سوره :
البقرة
آیه شماره :
22
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
112
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
115
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
156
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
165
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
172
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
193
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
196
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
البقرة
آیه شماره :
238
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
97
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
109
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
129
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
172
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
180
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
189
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
آل عمران
آیه شماره :
199
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
131
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
132
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
135
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
139
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
144
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النساء
آیه شماره :
146
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
8
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
17
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
18
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
المائدة
آیه شماره :
120
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
12
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
45
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
57
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
100
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
136
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
136
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
136
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانعام
آیه شماره :
162
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
43
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
128
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الاعراف
آیه شماره :
180
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانفال
آیه شماره :
1
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانفال
آیه شماره :
24
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الانفال
آیه شماره :
41
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
التوبة
آیه شماره :
91
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
التوبة
آیه شماره :
114
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يونس
آیه شماره :
10
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يونس
آیه شماره :
20
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يونس
آیه شماره :
55
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يونس
آیه شماره :
65
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يونس
آیه شماره :
66
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
هود
آیه شماره :
123
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
31
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
40
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
51
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
يوسف
آیه شماره :
67
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الرعد
آیه شماره :
15
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الرعد
آیه شماره :
16
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الرعد
آیه شماره :
33
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
21
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
30
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
ابراهيم
آیه شماره :
39
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
48
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
49
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
57
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
60
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
62
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
74
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
75
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
77
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
النحل
آیه شماره :
120
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.
سوره :
الاسراء
آیه شماره :
111
ریشه کلمه :
اله
فعل :
اَله
معنی :
معبود ، عبادت و پرستش کردن
«اللّه» خداوند، اسم جامع صفات خداوند است.
توضیح :
گفته شده اصل آن يا از: «اَلَهَ يَألَهُ» به معني عبادت و پرستش و يا از «اَلِهَ اَلِهاً» به معني تحيّر است. بنابراين اگر آن را به معنى تحيّر بگيريم ، يعني خدا را از آن جهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر به معنى عبادت بگيريم، يعني او معبود است.
اين كلمه هم به ذات خداوند اطلاق شده و هم درباره معبودهاى دروغين بکار رفته است.