌شود) بکاهد.

حل جدول کلمات متقاطع مغز را تقویت می‌کند

انجام مکرر یک کار نمی‌تواند آن‌قدر چالش‌برانگیز باشد که اتصالات عصبی جدیدی ایجاد کرده و قدرت مغز را افزایش دهد، اما یادگیری یک چیز جدید این کار را می‌کند. محققان دانشگاه تگزاس می‌گویند یادگیری یک مهارت جدید مثل خیاطی یا یک زبان جدید دستاوردهای بسیار چشمگیری برای مغز دربرخواهد داشت.

بازی‌های فکری فرد را باهوش‌تر می‌کند؟

سال 2014، 70 نفر از محققان برجسته این ایده را که بازی‌های رایانه‌ای مرسوم آموزش مغز، قدرت ادراکی مغز را افزایش می‌دهد رد کردند. در مقابل، تعمق و گذراندن وقت با دوستان، راه‌های اثبات شده تقویت مغز است.

افزایش سن عقل را تضعیف می‌کند؟

مغز پیر، مزایای زیادی دارد. با افزایش سن، شبکه‌های فیبری که به سلول‌های عصبی اجازه تعامل با یکدیگر را می‌دهند زیادتر می‌شود در نتیجه افراد مسن بیشتر از جوان‌ترها از دو نیمکره مغز استفاده می‌کنند. یکپارچگی بیشتر دو نیمکره ظرفیت خلاقیت فرد را افزایش می‌دهد. مهارت‌ها، دانش و تجربیات افراد مسن نیز باعث عملکرد بهتر آنها نسبت به جوانان می‌شود. 

چهارشنبه 19/8/1395 - 9:23
مد و لباس

مدل های بستن شال گردن

مدل های بستن شال گردن ,آموزش بستن شال گردن زنانه دخترانه

شاید فکر کنید بستن شال گردن کار آسونی باشه، اما مهم اون مناسبتی هست که میخواین اونجا باشین و شال بپوشید
در این پست قصد داریم ۱۰ تا از بهترین روش های بستن شال گردن را بهتون آموزش بدیم
پس با ما همراه باشید  

 

۱- مدل بستن شال گردن تک حلقه ای مدرن

بستن شال گردن تک حلقه ای مدرن, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را جوری دور گردن بیندازید که یک طرف بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن تک حلقه ای مدرن, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

طرف بلند شال را دور گردن بپیچید

بستن شال گردن تک حلقه ای مدرن, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس انتهای شال را تنظیم کنید. انتهای دو طرف می توانند هم اندازه یا کوتاه و بلند باشند


۲- مدل بستن شال گردن گوش خرگوشی

بستن شال گردن گوش خرگوشی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که یک طرف کاملا بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن گوش خرگوشی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت بلند شال را گرفته و دو بار دور گردن بپیچید

بستن شال گردن گوش خرگوشی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس انتهای آن را گرفته و از زیر حلقه دوم رد کنید

بستن شال گردن گوش خرگوشی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

دو طرف شال را با هم گره ساده بزنید

بستن شال گردن گوش خرگوشی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

حلقه ها را روی گره بیندازید تا گره مخفی شود


۳- مدل بستن شال گردن یقه اسکی

بستن شال گردن یقه اسکی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که یک طرف کاملا بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن یقه اسکی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

انتهای بلند شال را گرفته و سه تا چهار بار دور گردن بپیچید

بستن شال گردن یقه اسکی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس دو طرف شال را به هم گره بزنید. اگر می خواهید دنباله اضافه بیرون نزند دو بار گره بزنید

بستن شال گردن یقه اسکی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

گره را زیر شال مخفی کنید


۴- مدل بستن شال گردن حلقه شل

بستن شال گردن حلقه شل, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که هر دو طرف شال به یک اندازه باشد

بستن شال گردن حلقه شل, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

انتهای دو طرف شال را به هم گره بزنید

بستن شال گردن حلقه شل, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

یک گره دیگر بزنید تا مطمئن شوید که گره باز نمی شود

بستن شال گردن حلقه شل, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس شال را به شکل عدد انگلیسی ۸ دربیاورید

بستن شال گردن حلقه شل, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

و به همان شکل دور گردن بیندازید


۵- مدل بستن شال گردن ساده و سریع

بستن شال گردن ساده و سریع, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که یک طرف بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن ساده و سریع, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس قسمت بلند را روی شانه بیندازید


۶- مدل بستن شال گردن اروپایی

بستن شال گردن اروپایی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را تا کنید

بستن شال گردن اروپایی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

و به همان شکل تا شده دور گردن بیندازید. قسمت انتهای شال باید بلندتر از آن قسمت تا شده شال باشد

بستن شال گردن اروپایی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

انتهای شال را از داخل قسمت تا شده رد کنید


۷- مدل بستن شال گردن هنرمندان

بستن شال گردن هنرمندان, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که یک طرف بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن هنرمندان, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت بلند را ۳ بار دور گردن بپیچید

بستن شال گردن هنرمندان, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

انتهای شال را از زیر سومین حلقه رد کنید و آویزان بماند

بستن شال گردن هنرمندان, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

انتهای طرف دیگر شال را گرفته و زیر حلقه سوم مخفی کنید


۸- مدل بستن شال گردن آبشاری

بستن شال گردن آبشاری, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که یک طرف کاملا بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن آبشاری, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت بلند شال را یک بار دور گردن بپیچید

بستن شال گردن آبشاری, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

انتهای شال را از یک گوشه در دست بگیرید

بستن شال گردن آبشاری, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس همان گوشه را زیر حلقه پشت گردن مخفی کنید. شال به شکل آبشاری در می آید


۹- مدل شال گردن شعبده بازی

بستن شال گردن شعبده بازی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را طوری دور گردن بیندازید که یک طرف کاملا بلندتر از طرف دیگر باشد

بستن شال گردن شعبده بازی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت بلند شال را یک بار دور گردن بپیچید

بستن شال گردن شعبده بازی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت دیگر شال را گرفته از زیر حلقه رد کنید و به شکل نیم دایره در بیاورید

بستن شال گردن شعبده بازی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس سمت دیگر شال را از داخل این نیم دایره رد کنید

بستن شال گردن شعبده بازی, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

در آخر انتهای شال را مرتب کنید


۱۰- مدل بستن شال گردن بافت

بستن شال گردن بافت, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

شال را تا کنید

بستن شال گردن بافت, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

سپس به همان شکل دور گردن بیندازید. به صورتی که قسمت انتهایی شال بلندتر از قسمت تا شده باشد

بستن شال گردن بافت, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت انتهایی شال را از داخل قسمت تا شده رد کنید. باید در قسمت تا شده کمی فضا باقی بگذارید

بستن شال گردن بافت, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

قسمت تا شده را دور خودش بپیچانید

بستن شال گردن بافت, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

بعد انتهای شال را یک بار دیگر از داخل حلقه ای که درست کرده اید رد کنید

بستن شال گردن بافت, آموزش بستن شال, مدل های بستن شال گردن

در آخر شال را مرتب کنید

چهارشنبه 19/8/1395 - 2:17
مد و لباس

جدیدترین مدل شال گردن مردانه ۲۰۱۶

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

در این بخش از مدل لباس مردانه ،جدیدترین مدل شال گردن های مردانه سال ۲۰۱۶ برای شما عزیزان قرار داده ایم

امیدوارم مورد قبول شما عزیزان باشد.

 

.

.

مدل شال گردن مردانه

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

جدیدترین مدل شال گردن مردانه ۲۰۱۶

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

شال گردن های مردانه

جدیدترین مدل شال گردن های مردانه 2016

شال گردن

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

جدیدترین شال گردن های مردانه ۹۵

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

جدیدترین مدل شال گردن

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

شال گردن های جدید پاییزی

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

شال گردن های بافتی مردانه

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

مدل شال گردن

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

مدل شال گردن های مردانه

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

مدل شال گردن های مردانه

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

شال گردن مردانه با طرح جدید

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

جدیدترین مدل شال گردن های بافتی

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

شال گردن مردانه ,مدل شال گردن های مردانه

شال گردن, مدل شال گردن مردانه, شال گردن مردانه 2016

مدل شال گردن مردانه

چهارشنبه 19/8/1395 - 2:15
سلامت و بهداشت جامعه

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود.

 

 

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران ، نوشیدن آب یکی از نیازهای اساسی است که زندگی ما به آن بستگی دارد. آب مایه آبادانی و تداوم حیات محسوب می شود. نوشیدن آب به میزان کافی برای حفظ سلامت کلی ما ضروری است و از این رو، تنها زمانی که تشنه هستید نباید آب بنوشید. با نوشیدن آب به میزان کافی بدن همراه هیدراته باقی می ماند.

اما گاهی اوقات ما نیازمند محدود کردن نوشیدن آب در برخی موقعیت ها هستیم زیرا بر خلاف ان چه انتظار داریم می تواند آثار مضری بر سلامت داشته باشد. به عنوان مثال، نوشیدن آب، پیش، حین و پس از یک وعده غذایی توصیه نمی شود. اما چرا؟

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود. افرادی که باید پیش از غذا دارو مصرف کنند، باید این کار را حداقل یک ساعت قبل انجام دهند و میزان مصرف آب پیش از ناهار یا شام را کاهش دهند.

از سوی دیگر، نوشیدن آب پس از یک وعده غذایی به صورت مستقیم کیفیت غذا و قدرت دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد. مهم نیست چه نوع غذایی می خورید، آب به عنوان یک سردکننده عمل می کند که خیلی زود به افزایش وزن غیر منتظره منجر خواهد شد.

چه زمانی باید آب بنوشید؟

مردم باید حداقل نیم ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی آب بنوشند زیرا به این روش هر چه بیشتر احساس سیری ایجاد می شود و تشنگی شما نیز برطرف می شود. پس از گذشت چند ساعت، هر میزان آب که بخواهید می توانید بنوشید.

آبی که می نوشید باید از دمای اتاق برخوردار باشد زیرا آب سرد آنزیم ها را غیر فعال می سازد و از این رو به تولید مواد زائد سمی در بدن شما منجر می شود و نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

مهم‌تر از همه، شما باید از نوشیدنی های گازدار و کافئین‌دار هنگام خوردن غذا پرهیز کنید زیرا می توانند موجب بازگشت اسید معده به مری و مشکلات گوارشی شوند. 

سه شنبه 18/8/1395 - 14:47
سلامت و بهداشت جامعه

به منظور جلوگیری از تیرگی دندان های نوزاد پس از دادن قطره آهن باید با دستمالی تمیز دندان های کودک را پاک کرد یا مقداری آب به او داد.

 

 

 

 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین ایمانی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص زمان مصرف قطره آهن در نوزادان، بیان کرد: نوزادان باید از پایان 6 ماهگی(زمان شروع تغذیه تکمیلی) روزانه 15 تا 20 قطره آهن را تا پایان 2 سالگی دریافت کنند.


وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تیرگی دندان های نوزاد پس از دادن قطره آهن باید با دستمالی تمیز دندان های کودک را پاک کرد یا مقداری آب به او داد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: قطره آهن باید بین فواصل شیردهی به نوزاد داده شود( حدود 30 دقیقه پس از شیردهی) تا تداخلی با جذب کلسیم شیر مادر ایجاد نشود، همچنین باید از 15 روزه گی نوزاد روزانه 20 قطره ویتامین AD یا 25 قطره مولتی ویتامین تا پایان 2 سالگی به کودک خورانده شود.

ایمانی تصریح کرد: مصرف قطره آهن همراه با ویتامین AD تداخلی در جذب ایجاد نمی کند ولی قطره مولتی ویتامین از آنجایی که حاوی املاح دیگری است باید با فاصله زمانی 2 ساعته با قطره آهن مصرف شود.

وی با بیان اینکه قرص آهن دارای اشکال مختلفی است، افزود: متداولترین نوع این قرص به شکل سولفات فرو(سولفات آهن) است ولی فرم فومارات قرص آهن عارضه گوارشی کمتری نسبت به شکل سولفات ایجاد می کند.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: افراد باید از مصرف همزمان قرص آهن با مواد غذایی حاوی کلسیم خودداری کنند، بنابراین باید هنگام مصرف این قرص با لبنیات مانند شیر و ماست حدود 2 ساعت فاصله باشد، همچنین استفاده از قرص آهن همراه با مواد غذایی حاوی کافئین مانند چای و قهوه سبب کاهش 50 درصدی جذب آهن می شود.

ایمانی با بیان اینکه افراد باید از مصرف قرص آهن همراه با تخم مرغ پرهیز کنند، یادآور شد: جذب این قرص با معده خالی بهتر صورت می گیرداما در این صورت سبب بروز مشکلات گوارشی می شود و بنابراین بهتر است حدود 30 دقیقه پس از وعده غذایی مصرف شود.
سه شنبه 18/8/1395 - 14:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته