• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1227
تعداد نظرات : 536
زمان آخرین مطلب : 5202روز قبل
اخبار

بزرگترین لباس جهان که در فلسطین دوخته شده است ، وارد کتاب رکودهای جهان گینس شد . به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره هزینه دوخت این لباس که دو ماه طول کشیده است ، حدود چهل هزار دلار اعلام شد. دهها خیاط فلسطینی در طراحی و دوخت این لباس شرکت کرده اند. یکی از اهداف این کار علاوه بر ایجاد فرصت شغلی ، شناساندن هویت مردم فلسطین و میراث فرهنگی فلسطین به جهان است. این ایده به مثابه ابتکار عملی تلقی شد که می تواند با دیگر برنامه ها به حل مشکل بیکاری و فقر در مناطق فلسطینی کمک کند. سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم رونمایی از این لباس در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن شرکت کرد. طول این لباس سی و سه متر و عرض آن بیش از هجده متر است.

باتشکرعلی احمدی

شنبه 7/9/1388 - 20:22
ایرانگردی

 پابه پای جاده كه می‌شوی قصه است كه می‌آید و می‌رود. قصه است كه برای همیشه در جاده می‌ماند. قصه‌است كه به جاده خاكی می‌زند و هزار و یك قصه دیگر كه تا آخر خلقت ادامه دارد.
امروز پا به پای جاده‌ای می‌شویم كه ما را از دل تبریز و هزار و یك شبش، به قصه مردان و زنانی می‌كشاندكه خیلی از معادلات را به هم زده‌اند. مردان و زنانی كه سنگ بزرگ را برداشته‌اند و زده‌اند درست قلب هدف را. كوه كنده‌اند آن هم چه كوه‌‌كندنی!

توی این قصه باید گوش به صدای تیشه بدهی. صدای تیشه است كه می‌گوید راه كدام است و چگونه باید به سرزمینی افسانه‌ای پا نهاد. صدای تیشه است كه تو را می‌رساند به دامنه سهند خفته. سرزمین رنگ و آبادی. تا گندم و آب و خورشید را برایت ترجمه ‌كند. بادهای بهاری را در چله تابستان برایت بنوازد. گوش جان به صدای تیشه كه بدهی می‌رسی به سرزمین گندمزارهای بی پایان. رقص زندگی در متن زندگی. سرزمین رودهای همیشه جاری. سرزمین درختان سر به فلك كشیده تبریزی. كشتزارهای بیكران و كشاورزانی همه مشغول. این خلاصه جایی است كه به آن كندوان یا كندجان می‌گویند. روستایی صخره‌ای در 18 كیلومتری اسكو و تكیه داده به دامنه سبز كوه‌های سلطان داغی.

حیله ور

به ابتدای قصه كندوانی‌ها می‌رسیم. آن هم نه در دل كوه، روی قله‌ها كه در زیر زمین. فصلی است كه باید خوانده شود تا به فراز و نشیبی به دامنه‌های سهند برسد. تازه آنجاست كه كوهكنی آغاز می‌شود. «حیله‌ور» نام گمی است. كمتر شنیده شده‌است. قصه متروكی است. جاده را كه از اسكو به كندوان بكشانی. حیله‌ور در دل چشمانت می‌نشیند، متروك و منزوی. حیله‌ور خلاصه چند خانه زیرزمینی است كه به سبك كندوان كنده شده است. با معماری ظریفی كه حتی جای پیه سوز هم در دیوارهای آن كنده شده است. آغل‌ها كنده‌كاری شده‌اند و اطراف آبشخور‌ها یله و رها. حیله‌ور قصه زندگی پنهان كندوانی‌ها بود. باید آنقدر به آن نزدیك شوی تا بتوانی نبض یك زندگی كهنه و تمام شده را در دالان‌های آن بشنوی؛ نبضی كه با آمدن مغول‌ها به این سرزمین كند شد و دوباره بر دامنه‌های قله سهند و در روستای كندوان ضرب گرفت. البته فقط مغول‌ها نبودند كه قصه زندگی در این روستای زیرزمینی را پایان دادند. برف هم بی‌تقصیر نبود. اصلا برف پایه آن را گذاشت و مغول‌ها كار را تمام كردند. این طور می‌گویند.

سمفونی رنگ‌ها

همپای قصه مردمان حیله‌ور به سوی دامنه سهند كه بروی به روستای كندوان می‌رسی. روستایی كه بین 3 تا 12 هزار سال و حتی بیشتر از آن برایش تاریخ قائل می‌شوند. هرچه باشد به روزگار بسیار دور می‌رسد. بسیار دورتر از آن‌كه گمان‌ها به آن برسد. صبح را اگر به روستای كندوان كشیده باشی با سمفونی از رنگ‌ها میزبانت می‌شود. صبح كه می‌رسد؛ خانم‌های خانه، طراوات را به كوچه می‌آورند. آب و جارو و خانه تكانی. بعد هم كوچه تكانی. خاك نم خورده كه پا به پایت می‌آید و می‌رود. كوچه‌ها بوی تازگی می‌گیرند. خاك نفس می‌كشد. گلیم‌ها و چهل تكه‌های رنگارنگ است كه در بلندای ستیغ كوه‌های سهند بر دست زنان روستا تكان می‌خورد و سمفونی تكرارناپذیر رنگ‌ها را به تصویر می‌كشند. همان زمان اگر در كوچه‌های تنگ و باریك كندوان گذر كنی، بوی نان محلی تو را به سفره‌های ساده كه زیبایی خویش را از همین طبیعت وحشی و بكر گرفته‌اند، می‌برد.

فرهادتر از فرهاد

ما هم صبح را كشاندیم به كندوان؛ اما از، زرنگ‌تر گردشگر‌های فرانسوی بودند كه به احتمال طلوع خورشید اینجا آمده بودند و آرام آرام كوچه‌های تنگ پیچ در پیچ روستا را پایین می‌‌رفتند و برمی‌گشتند. ما هم آرام آرام راه خانه‌ها را می‌گیریم، پا به پای قصه همان روز. همان روز كه اهالی، حیله‌ور را با همه خاطراتش با همه لحظه‌هایی كه ثبت شد و شاید هم نشد، گذاشتند و رو به سوی كندوان آوردند. كندوان یعنی زبان سنگ و تیشه. زبان دست و سنگ و تیشه و دیگر هیچ. پناهی باید تا سر به آسودگی روی بالش بگذارند. پس تیشه برداشتند و به كار سنگ شدند. كندن و خراش دادند. چرا در این میان تنها آوازه فرهاد عالمگیر شد، نمی‌دانم؟ موضوع اگر شیرین بوده باشد كه او می‌دانست فقط فرهاد را شیدای خود می‌كند و همسفر خسرو می‌شود. نه پس موضوع فرهاد بوده نه شیرین. به هرحال اینجا تا روزگار بوده، فرهادها به دنیا آمده و فرهادتر از دنیا رفته‌اند. بیستون اگر قصه‌اش با نخستین تیشه فرهاد شروع و با آخرینش به پایان رسید، اما در كندوان سنگ و تیشه همچنان در كار قصه ساختن‌اند.

كندجان

اهالی كندوان را كندجان می‌گویند. استعاره‌ای از شباهت خانه‌های كله‌قندی‌شان به كندوی عسل. آنها خانه‌هایشان را هم كران می‌نامند. كران‌هایی كه نه تنها آنان را از چنگال مغول‌ها رهاند، بلكه هوای مطبوعی را به آنها داد تا زمستان و تابستان را با طعم بهار نوش كنند.

تقریبا تمام خانه‌ها رابا تیشه دستی كنده‌اند، ولی چنان با ظرافت و دقتی این كار را كرده‌اند كه باوركردنی نیست‌كران‌ها باشیارهایی از هم جدا می‌شود. تازه اینجاست كه شیارها كوچه می‌شوند. كوچه‌های همسایگی، كوچه‌های دوستی. روی بعضی از شیارها هم پلی است تا این كرانه را به آن كرانه برساند. همسایگی است دیگر، رد نگاهی باید. آدمی بدون آدمی می‌میرد. اینجاست كه پل مقدس می‌شود و معنا می‌یابد، پل‌های چوبی مقدس. تازه چوبش و سنگش به یك اندازه معنا می‌گیرد. حتی فولاد و آهنش، اما پل‌های روستا از چوب است. روستای مسجد، حمام، مدرسه و آسیاب هم دارد.كران مسجد، یكی از بزرگ‌ترین كران‌های روستا را تشكیل داده است.

كران‌ها در كندوان 2 یا 3 طبقه هستند طبقات بیشتر از داخل خانه بهم ارتباط ندارند. خارج از كران، پلكان‌های بسیار زیبایی از بدنه خودكران‌هاست كه تو را به طبقات بالا می‌رساند. طبقه همكف، بیشتر اصطبل و طبقات دوم و سوم و چهارم مسكونی است و در بعضی موارد از طبقه چهارم به عنوان انبار نیز استفاده كرده‌اند.

آبریزها كنار معابر و خارج از كران‌ها و محیط مسكونی قرار دارند، هر چند خانواده به طور مشترك یك آبریز دارد. آبریزها دارای چند محل نشیمن انباره هستند كه به شیب زمین بستگی دارد. به علت قطر و ضخامت زیاد كران‌ها، ایجاد نورگیر در طبقات پایین كار بسیار مشكلی است. به این دلیل نورگیرها بیشتر در طبقات بالا واقع است. جنس پنجره‌ها از چوب و به شكل شطرنجی قطعات كوچك شیشه در آنها تعبیه شده است. در بعضی خانه‌ها علاوه بر اتاق‌ها، با دقت و حوصله بالكن وسیع و كشیده‌ای نیز جلوی پنجره‌ها كنده و درست كرده‌اند. درها و پنجره‌های باریك به این بالكن‌ها باز می‌شوند و زنان با ذوق روستا در قسمت‌هایی از این بالكن‌ها گلدان‌های شمعدانی قرار داده‌اند و در مواقعی بندی بر این بالكن‌ها كشیده‌اند و لباس‌های رنگارنگشان را روی آن پهن می‌كنند تا خشك شود.

تقریبا تمام خانه‌ها را با تیشه دستی كنده‌اند، ولی چنان با ظرافت و دقتی این كار را كرده‌اند كه باوركردنی نیست. دیوارها، تاقچه‌ها، جای درها و پنجره‌ها چنان استادانه كنده شده‌اند كه بیشتر به وهم می‌ماند تا واقعیت. خوشبختانه جنس سنگ‌ها چنان محكم است كه با تراشیدن آنها باز هم می‌توانند چند طبقه روی هم را دوام بیاورند. بعضی خانه‌ها هم در كوه‌های بزرگ و به هم چسبیده و به صورت پشت به پشت یا پهلو به پهلوی هم ساخته شده‌اند كه در مواردی، این خانه‌ها با یك دریچه كوچك به یكدیگر متصلند و ساكنان از طرق همین گذرگاه‌ها با یكدیگر ارتباط دارند؛ كران‌های بی‌نظیری كه نمونه‌اش تنها در گورمه تركیه دیده می‌شود.

اگر می‌شد این اما و اگر‌ها را برداشت نه به زور كه با منطق، چقدر زندگی زیبا و دلپذیر می‌شد. اما نمی‌شود كه نمی‌شود. اینجا هم زندگی، بكر باقی نمانده است. زندگی كهنه دیروز به شكل بیرحمانه‌ای به محاصره تیرهای برق و سیم‌های زمخت و سیاهشان درآمده است. جمعیت در حال افزایش، اهالی، مجبور كرده با ساختن خانه‌هایی از آجر و سیمان نظم طبیعی‌اش را به هم بزنند و كسی نیست كه از این ناهمخوانی دهشتناك و بی‌معنا دلش به درد نیاید. گرچه به امكانات گردشگری كندوان تا حدودی توجه و سنگفرش خیابانش بازسازی شده است و برای آب شفابخشش چاره‌ای اندیشیده‌اند، اما این مقدار برای این میراث 3 هزار ساله نیاكان بسیار كم و بی مقدار است.

زهراكشوری
 


 




امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع " علی احمدی" مجاز است.
باتشکر
شنبه 7/9/1388 - 20:21
طنز و سرگرمی

زوج ماجراجوی بلژیکی پس از این که پیوند زناشویی بستند از بلندای پایگاه نظامی به پایین پریدند.

«سندرا انز» و «جروین کیپرز» که در «سنیت تروییدن» بلژیک به هم دل بستند سرانجام دیروز به آرزویشان رسیدند.
زوج عاشق پیشه که می خواستند پیوندی متفاوت و به یاد ماندنی داشته باشند دست به اقدامی هیجان انگیز زدند و به بالای یک پایگاه قدیمی نظامی رفتند.آنان در حضور مهمانان و پدر روحانی ، طناب به خود بستند ، از بلندای ۴۰ متری به پایین پریدند و خوشبختانه آسیب ندیدند.
نیمه مرداد امسال نیز دختر و پسر انگلیسی در اقدامی خطرناک ، روی سقف دو هواپیمای در حال پرواز پیوند زناشویی بستند.
«کتی هاجسون»۲۳ ساله و «دارن مک والترز» ۲۴ ساله جشن ازدواجشان را شهر «سرینیستر» انگلیس برگزار کردند و مهمانان را به فرودگاه دعوت کردند.
«کتی» که لباس سپید به تن داشت روی بال چپ هواپیمای تزیین شده سفید و قرمز ایستاد.«دارن» هم با کت و شلواردامادی روی بال راست هواپیمای دیگری ایستاد و کشیش «جرج برینگهام» مانند آنان روی سومین پرنده آهنین قرار گرفت.
«آیا دارن مک والترز را به همسری می پذیری؟»
این سوالی بود که وقتی سه فروند هواپیمای کوچک در «سرینیستر» به بلندای ۳۰۰ متری سطح زمین رسیدند ؛ کشیش از «کتی» پرسید.
دختر ماجراجو که سوار بر پرنده خوشبختی بود با صدای بلند فریاد زد «بله» و بدین ترتیب رسما همسر
«دارن» شد.گزارش ایسکانیوز می افزاید،مهمانان حاضر در فرودگاه که با میکروفون های ویژه ، صدای عروس را شنیدند برای وی و شوهرش دست زدند و آرزوی خوشبختی کردند.
همچنین سال گذشته عروس و داماد چینی با پیوند بین زمین و آسمان ، خبرنگاران زیادی را به جشن خود کشاندند.
«ژیانگ دژانگ» و «تی گوانگ جیو» که با هم در یک شرکت خدماتی کانمینگ (غرب ایالت یونان) چین کار می کنند مقابل چشمانحیرت زده مهمانان ، از برج بالا رفتند ، از کمربند ایمنی آویزان شدند و به عقد هم درآمدند




امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع " علی احمدی" مجاز است.
باتشکرعلی احمدی
شنبه 7/9/1388 - 20:20
دانستنی های علمی

 دنیای غرب و زیبایی هایش ،این روزها به برکت وجود ماهواره ها و اینترنت بیشتر از گذشته در چشم همگان ،بخصوص جوانان خود نمایی می کند. آن چیزی که تحت عنوان آزادی و در قالب های رنگارنگ و دلفریب جلوه می کند ، بسیاری از جوانان را تحت تاثیر قرار داده ،به نحوی که نسبت به دین و فرهنگ خودمان معترض شده و چهارچوب هایی را که دین برای روابط بین دو جنس قائل شده است را نفی کرده و گمان می کنند اگر ما نیز مسیری که آن ها رفته اند  طی کنیم ،زندگی بهتری خواهیم داشت .
 
- غریزه ، قوی ترین غریزه انسانی است که زندگی انسانی را از نظر کمی و کیفی مورد تاثیر و تاثر قرار می دهد. این غریزه در کنار دیگر غرایز بسترساز فرهنگ های انسانی در طول تاریخ شده و دین با ورود در این بستر، معنا بخش فرهنگ انسانی می شود. به همین دلیل در تاریخ ادیان کمتر دینی است که درباره ی این غریزه سخن نگفته باشد و برای آن برنامه ای تدوین نکرده باشد.
غریزه ی در یک چارچوب، مورد توجه ادیان قرار می گیرد و در چارچوب جهان بینی آن دین، جایگاه این موضوع را با توجه به انسان شناسی خود و جهان شناسی و اخلاقیات مبتنی بر آن، تشریح و تفسیر می کند .
- در غرب مسیحی قرون وسطی که انسان کامل مسیحی، محور معرفت شناسی، جهان شناسی، انسان شناسی و سپس جامعه شناسی واقع شده بود ، درباره مسئله ، چه از بعد انسان شناسی و چه جامعه شناسی، به همان میزان قضاوت می شد و چون انسان های کامل مسیحی، حضرت مسیح و حضرت مریم و حضرت یحیی (ع)، هر سه ازدواج نکرده، در مسیحیت دوری از این غریزه ، یک شرط برای انسان کامل شمرده شد و کم کم ترک این عمل به ترک کلی لذت های جسمی کشانده می شود و در دوران قرون وسطی، انسان هایی اعم از زن و مرد، دور از شهرها در نقاط دور افتاده جنگل ها و کوه ها و بیابان زندگی می کردند که به دور از لذت های جسمی یک زندگی کاملا مجردانه داشتند. پس حجاب در همین جهت قلمداد می شد. یعنی دوری از لذت های جسمانی بطور کامل.
 
- با شروع رنسانس، تفسیری دیگر از انسان کامل ارائه شد که بر فرهنگ غرب به شدت اثر گذاشت. این تفسیر آن بود که چون خدا در جسم انسان (عیسی) تجلی یافته است، پس جسم انسان تقدس می یابد، به همین دلیل سعی در زیباشناسی جسم انسان است و با یک نوع آناتومی جسم انسان و بدست آوردن رگ، پی، ماهیچه، استخوان و... به ترسیم جسم های زیبا پرداخته شود که این مهم به وسیله «لئوناردو داوینچی » و «میکل آنژ» و «رافائل »، بر روی دیواره های کلیساهای روم و فلورانس انجام می شود. به طوری که جسم های بسیار موزون و هماهنگ بر روی دیوارها ترسیم و یا در مجسمه ها تجسم می یابند. با همین ترسیم انسان بدون پوشش، اولین قدم برهنگی در غرب، توسط نوعی تفسیر از انسان کامل رخ می دهد.
 
- این تاکید از سوی بعضی نظریه پردازان صورت گرفت که بر فرهنگ یهودی در باب ت تاکید می کردند. فرهنگ یهودی یکی از جسمی ترین فرهنگ های دینی است که بر رابطه های برخی محارم با دیده اغماض نگریسته است و آنها را بی اشکال دانسته است. این نظریه پردازان با فرهنگ یهودی بر فرهنگ مسیحیت هجوم برد و سعی کرد که بر برهنگی ، چه از نظر بدنی و چه از نظر روحی تاکید کند و ریشه تمامی عقده های انسانی را در حجاب (به معنای عام) خلاصه کند که مانع است.
 
- انقلاب صنعتی در غرب و مهاجرت جغرافیایی انسان ها از مکان های کوچک به مکان های بزرگ و تماس های دو جنس در سطوح مختلف کاری، هنجارشکنی  را افزایش داد. حال اگر این را به بد پوشی اجباری زنان، به علت کار با دستگاه های سنگین را اضافه کنیم ، جامعه ای که به وجود آمد قابل تصور است.
تاثیر صنعت تا جایی رسید که همسران، چه زن و چه مرد، به روابطی فراتر از ازدواج روی آوردند و این روابط خارج از عرف و قانون موجب شد که ارزش خانواده کم رنگ و کم رنگ تر شود.
- ماشین و محیط کار صنعتی و نظریه پردازان مختلف ، سه عاملی بودند که انقلابی در غرب به وجود آوردند. و غرب را از دوران ملکه ویکتوریا به دوران برهنگی وارد کرد و بر همین اساس، گروه هایی به وجود آمدند که سخت بر برهنگی جمعی تاکید کرده و آن را نیز معیار گروهی قرار دادند، این گروه ها هیپی ها، پانک ها، رپ ها و... بودند و سبب رواج برهنگی شدیدتر شدند که امروزه به Nake یا برهنه های مادرزاد مشهور شده اند.
 
-  بنابراین، در غرب اگر حجاب مطرح شده است، یعنی دوری شدید از غریزه  (چه زن و مرد) و اگر برهنگی مطرح شده است، یعنی آزادی عمل  و رفتن به سمت ارضای بی حد غریزه . پس حجاب در غرب، نقطه مقابل انسان و غریزه قرار گرفته است، بطوری که اگر کسی حجاب داشته باشد ، علیه انسانیت خود قدم برداشته است و بی حجابی، یعنی برگشت و بازگشت به خویشتن خویش.
 
- ولی این برهنگی به جای بازگشت به خویشتن انسانی، موجب شد که انسان ها از خودشان بیشتر دور شوند ، اول آنکه وسیله ای شد که بدن انسانی طعمه مطامع اقتصادی شود.  به صورت مانکن تبلیغاتی کالا و ... معمول شد; یعنی به جای کرامت انسانی، ذلت و رذالت انسانی نصیب او گردید.
 
- برهنگی در غرب، بر خلاف ظاهر بی رغبتی را برایشان  به ارمغان آورد ، چرا که شروع زود هنگام و مرتفع کردن اشتباه این غریزه  در نهایت به سرد مزاجی تبدیل می شود ، مگر آنکه کالاهای رغبت افزا به میدان بیاید، مثل الکل و یا قرص های نشاط آور  که باز در دراز مدت سبب بی رغبتی بیشتر خواهد بود و  اگر این غریزه که نشاط آور زندگی است، به رکود کشانده شود، بنیاد خانواده رو به سستی می رود .انگیزه ی تشکیل و حفظ خانواده کم می شود و این بزرگ ترین آسیب برای یک جامعه است.
 
- حجاب در اسلام برای حفظ نشاط است، چون حجاب باعث می شود این غریزه دچار بی معنایی نگردد و چون اسلام بر طبیعت و غرایز انسانی تاکید دارد و انسان کامل خود را نه فقط در معنویت کامل، بلکه در پرداختن اصولی به مسائل دنیوی و فطری وغریزی می داند. پس انسان کامل در اسلام الگوی جامع و کامل انسان در دنیا و آخرت است.
پس حجاب یک فرهنگ  است که سبب گرم واقع شدن غریزه در سطح یک جامعه و هدایت ارضای آن در قالب خانواده می شود .
اگر ما بخواهیم به بهانه ی تجدد راه رفته ی آن ها را تکرار کنیم ، هم فرهنگ عفاف خود را از دست خواهیم داد وهم مثل آن ها لذت داشتن خانواده ای گرم محروم شده و باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا افراد را به سمت تشکیل خانواده سوق دهیم. انسان عاقل از تجربه ی دیگران استفاده می کند و راه به خطا رفته ی دیگران را تکرار نمی کند.
 باتشکرعلی احمدی

شنبه 7/9/1388 - 20:17
ورزش و تحرک

 افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از برگزاری دیدار با اردن بدون حضور لژیونرها خبر داد.
به گزارش فارس ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تمرین امروز تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینكه دیدار با اردن در روز غیر فیفا برگزار می‌شود قطعا مسعود شجاعی و جواد نكونام را در اختیار نداریم ضمن اینكه باشگاه های اماراتی نیز با ارسال نامه به فدراسیون خواستار بازگشت ملی پوشان‌شان هستند بنابراین بدون حضور ملی پوشان به دیدار اردن خواهیم رفت. در این دیدار در صورت پیروزی صعودمان به جام ملت‌های آسیا قطعی می‌شود.

وی در مورد دعوت بازیكنان جدید گفت: بازیكن جدیدی به تیم ملی دعوت نخواهد شد. من پیش بینی چنین وضعیتی را می‌كردم به همین دلیل 30 بازیكن به تیم ملی دعوت كردم كه امروز 27 نفر در تمرین هستند. من به همه بازیكنان اطمینان دارم. رقابت شدیدی بین بازیكنان است. آنها در ضمن با هم بسیار رفیق هستند و اتحاد خوبی بین آنها وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان تاكید كرد: تیم ملی 29 آبان ماه راهی اردن می‌شود. ما هر 4 روز یكبار یك مسابقه داشتیم و در هر مسابقه به دلیل مصدومیت‌هایی كه وجود داشت تغییراتی در تركیب تیم ایجاد كردیم. در دو دیدار آینده نیز برابر مقدونیه و اردن تغییراتی در تركیب اصلی خواهیم داشت.

قطبی با اشاره به اردوی تیم ملی یادآور شد: اردوی بسیار خوبی بود و تیم ملی در این مدت پیشرفت خوبی داشت. اخلاق حرفه ای را در تیم می‌بینیم و بازیكنان با یكدیگر رفاقت دارند. ما دو برد پیاپی به دست آوردیم و امیدوارم با دو برد دیگر این دوره از اردوی تیم ملی را پشت سر بگذاریم.




امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع " علی احمدی" مجاز است.
باتشکرعلی احمدی
شنبه 7/9/1388 - 20:15
کامپیوتر و اینترنت

 فروشندگان گوشی های اچ تی سی مدل های touch viva این برند را به عنوان پرفروش ترین گوشی در بازار تلفن همراه معرفی کردند.
گوشی های touch pro ،touch hd و touch diamond2 این برند را به عنوان مدل های خوش فروش این برند در سطح بازار تلفن همراه معرفی شدند.قیمت مقرون به صرفه و امکانات بالا باعث شده تا مشتریان تمایل به خرید این مدل گوشی داشته باشند.
گوشی touch viva که با گارانتی رسمی به بهای 268 هزار تومان فروخته می شود در صدر لیست پرفروش ترین های اچ تی سی قرار گرفته است.
صفحه نمایشtft با قابلیت نمایش 655 هزار و 36 رنگ ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی و ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت microsd از مشخصات فنی گوشی touch viva اچ تی سی به شمار می آید.
گوشی touch hd که دارای امکاناتی نظیر سیستم عامل microsoft windows mobile 6.1 professiona ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسل دارای فوکوس اتوماتیک و دوربین دوم برای مکالمه تصویری و 288 مگابایت حافظه داخلی است به بهای 718هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
گوشی touch pro این برند که با اسقبال خوب مشتریان روبرو شده است و به بهای 682هزار تومان فروخته می شود دارای دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3.2 مگاپیکسل دارای فوکوس اتوماتیک و دوربین دوم vga، حافظه داخلی 288 مگابایت و ارتقای آن توسط مموری کارت است.
گوشی diamond2 touch اچی تی سی که با قیمت 610 هزار تومان توانسته مورد تقاضای عموم مشتریان قرار داشته است از امکاناتی چون سیستم عامل microsoft windows mobile 6.1 professional، صفحه نمایش لمسی ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و دوربین دوم vga، صفحه نمایش tft با قابلیت نمایش 655 هزار و 36 رنگ و حافظه داخلی چهار گیگابایت بهره می برد.
گوشی touchکه با قیمت 375 هزار تومان در بازار عرضه می شود دارای مشخصاتی همچون صفحه نمایش لمسی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری دو مگاپیکسلی و راتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت است.

 




امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع " علی احمدی" مجاز است.
باتشکرعلی احمدی
شنبه 7/9/1388 - 20:12
کامپیوتر و اینترنت

این روزها خدمات پس از فروش در بازار تلفن همراه کمرنگ تر از قبل شده است. دلیل آن هم مشخصا به عرضه بیش از حد گوشی های قاچاق به همراه گارانتی های جعلی در بازار بر می گردد.
شاید شما هم تا به حال با خود فکر کرده باشید که گارانتی به چه دردی می خورد یا اینکه تمام شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش به وقت نیاز زیر بار تعهدات خود نرفته و در هر صورت قصور را بر گردن استفاده کننده از گوشی می اندازند تا شاید به این بهانه از تعمیر و یا تعویض گوشی معیوب خود شانه خالی کنند.
شاید بخشی از تحلیل های شما درست باشد، اما این روزها و با عرضه بیش از حد گوشی های قاچاق و شکل گیری برگه گارانتی های 500 تومانی در بازار معضل خدمات پس از فروش برای مصرف کنندگان بیش از پیش زیاد شده است.
درحالی که با افزایش تعرفه واردات تلفن همراه قیمت تمام شده برای شرکت های قانونی افزایش یافته است، اما این شرکت ها برای فعالیت و رقابت در این بازار ناسالم بدون متولی، جهت ارائه خدمات پس از فروش خود هیچ گونه مبلغ اضافی ای از مشتری اخذ نمی کنند. اما با این حال مخاطبان بازار حاضرند برای پرداخت رقمی کمتر از 5 تا 10 هزار تومان کمتر از گوشی های قانونی، به سراغ فروشندگان قاچاق فروشی برروند که با ارائه گارانتی های مجهول الهویه ای وعده خدمات پس از فروش طلایی و نقره ای و برنزی را به آن ها می دهند.
البته این تازه اول ماجرا است. اگر گذرتان به یکی از اتحادیه های مرتبط با تلفن همراه افتاده باشد، حتما شاهد صف های طولانی شاکیانی بوده اید که 90 درصد از آن ها تنها چند روز پس از خرید گوشی با مشکل روبه رو شده و اما گارانتی های رنگارنگ غیرقانونی شان پاسخگوی مشکلات آن ها نیست.
بسیاری از فروشندگان گوشی با اولین مراجعه خریدارانی که با مشکل در گوشی خود روبه رو هستند، آن ها را به شرکت گارانتی کننده واگذار می کنند. شرکت هایی که عمدتا از فضا ها و امکانات غیراستانداردی استفاده می کنند که در واقع نه تنها نمی توانند مشکلات پیش روی مخاطبانشان را رفع کنند، بلکه عمدتا یا ایرادات را بر گردن مصرف کننده می اندازند و یا واردکننده گوشی را مسبب اصلی مشکلات می دانند. این شرکت ها با بیان اینکه فقط بحث تعمیر را در نوع گارانتی خود برعهده می گیرند، معتقدند که مشکلات اساسی را باید واردکنندگان یا مغازه هایی که گوشی از آن ها خریداری شده است، به عهده گیرند. این درحالی است که عمده محصولات و شاید بهتر است بگوییم تمام محصولات این مغازه ها به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و در حقیقت مصرف کننده نهایی هیچ وقت دستش به واردکنندگانی از این دست نخواهد رسید و در نهایت باید با ته مانده پس انداز خود به سراغ یک گوشی بسیار ارزان قیمت برود.
در حال حاضر تمامی گوشی های موجود در کشور با اندکی تفاوت قیمت (که آن هم به دلیل تعرفه واردات است) از سوی شرکت های رسمی وارد کننده گارانتی شده و خدمات پس از فروش درخور توجهی ارائه می کنند.
در این بین البته برندی همچون نوکیا به دلیل گستردگی محصولاتش در بازار بیشتر برای ارائه خدمات پس از فروش وقت و زمان و هزینه صرف کرده است.
این شرکت قرار است به زودی در مراکز خرید و فروش گوشی های تلفن همراه کیوسک های تشخیص اصالت گوشی های نوکیا از طریق بررسی شماره سریال را راه اندازی کند.
مدیران ایرانی نوکیا، تاسیس کیوسک های تشخیص اصالت گوشی در پاساژهای تلفن همراه را گام جدید و مهمی در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و راهنمایی آنان برای خرید گوشی های رسمی و قانونی نوکیا می دانند.
«علیرضا شفیع پور» مدیر ارشد نوکیا در ایران دراین باره می گوید: «نوکیا همواره به بازار موبایل ایران متعهد است و این تعهد نه تنها شامل ارائه مجموعه متنوعی از گوشی های موبایل برای هر سلیقه و قدرت خریدی بوده، بلکه در این میان استراتژی خدمات حمایت از مصرف کننده نوکیا در ایران نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با بیان اینکه گارانتی کشوری نوکیا یک گام اساسی در جهت یکسان سازی کیفیت خدمات پس از فروش برای کلیه خریداران گوشی های رسمی نوکیا است، ادامه داد: گوشی های نوکیا که با گارانتی رسمی در ایران عرضه می شود، به طور کلی دارای پشتیبانی از زبان فارسی هستند.
شفیع پور همچنین درباره عرضه گوشی های گارانتی دار تقلبی مشابه نوکیا در ایران گفت: با شرکت هایی که به جعل کارت گارانتی های نوکیا در بازار پرداخته اند، برخورد قانونی شده است.
هومن معصومی راد، مدیرخدمات پس از فروش نوکیا در ایران نیز یکی از خدمات بارز این برند را مرکز تلفن تماس به عنوان اصلی ترین نقطه تماس مصرف کنندگان ایرانی با نوکیا جهت سوال و کسب هرگونه راهنمایی راجع به گوشی ها عنوان می کند.
او گارانتی کشوری نوکیا در ایران را تنها معیار قانونی بودن گوشی اعلام کرد و می گوید: ما هرگز از حمایت و پشتیبانی مصرف کنندگان نوکیا دست بر نمی داریم و همواره در کنار آنان هستیم و این همراهی و حمایت از جعبه گوشی های موبایل آغاز می شود، به طوری که خریدار با مشاهده کارت گارانتی کشوری نوکیا می تواند از اصالت گوشی خود مطمئن شود و آن را از گوشی مشابه غیر قانونی اش تمیز دهد .
به گفته مدیرخدمات پس از فروش نوکیا ، مصرف کننده می تواند با تماس با مرکز تماس نوکیا در ایران (23013) و با ارائه شماره سریال گوشی خود کاملا از اصالت گوشی مورد نظر اطمینان حاصل کند. وی با بیان اینکه سرویس پاسخگوی خودکار تشخیص اصالت شماره سریال توسط sms از برنامه های نوکیا در آینده نزدیک است، گفت: پایگاه تماس نوکیا در ایران در کشور مالزی و شهر کوالالامپور قرار دارد که از طریق برقراری تماس از ایران به این مرکز وصل می شویم و پاسخگوی تمامی سوالات مشتریان هستیم.
معصومی راد ادامه داد: ایران به عنوان یکی از پرتماس ترین کشورهای خاورمیانه به این پایگاه به شمار می آید که طی یک سال سه هزار و پانصد تماس و طی یک ماه گذشته 348 تماس به این پایگاه برقرارشده است.
معصومی با اشاره به شرکت های عرضه کننده خدمات پس از فروش به مشتریان گفت: سه شرکت اتصالات ، ایراتل و ایرانیان همراه سرویس در ایران تنها به عرضه سرویس خدمات پس از فروش می پردازد.
در مورد سایر برندهای موجود در بازار نیز شرکت های خوش نامی در بخش ارائه خدمات پس از فروش فعالیت دارند. شرکت هایی همچون پارس مایکروتل برای ارائه خدمات پس از فروش گوشی های سامسونگ، سیتادل و پارس کامتل، ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات سونی اریکسون، پرشین تله کام ارائه دهنده خدمات پس از فروش گوش های اچ تی سی، فیتکو برای گوشی های موتورولا و پارس کامتل ارائه دهنده خدمات پس از فروش گوشی های ال جی.
به هر حال با توجه به آنکه نظارتی در بخش توزیع گوشی های قاچاق با گارانتی های مجعول در بازار وجود ندارد، بهتر است جلوی ضرر را گرفته و قید سود 10 هزار تومانی را زده و به سراغ گارانتی های قانونی بروید.

منبع :علی احمدی

شنبه 7/9/1388 - 20:10
کامپیوتر و اینترنت

مشخصات فنی:
شبکه :  GSM 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 2100  
تاریخ اولین تولید:  آگوست 2007 
حجم:  101 x 52 x 17.8 mm  


وزن :  114 گرم
نوع صفحه نمایش :  TFT, 256K colors 
اندازه صفحه نمایش :  240 x 320 pixels, 2.4 inches 
نوع زنگ تلفن :  Polyphonic, MP3 
ویبراتور زنگ تلفن :  بله 
کارت حافظه فلش :  بلــه 
حافظه داخلی :  40 MB built-in memory 
پورت USB:  بلــه 
بلوتوث:  بلــه 
اینفرارد:  خیــر 
سیستم عامل:  Symbian OS 9.2, Series 60 v3.1 UI 
سیستم پیام ها:  SMS, EMS, MMS, Email 
مرورگر اینترنت:  WAP 2.0/xHTML, HTML 
بازی ها:  بله 
دوربین:  بلــه 
کیفیت دوربین:  2 MP, 1600x1200 pixels, video, flash; secondary VGA videocall camera 
باطری در سکوت:  بیش از 500 ساعت 
باطری در صحبت:  بیش از 5 ساعت 
 
 باتشکرعلی احمدی

 

شنبه 7/9/1388 - 20:8
کامپیوتر و اینترنت

باسلام

شرکت M2E Power که در زمینه تولید فناوری های مربوط به انرژی های تجدید شدنی فعالیت می کند، به تازگی از طراحی و ساخت شارژر خارجی برای تلفن های همراه خبر داده است. شارژر جدید M2E که تاکنون نمونه مشابهی نداشته، قادر است تکان های واردشده بر دستگاه را به انرژی الکتریکی تبدیل کند و در صورت نیاز در باتری هایی که در این دستگاه تعبیه شده ذخیره و نگهداری کند و آن را در اختیار گوشی قرار دهد. این دستگاه با استفاده از تغییراتی که بر اثر تکان دادن در میدان مغناطیسی اطراف دستگاه صورت می گیرد، انرژی الکتریکی موردنیاز تلفن همراه را تولید می کند. به گفته مسوولان طراح این دستگاه عجیب، به ازای هر 6 ساعتی که دستگاه در حال نوسان و تکان باشد، می تواند انرژی الکتریکی موردنیاز تلفن همراه برای مدت 30 تا 60 دقیقه را تولید کند. تکان هایی که باعث فعالیت این دستگاه می شود، می تواند اعم از حرکاتی که دستگاه هنگام راه رفتن یا رانندگی از سوی کاربران صورت می گیرد را شامل شود. آمارها نشان می دهد هم اکنون بیش از 10 هزار دستگاه قابل حمل الکترونیکی و سه میلیارد گوشی تلفن همراه در جهان وجود دارد که به منظور تامین انرژی الکتریکی موردنیاز خود، باید به شارژر های سیم دار متصل شوند که این دستگاه جدید می تواند نیاز الکتریکی این سیستم های دیجیتالی را برطرف کند.
 
 
 




امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این مطلب فقط با ذکر منبع " علی احمدی" مجاز است.
شنبه 7/9/1388 - 20:7
کامپیوتر و اینترنت

 دو شرکت عظیم ارتباطی و الکترونیکی طی یک همکاری سبز موفق به ساخت یکی از پاک ترین تلفنهای همراه جهان شدند که 80 درصد آن با استفاده از مواد بازیافتی تولید شده است.
شرکتهای اسپرینت و سامسونگ به منظور تولید تلفن همراهی سبز و دوستدار محیط زیست همکاری با یکدیگر را آغاز کرده اند. به گفته مقامات اسپرینت تولید تلفنهای سبز تنها ادای دین به محیط زیست نخواهد بود بلکه از مزایای اقتصادی بالایی نیز برخوردار است.

80 درصد از تلفن 50 دلاری محصول این دو شرکت از مواد بازیافت شده تولید شده است و دو دلار از پیش فروش هر یک از تلفنها به برنامه ای که در راستای حفظ محیط زیست در آمریکا در حال اجرا است، اهدا خواهد شد. 40 درصد از بدنه خارجی تلفن همراه Reclaim از پلاستیک زیستی تولید شده از ذرت به وجود آمده است در عین حال 70 درصد از بسته بندی و مواد داخل آن نیز از مواد بازیافت شده تولید شده اند. حتی برای چاپ تصاویر و متنی که بر روی صفحه خارجی جعبه تلفن دیده می شود نیز از جوهرهای سویا استفاده شده است.

شارژر این تلفن همراه نیز با استانداردهای زیست محیطی سازگار بوده و از نمایشگری برخوردار است تا بتواند کاربر را به سرعت از شارژ کامل تلفن آگاه کند. در میان دیگر تجهیزات انتخابی این تلفن همراه می توان به شارژر خورشیدی اشاره کرد. همچنین کیت USB این تلفن سبز نیز از چوب بامبو تولید شده است.

تلفن همراه Reclaim بدون در نظر گرفتن خصوصیات ساز گار با محیط زیست نیز در دسته تلفنهای همراه کاربردی و نه هوشمند قرار داد. صفحه کلید این تلفن QWERTY بوده و از دوربینی دو مگاپیکسلی برخوردار است. جی پی اس، بلوتوث و دسترسی آسان به سایتهای اجتماعی مشهور در جهان از دیگر خصوصیاتی است که می تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، تلفن همراه شرکتهای سامسونگ و اسپرینت در دو رنگ آبی و سبز تولید شده و از طریق فروشگاههای اسپرینت به فروش خواهد رسید.

 


باتشکر

شنبه 7/9/1388 - 20:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته