• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 42209
تعداد نظرات : 4513
زمان آخرین مطلب : 4120روز قبل
اخبار
خبر آنلاین:سردار اسکندر مومنی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی افزود: بر این اساس مهلتی به خودروسازان و دارندگان خودروها داده شد تا نسبت به نصب کمربند ایمی برای سرنشینان عقب خودرو اقدام کنند که این مهلت 20 آبان ماه به اتمام می‌رسد. واز20 آبان ماه بستن کمربتداجباری است و با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که 7/54 درصد از علت مرگ در تصادفات رانندگی شش ماهه نخست امسال ضربه به سر و 6/23 درصد شکستگی‌های متعدد بوده است که بخش عمده‌ای از این افراد سرنشینان عقب خودرو بوده‌اند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان اگر استفاده از کمربند در صندلی‌های عقب همه‌گیر شود تلفات جاده‌ای سالانه تا سه هزار نفر کاهش می‌یابد. او می خواهد که شهروندان در این خصوص همکاری کنند چرا که این امر موجب حفظ جان آنها در تصادفات می‌شود.
يکشنبه 15/8/1390 - 22:8
طنز و سرگرمی

فروردین : شما قدرت خود باوری و اعتماد به نفس تان در این روزهای اخیر بسیار کم شده است، شاید به دلیل صحبت‌های دوستان‌تان باشد یا شاید هم به دلیل اتفاقات ناگواری باشد که برایتان پیش ﺁمده است و باعث شده است که شما اعتماد به نفس‌تان را از دست بدهید.

شما به تازگی دوست دارید به قلب‌تان گوش دهید تا این که با عقل‌تان رفتار کنید زیرا عقل‌تان گاهی پیشنهادهایی را به شما می‌دهد که تمایلی به انجام ﺁنها ندارید ؛ مسیر خود را در یک خط ادامه ندهید، سعی کنید تغییر و تحولی در زندگی‌تان به وجود ﺁورید، زیرا زندگی‌تان دچار یکنواختی شده است.

 

اردیبهشت : شما در این روزها احساس می‌کنید فاصله‌ای بین شما و کسی که او را دوست دارید افتاده است به همین دلیل بسیار ناراحت هستید اما ناراحت و نگران نباشید زیرا دلیل این فاصله‌ای که بین شما دو نفر رخ داده است به زودی مشخص خواهد شد.

بهتر است در این روزها تصمیمات مهم و خطیر را نگیرید، زیرا شما دارای قدرت فکری مناسبی نیستید و ممکن است به خاطر راهی که انتخاب می‌کنید به بیراهه بروید ؛ راه زندگی شما کمی باریک شده است و باید خیلی با احتیاط از پرتگاه‌ها و دره های زندگی عبور کنید.

 

خرداد : شما بسیار از این که دیگران را نقد کنید و ﺁنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید خوشحال میشوید، اما لازم است بدانید این کار باعث می‌شود تا شما وجهه مثبت خود را از دست دهید.

با دیدی مثبت به همه چیز نگاه می‌کنید و در دنیایی که خودتان برای خودتان ساخته‌اید به سر می‌برید بهتر است از این دنیا خارج شده و افرادی را که در اطراف شما هستند و وقایعی را که رخ میدهند مشاهده کنید.

 

تیر : وقایع منفی که در گذشته برایتان رخ داده است، اثر منفی بر روی شما گذاشته است و شما بعد از این همه مدت نتوانسته‌اید این اتفاقات را فراموش کنید ؛ شما در کشاکش زندگی واقع شده بودید اما بهتر است راه خود را در مبارزه و جدل پیدا کنید، زیرا اگر راه‌تان را پیدا نکنید دچار نا امیدی می‌شوید.

به صحبت‌هایی که میشنوید و یا خواسته‌هایی که دیگران از شما دارند سریع جواب مثبت ندهید و کمی تامل کنید.

 

مرداد : شما باید کارها و فعالیت‌های تازه‌ای را ﺁغاز کنید، فرصت‌ها و اتفاقات تازه‌ای برایتان پیش می‌ﺁید که چشم شما را بیشتر به روی دنیا باز می‌کند ؛ مراقب باشید زیرا نرمش بیش از حد در کارهایتان به ضرر شما می‌شود.

هر پیش ﺁمد یا اتفاقی برایتان رخ می‌دهد نباید راه شما را عوض کند، در زندگی‌تان پیگیر باشید و انقدر به مسائل با دیدی منفی ننگرید، زیرا باعث می‌شود که به سلامتی شما ﺁسیب برسد ؛ واقع بین باشید تا موفق شوید.

 

 

شهریور : شما زمان خود را به بطالت میگذرانید، بهتر است کارهایی انجام دهید که برای شما مفید باشد نه این که از توانایی‌هایتان استفاده نکنید و همه استعدادهای شما کشف نشده باقی بماند ؛ قضاوت‌های نادرستی را در رابطه با افراد انجام می‌دهید، مهم‌تر از ﺁن همه این کارها را در زندگی‌تان اجرا می‌کنید به همین دلیل باعث شده است که زندگی شما در گذشته گره‌های بسیاری داشته باشد.

بهتر است تا قدرت و توان کار کردن را دارید از همین امروز شروع به کار کردن کنید تا ذخیره و اندوخته‌ای برای ﺁینده خود داشته باشید.

 

مهر : شما در این روزها بیش از حد به یک تعطیلات یا استراحت کوتاه احتیاج دارید زیرا بیش از حد برای ﺁینده خود تلاش کرده‌اید و به همین دلیل اکنون خسته شده‌اید و دیگر توانی برای ادامه راه ندارید.

شما به تصورات خود بیش از حد پر و بال می‌دهید، رویا برای شما لازم است اما در نه در این حد که باعث سقوط شما شود ؛ اکنون زمان ﺁن فرا رسیده است که شما یک پرش برای ﺁینده داشته باشید.

 

آبان : شما به راحتی نمی‌توانید هیجانات و صحبت‌های خود را کنترل کنید، شاید به نظرتان این صحبت‌ها کوچک باشد و ناچیز به نظر برسد اما باید به صحبت‌های خود دقت کنید زیرا ممکن است از همین صحبت‌هایتان بر علیه شما استفاده شود.

شما زیادی بی‌احتیاط هستید و در کارهایتان با بی دقتی کامل عمل می‌کنید اما باید مواظب باشید.

 

آذر : شما در بهترین موقعیت قرار دارید، بهتر است از این فرصت خود استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید از زمین اوج بگیرید ؛ شما بیش از حد مثبت بین هستید ولی نباید در زندگی تا این حد مثبت بین باشید زیرا حوادث و اتفاقات زیادی برایتان رخ خواهند داد که ممکن است برخی از انها منفی نیز باشند.

به مسائلی که اهمیتی ندارند زیادی فکر می‌کنید بهتر است تا این حد فکر و خیال نداشته باشید و اجازه دهید اطرافیان‌تان نیز در کارهایتان به شما کمک کنند زیرا زندگی‌تان ساده‌تر خواهد شد.

 

دی : با اتفاقاتی که برایتان پیش می‌ﺁید زیادی جدی و سخت بر خورد می‌کنید زیرا خیلی از این اتفاقات ساده و معمولی هستند و نیازمند این همه تحقیق را ندارند، با این کارهای اضافی فقط خودتان را خسته می‌کنید.

اجازه دهید به شما خوش بگذرد و به وقایعی که پیش می‌ﺁید لبخند بزنید ؛ شما بزودی ریسک‌های بزرگی را در زندگی‌تان انجام می‌دهید.

 

بهمن : احساس میکنید با زندگی که در حال حاضر دارید کمی بیگانه شده‌اید و نمی‌دانید چه نقشی را در زندگی حاضر دارید به همین دلیل دچار سردرگمی شده‌اید ؛ توصیه می‌شود اول و در ابتدا خود را پیدا کنید و بعد قدم در کارهای مختلف بگذارید.

اتفاقات تازه‌ای در زندگی شما رخ می‌دهد، که باعث میشود دید تازه‌ای پیدا کنید و انرژی فوق العاده زیادی را از این اتفاق به دست بیاورید.

 

اسفند : شما با دیدی کلی به زندگی می‌نگرید به همین دلیل بسیاری از پیشامدهایی که رخ می‌دهد را نمی‌بینید یا این که با بی تفاوتی از کنار ﺁنها رد می‌شوید ؛ شما درک صحیحی از مسائل زندگی دارید و اکثر اوقات حدس‌تهایی که در رابطه با جریانات زندگی می‌زنید درست هستند.

مدام منتظر شنیدن خبرهای ناگوار نباشید و ذهن خود را عادت دهید که با تصمیم گیری‌های منطقی پیش برود.
سایت فالگو

يکشنبه 15/8/1390 - 22:7
آموزش و تحقيقات

برای اینکه روزها سرحال تر و پر انرژی تر باشید باید شب را با یک خواب راحت و دلچسب گذرانده باشید. اما به وجود آوردن چنین شرایطی چگونه عملی است؟ چه وظایفی را باید انجام دهید تا بهتر بخوابید؟ در ادامه این مطلب راه هایی برای خواب بهتر را به شما پیشنهاد داده ایم که می تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند.

 

پرده ها را باز بگذارید

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

به هنگام خواب پرده های اتاق را باز کنید. دلیل این کار این است که صبح ها نور روز به اتاق وارد شود. این مورد سبب می شود که پس از گذشت پانزده دقیقه از زمان ورود نور، در بدن هورمونی به نام melatonin ترشح می شود که مغز و بدن را بیدار می کند. مشخص است که بهترین نور برای تحریک و ترشح این هورمون نور خورشید است.

 

همواره اتاق خوابی مرتب و دلپذیر برای خود محیا کنید

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

سعی کنید تا حد امکان در طراحی و دکوراسیون اتاق ِ خواب از رنگ های ساکن و سبک استفاده کنید. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که اتاق خواب نباید زیاد شلوغ باشد. تا جایی که می توانید وسایل را طوری بچینید که درهم و برهم نباشند. این مساله به صورت ناخودآگاه بر روی آسودگی و آرامش شما تاثیر مثبت می گذارد. تا حد ممکن تنها از وسایل خاص که افزایش آسایش را برای شما به همراه دارند در دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

 

از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد از نوشیدن قهوه پرهیز کنید

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

قهوه و چای حاوی کافئین هستند و مصرف کافئین منجر به انجام یک فعالیت شیمیایی به نام Adenosine می گردد که منجر به جلوگیری از خواب آلودگی می شود. و البته هر چه که سن شما بیشتر باشد میزان حساسیت بدن تان به کافئین بیشتر و بی خوابی بیشتر به سراغتان می آید.

 

زمان برنامه ریزی ها و صحبت درباره اتفاقات روزانه را به ساعات قبل از خواب منتقل کنید

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

مشخص شده که اغلب زوج ها و افراد خانواده که نزدیک به هم می خوابند، اتفاقاتی که در طول روز افتاده و یا برنامه ریزی امور روزهای آتی را به هنگام خواب انجام می دهند. این مساله علاوه بر اینکه باعث می شود مقداری از زمان ارزشمند خواب را از دست بدهید، به خاطر خوابالودگی، اجازه تمرکز کافی را از شما می گیرد.

بهتر است برای اینگونه صحبت ها و برنامه ها، زمان هایی مانند عصر و یا سر شب را انتخاب کنید تا هم قدرت تحلیل بهتری داشته باشید هم با خیال راحت به رختخواب بروید.

 

دمای هوای محیط را به هنگام  خواب تنظیم کنید

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

دمای ایده آل برای یک خواب مناسب و راحت 18 درج سانتیگراد است. هر چه که هوا گرم تر از این میزان باشد منجر به بدخوابی و حتی بی خوابی می شود و در مقابل هر چه که در دمایی خنک و نزدیک تر به 18 درجه به رختخواب بروید خواب راحت تری خواهید داشت. دلیل خواب راحت در دمای خنک تر، کاهش دمای مغز -به عنوان پردازشگر و کنترل کننده بدن- است.

 

در تاریکی مطلق بخوابید

تبیان زنجان www.tebyan-zn.ir

به هنگام خواب، هر چیزی که می تواند از خود نوری ساطع کند خاموش و یا پنهان کنید. خصوصاً ساعت و یا هر چیزی که می تواند شما را از زمان آگاه کند. تصور کنید که در میانه شب بیدار شده اید. در صورتی که بدانید ساعت چند است ممکن است بد خواب شوید و نتوانید دوباره بخوابید. همچنین نور چراغ نیز می تواند باعث شود به صورت ناخودآگاه ساعت بیولوژیک بدن خود را بیدار کنید که این نیز منجر به بدخوابی یا بی خوابی می شود.

 

نتیجه

خواب در شب از اهمیت بالایی برخوردار است. کلیه فعالیت هایی که شما در طول روز انجام می دهید وابسته به کیفیت و کمیت خوابی است که در شب داشته اید. یک خواب بد و ناخوشایند تمام روزتان را خراب می کند و در مقابل یک خواب دلچسب مطمئناً روزی پر انرژی و شاد را برای شما به همراه خواهد داشت.

يکشنبه 15/8/1390 - 21:25
تزیینات و دکوراسیون

1. سرمایه گذاری کردن در بهترین‌ها:

به جای پر کردن به سرعت یک اتاق با وسایلی که شما می‌توانید تهیه کنید، سعی کنید از وسایل محدودی که واقعاً به آنها علاقه دارید در مراحل مختلف و به آرامی در طی مرور زمان به اتاقتان اضافه کنید.

2. از لباسهای شخصی اقتباس کنید.

اگر شما یک بلوز با رنگ دلخواه یا هر چیزی که دارای بافت هموار و صاف است دارید، آن را به یک نقاش منزل نشان دهید تا مطابق رنگ آن برای شما رنگ مورد علاقه‌تان را تهیه کند.

3. روشن کردن فضا:

بازتاب پارچه‌های پر تلالو و کاغذ دیواری‌های روشن به فضا کمک خواهد کرد که روشن‌تر به نظر برسند.

4. از آنچه که دارید لذت ببرید.

بر روی چیزهای با ارزش اتاق تاکید کنید. اگر سقف بلندی دارید پرده‌های بلند آویزان کنید و اگر اتاقتان مانند یک جعبه تاریک است آن را تغییر ندهید، فقط با یک رنگ سفید روشن، فضای تیره و خفه را نجات دهید. با آنچه که دارید کار کنید و همیشه راحتی را در نظر بگیرید.

5. نورها:

حداقل 3 منبع نور در یک اتاق داشته باشید هدف مطلوب با یک لامپ سقفی و چندین لامپ زمینی و رومیزی بدست می‌آید. از آباژورها می‌توانید برای روشن کردن گوشه‌های تیره استفاده کنید.

6. بیشتر از وسایل آنتیک و عتیقه و شیک استفاده کنید.

در یک اتاق نشیمن بیشتر از وسایل وعتیقه‌های شگفت‌انگیز استفاده کنید. این حرکت برای فضای ورودی هم عالی می‌باشد.

7. فضای ورودی را جدی بگیرید.

از فضای ورودی غفلت نکنید! فکر کنید که به عنوان یک پیش غذا می‌باشد. فضای ورودی باید سبک همه جای منزلتان را منعکس کند، به عبارتی دیگر باید خلاصه‌ای از تمام فضای منزلتان باشد. باید در مهمانان حسی ایجاد کنند که راغب باشند تا بیشتر ببینند.

8. بیشتر جمع آوری کنید.

هر وسیله ای که دوست دارید و با شما صحبت می‌کند را جمع آوری کنید، مهم نیست که چه چیزی هست و در چه تعدادی می‌باشد، مهم این است که شما آن را دوست دارید.

9. خطر!

وسایل روی میز، وسایل اضافی محل ورودی، کفشها، کوله پشتی بچه‌ها و نامه‌ها هر وسیله‌ای که نمایش گذاشتن آن زیبا نیست باید در کمدها و فضاهای تعبیه شده برای این منظور، بایگانی شود.

10. آنسوی کاغذ دیواری:

تغییر رومبلی زدن و کاغذ دیواری کردن یکی از بهترین کارها برای ایجاد یک تغییر اساسی در منزل می‌باشد که هزینه‌ها را تا حدودی می‌تواند کم کند.

يکشنبه 15/8/1390 - 21:24
تزیینات و دکوراسیون

اجتناب از شلوغی

از قراردادن تعداد بیش از اندازه زیاد و فشرده عناصر و آیتم‌هایی از قبیل قاب‌ عكس‌ها یا كتاب‌ها و لوازم جانبی مشابه روی یك سطح كوچك در دكوراسیون خودداری كنید؛ زیرا جلوه كل دكوراسیون فضا را تخریب و به هم‌ریخته می‌كند.

عدد دو را به خاطر داشته باشید!

تقارن در دكوراسیون می‌تواند احساس و جلوه‌ای بسیار خوب در دكوراسیون ایجاد كند؛ بنابراین از برخی عناصر به‌صورت دو‌تایی و متقارن در دكوراسیون استفاده كنید. برای مثال دو آباژور، دو شمعدان، دو صندلی و... .

یك گوشه دنج

ایجاد یك گوشه دنج و زیبا در فضایی از خانه برای فرار از مشغله‌ها و رسیدن به آرامش، بسیار ساده است. شما می‌توانید با قراردادن یك میزوصندلی كوچك، یك گلدان پر از گل‌های زیبا، نصب طبقاتی روی دیوار برای به نمایش گذاشتن كتاب‌ها یا دیگر عناصر مورد علاقه خود و همچنین یك نورپردازی ملایم، یك فضای امن و آرامش‌بخش را در دكوراسیون ایجاد كنید.

استفاده از رومیزی برای میزپذیرایی

اگر تمایل دارید دكوراسیون شما بیشتر به‌صورت رسمی و تجملی باشد، توصیه می‌كنیم از یك رومیزی شیك و زیبا برای میزپذیرایی وسط چیدمان مبلمان خود استفاده كنید. این رومیزی می‌تواند متناسب با سبك كلی دكوراسیون شما، سنتی یا مدرن و هنری باشد

ایجاد لطافت و نرمی

قرار دادن كوسن‌های متعدد و نرم روی مبلمان چرمی و چوبی می‌تواند لطافت و نرمی دلچسبی را برای دكوراسیون فضا به‌وجود آورد و احساس حاكم بر كل فضا را تلطیف سازد. از انجام این كار دریغ نكنید.

استفاده از آینه

از آینه‌ها غافل نشوید، خصوصا اگر فضایی كوچك و كم‌نور در خانه دارید. زیرا این‌كار علاوه بر اینكه بر وسعت فضا می‌افزاید، میزان نور طبیعی موجود در فضا را دو برابر می‌كند.

استفاده از رنگ سفید

هیچ چیز مانند حوله‌های سفید و تمیز نمی‌تواند جلوه‌ای شیك و خوشایند به دكوراسیون سرویس‌بهداشتی شما ببخشد. همچنین وجود گلدانی به رنگ آبی كه در آن گل‌های كرم و سبز رنگ قرار داده شده است، به همراه تعدادی شمع می‌تواند مكمل خوبی برای دكوراسیون سرویس‌بهداشتی با زمینه سفیدرنگ خانه شما باشد.

به نمایش گذاشتن ظروف

ظروف زیبای خود را از نظرها پنهان نسازید! به نمایش گذاشتن ظروف در دكوراسیون آشپزخانه می‌تواند هم‌زمان با آوردن طرح و رنگ به دكوراسیون، به تعریف سبك نیز برای دكوراسیون بپردازد. ظروف ساده سفیدرنگ یا ظروف رنگی ساده می‌توانند شگفت‌انگیز و زیبا جلوه كنند.

رنگ‌های طبیعی

قراردادن ظرفی پر از پرتقال و لیمو در آشپزخانه می‌تواند به‌مقدار زیادی سرزندگی و طراوت را به دكوراسیون بی‌روح آشپزخانه شما وارد سازد. پارچی پر از گل‌های شاداب و خوش‌رنگ می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز بر زیباسازی و شادابی دكوراسیون داشته باشد. این راه در عین ارزان بودن بسیار تاثیرگذار است.

نام‌گذاری كنید

ادویه‌جات و پودرهای مخصوص آشپزی را در ظروف برچسب‌دار و نام‌گذاری شده در كابینت‌ها و كشوها قرار دهید تا با یك نگاه بتوانید نام ادویه و ماده مورد نظر را روی شیشه مشاهده و آن را برای استفاده بردارید. همچنین برای انسجام بیشتر در جلوه چیدمان داخل كابینت و كشو، از ظروف یك‌شكل و هماهنگ با هم استفاده كنید.

رویاهای شیرین

استفاده از ملحفه‌ها و روبالشی‌های سفید ساده هرگز اشتباه نیست؛ توصیه می‌كنیم حتما این كار را انجام دهید و رنگ‌ها و طرح‌های دیگر را از طریق‌های دیگر به دكوراسیون تخت‌خواب و اتاق‌خواب وارد سازید.

انتخاب تم  برای چیدمان كابینت‌های شیشه‌ای

اشیاء داخل كابینت‌های شیشه‌ای را برحسب یك قاعده و تم خاص، با توجه به‌ نوع جلوه‌ای كه دوست دارید ایجاد شود انتخاب كنید. برای مثال، اشیاء و ظروف رنگانگ با رنگ‌های شاد و تند برای ایجاد جلوه‌ای جسورانه و جالب یا عناصری از جنس استیل و سیلور برای ایجاد جلوه‌ای شیك و مدرن مناسبند.

استفاده از سبدهای دكوراتیو

سبدهای حصیری یا ساخته شده از نی در سایزهای مختلف، گزینه‌های مناسبی برای قرار دادن اشیاء و لوازم متعددی در فضاهای مختلف خانه و سازماندهی آن فضاها هستند. برای مثال، در اتاق كودك می‌توانید برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌ها، ‌در اتاق‌كار برای قراردادن برگه‌ها و دیگر لوازم و در آشپزخانه نیز برای قراردادن دستگیره‌ها و اشیاء مورد استفاده كوچك، از این سبدها استفاده كنید.

نوسازی جلد كتاب‌ها

زمانی‌كه قصد تمیز كردن قفسه‌های كتاب، میز پذیرایی یا كتابخانه خانگی خود را دارید، حتما قبل از تغییر چیدمان كتاب‌ها جلد آنها را عوض كنید و آنها را تمیز و نو سازید.

یك اقدام درجه یك

استفاده از ظروف و دستمال سفره‌های یك‌دست سفید در چیدمان میز غذاخوری به همراه یك جفت شمع زیبا و شكیل می‌تواند جلوه و احساسی تاثیرگذار و بسیار شیك به فضای غذاخوری شما ببخشد.

يکشنبه 15/8/1390 - 21:23
بهداشت روانی
عصبانیت، اغلب اوقات از رفتار حاكی از عدم اعتماد به نفس ناشی می شود. ما بیش از آنچه نیاز است به چیزی اهمیت می دهیم و به این ترتیب دیگران را به سوءاستفاده از خودمان دعوت می كنیم و بعد از شدت عصبانیت جوش می آوریم. اگر همكاری، بیش از حد معمول محل كارش را ترك كند و سهم غیرمنصفانه ای از كار را بر دوش شما بیندازد، شما می توانید خیلی جدی و محكم از «قبول مسئولیت» امتناع كنید. كنترل عصبانیت در تمام طول روز، به نوبه خود رابطه شما را با آن همكار خراب می كند و به شما نیز آسیب می رساند.

• «انرژی عصبانیت» را هدایت كنید:
عصبانیت مقدار زیادی انرژی تولید می كند. برخی از فعالیت های فیزیكی ممكن است به شما كمك كند تا بدون صدمه زدن به خودتان یا دیگران، آرام تر شوید. برای مثال تمیز كردن و نظافت كردن خانه به خانم خانه دار كمك می كند تا از عصبانیتش كاسته شود. به همین شكل، شما می توانید به فعالیت های سازنده ای فكر كنید كه عصبانیت را كنترل می كنند.پاراكاش مدیر فروش وقتی از شدت عصبانیت احساس می كند دندان هایش به هم كلید می شوند به شیوه دیگری عمل می كند. «من یك نامه با لحن خیلی تند می نویسم كه بیانگر احساسات درونی من باشد. بعد از اینكه اجازه دادم آنچه در ذهنم می گذرد، بیرون بریزد، نامه را تا روزی دیگر كنار می گذارم. روز بعد، من معمولاً آن قدر آرام شده ام كه بتوانم منطقی فكر كنم. بعضی اوقات هم فكر می كنم، نوشتن در این باره و بنابراین نوشته های من، ارزشی ندارند و نامه را پاره می كنم یا آن را بسیار مودبانه تر می نویسم و دوباره كنار می گذارم. این كار بسیار مفید است. من از عصبانیت غافل نمی شوم، اما به طور همزمان من به جای عكس العمل نشان دادن، وارد عمل می شوم.»

•«عصبانیت نابجا» را شناسایی كنید:
در ۸۰ الی ۹۰ درصد موقعیت ها، عصبانیت نابجاست. وقتی عصبانیت در یك ارتباط یا یك موقعیت به طور مناسب كنترل نمی شود، به محدوده های دیگر انتقال می یابد و عواقب ناگواری را به بار می آورد. عصبانیت نابجای شما به طور مكرر بر سر كسانی خالی می شود كه شما می توانید نسبت به آنان عصبانی شوید، مثل اعضای خانواده نه همكاران، بر سر زیردستان خود نه سر رئیس خودتان.در صورت عدم برخورد صادقانه با موضوع اصلی ممكن است شما هم خودتان را تنبیه كنید و هم به این ترتیب اجازه می دهید كه حتی روابط سالم شما هم تضعیف شود. عصبانیت بی جا به روابط ارزشمند شما مدام آسیب بیشتری وارد می كند، درست مثل پرتاب یك سنگ در استخر كه می تواند موج های زیادی را به وجود آورد.استرس در محل كار اغلب موجب عصبانیت در محیط خانه می شود. بحث كردن در مورد فشارهای كاری با اعضای خانواده گاهی بسیار كارساز است. سهیم شدن آنها با مشكلات شما باعث می شود نسبت به مشكلات شما حساس تر شوند و شما هم بهتر می توانید از حمایت آنها بهره مند شوید.

•«عامل آغازگر» را بررسی كنید:
وقتی عصبانیت شما به دقت مورد بازبینی قرار گیرد، ممكن است یكی دو موقعیت به خصوص یا افراد خاصی را كه به راحتی موجب عصبانیت شما می شوند، شناسایی كنید. شناسایی آنها می تواند یك ابزار قوی برای مقابله با عصبانیت شما باشد. برای این منظور، به مدت دو هفته یا یك ماه بررسی و بازبینی «عصبانیت روزانه» ممكن است موثر باشد. حساس بودن نسبت به تغییر قیافه و حركات به هنگام عصبانیت (سكوت، اخم كردن و عنق بودن، كوبیدن درها به هم یا دوری كردن و گوشه گیری از دیگران) لازم و ضروری است. در بازبینی «عصبانیت روزانه» به تمام وقایع یا موقعیت هایی كه شما را «عصبانی» می كرد به دقت توجه كنید. تحلیل كردن موجب خواهد شد تا موقعیت های عصبانیت و عوامل آغازگر در رابطه با آنها مشخص شوند.

•رابطه عصبانیت با گرسنگی را درك كنید:
گرسنگی و عصبانیت با هم رابطه تنگاتنگی دارند و از هر چهار نامه یكی از موارد مربوط به این موضوع است. وقتی انرژی بدن كسی تقلیل می یابد، دیگر حالش سرجایش نیست، كار طاقت فرسا و خستگی می تواند موجب شود كه فرد سریع تر عصبانی شود.

چیزهای بی اهمیت مایه دلسردی و نومیدی بزرگی به نظر می رسند و اختلاف نظرهای جزیی و بی اهمیت می توانند به تنفر از بحث و گفت وگو منجر شوند. بحث و گفت وگو، به ویژه در مواردی كه پیش بینی می شود اختلاف نظر وجود دارد، بهتر است بعد از صرف غذا صورت گیرد.[«اگر می خواهی او آرام و خونسرد بماند اول او را سیر كن» ایده خوبی به نظر می رسد.]

پریا به كار شوهرش خیلی علاقه داشت، اما تمام سئوالات او فقط پاسخ های خیلی كوتاه داشت. دلیل آن بسیار ساده است. اشتباه گرفتن وقت. بعد از یك روز كاری، همسرش نیاز داشت تا نقش هایش را عوض كند، آرامش پیدا كند و سپس درباره وقایع كاری صحبت كند.

با مقداری غذا و زمان دادن، ممكن است خستگی اش در رود و رفتارش بسیار پسندیده تر باشد.
روزنامه شرق
يکشنبه 15/8/1390 - 21:22
خواص خوراکی ها
كنجد دارای پروتئین، ویتامین‌های B,D,E,F و لسیتین Lecithin می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود ۵۰% است روغن كنجد مركب از حدود ۷۰% اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیك اسید، ‌اولئیك اسید و مقداری اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید پالمتیك و آراشیدیك اسید می‌باشد.

 روغن كنجد یكی از روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در آمریكای شمالی و كانادا به مقدار زیاد مصرف می‌شود و دلیل آن است كه این روغن نه فقط كلسترول بدن را بالا نمی‌برد بلكه آن را كاهش می‌دهد. برای تهیه روغن كنجد معمولا دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود سپس دانه‌ها را آسیاب كرده و در آب می‌ریزند تا پوست آن كه سبك است روی آب بیاید كه آن را می‌گیرند. بعد دانه‌ها را خشك كرده و در آب جوش می‌ریزند و خمیر می‌كنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را روغن سرد فشار اول می‌نامند و از تفاله باقیمانده تحت اثر فشار و گرما روغنی به‌دست می‌آید كه به‌نام روغن گرم یا فشار دوم معروف است كه البته ارزش غذائی روغن سرد را ندارد.

تفاله باقیمانده از این مرحله را معمولاً برای علوفه دام‌ها به‌كار می‌برند. مخصوصاً این تفاله از نظر داشتن مواد پروتئینی غذای خوبی برای گاوهای شیرده است.
اگر می‌خواهید از روغن كنجد استفاده كنید دقت كنید كه روغن سرد فشار اول باشد كه به‌نام First cold pressed معروف است زیرا در اثر حرارت دادن روغن كنجد خواص خود را از دست می‌دهند.

خواص داروئی

۱. از نظر طب قدیم ایران كنجد گرم و تر است. كنجد بسیار مغذی است و در اكثر كشورهای فقیر به‌عنوان جانشین گوشت به‌كار می‌رود.

۲. برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی موثر است.

۳. برای رفع قولنج كنجد را آسیاب كرده و با سركه مخلوط كنید و به مقدار نصف وزن كنجد، مغز بادام پوست كنده را به آن اضافه كنید آنها را پودر كنید و هر روز به مقدار یك قاشق سوپخوری از آن بخورید.

۴. كنجد گرفتگی صدا را از بین می برد.

۵. نرم‌كننده معده و روده است.

۶. كره كنجد كه در كانادا به‌نام تاهیتی معروف است و شبیه دره می‌باشد غذای خوبی برای رشد بچه‌ها است.

۷. برگ كنجد را اگر به سر بمالید باعث رشد و سیاهی موی سر می‌شود.

۸. دره نرم‌كننده معده و روده‌ها است.

۹. كنجد فشار خون را كاهش می‌دهد.

۱۰. كنجد ضد رماتیسم است.

۱۱. برای رفع ناراحتی كیسه صفرا مفید است.

۱۲. دم‌كرده برگ كنجد اسهال خونی را برطرف می‌كند.

۱۳. روغن كنجد برای رفع تنگی نفس و سرفه خشك و زخم ریه مفید است.

۱۴. روغن كنجد سوزش ادرار را رفع می‌كند.

۱۵. از روغن كنجد به‌جای روغن زیتون در سالاد استفاده كنید.

۱۶. كنجد با همه خواصی كه دارد برای معده‌ های ضعیف مناسب نیست زیرا ثقیل‌الهضم است. اینگونه اشخاص باید آن را با عسل و سركه بخورند.

منبع: vista.ir
يکشنبه 15/8/1390 - 21:21
كودك
دیدگاه انسان نسبت به دیگران بر اساس باورهای پایه ای که در کودکی شکل گرفته بنا می شود و کودک بر اساس رفتار مادر باورهای پایه ای نسبت به «خود»، «رابطه با دیگران» و «جهان» پیدا می کند و آن چه از رفتارهای مادر در می یابد او را به این ۳ محور اساسی در زندگی اش «با اعتماد» یا «بی اعتماد» می کند. دکتر علی پژوهنده، مشاور و روان شناس با بیان این مطلب به خراسان می گوید: حتما در زندگی افرادی را دیده اید که به همه چیز و همه کس بی اعتماد هستند. آن ها دیگران را قابل اعتماد نمی دانند و معتقدند نمی توان روی حرف دیگران حساب کرد. آن ها به هنگام ایجاد رابطه بسیار محتاط، نگران و بدبین و پس از برقراری رابطه بسیار کنترل گر هستند.

بدبینی این دسته از افراد گاه به صورت رفتارهای بیش از حد محتاطانه کیفیت زندگی اطرافیانشان را تحت تاثیر قرار می دهد و گاه سختگیری بیش از حد به هنگام ایجاد رابطه و در نظر گرفتن تمام جوانب ضروری و غیرضروری باعث می شود ایجاد رابطه با یک فرد مناسب را از دست بدهند و هرگز نتوانند آن را جبران کنند. به گفته دکتر پژوهنده همه روزه تعداد زیادی از کسانی که قصد ازدواج دارند به مراکز مشاوره مراجعه می کنند که با وجود ماه ها تحقیق و در نظر گرفتن تمامی جوانب و شناسایی دوستان و اطرافیان و حتی دست پیدا کردن به اطلاعات خصوصی زندگی فرد مورد علاقه خود هنوز به اطمینان نرسیده اند و به این مراکز مراجعه می کنند.

 فردی در مراجعه به مرکز مشاوره توضیح می داد که پس از ماه ها تحقیق و بررسی درباره دختر مورد علاقه اش توانسته بود با اصرار فراوان رمز عبور ایمیل او را بگیرد و کنترل کند. او پس از یافتن چند آدرس میل اعتمادش نسبت به آن دختر سلب شده بود و در حالی دچار تردید شده بود که ازدواجش با دختر مورد نظر از هر لحاظ منطقی و مناسب بود و پیش از آن هرگز تصور نمی کرد با کنترل ایمیل وی مردد شود. در این وضعیت بازگشت اعتماد کار بسیار دشوار و گاه غیرممکنی است.

به علاوه وی در آینده به علت از دست دادن دختر مورد علاقه اش نسبت به روابط با دیگران دچار بدبینی دوچندان خواهد شد. باور قدیمی «نمی توان به دیگران اعتماد کرد» در ذهن چنین افرادی با چنین تجربه هایی ریشه دارتر می شود و بازگشت آن ها به دنیایی که قابل اعتماد است، سخت می شود. در نظریه «دلبستگی» به این قبیل باورها، «الگوهای فعال درونی» گفته می شود که طی آن فرد از باورهایش به شدت حفاظت می کند و آن ها را همواره با پیدا کردن نشانه هایی در زندگی فعال نگه می دارد.

منبع: روزنامه خراسان
يکشنبه 15/8/1390 - 21:20
سلامت و بهداشت جامعه
سلامت نیوز: اداره غذا و داروی آمریكا (FDA) اعلام كرد افرادی كه به حرفه سلامت و بهداشت اشتغال دارند، نباید از جت‏انژكتورها برای تزریق واكسن آنفلوانزا استفاده كنند، مگر اینكه در برچسب آن اعلام شده باشد.تنها واكسن اوریون، سرخك و سرخجه را می‌توان با جت‏انژكتورها تزریق كرد.

 براساس گزارش اف‏.‌دی.‏ای، اگر در برچسب واكسن ذكر شده باشد كه واكسن باید درون عضلانی یا زیر جلدی تزریق شود پزشك، پرستار یا داروساز باید تزریق را طبق نوشته برچسب انجام دهد. واكسن‌ها را باید به وسیله سرنگ تزریق كرد، مگر اینكه در برچسب، غیر از آن ذكر شده باشد. اف.دی.‌ای هیچ اطلاعاتی ندارد كه ایمنی یا موثر بودن واكسن‏هایی را كه با جت‏انژكتورها تزریق می‌شوند، تایید كند.

 در حال حاضر هم هیچ واكسن پیشگیری‏ كننده‏ای از آنفلوانزا نیز وجود ندارد كه اف.دی‏.‌ای تزریق آن با جت‏انژكتورها را تایید كرده باشد.

در گزارش اف‏.دی.‌ای آمده است: «تزریق واكسن آنفلوانزا معمولا به وسیله سوزن یا اسپری بینی انجام می‌شود. در مورد تزریق آن با جت‏انژكتورها هم هیچ ارزیابی‌ای انجام نشده است. این به‌ آن معناست كه ما از ایمنی و اثربخشی آن اطلاعی نداریم.»

توصیه‌های اف.دی.‌ای برای تزریق واكسن آنفلوانزا

- اف.دی.‌ای توصیه نمی‌كند كه واكسن آنفلوانزا توسط جت‏انژكتورها انجام شود.

- تمام واكسن‏های تاییدشده را باید براساس آنچه در برچسب‏هایشان ذكر شده است، تزریق كرد. این روش تزریق را باید برای تمام واكسن‏ها رعایت كرد نه فقط آنفلوانزا.

- افرادی كه در بخش بهداشت و سلامت مشغول به كار هستند، باید قبل از تزریق هر واكسن، قسمت دوز و نحوه تزریق آن را از روی برچسب آن بخوانند.

منبع: روزنامه شرق
يکشنبه 15/8/1390 - 21:19
بیماری ها
کم‌خونی ناشی از فقر آهن، علایم متنوع و عجیب و غریبی دارد.

محققان ایتالیایی به تازگی دریافته‌اند که فقر آهن می‌تواند عامل بروز سرفه‌های مزمن در زنان باشد. اهمیت این کشف در این است که سرفه تا به امروز به‌عنوان یکی از نشانه‌های بیماری فقر آهن شناخته نمی‌شد و پزشکان معمولا سرفه مزمن را نشانه مشکلاتی مانند آسم، برگشت اسید معده به مری و مصرف دخانیات می‌دانستند.

دکتر کاترینا بوکا و همکارانش در دانشگاه تورین، با تحقیقی که روی ۱۶ زن گرفتار سرفه مزمن که هیچ بیماری دیگری جز فقر آهن نداشتند انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که درمان با مکمل‌های آهن به جای مصرف داروهای ضد‌سرفه می‌تواند باعث بهبودی این خانم‌ها شود.

دکتر بوکا می‌گوید: از آنجا که که آهن در سامانه ایمنی بدن برای تولید پروتئین‌های کنترل‌کننده التهاب نقش تنظیمی مهمی دارد بنابراین کمبود آهن می‌تواند بدن را آماده ابتلا به عفونت و التهاب به ویژه در نواحی بالایی دستگاه تنفسی کرده و در نتیجه فرد را با مشکل سرفه‌های مداوم و طولانی مدت روبه‌رو کند. جالب اینجاست که بدانیم هم سرفه مزمن و هم فقر آهن در خانم‌ها شایع‌تر است.

نقش اصلی آهن در بدن شرکت درساخت گلبول قرمز خون است که وظیفه عمده آن حمل‌ونقل اکسیژن از ریه به بافت‌های بدن است. درصورتی‌که ذخایر آهن بدن ما به هر دلیلی دچار کمبود شود ساخت گلبول قرمز مختل شده و باعث ایجاد کم خونی می‌شود. آهن علاوه بر خونسازی در ساختمان عضلات و برخی از آنزیم‌های مهم بدن نیز نقش دارد و بنابراین کمبود آن می‌تواند باعث تأخیر در رشد بدنی به‌ویژه رشد مغزی شود و شخص را مستعد عفونت کند.

● کمبود آهن چه علایمی دارد؟

اگر کم خونی خفیف باشد یا به صورت تدریجی ایجاد شود بدن ما خود را با آن سازگار می‌کند، بنابراین ممکن است علامتی نداشته باشد. اما با شدت یافتن کم خونی علایم نیز آشکار می‌شوند. خستگی و احساس ضعف از اولین علایم کم خونی است.

فرد کم خون با کوچکترین فعالیت بدنی خسته می‌شود. به همین دلیل معمولا از انجام این قبیل کارها طفره می‌رود و باکم کردن کارهایش به نوعی خودش را با بیماری هماهنگ می‌کند. این افراد معمولا تا مدت‌ها به پزشک مراجعه نمی‌کنند و برای خستگی خود توجیه‌های مختلفی می‌آورند.

اگر ظاهر رنگ پریده دارید، دست و پایتان زود به خواب می‌رود یا گزگز می‌کند، اگر نمی‌توانید برای مطالعه یا انجام کاری تمرکز کنید و اگر به سردردهای گاه و بیگاه یا سیاهی رفتن چشم‌ها دچار می‌شوید، باز هم باید شک کنید که مبادا کم‌خون شده باشید.

افراد کم خون ممکن است تحریک پذیر بوده و زود عصبانی شوند یا حالت بی‌تفاوتی داشته باشند. این تغییرات رفتاری در بچه‌های کم خون بیشتر دیده می‌شود و به همین دلیل پدران و مادرانی که با رفتارهای ناپسند بچه‌ها روبه‌رو می‌شوند قبل از نصیحت و تنبیه به این فکر بیفتند که شاید کودکی کم خون دارند!

در بچه‌ها فقر آهن می‌تواند باعث تأخیر رشد نیز بشود و در موارد شدیدتر ضایعات همیشگی بر جای بگذارد. این کودکان معمولا ضریب هوشی پایین ترازحد طبیعی داشته و به‌دلیل کاهش قدرت یادگیری دچار افت تحصیلی می‌شوند. پس اگر کودکی درس نخوان دارید باز هم به کم خونی شک کنید!

همچنین با شدت یافتن کم خونی فقر آهن، زبان بدون پرز و ملتهب شده و زخم‌هایی در گوشه لب و دهان ایجاد می‌شود، ناخن‌ها طرد و شکننده شده و ممکن است حالت قاشقی پیدا کنند. برخی از افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن شدید گرایش به خوردن مواد عجیبی نظیر خاک، یخ، نشاسته و برنج خام دارند که به آن «پیکا» یا «هرزه خواری» می‌گویند. در نهایت فقر
آهن شدید ممکن است منجر به تنگی نفس واضح شده و علایم نارسایی قلبی ایجاد کند.

کم خونی فقر آهن می‌تواند علایم گوارشی هم ایجاد کند. بی‌اشتهایی، سوء هاضمه، آروغ زدن، اسهال و یبوست و حتی اشکال در بلع غذا ممکن است به خاطر فقر آهن باشد.

● چطور فقر آهن می‌گیریم؟

آهن ریز مغذی مهمی است که باید از طریق غذا به بدن برسد. بنابراین سر راست‌ترین علت فقر آهن، ناکافی بودن میزان آهن مواد غذایی ماست. گوشت قرمز، گوشت پرندگان، ماهی و دیگر اجزاء گوشتی مانند جگر و قلوه از مهم‌ترین غذاهای دارای آهن هستند. اگر گیاه خوار هستید یا به هر دلیل دیگری گوشت کم مصرف می‌کنید در معرض ابتلا به فقر آهن قرار دارید. زرده تخم‌مرغ، سبزی‌های سبز برگی مانند اسفناج، گل کلم، سویا، حبوباتی نظیر عدس و لوبیا، کشمش، خرما، گردو، پسته، بادام و میوهایی نظیر زرد آلو از دیگر غذاهای آهن دارهستند.

سبزی‌ها و میوه‌های ذکر شده اگر چه از مقدار آهن قابل قبولی برخوردار هستند اما آهن آن‌ها به صورتی است که به خوبی در روده‌ها جذب نمی‌شود. از آنجا که گوشت می‌تواند جذب آهن مواد غذایی غیراز خود را نیز افزایش دهد به همین دلیل متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که کدبانوهای خانه سبزیها و سویا را به همراه یک تکه کوچک گوشت یا بال مرغ
طبخ نمایند. ویتامین ث می‌تواند جذب آهن را زیاد کند به همین دلیل مصرف خربزه، فلفل سبز، گوجه فرنگی و میوه‌هایی نظیرپرتقال، لیمو و دیگرمرکبات همراه غذا توصیه می‌شود.
باید توجه کرد که مصرف چای، قهوه و شکلات جذب آهن را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است تا حدود ۲ ساعت قبل و بعد از غذا از مصرف آن‌ها خودداری کنیم. بیماریهای روده‌ای مانند اسهال و سوء جذب و دارو‌هایی مانند رانیتیدین و تتراسیکلین هم به‌دلیل اختلالی که در جذب آهن ایجاد می‌کنند می‌توانند باعث کم خونی فقر آهن شوند.

بنابراین اگر خدای ناکرده فردی هستید که عادت به مصرف خودسرانه دارو دارید و بالاتراز آن تجویز خودسرانه هم می‌کنید آگاه باشید که ممکن است باعث چنان عواقبی برای خود و دیگران شوید که فکرش را هم نمی‌کردید.

علت دیگر کم خونی فقر آهن افزایش نیاز بدن به آهن در سنین رشد و بارداری است. شیر مادر تا ۶-۴ ماهگی می‌تواند نیاز شیر‌خوار به آهن را تأمین کند اما پس از این زمان و با شروع تغذیه کمکی باید قطره آهن هم شروع شده و تا پایان ۲ سالگی ادامه یابد.کودکان شیر مادرخواری که قطره آهن را دریافت نمی‌کنند یا به نحو مناسب به آنها خورانده نمی‌شود و همچنین نوزادان نارس در معرض فقر آهن هستند.

تغذیه با شیر گاو نیز می‌تواند باعث دفع خون از دستگاه گوارش شیر خوار شده و فقر آهن ایجاد کند به همین دلیل مصرف شیر گاو در اطفال زیر یکسال ممنوع است.کودکانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند نیز بسته به میزان آهن شیرخشک و میزان جذب آن در معرض این بیماری قرار دارند.

در کودکان پیش دبستانی و نوجوانان افزایش سرعت رشد، بی‌اشتهایی ناشی از تغییرات خلق و خو و مصرف مواد کم ارزش غذایی پایین مانند پفک، چیپس و شکلات می‌تواند باعث فقر آهن شود.

عامل مهم دیگری که می‌توان آن را ذکرکرد، اتلاف آهن موجود در بدن از راه خونریزی است. خانم‌ها به‌دلیل خونریزی عادت ماهانه پیوسته در معرض تهدید فقر آهن هستند. اگر تغییرات فیزیولوژیک زمان حاملگی و خونریزی حین زایمان را هم به آن اضافه کنید باید باعث شود که به‌عنوان یک خانم بیشتر مراقب خود باشید.

خونریزی از دستگاه گوارش نیز مهم است. حتی خونریزی‌های مخفی ناشی از زخم معده یا خونریزی‌های کم و مرتب از بواصیر می‌تواند فقر آهن ایجاد کند پس آنها را جدی بگیرید. اگر شما یک مرد بالغ هستید مطمئن باشید که نسبت به خانم‌ها و بچه‌ها احتمال کمتری دارد که فقر آهن بگیرید اما اگر مبتلا شدید قبل از هر چیز خونریزی دستگاه گوارش می‌تواند علت آن باشد.

● چه باید کرد؟

درصورت شک به کم خونی پزشکان به کمک برخی آزمونهای آزمایشگاهی تشخیص را قطعی می‌کنند. درمان اصلی کم خونی فقر آهن مصرف مکمل‌های دارویی آهن به ویژه شکل خوراکی آن است. درصورتی‌که شما به کم خونی فقر آهن مبتلا شده اید، رژیم غذایی غنی از آهن به تنهایی برای درمان کافی نیست و باید حتما از دارو نیز استفاده نمایید.

داروها به صورت قرص، کپسول و شربت وجود دارند و برای جذب بیشترآهن بهتر است این داروها را با معده خالی و به همراه یک لیوان آب پرتقال مصرف کنید. مکمل‌های آهن عوارض جانبی نیز ممکن است داشته باشند. تیره شدن رنگ مدفوع از جمله این عوارض است که ضرری ندارد. برخی علایم دیگر مانند تهوع را می‌توان با افزایش تدریجی مقدار دارو و تغییرشکل دارو برطرف نمود.

اما آخرین نکته این‌که فقر آهن شایعترین و مهم‌ترین نوع کمبود ریز مغذی‌ها در جهان است که همه کشورها از دارا و ندار را درگیر کرده است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از یک سوم جمعیت دنیا، نیمی از خانم‌های باردار، ۲۰ درصد زنان سنین باروری و ۴۰ درصد کودکان شیر خوار به فقر آهن مبتلا هستند.

آمارها در کشور ما نیز کم و بیش مشابه است. اگر فردی از خانواده شما به سرماخوردگی مبتلا باشد چقدر مراقبت می‌کنید تا خودتان مبتلا نشوید؟ آمارها می‌گویند که از هر ۳ نفر یک نفر به فقر آهن مبتلا است که بیماری بسیار جدی تری نسبت به سرماخوردگی است!

منبع: روزنامه همشهری
يکشنبه 15/8/1390 - 21:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته