• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 174
تعداد نظرات : 60
زمان آخرین مطلب : 5144روز قبل
ایرانگردی
سنقر یا سنقر کلیایی یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است.این شهر در 85 کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه و در طول جغرافیایی 47 درجه و 36 دقیقه شرقی و عرض 34 درجه و 47 دقیقه شمالی واقع شده‌است که ارتفاع آن از سطح دریا 1700 متر است.

واژه سنقر دگرگون شده سنقار است که در زبان ترکی نام مرغی شکاری است. احتمال می‌رود این پرنده در این شهرستان وجود داشته و به همین جهت این ناحیه به سنقر معروف شده‌است. قدیمی ترین متنی که نام سنقر بدین صورت در آن آمده کتاب تواریخ سلاجقه است. در دوره سلاجقه امرای سنقر به نام «آق سنقر» معروف بوده‌اند.

در دوره صفویه اسدآباد جزء منطقه سنقر شمرده می‌شده‌است. در زمان شاه عباس صفوی، فرماندار سنقر عثمانیان را از مرز بیرون راند. در دوره افشاریه و زندیه سران ایل کلیایی که خود را از اعقاب صفی خان از خانهای دوره صفوی می‌دانند به حکومت سنقر منصوب بوده‌اند. نام قسمت کردنشین این ناحیه از اسم ایل کلیایی ماخوذ و به کلیایی معروف شد. چون دو قسمت سنقر و کلیایی شهرستان را تشکیل دادند این شهرستان سنقر و کلیایی نامیده شد.

شهرستان سنقر و کلیایی در جلگه همواری واقع شده و اطراف آن را رودخانه، سبزه زار، باغات و بیشه‌زار فرا گرفته‌است و قله‌های کوه‌های آن تا اواخر تابستان از برف زمستانی پوشیده‌است.

بقعه تاریخی مالک، و امام‌زاده احمد در سنقر واقع شده‌اند.
سه شنبه 17/1/1389 - 15:10
دانستنی های علمی

  یکی از مصادیق جنگ نرمی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد می کنند نبرد عروسکی است مخصوصا با روی کار آمدن عروسک باربی. برخی از ویژگی ها و اثرات مخرب باربی را با هم بخوانیم:جک رایان که معروف است به شناخت فرم بدن زنان خالق باربی است.باربی دختری است 20 ساله که پاهای بلند و فیزیک بدنی لاغری داشته و نمایشگر یک قد 195 سانتی متری است. این مشخصات نمایشگر دوران جوانی یک دختر است.طراحی چهره باربی به گونه ای اغراق آمیز است که جامع اکثر زیبایی های متصور است مانند موی بور و طلایی گردن باریک و کشیده گونه های برآمده دماغ و دهان کوچک چشمانی درشت و آبی لبانی پرگوشت چهره شاداب پوست روشن .ادامه دارد.
سه شنبه 17/1/1389 - 14:44
دعا و زیارت
http://www.seemorgh.com/images/iContent/1388-11/KLISA2.jpg
چقدر اماکن عبادیشون رو قشنگ درست می کنن راستی چرا در ایران نماز را در دانشگاه و نمایشگاه کتابها را در مساجد برگزار می کنند؟؟؟
سه شنبه 17/1/1389 - 11:11
دعا و زیارت
کلمات قصار از شماره 37 تا 39

کلمه:

۳۸-إِحفِظ عنِّی أربعاً و أربعاً لا یَضُرُّکَ ما عَمِلتَ مَعَهُنَّ: إنَّ أغنَی الغِنَی العقلُ و أکبرُ الفقرِ الحُمقُ و أوحَشُ الوَحشَهِ العُجبُ و أکرَمُ الحَسَبِ حُسنُ الخُلقِ. یا بُنَیَّ إیَّاکَ و مُصادَقَهَ الأحمقِ فَإنَّهُ یُریدُ أن یَنفَعَکَ فَیَضُرُّکَ و إیَّاکَ و مُصادَقَهَ البَخیلِ فَإنَّهُ یَقعُدُ عنک أحوجَ ما تکونُ الیهِ و إیَّاکَ و مُصادَقَهَ الفاجرِ فَإنَّهُ یَبیعُکَ بالتافَهِ إیَّاکَ و مُصادَقَهَ الکذَّابِ فَإنَّهُ کالسَرابِ یُقَرِّبُ علیکَ البعیدَ و یُبَعِّدُ علیکَ القریبَ.

توضیح:

در مورد ارزش ها و آداب معاشرت با مردم است و یک حکمت اخلاقی، اجتماعی و تربیتی به حساب می آید. عظمت عقل و حسن خلق و ارزش آنها روشن است همین دو صفت بزرگ بود که در وجود نازنین پیامبر اسلام(ص)بود و سبب رونق اسلام گردید. نادانی و خودخواهی سرچشمه بیشتر رذایل اخلاقی است به همین جهت قرآن آن همه راجه به تقویت عقل و رشد فکری سفارش نموده است. سوره قلم آیه 4.

لغات:

العُجب: الإعجاب بالنفس و مَن أعجبَ بنفسِهِ مقتهُ الناس فَلَم یکُن له أنیس و بات فی وحشه دائمه.

النافه: القلیل.

السراب: ما یراه السائر الظمآن فی الصحراء فیحسبه ماء حتی إذا جاءه لم یجده شیئاً.

کلمه:

 ۳۹-لا قُربَه بالنوافل إذا أضَرَّت بالفرائِض.

توضیح:

در مورد جایگاه واجبات و مستحبات است و یک حکمت عبادی و معنوی به حساب می آید. در جایی دیگر نهج البلاغه مشابه همین مضمون آمده است.إذا أضَرَّتِ النوافلُ بالفرائضِ فارفُضُوها. خداوند برای نمازهای پنجگانه نافله تعیین کرده است که هر کس بتواند بخواند ثواب زیادی می برد.سوره اسراء آیه 79. اما تا آنجا که نماز شب خواندن سبب نشود که انسان خواب بماند و نماز صبحش قضا شود. شب زنده داری و احیاء داشتن شب های قدر ، جمعه و خیلی از اعیاد اسلامی مستحب است ولی تا آنجا که سبب نشود نمازهای واجب و یا تامین زندگی برای فقراء ترک شود و موجب ضعف انسان نگردد. زیارت قبور ائمه اطهار (ع) مستحب است ولی تا آنجا که حقوق مالی رعایت شود و زن و فرزند در مضیقه مالی قرار نگیرند. اشتباه نشود زیارت خانه خدا برای کسی که استطاعت دارد واجب است و باید هر مشکلی هست آنرا ادا کند. سوره آل عمران آیه97.

کلمه:

۴۰-لِسانُ العاقل وراءَ قلبِهِ و قَلبُ الأحمقِ وراءَ لسانِهِ.

توضیح:

در مورد راه شناخت عاقل و احمق است و یک حکمت اخلاقی به حساب می آید. به قول سعدی اول اندیشه وانگهی گفتار. مرحوم سید رضی می نویسد: این مطلب امام(ع) از معانی جالب و تعجب آور است و منظور این است که عاقل زبانش را پس از مشورت و صلاحدید فکر آزاد می گذارد اما نادان زبانش او را ار فکر و دقت باز می دارد لذا گویا زبان عاقل تابع قلب اوست و قلب احمق تابع زبانش. این مطلب با بیان دیگری نیز در نهج البلاغه نقل شده است: قلبُ الأحمق فی فیهِ و لسان العاقل فی قلبهِ.

سه شنبه 17/1/1389 - 10:58
دعا و زیارت
نهج البلاغه در قرآن از شماره 32 تا 36

کلمه:

۳۳-کُن سَمَحاً و لا تَکُن مُبَذِّراً و کن مُقَدِّراً و لا تکن مُقَتِّراً.

توضیح:

در مورد اعتدال در بخشش و حسابرسی است و یک حکمت اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی به حساب می آید. میانه روی در مخارج یکی از روشهای پسندیده است که سفارشهای فراوانی درباره آن شده است و ولخرجی که در حد اسراف و تبذیر برسد تا آنجا مورد نکوهش قرار گرفته که مُبَذِّر برادر شیطان معرفی شده است.« إنَّ المُبَذِّرین کانوا إخوانُ الشیاطین...» سوره اسراء آیه 27.

لغات:

 المُقَدِّر: المُقتَصِد.

المُقَتِّر: المُضَیِّق فی النَفَقَه.

کلمه :

۳۴-أَشرَفُ الغِنَی تَرکُ المُنَی.

توضیح:

در مورد راه بی نیازی است و یک حکمت اخلاقی به حساب می آید. آرزوهای دور و دراز آن هم در امور دنیوی نه تنها انسان را نیازمند مردم می سازد بلکه مسیر زندگی معنوی انسان را هم عوض می گرداند و چه بسا انسان را سقوط می دهد. شاهد زنده آرزوی حکومت ری بود که ابن سعد را به سوی کربلا کشاند و سرانجام دستش به خون امام حسین (ع) آلوده شد و به حکومت ری هم نرسید! روز قیامت هم تاسف می خورد که چرا با یزیدیان بیعت کرد. سوره فرقان آیه 28.

لغات:

المُنی: جمع المُنیَه و هی ما یتماناه الانسان لنفسه.

کلمه:

۳۵-مَن أَسرَعَ الی الناس بِما یَکرَهونَ قالوا فیه ما لا یَعلَمونَ.

توضیح:

در مورد ضرورت موقعیت شناسی است و یک حکمت اخلاق اجتماعی به حساب می آید. کسانی که می خواهند با افکار عمومی مبارزه کنند باید هدفی روشن داشته باشند و در کار خویش استوار تا راهی را که آغاز کرده اند به پایان برسانند. البته این روش برای موقعی است که افکار عمومی برخلاف اسلام و علیه انسان باشد. اما موقعی که افکار عمومی طبق دستورات الهی است انسان هیچگاه حق مخالفت ندارد و در صورت مخالفت نه تنها مردم بلکه خدا او را می کوبد زیرا چنین فردی علیه اسلام و جامعه قیام کرده است و حسابش روشن است. سوره انفال آیه 46.

کلمه:

۳۷-قال(ع) و قَد لَقیتُهُ عند مَسیرِه الی الشام دَهاقینُ الأنبارِ فَتَرَجَّلُوا و اشتَدُّوا بین یَدَیهِ: ما هذه الذی صَنَعتُموهُ ؟ فقالوا خُلُقٌ مِنَّا نُعَظِّمُ بِه أُمَراءَنا. فقال: وَاللهِ ما یَنتَفِعُ بهذا أُمَراوُکُم و انَّکُم لَتَشُقُّونَ علی انفسکم فی دنیاکم و تَشقَونَ بهِ فی أُخراکُم و ما أَخسَرَ المَشَقَّهُ وراءَها العِقابُ و أَربَحُ الدَّعَهَ مَعَها الأمانُ من النارِ.

توضیح:

در مورد ضرورت ترک آداب جاهلی است و یک حکمت اخلاقی ، سیاسی و تربیتی به حساب می آید. تواضع و احترام برای بشر هر چند امام و یا پیامبرباشد وقتی گناه و در حد شرک است که نوع احترام برای خدا باشد. به خاک افتادن، تعظیم کردن، پیشانی گذاشتن همه و همه حرام است. اینکه می بینیم در کنار قبر امامان(ع) به خاک می افتند حرام و شرک است . سجده مخصوص خداست که هر کس به نوعی آنرا اجرا می کند.سوره رعد آیه 15.

لغات:

الدهاقین: جمه دهقان. و هو زعیم الفلاحین فی العَجَم.

الأنبار: مِن بِلاد العراق.

تَرَجَّلوا: نزلوا مِن خُیولِهم مُشاهً.

اشتدُّوا: أسرَعوا.

تَشُقُّونَ: مِن المَشقه.

تَشقَونَ: مِن الشقاوَه.

الدَعَه: الراحه.

سه شنبه 17/1/1389 - 10:56
دعا و زیارت
کلمات شماره 26 تا 30

کلمه

۲۶-ما أَضمَرَ أَحَدٌ شیئاً إلّا ظَهَرَ فی فَلَتاتِ لسانِهِ و صَفَحاتِ وَجهِهِ.

توضیح:

در مورد رفتار شناسی و نقش روحیّات در تن آدمی است و اشاره به علم پسی کوفیسیکسPsychophysics (رابطه تن با روان)و پسیکوسوماتیکس Psychosomatics (اشتراک روح و بدن)وBehaviorism (رفتار شناسی)دارد. و یک حکمت علمی و اخلاقی به حساب می آید. زندگانی انسان دارای اسراری است که باید آنها را آشکار نسازیم و به کسی نگوئیم . توجه و فکر درباره آن اسرار سبب می شود که گاه و بیگاه در میان کلماتمان از آنها ذکری به میان بیاوریم و یا به هنگامی که بحث از موضوع اسرار ما به میان آمد خود را ببازیم و از نظر قیافه عکس العمل نشان دهیم. افراد پخته و با تجربه در هر حال مراقب خود هستند و خویشتن را نمی بازند اما این راه در برابر خدا بی ارزش است زیرا خدا از نیتها هم آگاه است. سوره آل عمران آیه 119.

کلمه

۲۷-إمشِ بِدائِکَ ما مَشَی بِکَ.

توضیح:

در مورد روش درمان دردهاست و یک حکمت بهداشتی ، درمانی به حساب می آید. بسیاری هستند که از مرض می ترسند با دیدن علائم مرض فوراً به دکتر مراجعه می کنند و یا بستری می گردند. امام علی(ع) سفارش می کند در برابر مرض ، خود را نبازید تا استقامتتان در برابر ناملایمات افزایش یابد و بتوانید در برابر حوادث بدنی دوام بیاورید.

کلمه

۲۸-أَفضَلُ الزُهدِ إِخفاءُ الزهدِ.

توضیح:

در مورد برترین چارسایی است و یک حکمت اخلاقی ، معنوی به حساب می آید. آشکار ساختن عبادت و خدمت به مردم بسیاری از اوقات انسان را به ریاء و خود نمایی می اندازد زیرا اخلاص کمتر یافت می شود. سوره مریم آیه51.

کلمه

۲۹-أذا کُنتَ فی إدبارٍ و الموتُ فی إقبالٍ فَما أَسرَعَ المُلتَقَی.

توضیح:

در مورد ضرورت یاد مرگ است و یک حکمت اخلاقی به حساب می آید. پایان زندگی هر فردی مرگ است. از آن لحظه ای که انسان چشم به دنیا می گشاید گام به گام به سوی قبر نزدیک می گردد از سوی دیگر مرگ هم آغوش باز کرده و برای پایان دادن به زندگی انسان به سویش می شتابد و سرانجام یکدیگر را ملاقات می کنند همانطور که این ملاقات برای نیرومندان ، پیامبران و امامان(ع) همه و همه پیش آمده برای زندگان هم پیش خواهد آمد. سوره آل عمران آیه185.

کلمه

۳۰-الحَذَرَ الحَذَرَ فَوَاللهِ لَقَد سَتَرَ حتَّی کأنَّهُ قد غَفَرَ.

توضیح:

در مورد پرهیز از غفلت زدگی است و یک حکمت اخلاقی، اعتقادی به حساب می آید. از الطاف خدا به بندگانش این است که فرشتگانی که اعمال را می نویسند آنقدر فراوان هستند که فرشته امروز ، دیگر نوبت ضبط اعمال را نمی یابد و فقط از اعمال یک روز آگاه است . اما هرگاه انسان اقرار به گناه کرد فرشته ایکه اقرار را شنیده آگاه می گردد. بدین طریق که اگر انسان اقرار به گناه نکند فقط خدا و دو ملک از گناه آگاه هستند اما این مخفی داشتنن گناهان و لطف خدا دلیل بر این نیست که از اعمال ما غافل است و عِقاب نمی کند. امام علی(ع) اعلام خطر می کند که صورت ظاهر را که خبری نیست ننگرید بلکه به فکر توبه هم باشید آن هم نوبه ای که بار دیگر نشکنید. سوره تحریم آیه 8.

 

سه شنبه 17/1/1389 - 10:55
دعا و زیارت
کلمات قصار شماره21 تا 25

کلمه

۲۱-قُرِنَت الهیبَهُ بالخیبَهِ و الحیاءُ بالحرمانِ و الفُرصَهُ تَمُرُّ مَرَّ السحابِ فانتَهِزوا فُرَصَ الخیرِ.

توضیح:

در مورد ارزش ها و ضد ارزشهاست و یک حکمت اخلاقی به حساب می آید. بهره برداری از لحظه ها و فرصت ها یک وظیفه الهی و مخصوص بندگان شایسته خداست. فرصتی که با سرعت سرسام آور از دست می رود و بازگشتش نزدیک به محال است و هرگاه انسان فرصت طلب نباشد ترسو و خجالتی هم باشد روی جریان طبیعی همیشه در زندگی عقب می ماند. امام(ع) سرعت حرکت فرصت را به سرعت حرکت ابر تشبیه کرده است. سوره نمل آیه 88.

کلمه

۲۲-لنا حقٌّ فإن أُعطیناه و إلّا رَکِبنا اَعجازَ الإبِلِ و إن طالَ السُّرَی.

توضیح:

در مورد روش گرفتن حقّ می باشد و یک حکمت اخلاقی ، سیاسی به حساب می آید. احقاق حق و زیر بار ظلم نرفتن یکی از اخلاق شایسته است تا آنجا که زیر بار ظلم رفتن یکی از گناهان بزرگ است . امام علی(ع) می فرماید:تا آنجا که قدرت دارم از حق خود دفاع می کنم و اگر به حق خود نرسیدم استقامت می کنم تا خواسته های خود را به دست آورم و این مظلوم است که هر گاه هیچکس یاورش نباشد خدا یاور اوست. سوره حجرات آیه 33.

کلمه

۲۳-مَن أَبطَأَ بهِ عَمَلُهُ لم یُسرِع بهِ حَسَبُهُ.

توضیح:

در مورد ضرورت عمل گرایی است و یک حکمت اخلاقی، اجتماعی به حساب می آید. در قیامت هر کس پاداش عمل خویش را می گیرد . مقام ، خویشاوندی و امثال آن به کار نیاید . گرامی ترین مردم در نزد خدا پرهیزگارترین مردم است. سوره اسراء آیه 13.

کلمه

۲۴-مِن کَفّاراتِ الذُنوبِ العِظام إغاثَهُ المَلهوفِ و التَنفیسِ عن المَکرُوبِ.

توضیح:

در مورد روش یاری کردن به مردم است و یک حکمت اخلاقی، اجتماعی به حساب می آید. هر قدر شخصیت انسان بالاتر برود مسولیتش زیادتر می گردد. راه کم کردن مسولیت این است که به فریاد ستمدیدگان و بیچارگان برسیم . معصومین(ع) همیشه به یاد بیچارگان و درماندگان بودند و به آنها کمک می کردند زیرا هر مسلمانی مامور است در کار خیر کمک کند. سوره مائده آیه 2.

کلمه

۲۵-یا إبنَ آدمَ إذا رأیتَ ربَّکَ سُبحانَهُ یُتابِعُ علیکَ نِعَمَهُ و أنتَ تَعصِیهِ فاحذَرهُ.

توضیح:

در مورد ترس از خدا در فزونی نعمتهاست و یک حکمت اخلاقی به حساب می آید. خدای عزیز نه تنها از اعمال بشر آگاه است بلکه از نیت های آنان هم آگاه است و هرگاه در برابر نافرمانیهایش عذاب نمی کند نباید فکر کنیم که از ما غافل است به بیان دیگر تاخیر در کیفر دلیل بر این نیست که کیفر وجود ندارد. البته کیفر مخصوص کسانی است که امیدی به اصلاح آنان باشد اما کسانی که قابل اصلاح نیستند در این دنیا به صورت ظاهر آزادند . خدا به پیامبرش درباره اینگونه افراد سفارش می کند آنها را رها کن بخورند، بهره ببرند و آرزو آنها را به بازیچه بگیرد به زودی می فهمند. سوره حجر آیه 3.

سه شنبه 17/1/1389 - 10:55
داستان و حکایت

اللهم عجل لولیک الفرج

بیائید همه با هم برای تحقق این واقعیت جدا دعا کنیم.

وقتتون رو می گیرم ولی جالبه ( لااقل برای خودم این طوری بده ) می گن اگه انسان واقعا چیزی رو بخواد می شه . در زمان نادر شاه بوده گویا می ره زیارت قبر مطهر آقا امام رضا(علیه و علی آبائه آلاف تهیه و السلام) می بینه شخصی نشسته ازش می پرسه برای چی اینجایی دفعات قبلی هم که اومدم اینجا بودی شخص به نادر شاه می گه می خوام شفا بگیرم چشام نمی بینه . نادرشاه با غضب می گه تا می رم زیارت و بر می گردم اگه شفا گرفتی که هیچ و گر نه می دم گردنت رو بزنن و یک سری از سربازا رو برای مراقبت از اون شخص می گذاره و می ره زیارت . شخص با ترس و لرز ولی از ته دل شروع می کنه به دعا کردن . نادر شاه از زیارت برمی گرده و می بینه طرف شفا گرفته و می گه دیدی اگه از ته دل و واقعا بخوای می شه.

خودتون زحمت نتیجه گیری رو بکشین؟!

سه شنبه 17/1/1389 - 10:52
انتقادات و پيشنهادات

با سلام خدمت دوستان با صفای تبیانی که الحق تبیانند(روشن)

امیدوارم که من بد متوجه شده باشم و اشتباه کرده باشم احساس می کنم بعضی از دوستان مطالب را از سایتهایی کپی می کنن و حتی زحمت مطالعه رو به خودشان نمی دن امیدوارم (به خودم می گم) که لااقل مطالب را با جان و دل فهمیده باشیم و مهمتر از اون عمل به آنها را تا جایی که ممکنه داشته باشیم.

شرمنده ناراحت نشین.

 

سه شنبه 17/1/1389 - 10:44
دانستنی های علمی
اسم شما چه رنگی است؟!    به گفته ی روانشناسان همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و به عبارت دیگر ( خود ) واقعی مان را با این رنگها نشان می دهیم. برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد. که می‌تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد.جالب است نه؟! اینکه شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیتی خود را از لا به لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید: رنگهای هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از : قرمز:     1       ش      ج     س      الفنارنجی:‌ ‌‌‌2        ت      ث      ک       بزرد:      3        ی       ل     ص      ضسبز:    ‌4        و       م       د        ژآبی:     5        چ       ن      ط       ظنیلی:   6        ح       خ       ف      -بنفش:  7       ع       پ       غ       -صورتی: 8       ز       ق        ه       -طلایی: 9        ر       ذ        گ      - برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می‌آوریم بدین شکل که اسم و فامیل خودرا روی برگه کاغذی می‌نویسید و بر اساس حروف و اعداد ذکر شده برای هر کدام،به رنگ مربوطه دست پیدا می‌کنید.مثال : لیلا جلالیل3  ی3   ل3   الف1  ج1  ل3  الف1  ل3  ی3سپس اعداد را با هم جمع می‌کنیم:21=3+3+1+3+1+1+3+3+3باز هم دو عدد را با هم جمع می‌کنیم:3=1+2 عدد 3 مربوط به رنگ زرد است.حال میتوانید مشخصات خود را بخوانید. صورتیدارای قدرت جسمی بالایی هستید بخاطر اراده ی بالایی که دارید میتوانید رویاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت ها به راحتی کنار می‌آیید و می‌توانید دیگران را در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است. قرمزبسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و بسادگی تحریک می‌شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده تان در جهت مثبت استفاده کنید. زردبسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آنچه می‌خواهید بر زبان بیاورید کم نمی آورید.بخاطر زنده دلی ابتکار و مستعد بودنتان در بر قراری ارتباطی خوب با دیگران همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید هرگز احساس رضایت نخواهید کرد مگر اینکه شادیهایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه تان است که گاهی شمارا در خود غرق می کند!اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید در آخرخواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده اید ناتمام مانده اند. طلاییدر هر چیزی فقط حد بالای آن می تواند رضایت خاطر شمارا بر آورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است. به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید. می توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید.شرایط منفی را می توانید به بهترین موقعیت ها تبدیل کنید. نیلی زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید می‌توانید توان و شادی فوق العاده ای به افراد افسرده ببخشید .علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید ازیک حس ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می‌توانید براحتی از مشکلات مردم با خبر شوید. سبزبرای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد.بندرت ممکن است زنگیتان آشفته و بی هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنماییهای جدی نزد شما می‌آیند.برای حل مشکلات دیگران بشدت حرص می‌خورید.تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائض اهمیت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی‌دارید. ترجیح می‌دهید بجای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید. بنفشعاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراء الطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی‌کنید. مگر آنکه خودتان آنرا شخصا تجربه کرده باشید .برای حل مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است. آبیبه احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می‌دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی‌توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود و یا زیر نظر قرار دارید. اگر این همه دنبال تنوع هستید به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید وبرای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العاده دارد. نارنجیشوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید باعث شده محبوب دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت میگیرند.سعی می‌کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله گویی خاص خود محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید . رنگین کمان زندگی تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر نمایید.  
سه شنبه 17/1/1389 - 9:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته