• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4116روز قبل
موبایل

با گذشت زمان شرایط بازار هم کم کم تغییر می‌کند و گوشی‌های گران قیمت دیروز پا به رده میان قیمت‌ها می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از برترینها، جایی که تا چند وقت پیش نمی توانستید اثری از گوشی‌های هوشمند ساده هم در آن بیابید ، اکنون به مکانی برای خودنمایی برخی برندها تبدیل شده است.

مسلما پرداخت هزینه کمتر سبب کاهش امکانات در دسترس خواهد شد اما ما سعی کرده ایم این بار توازن میان کیفیت،اطمینان ، قابلیت‌ها و قیمت را حفظ کنیم و گزینه‌هایی را به شما معرفی کنیم که بیشترین ارزش را در برابر بهای پرداختی تان در اختیار شما قرار می‌دهند.

Samsung S8500 Wave  :اولین موج 

نخستین گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل بادا که در زمان عرضه خود با توجه به مشخصات سخت افزاری‌اش ، محصولی فوق العاده به شمار می‌رفت.

این گوشی از صفحه‌نمایش ۳٫۳ اینچی از نوع Super AMOLED ، سیستم‌عامل بادا، پردازنده یک گیگاهرتزی ، دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی HD ، بدنه فلزی بسیار عالی ،پشتیبانی از فرمت‌های ویدیویی DivX/XviD ، GPS و Wi-Fi برخوردار است.

با اینکه بادا هرگز نتوانسته است حتی به آندروید یا iOS نزدیک هم شود اما برای کاربران وفادار سامسونگ سیستم‌عامل مناسبی محسوب می‌شود و علاوه بر این نسبت به روز نخست پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

حدود قیمت:۳۰۳ هزار تومان

Nokia C6-01:تصویری از اعماق واقعیت

Nokia C6-01 که با قیمتی معقول به بازار عرضه شده است ، یک گوشی هوشمند خوش ساخت است که از امکانات ارتباطی خوبی برخوردار است و مشخصه ای بارز آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند.

صفحه‌نمایش ClearBlack آن را فراتر از انتظارات قرار می‌دهد.یکی از اهداف نوکیا از عرضه این گوشی جایگزینی محصولی پرطرفدار به نام ۵۸۰۰ XpressMusic است.

C6-01 از صفحه‌نمایش لمسی خازنی ۳٫۲ اینچی از نوع ClearBlack AMOLED ، دوربین هشت مگاپیکسلی ، سیستم‌عامل سیمبین ^۳ ، پردازنده ۶۸۰مگاهرتزی و قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های ویدیویی DivX و XviD برخوردار است.

نبود امکان ویرایش اسناد آفیس در اینجا هم به چشم می‌خورد.

حدود قیمت : ۳۰۵ هزار تومان

Samsung Galaxy Gio: قهرمان محبوب

گوشی‌هایی چون Samsung galaxy Gio بودند که به آندروید کمک کردند در مدت زمانی کوتاه به محبوبیتی باور نکردنی دست یابد.

گوشی‌های هوشمند اکنون بسیار ارزان تر شده اند و دستیابی کاربران عادی به آن‌ها هم آسان تر از پیش شده است.

با وجود چنین هدفی در ذهن ، Galaxy Gio سعی کرده است تا تک محوره نباشد.صفحه‌نمایش لمسی خازنی ۳٫۲ اینچی،پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی ، سیستم‌عامل Android 2.2 ، دوربین ۳٫۲ مگاپیکسلی ، گیرنده GPS ، Wi-Fi ، رادیو اف ام و پشتیبانی از قابلیت درج متن Swype از جمله مشخصه‌های این گوشی هستند.

حدود قیمت:۲۶۵ هزار تومان

Samsung Galaxy Pro:همه کاربردهای آندروید

Galaxy Pro یک هدف مشخص دارد و آن هم عرضه تجربه ای کامل از آندروید ، بسته سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی خوب و پیام رسانی ساده و بدون دردسر است. اما مشخصا یک صفحه کلید QWERTY خوب ، یک صفحه‌نمایش لمسی ، قدرت پردازشی کافی و مهاراتی ساده برای ثبت لحظات به یادات ماندنی و خاطرات از ملزومات اساسی این کار هستند.

گوشی از صفحه‌نمایشی ۲٫۸ اینچی، صفحه کلید QWERTY ،پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی، سیستم‌عامل Android 2.2 و دوربینی ۳٫۱۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.Galaxy pro از یکپارچگی بسیار خوبی با سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی برخوردار است.

حدود قیمت:۲۵۸ هزار تومان

Motorola Flipout:عجیب و خارق العاده

موتورولا سرمایه گذاری سنگینی روی آندرویدی‌های مجهز به صفحه کلید QWERTY انجام داده است.  عرضه Motorola Flipout  ، خبر هیجان انگیزی بود ، این گوشی نسبتا کوچک با شکل چهار گوش خود قابلیت‌هایی بهتر از Backflip عرضه می‌دارد و سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی عنصر اصلی کارکرد آن به شمار می‌آید.

صفحه‌نمایش ۲٫۸ اینچی، سیستم‌عامل Android 2.1 ، پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی، صفحه کلید کامل QWERTY، GPS ، Wi-Fi و دوربین سه مگاپیکسلی از قابلیت‌های این گوشی هستند.

بازهم رزولوشن QVGA را که تعداد نرم افزارهای در دسترس برای این گوشی را هم محدود می‌کند را باید بزرگترین نقص آن محسوب کرد.

حدود قیمت:۲۸۰ هزار تومان

HTC Wildfire:اراده وصف ناپذیر

HTC Wildfire  نسخه ای از HTC Desire با اندازه کوچکتر ، قدرت پردازشی کمتر و قیمت پایین تر است.علیرغم نام آتشین، گوشی به اندازه رقبای هم رده‌اش قدرتمند نیست. صفحه‌نمایش ۳٫۲ اینچی ، سیستم‌عامل Android 2.1 ، پردازنده ۵۲۸ مگاهرتزی ، ۵۱۲ مگابایتRAM  ،GPS ، Wi-Fi و یکپارچگی با سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی از امکانات این گوشی هستند.

بزرگترین نقص گوشی به رزولوشن صفحه‌نمایش آن باز می‌گردد که تا حد زیادی از کیفیت تصاویر آن می‌کاهد.

حدود قیمت:۲۸۵ هزار تومان

Nokia C6-00:شخصیت جــذاب

 Nokia C6  تقریبا قابلیت‌هایی برابر با N97 mini دارد اما به فروش زیاد امید بسیاری دارد. زمان به فروش رسیدن قابلیت‌های خوب در خیابان‌های بالای شهر به پایان رسیده است.گوشی‌های سری C سعی دارند که دانش و تجربه نوکیا در تولید گوشی‌ها را به گوشی‌های ساده و ارزان قیمت انتقال دهند.

این گوشی از صفحه کلید QWERTY کشویی ، صفحه‌نمایش لمسی مفاومتی ۳٫۲ اینچی ، سیستم‌عامل سیمبین ۹٫۴ ، پردازنده ۴۳۴ مگاهرتزی ARM 11 و یک دوربین پنج مگاپیکسلی برخوردار است.

پشتیبانی از GPS ، Wi-Fi ، سوکت استاندارد صوتی و رادیو اف ام همه در این رده عادی به شما می‌آیند اما اگر به دنبال نقطه ضعف‌های گوشی هستید باید نظرتان را به نبود ویرایشگر اسناد آفیس و همین طور سیستم‌عامل منسوخ گوشی جلب کنم.

حدود قیمت:۲۹۵ هزار تومان

Sony Ericsson Vivaz Pro:طعم جدید HD

نسل جدید و همیشه متصل به وب به امکانات و تجهیزات زیادی نیاز دارند ، اگرچه برای حمل این ابزارها نیازی نیست یک کیف بزرگ به همراه داشته باشند ، یک شگفتی کوچک مانند Sony Ericsson Vivaz pro می‌تواند تمامی انتظارات آن‌ها را برآورده کند.

این گوشی از قابلیت‌هایی چون صفحه‌نمایش لمسی مقاومتی ۳٫۲اینچی ، صفحه کلید کامل QWERTY ، سیستم‌عامل سیمبین ۹٫۴ ، دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی HD ،پردازنده ۷۲۰ مگاهرتزی ، Wi-Fi ، ۳G ، خروجی تلویزیون و کیفیت صدای فوق العاده از جمله امتیازات این گوشی هستند.

حدود قیمت:۲۷۵ هزار تومان

LG GT540 Optimus:آغازی هوشمند 

GT540 optimus یکی از نخستین تلاش‌های LG در اثبات خود در دنیای آندروید بود که با موفقیت همراه شد و این شرکت را به ادامه این روند تشویق کرد. هدف LG از ارائه این گوشی از همان روز‌های اول کاربرانی بود که به دنبال محصولی باارزش در ازای بهای پرداختی شان بودند و نمی خواستند هزینه زیادی نیز خرج کنند.صفحه‌نمایش لمسی ۳ اینچی،سیستم‌عامل Android 2.1،پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی، پشتیبانی از فرمت‌های DivX و XviD به همراه دوربین سه مگاپیکسلی از قابلیت‌های این گوشی هستند.

حدود قیمت:۲۹۰ هزار تومان

سه شنبه 17/8/1390 - 19:35
آموزش و تحقيقات

شرکت نینتندو سابقه بسیار طولانی در عرصه سرگرمی دارد. حتی در عرصه کنسول‌های بازی‌ ویدیویی نیز نینتندو یک نام باسابقه به‌شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، ما در این مقاله به بررسی کنسول بازی Wii از این شرکت خواهیم پرداخت که با کنترلر حرکتی خود توانست تحول مهمی را در صنعت کنسول‌های بازی ایجاد کرده و سایر رقبا را مجبور سازد که از آن پیروی کنند.  

این مطلب یکی از مقالات بخش ویژه نشریه عصر شبکه در شماره ۱۳۱ با عنوان کنسول‎های بازی می‌باشد. جهت دریافت این بخش ویژه به بخش پرونده‌های ویژه سایت مراجعه نمائید.

تاریخچه

 در واقع این شرکت با عرضه Color TV Games، از اولین نسل کنسول‌های بازی ویدیویی در این بازار حضور داشته است. این حضور در طول تغییرات تمام نسل‌های کنسول‌های بازی ویدیویی ادامه داشت تا در نسل ششم به GameCube رسید.

این کنسول، اولین محصول بازی نینتندو به‌شمار می‌آمد که از دیسک‌های اپتیکال به‌عنوان رسانه ذخیره‌سازی اصلی خود استفاده می‌کرد.

نینتندو برای اضافه کردن قابلیت استفاده از دیسک‌های اپتیکال به کنسول‌های بازی خود با چالش‌های گوناگونی مواجه شد که ماجرای ورود PlayStation به بازار کنسول‌های بازی تنها یکی از آن‌ها بود.

پیش از GameCube، کنسول‌های بازی نینتندو از کارتریج به‌عنوان رسانه اصلی استفاده می‌کردند، اما ضمایمی برای استفاده از دیسک‌های اپتیکال به آن‌ها اضافه شدند.با وجود آن‌که GameCube از دیسک‌های اپتیکال به‌عنوان رسانه اصلی استفاده می‌کرد، اما این پشتیبانی به دیسک‌های miniDVD محدود می‌شدند و به همین دلیل کنسول مذکور نمی‌توانست از DVD ویدیویی یا CD صوتی پشتیبانی کند.

با توجه به این واقعیت که GameCube برای رقابت با کنسول‌های بازی قدرتمندی مثل PlayStation 2 و Xbox عرضه شده بود که از قابلیت‌های رسانه‌ای خوبی برخوردار بودند، همین محدودیت باعث شد که تاحدودی در این بازار عقب بیفتد.

 با معرفی کنسول‌های بازی Xbox 360 و PS3، نینتندو نیز باید مهره جدید خود را وارد میدان می‌کرد.

با این‌حال، شرکت مذکور به دلایل مختلفی پایگاه برنامه‌نویسان دو کنسول دیگر را در اختیار نداشت و می‌دانست که از نظر کیفیت و تنوع بازی‌ها نمی‌تواند به رقابت با شرکت‌های سونی و مایکروسافت بپردازد.با این‌حال، تجربه طولانی نینتندو در سرگرم کردن مردم و عرضه بازی‌های ویدیویی باعث شده بود که مخاطبان خود و سلایق آن‌ها را به‌خوبی بشناسد.

با بهره‌گیری از همین امتیاز، نینتندو ابتکاری را در کنسول بازی خود به کار گرفت که توانست موقعیت این شرکت را در بازار حفظ کند. گذشته از ترویج یک فرهنگ جدید در استفاده از کنسول‌های بازی، نینتندو کنسول خود را به همراه کنترلری ارایه کرد که قادر به ردیابی حرکات بازیکن بود.

به این ترتیب نینتندو برای اولین بار در مجموعه کنسول‌های بازی مشهور و عمومی، راه‌حلی را برای مشکل بی‌حرکت بودن بازیکنان در طول اجرای بازی‌های ویدیویی ارایه کرده بود. این موضوع به‌خصوص در مورد کودکانی که در سنین رشد قرار دارند به یک معضل واقعی تبدیل شده بود.

 در واقع هیچکس تصور نمی‌کرد که کنسول بازی بعدی نینتندو بتواند جایگاه خاصی را بازار مربوطه به‌دست آورد. اما نینتندو با انتخاب نام Wii که در زبان انگلیسی همانند We تلفظ می‌شود، این ذهنیت را به کاربران القا کرد که کنسول‌های خود را برای سرگرم کردن تمام گروه‌ها و اعضای خانواده ارایه کرده است.

از سوی دیگر، در حالی‌که روند راه‌اندازی، تنظیمات و اجرای بازی‌های تولید شده برای کنسول‌های سونی و مایکروسافت هر روز پیچیده‌تر می‌شدند، نینتندو تصمیم گرفت عناوینی را برای کنسول جدید خود ارایه کند که برای تمام افراد خانواده حتی افراد سال‌خورده نیز مناسب و قابل اجرا باشند.

به این ترتیب، نینتندو به‌جای رقابت در یک بازار بسیار داغ با تعداد کاربران کمتر، تصمیم گرفت حضور خود را به آرامی در گستره بسیار وسیع‌تری از کاربران حفظ کند که جمعیت بسیار بیشتری را تشکیل می‌دادند.

در واقع Nintendo Wii از زمان معرفی خود به یکی از کنسول‌های بازی مورد علاقه کسانی تبدیل شد که دوست داشتند گاهی اوقات با اعضای خانواده به اجرای بازی‌های ویدیویی بپردازند، اما نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند با داستان پیچیده و روند دشوار بازی‌های ویدیوی درگیر شوند.

بد نیست بدانید که Shigeru Miyamoto یکی از طراحان مشهور بازی‌های نینتندو در مورد وضعیت بازار کنسول‌های بازی گفته بود: «همه ما پذیرفته‌ایم که قدرت در این بازار همه چیز نیست.

تعداد زیادی از کنسول‌های بازی قدرتمند نمی‌توانند در این بازار به هم‌زیستی با یکدیگر بپردازند. در واقع وضعیت مذکور مانند این است که در یک دوره زمانی فقط دایناسورهای شکارچی و گوشت‌خوار وجود داشته باشند.

تنها نتیجه نهایی چنین شرایطی این است که این دایناسورها به نبرد با یکدیگر پرداخته و تنها انقراض خودشان را سریع‌تر می‌کنند.آخرین کنسول بازی نینتندو قرار بود با نامRevolution عرضه شود. اما نینتندو نام آن را درست پیش از عرضه نهایی به Wii تغییر داد.

این اقدام از سوی بعضی از تحلیل‌گران و برنامه‌نویسان بازی‌های ویدیویی مورد انتقاد قرار گرفت، اما نینتندو اعلام کرد که برای انتخاب نام جدید دلایل کافی داشته است.

Reggie Fils-Aime رییس نینتندو آمریکا با تایید این واکنش نسبت به نام جدید گفت: « Revolution به‌عنوان یک نام برای ما ایده‌آل نیست و در بعضی از مناطق به سختی تلفظ می‌شود.

بنابراین ما به دنبال نامی بودیم که کوتاه، موثر و متمایز بوده و در عین حال به‌سادگی تلفظ شود. باید بپذیریم که Wii تمام این ویژگی‌ها را دارد». در عین حال نینتندو تاکید داشت که تلفظ Wii به عبارت We شباهت دارد که بر هدف طراحی آن یعنی ارایه یک کنسول بازی برای همه تاکید دارد.

در عین حال، همه مردم در سراسر جهان صرف‌نظر از زبان اصلی خود به آسانی می‌توانستند نام Wii را به‌خاطر سپرده و آن را بیان کنند.

از سوی دیگر، دو حرف ii در انتهای نام کنسول به دو انسان شباهت دارد که در کنار یکدیگر ایستاده‌اند و یادآور اجرای بازی‌ها به‌صورت گروهی است. این دو حرف در عین حال به دو بخش کنترلر این کنسول نیز شباهت دارند.

 مشخصات سخت افزاری

به‌طور کلی می‌توان گفت Wii کوچک‌ترین کنسول بازی خانگی است که تاکنون ارایه شده. در واقع ابعاد این کنسول تقریبا معادل یک درایو DVD-ROM کامپیوتر است.

در عین حال، کنسول Wii با ۲,۱ کیلوگرم وزن سبک‌ترین کنسول نسل هفتم نیز محسوب می‌شود.

این کنسول از یک پردازنده Proadway‌ مبتنی بر معماری PowerPC استفاده می‌کند که با فناوری SOI CMOS 90 نانومتری تولید شده و بر اساس اطلاعات منتشر شده با فرکانس کلاک ۷۲۹ مگاهرتز کار می‌کند و به ۲۵۶ کیلوبایت کاشه L2‌ مجهز است.

بنابراین می‌توان گفت که IBM در حال حاضر نقش اصلی را در پردازنده‌های کنسول‌های بازی موجود در بازار بازی می‌کند.

در مورد پردازش گرافیکی، نینتندو برای طراحی Wii از یک پردازنده گرافیکی توسعه یافته توسط بخش محصولات گرافیکی AMD یعنی ATI، با نام Hollywood استفاده کرده است.

این پردازنده با استفاده از فناوری ۹۰ نانومتری تولید شده است و با فرکانس کلاک ۲۴۳ مگاهرتز کار می‌کند.

Hollywood در واقع یک بسته‌بندی MCM م (Multi-Chip Module) است که دو die در داخل آن قرار گرفته‌اند. یکی از این دو تراشه که با اسم رمز Napa شناخته می‌شود، وظیفه کنترل توابع I/O، دسترسی به حافظه RAM را بر عهده دارد. بخش اصلی GPU و ۳ مگابایت eDRAM یا embedded DRAM آن نیز در داخل همین تراشه قرار گرفته است.

تراشه دیگر که با اسم رمز Vegas شناخته می‌شود، DSP صوتی و ۲۴ مگابایت ۱T-SRAM داخلی را در خود جای داده است. همان‌طور که می‌بینید هیچ شباهتی بین این GPU و محصولات دسکتاپ ATI (در حال حاضر AMD) وجود ندارد.

Hollywood در عین حال حاوی یک هسته ARM926 است که به‌طور غیررسمی با اسم مستعار Starlet شناخته می‌شود. این ریزپردازنده توکار، بسیاری از توابع I/O مانند کنترل عملکردهای بی‌سیم، USB، درایو دیسک اپتیکال و… را کنترل می‌کند.

این هسته در عین حال نقش کنترلر امنیتی سیستم را بر عهده داشته و توابع رمزگذاری و شناسایی را انجام می‌دهد. برای افزایش سرعت این توابع، AES و SHA-1 به‌طور سخت‌افزاری در Hollywood پیاده‌سازی شده‌اند.

برقراری ارتباط با پردازنده اصلی از طریق یک مکانیزم IPC انجام می‌شود. هنگامی‌که کنسول Wii در حالت انتظار (Standby) است، Starlet انجام توابع WiiConnect24 را بر عهده می‌گیرد.

کنسول در عین حال به ۶۴ مگابایت حافظه GDDR3 SDRAM‌ خارجی نیز برای پردازش‌های گرافیکی خود مجهز است.Wii از ۵۱۲ مگابایت حافظه NAND Flash توکار به‌عنوان حافظه ذخیره‌سازی اصلی خود استفاده می‌کند.

در عین حال، امکان استفاده از کارت‌های حافظه SD و SDHC نیز برای افزایش این حافظه وجود دارد. کنسول نسل هفتم نینتندو به یک درایو DVD استاندارد مجهز شده که با دیسک‌های ۸ سانتی‌متری GameCube نیز سازگار است.

 ۴ درگاه برای اتصال کنترلرهای GameCube و دو اسلات کارت حافظه GameCube در قسمت جانبی (بخش فوقانی کنسول وقتی در حالت عمودی قرار می‌گیرد) تعبیه شده‌اند. این درگاه‌ها در زیر یک درپوش قرار دارند.

همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، Wii با بازی‌ها و اکثر تجهیزات جانبی GameCube کاملا سازگار است. در قسمت پشت کنسول، یک کانکتور برای اتصال آداپتور تغذیه، یک درگاه برای اتصال کابل AV اختصاصی، درگاه اتصال Sensor Bar و دو درگاه USB برای اتصال سایر تجهیزات جانبی در نظر گرفته شده‌اند.

درگاه AV Multi Out این کنسول از ویدیویComposite، ویدیوی Component، S-Video و RGB SCART پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌بینید که هیچ خبری از خروجی HD از طریق کانکتور HDMI نیست.

در واقع کنسول Wii از خروجی ویدیویی HD پشتیبانی نمی‌کند.کنسول Wii به‌صورت پیش‌فرض از اتصالات بی‌سیم Wi-Fi مبتنی بر استانداردهای ۸۰۲٫۱۱b/g پشتیبانی می‌کند.

با این‌حال هیچ درگاه اترنتی روی این کنسول تعبیه نشده و برای دسترسی به این عملکرد شما باید از یک آداپتور USB اختیاری استفاده کنید.

کنترلر

Wii Remote به‌عنوان کنترلر اصلی کنسول Wii شرکت نینتندو در نظر گرفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی Wii Remote که باعث شد کنسول مذکور از سایر رقبای خود متمایز باشد، قابلیت تشخیص حرکت آن است که با بهره‌گیری از فناوری حسگر اپتیکال و شتاب‌سنج، به کاربر امکان می‌دهد از طریق تشخیص حرکات و نشانه‌گیری، با آیتم‌های روی صفحه نمایش به تعامل پرداخته و آن‌ها را تغییر دهند.

ضمیمه دیگری که به همراه این کنترلر و کنسول Wii ارایه می‌شود، Nunchuk نام دارد و Wii Remote را با توابعی مشابه کنترلرهای Gamepad تکمیل می کند.

این ضمیمه با استفاده از یک سیم با طولی در حدود یک متر به Wii Remote متصل می‌شود. البتهNunchuk نیز یک شتاب‌سنج سه محوری را برای تشخیص حرکات به‌کار می‌گیرد اما فاقد بلندگو یا تابع نشانه‌روی است.

 

توسعه یک کنترلر با قابلیت تشخیص حرکت توسط نینتندو از سال ۲۰۰۱ و هم‌زمان با توسعه کنسول Wii آغاز شده بود. در آن سال، نینتندو چند مجوز در حوزه تشخیص حرکت را از .Gyration Inc دریافت کرده بود، شرکتی که ماوس‌های کامپیوتری بی‌سیم با قابلیت تشخیص حرکت را تولید می‌کرد.

پس از مدتی نینتندو از Gyration خواست تا یک کنترلر یک‌دستی با قابلیت تشخیص حرکت را برایش توسعه دهد که به طراحی Gyropod منتهی شد. در نهایت، نینتندو به طراحی چوب‌دستی شکل Wii Remote رسید.

این کنترلر برای ارتباط با کنسول از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند و به یک بلندگوی داخلی نیز مجهز شده است.Wii Remote با استفاده از یک شتاب‌سنج ADXL330 توانایی تشخیص شتاب در امتداد سه محور را دارد. این کنترلر در عین حال به یک حسگر نوری PixArt مجهز است که امکان تعیین محلی که Wii Remote به آن نشانه رفته است را فراهم می‌کند.

برخلاف یک تفنگ نوری که نور را از صفحه تلویزیون احساس می‌کند، Wii Remote برای این منظور به ابزار Sensor Bar کنسول متکی است که امکان استفاده یکنواخت بدون در نظر گرفتن نوع یا اندازه تلویزیون را به‌وجود می‌آورد.

Sensor Bar تقریبا بیست سانتی‌متر طول دارد و به ده LED مادون قرمز مجهز است که در دو گروه ۵ تایی در دو انتهای آن قرار گرفته‌اند. دو LED که در دو سر ابزار قرار دارند (اولین LEDها از هر طرف)، کمی به سمت خارج منحرف شده‌اند و دو LED داخلی (LED پنجم در هر ردیف) نیزکمی به سمت داخل منحرف شده است.

سه LED میانی در هر ردیف به‌طور مستقیم تعبیه شده‌اند. Sensor Bar به یک کابل ۵,۳ متری مجهز است و می‌تواند در پایین یا بالای صفحه تلویزیون قرار گیرد، اما باید هم‌مرکز با صفحه نمایش آن باشد.

 استفاده از Sensor Bar به Wii Remote امکان می‌دهد که تا فاصله پنج متری از آن به‌عنوان یک ابزار نشانه‌روی دقیق مورد استفاده قرار گیرد. در واقع حسگر تصویری Wii Remote برای تعیین مکان نقاط نوری Sensor Bar در میدان دید این کنترلر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسگر تصویری کنترلر، نور تابیده شده از دو انتهای Sensor Bar را به‌صورت دو نقطه درخشان که از یکدیگر فاصله دارند تشخیص داده می‌شود. از سوی دیگر، فاصله مابین دو گروه LEDهای روی Sensor Bar نیز ثابت و از قبل مشخص است.

Wii Remote از این دو مقدار برای محاسبه فاصله خود و Sensor Bar استفاده می‌کند. 

سه شنبه 17/8/1390 - 19:34
موبایل

شرکت کروسل لیست پرفروش ترین گوشی های ماه گذشته را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا،  شرکت کروسل که در زمینه فروش لوازم جانبی فعالیت می کند بر اساس میزان فروش لوازم جانبی برای گوشی های مختلف لیست پرفروش ترین گوشی هایی را که در طول ماه اکتبر به فروش رسیده را اعلام کرد.

لیست گوشی های پرفروشی که توسط کروسل ارایه شده براساس فروش گوشی های مختلف در ۶ قاره و بیش از ۷۰ کشور سراسر دنیا منتشر شده است.

به این ترتیب پرفروش ترین گوشی در طول ماه گذشته Galaxy S II سامسونگ اعلام شد و پس از آن iPhone 4 جایگاه شماره دو را به خود اختصاص داد.

Galaxy S II سامسونگ

 iPhone 4 

در این لیست گوشی مقاوم Xcover 271 سامسونگ در رده سوم و Xperia Ray سونی اریکسون در رده بعدی جدول قرار گرفت.

Xcover 271 سامسونگ

Xperia Ray سونی اریکسون

گفتنی است iPhone 4S هم توانست در لیست پرفروش ها جایگاه شماره پنج را به خود اختصاص دهد.

iPhone 4S 

در میان گوشی های پرفروش ماه اکتبر، ۳۷۲۰ Classic نوکیا در رده ششم، Arc S سونی اریکسون  جایگاه هفتم و Sensation، C2-01 اچ تی سی و  ارXperia Neo سونی اریکسون به ترتیب در ردیف هشتم، نهم و دهم جدول پرفروش ها قرار گرفتند.

 ۳۷۲۰ Classic نوکیا

 Arc S سونی اریکسون  

 C2-01 نوکیا

Sensation اچ تی سی 

Xperia Neo سونی اریکسون

سه شنبه 17/8/1390 - 19:32
اخبار

قانون کپی‌رایت در چین وجود دارد اما خیلی جدی به نظر نمی‌رسد.

آیفون و آیپاد

 

Game Joy به جای Game Boy

 

WiWi به جای Wii

 

PolyStation به جای PlayStation

 

PCP به جای PSP

 

باتری PenesamiG به جای باتری Panasonic

سه شنبه 17/8/1390 - 19:31
اخبار
جو فریزر دوشنبه شب در خانه‌اش واقع در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا دار فانی را وداع گفت. این بوکسور به دلیل مبارزه با محمد علی کلی، بوکسور افسانه‌ای جهان مشهور شد. این دو، سه بار با یکدیگر مبارزه کردند که یکی از آنها دیدار معروف مانیل در سال 1975 بود.

فریزر که به "اسموکین جو" معروف بود در دوران حرفه‌ای مبارزات خود به استفاده از هوک‌های ویران کننده دست چپش مشهور بود. فریزر در سال 1976 از دنیای بوکس خداحافظی کرد هرچند که در سال 1981 برای آخرین بار روی رینگ ظاهر شد.

فریزر در سال 1971 در مبارزه‌ای که به "نبرد قرن" شهرت پیدا کرد موفق شد محمد علی کلی را در راند پانزدهم در "اسکوئیر گاردن" شکست دهد. وی در حالی میدان مبارزه را ترک می کرد که اولین شکست زندگی کلی را به وی تحمیل کرده بود.

محمد علی کلی در سال 1974 در مبارزه‌ای که 12 راند به طول انجامید و در پایتخت فیلیپین برگزار شد، فریزر را شکست داد. کلی پس از آن در خودنوشت نامه‌اش عنوان کرد که چیزی نمانده بود در آن دیدار بمیرد.

جو فریزر دو بار به عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان دست پیدا کرد تا اینکه در سال 1973 به جورج فورمن باخت. فریزر در فیلادلفیا زندگی می کرد و در آنجا برای سال‌های بسیاری یک باشگاه مشتزنی راه انداخته بود.

فریزر در سال 2009 در به سی ان ان گفته بود: " مشکلی با کار کردن با بچه‌ها ندارم. این بچه‌ها فردای ما هستند. چنانچه ما به آنها اهمیتی ندهیم چطور انتظار داریم که کاری از پیش ببرند".

از فریزر پرسیدند که آیا به "راکی بالبوآ" شباهت داشته است؛ وی در پاسخ اظهار داشت: بی تردید. من در کشتارگاه کار کرده‌ام و همان کسی هستم که در خیابان‌‎های فیلادلفیا می دوید.

منبع: خبرآنلاین
سه شنبه 17/8/1390 - 19:29
تاریخ
از دیگر رخدادهای هشتم ماه نوامبر:
۱۸۹۵: کنراد رونتگن فیزیک‌دان آلمانی، اشعه ایکس را کشف کرد. رونتگن چون به‌درستی اشعه کشف‌شده‎اش را نمی‌‎شناخت، نام آن را ایکس یعنی اشعه مجهول گذاشت. این اشعه که از بدن انسان عبور می‌‎کند، بهترین وسیله برای تعیین ضایعات و شکستگی‌هایی است که در بدن انسان ایجاد شده است. رونتگن در سال ۱۹۰۱م به‌علت کشف این اشعه مهم و حیاتی، جایزه نوبل را در رشته فیزیک به‌دست آورد.
۱۹۱۸: شهر برلین صحنه تظاهرات وسیع کمونیست‌ها و سوسیالیست‌های آلمان بود که خواهان بازداشت ویلهلم دوم قیصر آلمان و محاکمه او و لغو نظام سلطنتی بودند که قیصر روز بعد کناره‌گیری کرد و به هلند پناهنده شد.
۱۹۴۹: کشور کامبوج از ممالک آسیای جنوب شرقی، به خودمختاری داخلی رسید. این سرزمین از سال ۱۸۶۳م تحت‌الحمایه فرانسه شد و از سال ۱۹۴۱م سهانوک به پادشاهی این کشور دست یافت. او پس از به قدرت رسیدن، وعده حکومت پارلمانی را به مردم کامبوج داد. سرانجام به سال ۱۹۴۹م مبارزات مردم این کشور به خودمختاری داخلی منتهی شد و دو سال بعد نیز کامبوج استقلال کامل خود را به‌دست آورد. جالب توجه است؛ سهانوک که در سال ۱۹۷۰م طی کودتای نظامی از کار برکنار شد، هنوز هم با دولت خود که با خمرهای سرخ ائتلاف کرده است، نقاط مرزی کامبوج و تایلند را در اشغال دارد و اقدامات خرابکارانه‎ای را در کامبوج رهبری می‌‎کند.
۱۹۹۰: فلسطینیان در مسجدالاقصی توسط صهیونیست‏‌ها قتل‏عام شدند.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:28
تاریخ
مرگ دوبچک؛ سیاست‏مدار چکسلواکی
مرگ الکساندر دوبچک سیاست‏مدار چکسلواکی در چنین روزی از سال ۱۹۹۲ میلادی واقع گردید.
الکساندر دوبچک سیاست‏مدار معروف چکسلواکی در سال ۱۹۲۱م در اسلواکی به‌دنیا آمد. وی در جمهوری روسیه در شوروی سابق بزرگ شد، جایى که پدرش با گروهی از کمونیست‏های چکسلواکی، در سال ۱۹۲۵م اقدام به تأسیس یک واحد اشتراکی صنعتی نمودند. الکساندر دوبچک پس از طی تحصیلات خود، به چکسلواکی بازگشت و پس از عضویت یافتن در حزب کمونیست چکسلواکی، در سال ۱۹۴۴م در شمار نیروهای چریکی قیام ملی اسلواک، علیه آلمانی‏‌ها به مبارزه برخاست.
وی در سال‏های پس از جنگ، به‌طور مداوم در حزب کمونیست ارتقاء مقام یافت به‌طوری‌که در سن چهل و هفت سالگی، اولین فردی بود که از اسلواکی تحت عنوان دبیر حزب کمونیست چکسلواکی برگزیده می‌‏شد. انتخاب دوبچک که به داشتن افکار آزادی‏خواهانه شهرت داشت، نگرانی اتحاد جماهیر شوروی را برانگیخت و شتاب تحولات در چکسلواکی و فاصله گرفتن این کشور از سایر کشورهای کمونیست بر نگرانی شوروی افزود.
ادامه این اوضاع و روند اصلاح‏طلبی دوبچک باعث شد تا نیروهای سازمان پیمان ورشو در اوت ۱۹۶۸م یعنی هشت ماه پس از به قدرت رسیدن دوبچک، به چکسلواکی یورش برند و این عمل را حفظ و حراست از دست‏آوردهای سوسیالیسم بنامند. دوبچک چهار روز پس از سقوط کشورش، از بازداشت‏گاه خود در اوکراین به کاخ کرملین منتقل شد و برژنف رهبر وقت شوروی با تهدید و تطمیع توانست او را قانع سازد که به انجام وظایف خود در مقام دبیر اولی حزب کمونیست چکسلواکی ادامه دهد.
دوبچک این امر را منوط به آن دانست که حضور نیروهای نظامی ورشو در چکسلواکی موقتی باشد و با توافق برژنف قرار شد تا این نیرو‌ها به محض عادی شدن اوضاع، این کشور را تخلیه خواهند کرد. البته دوبچک فریب خورده بود زیرا نمی‌‏دانست که منظور برژنف از عادی شدن اوضاع، فراهم شدن زمینه برکناری او و استقرار یک حکومت مطیع در پراگ می‌‏باشد.
روند عادی شدن اوضاع در چکسلواکی تا اوایل سال ۱۹۶۹م به طول انجامید تا این‌که در روز هفدهم آوریل ۱۹۶۹م، دوبچک از سمت دبیر کلی حزب کمونیست چکسلواکی برکنار شد. دوبچک در ابتدا به سمت سفیر چکسلواکی در آنکار تعیین گردید ولی پس از چند ماه به پراگ احضار شد و به کارمندی ساده یک شرکت تعاونی کشاورزی در یکی از شهرهای چکسلواکی تنزل رتبه یافت.
دوبچک از آن تاریخ تا سال ۱۹۸۹م، به مدت بیست سال هیچ‏گونه فعالیت سیاسی نداشت و تحت‌الحفظ در خانه خود زندگی می‌‏کرد. اما در پاییز این سال، در پی موج اصلاح‏گرایى در شرق اروپا و افول کمونیسم، مجدداً در صحنه سیاسی چکسلواکی مطرح شد و در جریان تغییرات سیاسی کادر رهبری این کشور، به‌عنوان رئیس مجلس چکسلواکی انتخاب شد. با این حال، عمر این مقام چندان دوام نیاورد و الکساندر دوبچک سرانجام در تاریخ هشتم نوامبر سال ۱۹۹۲ میلادی در پی یک حادثه رانندگی در سن هفتاد و یک سالگی درگذشت.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:27
تاریخ
ورود نیروهای متفقین به شمال آفریقا
نیروهای متفقین در چنین روزی از سال ۱۹۴۲ میلادی در شمال آفریقا و در جریان جنگ جهانی دوم پیاده شدند.
هم‏زمان با آغاز و گسترش جنگ جهانی دوم در اروپا، مناطق شمالی افریقا نیز صحنه نبردهای طولانی و پرتلفات بود. در نیمه سال ۱۹۴۰م تجاوز ایتالیا و سپس نیروهای آلمانی در این منطقه شکل گرفت و به مدت دو سال با پیروزی و شکست طرفین همراه گردید. در این زمان، مارشال رومل فرمانده نیروهای آلمانی معروف به روباه صحرا بدون هماهنگی با مرکز فرماندهی به گسترش دامنه عملیات دست زد و پیروزی‏های وی باعث شد تا از سوی هیتلر به درجه «فیلد مارشال» ارتقاء پیدا کند.
اما از سوی دیگر، مواجه شدن آلمانی‏‌ها با کاهش نفرات و کمبود تجهیزات باعث شد تا نیروهای متفقین دست به حملات گسترده‏ای بزنند که بزرگ‏‌ترین آن در اواخر اکتبر ۱۹۴۲م در منطقه العلمین به وقوع پیوست که پیروزی متفقین به فرماندهی ژنرال مونتگمری را به‌دنبال خود داشت.
در تاریخ هشتم نوامبر سال ۱۹۴۲ میلادی، نیروهای متفقین به فرماندهی آیزنهاور در شمال افریقا پیاده شدند. این نیروهای ۱۰۷ هزار نفری امریکایى و انگلیسی در کازابلانکا و الجزیره مستقر شدند. ابتدا، دولت‏های وابسته به حکومت ویشی فرانسه در این منطقه را ساقط نموده و در طی ماه‏های بعد به نیروهای متحدین ضربات سنگینی وارد ساختند.
سرانجام در ۱۲ ماه مه ۱۹۴۳م نیروهای آلمانی و روز بعد نیروهای ایتالیایی تسلیم شده و دولت‏های ایالات متحده امریکا و انگلیس که به بهانه بازپس‏گیری افریقا از اشغال متحدین به این منطقه آمده بودند، خود برای سال‏های طولانی به غارت منابع و معادن این کشور‌ها مشغول شدند.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:27
تاریخ
مرگ میلتون؛ نویسنده «بهشت گمشده»
مرگ جان میلتون ادیب و شاعر بزرگ انگلیسی در چنین روزی از سال ۱۶۷۴ میلادی روی داد.
جان میلتون شاعر بزرگ قرن هفدهم انگلستان، در سی‏ام ژانویه ۱۶۰۸م در لندن به‌دنیا آمد. وی در کودکی عشق و علاقه عجیبی به ادبیات و به‌ویژه شعر پیدا نمود و همین موضوع سبب گردید که به‌زودی نیز شعر بسراید، به‌طوری‌که در اوان نوجوانی، چندین قطعه و اثر عالی نوشت.
میلتون در سن بیست و یک سالگی اولین اثر مشهور خود با نام «تولد مسیح (ع)» را سرود و به‌زودی سر‌شناس و معروف شد. در این اثر که جنبه هنری، اخلاقی و مذهبی سراینده‌اش نمایان است، کشمکش قریب‌الوقوع فرقه‏های مذهبی پیش‌بینی شده بود. وقایع آن زمان جامعه انگلستان، میلتون را به‌شدت آزار می‌‏داد به‌طوری‌که به‌تدریج روحی مبارزه‌طلب پیدا کرد و تصمیم گرفت علیه بیدادگری قیام کند.
از این به‌بعد بود که دوران مبارزه، بدبختی و شهرت میلتون آغاز گشت؛ حکومت به‌شدت وی را تحت تعقیب قرار داده و اعمال او را محدود کرده بود. با این وصف، به‌زودی، میلتون و عقایدش پیروزی‏های بزرگی به‌دست آوردند، لیکن او هم‌چنان در دفاع از آزادی فکر و قلم، شعر می‌‏سرود و مردم را تشویق می‌‏کرد. این دوران نیز دیری نپایید و حکومت استبدادی، دوباره جانشین افکار آزادی‌طلب گردید. بدین‌ترتیب، میلتون که خود را شکست‌خورده احساس می‌‏نمود، گوشه انزوا گرفت و دست از هر فعالیتی کشید.
میلتون در‌‌ همان گوشه انزوا به خلق آثاری موفق شد که هم‌اکنون جامعه ادبی انگلستان به وجود آن‏‌ها افتخار می‌‏کند. بینایى میلتون در سال ۱۶۵۲م بر اثر تحریر و تألیفات زیاد رو به ضعف نهاد تا این‏که کاملاً کور شد و از کارهای اجتماعی کناره گرفت. وی در سال ۱۶۶۰م، کور و خسته و نومید، اثر جاودانش «بهشت گمشده» را نوشت.
وی در این اثر نشان می‌‏دهد که به خدای یگانه ایمان دارد و شیطان بر اثر مشیت الهی پدید آمده و اراده خدا بر این قرار گرفته که برخی از بندگانش، قدرت اختیار داشته باشند. «بهشت گمشده»، یکی از بزرگ‏‌ترین حماسه‏های جهان است و از لحاظ استحکام کلام، در ادبیات زبان انگلیسی بی‏نظیر است، به‌طوری‌که میلتون را پس از شکسپیر، در مقام اول قرار می‌‏دهد.
ویژگی‏های شعر وی در استحکام، صراحت و ظرافت آن‏هاست که هیچ‏یک از معاصرانش به آن دست نیافته‏اند. تعادل و ترکیب شعر با موضوع و هماهنگی آن دو باهم در تمامی آثار میلتون مشخص می‌‏باشد. اشعار مختلف او، ادراک کم‏نظیرش را در پیچیدگی‏های اوزان خوش‏آهنگ نشان می‌‏دهد. آهنگی که از تعادل ساختمان و ترکیب استادانه شعر با بیان موضوع، اعم از خطابه‌نویسی یا داستان‏‌پردازی حاصل می‌‏شود. نثر میلتون نیز بسیار فصیح و استوار است و هنر نمایشی او از حد متوسط بالا‌تر.
میلتون از بزرگ‏‌ترین و معتبر‌ترین چهره‏‌ها در ادبیات انگلستان است و نفوذ عظیمی در آثار نویسندگان انگلیسی و آلمانی و... به‌جای نهاده. وی در عین این‏که طبعی ملایم و مصاحبتی دلنشین داشته از طرف دیگر، مبارزی لجوج و خشن و فردی جاه‌طلب و مغرور بوده است. هم‏چنین روح اندوهناک و روح شادمان از دیگر آثار اوست. جان میلتون سرانجام در تاریخ هشتم نوامبر سال ۱۶۷۴ میلادی در سن شصت و شش سالگی درگذشت درحالی‌که هرگز نتوانست آن‏چه را می‌‏خواست به چشم ببیند.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:26
تاریخ
مرگ مونتینی؛ ادیب معروف رنسانس
مرگ میشل مونتینی شاعر و فیلسوف معروف فرانسوی در چنین روزی از سال ۱۵۹۲ میلادی به وقوع پیوست.
میشل دومونتینی نویسنده و فیلسوف معروف دوره رنسانس، در ۲۲ فوریه ۱۵۳۳م در منطقه‏ای در جنوب‏ غربی فرانسه به‌دنیا آمد. وی پس از طی تحصیلات خود، در جوانی خویشتن را وقف حقوق و سیاست نمود و به تفکرات فلسفی پرداخت. مونتینی، به‌عنوان یک اشراف‌زاده فرانسوی، سفرهای بسیار کرد و کتب متعددی نوشت که مهم‏‌ترین آن‏‌ها، کتاب تحقیق یا مقالات است که در سه جلد منتشر گردید.
وی بدون آن‌که نقشه منظمی در ذهن طرح کرده باشد، به نوشتن این اثر پرداخت و در آن، به گفته خویش نه به‌دنبال افتخار است و نه در اندیشه سهولت کار خواننده، بلکه تنها به فکر آن است که درباره همه مسائل داوری کند، خواه برای مسائل عمیق و پیچیده و خواه برای مسائل بیهوده و بی‏ارزش. در این کتاب، مونتینی، عقاید خود را درخصوص آموزش و پرورش تشریح کرده است. او عقیده داشت که اگر روش تعلیم، دلپذیر باشد، دیگر آموزش‏گاه، چون زندان نخواهد بود و نیازی نیست که چوب و تازیانه، وسیله نظم و انتظام باشد.
مونتینی به‌عنوان یک اومانیست و انسان‏گرا، از عقل در برابر تعصب، از بردباری و فروتنی در برابر تکبر و از حکمت صلح در مقابل بلاهت جنگ دفاع می‌‏کرد. او همیشه به نشان دادن بردباری در تفهیم و تفاهم اصرار داشت. نخستین تلقین اخلاقی وی این بود که نسبت به همه جانداران، مهربان باش. از همه این‏‌ها بالا‌تر، مونتینی مردی صمیمی و یکرنگ بود. سعی وی این بود که آن‏چه می‌‏نویسد ساخته دل و پرداخته زبانش باشد.
در اندیشه‏های مونتینی، ضد و نقیض‏هایى نیز مشاهده می‌‏شود چرا که گاهی مؤمن است و ‌گاه بی‏ایمان،‌ گاه طرفدار حکمت عقلانی می‌‏باشد و گاهی پیرو اصول شکاکی و ‌گاه محافظه‌کار است و ‌گاه انقلابی. درواقع، مونتینی از روح و اندیشه شکاکی برخوردار است؛ او در تحقیقات خود به جایى رسیده است که بشر را از دست یافتن به حقیقت و عدالت عاجز می‌‏یابد و از این‌رو، عبارت معروف «چه می‌‏دانم» را به‌کار می‌‏برد.
با این حال، مونتینی از مطالعات فراوان خود قصد ندارد که نتایج بدبینانه به‌دست آورد، بلکه می‌‏خواهد بگوید که هنر زیستن باید بر مبنای عقل و حکمت محتاطانه‏ای استوار باشد که از تسلیم و رضا الهام گرفته است. عقاید مونتینی روی هم رفته تأثیر بسیاری در مدارس و یا اجتماع آن دوران نداشت ولی بر افکار اندیشمندان بزرگ پس از خود، تأثیری مستقیم نهاد. میشل دومونتینی سرانجام در تاریخ هشتم نوامبر سال ۱۵۹۲ میلادی در سن پنجاه و نُه سالگی درگذشت.
سه شنبه 17/8/1390 - 19:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته