• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
دانش و فن آوری (بازدید: 2774)
جمعه 6/10/1392 - 22:45 -0 تشکر 677687
استعداد یابی و تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی

استعداد یابی و تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی د ر ساختار نظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه چگونه تعریف گردد و مورد پذیرش واقع گردد.
شخصیت بوعلی سینا در یادگیری علوم بیشتر باید مورد توجه مجامع علمی(حوزه و دانشگاه و بلاخص آموزش و پرورش) قرارگیرد و الگویی برای ارتقاء ساختارنظام آموزش و پرورش(حوزه و دانشگاه) صورت پذیرد و  خود آموزی دانش  جویندگان علم را هم ازقلم نیاندازند و از چنین استعدادهایی نیز در امور مختلف،جامعه علمی را از دانش آنها آگاه سازند تا همچون سایر اساتید از دانش  بهره مند شوند و ایشان از حقوق خود برخوردار گردند.

سیدحسام سیدحسینی قهه نویسنده نظام هدفمند

-------------------------------------------------------------------

پس از چند سال، خانواده عبدالله به بخارا رفت . ابوعلی در آنجا به آموختن زبان عربی و قرآن و ادبیات پرداخت. منطق و مقدمات ریاضی را، درخانه، نزد ابوعدالله ناتلی آموخت، اما در علوم طبیعی و پزشكی استادی نداشت و از راه خود آموزی این دانش ها را فرا گرفت. پس از اندك زمانی، در پزشكی چنان شهرت یافت كه پزشكان مشهور به شاگردی نزد او می آمدند .  وی در ده سالگی حافظ  قرآن كریم شد و نزد ابوعبدلله ناتلی منطق و هندسه و نجوم آموخت . هفده ساله بود كه برای درمان بیماری نوح بن منصور دعوت شد و او را درمان كرد. به پاداش این خدمت اجازه یافت تا در كتابخانه سلطنتی به مطالعه بپردازد . بر اثر مطالعه كتابهای كم نظیری كه در این كتابخانه بود به آگاهیهای تازه ای در زمینه پزشكی و فلسفه دست یافت.

كوتاه شده از مقدمه كتاب دانشنامه علایی

 تبیان

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
جمعه 13/10/1392 - 22:5 - 0 تشکر 678647

چشم انداز و آینده پژوهی تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی با محوریت شناخت استعدادها


هرچند که در جوامع علمی کشورهای مختلف جهان به این مهم پرداخته اند و به میزان سوابق و تجربیات استعدادهای افراد مختلف به تعیین مدارج علمی و مدارک تحصیلی ایشان می پردازند؛لکن اینجانب پیشنهاد می کنم در این خصوص اندیشمندان و علما و مسوولان عزیز گام های بهتر و ارزشمند تری بردارند تا انشاءلله رشد و شکوفایی استعدادها افراد و آبادانی و بالندگی و اقتدار جامعه بشری فراهم شود.


برای داشتن یک ساختار آموزشی نظام مند و هدفمند لازم است تا به تمامی استعدادها در ابعاد گوناگون توجه داشت؛ و همه امکانات رابرای رشد و تعالی استعدادها فراهم نمود. سیدحسام سیدحسینی قهه

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
دوشنبه 16/10/1392 - 14:12 - 0 تشکر 679147

سلام دوست عزیز
خیلی ممنونم از حضورتون در انجمن دانش و فناوری
و همینطور ممنون از تاپیکتون
منتظر حضور فعال شما هستیم:)

 

 

دوران خوش آن بود که با دوست به سر شد ***باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود  

 

 

 

 

 

 

پنج شنبه 15/12/1392 - 23:15 - 0 تشکر 686963

شدیدا به خود آموزی اعتقاد دارم
دانشی که آدم خودش با تلاش و علاقه خودش یاد میگیره
به مراتب کارا تر و مفید تره.

 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

يکشنبه 10/1/1393 - 18:41 - 0 تشکر 688066

مهمترین شاخص قرآن اهمیت دادن به شناخت استعدادها در بخش ها مختلف است (تمامی علومی در قرآن موجودیت دارند).سیدحسام سید حسینی قهه

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.