• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1275روز قبل
ایرانگردی


وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال لوح سپاسی، از مدیرعامل بانک ملت به دلیل همکاری در پذیره نویسی واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم قدردانی کرد.
 
 

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر فرهاد دژپسند در این لوح سپاس اظهار داشته است: دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بورس، جمع آوری نقدینگی خرد و ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم به بازار سرمایه و انتفاع آنان از رشد این بازار، باقیمانده سهام خود را در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری از طریق صندوق واسطه گری مالی یکم واگذار کرد تا بدین ترتیب افق جدید متفاوتی برای واگذاری سهام دولتی گشوده شود.
وزیر اقتصاد در ادامه این لوح سپاس با قدردانی از  دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل و کارکنان بانک ملت بابت همکاری در پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم، اظهار امیدواری کرده است در پذیره نویسی های آتی، از تجربیات این واگذاری به نحو مطلوبی استفاده شود.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:48
ایرانگردی



معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه از برگزاری "برنامه های شادستان" در این منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، کاظم کمالی نسب با اشاره به اهمیت توجه به اوقات فراغت در شرایط ناشی از ویروس کرونا با تاکید بر اهمیت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ، گفت : یادآوری تابستان های گذشته این شور را در همکاران ما ایجاد می نماید تا همانند آن، در روز های تابستان و اعیاد ملی و مذهبی در کنار شهروندان منطقه سه باشد و برای آنها اوقات مفرحی را به ارمغان آورد ولی بطور یقین سلامتی هم میهنان در اولویت هر فعالیتی است و هرچند که ما شوق داشته باشیم اجرای برنامه هایی نظیری نمایشگاه و پیاده راه های فرهنگی و اجتماعی و جشن های شاد در بوستان هاکه برنامه ریزی های اولیه آن صورت پذیرفته منوط به اخذ مجوزهای لازم و رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد.
وی اظهار داشت: با همه این اوصاف این معاونت با همه ی تلاش خود نسبت به برگزاری جشنواره های محلی در فضای مجازی با تولید آثاری در بخش های شعر ، موسیقی ، تئاتر های خانگی ، هنرهای تجسمی و نقاشی در منزل، انجام بازی های سنتی خانوادگی ، برگزاری مسابقات قرآنی در فضای مجازی اقدام می نماید.

کمالی نسب همچنین در خصوص تولید پادکست های رادیویی در قالب قصه گویی ، دکلمه های مناسبتی و آیینی و تولید موشن گرافی خبر داد و افزود: در سالروز میلاد حضرت معصومه ویژه برنامه تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم صورت پذیرفت و در بخش دیگر جشنواره روز دختر در بوستان بهشت مادران که از سوم تیر ماه آغاز شده است بازی های بومی محلی ویژه دختران، ترامپولین، ورکشاپ های هنری، ثبت نام رایگان کتابخانه مجموعه شهربانو ویژه دختران صورت می پذیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه اظهار داشت: در بخش دیگر برنامه همچنین تجلیل از جامعه پزشکی و پرستاری منطقه در ایام میلاد امام رضا " ع " ، تجلیل از نویسندگان محلی در روز قلم تحت عنوان "قلمستان " ، برگزاری روز جهانی عکاس با تجلیل از عکاسان محلی و برگزاری بازی واره معمای شهر نیز بخش بعدی فعالیت های تابستانی در منطقه 3 صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به فعالیت های آیینی در فصل تابستان ابراز داشت: در ایام شهادت امام محمد تقی " ع " ، شهادت امام محمدباقر " ع " با محوریت مساجد فعالیت های آیینی برگزار خواهد شد و در میلاد امام رضا " ع " ، ولادت امام هادی " ع " و امام موسی کاظم " ع "ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و اطلاع رسانی به مساجد برگزار کننده مراسم آیین عزاداری ائمه اطهار برگزار خواهد شد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سه اذعان داشت: در بخش دیگر برنامه ها در عید قربان و غدیر علاوه بر آذین بندی ،کاروان شادی در محلات این منطقه فعال شده تا به اجرای برنامه های متنوع در سطح منطقه بپردازند . مدرسه تابستانی تهران از روز شنبه هفتم تیر 99 در صفحات مجازی آغاز گردیده که محتوای آن توسط اساتید مجرب در قالب ویدئو های آموزشی شامل بازیگری تئاتر ، انیمیشن ، گویندگی و اجرا ، موسیقی طنز ، داستان نویسی ، قرآن ، فیلمسازی با موبایل و خاطره نویسی برای نوجوانان می باشد.

وی در پایان افزود : برنامه های بزرگ و شاخصی مثل پویش قهرمانان سلامت رژه خودروهای افروید و کلاسیک و کاروان بزرگ شادی نیز در نظر گرفته شده که در روزهای آینده اطلاع رسانی دقیق تری در این خصوص صورت می گیرد .

يکشنبه 8/4/1399 - 13:42
ایرانگردی



 مراسم پلاک کوبی درختان مجتمع مسکونی  باغ بهشت با حضور زهرا نژاد بهرام،عضو شورای اسلامی شهر تهران، رسول کشت پور،شهردار منطقه و جمعی از معاونین و مدیران منطقه 2 برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه2، رسول کشت پور،شهردار منطقه  دو دراین مراسم از اجرای طرح پلاک کوبی در تمامی مجتمع های مسکونی بزرگ منطقه خبردادو گفت: مدیریت منطقه 2 با استناد به  تبصره 3 ماده 11 قانون  حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران، حفاظت و صیانت از فضای سبز و باغات را  با اجرای طرح پلاک کوبی  و شناسنامه دار شدن درختان در دستور کار خود قرار داد.
وی از آغاز اجرای طرح پلاک کوبی در مجتمع های مسکونی بزرگ منطقه خبر دادو افزود: با انعقاد تفاهم نامه  بین شهرداری منطقه و هیات مدیره مجتمع مسکونی باغ بهشت، پلاک کوبی بیش از 12 هزار اصله درخت این مجتمع آغاز شد و اجرای این طرح در سایر مجتمع های مسکونی بزرگ در دستور کار منطقه قرار دارد.
شهردار منطقه دو  افزود: درختان بخش زنده‌ای از اکوسیستم شهری محسوب می‌شوند که علاوه بر آثار زیست محیطی و ایجاد هوای پاک، می تواند در زیبایی و تلطیف محیط شهری  تاثیر گذار باشد، از این رو هویت بخشی به درختان می‌تواند تأثیر بیشتر و مضاعفی بر حفاظت از درختان بگذارد.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از فضای سبز در آموزه های دینی تاکید شده است، گفت: با اجرای طرح پلاک کوبی، ضمن شناسنامه دار شدن درختان، امکان پایش و نظارت از طریق سامانه GIs فراهم می شود.
زهرا نژاد بهرام ،عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در این مراسم  طرح شناسنامه دار شدن درختان را اقدامی ارزشمند برای حفاظت از فضای سبز و باغات برشمرد و گفت: حفاظت از فضای سبز، علاوه بر و ظیفه سازمانی، یک وظیفه انسانی است.
وی قوانین مصوب شورای اسلامی شهر و نظارت اجتماعی توسط نهادهای مردمی دواصل مهم در حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و افزود: طرح پلاک کوبی درختان، پاسخی مثبت به نظارت اجتماعی شهروندان در حفاظت از محیط زیست است  و امید می رود  با ترویج این اقدام ارزشمند ، شاهد اتفاقات خوب در حفظ و توسعه فضای سبز شهر تهران باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز به دلیل خشکسالی و همچنین کم توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته شاهد از بین رفتن باغات شهر تهران هستیم و  برهمین اساس شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری با  اهتمام جدی  بحث حفاظت ازباغات و فضای سبز شهر تهران را مورد توجه قرار داده است.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:38
ایرانگردی

 

محله دستغیب در ناحیه یک این بار میزبان پیمایش روزانه مدیران شهری منطقه9، با مسافتی در حدود 6/5 کیلومتر بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، به منظور رصد مباحث مربوط به نگهداشت شهر و ارائه طریق برای رفع کم و کاستی های خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی و شهرسازی، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه9 به همراه مدیران شهری به صورت مستمر و منظم بازدیدهای میدانی را در محلات انجام می دهد.
سی و یکمین پیمایش میدانی در محلات منطقه9 با مسافتی معادل 21000هزار قدم با حدود6/5 کیلومتر در محله دستغیب در حالی انجام شد که از نقطه شروع در تقاطع دستغیب - استاد معین تا نقطه پایان در تقاطع هاشمی- کوچه کریم کوهی، 30مورد مرتبط با خدمات شهری، عمرانی، شهرسازی و فوریت های137 شناسایی و برای اجرای در دستور کار قرار گرفت.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:35
ایرانگردی




ایستگاه های مجهز در مترو، که می توانند در مواقع بحران به عنوان کمک کننده در حمل و نقل شهروندان خدمات رسانی کنند، در مناطق شهر تهران ایجاد شوند
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محمد خردمند معاون ترافیک شهرداری این منطقه در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل و ترافیک مدیریت بحران پهنه ترافیکی شمال تهران که با حضور ریاست راهور شمال تهران، معاونین ترافیک مناطق 1،2 و 3 ، مدیران اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و مدیریت بحران منطقه یک و.... برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: پیشگیری مهمترین عامل قبل از وقوع هر بحران است بر همین اساس ایجاد ایستگاه های مترو مجهز با امکاناتی چون برق اضطراری، ایمنی و استحکام، سیستم تهویه هوا و ... در هر یک از مناطق شهر تهران برای کمک به انتقال مجروحین که بتواند به عنوان پشتیبانی و اجرای پدافند غیرعامل، عمل کند باید ایجاد شوند و تمامی اعضای کارگروه نسبت به شناسایی نقاط بحرانی در موضوع حمل و نقل عمومی در زمان بحران اقدام کنند.
وی اجرای مانور را از دیگر اقدامات لازم جهت ارتقاء آمادگی دستگاه های خدمات رسان دانست و گفت: مانور مدیریت بحران در موضوع حمل و نقل عمومی در محدوده چهارراه پارک وی و با همیاری و هماهنگی پلیس راهور و شهرداری های مناطق 1و2و3 و ستاد مدیریت بحران این مناطق برگزار شود تا توان عملیاتی مشارکتی پلیس راهور ، شهرداری و ... ارتقاء یابد.
خردمند اعلام نمود: نقاط بحران در موضوع حمل و نقل و ترافیک شناسایی شده است تا در زمان وقوع بحران نسبت به کاهش خطرات و تعیین ایمنی کامل این نقاط اقدام شود.
کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک نیز گفت: در منطقه یک 6 محور بزرگراه شهید آیت اله صدر، شهید چمران، شهید مدرس شمال، ارتش، خیابان های پاسداران و شهید باهنر برای تخلیه اضطراری در مواقع بحران در نظر گرفته شده اند.
وی با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر و تاسیسات کنترل ترافیکی در این محورها افزود: در این 6 محور و تقاطع آنها با محور های دیگر 129 نقطه وجود دارد که تاسیسات کنترل ترافیکی در 92 نقطه دائمی و 37 نقطه موقت است.
فاتحی منش با اشاره به سطح بالای استانداردهای hse مترو نسبت به سایر فضاهای عمومی خاطر نشان کرد: در زمان وقوع بحران، خطوط مترو باید بتوانند تداوم خدمت داشته باشند تا بخش عمده جا به جایی مجروحین و خدمات رسانی عمومی از طریق آن انجام شود.

 

يکشنبه 8/4/1399 - 13:34
ایرانگردی

 

معاون فنی و عمرانی منطقه 19 از اجرای عملیات عمرانی احداث پیاده راه و مسیر ویژه دوچرخه سواری در نواحی این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محمدمهدی گندمی گفت: با توجه به ضرورت ایجاد عرض 5/1 تا ٢ متر برای تسهیل رکاب زنی در این مسیر، ضمن تعریض مسیرها در نقاط مورد نیاز، ضمن تراش آسفالت، عملیات اجرای کانیو و جدول در حال انجام است.

این مسئول افزود: در همین راستا اقدامات عمرانی برای ایجاد مسیر پیاده راه و  مسیر ویژه دوچرخه در خیابان میثاق جنوبی از پایانه بهشت تا پل تندگویان، خیابان مطهری حد فاصل میدان بخشنده تا ماهان واقع و خیابان سهیل شمالی در ناحیه سه انجام و پیش بینی می شود تا پایان تابستان به اتمام برسد.

گندمی در ادامه با اشاره به نگهداشت مستمر معابر از اجرای عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت خبر داد و گفت: در این خصوص بلوار علامه عسگری در سه راه باقرشهر با صرف ٨٥٠ تن آسفالت بهسازی شد.

به گفته او روزانه 30 تن آسفالت در راستای اجرای عملیات لکه گیری  معابر در نواحی انجام می شود.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:32
ایرانگردی

 
 

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار تهران از آغاز برنامه های شادستان منطقه چهار با شروع فصل تابستان خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی ورزشی تابستانه منطقه چهار برای گروه های سنی مختلف برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهارتهران،" محمد خادمی" بابیان اینکه این برنامه ها با هدف توسعه فرهنگ و ارزشهای ایرانی- اسلامی ،افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و نکوداشت مناسبتهای مذهبی و ملی برگزار می شود، افزود:  برنامه های شادستان امسال متفاوت با سال های گذشته و طبق پهنه بندی مناطق با در نظر گرفتن کمترین تفاوت و بیشترین شباهت در ویژگیهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق 22 گانه ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: برنامه های منطقه چهار با قرار گرفتن در  پهنه دوم مناطق و با 8 عنوان در راستای تحقق شعار "تهران شهری برای همه "به منظور جلب مشارکت شهروندان و سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی اعم از مساجد، پایگاه های بسیج و سازمانهای مردم نهاد برنامه ریزی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه چهار با اشاره به نخستین برنامه شادستان امسال افزود: پویش "من دخترم را دوست دارم"  نخستین برنامه ای است که همزمان با دهه کرامت برگزار می شود در این پویش با ارسال عکس و فیلم از لحظات خاطره انگیز و ماندگار تکریم دختران خانواده با تأکید بر خوش رفتاری با فرزندان از طریق فضای مجازی در حال اجرا است.

خادمی به دیگر برنامه های منطقه چهار در شادستان تابستان امسال اشاره کرد و گفت: "جشنواره محله زیبای من" ، "قلم برای همه"، " من، تو، ما ، تئاتر،زندگی وکرونا "، " مسابقات بومی ومحلی " ، "سینما برای همه" و "شهر هنر" به همراه  جشن های شادستان در محلات و فضای مجازی برگزار می شود.

گفتنی است این برنامه ها از 3  تیر ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه )س(  آغاز و تا قبل ماه محرم ادامه خواهد داشت.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:31
ایرانگردی

 

در راستای رسیدگی به مشکلات محلات و تعامل با شورایاران و بررسی پروژه های کوچک مقیاس، بازدید شهرداران نواحی منطقه 20 با همراهی شورایاران تقویم شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار شهردار منطقه 20 با بیان این مطلب گفت: در راستای رسیدگی به مشکلات محلات و ارتقاء رضایتمندی شهروندان و با توجه به اهمیت نقش شورایاران در تعامل با شهروندان و شهرداری، برنامه زمانبندی بازدید شهرداران نواحی از سطح محلات و نشست با دبیران شورایاری محلات به صورت تقویم یکساله تا پایان سال جاری تهیه شده است.

افشار اظهار داشت: بر این اساس هر ناحیه طبق یک جدول زمانی مشخص تا پایان سال جاری به صورت مستمر با همراهی دبیران شورایاری محلات از کلیه محلات بازدید خواهند داشت و ضمن نشست مشترک پروژه های محلی و کوچک مقیاس و درخواستهای شهروندان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: توسعه شهرها نیازمند خلاقیت است و با توجه به اینکه شورایاران ارتباط مستقیم با شهروندان دارند ایده های خلاق شورایاران می تواند به مدیریت شهری کمک کند.

وی اظهار داشت: شورایاران می بایست پاسخگوی درخواستهای شهروندان محلات باشند و همواره در حل  مسائل اجتماعی محلات با شهروندان و مدیران شهری تعامل نمایند تا حس تعلق شهروندان به شهر و رضایتمندی آنان افزایش یابد.

افشار با اشاره به اینکه شهروندان می بایست در جریان نحوه هزینه کرد مدیریت شهری قرار گیرند افزود: در حال حاضر اولویت بندی خدمات شهری نقش مهمی دارد و فعالیت های جاری و نگهداشت شهر در شرایط فعلی در اولویت است و از این رو بخش عمده ای از بودجه منطقه ۲۰ صرف این مورد می شود.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی مجموعه مدیریت شهری حفظ و نگهداری از تجهیزات شهری به عنوان سرمایه اصلی شهر برای رفاه شهروندان است افزود: در راستای اجرای پروژه های کوچک مقیاس نیز نیازمند تعامل شهردار منطقه با شورایاران هستیم تا با تعامل و نظارت شورایاران این پروژه ها اجرایی شود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری از پروژه های بزرگ مقیاس شهری به کوچک مقیاس و محله محور تصریح کرد: با اتخاذ این رویکرد بخشی از مشکلات شهری اصلاح می شود و ضروری است با افزایش مشارکت مردم محله در کنار مدیران شهری برای افزایش کیفیت زندگی در شهر تلاش شود.

 

يکشنبه 8/4/1399 - 13:30
ایرانگردی

 

 

طی جلسه ای در محل دفتر شهردار ورودی غربی پایتخت، پروژه های انجام گرفته در منطقه 21 با روش CSR، زیر ذره بین ارزیابان انجمن علمی پروژه ایران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، حسن رحمانی شهردار این منطقه با اشاره به شرایط مالی و اقتصادی کشور، بهترین روش اداره شهر را مشارکت همگانی دانست و گفت: مشارکت اجتماعی به عنوان برترین نوع مشارکت در بهبود وضعیت شهروندان موثر است.

به همین منظور، در این منطقه 5 پارک و بوستان جنگلی و همچنین 10 معبر به روش مشارکت اجتماعی (CSR) عملیاتی شد.

وی افزود: CSR، یکی از مدرن ترین و اصولی ترین روش های اداره شهر است که به کاهش هزینه های نگهداشت کمک کرده و حس تعلق شهروندان به شهر را قوت می بخشد.

در پایان این جلسه ارزیابان این روش را خلاقانه عنوان کرده و از مدیریت شهری منطقه۲۱ بابت عملیاتی کردن آن قدردانی کردند.

لازم به ذکر است؛ شرایط خاص همجواری و تلفیق صنعت و سکونت در منطقه۲۱ باعث شده تا این منطقه روش CSR را به عنوان روشهای درآمد پایدار عملیاتی کند.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:27
ایرانگردی

 

 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: 400 کاور جداکننده ویژه تاکسی‌های منطقه در راستای حفظ سلامت مسافران و رانندگان تاکسی و مقابله با شیوع کرونا بین رانندگان تاکسی توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مسعود لواف زاده با اعلام این خبر افزود: رانندگان حمل و نقل عمومی از مشاغل پر خطر در معرض ابتلای ویروس کرونا هستندکه رعایت نکات بهداشتی توسط آنها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.

به گفته او، در این راستا با همکاری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران  توزیع رایگان کاور جدا کننده بین راننده و مسافر تاکسی‌های منطقه با هدف حفظ سلامت رانندگان و شهروندان در برابر ابتلای بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه به دیگر اقدامات کنترلی و پیشگیرانه کرونا در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: توزیع 800 عدد مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح بین رانندگان تاکسی خطی، گردشی و تلفنی، شست و شوی و ضدعفونی روزانه ناوگان اتوبوسرانی، پایانه ها و  ضدعفونی تاکسی ها به طور مستمر از جمله این اقدامات است.

او در پایان از شهروندان گرامی خواست با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی، وکاهش سفرهای غیرضروری بین شهری، مسئولین شهری را در کنترل بیماری کووید 19  یاری کنند.

يکشنبه 8/4/1399 - 13:26
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته