• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 605
تعداد نظرات : 229
زمان آخرین مطلب : 5342روز قبل
کامپیوتر و اینترنت

قصد داریم تا هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربری که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!

 



برای استفاده از ترفندهای زیر ابتدا از mail.yahoo.com وارد صفحه Yahoo Mail شوید. سپس ترفندهای زیر را اجرا کنید:

1- آدرسهای مسدود شده
بدین وسیله قصد داریم تا آدرسهایی که نمیخواهیم از جانب آنها ایمیلی برای ما ارسال شود را مسدود کنیم. بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. در صفحه بعد به Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از جانب او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

2- مشاهده IP افراد فرستنده ایمیل
بدین وسیله شما میتوانید IP افرادی که برایتان ایمیل ارسال کرده اند را پس از باز کردن ایمیلشان مشاهده کنید. بدین منظور پس از مراجعه به Options ، به General Preferences بروید. در قسمت Headers گزینه دوم یعنی Show all headers on incoming messages را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه Save کلیک کنید. اکنون هر ایمیلی را که در Inbox تان باز کنید در قسمت X-Originating-IP میتوانید IP ارسال کننده را مشاهده کنید.

3- تنظیم تعداد ایمیلهای قرار گرفته شده در صفحه
با استفاده از این ترفند میتوانید تعداد ایمیلهای وارد شده در هر صفحه را تنظیم کنید که در هر صفحه Inbox جای بگیرد. اگر قصد پاک کردن کلیه ایمیل هایتان را داشته باشید این روش میتوانید کار شما را آسان تر گرداند. برای این کار پس از رفتن به صفحه Options مجدد به General Preferences بروید. حال در قسمت Messages per Page یکی از اعداد 10 ، 25 ، 50 ، 100 و 200 را انتخاب کنید. این اعداد نمایانگر تعداد ایمیلها در هر صفحه است. در پایان دکمه Save را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

4- نام شما در ایمیلهای ارسالی
ممکن است دوست داشته باشید نام شما در ایمیلهایی که میفرستید یک نام خاص باشد تا نام و نام خانوادگی تان که در ابتدای ثبت نام وارد کرده اید. برای تنظیم نام تان در ایمیلهای ارسالی پس از مراجعه به Options و سپس General Preferences در قسمت From name یک نام برای خود در نظر بگیرید و با استفاده از دکمه Save تغییرات را ذخیره کنید.

نظر یادتون نره

پنج شنبه 11/7/1387 - 16:7
کامپیوتر و اینترنت

افزایش کیفیت ( ال سی دی ) های سونی اریکسون
اکثر دارندگان گوشی های SonyEricsson (از هر مدلی) هنگامی که تصویری را به پشت صفه ( Backgraund ) انتقال میدهند از کیفیت LCD گوشی خود رضایت کافی را ندارند و تقریبآ همیشه در مقایسه گوشی Sony Ericsson خود با گوشی های Nokia به خصوص مدلهایی دارای (LCD 16 M.Color)-ال سی دی- 16 میلیون تعداد رنگ از کیفیت و وضوح ال سی دی گوشی خود کاملآ نا امید میشوند و افسوس میخورند که چرا به دنبال Nokia های 16 میلیون رنگی نرفته اند .
در اینجا شما میخانید که چگونه میتوانید کیفیت ال سی دی Sony Ericsson خود را در حد Nokia های 16 میلیون رنگی برسانید ، شاید هم بهتر ، البته در برخی مدلهای SonyEricsson مثل k800i - k810i - w610i - k550i - p990i - w830i و ...  ولی شما میتوانید این کار را تقریبآ برای همه گوشی های SonyEricsson انجام دهید .

 



راز کار این است که :

- شما هر عکسی را که انتخاب کرده اید با هر (Format)  فرمتی که دارد باید آن را به فرمت PNG تبدیل کنید مثلآ با نرم افزاری مثل Adobe Photoshop .
- اندازه عکس PNG ذخیره شده باید برابر اندازه LCD گوشی باشد .
- کسانی که کار با Photoshop را میدانند مشکلی برای این کار ندارند .
- این توضیهات برای افرادیست که کار با Photoshop را نمیدانند یا مبتدی هستند .

روش کار :
- عکس مورد نظر را در Photoshop با کلیک بر روی گزینه File سپس گزینه Open باز کنید .
- سپس کلیدهای Ctrl+N را با هم بگیرید (از چپ به راست)، صفحه New ظاهر میشود .
- در مقابل گزینه Width عدد مربوط به طول LCD را وارد کنید (مثلآ برای K800i Width=240=Pixels)) و در مقابل (Height=320=Pixels) عدد مربوط به عرض LCD .
- در مقابل (Resolution=70=Pixels/CM) . سپس OK را بزنید .
- با نگه داشتن کلید چپ موس بر روی عکس اول ، آن را بکشید و بر روی صفحه باز شده جدید ببرید و کلید چپ موس را رها کنید تا تصویر بر روی صفحه جدید منتقل شود .
- در صفحه جدید عکس را از گوشه های کادر با اندازه همین صفحه جدید هماهنگ کنید و با Doble Click-دوبار کلید بر روی عکس آن را تایید کنید .
- در آخر برای ذخیره کردن عکس کلید های Ctrl+Shift+S (از چپ به راست) صفحه Save As ظاهر میشود در نوار مقابل Format گزینه (PNG*.PNG) را انتخاب کنید و عکس را در محل مورد نظر و با اسم دلخواه ذخیره کنید . با کلیک کردن بر روی Save .

تذکر :
- این کار بر روی گوشی های Nokia باعث افزایش کیفیت تصویر نمی شود زیرا LCD گوشی های SonyEricsson تصاویر PNG را بهتر از LCD های Nokia نشان می دهند .
- از این روش برای ساخت Themeهای SonyEricsson با وضوح و کیفیت بالا میتوان استفاده کرد
.

در ضمن نظر یادتون نره

پنج شنبه 11/7/1387 - 16:4
کامپیوتر و اینترنت
یکی از توانمندی های یاهو مسنجر هنگام چت استفاده از دکمه BUZZ به نوعی برای آزار طرف مقابل است! اما خود یاهو این گزینه را به نوعی تنظیم کرده است که پس از زدن دکمه تا 15 ثانیه امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم روشی جالب را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید  بدون استفاده از برنامه جانبی خاصی به نوعی این محدودیت زمانی را از بین ببرید و به شکل پیاپی و پشت سر هم برای طرف مقابل BUZZ بفرستید!

 



برای این کار:
کافی است پس از انتخاب ID شخص از روی لیست و باز شدن پنجره PM ، یکبار دکمه BUZZ را بزنید.
اکنون به شکل سریع پنجره چت را بسته و مجدد روی ID شخص را باز کنید و BUZZ بزنید.
اگر این کار - یعنی باز و بسته کردن پنجره چت فرد مقابل و زدن دکمه BUZZ - را به شکل پشت سر هم و سریع انجام دهید به تعداد دفعات اینکار عمل BUZZ برای فرد مقابل صورت میگیرد.
فرد مقابل نیز اصلأ متوجه نمیشود که شما هر بار پنجره چت را میبندید و باز میکنید.

پنج شنبه 11/7/1387 - 16:1
کامپیوتر و اینترنت

Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چون کلید بسیار کار آمد و با استفاده ای برای حرفه ای هاست. در این جا قصد داریم شما را با 5 کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید



۱- برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید.
2- کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند.
3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر ، ترکیب Alt و End شما
را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد.
4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب
Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد.
5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید
به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید.
پنج شنبه 11/7/1387 - 15:41
کامپیوتر و اینترنت
برای اینکه تکست باکسی فقط عدد بگیره در رویداد KeyPress مربوط به تکست باکس بنویسید
select case KeyAscii
case 8,48 to 58:
case else
keyascii=0
end select
اگه نظر بدین بازم سورس میزارم.
__________________
آرزومند آرزوهایت ...
پنج شنبه 11/7/1387 - 15:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته