• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1277روز قبل
ایرانگردی

 

در دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با شهردار منطقه 9، احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار در غرب پایتخت مورد تاکید طرفین قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با تاکید بر استقبال روزافزون شهروندان از تأمین مایحتاج روزانه‌شان از میادین میوه و تره بار گفت: امروز استقبال از میادین به حدود یک میلیون نوبت خرید در روز رسیده، در صورتی که این رقم در ابتدای سال گذشته، حدود 600 هزار نوبت خرید در روز بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز مردم به موضوع خرید، علاوه بر تأمین نیازهای خود به عنوان نوعی تفریح نگاه می‌کنند، اظهار کرد: به همین دلیل، تلاش می‌کنیم تا میادین میوه و تره بار را به فضاهایی تبدیل کنیم که مردم از خرید روزانه در این فضاها احساس دلپذیری داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم برای تامین نیازهای هفتگی خود، هفته‌ای یک بار به میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کنند و بخشی از مردم نیز هفته‌ای دو بار از میادین خرید می‌کنند، تصریح کرد: البته در این میان، افرادی را داریم که هفته‌ای 3 روز یا حتی 7 روز هفته برای خریدهای روزانه خود به میادین مراجعه می‌کنند.
راد با اعلام اینکه در حال حاضر در تهران 28 برند عمده با 1800 فروشگاه مشغول به کار هستند اما هیچ برندی به اندازه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با 246 میدان و بازار که روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید در آنها انجام می‌شود، مورد استقبال مردم قرار نگرفته است، افزود: شهردار محترم تهران بر کیفیت و کمیت خدمات رسانی در میادین میوه و تره بار به شهروندان تاکید ویژه دارند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع آبزیان (See Food) میدان جلال آل احمد که به صورت تخصصی به عرضه محصولات دریایی اختصاص دارد، از جمله اقداماتی است که به منظور تبدیل میادین میوه و تره بار به فضاهایی خوشایند اجرا شده است، اظهار کرد: به جز مجتمع آبزیان تهران، تنها یک نمونه مشابه چنین مجتمعی را در چین سراغ داریم.
راد با بیان اینکه در تدارک احداث یک مجتمع دیگر آبزیان در میدان میوه و تره بار صادقیه هستیم، تصریح کرد: هدفمان این است که میادین میوه و تره بار را به فضاهایی که مردم علاوه بر خرید در کنار خانواده‌های خود، از در کنار هم بودن لذت ببرند و اوقات خوشی را در این فضاها سپری کنند، تبدیل کنیم.
وی با اعلام اینکه باید با بهره‌مندی از تجارب گذشته، آینده بهتری را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، گفت: اساساً شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با رفتار مصرف‌کننده در ایران، دو مقوله متفاوت است که هر کدام در جای خود، باید به صورت دقیق مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه توسعه بازارهای میوه و تره بار در مناطق کم برخوردار مورد تاکید شهردار محترم تهران است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، با همکاری شهرداری منطقه 9 مقرر شد تا علاوه بر آغاز عملیات ساخت بازار بزرگ میوه و تره بار فتح در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در اطراف میدان فتح در آینده نزدیک، نسبت به توسعه بازار میوه و تره بار دکتر هوشیار که در خیابان 21 متری جی قرار دارد نیز اقدام ‌کنیم.
شهردار منطقه 9 نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان مدیریت میادین به منظور احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان این منطقه، گفت: بازارهای میوه و تره بار در هر محله، از طریق افزایش قدرت خرید و تقویت سبد خرید خانوار، باعث ایجاد تحول در اقتصاد خانواده‌های ساکن در آن محله می‌شوند.
سید علی مفاخریان با تاکید بر اینکه اقدام مدیریت شهری در احداث بازارهای میوه و تره بار و خدماتی که در این بازارها ارائه می‌شود، گام بزرگی در جهت رعایت حقوق شهروندان و حمایت از آنها به عنوان مشتریان این مراکز خدماتی است، گفت: به همین دلیل، آمادگی داریم تا حداکثر فضای در اختیار منطقه 9 را جهت احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار اختصاص دهیم.

يکشنبه 3/6/1398 - 15:27
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 3/6/1398 - 15:25
ایرانگردی


موضوعات و موارد نوسازی بافت های فرسوده منطقه 17 در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه 17 و جمعی از معاونان و مدیران مربوطه برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در این جلسه با اشاره به وسعت بافت های فرسوده در منطقه 17 بر ضرورت اولویت بندی اقدامات نوسازی در این منطقه تأکید کرد و نکاتی را جهت پیشبرد هر چه سریعتر پروژه های نوسازی متذکر شد.
محمود کلهری، شهردار منطقه 17 نیز در این جلسه تأکید کرد: کلیه اقدامات نوسازی می بایست بر پایه مطالعات و کار کارشناسی و بر مبنای نیازهای ساکنان منطقه صورت گیرد و ملاحضات ایمنی و فنی در پروژه ها رعایت شود.
بازدید از وضعیت پروژه های ساماندهی منطقه 17، اولویت بندی موارد پیشنهادی برای اجرای پروژه های بهسازی، بررسی موارد مورد ابهام در خصوص پروژه محور آقایاری با حضور معاون فنی و عمرانی منطقه، پیمانکار و مسئولان مربوطه و تسریع در روند اجرایی پروژه، پیگیری تأمین فضای سبز و خدمات، معرفی اولویت های تملک در محور راه آهن تهران-تبریز از سوی شهرداری منطقه 17 به سازمان نوسازی، ارائه نقشه های اجرایی مربوط به خط راه آهن تهران- تبریز از سوی مشاور به شهرداری منطقه تا نیمه مهرماه، برنامه ریزی و زمانبدی تملک های جنوب محله بلورسازی، ارسال اطلاعات مربوط به بلوک های شناسایی شده برای تدقیق بافت فرسوده به سازمان نوسازی، تنظیم تفاهم نامه از سوی شهرداری منطقه 17 با سازمان ورزش جهت بهره برداری از مرکز خدمات ورزشی در حال احداث در جنوب محله بلورسازی، تسریع در روند صدور پروانه مربوط به پروژه های مسکن امید زهتابی و مقدم از جمله رئوس مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از بحث و بررسی کارشناسی مورد تصویب قرار گرفت.

 

يکشنبه 3/6/1398 - 15:23
ایرانگردی

 

اداره آسیب های اجتماعی منطقه۹ اقدام به برگزاری دوره های آموزشی رایگان در کارخانه های منطقه۹ واقع در محله فتح صنعتی می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹، در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و استفاده از روش های نوین بازاریابی و فروش با موضوعات؛ ارتباط موثر،فنون مذاکره و تکنیک های فروشB.P - آشنایی با اصول تدوین طرح کسب و کار - آشنایی با اصول نوآوری و کارآفرینی با همکاری جهاد دانشگاهی در کارخانه آناتا کرده است که از سوی مدیران و کارمندان کارخانه مذکور مورد استقبال قرار گرفته است.
شایان ذکر است محله فتح در منطقه۹ دارای بافت صنعتی بوده که شامل کارخانه های زیادی می باشد که برگزاری کلاس های آموزش رایگانی که توسط اداره آسیب های اجتماعی شهرداری با مضمون روش های نوین بازاریابی و فروش برگزار می شود.

يکشنبه 3/6/1398 - 15:19
ایرانگردی



رسول کشت پور شهردار منطقه 2 گفت: اهالی " فرحزاد" هم به زودی صاحب بازار میوه وتره بار می شوند و بازار میوه وتره بار "شهرک قدس " نیز از نو ساخته شده و توسعه می یابد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2، رسول کشت‌پور شهردار منطقه بااعلام این خبر گفت: افزایش سرانه‌های خدماتی برای شهروندان و احداث میادین و بازارهای میوه و تره بار  از مهم‌ترین اقدامات به منظور توسعه فضاهای خدماتی  است . به همین منظور، با همکاری سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در دو نقطه پر جمعیت و پر تقاضای منطقه، بازار جدیدی در محله فرحزاد ساخته خواهد شد و بازار موجود شهرک قُدس نیز از نو ساخته شده و توسعه می یابد.
شهردار منطقه 2 ضمن تاکید بر آغاز عملیات اجرایی هر دو بازار از هفته نخست شهریور ماه افزود : طی بازید صورت گرفته از محل فعلی بازار میوه و تره بار شهرک قُدس، مقرر شد این بازار به صورت موقت در محلی که در مجاورت محل فعلی قرار دارد، جانمایی شود تا خدمات رسانی به شهروندان این شهرک متوقف نشود.
رسول کشت پور افزود : بازسازی و نوسازی بازار‌ شهرک قدس با طراحی مجدد و با هدف خدمات رسانی بهتر و بیشتر این مرکزخدماتی صورت می گیرد.
وی با تاکید برتخصیص یکسان منابع به شهروندان در سطح منطقه 2 اظهار کرد: به دلیل جمعیت و تقاضای اهالی فرحزاد در خصوص احداث بازار میوه وتره بار در این مکان، به زودی اهالی این محله هم صاحب بازار تره بار می شوند

يکشنبه 3/6/1398 - 15:2
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 3/6/1398 - 14:59
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 3/6/1398 - 14:57
ایرانگردی



با توجه به كاركرد شهرداری در حوزه بهداشت و سلامت امروزه ارتقاء سطح سلامت جامعه نیازمند تعامل روز افزون جامعه پزشکی با مدیریت شهری است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یك سید حمید موسوی شهردار این منطقه به مناسبت روز پزشک در جمع پزشکان درمانگاه شهرداری منطقه یک حضور یافت و با اهدای گل و تبریک روز پزشک به آنها اظهار داشت: با توجه به رویكرد شهرداری و تبدیل شدن این نهاد خدماتی به مجموعه عظیم اجتماعی و فرهنگی، مقوله سلامت در سر لوحه ماموریت ها و برنامه های اجتماعی شهرداری قرار گرفته است و در این راستا شاهد فعالیت خانه های سلامت و کانون پزشکان در محلات هستیم
.
وی با تاكید بر این مطلب كه امروزه شاهد گسترش روز افزون فرهنگ سلامت در بین شهروندان هستیم و مدیریت شهری با مطالبه شهروندان روبرو است افزود: در حال حاضر بیش از 100 پزشک در خانه های سلامت منطقه مشغول همکاری و ارائه مشاوره های پزشکی، آموزش ، اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از بیماریها و... به شهروندان هستند
.
موسوی تصریح کرد: در 27 خانه سلامت محلات شمال تهران در حدود 10 کانون از جمله کانون جوان، نوجوان، مادر و کودک، سالمند، پزشک و... فعالیت می کنند و پزشکان با سرفصل های آموزشی سلامت روان، جسم و اجتماع و همچنین در حیطه برنامه ریزی ارایه خدمات آموزشی، چکاپ و غربالگری ها و تهیه محتوای آموزشی در آنها فعالیت می کنند تا همه اقشار جامعه را برای رسیدن به یک جامعه توانمند تحت پوشش قرار دهند
.
این مقام مسئول گفت : لازمه ی برخورداری از شهری سالم داشتن محلات سالم و رسیدن به این مهم نیز منوط به داشتن افراد و خانواده های سالم است و تحقق مجموعه این اهداف با مشاركت شهروندان و پزشکان میسر می شود

يکشنبه 3/6/1398 - 14:56
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 3/6/1398 - 14:55
ایرانگردی

 

ممیزی و ارزیابی اقدامات انجام شده شهرداری منطقه 11 در خصوص مدیریت ( HSE) امروز از سوی شرکت QMS با  هدف كاهش خطرات ناشی از فعالیت پیمانكاران، پیش گیری از حوادث احتمالی، افزایش ضریب ایمنی، سلامت و ارتقای امنیت شهروندی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، از صبح امروز با حضور نمایندگان شرکت QMS ایتالیا در منطقه 11 بررسی اقدامات انجام شده در خصوص HSE   و مدیریت سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست آغاز شد.

محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 با اشاره به این که رسیدن به اهداف سیستم مدیریت ایمنی و محیط زیست برنامه ای زمانبر است؛ گفت: با اقداماتی که در سطح منطقه انجام شده از جمله شناسایی خطرات ، تحلیل برنامه ها، الحاقیه HSE به قراردادپیمانکاران و ...  هر ساله قدم های موثری برای نیل به این اهداف برداشته می شود تا در سال های آتی به اهداف برسیم .

همچنین غزاله دانش دبیر شورای عالی دبیر خانه HSE شهرداری تهران با بیان این که فعالیت تعداد زیاد پیمانکاران در نواحی ۴ گانه منطقه ۱۱ علی رغم وسعت کم منطقه نشانگر حساسیت و ضرورت اقدامات HSE است؛ گفت : با توجه به استراتژی منطقه 11 که به دلیل وجود بافت سیاسی و تجاری مباحث ایمنی و پدافند غیر عانمل اهمیت ویژه ای پیدا می کند ؛ وجود واحدهای صنعتی نیز در بخش مرکزی شهر تهران حائز اهمیت است و باید میزان آلاینده های مختلف در ابعاد گوناگون کنترل شود.

دبیر شورای عالی دبیر خانه HSE شهرداری تهران اجرای پروژه های شاخص در سطح منطقه و نیز وجود بافت فرسوده و ریز داده که 108هزار خانوار را در خود جای داده است؛ از دیگر موارد قابل توجه در مبحث HSE  عنوان کرد که الزامات استقرار سیستم ایمنی و محیط زیست را در برگرفته است.

بر اساس این گزارش ممیزی خارجی اقدامات انجام شده در راستای HSE با هدف كاهش خطرات ناشی از فعالیت پیمانكاران، پیشگیری از حوادث احتمالی، افزایش ضریب ایمنی، سلامت و ارتقای امنیت شهروندی با حضور در معاونت ها، ادارات و نواحی و بازدید از پروژه ها و ساختمان های شهرداری ، کارگاه ها و بوستان ها و بررسی سیستم نگهداشت و نقاط قوت و ضعف این منطقه در حال انجام است.

 

يکشنبه 3/6/1398 - 14:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته