• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 523
تعداد نظرات : 164
زمان آخرین مطلب : 5591روز قبل
کامپیوتر و اینترنت


کارتی را که می بینید، طرح جدیدی است که برای بلیط های هواپیما در نظر گرفته شده است. این بلیط هوشمند حاوی اطلاعات کامل پرواز شما به صورت آنلاین میباشد که در صورت تغییر در اطلاعات مانند تاخیر یا کنسل شدن پرواز، به صورت خودکار توسط گیرنده های این کارت اطلاعات را به شما نشان خواهد داد. اما این کارت توانمندی های دیگری نیز دارد!


نوار کناری این کارت، به صورت یک نوار قابل جداسازی میباشد که به اندازه مچ دست شما طراحی شده است. در دو سوی این نوار دو دکمه مغناطیسی وجود دارد که در صورت اتصال با یکدیگر، به عنوان باتری (یکی قطب مثبت و دیگری منفی) فعال شده و روی این نوار اطلاعات دیجیتالی نشان داده خواهد شد. این اطلاعات شامل ساعت، تاریخ و مشخصات پرواز شما می باشد که در طول سفر برای شما مفید خواهند بود.
 

شنبه 5/11/1387 - 22:20
دانستنی های علمی
توانا بود هر كه دانا بود
Knowledge is power

هر فرازى را نشیبى است
High places have their precipices

آدم زنده زندگى مى خواد
Live and let live

سحر خیز باش تا كامروا شوی
An early bird catches the worm

چیزی كه عوض داره گله نداره
It is the case of tit for tat

چاه مكن بهر كسی اول خودت دوم كسی
He who blows into fire will have sparkles in his eyes

بى خبرى، خوش خبرى
No news is Best news

شتر دیدى، ندیدى
You see nothing, You hear nothing

همه کاره و هیچ كاره
Jack of all trades and master of none

عجله كار شیطان است
Haste is from the Devil

کاچى به از هیچى
Somthing is better than nothing

گذشته ها گذشته
Let bygones be bygones

سر پیری و معركه گیری
There is no fool like an old fool

مستى و راستى
There is truth in wine

جوینده یابنده است
He that seeks finds
شنبه 5/11/1387 - 22:17
دانستنی های علمی

 

از آنجایی که هر کشور و ملتی نشانه و سمبولی ویژه از خود دارند

- ایرانیان یکی از کهن ترین مردمانی هستند که سمبولی بسیارشگفت انگیز و سراشر از دانش و فرهنگ و خرد از خود به جای گذاشته اند که با اندوه فراوان بسیاری از ما ایرانیان از آن نا آگاه هستیم . این نشان " فره وشی" یا " فروهر" نام دارد که قدمت آن بیش از 4000 سال تخمین زده شده است . تاریخچه فره وشی ی افروهر به پیش از زایش زرتشت بزرگوار این پیر و فیلسوف خرد و فرهنگ و دانش جهان باز میگردد . سنگ نگاره هایشاهنشاهان هخامنشی در کاخهای پرسپولیس و سنگ نگاره های شاهنشاهان ساسانی همه حکایت از آن دارد . نکته بسیار شگفت انگیز این نشان ملی ما ایرانیان آن است که تک تک این نشان دارای مفهوم دانشی نهفته است . اینک به تشریح این نشان ملی می پردازیم :

1 -

قرار دادن چهره یک پیرمرد سالخورده در این نگاره اشاره به شخص نیکوکاری و یکتا پرستی دارد که رفتار و ظاهر مرتب وپسندیده اش سرمشق و الگوی دیگر مردمان بوده است و دیگران تجربیات وی را ارج می نهادند .

 


 


 

2 -

دست راست نگاره به سوی آسمان دراز شده است که این اشاره به ستایش "دادار هستی اورمزد" خدای واحد ایرانیان دارد که زرتشت در 4000 سال پیش آنرا به جهان هدیه نمود .

 

 


 


 

3 -

چنبره ای ( حلقه ای ) دردست چپ نگاره وجود دارد که نشان از عهد و پیمانی است که بین انسان و اهورامزدا بسته میشود و انسان باید خدای واحد را ستایش کند و همیشه در همه امور وی را ناظر بر کارهای خود بداند . مورخین حلقه های ازدواجی که بین جوانان رد و بدل می شود را برگرفته شده از همین چنبره میدانند و آنرا یک سنت ایرانی میدانند که به جهان صادر شده است . زیرا زن و شوهر نیز با دادن چنبره ( حلقه ) به یکدیگر پیمانی را با هم امضا نموده اند که همیشه به یکدیگر وفادار بمانند .

 

 


 


 

4 -

بالهای کشیده شده در دو طرف نگاره اشاره به تندیس پرواز به سوی پیشرفت و ترقی در میان انسانهاست و در نهایت امر رسیدن به اورمزد دادار هستی خدای واحد ایرانیان است .

 

 


 


 

5 -

سه قسمتی که روی بالها به صورت طبقه بندی شده قرار گرفته است اشاره به سه دستور جاودانه پیر خرد و دانش جهان "اشو زرتشت" دارد . که بی شک میتوان گفت تا میلیون سال دیگر تا جهان در جهان باقی باشد این سه فرمان پابرجاست و همیشه الگو و راهنمای مردمان جهان است . این سه فرمان که روی بالهای فروهر نقش بسته شده همان کردار نیک - گفتار نیک - پندار نیک ایرانیان است .

 

 


 


 

6 -

در میان کمر پیرمرد ایرانی یک چنبره ( حلقه ) بزرگ قرار گرفته شده است که اشاره به " دایره روزگار" و جهان هستی دارد که انسان در این میان قرار گرفته است و مردمان موظف شده اند در میان این چنبره روزگار روشی را برای زندگی برگزینند که پس از مرگ روحشان شاد و قرین رحمت و آمرزش الهی قرار بگیرد .

 

 


 


 

7 -

دو رشته از چنبره ( حلقه ) به پایین آویزان شده است که نشان از دو عنصر باستانی ایران دارد . یکی سوی راست و دیگری سوی چپ . نخست " سپنته مینو" که همان نیروی الهی اهورامزدا است و دیگری "انگره مینو" که نشان از نیروی شر و اهریمنی است . انسان در میان دو نیروی خیر و شر قرار گرفته است که با کوچکترین لرزشی به تباهی کشیده می شود و نابود خواهد شد . پس اگر از کردار نیک - گفتار نیک - پندار نیک پیروی کند همیشه نیروی سپنته مینو در کنار وی خواهد بود و او به کمال خواهد رسید و هم در این دنیا نیک زندگی خواهد کرد و هم در دنیای پسین روحش شاد و آمرزیده خواهد بود .

 

 


 


 

8 -

انتهای لباس پیرمرد سالخورده باستانی ایران که قدمتی بیش از 4000 سال دارد به صورت سه طبقه بنا گذاشته شده است که اشاره به کردار نیک - گفتار نیک - پندار نیک دارد . پس تنها و زیباترین راه و روش نیک زندگی کردن و به کمال رسیدن از دید اشو زرتشت همین سه فرمان است . که دیده می شود امروز جهان تنها راه و روش انسان بودن را که همان پندارهای زرتشت بوده است را برای خود برگزیده است و خرافات و عقاید پوچ را به دور ریخته است .

این تنها گوشه ای از آثار نیاکان گرامی ماست که امروز وظیفه ماست از آن پاسداری کنیم

. به امید روزی که ایرانی به هویت ملی خویش بازگردد . اینجا تنها این آرزوی داریوش بزرگ که در سنگ نبشته های خود به جای گذاشته است به حقیقت می پیوندد :

 

شنبه 5/11/1387 - 22:12
دانستنی های علمی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پنج شنبه 3/11/1387 - 15:9
دانستنی های علمی
کنجکاوی، چیز خوبی است. خیلی اوقات در پشت چیزهای روتینی که هر روز در زندگی‌مان می‌بینیم، داستان‌ها، تاریخ و حتی اسرار جالبی نهفته شده است، اما از فرط تکرار، ما حتی در عصر گوگل هم، به خودمان زحمت جستجو نمی‌دهیم.
برای مثال ما بارها لوگوهای شرکت‌های معروف فیلمسازی هالیوود را دیده‌ایم، اما به فکرمان هم نرسیده است که در مورد آنها جستجویی کنیم. پیش خودمان گفته‌ایم، اینها لوگو هستند دیگر! چه جایی برای کنجکاوی وجود دارد!
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که: پسر بچه‌ای که در لوگوی دریم‌ورکس دیده می‌شود، چه کسی است؟ اصلا او کاملا تخیلی است یا وجود خارجی هم دارد؟ کوهی که در لوگوی پارامونت دیده می‌شود، چه کوهی است؟ زن مشعل به دست لوگوی شرکت کلمبیا چه کسی است؟ و آیا ...

1. پسر بچه ای كه در لوگوی دریم ورکس دیده میشود:
داستان پسر بچه‌ای که روی هلال ماه، رؤیا به قلاب می‌گیرد چیست ؟
در سال ۱۹۹۴، سه نفر دریم‌ورکس را بنیان نهادند. این سه نفر اینها بودند: استیون اسپیلبرگ (کارگردان معروف)،  جفری کاتزنبرگ (رئیس استودیوی دیسنی) و دیوید گفن (تهیه‌کننده). اگر به لوگوی دریم‌ورکس دقت کنید، می‌بینید که در زیر اسم شرکت، سه حرف SKG، نوشته شده است، SKG در واقع از کنار هم نهادن حرف اول نام خانوادگی بنیان‌گذاران دریم‌ورکس ایجاد شده است.
 


وقتی قرار شد لوگوی دریم‌
ورکس طراحی شد، ایده اسپیلبرگ این بود که این لوگو یادآور دوران طلایی هالیوود باشد. لوگوی اولیه به وسیله کامپیوتر طراحی شد و مردی را نشان می‌داد که روی ماه ماهیگیری می‌کند. ولی شخصی به نام "دنیس مورن" که یک ناظر جلوه‌های ویژه بود و در بسیاری از فیلم‌ها با اسپیلبرگ همکاری کرده بود، نظرش این بود که اگر لوگو با دست طراحی شود، چیز بهتری از آب درخواهد آمد. به همین خاطر مورن، از دوست هنرمندش، "رابرت هانت" خواست که کار طراحی لوگو را بپذیرد.
هانت قبول کرد،‌ او لوگو را مجددا با دست کشید و در کنار لوگو، لوگوی دیگری را که همان لوگوی کنونی دریم‌ورکس باشد را هم به اسپیلبرگ تحویل داد. اسپیلبرگ از لوگوی دوم خوشش آمد. هانت با کمک چند نفر دیگر لوگوی نهایی را تکمیل کردند و از ان زمان لوگوی معروف دریم‌ورکس در آغاز همه فیلم‌های این شرکت دیده می‌شود.
اما پسری که در لوگو دیده می‌شود، چه کسی است؟ او کسی نیست، جز ویلیام، پسر همین آقای هانت!
 


2. شیری که در تبلیغ مترو گلدوین مایر دیده می‌شود
این شیر ملقب به لئو است و نخستین بار "هووارد هایتز" در سال ۱۹۲۴ آن را کشید. جالب اینجاست که بدانید کلا ۵ شیر تا به حال در لوگوی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یکی از آنها نامی ندارد، نام ۴ تای دیگر اینهاست: اسلتس، جکی، تنر و لئو!
 


3. لوگوی فاکس قرن بیستم:
نورافکن‌هایی که فونت لوگو را روشن می‌کنند:
این لوگو در سال ۱۹۳۳ به وسیله هنرمند به نام امیل کوسا طراحی شد.
 


 

4. لوگوی پارامونت : کوه باشکوه
در سال ۱۹۱۲، پارامونت به وسیله آدولف زوکر و دو برادر به نام‌های دانیل و چارلز فرومن تأسیس شد. پارامونت باسابقه‌ترین استودیوی فیلمسازی فعال محسوب می‌شود. کوه باشکوهی که در لوگوی این شرکت فیلمسازی دیده می‌شود، نخستین بار به وسیله شخصی به نام "هاکینسون" در جریان ملاقاتی که با زوکر داشت، طراحی شد. او کوه "بن لموند" را که در زادگاهش یوتا قرا داشت، مدل خود قرار داده بود. کوهی که ۲۹۶۰ متر ارتفاع دارد. در جریان این ملاقات، او طرح اولیه‌اش را یک دستمال سفره کشید.
 

اما کوهی که بعدا الهام‌بخش، طراحی لوگوی پارامونت شد، کوهی واقع در پرو به نام Artesonraju است. در این عکس می‌توانید، کوه واقعی را ببینید. این کوه نزدیک به شش هزار متر ارتفاع دارد و نخستین بار شخصی در سال ۱۹۳۲ موفق به فتح آن شد.
 


لوگوی اولیه پارامونت ۲۴ ستاره داشت، که نشان‌دهنده تعداد بازیگرانی بود که با این شرکت قرارداد بسته بودند، لوگوی کنونی پارامونت ۲۲ ستاره دارد، به درستی مشخص نیست که چرا دو تا از ستاره‌ها کم شده‌اند! 


5. برادران وارنر : سپر منقش به آرم WB
شرکت برادران وارنر به وسیله ۴ برادر یهودی مهاجر از لهستان، در سال ۱۹۱۴ تأسیس شد. طراحی کلی لوگوی این شرکت از زمان تأسیس تا به حال از لحاظ کلی، تغییر نکرده است و در همه لوگوها سپری دیده می‌شود که روی آن WB یعنی حروف اول وانر برادر، حک شده است. البته تغییرات جزئی لوگوی شرکت برادران وارنرز، به کرات اتفاق افتاده است. 


6. شرکت فیلمسازی کلمبیا :‌ بانوی مشعل‌دار

این شرکت در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد. زنی که در لوگوی این شرکت دیده می‌شود، تجسمی از آمریکا است. به درستی مشخص نیست که زنی که مدل طراح لوگوی اولیه بوده، چه کسی بوده است، البته ادعاهای بسیاری در مورد این مدل ناشناس وجود دارد. بت دیویس در اتوبیوگرافی خود، ادا کرده است که این زن، "
کلودیا دل" بوده است. ولی مجله پیپل در مطلبی که در یکی از شماره‌هایش به چاپ رسید نام این زن را "آملیا بچلر" دانسته است. شیکاگو سان تریبون هم او را زن گمنامی به نام "جین بارتلومیو" می‌داند.
 


خوشبختانه لوگوی اولیه تغییر کرده است و بنابراین حالا دیگر این بحث‌ها اصلا موردی ندارد. در سال ۱۹۹۳ به طراحی به نام Michael J. Deas مأموریت داده شد که لوگوی کلمبیا را به حالت کلاسیکش برگرداند.
 


با اینکه بسیاری تصور می‌کنند که "انت بنینگ" مدل این طراحی نو است و شاید هم به خاطر شباهت چهره، حق داشته باشند، اما در حقیقت یک زن خانه‌دار اهل لوئیزیانا به نام "جنی جوزف"، مدل این طراح بوده است. البته طراح ترجیح داد که به جا اینکه کاملا صورت این خانم را مدل قرار بدهد، چهره زن مشعل به دست را به صورت ترکیبی و با استفاده از کامپیوتر، ایجاد کند.



جنی جوزف

پنج شنبه 3/11/1387 - 15:4
دانستنی های علمی
شما كه همواره بدنبال راهی هستید تا بتوانید اضافه وزن خود را كاهش دهید، جالب است بدانید كه رژیم خنده در چند مرحله كمك به كاهش وزن می كند:

مرحله اول : به خاطر آنكه شما در یك زمان نمی توانید، هم بخندید و هم غذا بخورید، لذا خندیدن از خوردن غذا جلوگیری می كند.

مرحله دوم : خندیدن باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می شود. همچنین باعث افزایش دمای درون بدن می گردد و بالاخره باعث افزایش سوخت كالری می شود.

مرحله سوم : مداركی در دست است كه نشان می دهد، خنده میزان كالری كه هم اكنون مصرف شده و میزان كالری كه در زمان گذشته مصرف شده و تبدیل به چربی شده را مصرف می كند.


خنده درمانی در موارد زیر استفاده می شود :

كاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری و كاهش وزن.

خنده درمانی نسبت به دارو درمانی بسیار مفیدتر است و در مدت كوتاهی می تواند بیمار را درمان كند.


ارتباط خنده و وزن :

هنگامی كه افزایش وزن می یابید، ممكن است خوشحالی و سرزندگی خود را از دست بدهید و افسرده شوید.

در بسیاری از تحقیقات ثابت شده است كه، افرادی كه می خندند نسبت به آنهایی كه نمی خندند، راحت تر وزن خود را كم می كنند. پس فقط بخندید و نگران افزایش وزن خود نباشید!


چگونه می توان احساس گرسنگی را از بین برد؟

شما تصمیم دارید لاغر شوید، ولی احساس گرسنگی به طور ناگهانی اتفاق می افتد و شما به غذا فكر می كنید. بعد عصبی می شوید، چرا كه برای كاهش وزن نباید زیاد غذا بخورید.

هنگامی كه خیلی گرسنه هستید، اصلا فكر نمی كنید كه چه می خورید و به چه مقدار. معمولا اشخاصی كه خیلی گرسنه اند، غذایی می خورند كه سالم نیست و هیچ فایده ای برای بدن ندارد و به اصطلاح شكم پُركن است.


برای جلوگیری از این احساس می توانید :

دقت كنید كه چه زمانی این احساس گرسنگی به شما دست می دهد و سعی در كنترل آن كنید. برای مثال، بعضی افراد با دیدن تبلیغات تلویزیونی، احساس گرسنگی می كنند.

یك برنامه غذایی منظم برای خودتان تنظیم كنید. در این برنامه مشخص كنید كه چه باید بخورید و در چه زمانی باید بخورید.

بجای خوردن، بخندید و بخندانید، تلفن بزنید، كتاب بخوانید، نامه بنویسید، اتاقتان را تمیز كنید و...

با دوستانتان به گردش بروید. اگر باز گرسنه بودید، میوه و یا سبزی بخورید. برای سلامتی خود همیشه بخندید و خندان بمانید و به عبارتی خنده بر هر درد بی درمان دواست ...
پنج شنبه 3/11/1387 - 14:56
دانستنی های علمی


چینی‌ها از چهار سال پیش، پروژه ساخت پل معلق بزرگی به نام Siduhe را در استان Hubei شروع کرده‌اند. ساخت این پل در حال اتمام است و قسمت کف پل هم به تازگی نصب شده است.

هنگامی که ساخت این پل به اتمام برسد، این پل بعنوان بلندترین پل معلق دنیا محسوب خواهد شد. ارتفاع قسمت کف این پل تا سطح زمین، ۶۵۰ متر است، یعنی بیشتر از ارتفاع آسمان‌خراش معروف ایمپایر استیت یا برج میلاد ۴۳۵ متری!

البته تا پیش از این پل Royal Gorge با ارتفاع ۳۲۱ متر، بلند‌ترین پل معلق دنیا محسوب می‌شد. اما سؤالی که شاید به ذهن شما برسد، این است که کابل‌های این پل چگونه از پایه‌ای به پایه دیگر کشیده می‌شوند.
 


 

در برج‌های معلق از روش‌های مختلفی برای کابل‌کشی استفاده می‌شود، مثلا در ساخت پل معلق آبشار نیاگارا از کایت استفاده شد یا در ساخت پل "آکاشی کایکو" از هلیکوپتر استفاده شد.

اما چینی‌ها از روش منحصر به فردی برای کابل‌کشی استفاده کردند که پیش از این هیچگاه استفاده نشده بود! با موشک! آنها کابل‌هایی به طول ۹۷۵ متر را را به موشک می‌بستند و با شلیک دقیق موشک، کابل را به برج بعدی می‌رساندند!
 


 

پنج شنبه 3/11/1387 - 14:52
دانستنی های علمی

با ورود به سال جدید میلادی و داغ شدن بازار دوربین‌های دیجیتالی، كارشناسان در پی آخرین بررسی‌های خود نام پنج دوربین دیجیتالی برتری را كه می‌تواند بازارهای جهانی را متحول كند، منتشر كردند.

نخستین دوربین دیجیتالی در این زمینه HZ10w سامسونگ است كه از مهم‌ترین مشخصات آن می‌توان به لنز 24 میلیمتری، 10x بزرگنمایی اپتیكال، نمایشگر لمسی 7/2 اینچی لمسی، حسگر 10 مگاپیكسلی و ... اشاره كرد.

دوربین دیجیتالی بعد Tough 8000 الیمپوس است كه یك حسگر 12 مگاپیكسلی و نمایشگر لمسی 5/2 اینچی را در خود جا داده است و می‌تواند از فاصله 33 پایی تصاویر و فیلم‌های بسیار باكیفیتی را تهیه كند.

دوربین دیجیتالی دیگری كه به اعتقاد كارشناسان فروش بالایی خواهد داشت و مورد استقبال كاربران قرار خواهد گرفت، Optio P70 پنتاكس نام دارد. این دوربین دیجیتالی نیز با حسگر 12 مگاپیكسلی خود قابلیت عكس‌برداری باكیفیت در فضاهای تاریك را دارد. این دوربین دیجیتالی نیز شامل یك نمایشگر 3 اینچی لمسی، 4x زوم اپتیكال، ایزو 6400 و ... می‌شود.

دوربین دیجیتالی دیگر Cyber-shot DSC-G3 سونی نام دارد كه شامل قابلیت پشتیبانی از شبكه بی‌سیم Wi-Fi، 4x زوم اپتیكال، نمایشگر 5/3 اینچی لمسی و حسگر 10 مگاپیكسلی می‌شود.

لازم به ذكر است، تمامی این دوربین‌های دیجیتالی در نمایشگر بین‌المللی CES به بازار معرفی شدند و طی ماه‌های آتی وارد بازارهای جهانی می‌شوند.
چهارشنبه 2/11/1387 - 15:49
کامپیوتر و اینترنت

موس‌هایی که در عکس زیر می‌بینید در حال حاضر گران ترین موس‌های جهان هستند که با استفاده از 18 قیرات طلای سپید و 59 برلیان از یک الماس ساخته شده‌اند. برلیان‌ها بر روی یکی از آنها مانند گلی زیبا به کار رفته است و بر روی دیگری پخش شده است.
 
 
قیمت آنها چیزی در حدود 24 هزار و 180 دلار می‌باشد. این موس‌ها از نوع غلتکی مدرن میباشند و بوسیله USB وPS/2 به کامپیوتر (pc و mac)وصل می‌شوند و دقت آنها 800 dpi می‌باشد که 3 سال نیز گارانتی دارند.
 
 
در حال حاضر یک شرکت سویسی سازنده موس‌های ویژه وجود دارد که موس‌هایی با رنگ ها و مدل‌های مختلف تولید می‌کند. طراحی‌ها و سازه‌های استثنایی این سازنده سویسی، این موس‌ها را به یک هدیه بدون نقص برای هر کسی که با کامپیوتر کار می‌کند تبدیل کرده است. با آمیخته شده کیفیت کار سویسی، ایده‌ها و سازه‌های نو و خلاقانه و همچنین وارد کردن رنگ به زندگی کاریشان، کار را برای آنها به یک سرگرمی تبدیل کرده است.
 
چهارشنبه 2/11/1387 - 15:48
دانستنی های علمی
این دو عکس قدیمی مربوط به خیابان ولیعصر و تاریخ آن 1967 [1344] است. آنها را توی یک مجله قدیمی آلمانی پیدا کردم.
 
 
هیچ مشخصات خاصی نداشت، مگر این که اشاره به اتوبوس دو طبقه که ساخت انگلیس است و سواری‌های فولکس و بنزهای گازوئیلی ساخت آلمان.
 
 
چهارشنبه 2/11/1387 - 15:24
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته