• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4083روز قبل
اخبار
تكذیب شایعه وجود بیش از حد آرسنیك در هوای تهران

مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای شهرداری تهران، شایعه وجود بیش از حد مجاز آلاینده آرسنیك در هوای پایتخت را تكذیب كرد.

یوسف رشیدی دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اكنون به طور عادی مقدار ناچیزی از آلاینده آرسنیك در هوای تهران وجود دارد، اما مقدار آن به حدی نیست كه خطری برای شهروندان ایجاد كند.وی اظهار داشت: در صورتی كه مقدار آلاینده آرسنیك در هوا بیش از حد مجاز شود، این مهم برای شهروندان خطراتی را به دنبال خواهد داشت اما خوشبختانه در این شرایط قرار نداریم.



مالكان تاكسی‌های فرسوده برای نوسازی تا 10 آذر مهلت دارند

سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی شهر تهران در راستای نوسازی تاكسی‌های فرسوده شهر تهران با عمر بیش از 10 سال (مدل‌های 1379 و پایین‌تر) اعلام كرد: با توجه به این كه آخرین مهلت تعیین شده برای مالكان این نوع تاكسی‌ها 10 آذر 90 است و در صورت عدم مشاركت در طرح نوسازی نسبت به ابطال كارت سوخت تاكسی‌های فرسوده اقدام می‌شود، لذا مالكان تاكسی‌های فوق باید هرچه سریع‌تر با همراه داشتن اصل و تصویر كارنامه و شناسنامه مالكیت تاكسی، به یكی از شركت‌های تاكسیرانی تحت پوشش این سازمان مراجعه كنند تا از تسهیلات بانكی و دریافت تاكسی جایگزین استفاده كنند.



برخورد با عاملان تهیه و توزیع شیشه جدی‌تر می‌شود

سرویس خبر: «عاملان تهیه و توزیع ماده مخدر شیشه در آینده‌ای نزدیک برخورد قاطعی از طرف پلیس و قوه قضائیه خواهند دید.»

سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان مطلب بالا، افزود: نظام، راهبرد ثابت و چشم‌انداز خوبی در مبارزه با مواد مخدر طی 3 دهه گذشته داشته است و طبیعی است که با گذشت زمان و تغییر راهکارهای توزیع مواد مخدر تاکتیک‌های ما نیز عوض خواهد شد و سعی می‌کنیم به روز باشیم.‏وی تاكید کرد: اقدامات جدی‌تری در آینده نزدیک با مبادی ورودی و برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی شاهد خواهیم بود.‏رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: افرادی که مبادرت به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کنند قاطعیت نیروی انتظامی را دیده‌اند، اما کسانی که تا امروز برخورد قاطعی ندیده‌اند برخورد قاطع دستگاه قضایی را خواهند دید.‏



بخشنامه آموزش و پرورش درباره استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ابلاغ شد

استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس برای تأمین آسایش و سلامت دانش آموزان، طی بخشنامه‌ای ازسوی وزیر آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان‌های كشور ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، در این بخشنامه آمده است: از محل اعتبارات تعمیرات اساسی، اعتبارات تملك دارایی‌های سرمایه‌ای استان و... مدیران كل آموزش و پرورش استان باید نسبت به آماده سازی سامانه گرمایشی در مدارسی كه دارای سیستم حرارت مركزی هستند، اقدام كنند. همچنین در مدارسی كه به دلیل نبود سامانه حرارت مركزی ناچار به استفاده از بخاری هستند، استفاده از بخاری نفتی كاربراتوری استاندارد مجاز است.

حمید رضا حاجی بابایی در این بخشنامه توصیه می‌كند، در استفاده از این گونه بخاری‌ها ضمن بررسی دقیق و كسب اطمینان از سالم بودن آنها، با رعایت ضوابط ایمنی در نصب، از آنها استفاده شود
سه شنبه 17/8/1390 - 19:43
اخبار
دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری بروندی با احمدی‌نژاد

رئیس جمهوری با بیان این كه ایران و بروندی درخصوص مسائل جهانی دیدگاه مشتركی دارند، گفت: گسترش روابط و مناسبات دو كشور در زمینه‌های مختلف می‌تواند پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر دو ملت را فراهم كند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهوری بروندی با قدردانی از حمایت این كشور از جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی اظهار داشت: ایران و بروندی با دارا بودن دیدگاه مشترك می‌توانند در مسیر گسترش همه جانبه روابط گام‌های مستحكمی به نفع دو ملت و منطقه بردارند.



برگزاری مراسم دعای عرفه در حرم مطهر امام‌رضا(ع) و یادمان شهدای شلمچه

سرویس شهرستانها: همزمان با نهم ذی‌الحجه، حرم مطهر ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، شاهد حضور گسترده و پرشور هزاران زائر و مجاوری بود كه دعای پر فیض عرفه را در فضایی سرشار از معنویت زمزمه كردند.

به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه این مراسم با شكوه، تمام صحن‌ها و رواق‌های بارگاه منور رضوی مملو از جمعیتی شد كه خود را از نقاط دور و نزدیك به این مكان قدسی رساندند تا دعای عرفه را به یاد سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) زمزمه كنند.

همچنین مراسم ملكوتی و عرفانی دعای عرفه امام حسین(ع) در فضایی سرشار از معنویت و تضّرع به درگاه احدیت در مشهد شهدای گمنام شلمچه در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

در این مراسم معنوی كه بیش از 50 هزار نفر از اعضای كاروان‌های راهیان نور از سراسر كشور حضور داشتند، شركت‌كنندگان با زمزمه دعای نورانی عرفه، جلوه‌هایی از محبت و اخلاص به ذات باریتعالی را به نمایش گذاشتند.



رئیس جمهوری فردا به چهارمحال و بختیاری سفر می‌كند

سرویس شهرستانها: استاندار چهارمحال و بختیاری برنامه‌های دور چهارم سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به این استان را اعلام كرد.

علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایرنا افزود: آیین استقبال از رئیس جمهوری، فردا از میدان كوهرنگ آغاز می‌شود.

وی گفت: دكتر احمدی نژاد ساعت 10 فردا در ورزشگاه انقلاب شهركرد در جمع مردم سخنرانی می‌كند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر و سخنرانی رئیس جمهوری در شهرهای هفتگانه استان، اضافه كرد: دكتر احمدی نژاد در روز نخست این سفر علاوه بر شهركرد مركز استان، در جمع مردم ولایتمدار بروجن و لردگان سخنرانی خواهد كرد.

عنابستانی، حضور در جمع مردم كوهرنگ، اردل، كیار و فارسان را از برنامه‌های روز دوم سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری اعلام كرد و افزود: تشكیل نشست شورای عالی اشتغال كشور و جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهوری برای رونق اشتغال و بررسی مصوبات سه دوره گذشته سفر از دیگر برنامه‌های هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در دور چهارم

سفر است.



علی محمد آزاد استاندار قزوین شد

سرویس شهرستانها: با تصویب هیأت دولت، علی محمد آزاد به عنوان استاندار جدید قزوین تعیین شد.

به گزارش ایرنا، در جلسه اخیر هیات وزیران كه به ریاست دكتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری برگزار شد، همچنین از خدمات احمد عجم استاندار قبلی قزوین قدردانی به عمل آمد.

علی محمد آزاد استاندار سیستان و بلوچستان بود و پیش از آن هم در سمت استاندار ایلام انجام وظیفه كرده بود.



توجه به ملاحظات ایران در بیانیه پایانی نشست استانبول

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به نشست استانبول گفت: آنچه‌ مدنظر ایران بود در بیانیه پایانی نشست استانبول درباره افغانستان مورد توجه قرار گرفت.

فداحسین مالكی ـ سفیر ایران در افغانستان ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نشست استانبول درباره آینده افغانستان و حضور ایران در سطح وزیر خارجه در این نشست گفت: ملاحظات ایران در بیانیه مورد نظر علاوه‌بر رایزنی و گفت‌وگوی كارشناسان ایرانی با رایزنی‌های پاكستان، روسیه و چین كه با ایران در این ملاحظات هم‌نظر بودند، مورد توجه قرار گرفت.

مالكی درباره حضور وزیر امورخارجه كشورمان در نشست استانبول، اظهار داشت: همان‌طور كه صالحی گفت، توصیه رئیس جمهوری بود كه ایران در سطح وزیر خارجه در نشست استانبول شركت كند.



وزیر دفاع: صدای شوم ترور از كنگره، صدای مردم آمریكا نیست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حمایت از نیروی قدس سپاه به عنوان نیروی پیشتاز در مبارزه با تروریسم،‌خاطرنشان كرد:‌ ما یقین داریم كه صداهای شوم ترور و دهشت افكنی كه از كنگره آمریكا بلند می‌شود، صدای مردم این كشور نیست.

به گزارش اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی افزود: ما صدای واقعی مردم آمریكا را در جنبش وال‌استریت شنیده‌ایم كه خواستار پایان یافتن چنین نظام ظالمانه‌ای هستند.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:43
اخبار


پیروزی مجدد «اورتگا» در انتخابات ریاست جمهوری نیكاراگوئه

ایرنا: «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری پیشین نیكاراگوئه با كسب 66 درصد آرا برای بار سوم در انتخابات پیروز شد.

هزاران تن از شهروندان نیكاراگوئه حتی قبل از اعلام نتایج برای برپایی جشن پیروزی اورتگا به خیابان‌های ماناگوا ریختند.اورتگا از سال 1984 تا 1989 به عنوان رئیس‌جمهوری نیكاراگوئه بر سر قدرت بود.



‏«سلمان‌بن عبدالعزیز» ؛ وزیر جدید دفاع عربستان

ایسنا: پادشاه عربستان برادر ناتنی خود را به عنوان وزیر دفاع جدید این كشور انتخاب كرد.

ملك عبدالله‌بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امیر سلمان‌بن عبدالعزیز، برادر ناتنی خود را به جای امیر سلطان‌بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیردفاع سابق این كشور به عنوان وزیردفاع جدید عربستان انتخاب كرد.

پادشاه عربستان همچنین امیرخالدبن سلطان را به عنوان جانشین وزیر دفاع انتخاب كرد.



‏«عمرالبشیر» سودان جنوبی را به پاسخ قاطع تهدید كرد

ایرنا: عمرالبشیر رئیس‌جمهوری سودان، به جنوب سودان به دلیل حمایت از شورشیان هشدار داد و اعلام كرد كه اگر «جوبا» از گذشته درس نگیرد و به حمایت از شورشیان ادامه دهد، پاسخی قاطع و محكم به آن خواهد داد.

در همین حال دولت سودان به علت حمایت دولت سودان جنوبی از شورشیان در استان‌های مرزی، از این كشور به شورای امنیت شكایت كرد.



‏اردوغان: سلاحمان را زمین نمی‌گذاریم

ایسنا: نخست‌وزیر تركیه در اظهاراتی بعد از اقامه نماز عید قربان تاكید كرد؛ هیچ كس نمی‌تواند از نیروهای ما انتظار داشته باشد كه سلاحشان را كنار بگذارند.

رجب طیب اردوغان، بعد از اقامه نماز عید قربان در مسجد «سلطان احمد» در استانبول به خبرنگاران گفت: تركیه از برخی مشكلات در شمال عراق و در جنگش علیه حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك) رنج می‌برد.

وی تصریح كرد: تركیه از كشورهای منطقه درخصوص شمال عراق انتظار كمك و حمایت دارد.



برلوسكنی: كناره‌گیری نمی‌كنم

مهر: نخست‌وزیر ایتالیا با بیان این كه هنوز بخش اعظم نمایندگان پارلمان طرفدار وی هستند، درخواست مخالفان برای كناره‌گیری را رد كرد.

رهبران اپوزیسیون به دلیل ناكارآمدی برلوسكنی در حل بحران مالی ایتالیا از وی خواسته‌اند قدرت را واگذار كند.



تبریك اوباما و مدودف به مناسبت عید سعید قربان

ایرنا: باراك اوباما رئیس‌جمهوری آمریكا و دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری روسیه، به مسلمانان جهان به مناسبت عید سعید قربان تبریك گفتند. مدودف گفت:‌عید قربان متدینان را متوجه پایه‌های روحانی دین اسلام و زمینه را برای برخورد محترمانه جوامع نسبت به ارزش‌های واقعی تمامی مذاهب ایجاد می‌كند.



انتقاد بان كی مون از حمله به نیروهای حافظ صلح «دارفور»

ایسنا: دبیر كل سازمان ملل حمله به یك گشت نیروهای این سازمان و اتحادیه آفریقا در دارفور را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بان كی مون در بیانیه‌ای كه توسط سخنگوی وی قرائت شد، حملات به یك گشت نیروهای سازمان ملل و اتحادیه آفریقا را كه به كشته شدن یك تن از این نیروها و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد، محكوم كرد.



‏نامزدی «شونمان» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

ایرنا: ژان پی یر شونمان وزیر كشور اسبق فرانسه در گفت و گو با شبكه 2 تلویزیون فرانسه به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2012 اعلام كرد.

حضور این نامزد سوسیالیست پیشین كه خارج از فهرست سوسیالیست‌ها به عرصه رقابت با ساركوزی گام نهاده، به ویژه اینكه در انتخابات 2002 تنها 5 درصد آرای مردم را به دست آورده بود، نشانه دیگری از نبود انسجام سنتی در گرایش‌های سیاسی فرانسه ارزیابی شده است.



‏«مولینا» ؛ رئیس‌جمهوری جدید گواتمالا

ایرنا: یك نظامی سابق با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گواتمالا به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این كشور انتخاب شد.

«اوتو پرز مولینا» ژنرال سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری گواتمالا در حالی خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری‌ این كشور معرفی كرد كه گفته می‌شود نزدیك به 90 درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری این كشور شمارش شده است.



‏امپراتور ژاپن به بیمارستان رفت

ایسنا:‌ امپراتور ژاپن به علت تب و برونشیت روانه بیمارستان شد.

«آكی هیتو»، امپراتور 77 ساله ژاپن به بیمارستان دانشگاه توكیو انتقال یافت. براساس گزارش‌ها حال امپراتور ژاپن از روز پنجشنبه مساعد نیست و به همین دلیل وی برخی از ملاقات‌های رسمی خود را از جمله ملاقات با «یواخیم»، شاهزاده دانماركی و همسرش را لغو كرد.

بستری شدن امپراتور ژاپن در بیمارستان چند روز پس از آن صورت گرفت كه «آیكو»، نوه وی در بیمارستان بستری شده بود.



‏ اجلاس نخست وزیران سازمان شانگهای در روسیه

ایرنا: اجلاس نخست وزیران سازمان همكاری‌های «شانگهای» در شهر «سنت پترزبورگ» روسیه آغاز بكار كرد و قرار است نمایندگان كشورهای ناظر نیز به آن بپیوندند.

علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از كشورمان در این اجلاس شركت دارد.



حمله انتحاری به نمازگزاران عید قربان در پاكستان

*خبرگزاری جمهوری اسلامی: انفجار انتحاری پس از برگزاری نماز عید سعید قربان در منطقه «صوابی» ایالت خیبر پاكستان، باعث كشته شدن دونفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر شد.

«ناظم حنیف جدون» یكی از رهبران حزب عوامی ملی ومعاونش درحمله انتحاری در بخش «ملك‌آباد» منطقه صوابی كشته شدند.فرزند این رهبر محلی و شش تن دیگر از همراهانش در این حمله زخمی شدند.میلیون‌ها نفر از مسلمانان پاكستان، در مساجد سراسر این كشور، نماز عید سعید قربان را اقامه كردند.



محاكمه «كارلوس» در پاریس

فارس: «ایلیچ رامیرز سانچز»، ملقب به كارلوس شغال، تروریست بین‌المللی اهل ونزوئلا، در دادگاهی در پاریس محاكمه شد.

كارلوس 62 ساله كه در حال سپری كردن دوران محكومیت حبس ابد خود در فرانسه است با اتهام‌هایی از جمله دست داشتن در انجام یك رشته حملات تروریستی در طول سالهای 1982 و 1983 روبروست
سه شنبه 17/8/1390 - 19:42
اخبار
پیش‌بینی آبگرفتگی معابر در تعدادی از استان‌ها

مدیر كل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور پیش بینی كرد: تردد در نقاط مرتفع و سردسیر به سبب بارش برف امروز با اخلال انجام می‌شود.‏ به گزارش ایرنا، عبد الرضا امیدوار شهری افزود: همچنین امروز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان، خراسان جنوبی و جنوب و همچنین خراسان رضوی به سبب بارش متناوب باران گاهی همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود. ‏

همچنین وزش باد نسبتاً شدید در نوار شمالی رخ خواهد داد. ‏

به گفته وی، دمای هوا امروز و فردا در نیمه شمالی كشور و مناطق غربی بین12-6 درجه كاهش می‌یابد. ‏

امیدوار خاطر نشان كرد: بر این اساس به علت یخ زدگی و لغزندگی در سطح شهرها و بویژه جاده‌های كوهستانی در استان‌های حاشیه رشته كوه البرز و زاگرس پیش بینی می‌شود. ‏



مالیات بر ارزش افزوده بیش از قانون دریافت نمی‌شود

هیچ کس اجازه ندارد بیشتر از‎ ‎آنچه در قانون پیش بینی شده، مالیات بر ارزش افزوده از کسی دریافت کند و معترضان می‎توانند شکایات خود را در این خصوص مطرح کرده و ما به طور یقین رسیدگی خواهیم کرد‏. ‎

به گزارش ایسنا سید‎ ‎شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتقاداتی که درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده‎ ‎مطرح می‌شود، اظهار كرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار واضح و روشن است واین‎ ‎طور نیست که در هر مرحله از فروش کالا این مالیات دریافت شود. ‎



سرعت اینترنت خانگی افزایش می‌یابد

افزایش سرعت اینترنت خانگی با فراهم سازی امكانات فنی مناطق مختلف كشور میسر می‌شود.‏ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در هر منطقه‌ای امكانات فنی آماده باشد، بر روی شبكه ملی اطلاعات با پهنای باند زیاد،ارتباطات اینترنتی كاربران خانگی را با سرعت بالا برقرار خواهیم كرد. ‏

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است سرعت اینترنت در بخش‌های مختلف به مرور زمان افزایش ‌یابد، به طور مثال شبكه‌های مدارس و علمی را به شبكه ملی اطلاعات منتقل می‌كنیم كه به همین نسبت پهنای باند آنها زیادتر خواهد شد. ‏



امكان استفاده تعاونگران از تسهیلات ارزی

همزمان با انتخاب بانک توسعه تعاون به عنوان یکی‎ ‎از بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی، امكان استفاده تعاونگران از تسهیلات ارزی فراهم‎ ‎می‌شود. ‎

ماشاءالله عظیمی مدیرعامل بانك توسعه تعاون به‎ ‎ ایسنا گفت: در صورت امضای تفاهم‌نامه همكاری میان صندوق توسعه ملی و‎ ‎بانك توسعه تعاون، به تعاونگران تسهیلات ارزی داده می‌شود. ‎

وی ادامه داد: خوشبختانه مذاكرات و مقدمات اولیه‎ ‎كار انجام شده و صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای همكاری با بخش مردمی تعاون‎ ‎اعلام كرده است و این موضع می‌تواند در ارتقای جایگاه بخش تعاون و تحقق سهم 25‏‎ ‎درصدی موثر باشد. ‎



ارائه ‏22 درخواست تاسیس بانك خارجی

رئیس سازمان سرمایه گذاری و كمك‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: 22درخواست تاسیس بانك خارجی به این سازمان ارایه شده است كه هم اكنون در حال مذاكره با آنها هستیم.‏ بهروز علیشیری در گفت و گو با ایرنا، با بیان آنكه آیین نامه تاسیس بانك‌های خارجی تدوین شده است، افزود: بانك مركزی جمهوری اسلامی باید در این خصوص اطلاعات را ارائه دهد. ‏

وی با اشاره به سفر اخیر خود به كشورهای آسیایی و اروپایی، اظهارداشت: در این سفر دو تقاضای جدید تاسیس بانك در ایران از این كشورها دریافت شده است. ‏



الزام تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه بر‌ اعطای تسهیلات در محدوده فعالیت ‏

بانك مركزی براساس مصوبه‌ای تعاونی‌های اعتبار و صندوق‌های قرض‌الحسنه را ملزم به اعطای تسهیلات در محدوده فعالیت خود كرد.‏ به گزارش روابط عمومی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: براساس مفاد بند 10، یكهزار و یكصد و سی‌امین صورتجلسه مورخ 26 مهر 1390 شورای پول و اعتبار‌ تعاونی‌های اعتبار و صندوق‌های قرض‌الحسنه باید صرفا در مناطقی كه به ثبت رسیده و در آن محدوده فعالیت می‌كنند، تسهیلات خود را اعطاء كنند. ‏در بند مذكور تصریح شده است، به تمامی واحدهای تابعه تاكید شود از هرگونه اقدام خارج از تكلیف جدا خودداری به عمل آورند. بدیهی است عواقب ناشی از رعایت نكردن مفاد مصوبه فوق متوجه مدیران آن تعاونی/ صندوق خواهد بود. ‏



افزایش 40 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی

مشترکان بخش‌های خانگی تجاری، صنعتی و نیروگاهی کشور در هفته دوم منتهی به شنبه (14 آبان) با میانگین421 میلیون مترمکعب در روز، نزدیک به 3 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند. ‏

به گزارش شانا، این مشترکان در بازه زمانی هشتم تا چهاردهم آبان امسال 2 میلیارد و 950 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (2 میلیارد و 854 میلیون مترمکعب) 96 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.‏

مشترکان بخش خانگی، تجاری و صنعتی غیر عمده هم در هفته دوم آبان امسال، مصرف کننده 2 میلیارد و 28 میلیون متر مکعب گاز بودند که این مقدار در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل (یک میلیارد و 583 میلیون متر مکعب) 445 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.‏

مقایسه آماری مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و صنعتی غیر عمده در دوره زمانی یاد شده با مدت مشابه پارسال از رشدی نزدیک به 40 درصد در این بخش حکایت دارد.‏
سه شنبه 17/8/1390 - 19:42
اخبار
مرگ یک نفر بر اثر ریزش معدن سنگ در سرپل ذهاب

كرمانشاه ـ خبرنگار اطلاعات: ریزش معدن سنگ در سرپل ذهاب كرمانشاه جان فردی را گرفت.

مأموران نیروی انتظامی، نیروهای امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر بلافاصله در محل حضور یافتند و برای بیرون كشیدن جسد این فرد از زیر آوار وارد عمل شدند.

نیروهای امدادی پس از ساعتی موفق به خارج كردن جسد از زیر آوار شدند.

جسد این كارگر برای انجام مراحل قانونی به پزشكی قانونی سرپل ذهاب تحویل شد.



مرگ مادر و طفل شیرخواره در زیر چرخ‌های كامیون

رشت ـ خبرنگاراطلاعات: یك دستگاه كامیون مادر و فرزند شیرخواره‌اش را زیر گرفت و موجب مرگ آنها شد.

سرهنگ سید تقی امینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اعلام این خبر افزود: این حادثه یكی از دلخراش‌ترین حوادث مهرماه سال 90 بود كه طی آن یك دستگاه كامیون كه راننده آن فردی 35 ساله بود به علت بی توجهی هنگام حركت با دنده عقب به مادر و فرزند چند ماهه‌اش برخورد كرد و آنها را كشت.

سرهنگ امینی گفت: آشنا نبودن راننده غیر بومی كامیون كه وارد محدوده شهری رشت شده بود و می‌خواست با حركت با دنده عقب در مسیر كمربندی میدان شهید قلی پور رشت قرار گیرد، از دلایل این اتفاق شوم بود.



كشف ماری‌جوانا در خوزستان

اهواز ـ جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از كشف 48 كیلوگرم حشیش و ماری‌جوانا توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان از یك دستگاه كامیون در محور امیدیه ـ اهواز خبر داد.

سرهنگ عبدلله نظرپور گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چندی قبل متوجه شدند شخصی به نام حمید قصد انتقال یك محموله مواد مخدر از بندرعباس به اهواز با یك دستگاه كامیون را دارد كه پس از آن با كنترل محورهای ارتباطی استان‌های بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد به خوزستان، پریروز در محور امیدیه به اهواز خودرو مذكور را مشاهده و پس از تعقیب، آن را در 30 كیلومتری اهواز متوقف كردند. به گزارش ایرنا، وی افزود: در جریان بازرسی از این كامیون، 40 كیلوگرم حشیش و 8 كیلو و 531 گرم ماری‌جوانا كه به طرز ماهرانه‌ای در بدنه خودرو جاسازی شده بود به دست آمد.



‎مهار آتش 60 سیلندر گازدرتهران ‏

سرویس حوادث: آتش نشانان 3 ایستگاه آتش‌نشانی با از خود گذشتگی شعله‌های آتش راکه حدود 60 سیلندر گاز مایع را در بر گرفته بود مهاركردند.‏

با آتش گرفتن انبار عرضه سیلندرهای گاز مایع در خیابان پیروزی، خیابان داورزنی و انفجار سیلندرهای گاز مایع در این انبار آتش نشانان ایستگاه‌های 48، 24 و 3 خودرا به محل حادثه رساندند.

به گفته علی سمیعی مدیر منطقه 2 عملیات آتش‌نشانی تهران انبار کاملاً شعله ور و سیلندرها در حال انفجار بود و امکان سرایت شعله‌های آتش به طبقات بالای ساختمان مسکونی که سه خانواده در آنها زندگی می‌کردند وجود داشت.

وی افزود:آتش نشانان با به‌کارگیری تجهیزات ایمنی 9 نفر از ساکنان را از محل حادثه خارج كردند و به محیط ایمن انتقال دادند.

مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران گفت: در جریان این حادثه حدود 60 سیلندر کوچک و بزرگ گاز مایع شعله ور شده بود که آتش نشانان با سرعت عمل خود شعله‌های آتش را پیش از رسیدن به فروشگاه‌های مجاور و طبقات بالای ساختمان مهار و خاموش کردند. در این حادثه یکی از کارکنان انبار دچار سوختگی شد و دست یکی از آتش نشانان نیز بر اثر سقوط قطعه‌ای از سنگ نمای ساختمان آسیب دید که هر دو برای مداوا به مرکز درمانی اعزام شدند. شواهد حاکی است نشت گاز از یکی از سیلندرها و جمع شدن گاز در فضای انبار عامل این حادثه بوده است. ‏



زلزله حوالی سنخواست خراسان شمالی را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی 8/3 درجه ریشتر صبح دیروز حوالی سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش ایرنا از مركز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 9 و 20 دقیقه و 47 ثانیه دیروز در این محل به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عرض شمالی 17/37 درجه و طول شرقی 17/57 درجه ثبت شده است.



كارخانه تولید ابرو اسفنج در كهریزك آتش‌گرفت

تهران ـ آتش‌سوزی یك كارخانه تولیدی ابر و اسفنج بامداد دیروز با تلاش آتش‌نشانان تهران و كهریزك مهار و كاملا خاموش شد.

‏به دنبال درخواست كمك و همكاری آتش‌نشانی كهریزك برای مهار آتش‌سوزی كه در محدوده این منطقه رخ داده بود، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه 50 این سازمان را راهی محل حادثه در جاده واوان، به سمت شورآباد، بعد از كهریزك كرد.

بنابه گفته محمود فتحی‌نژاد فرمانده ایستگاه 50، آتش‌نشانان پس از دو ساعت تلاش بی‌وقفه و كمك‌رسانی به آتش نشانی كهریزك سرانجام این آتش سوزی گسترده را مهار و به طور كامل خاموش كردند.

او افزود: چون مواد و اقلام موجود در این كارخانه از جمله ابر و اسفنج و مواد اولیه به شدت اشتعال زا است به این خاطر شعله‌های آتش در همان لحظات اولیه وقوع آن به سرعت و در مدت كوتاهی گسترش یافت.



دستگیری 13 متهم به جعل اسناد بانکی

سرویس خبر: فرمانده نیروی انتظامی تهران از دستگیری اعضای شبكه 13 نفری جعل اسناد و مهرهای دولتی خبر داد.‏

سردار حسین ساجدی نیا گفت: اعضای این شبكه با جعل اسناد و مهرهای بانکی و دولتی اقدام به دریافت وام‌های کلان از بانک‌ها ‏می‌کردند که پس از 45 روز کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد با همدستی یکی از روسای شعب بانک‌ تهران اقدام به دریافت وام با اسامی جعلی می‌كردند و همچنین با جعل اسناد به نام افراد فوت شده خود را به عنوان وارث آنها معرفی و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند كه در میان 13 فرد دستگیر شده در این رابطه دو نفر زن و بقیه مرد هستند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران با اشاره به میزان کلاهبرداری‌های این جاعلان گفت: در یکی از موارد متهمان 700 میلیون تومان کلاهبرداری بانکی کرده‌اند. ‏



دستگیری شبكه سرقت‌های اینترنتی در رشت

رشت ـ‌ خبرنگاراطلاعات: اعضای شبكه حرفه‌ای برداشت غیرقانونی از حساب اینترنتی مشتریان بانكها در گیلان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد خانی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شكایت بانك‌های خصوصی و دولتی مبنی بر برداشت غیرقانونی حدود 800 میلیون ریال از حساب مشتریان توسط اعضای یك شبكه حرفه‌ای، كارآگاهان و كارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان آنها را شناسایی و دستگیر كردند.

وی گفت: در این رابطه چهار نفر در این استان شناسایی و دستگیر و مخفیگاه دو نفر دیگر از آنان با تلاش ماموران این پلیس در استانهای مجاور شناسایی شد و با صدور نیابت قضایی در دو عملیات جداگانه، مجرمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

محمدخانی گفت: با بررسی اموال مكشوفه از متهمان دستگیرشده 20 نفر از مالباختگان شناسایی شدند كه می‌توانند از طریق دادسرای عمومی و انقلاب رشت نسبت به احقاق حق خود اقدام كنند.رئیس پلیس فتای گیلان خاطر نشان كرد: از متهمان 2 دستگاه لپ تاپ، یك دستگاه تب لت، یك دستگاه كیس رایانه، تعدادی تلفن همراه، تعدادی فلش مموری، چندین كارت عابربانك، تعدادی سكه طلا بهار آزادی و یك دستگاه خودروی پراید كه از راه تحصیل وجه نامشروع بدست آمده بود كشف و ضبط شد.رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خطاب به كاربران اینترنتی توصیه كرد: به هیچ عنوان به ایمیل‌های ناشناسی كه برای آنها ارسال می‌شود، اعتنا نكنند و آنها را حذف كنند و رایانه‌های شخصی خود را به سه محافظ اصلی یعنی آنتی ویروس‌ها، آنتی نرم افزارهای جاسوسی و فایروال تجهیز و آن‌ها را به صورت دوره‌ای به روز كنند.



ریزش كوه جاده كندوان را مسدود كرد

سرویس حوادث: مدیركل راه و ترابری مازندران گفت: جاده كندوان به دلیل ریزش كوه در منطقه «پارك فین» (بین چالوس، مرزن آباد) مسدود شد.‏

سید علی اسد افزود: ریزش كوه بامداد دیروز رخ داد و به دنبال آن بخشی از جاده نیز دچار آبگرفتگی شد و گل و لای سطح آن را پوشاند.‏وی گفت: پس از این حادثه، قسمتی از آزاد راه تهران ـ شمال به عنوان جاده جایگزین در نظر گرفته شد كه تردد وسایل نقلیه در این مسیر انجام می‌شود. او افزود: راهداران با تمام توان و امكانات و تجهیزات در حال پاكسازی جاده كندوان هستند. اسد همچنین از بارش برف در برخی از نقاط جاده كندوان خبر داد و گفت: باتوجه به بارش برف و لغزنده بودن جاده، رانندگانی كه قصد تردد در این مسیر را دارند حتماً خودرو خود را به امكانات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ مجهز كنند.



لاشه وال 14 متری در سواحل چین

چین‌: مشاهده لاشه یك وال 14 متری در سواحل چین مردم را به تماشای آن واداشت.

این لاشه وال در منطقه بایچین در استان فوجیان در جنوب شرق چین پیدا شده است. به رغم اینكه جسد این نهنگ در ساحل پیدا شده مردم هنوز با ریختن یخ بر روی آن امید دارند كه یك بار دیگر این حیوان عظیم الجثه و كمیاب به دریا بازگردد. ماهیگیران چینی یكشنبه متوجه لاشه حیوان در دریا شدند و سپس آن را به ساحل منتقل كردند. ‏

codex04x
سه شنبه 17/8/1390 - 19:42
اخبار
اعزام جانبازان و معلولین خراسان رضوی به تایوان

ورزشكاران جانباز و معلول تنیس روی میز خراسان رضوی برای حضور در رقابت‌های تنیس روی میز تای‌چونگ عازم تایوان می‌شوند.

مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز معلولین تای‌چونگ از 18 تا 23 آبان در تایوان و با حضور 18 كشور برگزار خواهد شد. تیم تنیس روی میز خراسان رضوی به نمایندگی از كشورمان با هفت ورزشكار به نام‌های جواد فولادی طرقی، حسین جانفشان، حمیدرضا شیخ‌زاده، كیقباد كیومرثی، علی یزدی راوندی، فریدون كامرانی و عقیل علی مردانی در این رقابتها شركت می‌كند.



معرفی قهرمانان ایروبیك و استپ مردان كشور

مسابقات ایروبیك و استپ قهرمانی مردان كشور كه در شیراز جریان داشت با برتری تیم‌های قزوین و گیلان به پایان رسید.

تیم قزوین در رشته ایروبیك و گیلان در رشته استپ، عناوین قهرمانی را به خود اختصاص دادند. تیم‌های سیستان و بلوچستان و البرز در رشته ایروبیك و تیم‌های یزد و همدان در رشته استپ مقام‌های دوم و سوم را كسب كردند.

نفرات برتر مسابقات ماراتن نیز به این شرح معرفی شدند:پوریا مشاطه‌گان از قزوین، بهزاد كشاورز از قزوین، عماد امام دادی از سیستان و بلوچستان، رضا حدادزاده از یزد، حسام طلوعی از گیلان و سلمان مختارپور از گیلان.



پایان هفته نهم لیگ برتر فوتسال

هفته نهم لیگ برتر فوتسال یادواره بابك معصومی با برگزاری چهار بازی‏ در روز دوم به پایان رسید.

در این هفته دو تیم منصوری قرچك و ملی حفاری به مصاف هم رفتند كه این دیدار با نتیجه 6 بر 4 به سود منصوری (مدافع عنوان قهرمانی) به پایان رسید.

گسترش فولاد تبریز میزبان فیروز صفه اصفهان بود كه یك امتیاز ارزشمند را از حریفش گرفت. این بازی با نتیجه 3 بر 3 ‎به پایان رسید. علم و ادب سایپای مشهد كه از قعرنشین جدول پذیرایی می‌كرد، دبیری تبریز را 3 بر 2 شكست داد. در آخرین بازی، صبای قم 5 بر 2 لبنیات ارژن فارس‏ را از پیش رو برداشت.



لغو اعزام تیراندازان جانباز و معلول به استرالیا

مربی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان بانوان از لغو اعزام ملی پوشان به رقابت‌های جهانی تیراندازی كسب سهمیه پارالمپیك در استرالیا، خبر داد.

فاطمه حنیفی نیك درباره لغو اعزام تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان بانوان به مسابقات جهانی استرالیا گفت: با توجه به شرایطی كه كشور استرالیا برای حضور تیم‌ها در این رقابت‌ها داشت نتوانستیم در این مسابقات حضور یابیم.

وی افزود: با توجه به تحریم ایران،‏ اجازه بردن سلاح به این مسابقات به ما داده نشد و بدون سلاح هم نمی‌توانستیم در این مسابقات شركت كنیم و با وجود تلاش‌هایی كه صورت گرفت این مشكل برطرف نشد و به این مسابقات اعزام نشدیم.آخرین اردوی تیم ملی تیراندازی بانوان جانباز و معلول از 26 آبان آغاز می‌شود.



اعزام تیم ملی پرورش اندام به رقابت‌های جهانی مالزی

رقابتهای بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی جهان از 17 تا 24 آبان با حضور ورزشكاران مطرح آسیایی در شهر مالاكای كشور مالزی برگزار خواهد شد.

در این رقابتها تیم ملی پرورش اندام ایران با 10 ورزشكار به‌ نام‌های بابك اكبرنیا، عباس عاقلی، یوسف كریمی، مهدی عیاری، محرم پناهی، رضا باقرزاده، ابوالفضل نویدی، هادی محمدی، حسن خسروی و رضا رضایی شركت خواهد داشت.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:41
اخبار
برپایی نمایشگاه بین‌المللی كتاب كاربردی و دانشگاهی

نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب كاربردی و دانشگاهی با حضور ناشران و مسئولان در محل مركز آفرینش‌های هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌الملل ایرانیان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: 88 هزار عنوان اثر از 600 ناشر معتبر جهان در نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب كاربردی و دانشگاهی عرضه شده است.

احد رضایی افزود: از این تعداد كتاب، 84 هزار عنوان انگلیسی و 3600 عنوان به زبان عربی است.



كتاب‌های مشروطی، مجوز نشر می‌گیرند

با ابلاغیه بهمن درّی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره كل كتاب و كتابخوانی، مقرر شد با اخذ تعهد از ناشرانی كه كتابهای آنها مشروط شده و اصلاحیه دارد بلافاصله مجوز نشر صادر شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن درّی ضمن بیان مطلب فوق اضافه كرد: این اقدام به منظور اعتمادسازی بیشتر و اطمینان به ناشران و همچنین روان‌سازی و سرعت بخشیدن به صدور مجوز كتاب صورت گرفت كه به زعم خیلی از دست‌اندركاران حوزه نشر و رسانه به مثابه یك رؤیا بود.

معاون امور فرهنگی خاطرنشان كرد: با پذیرش مسئولیت از سوی ناشر، طبق قانون اهداف و ضوابط نظارت بر امور چاپ و نشر كتاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیش از 40 درصد توان اداره كتاب كه صرف تعیین و تكلیف و بازبینی و تطبیق كتابهای مشروطی می‌شد،‌ آزاد می‌شود.

وی ادامه داد: با ایجاد دبیرخانه دائمی هیأت نظارت بر كتاب كودك و نوجوان و بزرگسال در معاونت و همچنین استفاده از ظرفیت سیستم جامع صدور مجوز، امیدواریم بسیاری از مشكلات پیش روی ناشران را درخصوص صدور مجوز كتاب برطرف كنیم.



بررسی مأخذ داستان شیخ صنعان در شهر كتاب

دوازدهـمین مـجمـوعه درس‌گفتارهایی درباره عطار به بررسی «مأخذ داستان شیخ صنعان» اختصاص دارد و در آن مأخذ تازه‌ای كه به احتمال زیاد می‌تواند الگوی عطار برای طرح این داستان باشد، مطرح می‌شود. این درس‌گفتار با سخنرانی دكتر حمیدرضا شایگان‌فر فردا ساعت 16 و 30 دقیقه در مركز فرهنگی شهر كتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.



اجرای گروه موسیقی «آندلس‎» ‎ در

«ایوان شمس‎»

کنسرت موسیقی گروه «آندلس» به سرپرستی مجید‎ ‎احمدپور در «ایوان شمس» برگزار می‌شود‎. ‎

به گزارش ایسنا، کنسرت‎ ‎گروه «آندلس» به سرپرستی و آهنگسازی مجید احمدپور، طراحی حرکات فلامنکو توسط سعید‎ ‎تهرانی و به خوانندگی حسین بخشی استوار در دو بخش 45 دقیقه‌ای در روزهای جمعه و‏‎ ‎پنج‌شنبه ـ 19 و 20 آبان‌ماه ـ در تالار ایوان شمس اجرا خواهد شد‏‎. ‎

این برنامه در تاریخ‌های یاد شده هر روز طی دو‎ ‎نوبت در ساعت‌های 19 و 21 اجرا خواهد شد.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:41
موفقیت و مدیریت

استیو جابز، لری پیچ، بیل گیتس و… همه اینها افراد موفق و هوشمند در دنیای فناوری به حساب می آیند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این افراد چگونه فکر کرده اند و چطور توانسته اند به موفقیت شان برسند؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که علاقمند هستند پا به درون این دنیای بزرگ برای رقابت و پیشرفت بگذارید. اگر چنین است بد نیست با ۱۲ فرمول مهم برای پیشرفت در این مسیر آشنا شوید.

برای فکر کردن وقت بگذارید:
اگر می خواهید بهتر فکر کنید باید روی آن کار کنید و وقت بگذارید. باید در هفته یک زمان مشخص برای فکر کردن داشته باشید. اکثر افراد موفق و مدیران خوب بخشی از زمان شان را به فکر کردن اختصاص می دهند. برای مثال آقای دن کتی هر دو هفته یک بار، یک زمان نیم روز را به فکر کردن اختصاص میدهد و هر ماه یک روز کامل را به این کار اختصاص می دهد. همچنین او هر سال هم دو یا سه روز را به صورت کامل به فکر کردن اختصاص می دهد.

 

انرژی تان را در جای درست مصرف کنید:
از قانون ۸۰/۲۰ استفاده کنید. باید هشتاد درصد از انرژی تان را روی ۲۰ درصد کارهای مهم تر صرف کنید. فراموش نکنید که شما نمی توانید به همه چیز و همه کار برسید و مهم این است که درست انتخاب کنید.

مهم ترین کارها و اهداف را در زندگی تان مشخص کنید و هشتاد درصد از وقت و انرژی تان را به آن اختصاص دهید.

 

افراد باهوش خودشان را در مقابل تفکرات متفاوت قرار می دهند:
این مهم است که خودتان را در مقابل تفکرات و عقاید مخالف خودتان قرار بدهید. سعی کنید با کسانی ارتباط داشته باشید که تفکرات و ایده های شما را به چالش می کشند و با آنها مخالفت می کنند. این موضوع سبب می شود که اشکلات کار خودتان را بهتر پیدا کنید و تفکر منطقی تری داشته باشید.

 

ایده داشتن و عمل کردن: تفاوت از زمین تا آسمان
داشتن فکر خوب و ایده های زیاد شاید سخت نباشد. اما تمام آنها زمانی ارزش دارند که به آنها عمل کنید. رویا پردازی به تنهایی ارزش زیادی ندارد و کار شما وقتی ارزشمند است که به آنها عمل کنید. در طرف دیگر باید بدانید که هر ایده ای طول عمر خودش را دارد. اگر دیر برای اجرایش بجنبید ممکن است تاریخ مصرف اش گذشته باشد.

 

ایده های خام نیاز به پخته شدن دارند:
هیچ وقت دنبال ایده ای که ناگهانی به ذهن تان رسیده، نروید. کمی زمان بگذارید و روی آن فکر کنید. بسیاری از ایده های ناگهانی که در ابتدا طلایی به نظر میرسند، با ساعاتی تفکر به نظر خنده دار و غیر منطقی می آیند. هر ایده ای را باید تحت بررسی قرار بدهید و نکات مثبت و منفی اش را بررسی کنید. اگر در نهایت نتیجه مثبت بود آن وقت می توانید دنبالش بروید.

 

افراد باهوش با افراد باهوش می چرخند!
اگر می خواهید خوب فکر کنید سعی کنید در ارتباطات اجتماعی تان با افرادی زندگی کنید و سروکار داشته باشید که آنها هم خوب فکر می کنند و انسان های باهوش به شمار می آیند. کمک آنها سبب می شود که شما هم ایده ها و تفکرات بهتری را پرورش بدهید.

این جمله معروف را شنیده اید که «هر انسانی را می توان از روی دوستش شناخت؟» واقعیت این است که اطرافیان روی فکر کردن شما تاثیر می گذارند بنابراین آنها را با دقت انتخاب کنید.

 

عقاید عمومی را قبول نداشته باشید:
اگر عموم مردم چیزی را قبول داشته باشند دلیل نمی شود که شما هم آن را قبول کنید. در بسیاری از موارد اکثرا مردم موردی را بدون فکر کردن قبول می کنند چون افراد زیادی آن عقیده را قبول دارند. (که آن هم نتیجه فکر نکردن است) بسیاری از ایده های نو و محصولات با قبول نکردن تفکرات عامه به موفقیت رسیده اند. بنابراین در مورد هر ایده و عقیده ای خودتان فکر کنید و به تفکرات عامه توجه نداشته باشید.

 

برای اینکه متفاوت فکر کنید کارهای متفاوت انجام بدهید:
روش های متفاوتی برای انجام کارهایتان امتحان کنید. با افراد جدیدی آشنا شوید و کتاب های مختلفی بخوانید. حتی کتاب هایی که ممکن است به نظرتان خسته کننده بیایند. نکته در اینجا است که خودتان را در برابر جریان ایده ها و تفکرات مختلف قرار بدهید تا یک بعدی فکر نکنید.

 

ایده های شما همیشه درست نیست:
نباید این تفکر را داشته باشید که همیشه درست فکر می کنید و کار درست را انجام می دهید. برای نظرات دیگران هم ارزش قایل شوید و سعی کنید از اشتباه هایتان درس بگیرید. همه ما در زندگی مرتکب اشتباه های زیادی می شویم.

 

برای روزتان برنامه ریزی کنید:
افراد زیادی برای هر روزشان برنامه ریزی می کنند. اما افراد باهوش برای روز، هفته، ماه و آینده طولانی مدت شان برنامه مشخص دارند. کسی که دارای هدف و برنامه است هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی دهد. آنها حتی در مهمانی و تفریح هم به دنبال یادگیری و نزدیک شدن به هدف هایشان هستند.

 

«انجام میدهم» و «می توانم» افعال شما هستند
افراد خلاق خودشان را صرف ایده ها می کنند آنها از سختی کشیدن لذت می برند. از شکست ترسی ندارند و سعی می کنند با دیگر افراد خلاق ارتباط داشته باشند. می توان روی حرف آنها حساب کرد و منفی فکر نمی کنند. از نظر آنها مشکلات به راحتی قابل حل شدن است. هنری فورد جمله مشهوری دارد که می گوید: «انجام دادن هیچ کاری واقعا سخت نیست. اگر آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنی»

 

افراد خوشبین واقع گرا نیستند:
اگر ذاتا انسان خوشبینی باشید باید مراقب خودتان باشید. اگر فکر کنید که همه چیز به خوبی و درستی پیش میرود کاملا در اشتباه اید و وقتی متوجه می شوید که اتفاق های جبران ناپذیری افتاده است.

داشتن یک دیدگاه واقع گرا سبب می شود که هر چه سریع تر مشکلات را پیدا کنید و برای رفع آنها بکوشید. برا اینکه انسان واقع گرایی باشید باید ۱-واقعیت ها را قبول کنید ۲-به سختی تلاش کنید ۳-به مزایا و معایب هر چیزی فکر کنید ۴-به بدترین حالت ممکن در هر کاری فکر کنید و برایش برنامه ریزی کنید و نهایت ۵-بر اساس منابع موجود و واقعیت ها فکر کنید و برنامه ریزی کنید.

سه شنبه 17/8/1390 - 19:40
اخبار
شركتهای تهیه كننده موسیقی تصمیم گرفتند كه تولید آلبوم روی CD را تا پایان سال 2012 متوقف و محتواهای موسیقی را تنها از راه فروشگاههای آنلاین عرضه كنند.
پس از نوارهای كاست، نوارهای ویدیو و فلاپی دیسكها اكنون نوبت CD رسیده است تا از گردونه دنیای چندرسانه ای خارج شود.
دیسكهای حافظه نوری (CD) قدیمی تر از آن چیزی هستند كه بتوان فكر كرد به طوری كه قدمت آنها به دهه 60 می رسد.
تولید آنها با پروژه هایی آغاز شد كه در ذهن پیشگامانی چون شركت "پایونر"، سونی و فیلیپس شكل گرفت. هرچند تنها از آغاز دهه 80 بود كه اولین دستگاه CD ROM كارآمد و قابل استفاده به بازار عرضه شد.
بنابراین فناوری CD از یك سو قدیمی تر از آن چیزی است به نظر می رسد و از سوی دیگر برای بسیاری از كاربردها برای مثال ذخیره و انتقال محدود اطلاعات همچنان جوان است.
عمر متوسط این دستگاه نوری بین 25 تا 50 سال است. این درحالی است كه CD ها نسبت به خراش و بسیاری دیگر از آسیبها حساس هستند و همچنین استفاده مداوم و حمل تعداد بالای آنها نیز مشكلاتی را برای كاربر به وجود می آورد.
به همین دلیل شركتهای تهیه كننده موسیقی تصمیم گرفته اند به طور قطعی تولید موسیقی بر روی CD را تا پایان سال 2012 متوقف كنند و محتواهای موسیقی خود را تنها از طریق سرویسهای دیجیتالی برای مثال "آی- تیونز" ارائه كنند.
براساس گزارش وب نیوز، در حقیقت به نظر می رسد در عصر مدرنی كه در آن علاوه بر رایانه های شخصی، تلفنهای همراه هوشمند، تبلتها و پخش كننده های MP3 نیز وجود دارند حمل دستگاههای سخت افزار پخش كننده CD برای مصرف كنندگان دشوار باشد. همین مسئله موجب شده است كه فروش محتواهای در فرمت دیسك نوری كاهش یابد.
از سویی دیگر، ترك این فرمت به تهیه كنندگان اجازه می دهد كه تاحد قابل توجهی در هزینه ها و زمان صرفه جویی كنند و مجبور نباشند بودجه ای را برای تضمین عرضه تجاری، توزیع مناسب و انبار CD ها اختصاص دهند.
بی شك این امر موجب نابودی فروشگاههای كوچكی می شود كه تنها از راه فروش CD كسب درآمد می كنند اما در عوض موجب می شود كه شركتهایی چون آمازون و اپل منافع بسیاری از این تصمیم به دست آورند.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:38
موبایل

امروز ۵ اپلیکیشن رایگان و قدرتمند معرفی می‌کنیم تا توسط آنها دارندگان اندروید از دست گرفتن روزنامه های بزرگ خلاص شده و اخبار و اطلاعات مورد نیازشان را به راحتی از فید سایت‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه‌شان به دست آورند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مجمه اینترنتی نود ایران، یکی از این اپلیکیشن‌ها را انتخاب و مشغول خوراک‌های خوشمزه‌تان شوید!

gReader

 دو دلیل جی ریدر را به ابتدای لیست ما آورد؛ استفاده آسان و کاربرپسند بودن. یکی از مزیت‌های دیگر این برنامه هماهنگی و ارتباطش با گوگل ریدر (گودر) است که باعث می‌شود مطالبی که در گوگل ریدر خود دارید را در اینجا نیز ببینید و با مطالعه مقالات و پست‌ها آنها را به خوانده شده تبدیل نمایید. gReader را برای اندروید دانلود کنید.

Feed Squares

 Feed Squares از نظر ظاهر برنامه با اپلیکیشن های فیدخوان دیگر اندروید تفاوت های بزرگی دارد! طراحی کاربرپسند و زیبا و امکان استفاده آسان از مزیت‌های این برنامه می‌باشد. Feed Squares را دانلود کنید.

FeedR

مفیدترین ابزار FeedR بخش جستجوی آن است. شما می‌توانید مستقیما آن را باز کنید و اخبار مورد نظرتان را جستجو کنید. امکان انتخاب دسته مورد نظر نیز وجود دارد؛ مثلا می‌توانید تنها در اخبار ورزشی به جستجو بپردازید. FeedR را دانلود کنید.

Fast Reader

 همانطور که از اسم این اپلیکیشن مشخص است این برنامه برای مطالعه سریع مطالب ساخته شده است. طراحی چندان زیبا نیست و تنها دارای دو تب است.

تب اول فیدهای شما و تب دوم تمامی فیدهارا نمایش می‌دهد. امکان جستجو درون فیدها وجود ندارد اما میتوانید روی مطالب زوم و زومبک کنید. Fast Reader را دانلود کنید.

News Rob

 این اپلیکیشن نیز کار خواندن فید را به سادگی برای شما انجام خواهد داد. طراحی ساده و کاربرپسندی دارد و کاربا آن آسان است و برای کاربران عادی بسیار عالیست. فیدها را از گوگل ریدر میخواند و امکانات زیادی ندارد. News Rob را دانلود کنید.

سه شنبه 17/8/1390 - 19:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته