• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 837
تعداد نظرات : 483
زمان آخرین مطلب : 2388روز قبل
خواستگاری و نامزدی
تفاوت دنیای قبل و بعد از ازدواج

دنیای قبل از ازدواج (دوران نامزدی) با دنیای بعد از ازدواج بسیار متفاوت است. در دوران نامزدی همه سعی می کنند تا آن جا که ممکن است خواسته های طرف مقابل را به بهترین نحو برآورده سازند تا مبادا چیزی خراب شود. دوران نامزدی، دوران شیرینی است به دور از مشکلات روزمره و بدون هیچ مسئولیتی اما پس از ازدواج همه چیز عوض می شود، هر کدام از طرفین ماهیت واقعی خود را نشان می دهند و واقعیات زندگی یکی پس از دیگری رخ می نماید. آن موقع می توان پی برد طرفین تا چه حد به گفته های خود پایبندند.
1. گذشت: یکی از مهمترین و با ارزش ترین خصلت ها گذشت است. در مشاجره هایی که بین زوجین رخ می دهد حتماً باید یکی کوتاه بیاید یادتان باشد گذشت خصلت انسان های بزرگ است.
2. یکدیگر را تحقیر نکنید به خصوص در جمع. مگر زن و شوهر رقیب یا دشمن یکدیگرند؟ تحقیر همسر یعنی تحقیر خود. از طرفی وقتی دیگران می بینند فردی همسرش را تحقیر می کند آن ها نیز به خود اجازه می دهند که او را کوچک کنند.
3. احترام به خانواده طرفین: هیچ پدر و مادری وجود ندارد که نسبت به فرزندانشان بی علاقه باشند. فروید می گوید: "تنها عشق بی چون و چرای طبیعت عشق مادر است به فرزند." بنابراین زن و مرد باید از اهانت و بی اتحترامی به خانواده های یکدیگر بپرهیزند اگر چه آن ها را دیر به دیر ببینند.
4. نظر خود را به طرف مقابل تحمیل نکنید.
5. نقاط ضعف یکدیگر را به رخ هم نکشید.
6. در تربیت فرزندان همسو باشید.
7. در دکوراسیون خانه خود تنوع ایجاد کنید.
8. روزهای بزرگ زندگی مثل تولد، سالگرد ازدواج و یا حتی سالگرد آشنایی خود را به خاطر بسپارید.
9. با یکدیگر لجبازی نکنید: لجبازی در واقع آفت بسیاری از زندگی هاست زن و مرد با لجبازی خود یک سیکل معیوب را طی می کنند که هرگز پایانی بر آن نیست.
10. به یکدیگر اعتماد داشته باشید: وقتی به همسر خود اعتماد کنید مطمئن باشید او نیز متقابلاً به شما اعتماد خواهد کرد و همین اعتماد بر خلاف نظر برخی موجب خواهد شد تا هیچ یک از طرفین دست از پا خطا نکند.
11. نقاط مثبت یکدیگر را به هم یاد آور شوید: این کار باعث می شود همسرتان بداند که شما قدر او او و قابلیت هایش را می دانید و از طرفی روز به روز اعتماد به نفسش بیشتر می شود. در واقع زن و شوهر نقش مکمل یکدیگر را بازی می کنند و هر یک به تکامل دیگری کمک می کند.
12. تا آنجا که ممکن است اختلاف تان را از خانه بیرون نبرید.
لطفاً کمی مکث کنید و درباره آینده تان که خود سازنده آن هستید کمی فکر کنید. اگر زندگی مشترک را آغاز نکرده اید قدری بیشتر راجع به آن فکر کنید اگر زندگی را شروع کرده اید برای شادی و خوشبختی بیشتر، تلاش کنید.

bairami

چهارشنبه 7/5/1388 - 4:55
ازدواج و همسرداری
بدون هیچ شک و تردیدی ازدواج یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در زندگی یک انسان رخ می دهد، بنابراین هر چه با دید بازتری به آن قضیه نگاه شود احتمال شکست در آن کمتر می شود و ما شاهد این همه جدایی نخواهیم بود.
 1. آمادگی روحی و روانی: جای تعجب است که انواع و اقسام آزمایش ها از طرفین به عمل می آید، اما متاسفانه هیچ گاه بلوغ روانی زوج ها مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. در حالی که باید قبل از ازدواج بررسی شود که آیا این دو نفر از نظر روحی آمادگی ازدواج دارند؟ این مسئله هیچ گاه با سن مشخص ارتباط ندارد. بعضی ها در سنین بسیار پایین به بلوغ فکری و روانی لازم می رسند و بعضی دیگر ممکن است حتی تا میانسالی و یا پیری نیز به این مهم دست نیابند.

2. انگیزه: انگیزه شما از ازدواج چیست؟ خیلی مهم است که بدانید چرا می خواهید ازدواج کنید. فرار از تنهایی؟ بالا رفتن سن؟ ادامه نسل؟ ثروت؟ و ... ازدواج به هرانگیزه ای که صورت پذیرد دیر یا زود تازگی و طراوت خود را از دست داده و طرفین دچار بحران مالی شدیدی خواهند شد، اما یک چیز است که کهنه نمی شود: فقط عشق.
3. صداقت: اگر می خواهید ازدواج موفقی داشته باشید قبل از ازدواج آن چه را که لازم می دانید طرف مقابل باید در مورد شما بداند، با او در میان بگذارید. به خود نگویید بهتر است این مسئله را فعلاً عنوان نکنم چون با عنوان کردنش شاید تمامی آرزوهای من بر باد برود. ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی ماند، صادق باشید و از طرف مقابلتان هم بخواهید که همینطور باشد.

4. استقلال مالی: بعد از ازدواج مسئولیت همسر و در آینده فرزندان خود را بر عهده خواهید داشت، آیا توان مالی دارید؟ تا زمانی که مطمئن نشده اید که می توانید یک رفاه نسبی را برای خانواده خود فراهم کنید، دست به ازدواج نزنید.
5.رعایت تناسب های مختلف: سعی کنید از جهات مختلف با همسر خود همخوانی و تناسب داشته باشید. در غیر این صورت بعد از ازدواج با مشکلات جدی روبرو خواهید شد

ادامه دارد...

 bairami

سه شنبه 6/5/1388 - 4:48
ازدواج و همسرداری

....
3-با یکدیگر به خوبی بر خورد می کنند.

زوج های موفق می دانند چگونه نظرات خود را بیان کرده و چه طور اختلافات شان را ابراز کنند، بدون آن که طرف مقابل خود را ناراحت کرده وباعث رنجش اوشوند. آن ها نسبت به یکدیگر خشمگین و عصبانی نمی شوند و با هم سازگار هستند. به گفته ها و صحبت های همسر شان با دقت گوش می دهند، یکدیگر را کاملا درک می کنند و در همه حال تکیه گاهی مطمئن برای ترس ها، نیازها وخواسته های هم هستند.
بنابراین برای داشتن رابطه ای سالم، ابتدا باید بدانید چگونه با یکدیگر صحبت کرده و ارتباط بر قرار کنید. تنها در این صورت است که همسرتان حالت تدافعی به خود نمی گیرد، شما رادرک می کند و در نهایت می تواند از خواسته ها و نیازهای شما مطلع شود.

4-خود را دوست دارند.

اگر می خواهید کسی شما را دوست داشته وعاشق تان باشد ابتداباید خودتان را دوست داشته باشید. مطمئن باشید تا وقتی که خود را مستحقق "دوست داشتن"ندانید هیچ کس قادر نیست به شما علاقه مند شود. اگرهم این اتفاق بیافتد به زودی آتش او فرو کش خواهد کرد. هنگامی که شما به خود مطمئن نیستید واعتمادبه نفس لازم را ندارید، بعد از مدتی گرفتار احساسات منفی از قبیل حسادت، بد بینی و. .. شده و سرانجام باعث فروپاشی رابطه تان می شود. اعتادبه نفس به طرف مقابل نشان می دهد شما فردی توانا و قدرتمند هستید وکاملاًبا میل و رغبت در کنار او زندگی می کنید و هیچ چیز دیگری شما را مجبور به حفظ این رابطه نکرده است.

5-دستان یکدیگر را می گیرند.

با لمس کردن، پیامهای زیادی مانند عشق، دوستی، صمیمیت، اطمینان وحمایت. ..را می توانید به همسرتان انتقال دهید. همه افراد بشر برای داشتن روحیه سالم و شاد نیاز به این دارند که مورد محبت واقع شوند. لمس کردن می تواند فشار خون را پایین بیاورد و نوعی ماده شیمیایی درمغز تولید کند که باعث ایجاد پیوندی عمیق تر شده وشما را از لحاظ عاطفی هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک تر کند. با بکار بردن این تکنیکهای ساده ولی بسیار مهم می توانید بهتر یکدیگر را درک کنید، بیشتر به هم نزدیک شوید وبالاخره به یک زندگی عاشقانه وشاد دست یابید. از همین لحظه این تکنیک ها را امتحان کنید تا شاهد نتایج شگفت آور در زندگی تان باشید .

منبع:rasekhoon

 

 

دوشنبه 5/5/1388 - 4:28
دعا و زیارت

یکی از عالیترین توصیفات از حضرت زین العابدین علیه السلام در آئینه اشعار تابناک فرزدق منعکس است. در این قسمت زمینه انشاء این اشعار و بازتاب آنها را بررسی می کنیم:

در سالی از سالها
هشام بن عبدالملک (برادر خلیفه مروانی « ولید بن عبدالملک » و از مهمترین عناصر حکومتی) برای حج به مکه آمد و وقتی وارد مسجدالحرام شد و خواست برای بوسیدن و استلام حجرالاسود اقدام کند اما به خاطر ازدحام مردم موفق نگردید.
اطرافیان او برایش منبری نصب کردند و او بر آن نشست و شامیان گرد او حلقه زدند. در همین حال بود که امام سجاد علیه السلام با لباس
احرام پیش آمد.

امام شروع به طواف کرد و چون به حجرالاسود رسید، مردم همه به خاطر هیبت ایشان راه گشودند تا اینکه امام موفق به استلام و بوسیدن حجر گردید.

شجاعت و صراحت فرزدق در تمجید امام

یکی از شامیان حاضر در آن جمع گفت: « ای هشام، او کیست؟ » هشام پاسخ داد: « او را نمی شناسم. » چرا که هشام نمی خواست اهل شام او را نشناسند.

فرزدق که در آن جمع حاضر بود بانگ برآورد که: « من او را می شناسم. » فرزدق در آن جمع و در حضور هشام شروع به سرودن قصیده غراء خود کرد
قابل توجه است که این شاعر شجاع این قصیده را در جائی مخفی و یا در کتاب خود بیان نکرد، بلکه در حضور یکی از ارکان حکومت مقتدر مروانی و در حضور صدها نفر که از همه جای دنیای اسلام برای حج آمده بودند و هر نوع تمجیدی از اهل بیت به ویژه بیان فضائل بی نظیر بارزترین فرد دودمان پیامبر یعنی حضرت زین العابدین، به معنای نفی صریح و طرد غاصبان خلافت بود، این قصیده حماسی را سرود. و پر واضح است چه پیامدهای ناگواری برای شخص او داشت ولی او با این کار اسم خود را برای همیشه در طومار مدیحه سرایان شجاع دودمان عصمت و طهارت (علیهم السلام) ثبت کرد. قصیده فرزدق چنین است :

اشعار فرزدق در تمجید امام


1 - هذا الذی تعرف البطحاءُ و طأتُه *** و البیت یوفه و الحّل و الحرم
2 - هذا ابن خیر عبادالله کلّهم *** هذا التقی النقّی الطاهر العلم
3 - هذا ابن فاطمه اِن کنت جاهله *** بجدَه انبیا الله قد خُتموا
4 - و لیس قو لک من هذا بضائره *** العرب تعرف من انکرت والعجم
5 - کلتایدیه غیاث عمّ نَفعهما *** تُستَوکفان ولا یعروهما عدم
6 - سهل الخلیفه لا تخشی بوادِره *** یزینه اثنان حسن الخلق والیشم
7 - حمّال انفال اقوام اذا افتُرحوا *** حلو الشمائل تحلو عنده نَعم
8 - ما قال قسطّ الا فی تَشَهّده *** لولا التشهد کانت لاءُ ه نعم
9 - عمِّ البریّه بالا حسان فانقشعت *** عنها الغیا هب والا مِلاقُ والعدمُ
10 - اذا راثه قریش قال قائلها *** الی مکارم هذا ینقهی الکرم
11 - یغضی حیاء و یفضی من مهاتبه *** فما یکلّم والا حین یبتسم
12 - بکفّه خیزَ رانَ ریحه عبِق *** من کف اروع فی عزینه لشمم
13 - یکادُ لُمسکه عرفان راحته *** رکن الحطیم اذا ماجاء یستلم
14 - الله شرّفه قدمأ و عظمه *** جری نداک له فی لوحه القلم
15 - ایا الخلائق لیست فی رقابهم *** لاّوّلیه هذا اوله نعم
16 - من یشکر الله یشکر اولیّه ذا *** فالدین من بیت هذا ناله الامم
17 - یُتمی الی ذروه الدین التی فصُرت *** عنها الاّ کفّ و عن ادراکها القدم
18 - من جدّه دان فضلا الا نبیاء له *** و فضل امته رافت له الا مم
19 - مشتقه من رسول الله نبعته *** طابت مغارسه والخیم والشیم
20 - ینشق توب الرجی عن نورُ عزّته *** کالشمس تنجاب عن اشراقها الظلم
21 - من معشر حبهّم دین و بغضهم *** کفر و قربهم منجی و معتصم
22 - مقدم بعد ذکر الله ذکرهم *** فی کل بدء و مختوم به الکلم
23 - ان عدّ اهل التقی کانو ائمتهم *** اوقیل من خیر اهل الارض قیل هم
24 - لا یستطیع جوادُ بعد جودهم *** ولا یدانیهم قوم و ان کرموا
25 - هم الغیوت اذاما ازمه ازمت *** والا سد اسد الشّدی والباس محترم
26 - لاینقص الهر بسطأ من اکفّهم *** سِیان ذلک ان اثروا او ان عدموا
27 - یستدفع العسرّ والبلوی بحبهم *** و یسترّب به الاحسان والنعم
ترجمه: اشعار فرزدق؛ (از ادبیات انقلاب در شیعه )

 

معنای فارسی اشعار فرزدق

1- او که تو نمی شناسی همان کسی است که سرزمین بطحا جای گامهایش را می شناسند. و کعبه و حل و حرم در شناسائیش همدم و هم قدمند.
2 - او فرزند بهترین تمامی بندگان خداست، او همان شخصیت منزه از هر آلودگی و رذیلت و پیراسته از هر عیب و علت، و مبرا از هر تهمت و منقصت و کوه بلند علم و فضیلت و نور افکن عظیم هدایت است.
3 - او فرزند فاطمه است. اگر تو نسبت به نسب او جهل داری بدان همان کسی است که با جدّ او سلسله شریفه انبیاء ختم گردیده است.
4 - این که گفتی: این کیست؟ رونق و عظمت و جلوه جلال و شکوه شخصیت او را فرو نمی کاهد، زیرا آن کسی که تو او را نمی شناسی عرب و عجم هر دو او را به خوبی می شناسند.
5 - هر دو دستش ابری فیاض و رحمت گستر است، که رگبار فیض را فرو می بارد و جود و عطایش هیچگاه کاستی نمی پذیرد.
6 - خوئی نرم و سازگار دارد و مردمان از خشمش در امانند و همیشه دو خصلت حلم و کرم، شخصیت او را همی آرایند.
7 - او به دوش کشنده بار مشکلات اقوامی است که زیر سنگینی آن بار، به زانو در آمده اند، چنانکه خوئی ستوده و روئی گشوده دارد و اعلام پذیرش حوائج مستمندان در مذاق جانش شیرین و خوشآیند است.
8 - او نیاز نیازمندان و خواهش سائلان را همیشه با چهره گشوده و منطق مثبت استقبال کرده است و هیچگاه جز به هنگام تشهد کلمه «لا » بر زبان نرانده است و اگر ذکر تشهد نمی بود «لای » او نیز «نعم » همی بود.
9 - خورشید فروزان احسان او گرمی و روشنی بر همگان افشانده و از این رو در برابر اشعه نیرومندش، تاریکی از فضای اندیشه و دل گمراهان و ظلمت فقر از محیط زندگی مستمندان و ستم از آفاق حیات ستمزدگان رخت بر بسته است.
10 - هر زمان که قبایل قریش به سوی او بنگرند، شعرا و خطبای ایشان به مدح و ثنایش زبان همی گشایند و بی اختیار اذعان و اقرار کنند که هر گونه جود و احسان به او همی پیوندد و کاروان کرم در منزلگاه مکارم او رخت همی کشاند.
11 - او از فرط آزرم، دیدگان خود را فرو می نشاند و حاضران حضرتش تحت تاثیر هیبت و عظمتش دیدگان فرو می پوشند و جز به هنگامیکه که لب به تبسم بگشاید، سخنی در حضور او بر زبان نمی آید.
12 - در دستش عصای خیزرانی که عطر می پراکند، و بویش دل انگیز است. او بیننده را از زیبائی و تناسبی که در چهره دارد، به شگفت آورد.
13 - جود و عطای کف بخشاینده او چنان است که چون به آهنگ دست سودن بر رکن حطیم (حجر الاسود) گام فرا نهد، گوئی که رکن می خواهد تا او را نزد خود نگاه دارد و از جود و عطایش برخوردار گردد.
14 - خدای او را شرافت بخشیده است و برتری داده و قلم قضا درتحقیق این مشیت بر لوح قدر روان گشته است.
15 - کدامین گروه از خلایق الهی است که نیاکان این شخصیت عظیم یا از خود این شخص کریم، منتی و نعمتی بر ذمّه خود نداشته باشد.
16 - هر کس خدا را شکر بگذارد، نیاکان این امام را همی شکر بگذارد به حکم ضرورت زیرا مردم جهان، دین خدا را از خانه او بدست آورده و در پرتو هدایت این خاندان از کفر و شرک رسته اند.
17 - او به اوج عزتی قدم نهاده که عرب و عجم در اسلام به آن قله پر افتخار عظمت و جلال نرسیده اند.
18 - او فرزند کسی است که فضل پیامبران، دون فضل او و فضل امتهاشان دون فضل امت اوست.
19 - شاخه نیرومند شخصیت او از پیکره شخصیت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بر دمیده است. از این رو عناصر وجودش و اخلاق و سجایایش پاک و پاکیزه است.
20 - نور پیشانیش پرده ظلمت را می درد، چنانکه خورشید با اشراق او ظلمتها را نابود می گرداند.
21 - او از گروهی است که دوستیشان دین و دشمنیشان کفر است و قرب جوارشان ساحل نجات و پناهگاه امن و امان است.
22 - پس از نام خدا، نام ایشان بر همگان مقدم است و هر کلام بنام ایشان زیبا فرجام است و حسن ختام همی پذیرد.
23 - اگر اهل تقوی شمرده شوند، ایشان پیشوایان ایشانند، و اگر از بهترین اهل زمین باز پرسند، نام ایشان به میان همی آید.
24 - هیچ بخشایشگر به قله کرم و منتهی جود ایشان نمی رسد و هیچ قوم به هر پایه از کرم که باشد، قدرت همسری و همسنگی ایشان را ندارد.
25 - بزرگان این خاندان به روزگار سختی و قحط سالی، باران رحمتند و به هنگام جنگ، شیران بیشه شجاعتند.
26 - در عصر معیشت و سختی زندگی، دستهای بخشایشگر آنها را از جود و عطا نمی بندد و این گشوده دستی در هر دو حالت توانگری و درویشی، برای ایشان یکسان است.
27 - ناگواریها و گرفتاریها به یمن محبتشان دفع می شود و احسان نعمتها به برکت آن محبت فزونی همی گیرد.

با شنیدن این اشعار بلند و نغز و بیان کمالات و فضائل بی مثال حضرت زین العابدین علیه السلام، هشام به شدت ناراحت و غضبناک شد و دستوراتی داد که باید آن را تحت عنوان
بازتاب قصیده فرزدق مورد بررسی قرار داد.

منابع:

  • بحارالانوار،‌ ج 46، ص 121، حدیث 12 ( به نقل از ارشاد )، ص 124، حدیث 7

ص 130، حدیث 19 ( به نقل از اختصاص )‌ و ص 141 حدیث 22

بازتاب قصیده فرزدق در مدح امام سجاد علیه السلام

هشام بن عبدالملک با شنیدن قصائد فرزدق که سراسر مدح حضرت امام سجاد علیه السلام بود، غضبناک شد و دستور داد حقوق و مستمری فرزدق را قطع کنند. سپس گفت:« چرا در مورد ما چنین اشعاری نمی سرایی؟»
فرزدق پاسخ داد:« جدّی همچون جدّ او، پدری همچون پدرش و مادری همچون مادرش بیاور تا درباره‌ی تو نیز همانند این اشعار بسرایم
این پاسخ فرزدق، هشام را خشمگین‌تر کرد و دستور داد او را به عسفان که محلی در بین
مکه و مدینه است، تبعید کنند.

خبر به امام سجاد علیه السلام رسید. امام دوازده هزار دینار برای او فرستاد و پیغام داد که « ما را معذور بدار؛ اگر بیشتر از این داشتیم، حتماً برایت می‌فرستادیم
اما فرزدق آن پول را پس فرستاد و گفت:« یا ابن رسول الله، من آنچه گفتم جز برای خداوند و رسولش نبوده و در مقابل آن چیزی نمی‌پذیرم
امام دوباره پول را برایش فرستاد و پیغام داد که: « سوگند به حق من بر تو، این را قبول کن. آری؛ خداوند جایگاه تو را می‌داند و نیّت و انگیزه تو را می شناسد
فرزدق هدیه امام را پذیرفت و از آن به بعد، در حالی که همچنان در حبس به سر می‌برد، اشعاری بر ضد هشام و در هجو او سرود.
وقتی این خبر به هشام رسید، هشام مضطرب شد و دستور داد آزادش کنند.

البته در روایتی دیگر چنین آمده است که چون حبس فرزدق به طول انجامید و از سوی هشام مرتبا به قتل تهدید شد، فرزدق به امام سجاد علیه السلام شکایت برد. امام برایش دعا فرمود، و به برکت این دعا، او از زندان آزاد شد.
پس از آزادی به حضور امام رفت و گفت:« یا ابن رسول الله، خلیفه نام مرا از دیوان حقوق بگیران حذف کرده و دیگر حقوقی به من نمی دهد
امام پرسید:« حقوق تو چقدر بوده است؟»
فرزدق مبلغ را گفت. امام پولی معادل چهل سال حقوق او را به او داد و فرمود:« اگر می دانستم که به بیش از این نیاز داری، حتماً به تو می دادم
و فرزدق درست بعد از چهل سال در گذشت.

قابل ذکر است که دیوان فرزدق اگرچه به مدح خلفای اموی و مروانی آلوده شده است، ولی جوانمردی و شجاعتش در دفاع از ساحت امام سجاد علیه السلام و اخلاصی که پس از آن از خود نشان داد، گناه او را در تمجید ظالمین، قطعاً از میان برده است.

منابع:

  • بحارالانوار، ‌ج 46، ص 127،(به نقل از مناقب ) و ص 141، حدیث 22


daneshnameh.roshd
يکشنبه 4/5/1388 - 6:31
دعا و زیارت

يکشنبه 4/5/1388 - 5:11
دعا و زیارت

 

يکشنبه 4/5/1388 - 5:10
ازدواج و همسرداری
چه طور می شود برخی از زوج ها سال ها با عشق وعلاقه کنار یکدیگر زندگی می کننی واز کنا رهم بودن احساس خرسندی کنند ؟بهتر است بدانید زوج هایی که عاشق یکدیگرند وبه اصطلاح برای هم می میرند در زندگی خود تکنیک هایی را اجرا می کنند که متاسفانه دیگران از آن بی خبرند. آنان هر لحظه از زندگی خود را به دنبال یافتن راه هایی هستند تا بیشتر به هم نزدیک شده وعشق ومحبت شان نسبت به یکدیگر بیشتر شود.هنگامی که به زوج های موفق و خوشبخت می نگرید به زودی در می یابید همه آن ها برای داشتن یک رابطه عاشقانه دست روی دست نمی گذارند، با تمام وجود تلاش می کنند وهمواره شعله عشق را در قلب یکدیگر روشن نگه می دارند. در این جا به بعضی از تکنیک هایی که این زوج ها در زندگی مشترک خود به کار می گیرند، توجه کنید:

 

1-عاشق یکدیگر هستند.

رابطه این زوج ها بسیار عاشقانه وصمیمی است و بدون هیچ گونه چشم داشتی به یکدیکر عشق می ورزند.اغلب آن هاعلاوه برآن که شریک زندگی هم هستند مانند یک دوست و رفیق صمیمی با یکدیگر بر خورد می کنند. در بیشتر موارد رفتار، منش،احساسات،افکار،علایق وسرگرمی های مشابهی نیز دارند. از با هم بودن کاملا لذت می برند و بدون هیچ گونه شک وتردیدی خیلی روشن وواضح ابراز احساسات می کنند وعلاقه قلبی خود را نسبت به طرف مقابل به زبان می آورند. بنابراین چنین رابطه ای دوستانه و صمیمی ای راه را برای یک زندگی عاشقانه هموار خواهد کرد.

2-برای هم وقت می گذارند.

علی رقم همه کارهایی که با هم دارندمانند شغل،فرزندان و...باز هم اولویت اول زندگی آن ها همسرشان بوده وروزانه وقت خاصی را به یکدیگر اختصاص می دهند.شاید مقدار زمانی که با هم هستند زیاد نباشد ولی آن چه اهمیت داردکیفیت رابطه آن هاست. آن ها ازحداقل زمان بیشترین نتیجه گیری را می گیرند.بنابراین رابطه عاطفی بین آن ها دو چندان خواهد شد................
(ادامه دارد)

 

منبع:rasekhoon
شنبه 3/5/1388 - 4:50
شعر و قطعات ادبی
برای تعجیل در فرجش دعاکنیم
****

من به غیر از تــــو نخواهم ، چه بدانی ، چه ندانی

از درت روی نتــــــــابم ، چه بخوانی ، چه برانی

دل من میل تـــــــو دارد ، چه بجوئی چه نجوئی

دیده ام جـای تــــو باشد ، چه بـمانی ، چه نـمانی

مـن کـه بیمار تـــــو هستم ، چه بپرسی چه نپرسی

جان به راه تـــــــو سپارم ، چه بدانی ، چه ندانی

میتوانی به همه عـمر ، دلم را بفریبی

ور بکوشی ز دل من بگریزی ، نتوانی

دل من سوی تــــــو آید ، بزنی یا بپذیری

جانی از بهر تـو دارم ، چه بخواهی چه نخواهی

شعرم آهنگ تــو دارد ، چه بخوانی چه نخوانی
جمعه 2/5/1388 - 5:55
دانستنی های علمی
فارس- روزنامه صهیونیستی معاریو: سالانه بیش از یکصد نفر در سرزمینهای اشغالی به صورت رسمی از یهودیت به دین اسلام روی می آورند در حالی که آمار واقعی و غیررسمی بسیار بیشتر از این تعداد است.
آمارهای داخلی نشان می دهد که سالانه بیش از یکصد نفر از یهودیان مقیم اسرائیل ] سرزمینهای اشغالی [ به دفاتر رسمی وزارت دادگستری می روند و درخواست تغییر دیانت خود به اسلام یا مسیحیت می کنند.
بنابراین گزارش، این روند در پنج سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.این در حالی است که فعالان یهودی که برای مبارزه با این پدیده فعالیت می کنند، معتقدند که این تعداد بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است، چون بسیاری از یهودیان دین خود را بدون ثبت در مراکز رسمی رژیم صهیونیستی تغییر می دهند.
اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد صدها تن از یهودیان در سالهای اخیر دین یهودی را ترک کرده و به دین اسلام گرویده اند، دهها نفر نیز از یهودیت به مسیحیت روی آورده اند.اطلاعات رسیده از وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی نشان می دهد که در سالهای 2005 تا 2007 بیش از 306 یهودی درخواست رسمی خود را برای تغییر دین خود تحویل داده اند که از این میان 249 نفر به اسلام و 48 نفر دیگر به مسیحیت گرویده اند.
منبع:
روزنامه قدس880501
پنج شنبه 1/5/1388 - 6:41
شعر و قطعات ادبی
هادی خرسندی


در خیابان چهره آرایش مکن…از جوانان سلب آسایش مکن

زلف خود از روسری بیرون مریز…درمسیر چشمها افسون مریز

یادکن از آتش و روز معاد…طره گیسو مده در دست باد

خواهرم دیگر تو کودک نیستی…فاش ترگویم عروسک نیستی

خواهرم ای دختر ایرانزمین…یک نظر عکس شهیدان را ببین

خواهرم این لباس تنگ چیست…پوشش چسبان رنگارنگ چیست

خواهرم اینقدر تنازی مکن….با اصول شرع لجبازی نکن

در امور خویش سرگردان مشو…نو عروس چشم نامردان مشو

+++++++++++

 


پنج شنبه 1/5/1388 - 5:35
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته