• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1276روز قبل
ایرانگردی

 

آیین کلنگ زنی احداث مدرسه خیرساز گل نراقی (شهید بیات) با حضور مسئولین شهری و آموزش و پرورش منطقه 10 در خیابان خوش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، مراسم کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز گل نراقی (شهید بیات) با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه 10، قائم مقام و برخی مدیران شهری منطقه 10، مدیر‌کل نوسازی مدارس استان تهران، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، گل نراقی خیر مدرسه‌ساز و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، مجمع خیرین، اداره کل نوسازی و شهرداری برگزار شد.

در این مراسم ارغوانی مدیر آموزش و پرورش منطقه کمبود فضای آموزشی را جزو مشکلات جدی آموزش و پرورش منطقه عنوان کرد و افزایش آمار جامعه دانش‌آموزی و به تبع آن بالا رفتن تراکم دانش‌آموزی را از موضوعات مورد توجه برشمرد.

در پایان هم گل نراقی خیر مدرسه‌ساز، این کار را برآمده از یک احساس درونی توصیف کرد و گفت: همه هزینه‌های مورد‌نیاز برای انجام این امر الهی را تامین کرده‌ام و سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرم که حداکثر تا پیش از آغاز سال تحصیلی آینده آماده بهره‌برداری شود.

شایان ذکر است در خاتمه این مراسم کلنگ احداث مدرسه توسط قائم مقام منطقه و جمعی از مسئولین به زمین خورد.

دوشنبه 14/8/1397 - 18:34
ایرانگردی

 

شهردار منطقه چهار تهران گفت: آمار تخلفات ساختمانی در محله خاک سفید (گلشن) امسال نسبت به سال های گذشته 65 درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 "سیدعلیرضا حسینی" با اعلام این خبر گفت: متاسفانه اغلب ساختمان های محله خاک سفید (گلشن) فاقد مجوز قانونی ساخت و ساز و سند بوده و طی سال های گذشته به طور غیرقانونی و بدون رعایت استانداردهای شهرسازی بنا شده است.

 وی ادامه داد: احداث املاک ناپایدار در سنوات گذشته باعث رویش و به وجود آمدن بافتی کاملا فرسوده و ناکارآمد در محله خاک سفید شده است که در راستای جلوگیری از افزایش تخلفات اینچنینی درشمال شرق تهران به خصوص محله مذکور تلاش های جدی مقابله با این تخلفات صورت گرفته است.

شهردار منطقه 4  با اشاره به تخلفات ساختمانی سال گذشته در این محله گفت: پیام های تخلفات ساختمانی ثبت شده در سال 96 در محله خاک سفید 1563 مورد بوده است که با کاهش 65 درصدی امسال روند کاهشی پیدا کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: تعداد پیام های ثبت شده درخصوص اینگونه تخلفات ساختمانی در سال 95، یکهزار و 219 مورد و در سال 94 یکهزار و 254 مورد بوده که خوشبختانه اکنون این تعداد کاهش یافته است.

وی گفت: محله خاک سفید در سال های گذشته به موجب مهاجرت از شهرستان ها و ساخت و سازهای غیر مجاز و بی برنامه،  از  بدو شکل گیری به  یکی از محله های پرآسیب شهر تبدیل شده  و به همین دلیل از امکانات مناسب خدمات شهری محروم بوده است .

شهردار منطقه 4 تهران با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در محلاتی چون خاک سفید (گلشن) باعث افزایش بافت ناپایدار شهری در پایتخت شده است، اظهار داشت: بافت ناپایدار شهری به آن دسته از ساخت و سازهایی گفته می شود که هیچگونه از الزامات و استانداردهای شهرسازی را رعایت نکرده و در هنگام وقوع حوادثی چون زمین لرزه بسیار آسیب پذیر و خطر آفرین خواهند بود.

حسینی در پایان گفت: تمام سعی و همت خود را به کار برده ایم که با مشکلات و  معضلات ساخت و ساز در این محله به طور جدی برخورد کرده و تعداد آن را کم و کمتر سازیم.

 

دوشنبه 14/8/1397 - 18:30
ایرانگردی

 

 

با گذشت کمتر از 20 روز از رونمایی گوشی‌های سری Huawei Mate 20 در لندن، رسانه‌های مختلفی این سری پرچمدار جدید هوآوی را مورد نقد و بررسی قرار دادند. این سری از گوشی‌های هوآوی با داشتن قابلیت‌هایی که برخی از آنها برای اولین بار به بازار گوشی های هوشمند عرضه شدند، معنای واقعی نوآوری را در نسل جدید گوشی‌های خود تعریف کرده است. البته این اولین باری نیست که سری گوشی‌های میت هوآوی ویژگی واقعاً جدید را معرفی می‌کنند چراکه سال قبل هم در سری Huawei Mate 10 هم برای اولین بار هوش مصنوعی و پردازش عصبی معرفی شده بود.

از میان قابلیت‌های جدیدی که Huawei mate 20 را از رقبا متمایز می‌کند، می‌توان در درجه اول به نسل جدید هوش مصنوعی کاربردی که اثر آن در جای جای گوشی، از پردازش تصویری گرفته تا مدیریت انرژیریال اثر آن دیده می‌شود اشاره کرد. گوگل این سری از گوشی‌های هوآوی را به عنوان اولین سری از گوشی‌های هوشمند برای دریافت آخرین نسخه آندروید یعنی نسخه 9 انتخاب کرد. همچنین قابلیت‌های دیگری هم مانند شارژ بی‌سیم معکوس که به کاربر امکان شارژ بی‌سیم گوشی‌های دیگر را تنها با قرار دادن آنها روی Huawei mate 20 می‌دهد، موجب شگفتی کاربران شده است. قابلیت عکاسی ماکرو از فاصله 2.5 سانتی متری سوژه‌ها در کنار عکاسی واید یا زاویه باز به عنوان دیگر توانمندی‌های دوربین Huawei mate 20 شناخته می‌شود. سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش نیز نوآوری دیگری در این سری است که باعث طراحی کارآمدتر این گوشی شده است.

با توجه به قابلیت‌های ذکر شده رسانه‌های معتبر جهانی این گوشی را در قالب اعطای نشان‌های مختلف ستوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

امتیاز 5 از 5 از سوی Stuff با توصیف به عنوان گوشی که مرزهای نوآوری را جابجا کرده است

 

امتیاز 5 از 5 از T3 با توصیف به عنوان گوشی که شما به سادگی عاشق آن می‌شوید

 

نشان Recommended از سوی Tech Advisor

 

امتیاز 9 از 10 از Inquirer به عنوان گوشی که حرف‌های جدیدی برای مطرح کردن دارد

دوشنبه 14/8/1397 - 18:27
ایرانگردی

 

نشست فوریتی فصلی سامانه 1888 منطقه 2 با موضوع بارش های فصلی و آبگرفتگی معابر آبخیز با حضور رئیس اداره بازرسی منطقه 2 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو، همزمان با شروع فصل سرما و بارش های فصلی و لزوم مدیریت آبگرفتگی های معابر آبخیز ونظافت نهرها، و حسب دستور شهردار منطقه 2 مبنی بر رسیدگی به در خواستها و شکایات مردمی ، جلسه فوریتی فصلی سامانه 1888 با حضور رئیس اداره بازرسی منطقه ، مسئولین سامانه های 137 و 1888 ، مدیران خدمات شهری و ادارات 137 نواحی نه گانه برگزار و در موضوعات مربوطه تحت بررسی و دستور کار قرار گرفت.

اقدامات کارشناسی به منظور جلوگیری از معابر و هدایت آبهای سطحی در هنگام بارندگی ، ایمن سازی فضاهای بی دفاع  شهری و تعیین تکلیف وضعیت ایمنی پل های عابر پیاده و ... از جمله موارد مطروحه در نشست فوریتی فصلی سامانه 1888 منطقه بود.

دوشنبه 14/8/1397 - 18:21
ایرانگردی

 

 

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 از برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با فرارسیدن 28 صفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  شهرداری منطقه 15 ، اکبر مختاری سرپرست معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) گفت: برنامه های متنوعی در قالب  سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه و برنامه های مناسبتی  در این ایام در سراهای محله و مساجد برپا می شود.

وی ادامه داد:  برگزاری مراسم سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با عنوان “زمزمه ملائک” و برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی مذهبی در خصوص زندگینامه امام رضا (ع) با عنوان “در سوگ ضامن آهو” در مساجد منتخب نواحی هفت گانه و سراهای محله از جمله برنامه های این ایام است.

وی ادامه داد: سراهای محله با برپایی نمایشگاه آثار هنری و محصولات فرهنگی و مذهبی و همچنین مسابقات کتابخوانی با موضوع سیره زندگی این معصومین پذیرای عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 در پایان خاطرنشان کرد : با هدف هویت بخشی سیمای بصری بنر های تبلیغاتی با حال و هوای 28 صفر تهیه و در معابر و ساختمان های منطقه نصب شده است.

 

 

دوشنبه 14/8/1397 - 18:18
ایرانگردی

 

کوچه مهرناز در نزدیکی های میدان انقلاب کوچه ای است با سقفی زیبا وچترهای رنگارنگ که رهگذران را در هیاهوی مشغله و ترافیک و شلوغی مرکز پایتخت به خود می کشاند تا عکس های سلفی بگیرند .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه11 ، کوچه مهرناز در میدان انقلاب ، ابتدای خیابان آزادی ، ضلع جنوب خیابان قرار دارد و چترهای رنگارنگی که برای زیباسازی این کوچه را مسقف کرده اند ؛ مورد توجه شهروندان قرار گرفته تا عکس های سلفی بگیرند.

کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 با بیان این که چترهای کوچه مهرناز سال 1395 از سوی سازمان زیبا سازی شهر تهران نصب شده اند؛ گفت: این چترها پس از گذشت 2 سال به دلیل بارش باران و برف از بین رفته و نیاز به تعویض و تعمیر داشتند که اداره زیبا سازی منطقه اقدام به تعمیر و بازسازی این چترها کرد و طی تفاهم نامه ای با مالکین مغازه ها مقرر شد پس از تعمیر و نصب مجدد چترها، مالکین مغازه های داخل کوچه هزینه نگهداشت این چترها را به عهده بگیرند.

 بر اساس این گزارش هم اکنون چترهای نو در کوچه مهرناز نصب شده اند و چهره ای زیبا به یک گذر قدیمی در منطقه 11 داده اند.

دوشنبه 14/8/1397 - 18:16
ایرانگردی

 

 

 

شهردار منطقه شش با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در سطح منطقه برای استقبال از روزهای برفی پیش رو گفت: با توجه به تجربه سال قبل، امسال ویژه برنامه های خاصی برای مشارکت شهروندان برای برف روبی معابر منتهی به منازل و درختان آن داریم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمد رضا دهداری پور با بیان اینکه تمامی منابع شن و نمک در منطقه تجهیز شده و ماشین آلات برف روبی از یک ماه پیش در مکان های مورد نظر مستقر شده اند گفت: همراهی شهروندان نیز کمک شایان توجهی به بازگرداندن شهر به شرایط ایده آل در زمان بارش برف دارد.

دهداری پور تصریح کرد: احساس تعلق شهروندان به شهری که در آن زندگی می کنند موجب پویایی و شادابی هرچه بیشتر شهر می شود و به این منظور باید در حوزه های آموزشی و فرهنگی اطلاع رسانی های مطلوبی صورت گیرد.

شهردار منطقه شش با بیان اینکه امسال پیش بینی های لازم برای هرس شاخه ها صورت گرفته و مراکز درمانی نیز به مخازن شن و نمک تجهیز شده اند گفت: با ارتباط مستمر با سازمان هواشناسی شرایط را برای روزهای برفی پیش رو رصد کرده تا غافلگیر نشویم.

دهداری پور با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی خاصی نیز برای روزهای برفی در نظر گرفته ایم ادامه داد: با توجه به وجود بزرگراه ها و معابر پر تردد در منطقه شش، همکاری های لازم با پلیس راهور صورت گرفته و مخازن شن و نمک در فواصل مشخصی از بزرگراه ها قرار داده شده است و برف روبی با قدرت هرچه تمام صورت خواهد گرفت.

شهردار منطقه شش با اشاره به ویژه برنامه های خاص به منظور تامین امنیت شهروندان گفت: با توجه به خطراتی که درختان خشک در هنگام بارش برف ایجاد می کنند نسبت به ایمن سازی معابر و بزرگراه ها اقدام خواهد شد.

دهداری پور همچنین پاکسازی نهرها و رفع سریع آبگرفتگی های احتمالی را از جمله کارویژه های نیروهای خدمات شهری منطقه دانست. 

دوشنبه 14/8/1397 - 18:13
ایرانگردی

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 با اشاره به بهبود فضای سبز بوستان های نواحی پنجگانه منطقه از بازسازی این فضاها به مساحت بیش از2 هزارو500  متر مربع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر با اعلام این خبرگفت: از آنجایی که شهرداری این منطقه همواره در ارتقا و افزایش سرانه فضای سبز و جلب رضایتمندی شهروندان تلاش می کند در این خصوص عملیات بازپیرایی، کاشت 200 اصله نهال و 3 هزار و 500  اصله درختچه درحاشیه بزرگراه آزادگان و پل شهید کاظمی اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها در کاهش آ‌لودگی هوا و بهبود منظر شهری بیان کرد: به منظور

بازپیرایی و بهسازی‌ها در حاشیه بزرگراه آزادگان علاوه بر کاشت 700 اصله انواع درختچه نسبت به تسطیح و نخاله کشی750 متر مربع ازفضای سبز دراین محدوده اقدام شده است.

زنگنه فر  خاطر نشان کرد: عملیات کاشت نشاء فصلی از جمله کلم، بنفشه و داوودی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع در بوستان ها،رمپ و لپ  پل ها  و حاشیه بزرگراه های نواحی پنجگانه آغاز شده است.

همچنین با شروع فصل پاییز هرس ترون به طول 6 هزار و 700 متردر فضای سبز بوستان ها و معابر انجام شده و بیش از 5 هزار اصله درختچه در نواحی پنجگانه کاشته شده است.

معاون شهردار منطقه با تأکید بر اینکه گسترش شهرنشینی باعث استقبال شهروندان از بوستان ها برای گذران اوقات فراغت اقشار مختلف شده است است یاد آور شد: بازسازی و ترمیم 19 پایه برج نوری در بوستان شقایق  وتعویض 190 عدد لامپ پر مصرف و جایگزینی آنها با لامپ های کم مصرف SMD ،ترمیم 6 پایه برج نوری در بوستان یاس و تبدیل 60 شعله پر مصرف به لامپ های کم مصرف SMD انجام شده است.

این مسئول ترمیم وسایل ست های ورزشی، نظافت سرویس های بهداشتی، تعمیر وتعویض شیر آبخوری ها و.. را از اقدامات صورت گرفته اداره فضای سبز این حوزه برای بهسازی بوستان ها نام برد.

دوشنبه 14/8/1397 - 18:9
ایرانگردی

 

 

 

دوره های آموزشی مهارت های خانوادگی و اجتماعی در سطح محلات و مدارس منطقه 3 برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی در این خصوص گفت: زمینه سازی برای بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت زندگی خانوادگی و اجتماعی زنان و دختران، توسعه و ارتقای توانمندی های آنها و در نهایت تحکیم بنیان خانواده و اعتلای جایگاه زنان در این نهاد از اهداف مهم این دوره های آموزشی است.

وی اظهار داشت: دوره های آموزشی ویژه زنان با 15 عنوان آموزشی از جمله: فرهنگ مدارا و فرهنگ گفتگو، اخلاق شهروندی، حقوق شهروندی، حقوق خانواده، تاب آوری و انعطاف پذیری روان شناختی، آموزش خود مراقبتی فرزندان به مادران دارای فرزند 6 تا 12 سال است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 ابراز داشت: رفتار با سالمندان و بیماران خاص، مدیریت اوقات فراغت و راهکارهای افزایش نشاط در خانواده، مدیریت بهینه ی مصرف، آموزش عزت نفس، اعتماد به نفس، چگونگی مقابله با استرس، فلسفه برای دختران، آموزش ارتقای هوش اجتماعی، بسته ی اختصاصی آموزش تکنیک های ارتباط موثر ویژه مادران و دختران و خود مراقبتی ویژه دختران از دیگر عناوین آموزشی این دوره ها می باشد.

علاقمندان جهت ثبت نام و حضور در این دوره های آموزشی می توانند به سرای محلات این منطقه مراجعه کنند.  

دوشنبه 14/8/1397 - 17:59
ایرانگردی

 

مراسم عزاداری به مناسبت روزهای پایانی ماه صفر در مرقد مطهر امامزادگان(ع)، مساجد، حسینیه ها ومراکز مذهبی شمال تهران اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجتبی توسلی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر و رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سبط اكبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و آفتاب هشتم امامت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مرقد مطهر صالح ابن موسی الکاظم (ع)، امامزاده علی اکبر چیذر(ع) و مساجد محوری شمال تهران با حضور عزاداران و سوگواران ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.
وی گفت: خدمات رسانی به عزاداران و سوگواران به معنای احترام به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) است و توسعه فرهنگ شیعه و احیای ارزش های متعال انسانی را به همراه دارد بر همین اساس خدمات فرهنگی ، اجتماعی و همراهی با عزاداران در محلات 27 گانه شمال تهران اجرا می شود.
توسلی تصریح کرد: در ایام پایانی ماه صفر ویژه برنامه های رحلت نبی اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از جمله همکاری در برگزاری مراسم سوگواری در مساجد منتخب و محوری سطح منطقه ، همکاری در برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در روز 28 صفر در مساجد سطح منطقه و ویژه برنامه های شهادت امام رضا (ع) شامل برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی در مساجد منتخب و محوری سطح منطقه برگزار خواهد شد.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک نیز با اشاره به حضور سوگواران در مساجد و اماکن متبرکه سطح منطقه به ارائه خدمات بهینه در حوزه های بهداشتی و نظافتی به عزاداران اشاره کرد و افزود: معابر منتهی به امامزاده ها(ع)، تکایا ، حسینیه ها، مساجد و... شست و شو و پاکسازی شده است.

 

دوشنبه 14/8/1397 - 17:56
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته