• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1289روز قبل
ایرانگردی



با آغاز طرح «تخفیفات نوروزی» در سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، انواع محصولات در 243 میدان و بازار میوه و تره بار سطح شهر بین 10 تا 40 درصد ارزان‌تر از سطح شهر عرضه می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ علاوه بر تخفیف بین 20 تا 40 درصدی انواع میوه‌جات، سبزیجات و حبوبات، در 21 گروه محصولات غذایی و بهداشتی بین 10 تا 40 درصد تخفیف اعمال کرده است.
جدول تخفیفات این محصولات به شرح زیر اعلام می‌شود.
ردیف نام گروه محصول درصد تخفیف
1 انواع عسل 30 تا 40 درصد
2 انواع دستمال کاغذی (بسته بندی پلاستیکی) 20 تا 30 درصد
3 انواع آب معدنی و آب آشامیدنی 20 تا 25 درصد
4 انواع کمپوت، کنسرو، مربا، ترشی، شور، آبلیمو، آبغوره، سرکه، عرقیات گیاهی و ... 15 تا 25 درصد
5 انواع نمک، ادویه و سبزیجات خشک بسته بندی شده 15 تا 30
6 انواع آب میوه 12 تا 25 درصد
7 زعفران 12 تا 15 درصد
8 انواع بستنی 10 تا 15 درصد
9 انواع دستمال کاغذی جعبه‌ای رومیزی 10 تا 15 درصد
10 انواع نوشیدنی‌های گازدار، شربت، کنستانتره 10 تا 15 درصد
11 انواع رب گوجه فرنگی 10 تا 15 درصد
12 انواع پودر قهوه، کاکائو، نسکافه و ... (بسته‌بندی داخلی) 10 تا 15 درصد
13 انواع لبنیات 10 تا 20 درصد
14 حلوا ارده، شیره انگور، شیره خرما، ارده و سایر محصولات مشابه 10 تا 20 درصد
15 انواع رشته، ماکارونی، لازانیا و ورمیشل 10 تا 20 درصد
16 سایر انواع محصولات بهداشتی سلولزی دستمال توالت، دستمال حوله‌ای، انواع پوشک بچه و ... 10 تا 25 درصد
17 انواع بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، شکلات، تافی، آب‌نبات، سوهان، گز، نبات، آدامس، چیپس، پفک، پودر ژله، پودر شربت و آجیل شرکتی بسته بندی با وزن کمتر از 200 گرم 8 تا 20 درصد
18 انواع فرآورده‌های گوشتی (سوسیس، کالباس، همبرگر، ناگت و ...) 8 تا 20 درصد
19 انواع سس و تن ماهی 8 تا 20 درصد
20 انواع محصولات بهداشتی (شوینده و پاک کننده، کیسه فریزر، کیسه زباله، محصولات آرایشی و ...) 6 تا 20 درصد

 
 
 
 

چهارشنبه 22/12/1397 - 18:18
ایرانگردی

 

 

امسال طرح «عید مهربانی» به همت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و با مشارکت خیرین در محلات محروم پایتخت اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، طرح «عید مهربانی» با اهدای سبد کالا، بن خرید ویژه پوشاک و توزیع سبزی پلو با ماهی در محلات محروم به استقبال نوروز 98  می رود.

 همچنین خدمات ویژه نوروزی از طریق تهیه و توزیع سبدکالا و پوشاک نوروزی با مشارکت خیرین در اختیار خانواده های بی سرپناه قرار می گیرد.

طی ایام نوروز نیز با هماهنگی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، فعالان اجتماعی و فرهنگی شامل خیرین، ائمه جماعت، خبرنگاران، سمن ها و...) از گرمخانه ها بازدید می کنند و از نزدیگ در جریان روند خدمت رسانی به مددجویان قرار می گیرند.

در مراکز پرتو نیز توسط خیرین و موسسات غیردولتی سبد کلا به خانواده های کودکان کار و خیابان اهدا می شود.

بهسازی و تزئین فضای کالبدی گرمخانه ها و مراکز پرتو و ارائه خدمات ویژه نوروزی به مددجویان این مراکز از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، تهیه اقلام مورد نیاز مددجویان مستقر در مراکز حمایتی همراه با برپائی مراسم آئین های نوروزی، سازماندهی متکدیان سطح شهر، به ویژه در محدوده اماکن زیارتی، سیاحتی و تجاری، استقرار واحدهای گشت فوریت های خدمات اجتماعی در نقاط دارای اولویت، اجرای طرح شناسایی و جذب افراد بی‌خانمان با هماهنگی پلیس، تکریم مددجویان جامعه هدف، شامل بی خانمان ها، کودکان آسیب دیده و ... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ایام نوروز اجرا می شود.

 

چهارشنبه 22/12/1397 - 18:4
ایرانگردی

 

 

 

امسال 400 مسجد پایتخت با کمک و حمایت مرکز فعالیت های دینی و قرآنی شهرداری تهران، میزبان مراسم معنوی اعتکاف خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مراسم اعتکاف در مسجد جامع علی ابن الحسین(ع) در بلوار ابوذر، مسجد مسعودیه در منطقه 15، مسجد بقیه الله(عج) در پونک، مسجد جامع نارمک و همچنین مساجد دانشگاه های تهران، شریف و امام صادق (ع) با حضور بیش از یکهزار و 500 جوان و نوجوان برگزار می شود.

در راستای تجلیل از بانوی قهرمان و پرچمدار نهضت عاشورا، چهل هزار نسخه چاپ نخست کتاب «حضرت زینب کبری (ع)، سیمای انقلابی، جاودانه و اعجاب انگیزی که باید از نوشناخت»، در میان مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف جهت استفاده جوانان معتکف توزیع خواهد شد.

همچنین با توجه به سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) 15 رجب به عنوان آخرین روز ایام البیض، به منظور برگزاری باشکوه برنامه های اعتکاف وسوگواری حضرت زینب(س)،50 هزار بسته فرهنگی اعتکاف، بهار جان ها (شامل بنر حدیث،کتاب و بروشور اعتکاف حاوی احکام، شرایط، اعمال و برنامه ریزی برای اعتکاف) در مساجد و اماکن عمومی شهر تهران از جمله ایستگاه های مترو و پایانه های اتوبوسرانی توزیع می شود.

فعالان فرهنگی مساجد می توانند با مراجعه به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، کمک مالی به همراه محصولات فرهنگی را دریافت کنند.

بر اساس اعلام مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با توجه به اینکه تلاش شده پوشش جغرافیایی مساجد منتخب برای آیین اعتکاف مناسب باشد جوانان و نوجوانان تهرانی می توانند به مساجد محله خود جهت شرکت در مراسم اعتکاف مراجعه کنند.

همچنین با هماهنگی مرکز فعالیت های دینی و قرآنی شهرداری تهران روز "سیزده به در" نیز نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از 100 بوستان اقامه می شود.

چهارشنبه 22/12/1397 - 18:3
ایرانگردی

 

 

شهرداری منطقه 3 برای جلوگیری از بروز حوادث در چهارشنبه آخر سال جهت افزایش ضریب امنیت و حفاظت، تدابیر پیشگیرانه ای را اتخاذ نموده است

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، تخلیه و جمع آوری تمامی سطل های زباله، جمع آوری سطل های غیر فلزی، جمع آوری درختان هرس شده در معابر، مجهز شدن تمامی خودروهای شهرداری و آتش نشانی به کپسول آتش نشانی و وسایل ایمنی جهت اطفای حریق و امداد رسانی سریع، حضور عوامل شهرداری در سازمان های متخصص و هماهنگی با آنها، جمع آوری تمامی ضایعات از در مغازه های آپاراتی و وسایل شخصی و .... از جمله تدابیر چهارشنبه آخر سال است.

جمع آوری فروشندگان مواد محترقه، نصب بنر و پلاکارد در سطح منطقه، اطلاع رسانی و آموزش در مدارس، هرس درختان خشک و آبیاری سطوح، پارکها و فضاهای سبز قبل از شروع مراسم، جلوگیری از پارک خودروها در محدوده ی شیرهای آتش نشانی، ابلاغ به جایگاه های سوخت تا حداقل دو روز قبل از سه شنبه آخر سال فروش گالنی بنزین نداشته باشند،تشکیل ستاد بحران در ساعت 17 عصر آخرین شب چهارشنبه آخر سال تا پایان مراسم از دیگر پیش بینی های چهارشنبه سوری است.

در چهارشنبه آخر سال همزمان با آماده باش کامل نیروها و ماشین آلات آتش نشانی، پرسنل شهرداری نیز از ساعت 13 روز سه شنبه در آماده باش کامل می باشند و با همکاری و هماهنگی نیروهای انتظامی، اورژانس، هلال احمر و سایر ارگان های مربوطه، تدابیر حفاظتی را در پیش خواهند گرفت.

چهارشنبه 22/12/1397 - 18:0
ایرانگردی


ویژه برنامه‌های "آوای سرزمین من 97" برای سومین سال متوالی با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ‌ها در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران از امروز برگزار می‌شوند.
                                                     

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، به منظور ایجاد فضای شاد و بانشاط و نیز آشنایی مسافران مترو با فرهنگ‌ها و قومیت‌های متنوع سرزمین عزیزمان برنامه هنری و فرهنگی "آوای سرزمین من" در ۱6 ایستگاه منتخب مترو آغاز به کار کرد.

در این برنامه با دعوت از گروه‌های مختلف هنری در قالب موسیقی اقوام از 22 الی 28 اسفند ماه97 شاهد اجرای گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازنداران، گیلان، لرستان،خراسان شمالی، افغانستان و دوگروه موسیقی سنتی از تهران در ایستگاه‌های خطوط متروی تهران هستیم.

ایستگاه‌های متروی تجریش، شهید بهشتی، امام خمینی (ره)، میدان آزادی، ارم سبز، تئاتر شهر، امام حسین(ع)، میدان جهاد، ابن سینا، دروازه شمیران، شوش، قلهك، راه آهن، پیروزی، دانشگاه علم صنعت، شهرك اكباتان عصرها از ساعت 16 الی ۱8:30میزبان مسافران شهر زیرزمینی در اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام هستند.

چهارشنبه 22/12/1397 - 17:58
ایرانگردی

 

 تست گرم در خط ۷ متروی تهران با هدف ارزیابی نهایی خط  انجام شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه مراسم تست گرم خط ۷ متروی تهران عصر سه شنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۷ با حضور مهندس امام‌ مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه( مترو) و مهندس نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ایستگاه متروی شهید نواب صفوی تا ایستگاه میدان صنعت بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

مهندس فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه این تست به منظور ارزیابی سرعت حرکت و ایمنی خط انجام شد .تصریح کرد:وضعیت خط مطلوب است و آمادگی لازم برای بهره برداری داریم.

در ادامه مهندس علی امام افزود:خط  ۷ هیچ مشکلی ندارد و امروز با سیگنالینگ روشن در خط حرکت کرده ایم.و تهویه ایستگاه ها با حداقل نیازهایی که در سیستم شبیه سازی بود، اجرا شده است.
امام خاطرنشان کرد:سیستم های اطفا حریق و محل های سبز نصب و راه اندازی شده و فردا نیز مانور آزمایشی با همکاری همکاران در شرکت بهره برداری مترو انجام می شود.


گفتنی است طول خط هفت مترو ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است و این خط از منتهی الیه شرق در استادیوم تختی شروع می شود و از مناطق مرکزی و محروم شهر تهران عبور می کند. در ادامه به اتوبان آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی و اتوبان نواب نیز می رسد همچنین از اتوبان نواب نیز این خط به سمت شمال تا پل گیشا، بوستان گفت و گو، برج میلاد و میدان صنعت امتداد می یابد و با همه خطوط مترو تقاطع دارد.

چهارشنبه 22/12/1397 - 17:56
ایرانگردی



معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده هم مانند سال جاری تعطیلاتی به واسطه آلودگی هوا تجربه نکنیم.


به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ « محسن پورسیدآقایی» عصر روز گذشته در مراسم جشن هوای پاک که در محل ایوان انتظار و با حضور مدیران شهری و شهروندان برگزار شد، با بیان اینکه در سایه‌ی لطف خدا و نزولات آسمانی و در عین حال با مجموعه اقداماتی که در زیرمجموعه شهرداری تهران صورت گرفته امروز به پاس داشتن هوای سالم‌تر نسبت به سال‌های گذشته و کاهش روزهای آلوده در ایوان انتظار پایتخت جمع آمده‌ایم گفت:‌ این مراسم، جشن مردم است و امروز ما میهمان شهروندان هستیم.
وی به نقش معاینه فنی در کاهش آلایندگی ناشی از خودروها اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح سراسری معاینه فنی خودرو و از سوی دیگر راه‌اندازی معاینه فنی برتر و اینکه بسیاری از شهروندان برای تردد در محدوده‌ی طرح ترافیک و همچنین استفاده از تخفیفات معاینه فنی برتر، داوطلبانه معاینه فنی برتر را دریافت کردند، نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش آلودگی هوای تهران داشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به آلایندگی خودروهای دیزل نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون به آلایندگی خودروهای دیزل توجه نشده و بیشترین تمرکز بر خودروهای سواری بوده است که خوشبختانه امسال در کنار تمرکز بر خودروهای سواری، خودروهای دیزل نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند که در این مهم نیز اول از خودمان شروع کردیم به‌طوری که تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد اعم از بی آر تی ها و بخش خصوصی مورد معاینه فنی قرار گرفتند.

به گفته پورسیدآقایی خرید و نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های پایتخت با جدیت دنبال می‌شود به طوری که اکنون تجهیز 100 دستگاه اتوبوس پایتخت به فلیتر دوده در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم اتوبوس دودزا در شهر تهران تردد نکند گفت: البته این سخن به این معنا نیست که اکنون در شهر تهران اتوبوس دودزایی تردد ندارد اما هر گونه گزارشی از تردد اتوبوس دودزا از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم، با جدیت از ادامه فعالیت آن اتوبوس جلوگیری شده است.

معاون شهردار تهران در ادامه به طرح جدید ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه شهروندان را رنج می‌دهد، کمبود نیست، بلکه تبعیض است و ما معتقدیم در طرحی که پیش از این و سال‌ها در شهر تهران اجرا می‌شد، شهروندان بسیاری مورد تبعیض قرار می‌گرفتند، اینکه شهروندان به این باور برسند اگر هزینه‌ای برای تردد در محدوده‌ی طرح ترافیک پرداخت می‌کنند یکسان بین تمام اقشار جامعه اعم از مدیران و شهروندان است بطور حتم همراهی و جلب مشارکت بیشتری خواهند داشت.

پورسیدآقایی به مشارکت شهروندان در جشن هوای پاک اشاره کرد و گفت: وقتی نشاط و همراهی شهروندان را در این جشن می‌بینیم، بطور حتم احساس مسئولیت بیشتری کرده و در انجام برنامه‌های خود برای کاهش آلودگی هوا مصمم‌تر عمل خواهیم کرد.
معاون حمل ونقل و ترافیک در پایان تاکید کرد: همانطور که سال 97 تعطیلات آلودگی هوا را تجربه نکردیم تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده نیز تعطیلاتی را به واسطه آلودگی هوا شاهد نباشیم.

چهارشنبه 22/12/1397 - 17:53
ایرانگردی

شهردار منطقه 20 در مراسم بزرگداشت دو هزار نفری پدران و مادران شهدا گفت: این مراسم همزمان با روز بزرگداشت شهدا با هدف تکریم و تجلیل از ایثار و پایداری خانواده معظم شهدا با حضور 2 هزار پدر و مادر شهید شهرری برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم در راستای توجه به جایگاه خانواده معظم شهدا و ایثارگری آنان در راه آرمانهای انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و اجرای بیانیه مهم مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.

افشار با بیان اینکه بحث اخلاق،معنویت و سبک زندگی در بیانیه مقام معظم رهبری تاکید شده است افزود: خانواده معظم شهدا به واسطه انتخاب سبک زندگی که با ایثارگری همراه بوده است فرزندان عزیز خود را تقدیم انقلاب کردند و جایگاه آنان همواره برای مردم شریف ایران خاص و قابل تقدیر است.

وی گفت: امیداست در راستای تکریم و رضایتمندی خانواده های معظم شهدا ثابت قدم باشیم و برگزاری این مراسم موجب ترویج این سبک زندگی و اشاعه ارزشهای والای اسلامی  و انقلابی در جامعه شود.

دراین مراسم حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرری نیز گفت: همزمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی مراسم تجلیل و تکریم از دو هزار پدر و مادر شهید در آستان شیخ صدوق (ره) با سخنرانی آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

نصراله با بیان اینکه این مراسم امسال برای نخستین­بار به دلیل نزدیکی ولادت حضرت علی(ع) روز پدر با حضور دو هزار پدر و مادر شهید برگزار می­شود، ادامه داد: این مراسم بی‌نظیر در کشوردر سه سال گذشته با حضور هزار پدر و مادر شهید در شهرستان ری برگزار شد که سابقه چنین تجمع باشکوهی از این تعداد خانواده شهدا در کشور وجود ندارد.

صدیقی: امروز دشمن مشکلات اقتصادی را ابزار ملامت شهدا قرار داده است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش بزرگ تجلیل از ۲۰۰۰ نفر از پدران و مادران شهدای شهرری که به مناسبت روز شهدا گفت: شهدا پیام رسان لقا الله و شاهد خداوند هستند و هر کجا باشند خدا را نشان می‌دهند و یاد شهدا باید ما را به یاد خدا و اولیای گرانقدر خدا بیاندازد و نباید از دعاهای ماه رجب غافل شد و این دعاها را به شهدا تقدیم کنیم.

صدیقی افزود: شهید در ارتباط با خدا است و والدین شهدا باعث افتخار همه مردم و مسئولین هستند و خدا و سیدالشهدا به پدران و مادران شهدا احترام می‌گذارند چرا که یاد شهید مقدمه یاد سید الشهدا است.

وی با بیان اینکه برخی توفیق شرکت حتی یک روز حضور در جنگ و دفاع مقدس را پیدا نکرده‌اند گفت: در مقابل این افراد می‌بینیم که برخی از خانواده‌ها چندین شهید تقدیم کرده‌اند و درسی که حضرت زینب (س) به ما داد این بود که وقتی در برابر بدن برادر قرار گرفت گفت این قربانی کم را از ما قبول کن و این کلام به این منظور نبود که شهادت امام حسین کم چیزی است بلکه شهادت برای خدا کم است لذا این است که باید خود را مدیون خدا بدانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی امروز شهدا را ناراحت کرده است افزود: با این همه شهیدی که در راه اعتلای این کشور داده شده است باید بدانیم چرا برخی به این کشور و به این خون شهدا خیانت کرده‌اند و از این موضوع شهدا ناراضی هستند.

صدیقی بیان داشت: سامان اقتصادی اصلی ترین موضوعی است که شهدا می‌خواهند برطرف شوند چرا که دشمن امروز مشکلات و نا به سامانی‌های اقتصادی را ابزاری برای ملامت شهدا قرار داده و می‌گویند این همه شهید داده شد تا امروز اوضاع اقتصادی این گونه شود لذا نباید دشمن شاد کن شویم و باید مشکلات اقتصادی حل شود تا شیعیان محتاج بیگانگان نشوند.

وی اظهار داشت: موضوع بعدی این است که یابد بدانیم مرگ حتمی است و خوش به حال آنان که مسرور و مغفور هستند و در این خصوص امام راحل که امام بسیجیان و عالمان و عارفان است در بیانیه خطاب به شهدا گفتند ما به قهقهه مستانه شهدا غبطه می‌خوریم.

صدیقی با اشاره به گام دوم انقلاب به عنوان راهکاری برای آیندگان بیان داشت: باید به این اصل توجه داشته باشیم که آیا هدف انقلاب تأمین شده است یا نه و تا زمانی که یک فقیر، یک بدحجاب، یک رشوه گیر و یک مسئول خیانتکار داریم انقلاب ما به ثمر نرسیده است و باید بدانیم که برپایی نماز اول وقت یکی از اصول مهم انقلاب بوده است که باید به آن اهمیت داده شود.

در پایان این مراسم از سه جلد کتاب در خصوص خاطرات شهدا با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  رونمایی شد.

مراسم تجلیل از2هزار پدرو مادر شهید با حضور امام جمعه موقت تهران ،شهردار منطقه20، فرماندار ویژه شهرستان ری، رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرری، امام جمعه شهرری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و خانواده معظم شهدا در آستان شیخ صدوق (علیه الرحمه) برگزار شد.

 

چهارشنبه 22/12/1397 - 17:48
ایرانگردی

 

 

 

 

با هدف اجرای "جشنواره شمعدونی؛ نمای زیبا" که طرح نوروزی سازمان زیباسازی شهر تهران است، پیاده روی جنبی ساختمان اصلی شهرداری منطقه21 با "110گلدان شمعدونی و اطلسی" آراسته شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، سیاوش زابلی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ضمن بیان خبر فوق گفت: اداره زیباسازی این معاونت با هدف اجرای "جشنواره شمعدونی؛ نمای زیبا" که طرح نوروزی سازمان زیباسازی شهر تهران است، اقدام به نصب "110گلدان شمعدونی و اطلسی" در پیاده روی جنبی ساختمان اصلی شهرداری منطقه21 کرد.

وی در همین خصوص افزود: این اقدام زیباسازی منظر شهری؛ با عنایت به تاکید شهردار محترم تهران در خصوص استفاده از رنگ ها در محیط شهر و همچنین ایجاد فضای سبز عمودی، به منظور افزایش زیبایی بصری برای استفاده شهروندان و اثرگذاری بر روحیه آنان صورت گرفت.

زابلی در خاتمه تاکید کرد: با عنایت به فرا رسیدن روزهای پایانی سال 1397 و همگام با زندگی مجدد طبیعت، "جشنواره شمعدونی؛ نمای زیبا"؛ با هدف" زیباسازی نمای ساختمان ها، مدارس و مساجد" و در راستای رسالت اصلی خود مبنی بر ارتقای كیفیت سیما و منظر شهری در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار شده است.

 

 

 

چهارشنبه 22/12/1397 - 17:45
ایرانگردی

 

 

سامانه 1888 منطقه9 به منظور آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با این سامانه نظارتی و تحقق شعار شهروند مسئول- مدیر پاسخگو  اقدام به جذب گسترده ناظرین افتخاری کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، ابراهیم وجدانی مدیر اداره بازرسی منطقه9 با اعلام این خبر گفت: در این مراسم کارشناسان 1888 ضمن معرفی این سامانه و نحوه ارتباط شهروندان با آن؛ روش های  ثبت پیام پیرامون چهار محور شکایت، انتقاد، پیشنهاد، تقدیر وتشکر از عملکرد مدیریت شهری را به شهروندان آموزش دادند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال 97 تا کنون به بیش از 1500  نفر از شهروندان این منطقه از طریق برگزاری کارگاه و غرفه آموزش داده شده است.

مدیر اداره بازرسی منطقه9 ادامه داد:همچنین کارشناسان این حوزه از طریق حضور مستمر در مساجد و مدارس منطقه علاوه بر دریافت نظرات شهروندان، به آنها روش های جدید طرح شکایات، انتقادات، پیشنهاد و تقدیر از شهرداری را آموزش دادند.

وجدانی بیان داشت: همزمان با برگزاری کارگاه های آموزشی در مساجد و مدارس منطقه، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10000 شهروند از طریق ارسال پیامک با این سامانه آشنا شدند؛ ضمن اینکه جهت اطلاع شهروندان از زمان برگزاری جلسات ارتباط مستقیم مسئولین ارشد شهری با مردم، بیش از 65 تخته بنر در سطح منطقه و نقاط پر تردد نصب شده است.

وی تاکید کرد: مجموعه فعالیت های مذکور مشارکت شهروندان را در پی داشته که همین موضوع منجر به جدیت مسئولین شهری در  اقدام به موقع  در جهت رفع سریع و مطلوب مشکلات شهری شده است، به گونه ای که از ابتدای سال 1397 تا کنون منطقه به بیش از 300 پیام دریافتی از طریق سامانه 1888 رسیدگی شده که بیانگر  افزایش رضایتمندی کمی و کیفی شهروندان از مسئولین این منطقه است.

شایان ذکر است سامانه1888 منطقه9 با کسب نمرات عالی ماهیانه در پاسخگویی به شهروندان،میزان رضایتمندی کمی  شهروندان از عملکرد مسئولین این منطقه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با 0.8 درصد افزایش به 8/97 و رضایتمندی کیفی با 4.5 درصد افزایش به 7/96 درصد ارتقا یافته است.

 

چهارشنبه 22/12/1397 - 17:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته