• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
کد: 901521

پرسش

با سلام من حدود چندین ماه پیش دچار یک نوع بیماری شدم بصورتی که هنگام اجابت مزاج از قسمت مخرج خون هم خارج میشد و سوزش هم داشتم ولی گفتم خودش خوب میشه ولی نشد و بلاخره به پزشک مراجعه کردم و پزشک به من یک کرم آنتی هیموروئید و شیاف آنتی هیموروئید و یک کرم ژل مانند به اسم زایلوژل داد و حدودا بعد از گذشت 1 ماه از اتمام این دارو ها مشکل برطف شد ولی الان یک هفته ای میشه دوباره موقع اجابت مزاج خون مشاهده میکنم و سوزش دارم به نظر شما مشکل من چیه ؟ چه کاری باید بکنم ؟ آیا این بیماری خطرناکه ؟ ممنون

پاسخ

با سلام
دوست عزیز مشکل شما همان شقاق است که دوباره بروز کرده.
از عللی که باعث ایجاد شقاق می شود یبوست مزمن است در این حالت بدلیل ایجاد زخم در ناحیه مقعد فرد بدنبال هر بار اجابت مزاج خونریزی خواهد داشت.
بهترین راه پیشگیری و درمان شقاق و خونریزی پیشگیری از بروز یبوست است یعنی فرد باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کند تا دچار یبوست نشود استفاده از مواد حاوی فیبر مثل نان سبوس دار سیزیجات و میوجات و مایعات فراوان موثر است میوه های ملین مثل هلو انجیر الو روغن زیتون نیز تاثیر دارد استفاده از داروهای گیاهی مثل سی لاکس پیسیلیوم و برن نیز مفید است استفاده از داروهای موضعی مثل پماد آنتی هموروئید هم در زمان وجود درد و خونریزی برای کاهش علایم مفید است . برای پیشگیری بهتر است به متخصص جراح عمومی مراجعه نمائید.
موفق باشید


مشاور : دکتر عابدزاده | پرسش : چهارشنبه 2/6/1390 | پاسخ : چهارشنبه 2/6/1390 | | فوق ديپلم | 23 سال | پزشكي | تعداد مشاهده: 247 بار

تگ ها :

مشاوره های مرتبط

سلام چند وقتی هست که در صورتم بخصوص در ناحیه چانه پوست صورتم حالتی شبیه شوره زدن سر دارد این با توجه به این است که من معمولا در صورتم ته ریش دارم که این حالت ایجاد می شود و در مواقعی که ریش خود را اصلاح نمی کنم و بلند می شود این حالت دیده نمی شود. جدیدا نیز همین حالت شوره زدن در موهای سینه ام دیده می شود که پوست سینه ام قرمز شده است. لطفا راهنمایی کنید برای درمان این موارد باید از چه روش درمانی استفاده کنم؟ با تشکر

با سلام من به مدت 9 ماه است که به بیماری تورتیکولی مبتلا شده ام . 3بار هم آمپول دیسپورت در گردنم تزریق کرده ام. آمپول درد و اسپاسم گردنم رو تسکین میده اما بعداز چند ماه دوباره دردش شروع میشه و انحراف گردنم بیشتر میشه.سوال من اینه که تا کی باید دیسپورت تزریق کنم؟این بیماری درمان قطعی داره؟لطفا بدون امید بخشی و علمی بهم جواب بدید.متشکرم

UserName