• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
عضویت در خبرنامه
برای مشاهده معانی و تفاسیر هر آیه بر روی متن آیه کلیک نمایید.
سوره : آل عمران  آیه شماره : 47
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الانفال  آیه شماره : 44
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : يوسف  آیه شماره : 18
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : يوسف  آیه شماره : 83
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الكهف  آیه شماره : 69
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : مريم  آیه شماره : 21
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : مريم  آیه شماره : 35
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : النمل  آیه شماره : 32
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الاحزاب  آیه شماره : 36
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : غافر  آیه شماره : 68
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الزخرف  آیه شماره : 79
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الدخان  آیه شماره : 5
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الذاريات  آیه شماره : 4
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : الطلاق  آیه شماره : 1
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.
سوره : النازعات  آیه شماره : 5
ریشه کلمه : امر
فعل : اَمْر
معنی : دستور، فرمان، (جمع اوامر) کار، چيز، موضوع، مسئله (جمع امور) «امّارَة»، مبالغه و بسيار امرکننده است. «ايتمار»، قبول امر و مشورت [قصص:20]
توضیح : امر يا قولى است و يا فعلى، قولى به معنى دستور و فعلى به معنى كار و چيز است. در آياتى نظير [هود:97] ظاهراً هر دو امر، مراد است. مراد از اولى الامر، امامان اهل بيت مي باشند گرچه احتمالهاي ديگري نيز داده شده از قبيل: امر به معروف كنندگان و فقها و اهل دين و اطاعت کنندگان خدا.