• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 13516
تعداد نظرات : 591
زمان آخرین مطلب : 1274روز قبل
آموزش و تحقيقات

دوشنبه 30/10/1398 - 0:37
ایرانگردی




مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر تدبیر شهردار محترم تهران مبنی بر توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات پرجمعیتِ فاقد بازار، از افتتاح بازار میوه و تره بار قیام توسط اهالی محل خبر داد. 


به گزارش  روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه سه بازار دیگر میوه و تره بار نیز مراحل نهایی آماده سازی را می‌گذرانند و به محض آماده شدن بلافاصله افتتاح خواهند شد، افزود: برای بهره‌برداری از بازارهای جدید، حتی یک روز هم منتظر افتتاح رسمی نمی‌مانیم و اعتقاد داریم صاحبان اصلی بازارها، شهروندان هستند و خود آنها باید این فضاها را افتتاح کنند.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی به مطالبات شهروندان با در نظر داشتن سه اصل «کیفیت مطلوب»، «قیمت مناسب» و «مشتری‌مداری» در میادین و بازارهای میوه و تره بار، اظهار کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها، دسترسی آسان به بازارهای میوه و تره بار را به مطالبه جدی شهروندان از مدیریت شهری تبدیل کرده است و خود را ملزم به پاسخگویی به این خواسته مردم عزیزمان می‌دانیم.
راد به فعالیت دو بازار میوه و تره بار کوثر و آبشار در منطقه 12 اشاره و تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت محدوده مرکزی تهران و با همکاری خوب شهرداری منطقه 12، بازار قیام به عنوان سومین بازار میوه و تره بار در سه بخش میوه و فرنگی، پروتئینی و بازرگانی در این منطقه افتتاح شد و البته اخبار خوب دیگری نیز برای ساکنان این منطقه داریم که در آینده نزدیک اعلام خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر ساخت بازارهای جدید میوه و تره بار با سبک فروشگاهی در جهت تامین آسایش و رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان، خاطرنشان کرد: در بازارهای فروشگاهی، علاوه بر امکان کنترل بهتر عوامل محیطی نظیر سرما و گرما، ارائه خدمات با کیفیت‌تر و متنوع‌تر نیز ممکن می‌شود.
گفتنی است، محله قیام با بیش از 18 هزار نفر جمعیت، یکی از محلات پرجمعیت مرکز تهران محسوب می‌شود و بازار میوه و تره بار قیام با 390 متر مربع زیربنا، پاسخگوی نیازهای روزانه 6 هزار خانواده ساکن در این محله است.

يکشنبه 29/10/1398 - 17:23
ایرانگردی



معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران گفت: براساس پیش بینی ها تا پایان سال جاری حدود ۲۰ مورد از پروژه‌های بهسازی محیطی سازمان نوسازی به بهره برداری برسند.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران علی خانی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر نشست تخصصی "جایگاه بهبود کیفیت قلمرو‌های عمومی در بازآفرینی شهری" با بیان این که اقدامات نوسازی در شهر تهران و سایر شهر‌های کشور بیشتر مبتنی بر توسعه معابر بوده است،اظهار کرد: یکی از محور‌های اساسی بازآفرینی شهری، بهبود کیفیت عرصه‌های عمومی تعریف شده که در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری تهران مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: موضوع بهبود کیفیت عرصه‌های عمومی در قالب پروژه‌های بهسازی محیطی از سال ۹۷ در شهر تهران دارای ردیف بودجه‌ای شد و در سال ۹۸ نیز این موضوع توسعه پیدا کرد و به یکی از محور‌های اساسی فعالیت‌های سازمان نوسازی شهر تهران تبدیل شد.

خانی اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود نیمی از بودجه سازمان نوسازی مصروف ارتقای کیفیت عرصه‌های عمومی شده و بالغ بر ۷۰ پروژه بهسازی محیطی در مراحل مختلف در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ مورد از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

میترا کریمی، معاون توسعه محله‌ای سازمان نوسازی شهر تهران نیز به عنوان سخنران این نشست با بیان این که تراکم بالای جمعیت (سه برابر میانگین شهر)، کمبود خدمات عمومی، کیفیت پایین وضعیت کالبدی و اجتماعی، جذابیت پایین سرمایه گذاری، وجود فضا‌های رها شده و ناامن و پایین بودن حس تعلق به محلات از جمله عمومی‌ترین مشکلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است، عنوان کرد: بخشی از این مسائل را می‌توان با ارتقاء کیفیت فضا‌های شهری، ایجاد فضا‌های جمعی و ساماندهی عرصه‌های رها شده بهبود بخشید، ارزش افزوده در محلات ایجاد کرد و با تزریق این ارزش افزوده، میزان تمایل به سرمایه گذاری و ایجاد جذابیت برای تداوم سکونت در محلات را افزایش داد.

معاون توسعه محله‌ای سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تأکید اسناد فرا دست از جمله برنامه ملی بازآفرینی و برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در بهسازی و ارتقای کیفیت خدمات زیربنایی و فضا‌های عمومی، از تدوین دستورالعملی برای پروژه‌های بهسازی محیطی به همت سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد و یاد آور شد: این شیوه نامه از ۴ بخش اصلی شناسایی و برنامه ریزی، انتخاب طراح و تهیه طرح، آماده سازی و اجرا و بهره برداری و نگهداشت پروژه‌ها تشکیل شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در شناسایی و برنامه ریزی پروژه‌های بهسازی محیطی، از برنامه‌های توسعه محلات که منتج از نظرات ساکنان محلات و کلیه ذینفعان است، استفاده خواهد شد.
وی افزود: میزان اثرگذاری پروژه ها، یکی از معیار‌های اصلی برای انتخاب و اجرای پروژه‌های بهسازی محیطی است و هر چه دامنه تأثیرات این پروژه‌ها بر محیط پیرامون وسیع‌تر باشد و اثرات بهتری داشته باشد، دارای اولویت اجرایی بالاتری خواهد بود.

معاون توسعه محله‌ای سازمان نوسازی شهر تهران بر اهمیت و ضروت تحقق پذیری پروژه‌های بهسازی محیطی تأکید کرد و متذکر شد: اجرای پروژه‌های بهسازی محیطی از طریق منابعی است که در اختیار شهرداری قرار دارد و با توجه به تبصره ۱۸ قانون بودجه و سهم ۳۰ به ۷۰ شهرداری در برابر دولت در تأمین منابع ساخت خدمات پشتیبان سکونت، در تلاش هستیم بتوانیم از بخش دولتی نیز بودجه‌ای در اختیار داشته باشیم.

کریمی ارزیابی پس از اجرای پروژه‌ها را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: از سال آینده پس از اتمام عملیات اجرایی تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بهسازی محیطی در مناطق مختلف، قطعاً میزان اثرات مثبت، استقبال شهروندان و ... در این پروژه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

يکشنبه 29/10/1398 - 17:19
ایرانگردی




مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آماده باش و تلاش تیم های نظارتی این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان تهرانی و کاهش تبعات ناشی از شرایط بارش برف خبر داد و خواستار صبوری و مدیریت زمان شهروندان شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان با اشاره به اینکه شرایط خدمات رسانی در روزهای برفی متفاوت از شرایط روزهای معمولی است، گفت: از نخستین ساعات روز و در پیک صبحگاهی شرایط پایانه‌های تاکسیرانی تحت رصد کارشناسان و ناظران بوده و تاکسی‌های ون به نقاط استراتژیک و مهم شهر تهران اعزام شدند.

قنادان با تاکید بر اینکه در شرایط برفی نیازمند همکاری صبورانه شهروندان هستیم، افزود: کندی خدمات رسانی به شهروندان در شرایط برفی نسبت به روزهای معمولی امری طبیعی است چرا که علاوه بر افزایش بار مسافر، طول زمان سفر تاکسی ها در این شرایط نیز دو برابر می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی پایانه ها و خطوط تاکسی پایتخت تحت رصد هستند، ادامه داد: عرض کم معابر منتهی به ایستگاه های مترو از دیگر نقاط استراتژیک شهر تهران است که مورد پیگیری تیم های نظارتی و گشت های میدانی قرار دارد تا خللی در خدمت رسانی به شهروندان پیش نیاید.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ قنادان گفت: در زمان اعلام بارش های فصلی تمامی تیم های نظارتی سازمان در آماده باش هستند و در صورت بارش های سنگین این حضور میدانی با شدت و دقت بیشتری انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: همواره در شرایط حاد شاهد رفتار صبورانه و مدیریت زمان از سوی مسافران بوده ایم ولی همچنان نیازمند همیاری و همکاری شهروندان و قشر خدوم تاکسیرانان هستیم.

يکشنبه 29/10/1398 - 15:42
ایرانگردی

 

سرپرست سازمان خدمات رفاه شهرداری تهران از فعالیت ٢4 ساعته گرمخانه‌های پایتخت در روز برفی پایتخت خبر داد.

 

سید مالک حسینی با اشاره به بارش برف در شهر تهران گفت: همشهریان تهرانی کارتن خواب‌های پایتخت را در این روزهای سرد از یاد نبرند و در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان مراتب را به 137 اعلام کنند.
وی با بیان اینکه در این روزهای سرد درهای گرمخانههای پایتخت به صورت 24 ساعته بر روی افراد بیخانمان باز است افزود: کارتن‌خواب و افراد بی‌خانمان می‌توانند در طول روز نیز در گرمخانه‌ها بمانند.
سرپرست سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به افزایش تیم‌های گشت این سازمان برای جذب افراد بی‌خانه‌مان در این روزهای سرد گفت: همچنین 5 دستگاه اتوبوس به عنوان گرمخانه سیار در نزدیکی پاتوق‌های معروف که امکان دارد افراد بی خانمان و کارتن خواب به گرمخانه‌ها مراجعه نکنند، مستقر شده است.
 
 

يکشنبه 29/10/1398 - 15:40
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی معابر در شب جاری خبر داد.

مجتبی یزدانی در گفت و گو با شهرنوشت با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای بارش برف در پایتخت گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر برودت هوا و احتمال بارش برف در هفته اخیر، از روزهای گذشته 14 هزار نیروی خدمات شهری به همراه هزار و 350 دستگاه ماشین آلات برف روبی در حالت آماده باش کامل قرار داشتند.

وی با اشاره به تعبیه 4 هزار مخزن زردرنگ در پایتخت اضافه کرد: این مخازن مجهز به شن مخصوص، نمک و ماسه هستند تا شهروندان و عوامل کارگری در صورت نیاز بتوانند از آن ها استفاده کنند.

به گفته معاون شهردار تهران؛ تمامی مدیران و شهرداران مناطق ٢٢ گانه از شب گذشته در حالت آماده باش قرار داشتند و طبق گزارش های واصله تاکنون هیچ یک از معابر اصلی پایتخت به علت بارش برف مسدود نشده است.

یزدانی در ادامه با اشاره به اولویت های شهرداری تهران در پاکسازی معابر اصلی و فرعی گفت: شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه های ١٣٧ و 1888 هرگونه مشکل را با مسئولان شهرداری در میان بگذارند تا بلافاصله عوامل ناحیه برای برف روبی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با هدف پشتیبانی از عملیات برف روبی، ارسال ماشین آلات و تجهیزات به مناطق و توزیع آن ها در سایت های پشتیبان کوهک، دارآباد، بنی هاشم و آزادگان را در دستور کار خود قرار داد، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به محض بارش برف، عملیات برف روبی در 22 سایت مستقر در مناطق و سایت های اصلی برج میلاد، بهشت زهرا (س) و مجتمع پردازش و دفع آرادکوه آغاز می شود.


یزدانی همچنین به آماده باش تمامی مناطق 22گانه برای جلوگیری از یخ زدگی معابر پرداخت و تصریح کرد: با توجه به احتمال اتمام بارش در ساعات پایانی امروز و برودت هوا به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی، ماشین آلات تخصصی امشب اقدامات مربوط به شن پاشی و نمک پاشی را انجام خواهند داد.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه بارش برف دوباره در پایتخت آغاز می شود و بر این اساس، شهرداری تهران نیز در آمادگی کامل قرار خواهد داشت.

يکشنبه 29/10/1398 - 15:18
ایرانگردی




 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تلاش شبانه روزی برای پیشگیری از یخ زدگی معابر با استفاده از ماشین آلات نمک پاش خبر داد.


صدرالدین علیپور در گفت‌وگو با  شهرنوشت، از آمادگی بالای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای یکشنبه برفی پایتخت خبر داد و عنوان کرد: به صورت معمول اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ستاد هماهنگی مناطق از دو ماه گذشته و پیش از شروع بارش‌ها انجام می‌شود و درحال حاضر ستاد برف روبی و مناطق به ماشین آلات تخصصی و نیروهای خدماتی مجهز هستند.

وی با بیان اینکه طبق روال گذشته، کلیه ماشین آلات تخصصی این سازمان از شب پیش از بارش در حالت آماده باش قرار دارند، اظهار کرد: از خودروهای نمک‌پاش و برف روب به عنوان ماشین آلات تخصصی و ضروری برای پاکسازی معابر اصلی استفاده می شود.

به گفته علیپور؛ از روز گذشته ۲۲۲ دستگاه ماشین آلات تخصصی در تمامی مناطق آماده‌ بودند اما با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته و گزارش های هواشناسی از سایت های برف روبی پشتیبان استفاده شد و شب گذشته 245 دستگاه ماشین آلات در محل‌های مشخص واقع در مناطق 22گانه مستقر شدند تا مشکلی برای تردد در معابر اصلی و بزرگراهی ایجاد نشود. همچنین تیم‌های کمکی و پشتیبانی در ستادهای هماهنگی مناطق حضور مستمر خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه برف روبی و نمک پاشی بعد از اتمام بارش برف هم ادامه خواهد داشت، گفت: تا به این لحظه در مناطق شمالی و جنوبی پایتخت کلیه معابر فعال و غیرمسدود هستند. همچنین با توجه به احتمال اتمام بارش در ساعات پایانی امروز و برودت هوا و به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی، ماشین آلات نمک پاش از امشب اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

يکشنبه 29/10/1398 - 14:56
ایرانگردی

 

محمودکلهری شهردار منطقه 17 از استقرار تیم انتقال خون در محلات این منطقه خبر داد و افزود: اهالی منطقه 17 با همکاری همدیگر اقدام به اهدای خون به سیل زدگان سیستانی نمودند که صبح فردا با استقرار پایگاه سیار انتقال خون در اماکن منتخب اجرا می شود.


به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، در پی انتشار خبری مبنی بر کاهش بانک خون در استان سیل زده سیستان و بلوچستان، محمودکلهری شهردار منطقه۱۷ از شهروندان دارالشهدا درخواست کرد تا در روز دوشنبه برای #اهدا_خون به ساختمان مرکزی منطقه۱۷ مراجعه کنند.

شهردار منطقه۱۷ گفت: از مردم منطقه دعوت می‌کنم تا برای رفع هرگونه نیاز احتمالی به گروه‌های خونی به ویژه در مناطق سیلابی سیستان و بلوچستان در این کار خداپسندانه و خیر مشارکت داشته باشند.

 گفتنی است؛ اداره سلامت منطقه۱۷ با همکاری سازمان انتقال خون تهران روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ اقدام به استقرار تیم سیار اهدای خون در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه۱۷ می کند. تاکید می شود همراه داشتن کارت ملی برای اهدا خون الزامی است

يکشنبه 29/10/1398 - 14:50
ایرانگردی



مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از استقرار 222 دستگاه ماشین آلات خدمات شهری در سایت های برف روبی مناطق 22 گانه خبر داد.
صدرالدین علیپور در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به تاکید معاون خدمات شهری بر اجرای عملیات برف روبی در مناطق 22 گانه، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با هدف پشتیبانی از عملیات برف روبی، ارسال ماشین آلات و تجهیزات به مناطق و توزیع آن ها در سایت های پشتیبان کوهک، دارآباد، بنی هاشم و آزادگان را در دستور کار خود قرار داد. وی ادامه داد: در این زمینه تعاملات مطلوبی را با تمامی مناطق شهرداری تهران داشتیم و تاکنون 222 دستگاه ماشین آلات خدمات شهری شامل کامیون های نمک پاش دارای تیغه برف روب و کامیون های محلول پاش و نمک پاش برای استقرار در سایت های پشتیبانی ارسال شده است.مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عنوان کرد: اکیپ های تعمیر ماشین آلات و تجهیزات برف روبی نیز برای کاهش مشکلات ناشی از بارش برف و خدمات‌رسانی سریع به شهروندان، در پهنه های شرقی و غربی مناطق برف گیر شامل مناطق 1 تا 6 و 21 و 22 مستقر شدند. براین اساس، بلافاصله پس از خرابی ماشین آلات نسبت به تعمیر و رفع نقص آن ها اقدام خواهد شد.علیپور در پایان گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به محض بارش برف، عملیات برف روبی در 22 سایت مستقر در مناطق، سایت اصلی برج میلاد، بهشت زهرا (س) و مجتمع پردازش و دفع آرادکوه آغاز می شود.

يکشنبه 29/10/1398 - 14:36
ایرانگردی


مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران همزمان با بارش سنگین برف در پایتخت از ساکنان تهرانی خواست به همراه خانواده هایشان زیباترین آدم برفی تهران را بسازند و جایزه بگیرند.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور با اعلام اینکه تهران همزمان با بارش سنگین برف به میزبانی مسابقه زیباترین آدم برفی می رود، تصریح کرد: شهروندان تهرانی تصویر آدم برفی هایشان را با هشتک #خاطره_برفی در صفحات مجازی خود منتشر کرده یا از طریق دایرکت به آدرس اینستاگرام اداره کل آموزش های شهروندی با عنوان (shahrvandi.tehran) ارسال کنند.

به گفته مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران به 200 عکس برتر از زیباترین آدم برفی های شهر تهران جایزه ۳۰۰ هزارتومانی اهدا خواهد شد.

 

يکشنبه 29/10/1398 - 14:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته