• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 594
زمان آخرین مطلب : 5697روز قبل
سينمای ایران و جهان

۱.متولد تیرماه 1356

2.اولین استادش آقای تارخ بود ولی به وسیله ی آقای لطیفی کشف شد(بقول خودش هر چه دارد از محمد حسین لطیفی است)

3.کارش را با بازی کوتاهی در سریال فرار بزرگ آغاز کرد

4.بعد از بازی در وفا تمامی کارگردانها به او روی آوردن(بقول خودش بعد از وفا 90% فیلمنامه های عشقی در خانه ی من بود)

5.برای اینکه به همه ثابت کند که فقط نمیتواند ژوبیین سریال وفا باشد در صاحب دلان بازی کرد ولی اخلاق و رفتار او در زندگی شخصی اش هیچ تناسبی با نقشش در صاحب دلان نداشت و ندارد

6.مجرد است

7.به نقش اش در روز سوم بیش از تمام نقش هایش که تاکنون بازی کرده است علاقه دارد

8.عاشق پاترول مشکی(والبته ماشین خودش هم است)

9.خبر های ازدواج و بچه دار شدنش همگی شایعه بود

10.باران کوثری را بهترین بازیگر نقش مقابلش میداند که تا کنون با او همبازی بوده است

11.بعضی ها می گویند صدایش شبیه به محمدرضا فروتن است

12.به نظر خودش محمدرضا گلزار برای بازی در فیلم جدید محمد حسین لطیفی(توفیق اجباری) شایسته تر بود

13.پوریا پور سرخ می گوید: ما از قديم گفتيم كه جنوبي ها خيلي آدمهاي خون گرمي هستند و خرمشهري ها هم همينطور آنها خيلي ضربه خوردند در جنگ

14.دوست صمیمی محمدرضا گلزار وخانواده اش

15.بخودش در اخلاق نمره5/18 میدهد

16.فیلم روز سوم آخرین فیلم اوست که بر روی پرده های سینما هست

دوشنبه 23/7/1386 - 19:5
محبت و عاطفه

بیا زندگی را بدزدیم . آن وقت . . .
میان دو دیدا تقسیم کنیم .
بیا با هم از حالت سنگ چیزی بفهمیم
زودتر چیزها را ببینیم
ببین . . .عقربکهای فواره در صفحه ی ساعت حوض
زمان را به گرمی بدل می کنند .
بیا آب شو مثل یک واژه در سطر خاموشی ام
بیا ذوب کن در کف دست من جرم نورانی عشق را . . .

 

دل من دیر زمانی هست که می پندارد :
((دوستی نیز گلی است ))
مثل نیلوفر و ناز
ساقه ی ترد و ظریفی دارد .
بی گمان سنگ دل است
انکه روا میدارد
جان این ساقه ی نازک را
دانسته
بیازارد .




گل به گل سنگ به سنگ این دشت همه یادگاران تواند .
رفته ای اینک و هر سبزه ی سبز در تمام دل دشت سوگواران تواند.
رفته ای اینک ! اما آیا باز می گردی ؟!
توو تمنای محال خنده ام می گیرد .
من به چشمان خیال انگیزت معتادم
و در این راه تباه عاقبت هستی خود را دادم
چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم ؟1؟!
خانه اش ویران باد !



دست بالا بردم
تا که دستان پر از خواهش من را شاید
مهر او دریابد
بار ها خوانده ام او را اما
او مرا می شنود ؟
و میان همه هستی بی پایانش
او مرا می بیند ؟
در جهانی که هزاران مه و خورشید در آن ناچیزند
ذره را راهی هست ؟
. . .
بارش ابر سپید
تاری پنجره وهم مرا می شوید
کهکشانی به دل پنجره ام جای گرفت
و خدایی به دل کوچک من
قاصدی در راه است
و پیامی از نور
می توانی که بخوانی تو مرا
من تو را می شنوم می بینم
میل جاری شده در خواندن تو
پاسخ ماست
رود با میل خودش جاری نیست
جذبه مهر فرا خوانده ز دریا
سبب جاری رود
. . .
دست خالی مرا نور اجابت پر کرد
چشم نمناک مرا
گریه شوق

 

زندگی رسم خوشایندی است!

زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ

پرشی دارد اندازه عشق

زندگی چیزی نیست

که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود





ازگل پرسيدم محبت چيست گفت : ازمن زيباتراست . ازافتاب پرسيدم محبت چيست گفت: ازمن سوزانتراست. ازشمع پرسيدم محبت چيست گفت:ازمن عاشقتراست. از خود محبت پرسيدم محبت چيست گفت: تنهايک نگاه است




گه كليد قلبي را نداري قفلش نكن .... اگه خداحافظي در راه است سلام نكن .... اگه دستي را گرفتي رهايش نكن .... دفتري كه بسته شد ديگه بازش نكن .... قلبي كه شكسته شد ديگه نازش نكن ...

 

 نويسم براي تويي كه به اميد دوباره ديدنت زنده ام
پس نازنينم زودتر بيا...
امروز نمي دونم از چي بنويسم به دنبال بهونه اي هستم تا باز هم مثل هميشه از توبنويسم
ولي هرچه فكر مي كنم بهونه اي به ذهنم خطور نمي كنه
پس بي بهونه مي گم دوست دارم دلم برات تنگ شده
كاش سرنوشت كمي دست از لجبازي برمي داشت و من يك بار ديگه مي ديدمت
هرچند اگر تمام عمر هم چشمان تو را به نظاره بنشينم براي من كم است
ولي لحظه اي ديدن تو مي تونه دلمو تا مدتي آروم كنه
مي دانم سرنوشت اين بار قصد مغلوب كردن منو داره
ولي فرياد مي زنم كه همه بشنوند اين بار با دفعات قبل فرق داره
مي خوام همه بدونند كه من لذت تنهايي رو به تمام لذت هاي بدون تنهايي خود ترجيح ميدم
و به قول شاعر :تنهايي گرچه كشنده است واسه من خيلي عزيزه
مي خواهم تنهايي ام را تنها با تو قسمت كنم
تويي كه خود اين تنهايي رو به من هديه

 

دوشنبه 23/7/1386 - 18:57
سينمای ایران و جهان

روز سوم ششمین فیلم سینمایی محمدحسین لطیفی در مقام کارگردان است.

روز سوم
کارگردان محمدحسین لطیفی
تهیه‌کننده علیرضا جلالی
حمید آخوندی
نویسنده مهدی سجاده چی
بازیگران باران کوثری
حامد بهداد
پوریا پورسرخ
برزو ارجمند
شهرام قائدی
مهدی صبایی
مجید یاسر
موسیقی علیرضا کهن دیری
فیلمبرداری ابراهیم غفوری
تدوین کاوه ایمانی
توزیع‌کننده سازمان بین المللی فیلمیران
انتشار موسسه فرهنگی هنری شاهد
اکران 23 خرداد1386
مدت ۹۰ دقیقه
زبان فارسی
کشور

ایران


 


 

 

 عوامل

  • طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی
  • طراح چهره پردازی: علی سام خواه
  • صدابردار: بهروز معاونیان
  • صداگذار: حسین مهدوی

 

 جزییات

  • رنگ: رنگی
  • صدا: Mono

 

خلاصه فیلم

این فیلم، روايت آخرين روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال 1359 است. سمیره و رضا، خواهر و برادری كه همراه سایر مردم در حال مقاومت هستند. در شرایطی سمیره، در حلقه دشمن می ماند و رضا و همرزمانش تلاش می كنند تا او را از چنگال دشمن رها كنند.

 

جوایز

  • سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 1385
  • سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، محمدحسین لطیفی، بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بخش سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 1385
  •   
  •  بازیگران
  • بازیگر نقش
    باران کوثری سمیره
    حامد بهداد فواد
    پوریا پورسرخ رضا
    برزو ارجمند امیر
    شهرام قائدی سلیمان
    مهدی صبایی مهدی  
    مجیدیاسر مجید
دوشنبه 23/7/1386 - 18:19
سينمای ایران و جهان

پسران آجری" به 19 سینمای تهران می‌روند

فیلم سینمایی "پسران آجری" به کارگردانی مجید قاریزاده در 19 سالن سینما و فرهنگسرای تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، اکران فیلم سینمایی "پسران آجری" از صبح چهارشنبه هجدهم مهرماه در گروه سینماهای آزاد به اکران درمی آید. به گفته علی سرتیپی سینماهای ایران، فلسطین، گلریز، کانون، کارون، جی، دهکده المپیک، شاهد، پیام، اریکه ایرانیان، شهر قشنگ، ملت، مرکزی، آستارا، پردیس سینمایی رازی، موزه سینما و فرهنگسرای خانواده اکران می شود.

مدیر پخش فیلم "پسران آجری" در پایان اعلام کرد در صورت بالارفتن سقف فروش تعداد سینماهای این فیلم افزایش می یابد و پس از عقد قرارداد با سینماهای شهرستان نیز اکران آن به زودی از دیگر شهرهای ایران آغاز خواهد شد.

"پسران آجری" فیلمی ملودرام و روایتگر زندگی سه جوان است که در پرورشگاه بزرگ شده اند. همین مسئله باعث می شود آنها برای ازدواج با مشکلاتی رو به رو شوند. پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، بهنوش طباطبایی و فرزاد فرزین بازیگران اصلی این فیلم هستند و موسسه فیلمیران مسئولیت پخش آن را بر عهده دارد.

 

شنبه 21/7/1386 - 15:46
سينمای ایران و جهان

نشست«شكرانه» در ايسنا؛
پورسرخ:نقش يك معتقد صداوسيمايي را بازي نكردم
سلطاني:تاجيكستان زماني هاليوود شوروي سابق بود
كريمي
:مردم به سريالهاي رمضان شرطي شده‌اند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

نشست سريال «شكرانه» عصر يكشنبه -15 مهر ماه- در تالار شهيد محمدحسن قريب خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با حضور كارگردان، نويسنده و پوريا پورسرخ (بازيگر) برگزار شد.

در اين نشست، سازندگان مجموعه تلويزيوني «شكرانه» كه اين روزها از شبكه‌ي تهران سيما پخش مي‌شود، درباره‌ي روند كار، شخصيت‌پردازي و در نهايت بايدها و نبايدهاي موجود در خارج از كشور، با خبرنگاران سرويس تلويزيون ايسنا سخن گفتند.

 گريزي از شتابزدگي ساخت سريالهاي مناسبتي نيست

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در ابتداي اين نشست محمدهادي كريمي، نويسنده‌ي سريال «شكرانه»، درباره‌ي نحوه آغاز اين سريال و روند ساخت آن خاطرنشان كرد: منصور سهراب‌پور، تهيه‌كننده اين سريال به همراه دوستان ديگر، ايده‌اي را مبني بر اينكه جواني براي ادا كردن حقي به كشور تاجيكستان سفر مي‌كند، در ذهن داشتند. با مطرح شدن اين ايده، بايد 30 قسمت متن، براي 30 شب آماده مي‌شد؛ از سويي ديگر «شكرانه»، يك سريال مناسبتي بود كه قطعا آسيب‌هاي خاص خود را داشت.

وي به آسيب‌هاي كارهاي مناسبتي در تلويزيون اشاره و تصريح كرد: همه چيز در اين نوع كارها بسيار با تعجيل و شتاب‌زده پيش مي‌رود. اين درحالي است كه گزير و گريزي از اين ماجرا نيست و هر سال اين اتفاق رخ مي‌دهد.

به اعتقاد وي اين مساله رسم بسيار ناپسندي است كه بايد به شدت مورد نقد و بررسي قرار گيرد.

 بينندگان نسبت به سريالهاي رمضان شرطي شده‌اند

نويسنده مجموعه‌ي «شكرانه»، آسيب ديگر كارهاي مناسبتي پخش شده طي چند سال اخير را «شرطي شدن بينندگان» عنوان كرد و گفت: بيننده همان‌طور كه به اين كارها عادت كرده، به همان ميزان هم برايش ملال‌آور شده است.

كريمي در اين باره افزود: در سريالهاي مناسبتي بيننده همواره از يك جاي داستان شخصيت‌هاي خوب و بد را مي‌شناسد؛ در اين مجموعه‌ها قرار است همه چيز به يك سرانجام خوب برسد؛ هم‌چنين در ايام عزاداري مشخص است كه سريال به چه سمتي سوق پيدا مي‌كند. از سويي ديگر از ميانه يا پايان داستان، افراد گمراه شده، به راه راست هدايت مي‌شوند؛ لذا بيننده عموما با يك سري از كليشه‌ها آشنا شده است.

 به كارگيري تمام ضدكليشه‌ها در «شكرانه»

نويسنده سريال «شكرانه» خاطرنشان كرد: بايد فيلمنامه‌اي مي‌نوشتم كه با حداقل اين آسيب‌ها و آفات مواجه باشد؛ بنابراين به تمامي ضد كليشه‌هاي رايج عمل كردم كه كار سختي بود.از ديگر سو نوشتن يك سريال 30 قسمتي مناسبتي براي من، به عنوان نخستين كار پس از سال‌ها فعاليت در عرصه سينما با ترديدهاي بسيارهمراه بود. اما آن چه مرا علي‌رغم مشكلات كار به اين سمت سوق داده، صرف نظر از دوستي با تهيه‌كننده درون مايه معنوي كار بود، ويژگي‌اي كه بيشتر از مخاطب به آن احتياج داشتم.

وي از نگارش سريال «شكرانه» به عنوان نوعي تمركز و انرژي دادن به خود ياد كرد و ادامه داد: خلق و مانوس بودن با شخصيت حامد(جواني كه با خداوند رابطه‌اي قلبي دارد و مصمم است كه حق‌الناسي را ادا كند) براي من كه بسيار خسته بودم، مي توانست انرژي و آرامشي را هديه كند.

 دشواري ساخت سريال‌هاي مناسبتي در خارج از كشور

نويسنده سريال «شكرانه» تصريح كرد: حدود 60 درصد داستان «شكرانه» درخارج از كشور مي‌گذرد و داستان آن پرپيچ و خم و داراي اوج و فرودهاي زيادي بوده است.

نويسنده مجموعه «شكرانه» افزود: مشخص است، در اين زمان كوتاه، حتي اگر تهيه كننده، كارگردان و بازيگران فيلم از صد در صد خلاقيت خودبهره گيرند، باز هم به سامان رسيدن سريال در چهار ماه از نگارش تا پخش كار بسيار دشواري بود.

وي تاكيد كرد: نوشتن «شكرانه» براي من يك نياز دروني، معنوي و تمركز بر روي قصه‌اي بود كه زبان حال آن شعري است كه در تيتراژ نخست(اي قوم به حج رفته) پخش مي‌شود.

 تجربه‌اي مناسب در ماراتن ساخت سريالهاي رمضان

سعيد سلطاني، كارگردان «شكرانه» نيز بااشاره به مناسبتي بودن اين سريال، در عين حال يادآور شد: محدوديت زماني يكي از ويژگي‌هاي اساسي كارهاي مناسبتي است؛ با پذيرش اين مشكلات، داستان «شكرانه» با موضوعيت ماه رمضان براي من جذاب بود؛ به ويژه آن كه حضور دكتر كريمي به عنوان نويسنده كار و دوستاني كه در بدو امر از مشورت آن‌ها استفاده شد، يك كار مناسب و متفاوت را نويد مي‌داد.

وي در عين حال گفت: باتوجه به تعاريف كارهاي مناسبتي، «شكرانه» را نبايد در حد و اندازه يك كار مناسبتي دانست؛ چرا كه نحوه‌ي نگارش، توليد و اجراي سريال، ويژه بود و ما اين مساله را از ابتدا مي‌دانستيم.

سلطاني از سريال «شكرانه» به عنوان يك تجربه و فرصت مناسب در ماراتن ساخت اثر در ماه مبارك رمضان ياد كرد.

 بازي با بازيگر غريبه مشكلات خود را دارد

پوريا پورسرخ ـ بازيگر نقش حامد ـ به تجربه‌هاي قبلي كار خود با محمد هادي كريمي و هم‌چنين منصور سهراب‌پور اشاره كرد و گفت: همه در ابتدا مي‌دانستيم كه كار راحتي را در پيش نداريم، اما اعتماد به يكديگر، موجب شكل‌گيري اين مجموعه شد؛ ضمن اينكه پس از بازي در سينمايي «روز سوم» بايد در انتخاب فيلمنامه دقت بيشتري به خرج مي‌دادم.

وي ادامه داد: به طور كلي رساندن يك كار در شرايط طبيعي توليد در داخل كشور، با هزار و يك اما و اگر روبه‌روست؛ حال توليد سريال «شكرانه» در يك كشور غريب و بازي كردن با يك بازيگر غريبه در يك كشور ديگر، قطعا مشكلات خاص خود را دارد.

پورسرخ گفت: سريال «شكرانه» ويژگي‌هايي را داشت كه براي من قابل احترام بود؛ در اين سريال قرار نبود از شخصيت حامد يك قهرمان عجيب ساخته شود؛ بلكه قرار بود او يك فرد معتقدي باشد كه ما درجامعه مي‌بينيم نه يك «معتقد ديني صداوسيمايي».

وي افزود: اين پسر مومن اعتقادات خاص خود را داشت؛ او قرار بود به موقع عصباني و باهوش باشد و حتي بي‌مورد اطمينان كند؛ لذا حامد شخصيتي است كه ما در جامعه مي‌بينيم، نه در تلويزيون و اين براي من مطلوب بود.

 دوربين بايد توپ را دنبال كند، نه بازيكن اصلي را

محمد هادي كريمي در ادامه اين نشست درباره‌ي به كارگيري قصه‌هاي فرعي كه در سريال‌ها مرسوم است، گفت: «شكرانه» تنها يك داستان دارد و از داستان‌هاي متعدد و هم‌سنگ تشكيل نشده است؛ تم اين سريال « اداي حق» است؛ عزم حامد در داستان براي اداي دين، به مانند ماشه‌اي است كه در قصه چكانده مي‌شود.

وي در توضيح اين كه چرا در برخي از قسمت‌ها، شخصيت اصلي داستان حضور كم رنگي دارد گفت: در بخشي از داستان حامد نامه‌اي را پيدا مي‌كند و به تهران مي‌فرستد؛ در اين بخش عكس‌العمل‌هاي شخصيت‌ها در تهران تصوير مي‌شود. هرچند ممكن است مخاطب دوست داشته باشد، شخصيت‌ حامد با بازي پوريا پورسرخ را بيشتر ببيند. اما اگر فيلم را به بازي فوتبال تشبيه كنيم؛ در اينجا توپ به جاي ديگري شوت شده است؛ هرچند از جانب فوروارد اصلي تيم باشد. حال دوربين بايد توپ را دنبال كند كه اكنون زير پاي كيست و چه مي كند؟! همان طور كه در بازي فوتبال توپ را دنبال مي‌كنيم، نه بازيكن خاص يا محبوب را؛ در فيلم نيز بايد داستان را دنبال كنيم و هر جا كه لازم است، به مقدار و اندازه كافي شخصيت‌ها حضور داشته باشند.

«شكرانه» يك داستان بيشتر ندارد

نويسنده «شكرانه» با بيان اين كه بعضا سريال‌ها با چند قصه‌ي موازي هم پيش مي‌روند و اين شگردي است كه كارگردان، بازيگر و عوامل را به نوعي راحت مي‌كند، گفت: سريال

«شكرانه» يك داستان بيشتر ندارد و تمام قصه‌ها و شخصيت‌هاي آن از جمله رابطه مريم با شوهرش، رابطه پدر با منير و بحث زمين و كارخانه همگي حول مضمون «اداي دين» مي‌گردد.

نويسنده‌ي «شكرانه» معتقد است: با جلو رفتن سريال، ريتم آن تندتر شد، چرا كه داستان گسترش پيدا كرد.

او هم‌چنين در ادامه، پرداخت داستاني را به مثل انداختن سنگي در حوض تشبيه كرد و گفت: اگر چگالي لازم وجود داشته باشد موج‌هاي آن بزرگ و بزرگ‌تر مي‌شوند و خود گسترده‌ كننده آن‌ هستند و نيازي به انداختن سنگهاي بعدي نيست؛ در شكرانه نيز اين اتفاق افتاده است.

كريمي درباره‌ي اين كه تكليف تماشاگر كم حوصله‌ي سريال‌هاي رمضان با اين تشبيه چيست؟ اظهار كرد: سريال‌هاي ديگر در سير منحني، سريع خود را بالا مي‌برند و به نقطه پلاتو مي‌رسند و در همان جا خطي پيش مي‌روند و بعضا مجبورند با قصه‌هاي حاشيه‌اي كه دارند بازي و حتي تم را عوض كنند.

وي در اين زمينه مدعي شد: اما «شكرانه» به سير خود ادامه مي‌دهد؛ به طوري كه هر قسمت گرم‌تر از قسمت قبلي است؛ چرا كه داستان بيشتر گسترش مي‌يابد و گسترش داستان نيز در هرقسمت به يك اندازه است و كم و زياد نمي شود.

وي در پاسخ به پرسش كه آيا براي اين استدلال خود، آماري هم از مخاطبان دارند،گفت: آماري كه داريم نشان مي‌دهد كه بينندگان ما با پيش رفتن سريال بيشتر شده است.

محمد هادي كريمي ادامه داد: در سريال «شكرانه» تم و ساختار براي ما مشخص بود و در هيج بخشي خط داستاني را عوض نكرديم؛ هر چند مي‌توانستيم براي جذاب‌تر كردن كار مثلا رابطه «حامد» و «ناديا» را به گونه ديگري پيش ببريم يا موقعيت‌هاي ديگري ايجاد كنيم. اما از چنين كارهايي پرهيز كرديم. بازخورد‌هايي كه داشتيم نيز نشان مي‌دهد خط داستان جابه‌جا نشده است.

 دشواري فهم كنايات فيلم‌نامه براي بازيگران تاجيكي

اين نويسنده فيلمنامه در ادامه به اين موضوع پرداخت كه تصوير كردن فضاي تاجيكستان براي مخاطب ايراني جذاب است گفت: به حفظ مخاطب به هر قيمتي راضي نبوديم.

محمد هادي كريمي در ادامه درباره نوشتن ديالوگ‌هاي و اين كه گويش تاجيكي چگونه به كار اضافه شد، تصريح كرد: ديالوگ‌ها را فارسي نوشته بودم و پس از تماس با سفارت تاجيكستان، فردي را معرفي كردند كه گويش تاجيكي را راهنمايي مي‌كرد. البته اين كار در ادامه در تاجيكستان بر عهده كارگردان و دستيارانش گذاشته شد كه زحمت ترجمه را مي‌كشيدند.

سعيد سلطاني (كارگردان) در اين زمينه توضيح داد: نزديك به 60 ، 70 سال در تاجيكستان حكومت كمونيستي بوده كه به آن‌ها اجازه صحبت به زبان مادري را نمي‌داده است. اما با فروپاشي شوروي سابق، مردم اين كشور در اين روزها شوق و جوششي براي زنده كردن زبان مادري دارند.

وي در ادامه اين بحث با بيان اين كه چند زباني نيز در گويش فارسي تاجيكستان وجود دارد، گفت: فيلم‌نامه «شكرانه» پر از اشارات و كنايات و عباراتي بود كه فهم آن براي كساني كه به گستره زبان فارسي آشنا نيستند دشوار بود و اتخاذ گزينه معادل براي بيننده ايراني و تاجيكي كه روابط داستان را بفهمد امري دشوار و تصميمي خطير بود؛ چرا كه نمي‌خواستيم از زيرنويس نيز در اين سريال استفاده كنيم.

اين كارگردان ادامه داد: اتفاقي كه در مجموعه‌ي «شكرانه» افتاد، نزديك كردن زبان، به زبان فيلم‌نامه و تصويربود.

وي خاطرنشان كرد: عبارات، افعال و مترادف‌هاي فارسي در تاجيكستان كم است و مابه ‌ازاي روسي آن وجود دارد كه جايگزين كردن آن‌ها عمليات دشواري را طلب مي‌كرد كه هم عرض كار اجرايي، اين عمليات را انجام داديم.

 تاجيكستان زماني هاليوود شوروي سابق بود

سلطاني در نشست خبري خبرگزاري دانشجويان ايران درباره انتخاب بازيگران تاجيكي اظهار كرد: سابقه‌ي هنر تئاتر در شوروي سابق طولاني است. جمهوري تاجيكستان پيش ازفروپاشي شوروي، سينما و تئاتر قوي داشت. اما پس از فروپاشي، روند توليد، اجرا و تطابق آن با وضعيت حال حاضر سينما و تلويزيون در دنيا، دچار وقفه شده است.

كارگردان «شكرانه» افزود: تاجيكستان زماني هاليوود شوروي سابق بود؛ اما امروز هيچ چيز از اين گذشته درخشان باقي نمانده است، به غير از تعداد محدودي افرادي كه در زمينه تئاتر سابقه داشتند.

 تفاوت جنس بازي‌ بازيگران ايراني و تاجيكي

كارگردان «شكرانه» با بيان اين كه فكر نمي‌كردم، 28 بازيگر داشته باشيم گفت: انتخاب بازيگران همه نقش‌ها بسيار دشوار بود؛ ضمن اين كه درصد قريب به يقيني، از بازيگر‌ان خوب تاجيكي استفاده كرديم؛ هر چند نزديك كردن دو جنس بازي به هم، بسيار مشكل بود.

كارگردان «شكرانه» كشور تاجيكستان را به لحاظ پتانسيل بازيگري بالا توصيف كرد و در عين حال گفت: تاجيكستان به لحاظ شيوه اجرايي درمجموعه‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي با كشورما فاصله دارد.

سلطاني در توضيح اين نقد كه بازي بازيگران تاجيكي روان و باورپذير نبوده است، گفت: بازيگران تاجيكي بسيار حسي هستند و با اين فهم وارد تلويزيون مي‌شوند؛ در نتيجه در شكرانه دو جنس بازي را از سوي آن‌ها و بازيگران ايراني شاهد هستيم.

محمد هادي كريمي نيز در توضيح اين مبحث اظهار كرد: جنس بازي‌هاي ما با هم فرق دارند. شايد آن‌ها نيز بازي‌هاي ما را دوست نداشته باشند؛ شايد به نظر ما بازي آن‌ها اغراق‌آميز و تئاتري است و ما اين نوع بازي را دوست نداشته باشيم كه البته اين بازي از فرهنگ آن‌ها مي‌آيد. در تاجيكستان آن‌ها با ريتم تند و كش‌دار صحبت مي‌كنند و كلام آن‌ها با جنس فرهنگ ايراني متفاوت است.

به اعتقاد نويسنده «شكرانه» اگر در فيلمي يك بازيگر ايراني، يك عرب و يك تاجيكي حضور داشته باشند و هر سه به يك شكل بازي كنند قوت كار محسوب نمي‌شود؛ چراكه هر يك از اين بازيگران از يك خاستگاه فرهنگي مي‌آيند؛ ضمن اينكه زبان، لحن و حركات بدن آنها نيز با هم متفاوت است.

پوريا پورسرخ نيز درباره تفاوت بازي بازيگران ايراني و تاجيكي توضيح داد: تفاوت در نوع ديدگاه‌ها است. شايد من هم همان حسي را دارم كه شما در نقد خود مطرح مي‌كنيد؛ اما دلايل نويسنده «شكرانه» نيز قانع كننده است.

وي افزود: عبدالرزاق ( بازيگر نقش مراد)‌ از اساتيد بازيگري تاجيكستان است كه تئاترهاي خوبي هم دارد. اما مطالبي در آموز‌شگاه‌هاي بازيگري او گفته مي‌شود كه بازيگران ما را از آن پرهيز مي‌دهند.

اين بازيگر با بيان اين كه بازخوردهايي كه درباره‌ي بازي‌هاي «شكرانه» شنيده مي‌شود به هيچ وجه از متوسط بودن بازي‌ها نشان ندارد، گفت: اغلب افراد يا مي‌گويند بازي بازيگران دوست داشتني است و يا اين كه مي‌گويند اصلا با بازي آن‌ها ارتباط برقرار نمي‌كنند. اين اتفاق يك ويژگي و از نقاط مثبت سريال «شكرانه» محسوب مي شود.

 قضاوت درباره بازي‌ها پس از ديدن قسمت‌هاي پاياني

بازيگر نقش حامد در سريال «شكرانه» درباره‌ي ديالوگ‌ها و ارتباط با نقش‌هاي مقابلش اظهار كرد: در فارسي كنايه بسياراست؛ در نتيجه در بسياري از مواقع رساندن مفهوم برخي از ديالوگ‌ها به بازيگران از سوي كارگردان، بسيار دشوار و حوصله سر بر بود.

سلطاني (كارگردان) هم معتقد است: شايد بازيگران اين سريال در صحبت كردن ضد ريتم و دچار سكته‌اند و به رواني صحبت نمي‌كنند، اما براي قضاوت در خصوص بازي آن‌ها بايد قسمت‌هاي پاياني سريال را هم ديد.

پورسرخ در ادامه در پاسخ به پرسش ايسنا، مبني بر ارزيابي خود از حضور در مقابل بازيگران تاجيكي اظهار كرد: قبل از هر سكانسي تمرين مي‌كرديم و پس از آن تحت نظر آقاي سلطاني به نقطه‌ نظر مطلوب ايشان مي‌رسيديم. اما قطعا بازيگر ايراني ويژگي‌هاي خاص خود و بازيگر تاجيكي هم ويژگي‌هاي خاص خود را دارد و طبعا من هم با بازيگرهاي ايراني راحت‌ترهستم.

سلطاني درباره‌ي انتخاب فرهاد قائميان براي نقشي تاجيكي توضيح داد: نقش «معين» به خاطر ويژگي‌هايي كه داشت، بايد به درستي انتخاب مي‌شد و قائميان به خاطر جنس بازي، مناسبتي كه با نقش و تجربه‌يي كه پيش از اين داشت، بهترين گزينه بود؛ او از بوته اين آزمايش موفق

درآمد.

 استقبال از «شكرانه» در تاجيكستان

در ادامه نشست ايسنا، كارگردان سريال «شكرانه» درباره‌ي اين كه از بازخوردهاي پخش در تاجيكستان مطلع هستيد؟ اظهار كرد: پخش سريال از يك هفته پيش در تاجيكستان آغاز شده و طي تماس‌هايي كه با دفتر خودمان در تاجيكستان داشتيم، همان اتفاقي كه انتظارش را داشتيم افتاده است و مجموعه خوب ديده شده است.

وي افزود: نگاه و تمايل مردم تاجيكستان به ايران مثبت است و مجموعه‌يي نظير« شكرانه» مي‌تواند حلقه‌ي واسطي جهت ارتباطات بيشتر باشد؛ تبعات سريال «شكرانه» به لحاظ كاري و اجرا بيشتر بود.

 نمايش تفاوت‌هاي فرهنگي و مميزي‌ تلويزيون ‌

كريمي نيز در نشست خبرگزاري دانشجويان ايران، درباره تجربياتي كه در كار مشترك با يك كشورهم زبان داشته است، توضيح داد: مشترك بودن زبان به معني مشترك بودن فرهنگ نيست؛ نشان دادن تفاوت‌هاي فرهنگي مي تواند به مميزي‌ها بخورد و رسانه نمي‌تواند برخي از اين تفاوت‌ها را پخش كند.

كريمي در اين باره به ذكر مثالي پرداخت و اظهار كرد: مي‌توانستيم تاجيكستاني را نشان دهيم كه با آن چه كه در سريال «شكرانه» مي‌بينيم متفاوت باشد. اما دوربين به راحتي نمي‌توانست در خيابان باشد و در صورت تحقق اين امر در ايران با مشكلات پخش مواجه مي‌شد. هر چند مورد قابل نكوهشي وجود نداشت اما در زمره مواردي به شمار مي‌رفت كه در اين جا با مميزي مواجه مي‌شد.

لزوم سفر نويسنده به كشوري كه درباره‌ي آن مي‌نويسد

نويسنده «شكرانه» با تاكيد بر انجام پژوهش در كشوري كه قرار است فيلمي در آن جا ساخته شود، گفت: بهتر است پژوهش ميداني و خارج از كتابخانه باشد؛ زندگي در بين آدم‌ها بايد لمس شود و در اين صورت شايد قصه از دل همان جا بيرون بيايد.

نويسنده سريال «شكرانه» با تاكيد بر اهميت سفر نويسنده به مكاني كه قرار است درباره‌ي آن بنويسد گفت: اگرچه در اين سريال فضاهاي مورد اشاره در بخش تاجيكستان به گونه‌اي نبود كه تجربه‌اش را نداشته باشم، اما بهتر است نويسنده نوشته‌اي آماده را به جايي نبرد.

سلطاني در پايان درباره‌ي اين مورد ابراز عقيده كرد: در مجموع در سريال‌هاي ما اغلب نويسندگان ناچارند براي به تصوير كشيدن فضاهايي كه تجربه نكرده‌اند از گذشته ذهني خود استفاده كنند كه اين مساله ممكن است در داخل كشور نيز رخ دهد.

به گزارش ايسنا، مرکز تحقيقات سازمان صداوسيما همچنين در آماري اخيرا اعلام كرده است كه 89 و 5 درصد از بينندگان، از ساعت پخش «شکرانه» رضايت داشته‌اند. به اعتقاد بينندگان مهمترين پيامهاي سريال «شکرانه» رعايت حق الناس ، نخوردن مال مردم ، حق طلبي ، ساده بودن زندگي در جوامع مختلف ، تبادل دو فرهنگ ، نمايش مشکلات اجتماعي در کشورهاي ديگر ، يکي شدن عقايد مختلف ، و شناختن انسانها است.

شنبه 21/7/1386 - 15:40
سينمای ایران و جهان
با پوريا پورسرخ بازيگر مجموعه «شكرانه»؛نقش حامد برايم وسوسه انگيز بود

 
گروه هنر - بهاردوست: همزمان با ماه مبارك رمضان و ساخت و پخش مجموعه هايي متناسب با اين ايام. شبكه 5 سيما هم مجموعه اي را در حال پخش دارد كه از نظر موضوعي و چارچوب خاص اين گونه از مجموعه ها، تلاش دست اندركاران اين مجموعه فراهم آوردن ساعاتي مفرح و دلپذير بوده است كه اين سريال كاري از سعيد سلطاني و منصور سهراب پور است كه همزمان با تهران، در چندين شهرستان هم پخش مي شود. پوريا پور سرخ كه براي سومين بار بعد از بازي در مجموعه هاي تلويزيوني «صاحبدلان» و «وفا» در اين پروژه حضور دارد، در مورد نقش و چگونگي حضورش در اين مجموعه مي گويد: راستش بعد از بازي در فيلم «روز سوم» و اتفاقات زيبايي كه در آن كار برايم پيش آمد، قصد داشتم حداقل براي مدتي در پروژه هاي تلويزيوني حضور پيدا نكنم، اما پيشنهاد منصور سهراب پور و حضور سعيد سلطاني آنقدر وسوسه انگيز بود كه نشد به راحتي از كنار كار اين دو عزيز گذشت. بعد از مطالعه نقش هم ديدم فيلمنامه قابل دفاعي است و مي شود برايش انرژي گذاشت.
وي ادامه مي دهد: به نظرم «شكرانه» آنقدر خوب بود كه تصميم گرفتم آن را به عنوان آخرين كار تلويزيوني ام قبول كنم.
وي در خصوص جذابيتهاي موجود در فيلمنامه اين سريال گفت: نوشته جذاب و فرهنگ مشتركي كه بين ما و تاجيك هاست، دليل اصلي من براي قبول اين نقش بود.
وي در خصوص بازيگر نقش مقابلش گفت: خانم «شيفا صفرآوا» يكي از با استعدادترين هنر پيشه هاي تاجيكستان است و او با وجود اينكه هيچ گونه آشنايي با من نداشت (منظورم قبل از تصويربرداري است) ولي توانستيم در چند روز اول كار، ارتباط خوبي با هم به عنوان نقشهاي مقابل برقرار كنيم.
پورسرخ در خصوص نقش حامد هم گفت: حامد در سريال «شكرانه» نقشي درونگرا دارد كه به لحاظ بازي با تمام كارهايم تا كنون فرق مي كند.

شنبه 21/7/1386 - 15:30
سينمای ایران و جهان

"روز سوم" در فرهنگسرای رسانه

فرهنگسرای رسانه با همکاری کانون فیلم و عکس دانشکده فنی دانشگاه تهران جلسه نقد و بررسی فیلم "روز سوم" را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی فرهنگسرا اعلام کرد در این برنامه که با حضور عوامل فیلم و چند منتقد و کارشناس سینمایی برگزار می شود برای نخستین بار پشت صحنه فیلم به نمایش درمی آید. همچنین در حاشیه برنامه نمایشگاه عکس "باران سرخ" به معرض دید علاقمندان گذاشته می‌شود.

این برنامه دوشنبه 23 مهرماه 86 ساعت 30/17 تا 30/19 در محل پردیس مرکزی دانشگاه تهران سالن شهید چمران برگزار می شود. بلیت اکران فیلم روزهای 17 و 18 مهرماه در پردیس مرکزی دانشکده فنی، دانشکده هنرهای زیبا و پردیس دو دانشکده مکانیک توزیع می شود.

 

شنبه 21/7/1386 - 15:27
سينمای ایران و جهان
در تاجیکستان چه گذشت؟
 
 
یکی از مجموعه هایی که در ماه مبارک رمضان پخش میشد سریال شکرانه بود سریالی که از شبکه تهران و دیگر شبکه های استانی هر شب پخش میشد مجموعه ای که ابتدا نام آن وراء بود و به شکرانه تغییر نام یافت این مجموعه تنها مجموعه ای بود که تصویر برداری آن درهفته اول ماه رمضان پایان یافت  در این مجموعه ما از هوشنگ توکلی پوریا پور سرخ حسن جوهر چی مریم کاویانی و فرهاد قائمیان بازی درخشانی دیدیم البته تصویر برداری این مجموعه ابتدا در تهران انجام شد و سپس گروه به همراه دو بازیگر ایرانی پور سرخ و قائمیان عازم شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان شدند
سهراب پور(تهیه کننده سریال شکرانه)میگوید:شکرانه را نمیتوان با وفا مقایسه کرد وفا یک مجموعه سیزده قسمتی بود و شکرانه سی قسمتی وی در پاسخ به این پرسش که چه شدبه فکر تصویر برداری در تاجیکستان افتادید؟ میگوید:دلم میخواست در کشوری فیلم بسازم که از لحاظ زبان و فرهنگ وجه مشترکی با ایران داشته باشد و چه کشوری بهتر از تاجیکستان با مردمانی فارسی زبان زمانی که طرح اولیه از سوی شبکه تایید شد به همراه سعید سلطانی لوکیشن تهران را تصویر برداری کردیم تصویر برداری از اوایل خرداد ماه آغاز شد و در اواخر تیر به پایان رسیداواخر خرداد من برای پیش تولید این مجموعه به تاجیکستان سفر کردم تا محل های فیلمبرداری را انتخاب کنم و شخصیت های داستان را پیدا کنم یک آگاهی در روزنامه و در تلوزیون تاجیکستان دادیم...........برای نقش نادیا خیلی زحمت کشیدیم البته برای پیدا کردن نقش نادیا نا امید شده بودم که سر انجام شیفا به ما معرفی شداز او تست گرفتم و او را انتخاب کردم وقتی که از سهراب پور در مورد نقش نادیا پرسیدیمگفت:من زمانی کهبرای پیش تولید این مجموعهبه شهر دوشنبه رفتم150بازیگر را تست کردم که از این میان شیفا بهترین بازی را از خود ایفا کرد او تک فرزند خانواده است چند سال پیش پدرش را از دست داده و در هر کاری با مادرش مشورت میکند زمانی که به او گفتم من تو را برای بازی در این مجموعه انتخاب کردم خیلی خوشحال شد اما گفت باید با مادرم مشورت کنم فردای آن روز آمد و گفت من آماده بازی هستم
سهراب پور میگوید:از اول ماه رمضان شکرانه هم زمان با ایران از شبکه اول تاجیکستان هم روی آنتن رفت او در ادامه میگوید شایعه شده که حامد بهداد در این مجموعه بازی نکرده است قرار بود بیاید و نیامد و از این طور حرف ها............از همین جا میگویم که اصلا قرار نبود تا حامد بهداد بازی کند ما تنها به امین حیایی و محمد رضا فروتن پیشنهاد دادیم که در این مجموعه بازی کنند که آنان بنا به دلایلی از آن صرف نظر کرده اند
 
 
پوریا پور سرخ میگوید : جا دارداز آقایان سهراب پور و سلطانی تشکر ویژه ای به عمل اورم که طی مدت دو ماه تصویر برداری تمامی امکانات رفاهی را در اختیارمان گذاشتند
سهراب پور میگوید:در زمان تصویر برداری اهالی شهر دوشنبه به دیدن پشت صحنه می آمدند و احساس غرور میکردندکه یک گروه ایرانی به همراه یک گروه تاجیکی اقدام به ساخت مجموعه ای میکنند که قرار است در ماه رمضانا ز شبکه اول تاجیکستان پخش شود برای ساخت موسیقی هم علیرضا کهن دیری زحمت زیادی کشیدند و با ساخت یک ملودی تاجیکی از معروف ترین خواننده کشور دولتمند خالف با شعری از مولانا دعوت کردیم که به مدت یک هفته به ایران بیاید و موسیقی را ضبط کندسهراب پور در ادامه میگوید:در آنجا یک خانه بزرگ ویلایی اجاره کردیم تا گروه به راحتی در آن سکنی پیدا کنند وی در ادامه میگوید سلطانی با بازیگران تاجیکی خیلی تمرین کرد تا آنان بتوانند روان بازی کنند و زحمات زیادی را متحمل شد چرا که سلطانی تا کنون در مقام کارگردانی با این بازیگران برخورد نداشت و به همین لحاظ احتیاج به زمان میبرد تا با سلیقه هم آشنا شوند
پورسرخ میگوید:((هوای تاجیکستان خیلی گرم بود اما شرجی نبود و مثل هوای تهران خشک بود خاطرات دوشنبه را هیچگاه نمیتوانم فراموش کنم مردمانی مهربان که بدون اغراق باید بگویمدلم برایشان تنگ شده است و سعی میکنم در یک سفر تفریحی به آنجا بروم))شیفا بازیگر نادیا میگوید:روزی که با گروه خداحافظی میکردمغمی بزرگ در دلم بود چشمانم پر از اشک و احساس غرور میکردم که با یک تیم حرفه ای ایرانی کار کردم و در کشور دوست(ایران)قرار استتصویرم از تلویزیون آنجا پخش شود من دلم میخواهد باز هم با ایرانیان کار کنم.
او میگوید:در مقابل پور سرخ تمرین های زیادی کردمتا بتوانم مقابل او روان بازی کنم در روزهای اول کمی دچار استرس شده بودم اما بعد از مدت زمانی کم خودم را با شرایط وفق دادم
 
 
چند پلان از شکرانه
 
در اواسط تصویر برداری سرما خوردگی در بین اعضای گروه اپیدمی شدبه همین خاطر تهیه کننده یک دکتر حاذق را به گروه آورده بودتا تمامی اعضای گروه با پنیسیلین در تاجیکستان خاطره داشته باشند
پوریا پور سرخ به یک رستوران محلی در آنجا میرفت که نامش تاج محل بود سهراب پور میگوید از آنجا که به رژیم بازیگران بسیار حساس هستم  چند بار پوریا را در آنجا دستگیر کردم  پوریا میگوید:البته من هم چند بار آقا منصور را که یواشکی به رستوران رفته بود دستگیر کردم(می خندد)و
پوریا پس از بازگشت از تاجیکستان به یک نوع آلرژِی پوستی دچار شده بودکه با مراجعه به دکتر نعمتی آلرژی او رفع شد همچنین سهراب پور و چند نفر دیگر از اعضای گروه به این بیماری دچار شده بودند سهراب پور میگفت به خاطر غذاهای تند تاج محل بود اعضای گروه نهار و شام خود را در یک رستوران ایرانی که صاحب آن هم ایرانی بود میل میکردند
پور سرخ میگوید:گروه های قاچاق انسان در کشور تاجیکستان فعالیت وسیعی دارند او میگوید مردمان آنجا خود را ایرانی میدانستند آنها علاقه شدید به فرهنگ و ادب ایران دارند تا آنجا که مجسمه های ابوریحان بیرونی رودکی عطار و فردوسی در میدان های این شهر به چشم میخورد به خصوص اینکه تصویر روی اسکناس های آن ها مربوط به تصویر رودکی بود که برای من بسیار عجیب بود
مردمان شهر دوشنبه بسیار مهربان بودند و از گروه استقبال میکردند
 سهراب پور میگوید:فرهاد قائمیان یکی از بهترین نقش های خود را در شکرانه ایفا کرد ضمن اینکه در جریان فیلمبرداری صحنه عاطفی مربوط به پوریا(حامد) و نادیا بود که پس از تصویر برداری آن سکانس اشک در چشمان تمامی اعضای گروه جمع شده بود و حتی عده ای گریه میکردند.
شنبه 21/7/1386 - 15:21
سينمای ایران و جهان

پسران آجری

فیلم سینمایی "پسران آجری" به کارگردانی مجید قاریزاده در 19 سالن سینما و فرهنگسرای تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، اکران فیلم سینمایی "پسران آجری" از صبح چهارشنبه هجدهم مهرماه در گروه سینماهای آزاد به اکران درمی آید. به گفته علی سرتیپی سینماهای ایران، فلسطین، گلریز، کانون، کارون، جی، دهکده المپیک، شاهد، پیام، اریکه ایرانیان، شهر قشنگ، ملت، مرکزی، آستارا، پردیس سینمایی رازی، موزه سینما و فرهنگسرای خانواده اکران می شود.

مدیر پخش فیلم "پسران آجری" در پایان اعلام کرد در صورت بالارفتن سقف فروش تعداد سینماهای این فیلم افزایش می یابد و پس از عقد قرارداد با سینماهای شهرستان نیز اکران آن به زودی از دیگر شهرهای ایران آغاز خواهد شد.

"پسران آجری" فیلمی ملودرام و روایتگر زندگی سه جوان است که در پرورشگاه بزرگ شده اند. همین مسئله باعث می شود آنها برای ازدواج با مشکلاتی رو به رو شوند. پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، بهنوش طباطبایی و فرزاد فرزین بازیگران اصلی این فیلم هستند و موسسه فیلمیران مسئولیت پخش آن را بر عهده دارد.

کارگردان:  مجید قاری زاده

بازيگران: ابوالفضل پورعرب، پوریا پورسرخ، بهنوش طباطبایی و فرزاد فرزین

......................................................

ديگر عوامل و توضیحات بیشتر:

فیلمنامه: مجید قاری زاده، محمدهادی کریمی
موسیقی متن: آندره آرزومانیان
خواننده: فرزاد فرزین
شعر: افشین یداللهی

......................................................

خلاصه داستان: سه جوان آجری که خانه ای با عشق و امید می سازند، ماهور از زندگی سخن می گوید، اختلاف و تضاد نسل ها از دلتنگی و جدایی، رفاقت و دوستی پایان همه رنج ها است

......................................................

يادداشت: « پسران آجری » پس از هشت سال دوری از سینما جدیدترین ساخته سینمایی مجید قاری زاده است. آخرین فیلم قاری زاده « جوانی » نام داشت.

......................................................

سال ساخت: 1385

سال اکران: 1386 - (18 مهر)

سينماهاي نمايش دهنده: ایران، فلسطین، گلریز، کانون، کارون، جی، دهکده المپیک، شاهد، پیام، اریکه ایرانیان، شهر قشنگ، ملت، مرکزی، آستارا، پردیس سینمایی رازی، موزه سینما و فرهنگسرای خانواده

فروش: 1 ميليون تومان

شنبه 21/7/1386 - 15:18
سينمای ایران و جهان

بالاخره این شیطان محبوب شد

«اغماء»پربیننده‌ترین مجموعه ماه رمضان شد

 

 

 مجموعه تلویزیونی "اغماء" با 1/82 درصد بیننده به عنوان پربیننده‌ترین مجموعه ماه رمضان تلویزیون معرفی شد.
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما و برخلاف خبرهای منتشرشده، مجموعه تلویزیونی "اغماء" که هر شب از شبکه یک پخش می‌شود با 1/82 درصد بیننده در صدر سریال‌های ماه رمضان قرار گرفت. طبق این نظرسنجی 1/81 درصد بینندگان هم از این مجموعه رضایت داشته‌اند.

مجموعه تلویزیونی "میوه ممنوعه" هم با 4/76 درصد بیننده توانست 2/91 درصد رضایت مخاطبان را از آن خود کند و از این نظر در صدر مجموعه‌های ماه رمضان امسال تلویزیون بنشیند. این مجموعه از شبکه دو پخش می‌شود. مجموعه‌های امسال در مجموع بیش از 80 درصد رضایت بینندگان را کسب
کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شنبه 21/7/1386 - 15:15
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته