سوره :
البقرة
آیه شماره :
13
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
21
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
168
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
199
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
213
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
173
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
133
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
170
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النساء
آیه شماره :
174
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
158
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الانفال
آیه شماره :
26
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
19
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
23
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
57
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
104
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يونس
آیه شماره :
108
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
هود
آیه شماره :
103
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
طه
آیه شماره :
59
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
5
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحج
آیه شماره :
73
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
النمل
آیه شماره :
16
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
2
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
العنكبوت
آیه شماره :
67
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
لقمان
آیه شماره :
33
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاحزاب
آیه شماره :
63
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
3
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
5
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
فاطر
آیه شماره :
15
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الزخرف
آیه شماره :
33
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الاحقاف
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحجرات
آیه شماره :
13
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الحديد
آیه شماره :
25
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
التحريم
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
المطففين
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
الزلزلة
آیه شماره :
6
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.
سوره :
القارعة
آیه شماره :
4
ریشه کلمه :
نوس
فعل :
ناس
معنی :
مردم، جماعت مردم، بشر، انس، افراد، انسانها
توضیح :
اصل الناس، أناس است از انس در اثر دخول الف و لام تعريف، همزه از آن ساقط شده و لام تعريف در نون ادغام شده است.
راغب مىگويد: گاهى از الناس بطور مجاز فضلاء مقصود است نه عموم مردم وآن درصورتى است كه معناى انسانيت و اخلاق حميده مقصود باشد.