• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4631روز قبل
اخبار
مستندشبکه آمریکایی از یک روز احمدی‌نژاد
دکتر احمدی‌نژاد در آستانه سفر به آمریکا به خبرنگار زن آمریکایی شبکه ان.بی.سی اجازه داد تا از یک روز کامل از زندگی خصوصی و کاری وی گزارشی مستند گونه تهیه کند.
به گزارش مشرق، این گزارش شامل یک روز کامل از زندگی احمدی‌نژاد از ساعت پنج بامداد تا پاسی پس از نیمه شب است در حالی که خبر آزادی دو جاسوس آمریکایی ظرف حداکثر 48 ساعت، نخستین بار از این شبکه و از زبان احمدی‌نژاد پخش شد. 
این مستند شامل نماز صبح و نیایش احمدی‌نژاد 54ساله، نرمش صبحگاهی به‌مدت نیم‌ساعت به همراه محافظان خود، ورود به دفتر کار رأس ساعت هفت صبح و نمازهای پنجگانه اوست.
آن کوری، خبرنگار ان.بی.سی که پیش از این سابقه فعالیت های رسانه ای علیه ایران در زمینه حجاب، انرژی هسته ای، حقوق بشر، اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 و... را در کارنامه خود داشته است، در ابتدای پخش این مستند، با اشاره به اینکه این مستند در آستانه سخنرانی احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان‌ملل‌متحد پخش می‌شود، بر ساده‌زیستی احمدی‌نژاد تأکید می‌کند و دفتر کار او را دفتری بزرگ اما ساده می‌خواند.
این مستند نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور، هر روز صبح ابتدا روزنامه‌های کشور را می‌خواند و متن پیاده‌شده رصد رسانه‌های خارجی و نامه‌های مردمی را مطالعه می‌کند.
این فیلم در حالی پخش می‌شود که احمدی نژاد روز 25 اردیبهشت سال جاری در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه دو سیما گفته بود که: «خوشبختانه من نه سایت می‌بینم و نه روزنامه می‌خوانم! البته توهین به کسی نباشد! وقت آن نیست! بالاخره هر چه بخوانی ذهن را مشغول می‌کند! ‌این قدر کار هست که اگر 24ساعته کار کنیم کم می‌آوریم!»
این مستند همچنین با تأکید بر سخت‌بودن زندگی احمدی‌نژاد و خستگی‌ناپذیری وی به دیدار او با رهبران شیعه پاکستان، شهروندان فقیر مرزنشین ایران در مرز ترکمنستان، دیدار با زنان و شهروندانی که از زندگی در منازل ساخته‌شده توسط دولت ابراز خوشحالی می‌کنند، دیدار با یک مرد بی‌بضاعت که سه پسر او در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، حرکت با خودرو در میان مردم استقبال‌کننده در شهرستان‌ها و جلسه و گفت‌وگو در یک فروند هواپیمای 707 می‌پردازد.
خبرنگار ان.بی.سی سپس در تمجید از احمدی‌نژاد از مقام معظم رهبری نیز برای اثبات خستگی‌ناپذیری او مایه می‌گذارد و می‌گوید: احمدی‌نژاد هر روز تا ساعت دو بامداد کار می‌کند و تنها سه ساعت تا پنج صبح می‌خوابد و گفته می‌شود که رهبر ایران، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به او توصیه کرده خوب بخوابد.
خبرنگار از احمدی نژاد می‌پرسد آرزوی شما برای آینده ایران چیست، که او پاسخ می‌دهد: «من برای همه ملل جهان، صلح، دوستی، شادی و وحدت می‌خواهم.»

مصاحبه با این شبکه در حالی صورت می گیرد که ان.بی.سی یکی از زردترین شبکه‌های تلویزیونی آمریکاست که معمولاً به خبرهای مربوط به هنرمندان و ورزشکاران و خوانندگان و ملکه‌های زیبایی و ...می‌پردازد.
شبکه ان.بی.سی همانند سایر شبکه‌های آمریکایی در خلال برنامه‌های متعدد خود به گسترش فرهنگ آمریکایی در تمام جهان می‌پردازد. از آنجا که این شبکه از ناحیه فرهنگی وارد جریان کنترل اندیشه و افکار و جهت‌دهی به افکار عمومی دنیا شده است به مراتب خطرناک‌تر از سایر رسانه‌ها عمل می‌کند. در فیلم‌ها و کلیپ‌هایی که از شبکه ان.بی.سی پخش می­شود به‌راحتی می توان به ایده برتری ذهن و فکر آمریکایی پی برد.
فرهنگ آمریکایی را می­توان در فیلم های فراگیر این شبکه دید؛ در فیلم‌ها و کلیپ‌هایی که مستقیماً دنیای اسلام و مسلمانان را در هر کجای جهان نشانه رفته است. این کانال‌های اصلی تلویزیون در حقیقت سازندگان افکار سیاسی در جامعه آمریکا هستند و در حدود 250 میلیون مرد و زن آمریکایی دیدگاه­های سیاسی خود را از این کانال‌ها دریافت می­کنند. علاوه بر این میلیون­ها بیننده اروپایی و آسیایی و کانادایی و غیره به طرق مختلف اخبار خود را از این کانال‌ها به طور مستقیم اخذ می‌کنند. آمریکای لاتین به‌طور درست در اختیار این کانال‌ها هستند.
شبکه ان.بی.سی حتی در برخی از برنامه‌های خودش به‌طور آشکار در مورد ملیت یهود برنامه پخش می‌کند و از خصوصیت‌های قوم یهود و شجاعت و هوشمندی و خدمات آنان یاد می‌کند. به عنوان مثال در سال 1964 میلادی این شبکه برنامه­ای را توسط راهب لوتری استاکپخش کرد که نامبرده یهودیان را از خون عیسی مسیح(ع) شریک دانست.
این شبکه پر طرفدار در آمریکا نه تنها در صدد است که به سراغ سایر مردم جهان رفته و با قبضه رسانه در کشورهایی که اصولاً از داشتن رسانه‌های مستقل و با وجدان بی‌بهره‌اند به انتشار دروغ‌هایی از نوع آمریکایی می‌پردازد. رؤیای آمریکایی، زندگی در آمریکا، القای این حس که آمریکایی­ها در صدد حل مشکلات دیگران هستند و ادبیات­هایی از این دست به وفور در برنامه‌های ان.بی.سی و سایر رسانه‌های آمریکایی دیده می‌شود.
در بخش تحولات جهان از دیدگاه ان.بی.سی غالب بحث‌ها، حول فعالیت‌های ضد اسلامی این شبکه و تحریف اخبار جهانی می‌چرخد.
در سال‌های پس از 2001 میلادی و متعاقب حملات تروریستی 11سپتامبر، رهبران آمریکا ادبیات جدیدی را به نام تروریسم و مبارزه با تروریسم در سطح بین‌المللی مطرح کردند و رسانه‌ها نیز در حکم بنگاه‌های خبرپراکنی بلافاصله به این موضوع دامن‌زده و به تولید و بازتولید آن پرداختند به‌گونه‌ای که بعدها همین جو رسانه‌ای حتی بر روی مطرح‌کنندگان آن تأثیر گذاشت و به آنها چهره افراطی‌تری داد که در تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق دیده شد.
رسانه‌های آمریکایی و در صدر آنها ان.بی.سی با تأکید بر اسلام رادیکال به عنوان یکی از منابع تروریسم در جهان به تعمیم دیدگاه­های خود پرداخته و اسلام رادیکال را شامل حال همه مسلمانان دانستند. فراتر از این، آنها با پیوند دادن تروریسم به مسلمانان هرحادثه تروریستی در هر نقطه از جهان را متوجه آنان ساخته و از این طریق هیچ راهی برای دفاع از حقوق مسلمانان در سایرجوامع به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا نگذاشته‌اند.
یکی از برنامه‌های مشهور شبکه ان.بی.سی مصاحبه‌های جیمی فالون است. وی که یکی از تحلیگران ارشد این شبکه است و در لابلای برنامه‌های خود همواره سعی در تخریب اسلام و وجهه مسلمانان دارد. در یکی از برنامه‌های وی که در 9 مارس 2009 میلادی برگزار شد، او مستقیماً واژه "اسلام" را مورد تمسخر قرار داد.
در برنامه‌های متعدد ان.بی.سی همچنین موضوع جنگ آمریکا علیه عراق و افغانستان با دید مثبت نگریسته شده و به توجیه این جنگ‌ها پرداخته شده است. در واقع انحراف افکار عمومی به جای تنویر افکار عمومی به یکی از استراتژی­های اصلی رسانه‌های آمریکایی مانند ان.بی.سی تبدیل شده است. این رسانه‌ها نه تنها از جنگ دفاع کردند بلکه امروزه که تمام دنیا و از جمله رهبران آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای ایجاد امنیت و آرامش در دنیا، سربازان آمریکایی به خانه برگردند، بازهم از افزایش نیروها در کشورهای جنگ‌زده صحبت به میان می‌آورند و با کشاندن مقامات آمریکایی به برنامه‌های خود از آنها می‌خواهند که به جنگ ادامه بدهند و حتی علیه کشورهای دیگری نیز به شروع جنگ بپردازند.
شبکه تلویزیونی ان.بی.سی بالاترین نقش را در ارائه اسلام آمریکایی ایفا می‌کند و در سراسر جهان دارای خبرنگار و شنونده و بیننده است، همزمان با حمله آمریکا به عراق، مناظر تخریب کربلا و نجف و عذاب و شکنجه اسرا را نشان می داد و زمینه را برای تجاوزات آمریکا آماده می‌ساخت.
مشخص نیست تیم رسانه‌ای ریاست‌جمهوری بر اساس چه مبنایی این شبکه را با این پیشینه و اهداف، برای پخش مستند زندگی احمدی‌نژاد انتخاب کرده‌اند در حالی که هنوز هیچ رسانه داخلی به جز صداوسیما، خبرگزاری دولت و روزنامه ایران، اجازه مصاحبه اختصاصی با وی را نیافته‌اند.
منبع :598
چهارشنبه 23/6/1390 - 10:38
خواص خوراکی ها

درمان با عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین قرن‌هاست که به‌عنوان یک روش درمانی، هم در طب سنتی شرقی و هم در طب سنتی غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دارچین یکی از قدیمی‌ترین انواع ادویه شناخته شده توسط بشر است و شهرت عسل نیز از زمانی که تاریخ آغاز شده است، وجود داشته و وجود خواهد داشت؛ 2 ماده‌ای که با خواص شفادهنده منحصر به فرد خود، زمان زیادی است که به‌عنوان یک درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسانس دارچین و آنزیم عسل، غذاهایی ضد‌میکروبی هستند که از رشد باکتری و قارچ جلوگیری به عمل می‌آورند.

این دو نه‌تنها به‌عنوان نوشیدنی‌های خوش‌طعم و دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه همچنین عناصری معطر هستند و به‌عنوان جایگزینی برای طعم دهنده‌های سنتی غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند و این به‌دلیل خاصیت ضد‌میکروبی مؤثر آنهاست. مردم ادعا می‌کنند که ترکیب این دو، شفادهنده‌ای طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها و فرمولی است که فواید سلامتی بسیاری در خود دارد:

بیماری‌های قلبی: عسل و پودر دارچین را روی نان بمالید و از آن به‌طور منظم به‌عنوان صبحانه به جای مربا یا کره استفاده کنید.
التهاب مفصل: ترکیب این دو را روی بخشی از بدن که درد می‌کند بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید.
ریزش مو: قبل از حمام کردن، ترکیبی از روغن زیتون گرم، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را تهیه کرده و روی موها بمالید، آن را برای 15‌دقیقه رها کنید و سپس آن را بشویید.
عفونت مثانه: پودر دارچین و عسل را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و بنوشید.
دندان درد: ترکیبی از این دو را روی دندانی که درد می‌کند، قرار دهید.
کلسترول: ترکیب این دو را با آب جوش یا چای سبز مخلوط کرده و بنوشید.
سرماخوردگی: در طول فصل زمستان، برای حفاظت از دستگاه ایمنی خود، ترکیبی از عسل و پودر دارچین را با آب ولرم به‌طور مرتب استفاده کرده و بنوشید.
سوء‌هاضمه: کمی پودر دارچین را روی یک قاشق غذاخوری از عسل بپاشید و قبل از اینکه غذایی بخورید، مصرف کنید. با این کار قدرت اسیدی معده خود را افزایش می‌دهید.
طول عمر: به‌طور منظم از چایی که با ترکیبی از عسل و پودر دارچین مخلوط شده است، استفاده کنید.
جوش: عسل را با پودر دارچین مخلوط کرده و قبل از خواب روی جوش‌هایتان بمالید. صبح بعد صورت خود را بشویید.
چاقی: برای کاهش وزن خود، هر روز صبح، نیم ساعت قبل از خوردن صبحانه، یک قاشق چایخوری عسل با نیم قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و بنوشید. معده باید خالی باشد. پودر دارچین به افزایش میزان انسولین در بدن کمک می‌کند و این توانایی را دارد تا فعالیت انسولین را در بدن تا 20‌برابر افزایش دهد و برای افرادی که از سطح قند خون بالایی برخوردار هستند، بسیار مفید است (افراد چاق و بیماران دیابتی). عسل نیز به سوخت و ساز کلسترول نامطلوب و اسید چرب کمک شایان توجهی می‌کند، مکانیسم سوخت رسانی بدن را فراهم می‌کند، سطح قند خون را در حد متعادل نگاه می‌دارد و به هورمون‌های بازیابی بدن اجازه می‌دهد تا چربی‌های ذخیره شده اضافی را بسوزانند.
بوی بد دهان: غرغره کردن با عسل و پودر دارچینی که با آب جوش مخلوط شده باشند، سبب می‌شود تا دهان شما در طول روز بوی بد ندهد و خوشبو باقی بماند.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:29
خواص خوراکی ها

فواید شگفت انگیز انجیر برای سلامتی

فواید سلامتی انجیر شامل درمان ضعف جنسی، یبوست، بدگواری، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم می‌باشد. همچنین به افزایش وزن پس از بیماری نیز کمک می‌کند.

انجیر میوه فصلی است که در نواحی غربی آسیا یافت می‌شود. اما انجیر خشک همیشه در دسترس می‌باشد. درخت انجیر جزء خانواده توت می‌باشد.

فواید انجیر برای سلامتی را می‌توان با وجود موادمعدنی، ویتامین‌ها و فیبر در آن مرتبط دانست. انجیر حاوی ویتامین A، B1، B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کلر می‌باشد.

در زیر به برخی از فواید آن اشاره می‌کنیم:

* جلوگیری از یبوست: در هر سه عدد انجیر، 5 گرم فیبر وجود دارد، از اینرو به سلامت عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.
* کاهش وزن: فیبر موجود در انجیر به کاهش وزن نیز کمک می‌کند و برای افراد چاق توصیه می‌شود. دقت کنید که انجیر موجب افزایش وزن نیز می‌شود، مخصوصاً اگر همراه با شیر مصرف شود.
* پایین آوردن کلسترول: انجیر حاوی پکتین است که نوعی فیبر محلول می‌باشد. وقتی فیبر وارد دستگاه گوارش می‌شود، قطرات کلسترول را به خارج از بدن هدایت می‌کند.
* جلوگیری از بیماری قلبی کرونری: انجیر خشک حاوی فنول، امگا3 و امگا6 می‌باشد. این اسیدهای چرب خطر بیماری‌های قلبی کرونری را کاهش می‌دهند.
* پیشگیری از سرطان روده: وجود فیبر به از بین بردن مواد سرطان‌زا کمک می‌کند.
* محافظت دربرابر سرطان سینه پس از یائسگی: فیبر موجود در انجیر در برابر سرطان سینه نیز از بدن محافظت می‌کند.
* پرفایده برای بیماران دیابتی: انجمت دیابت در امریکا مصرف انجیر را برای افراد دیابتی توصیه می‌کند. برگ‌های انجیر میزان انسولین لازم برای بیماران دیابتی که تزریق انسولین انجام می‌دهند را کاهش می‌دهد. انجیر سرشار از پتاسیم است که به کنترل قند خون کمک می‌کند. برگ‌های انجیر خواص آنتی‌دیابتی دارند.
* پیشگیری از فشارخون بالا: افراد معمولاً سدیم خود را به شکل نمک مصرف می‌کنند. سطح پتاسیم پایین و سدیم بالا موجب فشارخون می‌شود. انجیر مقدار بالایی پتاسیم در خود داشته و سدیم آن کم است، ازاینرو به جلوگیری از فشارخون کمک می‌کند.
* کاهش ضعف جنسی: سالیان سال است که گفته می‌شود انجیر ضعف جنسی را از بین می‌برد. 2 تا 3 عدد انجیر را شب در شیر بخوابانید و صبح میل کنید تا قدرت جنسیتان بیشتر شود. این کار به افزایش وزن نیز کمک می‌کند.
* تقویت استخوان‌ها: انجیر سرشار از کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.
* کمک به از دست رفتن کلسیم از راه ادرار: افرادیکه رژیم‌های پرنمک دارند دچار از دست رفتن کلسیم از طریق ادرار می‌شوند. محتوی پتاسیم انجیر از این مشکل جلوگیری می‌کند.
* پیشگیری از زوال ماکولا: از دست رفتن بینایی در سالخوردگان به دلیل زوال ماکولا صورت می‌گیرد. میوه‌ها و انجیر برای جلوگیری از این مشکل مفید هستند.
* برطرف کردن گلودرد: محتوی بالای لعاب انجیر، به برطرف کردن گلودرد کمک می‌کند.

انجیر برای اختلالات مختلف تنفسی مثل سرفه و آسم نیز مفید است. ازآنجاکه این میوه برای گوارش نیز فایده‌بخش است، به از بین بردن یبوست، بدگواری، دل‌درد و از این قبیل نیز کمک می‌کند. انجیر برای تب، گوش‌درد، جوش، آبسه، بیماری مقاربتی نیز مفید است و برای کبد عالی است. انجیر یک میوه قلیایی است، درنتیجه به تنظیم pH بدن کمک می‌کند. انجیر سرشار از فلاوونوئید و پلی‌فنول می‌باشد که آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از تخریب ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. انجیر خواص آرامش‌بخش نیز دارد. انجیر مقدار کمی چربی و قند دارد.

انجیر میوه‌ای شیرین و نرم است و از خمیر آن به جای شکر استفاده می‌شود. از انجیر فراورده‌ای برای درست کردن شیرینی، پودینگ، کیک و سایر شیرینیجات، مربا، ژله و نگه‌دارنده‌ها استفاده می‌کنند.

احتیاط: مصرف زیاد انجیر می‌تواند موجب اسهال شود. انجیر خشک مقدار زیادی قند دارد و می‌تواند موجب پوسیدگی دندان‌ها شود.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی
چهارشنبه 23/6/1390 - 10:28
عقاید و احکام

چرا رنگ مشکی؟!

از سال‌ها قبل، در واقع از وقتی موضوع حجاب زن به صورت جدی در دنیا مطرح شد، مخالفین حجاب، سعی می‌کردند حجاب را با موضوع رنگ آن طرد کنند. برای موافقین هم رفته رفته این شبهه قوت گرفت که «چرا رنگ مشکی؟». در واقع هر کس می‌خواست چادر را زیر سوال ببرد، رنگ مشکی را زیر سوال می‌برد.

چادر مشکی

معمولاً مشکی رنگ افسردگی، عزا و اندوه و غم است. افسردگی به عنوان یک بیماری پاتولوژیک، عزا به مفهوم یک سنت، و غم و اندوه هم به معنی یک فرآیند زمینه‌ساز برای تخلیه هیجان. همه این موارد هم درست و هم غلط است. درست است از این جهت که رنگ مشکی به عنوان نمادی برای همه این موارد است و به این‌ها کمک می‌کند، اما محدود به این مفاهیم نیست. در واقع نمی‌شود تنها این مفاهیم را از رنگ مشکی برداشت کرد.

رنگ تیره موجب استتار و اختفای اشیاء و مانع از دیدن آنهاست. چشم در تاریکی جایی را نمی‌بیند و پارچه یا پرده سیاه مایه احتجاب اشیایی است که در پس پرده قرار دارند. لذا بانوان عفیف مسلمان، رنگ لباس‌های ظاهر ـ اعمّ از چادر، مانتو و روسری ـ را از رنگ‌های تیره برگزیده‌اند تا اندامشان از چشم نامحرمان پوشیده‌تر باشد و بدین وسیله «گوهر عفاف» خود را محفوظ‌تر بدارند و استفاده از رنگ‌های شاد و مهیّج و هرگونه مجلس‌آرایی را به خلوت خانه و در جمع محارم خویش اختصاص می‌دهند.

در روانشناسی رنگ‌ها، همان گونه که نوع رنگ در ایجاد گرسنگی، سیری، خشم و آرامش تأثیر مستقیم دارد، در شعله‌ور شدن غرایز جنسی نیز دخالت مستقیم دارد. رنگ سیاه باعث کاهش شهوت است؛ چنان که امام صادق ـ علیه‌السلام ـ در این زمینه خطاب به «حنّان بن سُدَیر» که نعلین سیاه پوشیده بود، فرمودند: «آیا نمی‌دانی رنگ سیاه مایه تقلیل شهوت است». (وسایل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج 3، ص 386)
رنگ تیره موجب استتار و اختفای اشیاء و مانع از دیدن آنهاست. چشم در تاریکی جایی را نمی‌بیند و پارچه یا پرده سیاه مایه احتجاب اشیایی است که در پس پرده قرار دارند. لذا بانوان عفیف مسلمان، رنگ لباس‌های ظاهر ـ اعمّ از چادر، مانتو و روسری ـ را از رنگ‌های تیره برگزیده‌اند تا اندامشان از چشم نامحرمان پوشیده‌تر باشد و بدین وسیله «گوهر عفاف» خود را محفوظ‌تر بدارند و استفاده از رنگ‌های شاد و مهیّج و هرگونه مجلس‌آرایی را به خلوت خانه و در جمع محارم خویش اختصاص می‌دهند

نگاه مثبت به رنگ مشکی
از طرف دیگر رنگ سیاه، رنگ تشخص و هیبت است و در میان رنگ‌ها ابهت بیشتری دارد. در ریشه‌یابی لغات رنگ سیاه در عربی به نام اسود است و به معنی آقایی، برتری و سیادت است. – به جز آن سیادتی که ما به طور اخص استفاده می‌کنیم. سودت ریشه مشترک سیاه و سیادت است. خانه کعبه با آن پرده سیاه و تیره‌ای که دارد، پر از شکوه و ابهت و جذبه است. در روایاتی که برخی علائم و نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) را بیان می‌کنند، می‌خوانیم که آن حضرت (عج) با بیرق رسول خدا خروج می‌کند که از پارچه مخمل سیاه و چهارگوش بوده و در آن صلابت است. (الملاحم و الفتن، سید بن طاووس، ترجمه محمد جواد نجفی، ص 57)
چنان که امام صادق ـ علیه‌السلام ـ در این زمینه خطاب به «حنّان بن سُدَیر» که نعلین سیاه پوشیده بود، فرمودند: «آیا نمی‌دانی رنگ سیاه مایه تقلیل شهوت است

رنگ مشکی در یک نگاه دیگر رنگ وقار و اقتدار و از رنگ‌های صامت است که نگاه را سریع به سمت خود جذب نمی‌کند. از هنگام نزول آیه جلباب، زنان با پوشش تیره در جامعه حضور می‌یافتند و رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نیز آن‌ها را نهی نمی‌کرد و این نهی نکردن رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ خود بیانگر مقبولیت این عمل است؛ چنان که در روایتی از امام صادق ـ علیه‌السلام ـ آمده است که فرمودند: «لباس سیاه مکروه است مگر در خَف، عمامه و عبا» (وسایل الشیعه، شیخ حرّ عاملی، ج 8، ص 382) و خف نوعی کفش چرمی است.

این، نشان دهنده آن است که استفاده معقول از رنگ سیاه، نه تنها مکروه نیست، بلکه پسندیده و مورد قبول خدا، رسول ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السّلام ـ می‌باشد. البته رنگ سیاه به عنوان زمینه و متن زندگی، هرگز پسندیده نیست و اسلام نیز آن را قبول نمی‌کند و در برابر آن، رنگ‌های باز و روشن و فرح بخش را توصیه می‌کند، امّا از این که این رنگ در حاشیه متن اصلی و دائمی زندگی به کار رود، مانع نمی‌شود؛ بلکه بعضاً ترغیب هم می‌کند.
در روایتی از امام صادق ـ علیه‌السلام ـ آمده است که فرمودند: «لباس سیاه مکروه است مگر در خَف، عمامه و عبا» (وسایل الشیعه، شیخ حرّ عاملی، ج 8، ص 382) و خف نوعی کفش چرمی است.

اصرار و تشویق پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ بر پوشیدن لباس سفید و توصیه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ به «حنّان بن سُدیر» به پوشیدن نعلین زرد (سیاه پوشی در سوگ ائمه نور ـ علیهم السّلام ـ، علی ابوالحسنی ص 280) و دیگر تشویق‌ها و دستورات پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السّلام ـ بیانگر این است که استفاده از رنگ‌های مختلف ـ اعم از تیره و روشن ـ صبغه مذهبی دارد.


کراهت رنگ مشکی

آنچه در باب رنگ مشکی بسیار مطرح است، کراهت رنگ مشکی است. کراهت یک مفهوم درون دینی است، بنابراین وقتی در باب کراهت این رنگ به منابع دینی رجوع می‌کنیم، می‌بینید به 5 دلیل مستحب است که رنگ حجاب، رنگ مشکی باشد. و کراهت آن به عنوان یک تبصره است.
چادر مشکی

در روایات داریم افرادی که غاصب حق ولایت اهل بیت (ع) هستند، از بنی‌امیه و بنی‌عباس، رنگ مشکی را به عنوان نماد مخالفت با پذیرش وصایت بلا فصل امیرالمؤمنین علی(ع) و مخالفت با جانشینی اهل بیت بعد از پیامبر استفاده می‌کردند.

زمانی که امام رضا به اجبار به عنوان ولیعهد انتخاب می‌شوند، مأمون به عنوان نماد پذیرش این ولایتعهدی، اعلام می‌کند که همه پوشش‌های سیاه را به رنگ سبز علوی تغییر دهند. او با تغییر نماد، اختلال اجتماعی را برای طرفداران بنی‌عباس، ایجاد کرد. بنابراین، در زمان امام رضا آن نماد کاملاً تغییر کرد. تا زمانی که رنگ مشکی رنگ مخالفت با خوبی‌ها بود، ائمه با انتخاب آن به عنوان رنگ پوشش مخالفت می‌کردند. در واقع هر زمان رنگ، مفهوم غیر ارزشی و ضد ارزشی پیدا کرد، آن رنگ مطرود خواهد بود؛ چرا که رنگ گناه ویژه‌ای ندارد.

در مورد عدم کراهت استفاده از کفش و عبا و عمامه سیاه در روایتی به نقل از امام صادق(ع) آمده است: «رسول گرامی اسلام ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ استفاده از رنگ سیاه را در پوشش‌ها ناخوش داشت؛ مگر در سه چیز: در کفش و عبا و عمامه.»
دین مبین اسلام، با توجه به آیات تکوینی خداوند در پهنه طبیعت و آیات تشریعی موجود در قرآن کریم، بهره گیری از پوشش‌های رنگی را جز در موارد ذیل مجاز دانسته است:

یکی از ایرادات ما در مباحث فرهنگ دینی این است که برخی موادی را که مشروط است، مطلق می‌کنیم و دچار خطا می‌شویم. یا گاهی موارد مطلق را مشروط می‌کنیم. مثلاً بارها شنیده‌اید وضو گرفتن با آب گرم مکروه است. این را شرح می‌دهند که آب سرد نشاط می‌آورد و یا... بله، این موارد صحیح است، اما در متن دین ما آمده که وضو با آبی که با نور خورشید گرم شود، مکروه است. به عبارت دیگر در ابتدا باید بدانیم دین چه گفته و بعد برای آن تحلیل علمی بیاوریم. این‌ها خطاهای فرهنگی- دینی جامعه عامیانه ماست که گاهی به خواص هم کشیده می‌شود.

دین مبین اسلام، با توجه به آیات تکوینی خداوند در پهنه طبیعت و آیات تشریعی موجود در قرآن کریم، بهره گیری از پوشش‌های رنگی را جز در موارد ذیل مجاز دانسته است:

1. پوشش‌های رنگینی که شعار و علامت دشمنان اسلام است. استفاده از این پوشش‌ها تا وقتی که ویژگی این گروه است، مجاز نیست.
چادر

2. پوشش‌های رنگینی که موجب انگشت نما شدن فرد در نزد دیگران می‌شود (لباس شهرت).

3. پوشش‌های رنگینی که اثر روحی نامطلوبی بر انسان یا اعمال عبادی او می‌گذارد.

4. پوشش‌های رنگینی که برخلاف شؤونات اجتماعی اسلام و عرف مذهبی است. امام صادق(ع) خطاب به عبید بن زیاد فرمود: ایاک ان تزینّ إلاّ فی أحسن زی قومک«خود را تزیین مکن مگر مثل قوم خود.» و نیز فرمود: «خیر لباس کل زمان، لباس اهله»؛ «بهترین پوشش هر عصری لباس مردم همان زمان است.» البته در این موارد مؤمنین اهل تقوا معیار محسوب می‌شوند.
امروز لباس به خودی خود نقش یک"رسانه"را بازی می‌کند. مثلاً اگر یک دختر فرانسوی تنها یک روسری به لباس‌هایش اضافه کند و در کنار او خانم را هبه‌ای هم باشد، راهبه اجازه ورود به استادیوم ورزشی را دارد، اما دختر محجبه فرانسوی خیر. هر چند در ظاهر پوشش راهبه کامل‌تر هم به نظر می‌رسد. اما پوشش دختر فرانسوی مفهوم ویژه‌ای را منتقل می‌کند
5. پوشش‌های رنگین زن در عده وفات شوهر.

6. پوشش‌های رنگین و جذاب زن و مرد برای نامحرمان.

7. پوشش‌های رنگین مخصوص زنان از سوی مردان و بالعکس.

لباس در فرآیند اجتماعی جدی‌تر از آن است که فکر می‌کنیم. فرانسه، مهد آزادی، با پوشش اسلامی دختران مسلمان مشکل دارد. در واقع امروزه مفهوم لباس بسیار جدی‌تر و حساس‌تر از گذشته است، چرا که پیام‌هایی را که منتقل می‌کند بسیار مؤثرتر است.به عبارت دیگر امروز لباس به خودی خود نقش یک"رسانه"را بازی می‌کند. مثلاً اگر یک دختر فرانسوی تنها یک روسری به لباس‌هایش اضافه کند و در کنار او خانم راهبه‌ای هم باشد، راهبه اجازه ورود به استادیوم ورزشی را دارد، اما دختر محجبه فرانسوی خیر. هر چند در ظاهر پوشش راهبه کامل‌تر هم به نظر می‌رسد. اما پوشش دختر فرانسوی مفهوم ویژه‌ای را منتقل می‌کند.

استفاده از رنگ ها در اسلام
بنابراین وقتی قرار است حضور اجتماعی مقتدرانه و رسمی باشد، رنگ مشکی را انتخاب می‌کند. این رنگ نوعی اقتدار و «دورباش» را به مخاطب القا می‌کند. گاهی نوع پوشش ما به دیگران این اجازه را می‌دهد که حریم خصوصی‌مان را بشکنند. یعنی رنگ انتخابی ما به قدری دورباش کمی دارد، که احتمال دارد دیگران به این حریم وارد شوند

اسلام در خصوص رنگ دو دسته‌بندی، یکی برای حضور اجتماعی، و دیگری حضور در خلوت محارم دارد. رنگ اول اسلام در خلوت، سفید است و برای آن دلایل متعددی بیان می‌شود. سفید نماد پاکی، شادی و آرامش است. برای مثال، در آداب یک مسلمان شیعی هست که وقتی به زیارت یک امام می‌روی، لباس نو سفید رنگ بخر یا در اعیاد ذکر می‌شود که لباس نو سفید به تن کنید، شاید که با تاکید بر این فرآیند که پاکی بیرون به پاکی درون هم منتقل بشود. اما در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، رنگ اول اسلام به عنوان «پوشش نهایی» رنگ سیاه است. بنابراین وقتی قرار است حضور اجتماعی مقتدرانه و رسمی باشد، رنگ مشکی را انتخاب می‌کند. این رنگ نوعی اقتدار و «دورباش» را به مخاطب القا می‌کند. گاهی نوع پوشش ما به دیگران این اجازه را می‌دهد که حریم خصوصی‌مان را بشکنند. یعنی رنگ انتخابی ما به قدری دورباش کمی دارد، که احتمال دارد دیگران به این حریم وارد شوند.

در بحث حجاب هم رنگ مشکی این دورباش را به نامحرم می‌دهد، ضمن اینکه به دلیل صامت بودنش جلب توجه هم نمی‌کند. نکته‌ای را هم که در روایات‌مان بدان اشاره می‌شود این است که رنگ مشکی، شهوت را کم می‌کند. رنگ مشکی به عنوان نماد اجتماعی برای زن و مرد یکسان است، اما به دلیل اینکه حجاب ظاهری زن ظرافت‌های بیشتری دارد، اولویت با خانم‌ها خواهد بود.

 

منبع :سایت حجاب برتر

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:26
اخبار
تصادف یک تریلی ویژه حمل خودرو با یک کامیونت، حرکت خودروهای صفر کیلومتر بدون راننده در بزرگراه محل حادثه را به دنبال داشت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری 125، شهروندانی که ساعت 9:23 دقیقه امروز در بزرگراه شهید لشگری شاهد رخداد این حادثه بودند بلافاصله در تماس با سامانه 125 آن را اطلاع رسانی كردند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران هم بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 45 و گروه نجات 8 را روانه محل حادثه در كیلومتر 11 بزرگراه شهید لشگری خیابان سپاه كرد.

حسین حسین بیگی رئیس ایستگاه 45 آتش نشانی گفت: برخورد شدید یك دستگاه تریلی ویژه حمل خودرو و کامیونت با یکدیگر منجر به آسیب دیدگی و گرفتار شدن راننده 55 ساله کامیونت و جاری شدن گازوییل در سطح بزرگراه شده بود.

حسین بیگی در باره عملیات آتش نشانان و نجاتگران آتش نشانی گفت: نجاتگران آتش نشانی بی درنگ با استفاده از تجهیزات ویژه نجات راننده را كه در وضعیت وخیمی بسر می برد از درون اتاق کامیونت بیرون آوردند و برای انتقال به مركز درمانی در اختیار امدادگران اورژانس حاضر در محل قرار دادند.

وی افزود: آتش نشانان با جلوگیری از جاری شدن بنزین و جابجایی خودروها به حاشیه ایمن بزرگراه و اطمینان از برطرف شدن امکان بروز آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

منصور شریفی راد راننده تریلر حامل خودرو گفت: کامیونت از روبرو و در خلاف جهت حرکت می کرد که باعث این حادثه و زخمی شدن راننده اش شد.

علت این حادثه را کارشناسان راهنمایی و رانندگی بررسی و مشخص خواهند کرد.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صال

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:21
اخبار
خرید و فروش غیرقانونی انواع سلاح گرم در بازار تهران با قیمت های جالب توجهی در حال انجام است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از «24»، خرید و فروش غیرقانونی انواع اسلحه گرم در بازار تهران با کمی سختی و قیمت بالا در اسرع وقت دور از چشم مسئولان و ماموران در حال انجام است.

بنابراین گزارش، قیمت کلاش در بازار تهران یک میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سلاح کمری 800 هزار تومان اعلام شده است به طوری که در گزارش دوربین مخفی تلویزیون این رقم ها به خاطر ریسک بالای خرید و فروش غیرقانونی این کالا(!) عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، عاملان این کسب و کار غیرقانونی و مرگبار در بازار تهران، تحویل این اسلحه ها را دو ساعته اعلام می کنند و معتقدند قیمت بالا برای یک سلاح 100 تا 150 هزارتومانی به خاطر ترانزیت گران قیمت آن از مرز تا پایتخت است که گاه برای هر کلت کمری و یا کلاش، 600تا یک میلیون تومان است.

فروش انواع شوکر و تجهیزات ویژه برخی یگان های امنیتی از جمله انواع گاز اشک آور و سلاح های نیمه گرم نیز در بازار تهران به صورت قاچاق ادامه دارد. این در حالی است که چندی پیش خبر خرید و فروش دستگاه های شنود تلفن همراه در بازار تهران نیز در رسانه ها منتشر شد.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالح

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:20
آلبوم تصاویر

آیین نکوداشت و بزرگداشت پانزدهمین جشن سینمای ایران دوشنبه شب با تقدیر از علی زرین، کمال تبریزی، داود رشیدی و مسعود بهنام در محل تالار ایوان شمس برگزارشد.














































































عکس: امید وهاب زده

 

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:19
اخبار
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند که وزیر علوم با تشکیل جلسه هیئت امنای این دانشگاه رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، جلسه 696 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست احمدی‌نژاد برگزار شد.
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این جلسه پیرو مباحث گذشته پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند که وزیر علوم با تشکیل جلسه هیئت امنای این دانشگاه رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.
طراحی سازکارهای لازم و مناسب درخصوص افزایش ظرفیت دکتری
مخبر در ادامه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به‌منظور اجرای مطلوب و بهتر تصمیم شورا درخصوص افزایش ظرفیت دکتری مقرر کرد جلسه‌ای با محوریت دبیر شورای عالی با حضور اعضای شورا و اساتید و صاحب‌نظران برگزار شود و سازکارهای لازم و مناسب برای این مهم در اسرع وقت طراحی شود.
پیشنهاد عمومی شدن رشته‌های تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه از بحث و بررسی بخش پایانی سند تحول نظام آموزشی در جلسه امشب خبر داد.
وی اضافه کرد: در این زمینه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی روی مسئله لزوم و یا عدم لزوم تفکیک تخصصی رشته‌های تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه مباحثی را مطرح کردند.
مخبر دزفولی تصریح کرد: قرار شد جلساتی در این زمینه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده و نتیجه نهایی درخصوص عمومی شدن رشته‌های تحصیلی پیش از ورود دانشگاه اعلام شود و در جلسه آینده تصویب سند تحول نظام آموزشی به اتمام برسد.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:17
اخبار

 ازدواج به سبک مسلحانه + عکس

article-0-0DD673D600000578-.jpg

article-0-0DD6718300000578-.jpg

با شدت گرفتن درگیری ها در مناطق مختلف لیبی از جمله طرابلس، حتی مراسم ازدواج نیز رنگی از خشونت به خود گرفته است.


به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالیکه جستجوها برای یافتن دیکتاتور فراری لیبی همچنان ادامه دارد، شهرهای مختلف این کشور نیز شاهد درگیری های شدید میان مخالفان و نیروهای وفادار به "قذافی" است.

چهره جنگی این کشور حتی در مراسم ازدواج و در بین میهمانان یک عروسی در هتلی در شهر طرابلس نیز دیده می شود.

 

 

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:16
آلبوم تصاویر
منبع: جمهوری اسلامی

 

 

 

چهارشنبه 23/6/1390 - 10:13
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته