• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 211
زمان آخرین مطلب : 5242روز قبل
محبت و عاطفه
زندگی به من آموخت كه چگونه گریه كنم اما گریه به من نیاموخت كه چگونه زندگی كنم.....تو نیز به من آموختی چگونه دوست بدارم اما به من نیاموختی كه چگونه تو رو فراموش كنم.
شنبه 30/3/1388 - 20:49
محبت و عاطفه
از او که رفته نباید رنجشی به دل گرفت آنکه دوستش داریم همه گونه حقی بر ما داردحتی حق آنکه دیگر دوستمان  نداشته باشد نمی توان از او رنجشی به دل گرفت بلکه باید تنها از خود رنجیدکه چرا باید آنقدر شایسته ی محبت نباشیم که دوست ما را ترک کند ... و این خود دردی کشنده است ...
شنبه 30/3/1388 - 20:48
محبت و عاطفه
 نگاهم کرد پنداشتم دوستم دارد. نگاهم کرد در نگاهش هزاران شوق عشق را خواندم. نگاهم کرد دل به او بستم. نگاهم کرد اما بعدها فهمیدم فقط نگاه میکرد
شنبه 30/3/1388 - 19:24
محبت و عاطفه
سهم من خانه‌ای اجاره‌ای در قلب توست! و هر روز ... ترس از ریختن وسایلم در كوچه‌ها.
شنبه 30/3/1388 - 19:23
دعا و زیارت

پیامبر به مولا علی (ع) فرمودند: هر کس از امت من چهل حدیث را حفظ کند که قصدش از این کار آخرت باشد، خداوند او را در روز قیامت با پیامبران ، صدیقین، شهدا و صالحین محشور می‌کند و آنان بهترین همنشینان می‌باشند.   

                                                             خصال(شیخ صدوق):ص 542، ح 19

1.قالّ رّسولُ‌الله(ص): هذا علی مَعَ القُرآن وَ القُرآن مَعَ علی، لایَفتَرقان حتی یَرُدا علی الحوض. رسول خدا فرمودند: این علی(ع) با قرآن است وقرآن با علی(ع). این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در روز قیامت، کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.                 ینابیع المودة 403:2. 

  

قالَ رَسولُ الله(ص): انّ الله لَیَغضبُ لِغَضَبَ فاطمه و یَرضی لرضاها

رسول خدا(ص) فرمودند: خداوند با غضب فاطمه غضب می‌کند و با خشنودی او خوشنود می‌شود.  

 

قالَ رَسولُ الله(ص): اذا کَانَ یومُ القیامه یُدعی بِالعَبدِ فأوّلُ شَیء یُسألُ عَنهُ الصّلاةَ

رسول خدا فرمودند: روز قیامت انسان را ندا کرده ، اولین چیزی که از او می‌پرسند،نماز است.

 

قالَ رَسولُ الله(ص): لِکُلِّ شَیء وَجهٌ وَ وَجهُ دینکَم الصلاةُ فَلایُشیننّ أحَدُکم وَجه دینه.

رسول خرا فرمودند: هر چیزی چهره و نشانه‌ای دارد و صورت و نشانه‌ دین شما نماز است.پس نباید کسی از شما صورت دینش را زشت کند.

 منتظر ادامه این چهل حدیث باشید...                                                         

 

شنبه 30/3/1388 - 19:2
دعا و زیارت

پروردگارا ! من در کلبه‌ی محقر خویش گنجی دارم که تو در عرش کبریایت نداری من چون تو خدایی دارم و تو چون خود نداری.                                          امام سجاد(ع)

 

پنج شنبه 28/3/1388 - 16:9
آموزش و تحقيقات
بلزپاسکال         «بلزپاسکال» ریاضیدان، و فیزیکــــــــدان، و فیلسوف بزرگ فرانسوی، در قرن 17زندگی می‌کرد. او ماشین حساب را ساخته است. و نیز نشانه‌های کلی بخش پذیری هر عدد صحیح به هر عدد صحیح دیگر را پیدا کرده است. و نیز یک مثلث عددی خاصی ترتیب داده اســــت، که به نام خود او «مثلث پاسکال» نامیده می‌شود. و منظور ما در اینجا آشنایی با همین مثلـــــث است. اما قبل ازاینکه مثلث پاسکال را توضیح دهیم، ناچاریم ابتدا دو عدد مخصوص را بشناسیم:
        اولا ّعدد مثلثی چیست؟ این عدد حاصل جمــع چند جمله‌ی متوالی یک تصاعد عددی است، که جمله‌ی اول آن 1وقدرنسبتش عددصحیــــــح است. مثلاّ در تصاعد عددی7، 6، 5، 4، 3 ، 2، 1اعداد(1) و (2+1) و (3+2+1)و (4+3+2+1)...و یعــــنی عددهای 1و3و6و10و15و...را
اعداد مثلثی می‌نامند، زیرا با هر یک از آنها می‌توان تشکیل مثلث متســـــــاوی‌الاضلاع داد. مثلاّ اگر6 گلوله‌ی را در ردیفهای 1و2و3تایی کنار هم روی میز قرار دهید، یک مثلث متســــاوی‌الاضلاع تشکیل می‌شود. حال اگر4گلوله‌ی شیشه‌ای دیگر را زیر آنها قرار داده، و ردیف جدید را تشکیل دهید، یـــــــک مثلث متســاوی‌الاضلاع جدید شامــــــل 10گلوله خواهید‌داشت.
       ثانیاّ عدد هرمی چیســت؟ گفتیم که با10گلوله‌ی شیشه‌ای می‌توان یک مثلث منتظم تشکیل داد. مثلث قشر دوم را که با6گلوله ساخته می‌شود، و روی آن قرار‌داد. و سرانجام یک گلوله‌ی شیشه‌ای را هم می‌توان روی آنها گذاشت، و با چهار ردیف مثلث، که از گلوله‌های شیشه‌ای تشکــــــیل یافته‌اند، که یک عدد مثلثی بلافاصله بزرگتر زیر آنها بگذاریم، پس با معلوم بودن سری اعداد مثلثی 1و3و6و10و 15و 21و 28و36و 45و 55 و... ساختن اعداد هرمی آسان است: از1 شروع می‌کنـــیم، مرتباّ تا هر جا که بخواهیم، با عددهای مثلثی پشت سرخود جمع می‌کنیم، تا پشـــــت سرهم عددهای هرمی حاصـــل شوند. مثلاّ از مجــــــــموع 1و3و6و10و15و21عدد56 به دست می‌آید، که یک عدد هرمی است.
         برای پیدا‌کردن عدد هرمی بزرگتــر از آن باید روی 56 عدد28را بیفزاییم تا84 به دست‌آید. و حالا مثلث پاسکال: مثلث‌پاسکال به این ترتیب درســت شده است، که هرعدد (جز‌واحدهای کنار آن) از مجموع نزدیکترین دو‌عدد بالای آن درست شده اســت. مثلاّ120حاصل جمع عددهای 84 و36 است، که در ردیف افقی فوقانی آن، و در طرفین عدد مزبور قرار دارند. در این جدول شگـــــفت‌انگیز نخستین ردیف اریب را واحدها تشکیل داده‌اند. در دومین ردیف اریب ســـری عددهای طبیعی قرار دارند. در سومین ردیف اریب اعداد مثلثی پشت سر هم واقع شده اند. و در چهارمین ردیف اریب عددهای هرمی1و4و10و20و35و56 و... به دنبال هم قرار گرفته‌اند.برای اطلاع از ویژگیهای ردیف اریــــب باید به فضای چهار بعدی برویم، که فعلاّ از آن صرفنظر می‌کنیم.
       شما می‌توانید بین اعداد واقع در این مثلث ویژگیهای عجیب دیگری هم کشف کنید مثلاّ اعداد «فیبوناچی» هم در مثلث پاسکال ظاهر می‌شوند، که گویا خود پاسکال از آن بی‌اطلاع بوده است. در واقع این ویژگی مثلث پاسکال تا نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم ناشناخته بود.
مجموع عددهای واقع در هر ردیف به ترتیب اعداد فیوناچی را می‌رســــــاند. و شما می‌توانید رسم خطهای اریب را زیرهم ادامه دهید، و مجموع اعداد واقع در روی آنها را به دســــت آورید، تا سری اعداد فیبوناچی کامل شوند.
       از خصوصیات جالب مثلث‌پاسکال این است که مجموع عددها در هر سطر افقی برابر است با توانی از2، مثلاّ اعداد واقع در پنجمین ردیــــــف افقی را اگرجمع کنیم، 16می شود، که برابر24است. و مجموع اعداد ششمین ردیف افقی نیز 32 یا 25است.
و حالا نوبت شمــاست، که اعداد واقع در این مثلث را به دقت مورد بررسی قرار‌دهید، تا ویژگیهای جدیدی در آن کشف کنید.

پنج شنبه 28/3/1388 - 14:20
محبت و عاطفه

پیام : متن پیام از دست رفته

فرستنده : نام فرستنده مشخص نیست

تاریخ ارسال : تاریخ ارسال معلوم نیست

دلم واسه ی تو خیلی تنگ شده واسه ی همینه که همه چیز گم شده و از دست رفته!

پنج شنبه 28/3/1388 - 14:15
محبت و عاطفه

 من کوتاه ترین کلمه ی دنیاست(I)

شیرین ترین کلمه ی دنیا عشقه (LOVE)

 و عزیز ترین شخص در دنیا تو هستی(you)

 واسه همینه که دوست دارم(I love you)

پنج شنبه 28/3/1388 - 14:13
محبت و عاطفه
دلم تنگ است امشب بهر زاری

به روی موج گریه تک سواری

صفای گریه ای در خلوتم را

نمی بخشم به سال خنده داری

پنج شنبه 28/3/1388 - 14:13
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته