• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4106روز قبل
ایرانگردی

کوچه باغ‌های خیال انگیز و کاخ سنگی ناصری/ سفری یک روزه به نگین البرز

 

«شهرستانک» نام دهکده‌ای رویایی در شمال قله توچال از توابع بخش مرکزی شهرستانک کرج با پیشینه تاریخی طولانی است.

 

تقریبا تمام کسانی که مهمان این روستای منحصربه فرد شده اند به اتفاق می‌گویند سه چیز شهرستانک را از سایر روستاهای استان تهران و اطراف آن تمایز می‌دهد؛ طبیعت زیبای این روستا در فصل‌های بهار و تابستان و به ویژه پاییز، کاخی قجری بازمانده از دوره ناصرالدین شاه قاجار و بعد هم کوچه باغ‌های خیال مانند. البته دیدنی‌ها و جاذبه‌های این روستا به این 3 مورد ختم نمی‌شود. دیدنی‌ها در شهرستانک بسیار است.

 

 

سفری یک روزه به نگین البرز

 

 

کاخ ناصری معروف به کاخ سنگی در میان شیارکوه و در سال‌های 1295تا 1298 ه.ق ساخته شده است و درست به همین دلیل بعدها شهرستانک مورد توجه قرار گرفت. شکل گیری این روستا به دلیل وجود رودخانه ای است که در حال حاضر از میان آن عبور می‌کند. آب رودخانه جنبه درمانی دارد و سرشار از املاح معدنی است. جمعیت این روستا در فصل‌های مختلف سال متغیر است.

 

 

سفری یک روزه به نگین البرز

 

 

جاده کوهستانی روستا پر پیچ وخم و البته بسیار زیبا و شگفت انگیز است. در ابتدای روستا دره ای سرسبز قرار دارد که پر از باغ‌های میوه و کوچه‌های پیچ در پیچ است. شهرستانک هوای تمیزی دارد و وجود چشمه‌های متعدد از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

 

 

سفری یک روزه به نگین البرز

 

 

چشمه‌ی "گله گیله" از پر آب‌ترین و زیباترین چشمه‌‌های منطقه است. اطراف این چشمه پوشیده از درختان گردو، گیلاس و آلبالو است. شهرستانک حیات وحش منحصربه فردی هم دارد. در حیات وحش این روستا شغال، گرگ، روباه، خرگوش، آهو، قوچ، میش، بز کوهی و کبک دیده شده است.

 

 

سفری یک روزه به نگین البرز

 

 

قلعه "دزد بند" هم از دیگر دیدنی‌های شهرستانک است که تاریخچه اش به قرون 6 تا 8 هجری می‌رسد. اگر به شهرستانک سفر کردید از غذاهای محلی این روستا غافل نشوید به ویژه نوعی ازحلوا که از کره، شیره و آرد تهیه می‌شود.

 

 

سومین روستای شگفت‌انگیز دنیا در ایران!

 

 

گردو، عسل و لبنیات هم سوغات روستا هستند. مردم روستای شهرستانک به زبان‌های فارسی و گیلکی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

 

شهرستانک در 49 کیلومتری کرج قرار دارد و مسیر رفتن از منطقه «دو آب» با یک دو راهی از جاده ی چالوس جدا می‌شود. روستای شهرستانک از راه جاده کرج – گچسر از سه راهی پل دوآب قابل دسترسی است. زیبایی این جاده در تابستان و بهار چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند

 

منبع: bornanews.ir
دوشنبه 16/8/1390 - 22:46
کامپیوتر و اینترنت

مرتب‌سازی = افزایش بهره‌وری

 

فرض کنید هر روز وسایل روی میز کارتان را برمی‌دارید، از آنها استفاده می‌کنید و مجددا روی میز قرار می‌دهید. اگر در این کار دقت لازم را نداشته باشید مطمئنا طی روز چند بار محل قرارگیری وسایل شما روی میز جا‌به‌جا می‌شود و اگر این عمل یک هفته تکرار شود، احتمال دارد وسیله‌ای که در سمت راست میز قرار داشته است حالا در سمت چپ میز گذاشته شده باشد! مشابه این جا‌به‌جایی در هارد‌دیسک نیز مشاهده می‌شود.

سکتورهای هارد‌دیسک نیز هنگام دسترسی به فایل‌ها و فراخوانی نرم‌افزارهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند و گاهی اوقات نیز پس از استفاده در سر جای خودشان قرار نمی‌گیرند. تکرار این عملیات در هارد‌دیسک نیز موجب می‌شود تا سکتورها کاملا جا‌به‌جا شوند و دسترسی به آنها به مراتب سخت‌تر و نیازمند اتلاف وقت بیشتری بشود. نرم‌افزار Advanced Defrag برای رفع این جا‌به‌جایی طراحی شده است. به‌کمک این نرم‌افزار سکتورهای هارد‌دیسک شما بررسی می‌شود و سکتورهای جا‌به‌جا شده در سرجای خودشان قرار می‌گیرند. به‌این ترتیب همه‌چیز مرتب می‌شود و سکتورهای مربوط به اطلاعات به‌هم پیوسته در کنار یکدیگر قرار داده می‌شود. این عمل موجب می‌شود تا هنگ‌های تصادفی سیستم‌عامل کاهش یابد و دسترسی به اطلاعات نیز در مدت زمان کوتاه‌تری صورت گیرد.

افزایش بازدهی سیستم‌عامل، پاکسازی رجیستری ویندوز، مرتب‌سازی لحظه‌به‌لحظه، محیط کاربری آسان، پشتیبانی از حافظه‌های ذخیره‌ساز جانبی و قابلیت اجرا در تمام نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز برخی از امکانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌روند.

http://www.advanceddefrag.com/AdvancedDefrag_Setup.exe

منبع:jamejamonline.ir

دوشنبه 16/8/1390 - 22:45
دانستنی های علمی

وصیت نامه کوروش کبیر

 

درود بر همگان.

وصیت نامه:

فرزندان من، دوستان من! من اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام. وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایانگر باشد، زیرا من به هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت‌یار بوده‌ام.

همیشه نیروی من افزون گشته است، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی‌کنم که از هنگام جوانی ناتوان‌ترم. من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام. زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آنرا اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم.

حتی در پیروزی های بزرگ خود، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند. مرگ چیزی است شبیه به خواب. در مرگ است که روح انسان به ابدیت می پیوندد و چون از قید و علایق آزاد می گردد به آتیه تسلط پیدا می کند و همیشه ناظر اعمال ما خواهد بود پس اگر چنین بود که من اندیشیدم به آنچه که گفتم عمل کنید و بدانید که من همیشه ناظر شما خواهم بود، اما اگر این چنین نبود آنگاه ازخدای بزرگ بترسید که در بقای او هیچ تردیدی نیست و پیوسته شاهد و ناظر اعمال ماست.

باید آشکارا جانشین خود را اعلام کنم تا پس از من پریشانی و نابسامانی روی ندهد. من شما هر دو فرزندانم را یکسان دوست می‌دارم ولی فرزند بزرگترم که آزموده‌تر است کشور را سامان خواهد داد.

فرزندانم! من شما را از کودکی چنان پرورده‌ام که پیران را آزرم دارید و کوشش کنید تا جوان‌تران از شما آزرم بدارند. تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین پادشاهی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت. دوستان یک رنگ برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند. همواره حامی کیش یزدان پرستی باش، اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته و همیشه به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیشی که میل دارد پیروی کند .

هر کس باید برای خویشتن دوستان یک دل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به دست نتوان آورد. از کژی و ناروایی بترسید. اگر اعمال شما پاک و منطبق بر عدالت بود قدرت شما رونق خواهد یافت، ولی اگر ظلم و ستم روا دارید و در اجرای عدالت تسامح ورزید، دیری نمی انجامد که ارزش شما در نظر دیگران از بین خواهد رفت و خوار و ذلیل و زبون خواهید شد. من عمر خود را در یاری به مردم سپری کردم. نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می ساخت و از همه شادی های عالم برایم لذت بخش تر بود.

به نام خدا و نیاکان درگذشته‌ی ما، ای فرزندان اگر می خواهید مرا شاد کنید نسبت به یکدیگر آزرم بدارید. پیکر بی‌جان مرا هنگامی که دیگر در این گیتی نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک باز دهید. چه بهتر از این که انسان به خاک که این‌همه چیزهای نغز و زیبا می‌پرورد آمیخته گردد.

من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت می‌بخشد آمیخته گردم. هم‌اکنون درمی یابم که جان از پیکرم می‌گسلد ... اگر از میان شما کسی می‌خواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد، تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامی که روی خود را پوشاندم، از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند، حتی شما فرزندانم.

پس از مرگ بدنم را مومیای نکنید و در طلا و زیور آلات و یا امثال آن نپوشانید. زودتر آنرا در آغوش خاک پاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد. چه افتخاری برای انسان بالاتراز اینکه بدنش در خاکی مثل ایران دفن شود. از همه پارسیان و هم‌ پیمانان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر گردند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد شادباش گویند.

به واپسین پند من گوش فرا دارید. اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید.

 

وصیت نامه کوروش کبیر

دوشنبه 16/8/1390 - 22:45
موبایل

سامسونگ و گوگل بلاخره تلفن جدید خود را که خیلی وقت بود منتظرش بودیم، رونمایی کردند. این تلفن هوشمند که گلکسی نکسون نام دارد، قرار است اولین تلفنی باشد که روی آن نسخه آندروید ۴ با نام بستنی حصیری نصب خواهد بود و قطعا یکی از بهترین تلفن های هوشمند نیز خواهد بود زیرا که سامسونگ و گوگل برای این تلفن فقط و هزینه زیادی صرف کرده اند تا آن را به رقیبی برای آیفون جدید بدل کنند. البته شایعات منتشر شده از این تلفن به ما امید سوپرتلفنی فراتر از این را می داد ولی با اینکه تمام مشخصات درز پیدا کرده به حقیقت نپیوست، ولی احتمالا بودن اندروید ۴  و صفحه نمایش اچ دی روی این تلفن برای خیلی ها کافی خواهد بود. این رونمایی امروز در هنگ کنگ و در طی مراسم مشترکی بین گوگل و سامسونگ برگزار شد مراسمی که به دلیل درگذشت استیو جابز به تاخیر افتاد. گوگل و سامسونگ در این مراسم اندوید ۴ و این تلفن را رونمایی خواهند کرد.

مشخصات گلکسی نکسوس

- صفحه نمایش ۴٫۶۶ اینچی خمیده با رزولوشن اچ دی ۱۲۸۰*۷۲۰ با کیفیت super AMOLED  و با کانتراست ۱۰۰٫۰۰۰:۱

- پردازنده دوهسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی به همراه ۱ گیگابایت رم

- فشار سنج و سیستم NFC

- وای فای  WiFi b/g/n

اندروید ۴٫۰

یکی‌ از امکاناتی که در گلکسی نگسوس مشاهده می شود آندروید ۴ می‌باشد که گوگل مانور زیادی روی ان داده است که در یک پست مفصل در  نت ویزارد آن را مطالعه خواهید کرد. در معرفی این نسخه تاکید روی سادگی انجام مولتی تسکسنگ یا همان چند وظیفگی و تعریف کردن کلید ها و چیدمان از نکات برجسته می باشد. بالا خره یجورایی باید آندروید ۴ را رقیبی برای iOS ۵ دانست حال باید ببینیم پس از عرضه این نسخه نتایج این رقابت بین اپل و گوگل به کجا خواهد انجامید که سعی می کنیم به زودی مقایسه های این ۲ را نیز برای شما تحت پوشش قرار بدیم.

 

 

قابلیت تشحیص چهره(Face Unlock)

یکی‌ از ویژگی‌‌های که در آندروید ۴ اضافه شده است قابلیت Face Detection یا همان تشخیص چهره می‌باشد یعنی‌ صفحه قفل گوشی شما این بار میتواند با تشخیص چهره یا به عبارتی صورت شما باز شود، اینکه چند چهره و چند نوع پروفایل می‌توان برای آن تعیین کرد هنوز برای ما واضح نیست. اما دیگر نیازی به داشتن رمز عبور پیچیده که ممکن است فراموش شود نیست.

 

ویژگی به نام Android Beam

یکی‌ دیگر از قابلیت‌های جدید در این گوشی ویژگی‌ به نام Beam است که همان NFC خودمان است که در قالب و شکل شمایل یک برنامه دیگر خود را نشان داده است. با Bean میتوانید اطلاعاتی از قبیل عکس ، دفترچه تماس ،برنامه یا  چیز‌های دیگر را با گوشی دیگری که این قابلیت را دارد به اشتراک بگذارید. البته در NFC این امکانات محدود به یک حوزه و محدوده خاص و نزدیک بهم می‌باشد به عبارتی مانند بلوتوث  و Wireless نمی‌باشد ، NFC به دلیل چیپ سخت افزاری و همین فاصله محدود دارای امنیت بالایی می‌باشد که حتی قرار است در آینده جایگزینی برای کارت‌های اعتباری شود.

ویژگی  Voice Typing

 ویژگی‌ دیگری که در گوگل نکسوس پیدا خواهید کرد Voice Typing می‌باشد. ویژگی‌ که مایکروسافت در مجموعه آفیس  در ویندوز پیش از این قرار داده بود و یا  حتی چیزی شبیه به یکی‌ از امکانات سیری در ایفون ۴ اس، این ویژگی‌ کمک شایانی به شما برای تسریع کار‌های  خواهد کرد ، حال اینکه این ویژگی‌ از کجا و چجور آماده مهم نیست مهم بودن آن به عنوان یک امتیاز برای آندروید شما می‌باشد به گونه که از نوشتن خسته نشید و دچار روز مرگی نشوید.

 گوگل پلاس

شبکه اجتمایی که زایده شده  دستان توانمند برنامه نویسان گوگل می‌باشد این بار به عنوان یک برنامه پیش فرض در گوگل نکسوس مشاهده میشود شبکه ای که سرو صدای زیادی به پا کرد و به عنوان یک رغیب جدی برای فیس بوک خود را مطرح کرد. البته این برنامه را می توانید هم اکنون نیز مارکت ها دانلود و بر روی آندروید خود نصب کنید.

صفحه نمایش HD

 همگی سامسونگ رو بخاطر پردازنده، ماژول‌های حافظه ،رسانه‌‌های ذخیره سازی ، صفحه نمایش‌های فوق‌العاده و… میشناسیم، اگر یادتون باشه سامسونگ اولین شرکتی بود که تکنولوژی Super Amoled را معرفی‌ و دیدگان همه را به خود معطوف کرد که اولین بار در گوشی‌های گلکسی اس و Wave خودنمایی کردند و سپس سامسونگ صفحه نمتش Super SMOLED PLUS را معرفی‌ کرد یعنی‌ نسل بعدی صفحه نمایش‌های خود(گلکسی اس ۲)، گلکسی نکسوس هم از این محبت بی‌ بهره نبوده و با نسل دوم صافه نمایش‌های Super AMOLED یا همان Plus به بازار می‌‌آید اما ویژگی خاص این  صفحه نمایش اندازه آن و وضوح تصویر آن می‌باشد که اولین بار در دنیا یک صفحه نمایش ۴.۶۵ اینچی‌ با وضوح اچ دی(HD) معرفی‌ میشود که مطمئنأ شما را شگفت زده خواهد کرد. صفحه نمایشی که شاید شما را ترغیب به دیدن هر صحنه زیبائی بکند و ساعت‌ها از دیدن تصویر در آن خسته نشوید.

 

 

ظاهر گوشی

ظاهر این گوشی کمی‌ بزرگ می‌باشد که دیگر به نظر از فرم گوشی‌های که در دست جای می گیرند خارج شده است. سایز ۴.۶۵ کمی‌ بزرگ به نظر می‌رسد اما سامسونگ در طراحی این گوشی نهایت دقت و ظرافت رو انجام داده است به طوری که ضخامت این گوشی کمتر از ۹ میلیمتر و عدد دقیق آن ۸.۸۴ است ، اما در طراحی این گوشی مانند بردار قبلی‌ خود قوس‌هایی در لبه ها می‌بینید و قاب پشت گوشی هم طراحی خاصی‌ دارد که به راحتی‌ در داستان شما جای می‌گیرد و ضخامت آن برای یک گوشی با این سایز صفحه نمایش واقعا ایده ال می‌باشد.

سرعت و قدرت

 گوگل و سامسونگ سعی‌ کرده اند  تمام داشته‌های خود را برای این گوشی و مقابله با رقیب سر  سخت خود یعنی‌ اپل رو کنند، از صفحه نمایش گرفته تا پردازنده و امکانات جانبی. پردازنده این  گوشی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲ ، از نوع ۲ هسته ای با فرکانس ۱.۲ گیگا هرتز می‌باشد. که مطمئنأ با آندروید ۴ بیشتر خودنمأیی خواهد کرد، این گوشی دارای بستر‌های ارتباطی‌ ۴G می‌باشد و LTE و HSPA+ را نیاز پشتیبانی‌ می‌کند تا دیگر هرگز مشکلی‌ با مرور صفحات اینترنتی ، دیدن فیلم و.. نداشته باشید.

 

http://netwizard.ir
دوشنبه 16/8/1390 - 22:41
کامپیوتر و اینترنت

وقتی به وبسایت های مختلف که در مورد سیستم عامل Android و iOS نوشتند سری می زنیم اولین چیزی که نظر ما را جلب می کند دعوای همیشگی طرفداران این سیستم عامل هاست که حتی بعضی اوقات به بحث و مشاجره های شدید ختم می شود! اما واقعا کدام یک بهترین هستند؟ آندروید به اصطلاح opensource یا iOS که با وجود محدودیت هایش میلیون ها کاربر در سرتاسر جهان دارد؟ در ادامه تاریخچه مختصری از ورود این دو سیستم عامل به دنیای دیجیتال را بیان خواهیم کرد و به مقایسه مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت.

Android vs. iOS

 

از لحاظ قدمت و سابقه iOS بی شک آندروید جوان تر را مغلوب می کند. تجربه تیم نرم افزاری شرکت اپل و تیم جداگانه ای که این شرکت به منظور گسترش یا با اصطلاح develop این سیستم عامل استخدام کرده است، به مراتب بیشتر و غنی تر از تیم برنامه نویسان گوگل آندروید می باشد. iOS با ورود گوشی iPhone و پخش کننده موسیقی iPod شرکت اپل به همگان معرفی شد و خیلی زود طرفداران پروپا قرصی پیدا کرد. گسترش این سیستم عامل و ورود آن به iPad که اولین تبلت اپل بود باعث محبوبیت چند برابر آن شد چرا که سابق بر آن تنها راه تجربه کردن iOS از طریق iPhone یا iPod بود ولی پس از انتشار نسخه تغییر یافته آن که منحصرا برای صفحه نمایش بزرگ iPad اختصاصی شده بود مالکان iPad هم این سیستم عامل بی نظیر را تجربه کردند.

آندروید هم آغازی شبیه به iOS داشت. با ورود گوشی های آندروییدی به بازار، که از شاخص ترین آن ها می توان به سری Samsung Galaxy اشاره کرد که با نسخه ۲٫۱ Eclair عرضه شد و در بین راه آپدیت هایی به Froyo و Gingerbread هم دریافت کرد، اشاره نمود. سامسونگ با دیدن موفقیت iPad به فکر تولید محصولی مشابه افتاد که بعدها به اولین تبلت آندروییدی معروف شد. Galaxy Tab که اندازه صفحه آن ۷ اینچ بود و دقیقا از همان نسخه سیستم عامل آندروید بهره می برد که روی گوشی Galaxy نصب بود. هرچند Galaxy Tab فروش چند میلیونی داشت اما نتوانست به رقم فروش چند ده میلیونی iPad برسد. این موضوع تیم برنامه نویسی آندروید را بر آن داشت که دوباره آستین ها را بالازده و یک نسخه کاملا اختصاصی از این سیستم عامل را برای تبلت ها تهیه کنند. پس از مدتی نسخه تبلتی سیستم عامل آندروید روی تبلت Xoom که محصول شرکت Motorola بود روانه بازار شد. نام این سیستم عامل بهبود یافته Honeycomb بود که به نسخه سوم آندروید نیز مشهور است.

این حقیقت که کدام یک از این سیستم عامل ها موفق تر است و کدام یک در جذب رضایت و اطمینان مشتریان بهتر عمل کرده بحثی داغ و هیجان انگیز است که این روزها در هر گوشه ای از وب می توان اثری از آن پیدا کرد. طرفداران سینه چاک اپل و سیستم عامل iOS با تکیه بر محبوبیت و کیفیت محصولات اپل همیشه خود را یک سرو گردن بالاتر از هواداران سیستم عامل جوان تر آندروید می دانند.  طرفداران آندروید نیز آزادی عمل فوق العاده و انعطاف پذیر بودن Honeycomb را برگ برنده ای می دانند که اپل از آن بی نصیب است.

خوشبختانه الان که در حال نوشتن این مطلب هستم، از این موضوع خاطر جمع هستم که بی طرفانه قضاوت خواهم کرد و هرگز به دلیل تعصب یا مسائل دیگر رای به نفع هیچ کدام از این سیستم عامل ها نخواهم داد. تجربه هفت یا هشت ماه کارکردن با iPad و از طرفی مدت ها کار کردن با Galaxy Tab 10.1 که از نسخه ۳٫۱ آندرویید بهره می برد بسیار به قضاوتی درست و علمی و منصفانه کمک خواهد کرد. در ادامه به مقایسه Android Honeycomb با iOS با توجه به فاکتورهایی از جمله سادگی رابط کاربری، جذابیت، عملکرد، تعداد نرم افزارهای موجود و محبوبیت خواهیم پرداخت.

سادگی رابط کاربری

iOS

Android Honeycomb

با نگاهی به تصاویر فوق به سادگی در می یابید که iOS در مقایسه با Honeycomb به مراتب ساده تر و کار کردن با آن راحت تر است.  در واقع سیاست اپل همیشه بر سادگی سیستم عامل هایش استوار بوده، چیزی که در سیستم عامل Mac نیز به وضوح دیده می شود. تمامی برنامه های موجود در تبلت به صورت یک شبکه ۴×۵ به نمایش در می آیند. به تعداد دلخواه دستکاپ خواهید داشت تا هر مقدار برنامه ای که مد نظرتان است را در آن ها جای دهید. قسمت پایینی نیز که به Dock معروف است، قابلیت جای دادن ۶ اپلیکیشن مختلف را داراست. آیا چیز دیگری هم هست؟ خیر! تقریبا تمام سیستم عامل iOS در همین دستکاپ ساده و آیکون هایش خلاصه می شود. شاید پیچیده ترین قسمت این سیستم عامل بخش Setting آن باشد که شامل چندین بخش جدا شده از هم است که  تنظیمات ارتباطی، تنظیمات صفحه نمایش، کی بورد، تنظیمات امنیتی و … در آن جای می گیرد.

افراد زیادی این سادگی را یکی از مزایای iOS می دانند و معتقدند این ویژگی باعث شده که افراد، با هر سن و تجربه ای به آسانی قادر به کار کردن با این سیستم عامل باشند. اما در آن طرف میدان، اوضاع طور دیگری است. افراد دیگری، که تعدادشان هم کم نیست، معتقدند که این رابط کاربری یا همان interface بسیار ساده و ابتدایی طراحی شده و اصلا خلاقانه نیست. خصوصا کسانی که تجربه کار کردن با windows را روی کامپیوتر های شخصی شان دارند زیاد از این موضوع راضی نیستند. آن ها مطمئنا Honeycomb را به عنوان سیستم عامل محبوب خود انتخاب می کنند چون که شباهت های بیشتری به یک سیستم عامل انعطاف پذیر دارد. وجود widget ها بر روی دسکتاپ که دسترسی به یک برنامه خاص (application) را بدون نیاز به اجرای کامل آن فراهم می کنند بدون شک یکی از مزایای Honeycomb است. وجود نوارهای متعددی که این اجازه را به کاربر می دهند تا تنظیمات اصلی تبلت را بدون رفتن به بخش Setting انجام دهد، مثل خاموش یا روشن کردن WiFi یا GPS, نیز یکی دیگر از ویژگی های خوشایند Honeycomb است که آن را از iOS متمایز می کند.

Honeycomb

جذابیت

بیشتر کاربران و حتی کارشناسان در این بخش سلیقه ای عمل می کنند. عده ای از طراحی iOS بسیار خوششان می آید و به آن لقب “شاهکار طراحی” را می دهند. خصوصا آن که این سیستم عامل به صورت انحصاری در اختیار اپل است و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را روی تبلت هایش ندارد و خب طبیعتا هنگامی که شما برای بار اول iOS را روی صفحه نمایش شفاف و فوق العاده iPad ببینید، بدون شک نظرتان را جلب خواهد کرد. استفاده از آیکون های گرافیکی و پرهیز از جداول یا نوارهای شلوغ در iOS به عقیده برخی این سیستم عامل را جذاب و همانطور که قبلا اشاره کردم، ساده کرده است.

 آندروید نیز چندان بی توجه به این امر نیست. هرچند آندروید سیستم عامل پیچیده تری به نظر می آید، اما دارای جذابیت های خاص خود نیز هست. آیکون های گرافیکی و جلوه های تصویری مثل تصویر پس زمینه متحرک یا ویدجت های متنوع و رنگارنگ قطعا به هر چه جذاب شدن این سیستم عامل کمک می کنند. نکته قابل ذکر این است که بر خلاف iOS که تنها به شما اجازه تعویض تصویر پس زمینه را می دهد، در آندروید شما آزادی عمل بیشتری دارید و می توانید با حذف یا اضافه کردن ویدجت ها و آیکون ها، ظاهر دسکتاپ خود را مطابق میل خود تغییر دهید. در واقع در Honeycomb شما هر قسمت از صفحه تبلت را می توانید به یک چیز اختصاص دهید. بخشی برای خواندن اخبار، قسمتی برای مرور کردن اینترنت، قسمتی دیگر برای دیدن تصاویر و …. نکته جالب و خوشایند این است که تمامی این کارها را می توانید همزمان انجام دهید. قابلیتی که iOS از آن بی نصیب است!

عملکرد

هنگامی که با iPad کار می کردم واقعا از سرعت اجرای برنامه ها لذت می بردم. اپلیکیشن ها روان و سریع اجرا می شدند و به ندرت Crash یا hang می کردند. شاید یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این سیستم عامل همان عملکرد روان و سریعش باشد. اما متاسفانه iOS تحت سیاست های بسیار محدودکننده اپل، دارای کمبود ها یا اگر مثبت تر نگاه کنیم، استثنائاتی نیز هست. انتقال داده ها و فایل ها تنها با استفاده از یک برنامه واسطه (iTunes) انجام می گیرد. به جز موارد معدودی از انتقال از طریق WiFi که آن هم در مورد فایل های پرحجم، خسته کننده و مشکل ساز است، تنها راه انتقال فایل به دستگاه شما از طریق برنامه iTunes به وسیله اتصال به اینترنت پرسرعت (به شرط وجود یک اکانت VPN) می باشد. البته از طریق خود تبلت هم می توان به این فروشگاه متصل شده و برنامه دانلود کرد.

نکته دردآوری که برای کاربران، مخصوصا کاربران ایرانی که به استفاده از برنامه های مجانی و معمولا کرک شده عادت دارند، بسیار ناامید کننده است، پولی بودن بیشتر برنامه ها و بازی های خوب در فروشگاه اپل است. برای ارزان ترین برنامه باید حداقل ۱ دلار پرداخت کنید. مگر آن که هوس کرک کردن یا به اصطلاح jailbreak کردن دستگاه به سرتان بزند که آن هم در بعضی موارد کار می کند و در بعضی موارد به نابودی دستگاهتان منجر می شود. بارها شده که کاربران iOS برای استفاده از امکان نصب بازی و برنامه از روی DVD های خود، اقدام به کرک کردن دستگاهشان نمودند اما نتیجه این بود که دستگاه دیگر قادر به بوت شدن نبوده است! طرفداران آندرویید همیشه روی این ضعف iOS که شاید پاشنه آشیل آن نیز باشد دست می گذارند. البته ناگفته نماند که طرفداران اپل با تمامی این ضعف ها کنار آمده و حتی برخی آن ها را لازم، ضروری و بسیار مفید می دانند. در واقع برای استفاده کردن از iOS ذهن شما باید شبیه ذهن مسولان شرکت اپل شود که به فایل های Flash به چشم فایل هایی پر از باگ و کدهای مخرب نگاه می کنند. یا این که انتقال فایل به صورت آزاد را بسیار خطرناک می دانند و تنها از طریق یک برنامه واسطه و تحت نظارت اپل به شما اجازه انتقال داده ها را می دهند. iOS حتی امکان Bluetooth را نیز محدود کرده است و به دستگاه شما اجازه نمی دهد که با هر موبایل یا لپ تاپ یا هر وسیله دیگری که از بلوتوث استفاده میکند، متصل شود. شما در iOS تنها می توانید با دستگاه های ساخت شرکت اپل و تعداد محدودی وسیله دیگر مثل بلندگوی استریو از طریق بلوتوث تماس پیدا کنید. وقتی این محدودیت ها را می بینید دیگر تعجبی ندارد که این نکته را هم ذکر کنم که استفاده کردن از Flash Memory نیز کاملا مردود است مگر این که دستگاه را کرک کنید و یک کیت اتصال نیز به صورت جداگانه خرید کنید.

در این زمینه آندروید Honeycomb حرف های زیادی برای گفتن دارد. Honeycomb در واقع هیچ کدام از این محدودیت ها را ندارد و به شما اجازه می دهد که کاملا آزادانه از سیستم عامل نهایت استفاده را ببرید. هر چند این آزادی عمل زمینه را برای ورود برنامه های مخرب مثل ویروس ها و اپلیکیشن های مشکل دار به تبلت شما فراهم می کند اما بسیاری از کاربران مزایای باز بودن سیستم عامل را بسیار بیشتر از معایب آن می دانند. آندروید Honeycomb به شما اجازه اتصال از طریق بلوتوث به هر دستگاهی را می دهد. نقل و انتقال فایل ها، حتی برنامه های کرک شده بسیار آسان است و سیستم عامل هیچ واکنشی به برنامه های دزدی (نرم افزارهایی که قانون کپی رایت آن ها نقض شده است) نشان نمی دهد.

درست شبیه ویندوز ۷ یا نسخه های قبلی آن که برای کاربران ایرانی ایده آل بودند. با وجود این مزیت ها آندروید Honeycomb در عملکرد دارای ضعف هایی نیز هست. معمولا تبلت هایی که این سیستم عامل را اجرا می کنند بسیار قدرتمند هستند و از پردازنده های ۲ هسته ای با فرکانس ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ گیگاهرتر استفاده می کنند. اما در بسیاری از موارد شاهد اشکالاتی جزئی اما آزار دهنده هستیم . برای مثال در Samsung Galaxy tab 10.1 با این که تبلت از سخت افزار قوی بهره می برد، اما به نظر می آید که بار پردازشی نرم افزار ها به درستی روی CPU و ROM منتقل نمی شود که این باعث به وجود آمدن Lag یا همان گیر کردن حین اجرای برخی برنامه ها می شود. در واقع عدم هماهنگی کامل بین Honeycomb و سخت افزار باعث می شود که نتوانیم از تمام ظرفیت و پتانسیل پردازنده یا حافظه رام استفاده کنیم. این موضوع در iOS عملا مشاهده نمی شود و سخت افزار و سیستم عامل بسیار هماهنگ هستند که حاصل آن عملکرد روان و سریع برنامه هاست. گوگل در این زمینه بسیار کار کرده است و اپگرید ۳٫۱ و مدتی بعد از آن آپگرید ۳٫۲ را نیز برای آندروید منتشر کرد که قسمتی از مشکلات گفته شده را حل کرد. اما کاملا واضح است که آندروید هنوز هم جای پیشرفت و تبدیل شدن به یک سیستم عامل کاملا ایده آل را دارد.

تعداد نرم افزارهای موجود

iOS در این زمینه بسیار جلوتر از Honeycomb قرار دارد. طبیعی هم هست. مدت زیادی از به بازار آمدن iPad می گذرد و در این مدت بیش از ۶۰۰۰۰ برنامه اختصاصی iPad در فروشگاه اپل قرار داده شد. این رقم در مورد Honeycomb اصلا راضی کننده نیست و بسیار پایین تر است. البته باید این نکته را در نظر داشت که آندروید Honeycomb بسیار جوان تر از iOS است و تا به سن بلوغ برسد مطمئنا برنامه نویسان، برنامه های بیشتری برای آن تولید خواهند کرد. در حال حاضر هم تعدادی برنامه های مفید و کاربردی در Android Market پیدا می شود که نیاز کاربران را به خوبی رفع نماید. با تمام این تفاسیر، فعلا برگ برنده از لحاظ تعداد برنامه های موجود، در درست iOS است.

محبوبیت

شاید آخرین فاکتور که باید در نظر گرفته شود محبوبیت این ۲ سیستم عامل بین کاربران است. اپل با تکیه بر مشتریان وفادار و پروپاقرص خود میلیون ها نسخه از تبلت iPad را با سیستم عامل iOS به فروش رساند. چیزی که Honeycomb از آن بی نصیب است واحد بودن تولید کننده سیستم عامل و تولید کننده سخت افزار است. سیستم عامل آندروید تولید شرکت گوگل است که روی تبلت های زیادی وجود دارد و طبیعتا کیفیت یا عدم کیفیت هرکدام از این تبلت ها (از نظر سخت افزاری) در محبوبیت سیستم عامل تاثیر می گذارد. اگر گوگل خود نیز توانایی ساخت سخت افزار مناسب با سیستم عامل Android را داشت، شاید وضعیتی مشابه اپل پیدا می کرد اما با وجود خرید بخش تکنولوژی شرکت Motorola توسط گوگل، این شرکت فعلا یک تولید کننده نرم افزار باقی مانده که نرم افزارهایش را به شرکت هایی مثل Samsung یا HTC می فروشد و از قبل آن درآمد زایی می کند.

نکته ای که باعث بالا رفتن آمار فروش iOS می شود کیفیت شرکت تولید کننده سخت افزار آن هست. اپل همیشه به کیفیت ساخت و شیک بودن محصولاتش اهمیت خاصی می دهد و این موضوع باعث شده که کاربران تمایل بیشتری به خرید محصولات آن و در نتیجه سیستم عامل آن داشته باشند. هرچند با ادامه همکاری گوگل با شرکت های تولید کننده سخت افزار مثل Samsung که در تولید از رقیبان جدی اپل محسوب می شوند، آینده بسیار روشنی برای سیستم عامل نوپا و پر پتانسیل Honeycomb می توان پیش بینی کرد. سیستم عاملی که در نسخه تلفن همراه، کم کم در حال ربودن گوی سبقت از اپل و سیستم عاملش می باشد و تصور کردن چیزی مشابه برای نسخه تبلت هم دور از ذهن به نظر نمی رسد. اپل هم با این وجود دست روی دست نگذاشته و به زودی آخرین آپدیت از سیستم عامل iOS که ویرایش ۵ است را منتشر می کند. مطمئنا در آینده شاهد پیشرفت و بهبود کارایی هر دو سیستم عامل خواهیم بود که با گسترش سریع تبلت ها در دنیای دیجیتال هر روز تعداد کاربرانشان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

http://netwizard.ir
دوشنبه 16/8/1390 - 22:40
کامپیوتر و اینترنت

خوب امروز تصمیم گرفتم یک راهنما در مورد خرید نوت بوک بنویسم ولی‌ بهتر دیدم کمی‌ موضوع رو کلی‌ تر بیان کنم و روش انتخاب درست یک وسیله خوب رو بگم.  منظور از  وسیله مورد نظر شی مورد انتخاب شماست   از خرید یک فرش ساده تا یک وسیله پیچیده .

برای خرید یک وسیله ما همیشه باید چند معیار اساسی‌ را در نظر بگیریم :

۱- زمان دقیق خرید

۲-هزینه ماکسیمم

۳- اطلاعات کافی‌ از وسیله مورد نظر

 

ادامه مطلب را از دست ندهید

از نکته سوم شروع می‌کنم، همیشه موقع انتخاب یک وسیله انتظاراتان را در مورد ان وسیله کاملاً روشن کنید، مثلا در انتخاب یک فرش مشخص کنید که چه رنگی‌ را می‌پسندید، چه تراکمی چه طرحی ، چه بافتی، دستی‌ یا ماشینی بودن و… یا مثلا هنگام خرید  LED TV  بررسی‌ کنید چه انتظاراتی از آن وسیله دارید، فرکانس تصویر،۲ بعدی و ۳ بعدی بودن، پخش انواع فرمت‌های تصویر، رزولوشن، امکانات اینترنتی و ….

اکثر مردم در انتخاب یک وسیله فقط برند یک محصول را در نظر می گیرند و نه کیفیت آن را، گاهی هم کیفیت را فدای هزینه می کنند. اما به نظر من میشود با کمی‌ تحقیق با هزینه مناسب بهترین خروجی‌(کارایی)را از وسیله مورد نظر گرفت.یکی‌ از امکاناتی که امروز در دستان ما است محیط پر بار اینترنت می‌باشد، شما در خرید یک وسیله میتوانید در این محیط کاملا از قبل ظاهر وسیله را ببینید، اطلاعات کسب کنید و به دانش کم و اطلاعات ناقص فروشندگان بسنده نکنید.

 همه جور مشخصه را به راحتی‌ میشود در یک وسیله گنجاند حال اینکه چقدر این اطلاعات کاربردی و مفید باشد مارا به بخش تحقیق و بررسی‌ محصول می‌کشاند، اگر از خوانندگان سایت‌ های خاص و معروف باشید می‌بینید که در اکثر این سایت‌ها بخش‌هایی به نام بررسی‌ یا همان Review گنجانده شده است، بررسی ها  به شما یک خط مشی‌ کلی‌ می دهند تا بتوانید مقایسه خوبی‌ بین محصولات داشته باشید، مقایسه؟ بله نکته مهمی‌ که نباید از آن غافل شد مقایسه می‌باشد شما از عنصر مقایسه نباید غافل شوید . یکی‌ از مهمترین کار هایی که شما باید در انتخاب یک وسیله داشته باشید  این است که ارزش مادی یک وسیله را در نظر بگیرید و سپس  گزینه‌های هم رنج قیمتی آن را در ردیف مقایسه قرار دهید. مثلا در خرید ال سی دی اگر ۲ تلویزیون در یک تراز مساوی قیمتی از ۲ برند مختلف باشند مقایسه درست صورت می‌پذیرد(اگر یکی از ایتم ها قیمت باشد) پس داشتن سقف قیمت کمک شایانی  در این مبحث به شما خواهد کرد. شاید این فرمول خیلی کامل نباشد اما از نسبت امکانات بر روی قیمت شما می توانید به صرفه بودن یک وسیله را در نظر یگیرید که به نحوی بهروری را به شما می دهد.

یکی‌ دیگر از نکاتی‌ که همیشه باید در نظر گرفت کیفیت است یعنی اگر امکاناتی مشابه داشتید به کیفیت ساخت یک وسیله و تکنولوژی‌های استفاده شده در آن بپردازید. مثلا نوع آلیاژ یا مواد استفاده شده در داخل و خارج یک وسیله می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد مثلا اگر ۲ تبلت با مشخصات یکسان دید حتما انکه ارزانتر است بهتر نیست شما باید از کیفیت بدنه و نوع لوازم استفاده شده در داخل آنها نیز مطلع شوید به هر حال هر ارزانی و گرانی بی دلیل نیست.

حال همه این کارها را انجام می‌دهید اما بهترین ابزار و بهترین قسمت قضیه این است که شما می توانید از نظرات دیگران و تجربه‌های دیگران در این زمینه استفاده کنید فروم‌ها بهترین جایی است که شما می توانید تجارب ملموس دیگران را حس کنید و به کار ببندید. جایی که اطلاعات نابی از نوع کارکرد یک وسیله در آینده و بر آورده کردن نیاز های واقعی شما در حال حاضر در  دسترس شما قرار می گیرد و آن چیزی که شما در تبلیغات می بینید مانور یک محصول از یک برند برای فروش بیشتر است(هیچ ماست بندی نمی گوید ماشت من ترش است) .پس از عنصری به نام فروم به راحتی نگذرید.

زمان خرید فاکتور مهم دیگری‌ می‌باشد که ممکن است تمامی‌ برنامه ریزی شما را  تحت الشعاع قرار دهد پس نزدیک بودن زمان خرید و انتخاب فاکتور خیلی‌ مهمی‌ می‌باشد. ممکن است زمان بررسی‌ شما طولانی‌ شود و قیمت‌ها جابجا شود پس  باید زمان خرید و بررسی‌ نزدیک بهم باشد تا بهترین انتخاب صورت گیرد.

 اما در آخر شما بهترین انتخاب را  می‌کنید، ولی  سلیقه و ظاهر جذاب محصول را هرگز فراموش نکنید چون ممکن است یک وسیله هرچند که  خوب باشد ولی به دلیل رعایت نکردن عنصر علاقه مندی با همه توانمدی ها به آینه دق شما تبدیل شود.ظاهر محصول هر چند با امکانات کمتر ممکن است حس بهتری در شما ایجاد کند.

نکته آخر آینده محصول و خدمات جانبی وسیله مورد نظر است شاید بهترین وسیله نیز بدون خدمات تمامی ارزش خود را از دست بدهد. خدمات گرفتن برای یک محصول مزه شیرین یک انتخاب خوب را چندین برابر می‌کند. محصولات با گارانتی قیمت تمام شده بالاتری خواهند داشت نسبت به محصولات بی گارانتی.(مثل خرید کردن از بانه) گارانتی مانند بیمه می باشد شاید در تمام دوران استفاده ککارایی نداشته باشد اما همیشه یک ضریب اطمینان برای خوتان ایجاد کنید.

میخواهیم یک جمع بندی کنیم پس :

-  همیشه سقف هزینه را در به طور قطع تعیین کنید

- قبل از خرید در محیط اینترنت چرخی بزنید اطلاعات کافی‌ از وسیله مورد نظر در یافت کنید

- از خواندن بررسی ها ی دقیق و کارا اصلا دریغ نکنید

- فروم‌ها منابع پایان ناپذیری برای کسب تجربه قبل از خرید می باشند

- انتظارات از آینده محصول و وضعیت فعلی‌ محصول را در نظر بگیرید

- خدمات را فراموش نکنید

- زمان خرید را در نظر بگیرید

- گول امکانات اضافی و ناکارامد و دهن پر کن را نخورید

فروشنده‌ها بیشتر به نفع خود و انبارشان کار میکنند تابه نفع  شما پس آگاه باشید.

دوشنبه 16/8/1390 - 22:39
کامپیوتر و اینترنت

در بازار تبلت ها که سهم عمده ای از آن توسط iPad شرکت اپل و تبلت های سامسونگ و دیگر تبلت های گران قیمت اشغال شده است، گاها تبلت های ارزان قیمت و نسبتا با کیفیت هم به چشم می خورند. برای آن دسته از افراد با بودجه و توان مالی اندک، که می خواهند حداقل یک بار یکی از این دستگاه ها را تجربه کنند، شرکت هایی مثل Archos بهترین انتخاب هستند. در این پست به معرفی تبلت جدید این شرکت با نام Archos 101 G9 که به تازگی وارد بازار شده است، خواهیم پرداخت.

Archos قبلا نیز به تولید محصولات ارزان قیمت مشهور بود. این شرکت با سری Internet Tablets وارد بازار تبلت های آندروییدی شد و از آن موقع تا به حال چندین تبلت ارزان قیمت بر پایه آندروید ۲٫۲ یا همان Froyo به بازار ارائه داده است. ویژگی های Archos 101 Internet Tablet که نسل اول تبلت های ۱۰ اینچی Archos بود بسیار مورد توجه قرار گرفت. ضخامت کم و داشتن انواع پورت های متنوع از جمله: USB, HDMI, Mini USB, Micro SD و از همه مهم تر قیمت بسیار پایین آن باعث شد تا توجه خریداران زیادی به این تبلت جلب شود. هرچند در تجربه شخصی که بعد از کار کردن با این تبلت داشتم، به مراتب به مشکلات عدیده نرم افزاری که به سیستم عامل مربوط می شدند بر می خوردم. هنگ کردن دستگاه به کرات، عدم اجرای فرمان های لمسی در برخی از برنامه ها، نمایش Error در قسمت هایی از سیستم عامل و … از جمله موارد ناخوشایندی بودند که در Internet Tablet به وفور مشاهده می شد.

حال Archos با تکیه بر تجربه Internet Tablets سری جدیدی از تبلت های خود را به بازار ارائه داده است که به G9 مشهور هستند. در گروه تبلت های G9 این تولید کننده فرانسوی بی شک حرف های زیادی برای گفتن دارد. Archos قطعا تصمیم ندارد که تجربه Internet Tablets را مجددا تکرار کند. این شرکت این بار با آندروید Honeycomb 3.2 و سخت افزاری قوی آمده است تا اشتباهات گذشته را جبران کرده و رقیبی جدی برای دیگر تبلت های آندروییدی باشد. در ادامه نگاهی به مشخصات Archos 101 G9 می اندازیم.

 

نام محصول: Archos 101 G9

ابعاد ۲۷۶x167x12.6

وزن: ۶۴۹ گرم

صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ از نوع TFT

پردازنده دو هسته ای ARM CORTEX A9 با فرکانس ۱ تا ۱٫۵ گیگاهرتز (بسته به نوع دستگاه) به همراه ۳D OpenGL ES 2.0

ظرفیت ۸ گیگابایت برای ذخیره اطلاعات به همراه درگاه Micro SD برای استفاده از مموری های خارجی

پشتیبانی ویدئویی از تمامی فرمت های تصویری از جمله:

• MPEG-4 HD up to 1080p
• MPEG-42 ASP@L5 AVI, up to DVD resolution
• H.264 HD HP@L3.1 up to 1080p
• WMV9/VC1 AP up to 1080p
With optional plug-in:
• Cinema: MPEG2 up to DVD resolution MP/D1 AVI, MP4, MOV, 3GP, MPG, PS, TS, VOB, MKV, FLV, RM, RMVB, ASF, WMV

نمایش دهنده تصویر با پشتیبانی از فرمت های JPEG, BMP, PNG, GIF

دوربین جلویی با قابلیت فیلم برداری ۷۲۰P (میزان مگاپیکسل مشخص نیست، حدس بر این است که بین ۱ تا ۲ باشد)

پورت های Mini USB, HDMI, Micro SD slot, Headphone

بهره گیری از تکنولوژی  WiFi 802.11 b/g/n به همراه بلوتوث نسخه ۲٫۱

به همراه GPS, اسپیکرهای داخلی, سنسور شتاب سنج, لرزاننده, قطب نما, پایه نگه دارنده از پشت, و میکروفون داخلی

عمر باتری: بالای ۱۰ ساعت کار با اینترنت، ۳۶ ساعت پخش موسیقی و ۷ ساعت پخش ویدئو

 

پردازنده

 

در قلب این تبلت، پردازنده قدرتمند Texas Instruments OMAP™ ۴ دو هسته ای قرار دارد که بنا به ادعای Archos دارای مدل های مختلف تا فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز است! قطعا ترکیب این پردازنده قدرتمند با سیستم عامل Honeycomb 3.2 عملکردی روان و سریع را به ما خواهد داد. یکی از مزایای وجود این پردازنده که شرکت سازنده روی آن تاکید زیادی دارد توانایی این تبلت در اجرا و پخش ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۲۸p می باشد که بسیار عالیست! همچنین می توان این امید را داشت که این تبلت آخرین آپدیت سیستم عامل آندروید که همان Ice-cream Sandwich است را نیز دریافت کند چرا که با پردازنده ای به این قدرت اجرای این سیستم عامل چندان سخت نخواهد بود.

۳G انتخابی

یکی دیگر از مزیت های جالب Archos 101 G9 نسبت به سایر رقبا امکان اتصال آن به مودم های سیم کارت خور به شکل فلش مموری می باشد. این نوع مودم ها که به شکل یک فلش مموری هستند، اول بار برای لپ تاپ ها عرضه شدند. شما با قرار دادن یک سیم کارت در مودم می توانید از اینترنت پرسرعت استفاده کنید البته به شرط آن که اپراتور سیم کارت شما به تکنولوژی ۳G مجهز باشد. سایر سازندگان تبلت مثل اپل یا سامسونگ این قابلیت را درون خود تبلت قرار می دادند و تبلت ها را در دو مدل بدون ۳G و با ۳G عرضه می کردند. اما Archos همان طور که در انیمشن پایین می بینید، این امکان را برای مشتری انتخابی کرده است. این بدان معناست که در صورت نیاز به ۳G می توانید یک مودم USB تهیه کرده، و به تبلت متصل کنید که به مراتب ارزان تر از خریدن یک مدل ۳G است.

آندروید هانی کامب ۳٫۲

همانطور که قبلا اشاره کردیم، Archos 101 G9 مجهز به آخرین نسخه سیستم عامل آندروید Honeycomb است. مروگر عالی وب و امکان پشتیبانی از فایل های فلش، برنامه های از پیش نصب شده ای از جمله Picsel Smart Office که امکان خواندن و ویرایش فایل های آفیس (Word,Power Point, Excel) را برای شما فراهم می کنند، Evernote که یک برنامه عالی برای نت برداری است، همه و همه ارمغان سیستم عامل Honeycomb هستند. طبق گفته Archos سیستم عامل به طور منظم آخرین آپدیت های لازم را دریافت خواهد کرد که در صورت واقعیت، یکی دیگر از مزایای Archos نسبت به رقبا است.

کیفیت ساخت

از لحاظ کیفیت ساخت، شاید نتوانیم Archos 101 G9 را در رده iPad یا Galaxy Tab قرار دهیم. جنس بدنه تبلت از پلاستیک مرغوب ساخته شده است اما برای مثال خبری از صفحه نمایش Gorilla Glass یا Retina که در محصولات اپل و سامسونگ شاهد آن هستیم، نیست. سیاست های Archos تا به حال بر مبنای ارزان بودن محصولاتش استوار بوده است. محصولاتی متوسط برای افرادی که از توان مالی بالایی برخوردار نیستند اما در عین حال نمی خواهند از دنیای تکنولوژی عقب بمانند. ضخامت مدل ۱۰٫۱ اینچی چیزی نبود که ما انتظار آن را داشته باشیم. انتظار می رفت که Archos با وجود رقیبان سرسختی مثل Galaxy Tab که ضخامت تبلت هایش تنها به ۸٫۶ میلی متر می رسد، روی این قسمت مانور بیشتری بدهد. هرچند باید این نکته را یادآور شویم که این تبلت دارای انواع پورت های ارتباطی می باشد، چیزی که Galaxy Tab و iPad از آن بی نصیب هستند. طبیعتا گنجاندن این تعداد پورت باعث افزایش ضخامت دستگاه شده است که تا حدی قابل توجیه است.

افزایش ظرفیت تا ۲۵۰ گیگابایت!

Archos 101 G9 دارای دو مدل متفاوت است. یک مدل دارای حافظه ۸ گیگابایتی فلش است و مدل دیگر دارای حافظه HDD تا سقف ۲۵۰ گیگابایت که به شما این اجازه را می دهد که بیش از ۴۰ فیلم با کیفیت Full HD ذخیره کنید. هیچ کدام از تبلت های موجود در بازار چنین قابلیتی ندارند و این موضوع برگ برنده Archos به شمار می رود. هرچند باید یادآور شوم که مدل ۲۵۰ GB به دلیل وجود هارد، مقداری زخیم تر است.

قیمت

شاید بهترین قسمت بحث ما، قیمت تبلت باشد. در بازار فعلی تبلت ها که اکثر این محصولات دارای قیمتی بالای ۵۰۰ دلار هستند Archos 101 G9 با قیمتی معادل ۳۶۹ دلار، یکی از بهترین انتخاب ها برای آن دسته از افرادی است که نمی خواهند پول زیادی بابت یک تبلت بدهند. هر چند این محصول جدید است و فعلا در بازار ایران موجود نیست اما پس از مدتی به راحتی قادر خواهید بود که از فروشگاه های اینترنتی آن را با قیمتی به مراتب پایین تر از تبلت های iPad 2 یا Galaxy Tab 10.1 خریداری کنید. افراد زیادی هستند که به برند تجاری محصولات اهمیت چندانی نمی دهند و تنها مطلب مد نظر آن ها کارایی و ارزانی می باشد. اگر شما هم آن دسته از افراد هستید، Archos 101 G9 بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.

دوشنبه 16/8/1390 - 22:31
معرفی کتاب و بازی های آموزشی

بعد از اینکه اپل برای اولین بار آی پد را معرفی کرد کارشناسان ان را محصولی میان لپ تاپ ها و اسمارت فون طبقه بندی کردند ولی بعد از گذشت ۱٫۵ سال از عرضه این محصول حالا آیپد دارد بیشتر به کنسول ها نزدیک میشود تا لپ تاپ ها و بیش از انکه از نظر نرم افزاری پیشرفت داشته باشد و کامل تر شود، روز به روز بازی های جدید تر و با کیفیت تری می بینیم که شاید روزی کنسول ها را هم پشت سر بگذارند و دلیل این را عده ای سیاست های اپل، رابط کاربری ای او اس که کمی برای تبلت ها ضعیف است و عده ای هم فیزیک این تبلت ها میدانند که برای بازی بسیارعالی ولی برای کارهای سنگین و برنامه ها کمی نا مناسب است و دقت موس را ندارد می دانند.

 

حتی آماری که چند وقت پیش از خریداران آیپد ۲ گرفته شد نشان داد که بیش از ۸۰ درصد انها این محصول را فقط برای بازی خریده بودند و در واقع هم کمتر کسی است که ای پد داشته باشد و هر از چند گاهی دلش برای پرنده های خشمگین تنگ نشود.هرچند دیگر پلتفرم ها نیز به این نکته پی برده اند ولی اندروید تا کنون به هیج وجه نتوانسته در این عرصه با آی او اس رقابت کند که بیشتر به سهم کم ان در بازار برمیگردد، ویندوز ۸ هم هرچند برتری های بسیاری نسبت به ان دو دارد اما هنوز هم در زمینه نرم افزار و بازی راه زیادی برای پیمودن دارد.

۹ بازی که در زیر شاهد آن هستید، بهترین و با کیفیت ترین بازی هایی هستند که فقط برای پلتفرم iOS ساخته شده اند و فعلا خبری از ساخته شدن  آنها به سایر پلتفرم ها نیست.

۱-Infinity blade 2

نسخه اول این بازی بدون شک جز بهترین و زیبا ترین بازی های … بود، بازی که خیلی در تبلیغات آی پد و آیفون موثر بود و حالا نسخه دوم آن آمده تا موفقیت ها ی پیشین را دوباره بدست آورد.اولین بار این بازی در مراسم معرفی iphone 4s به صورت مختصر پخش شد و طبق گفته تیم کوک با گرافیک ترین بازی ساخته شده برای اسمارت فون ها و تبلت ها است و گرافیک ان حتی استاندارد کنسول های بازی را هم درنوردیده.

هرچند در کلیپ کوتاهی که از این بازی در مراسم معرفی iphone 4s پخش شد، چیز زیادی جز گرافیک خیره کننده، دستگیرمان نشد ولی حتی اگر این بازی همان گیم پلی و داستان نسخه اول خود را داشته باشد بازهم میتواند به زیبا ترین بازی سال بدل شود هرچند که شرکت سازنده این بازی به نام chair وعده بازی بسیار بهتر و زیباتر را داده است تا اپل دوستان از همین حالا برای نسخه دوم روز شماری کنند.

۲-infinity blade

همانطور که در ابتدای پست نیز بیان شد، اگر این بازی بهترین عنوان سال نباشد قطعا یکی از آنها خواهد بود. شرکت chair با استفاده از موتور گرافیکی unreal tournament توانسته محیطی کامل، بدون نقص و با جزئیات بسیار زیبا را طراحی کند. این بازی نه تنها داستان بسیار جذابی دارد بلکه گیم پلی و سیستم کنترل فوق العاده ان لحظاتی فراموش نشدنی را برای گیمر به ارمغان می اورد. داستان این بازی از آنجایی شروع می شود که پدر شما در جنگ با پادشاه فنا ناپذیر شکست می خورد و با شمشیر بی نهایت کشته می شود  و سپس شما و نوادگانتان باید انتقام خون او را بگیرید. البته شما بار اول قادر به کشتن او نخواهید بود و پسران و نوادگانتان اگر خوش شانس احتمالا قادر خواهند بود او را بکشند.

شما بعد از هر بار کشته شدن توسط پادشاه فناناپذیر قدرت و اسلحه های خود را به نسل بعد منتقل میکنید بنابراین بعد از هر بار بازی کردن و شکست خوردن قوی تر خواهید شد. نکته جالب این بازی ان است که حتی بعد از کشتن پادشاه و یافتن شمشیر بی نهایت باز هم بازی تمام نشده و شما باید با گروهی مخفی و سری از خدایان بجننگید ودنیا را از خدایان پلید پاک کنید. این بازی بسیار جذاب و اعتیاد اور است و روز ها شما را درگیر داستان پیچیده خود کرده و شما را از کار و زندگی خواهد انداخت. این بازی در حالت انلاین و چند نفره نیز قابل اجراست و بر روی نسل سوم و چهارم ایفون و ای پد یک به خوبی اجرا می شود.

۳-real racing 2

این بازی که حدودا یک سال توسط شرکت firemint شاخته شد بازی است به سبک مسابقه ای که شما باید در ان با پشت سر گذاشتن مسابقات مختلف، شهرت و پول خود را بیشتر کرده  با بهبود توانایی های خود در جام های مختلف پیروز شوید و به مراحل بعد صعود کنید.این بازی همانطور که از نامش نیز پیداست نسخه دوم سری بازی های real racing است و هرچند نسخه اول هم موفقیت هایی داشت اما هرگز به موفقیت نسخه دوم نرسید. این بازی گرافیک بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد و گیم پلی ان نیز بدون ایراد و نقص است و شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد. از نکات بسیار جالب در مورد این بازی می توان به حالت بازی شبکه ای اشاره کرد که شما درآن می توانید با دوستانتان در حالت چند نفره بازی کرده و لذت بازی را دوچندان کنید. لازم به ذکر است که این بازی در اخرین به روز رسانی خود افکت ها گرافیکی فوقالعاده زیبایی اضافه کرده که فقط برای ای پد ۲ و ایفون ۴ اس قابل استفاده می باشد.

۴-machinarium

این بازی قبلا هم در پی سی روی پی سی منتشر شده بود و بخاطر داستان فوق العاده زیبا و طراحی های جذاب و زیبا تعداد زیادی جایزه را از آن خود کرده و نظر گیمرهای زیادی را جلب کرده بود . داستان این بازی زندگی روبات کوچولویی است که برای یافتن دوست خود وارد شهر بسیار شلوغ و بهم ریخته ای می شود و با ربات های بد مبارزه کرده و آنها را شکست می دهد. گیم پلی این بازی بر پایه یافت قطعات گمشده پازل و حل کردن معماها بنا شده که حتی اگر جز کسانی هستید که علاقه ای به این گونه بازی ها ندارند باید بگویم این عنوان نظر شما را تغییر خواهد داد. گرافیک این بازی بسیار زیبا و با جزئیات طراحی شده و کنترل بازی نیز ساده و روان است، موسیقی بازی نیز در حد مطلوبی کار شده. البته این بازی فعلا فقط یرای ای پد ۲ در دسترس می باشد.

۵-Rage HD

این بازی نیزهمچون موارد قبلی برای  پی سی و کنسول طراحی شده اما شرکت id games تصمیم گرفته که نسخه ی iOS را اول عرضه کند. البته آنچه شما در این بازی خواهید دید شباهت چندانی به نسخه ی مخصوص پی سی و کنسول ندارد و بیشتر شبیه به یک نسخه ی تبلیغاتی برای بازی اصلی است ولی با وجود این، بازهم تبدیل به یکی از بهترین های iOS شده است.

 این بازی که لغب  ”با گرافیک ترین” بازی سال را یدک می کشد، بیشتر بر روی هیجان تکیه دارد تا داستان، و تمام کاری که شما باید در این بازی انجام دهید نشانه گرفتن و شلیک کردن به سمت موجودات جهش یافته است با این وجود سیستم امتیاز دهی این بازی شما را مجبور خواهد کرد که بارها و بارها هر مرحله را تکرار کنید تا امتیاز بالاتری کسب کنید. همچنین این بازی کنترل ساده و بدون نقصی دارد و شما بعد از چند بار بازی کاملا به آن آشنا شده و مسلط می شوید.این بازی خوشبختانه هم بر روی نسل سوم و چهارم ایفون و هم نسل اول ای پد به روانی و بدون کندی اجرا می شود.

۶-world of goo

این بازی که جز محبوب ترین عناوین بر روی پی سی بوده و هست توسط شرکت ۲d boy ساخته شد و جوایز بسیاری را برده است. البته محبوبیت این بازی بیشتر بخاطر گیم پلی و خلاقیت این بازی است تا گرافیک آن ولی از نظر طراحی ظاهری نیز بسیار خوش ساخت است و دارای پس زمینه های جالب، موسیقی فوقالعاده زیبا و فیزیک کاملا طبیعی می باشد و شما هم اگر یک بار این بازی را امتحان کنید مطمئنا آن را جز بهترین ها قرار خواهید داد. هرچند این بازی داستان مشخصی ندارد اما مراحل مبتکرانه آن شما را روزها سرگرم خواهد کرد.

۷-shadowgun

این بازی که توسط موتور گرافیکی unity ساخته شده بسیار زیبا ومهیج است و اگر شما هم از بازی gears of wars لذت بره باشد باشید حتما این بازی را دوست خواهید داشت زیرا این بازی چه از نظر طراحی و چه سبک و سیاق بسیار شبه به عنوان گفته می باشد. هوش مصنوعی این بازی نیز بسیار بالاست و صحنه های مبارزه دقیق، بدون ایراد و با جزئیات طراحی شده اند.

اگر دارای آیفون ۴ با ۳ جی اس هستید باید بگویم که به لطف موتور گرافیکی قدرتمند این بازی، تمام صحنه ها بسیار روان بدون کندی اجرا می شود. این بازی دارای داستانی ساده است ولی هیجان بازی شما را بشدت جذب خواهد کرد. کنترل بازی نیز قابل قبول است هرچند بر روی صفحه کوچک ایفون گاهی اوقات کمی سخت و مشکل ساز می شود.

۸-anomaly

این بازی که ابتدا برای پی سی و سپس برای پلتفرم آی او اس آمد بازی زیبایی به سبک استراتژیک است که شما در آن باید یک دسته نظامی را در طول مسیری که خودتان مشخص می کنید، هدایت کنید و در این راه باید از قدرت های ویژه ای که به شما داده می شود استفاده کنید تا موفق شوید.این بازی دارای گرافیکی زیبا و با جزئیات بسیار کامل است و بخاطر گیم پلی متفاوت و جالب خود طرفداران زیادی بر روی ای او اس دارد هرچند که نسخه ی  کامپیوتری آن چندان موفق نبود.

۹-Sid Meier’s Pirates

این بازی یکی از عنوان های قدیمی برای پی سی به حساب می آید  ولی در زمان عرضه خود توانست نظر مثبت خیلی از منتقدین را به خود جلب کند و به یک عنوان محبوب تبدیل شود. داستان این بازی در باره زندگی پسری است که باید با کشتی خود در جهان مسافرت کند تا ثروتمند و معروف بشود و همان طور هم که از نام ان پیداست بیشتر شما باید از راه های دزدان دریایی و حمله به کشتی های دیگر این ثروت را بدست آورید، هرچند می توانید با یافتن گنج یا انجام دستورات دیگران نیز کار آبرومند تری دست و پا کنید.

گیم پلی این بازی بسیار راحت و روان است و شما مشکل خاصی با آن نخواهید داشت بجر موارد انگشت شماری آن هم درجنگ ها که کمی گیج کننده می شود. گرافیک بازی نیز برای آی پد بسیار خوب است هرچند اگر پورت شده یک بازی قدیمی نبود و توسعه دهندگان صبر و حوصله بیشتری داشند می شد بازی بهتری نیز ساخت اما با این وجود هنوز هم یکی از بازی های خواهد بود که ارزش امتحان کردن را داراست.

http://netwizard.ir
دوشنبه 16/8/1390 - 22:29
کامپیوتر و اینترنت

حال که نسخه 8 مرورگر فایرفاکس منتشر شده است زمان مناسبی برای مقایسه سرعت مرورگرهای مختلف از جنبه های متفاوت است. در این مقاله مرورگرهای Internet Explorer 9.0 مایکروسافت، Chrome 15 گوگل، Opera 11 اپرا، Safari 5 اپل و Firefox 8 موزیلا را با یکدیگر مقایسه کنیم. خواندن مقاله را ادامه دهید تا با سریعترین مرورگر دنیا آشنا شوید.

« قبلی بعدی »
  • کدام مرورگر سریعتر است؟ مقایسه IE 9.0 و Chrome 15 و Opera 11 و Firefox 8 و Safari 5
  • آزمایش SunSpider JavaScript
  • آزمایش VB Benchmark
  • آزمایش Peacekeeer
  • آزمایش Kraken

روش مقایسه مرورگر ها در این آزمایش بسیار ساده است ما مرورگرها را در شرایط یکسان و توسط نرم افزارهای مختلف مقایسه می کنیم و هر کدام که امتیاز و یا زمان بهتری را بدست آورند در رده بالا تر جدول قرار می گیرند.

نسخه دقیق مرورگرهایی که مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • Internet Explorer 9 (9.0.8112.16421) 32-bit
  • Firefox 8
  • Chrome 15.0.874.106
  • Safari 5.1.1
  • Opera 11.52

نرم افزارهای که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفته اند:

  • SunSpider JavaScript 0.9.1 این نرم افزار توسط موزیلا تولید شده و تمرکز آن بر آزمایش مرورگر در شرایط واقعی و از نظر اجرای کدهای جاوا اسکریپت است.
  • V8 Benchmark Suite این نرم افزار توسط گوگل و برای بررسی و رفع مشکلات موتور جاوا اسکریپت V8 تولید شده است.
  • Peacekeeper این نرم افزار توسط Futuremark تولید شده و تمرکز آن در آزمایش سرعت مرورگر در اجرای کدهای جاوا اسکریپت مرتبط با انیمیشن، نمایش فرم ها و موارد اینچنینی است.
  • Kraken 1.1 این نرم افزار نیز توسط موزیلا و برای آزمایش مرورگرها از نظر اجرای کدهای جاوا اسکریپت تولید شده است. Kraken برپایه SunSpider JavaScript ساخته شده اما قابلیت بیشتری دارد.

کامپیوتری که مرورگرهای مختلف برروی آن نصب و مورد آزمایش قرار گرفته اند مجهز به سیستم عامل Windows 7 64-bit، پردازنده چهار هسته ای Q9300 2.5GHz، حافظه RAM با ظرفیت 4GB و کارت گرافیک Nvidia GTX 260 است.

دوشنبه 16/8/1390 - 22:23
اخبار
خبرگزاری فارس -  در پی سؤال مسئولان باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات رخ داده در دیدار با داماش گیلان، آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تقدیر از رویانیان پاسخ این نامه را دادند.

 در پی اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش گیلان و اقدام ناشایست محمد نصرتی و شیث رضایی دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس، مسئولان این باشگاه در نامه‌ای به آیت‌الله مکارم شیرازی سؤالاتی را در مورد اشاعه این اقدام انجام دادند.

متن سؤال و جواب ارائه شده به شرح زیر است:

سؤال: همان گونه که استحضار دارید چندی قبل در مسابقه ورزشی دو تن از بازیکنان یک تیم فوتبال مرتکب عملی خلاف و اخلاق گردیدند. حال با توجه به مسائل مانحن فیه سوال از مظهر آن مرجع عالی مقام این است که آیا اقدام به اشاعه و پخش تصاویر این عمل قبیح بعد از بازی و بزرگ‌نمایی آن چه منجر به تولید تصاویری خلاف اخلاق و رد‌وبدل شدن بلوتوث‌های مختلف میان عموم مردم جامعه و استفاده ابزاری رسانه‌های بیگانه شده است مصداق اشاعه فحشا می‌باشد یا خیر؟

آیت‌الله مکارم شیرازی جواب مسئولان باشگاه پرسپولیس را به شرح زیر دادند:

بسمه‌تعالی

شک نیست آنچه در این جریان واقع شده بسیار زشت و زننده و عفت عمومی را جریحه‌دار کرده و نه تنها از نظر اسلامی قبیح حتی از جهات انسانی متعارف نیز کار زشت و ناپسندی بوده و عکس‌العملی که جناب رویانیان در مقابل آن نشان داده بجا و به موقع بوده و دلیلی بر احساس مسئولیت از ناحیه اوست. ولی بدون تردید نشر و اشاعه این گونه مسائل موافق شریعت اسلامی نیست و همه رسانه‌ها و توده مردم باید در این گونه موارد از نشر و اشاعه بپرهیزند و برای پیشگیری از تکرار این گونه حوادث ناگوار در آینده باید باشگاه‌های ورزشی به همان اندازه که به مهارت‌های ورزشی اهمیت می‌دهند به مسائل اخلاقی نیز اهمیت دهند تا ورزشکاران عزیز ما مانند ورزشکاران قدیم که هر کدام نمونه‌ای از اخلاق و انسانیت و حافظ عفت عمومی بودند، باشند و به تماشاچیان محترم نیز توصیه می‌کنیم از هر گونه تعبیرات زشت در مورد تیم‌های پیروز یا شکست‌خورده بپرهیزند و اگر کسانی مرتکب این کار می‌شوند آنها را به ورزشگاه‌ها راه ندهند تا فضای ورزشگاه‌ ما معطر به اخلاق اسلامی و انسانی گردد.
دوشنبه 16/8/1390 - 22:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته