• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4623روز قبل
آلبوم تصاویر
دیدنی های امروز


مسابقات جهانی اسنوبورد در نیوزیلند

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



رها کردن یک بچه دلفین در دریاچه ای در بولیوی

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



نمایش یک گروه آکروباتیک چینی در مادرید اسپانیا

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



نمایش بقایای استخوان های جانوران ما بقل تاریخ به ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



تاثر یک روحانی شیعه عراقی در محل حادثه انفجار تروریستی روز چهارشنبه در محله قاهره در شمال بغداد

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



تظاهرات زنان مسلمان کشمیری علیه نیروهای هندی در مراسم تشییع پیکر یک نوجوان ۱۳ ساله که به دست نیروهای پلیس کشمیر کشته شده است

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



کشف یک جمجمه انسانی از زیر یک بنای مخروبه در زلزله ویرانگر سال گذشته در پورتوپرنس مرکز هاییتی

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



بازگشت یک سرباز آمریکایی از عراق به پایگاهی نظامی در واشنگتن

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



حرکت دسته جمعی گاوهای وحشی در کنیا

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



فستیوال سالانه پرتاب گوجه در بونول اسپانیا

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



این نوجوان هندی در اوتارپرادش برای جمع آوری این همه شیشه برای یک کارخانه بازیافت تنها کمتر از ۲ دلار حقوق روزانه می گیرد

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



خنک کردن پوست یک کودک سیلزده پاکستانی با پودر بچه

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



اردوگاه آوارگان سیلزده در ایالت سند پاکستان

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389



بدون شرح!

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389

دیدنیهای امروز شنبه 6 شهریور 1389

چهارشنبه 2/6/1390 - 13:17
طنز و سرگرمی
چه شغلی برای شما مناسب تر است ؟ (فال شغل)

 

ایا می دانید چه شغلی برای شما مناسب تر است و چه کارهایی را می توانید بهتر از سایرین انجام دهید؟

در این مقاله می خواهیم ببینیم که هر کدام از متولدین ماه های مختلف، برای چه شغل هایی مناسب هستند. پس اگر دوست دارید بدانید که حرفه ی نجومی شما چیست، در این مقاله با ما همراه شوید!

برج حمل (فروردین)

متولدین این ماه دوست دارند زندگی، کار، تفریح و…همه چیز خود را متنوع و مهیج کنند. از آنجا که عاشق تنوع و هیجان هستند، برای کارهایی مثل تبلیغات، رسانه های گروهی، طراحی مُد، و معماری مناسب هستند. متولدین فروردین در کارهایی که نیازمند خلاقیت است بسیار موفق خواهند بود.

برج ثور (اردیبهشت)

متولدین این ماه دریای صبر و بردباری هستند. فقط کافی است منابع و فرجه کاری را به آنها بدهید تا سر موقع کار را به خوبی برایتان انجام دهند، و اصلاً هم برایشان مهم نیست که آن کار چقدر خسته کننده ملالت آور بوده. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است.

برج جوزا (خرداد)

متولدین این ماه منبع انرژی هستند، و از صبر کردن هم خسته نمی شوند (مثل متولدین ماه اردیبهشت). از اینرو نیازمند حرفه هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. آنها مکتشفین، مترجمین، و هتلدارهای خوبی می شوند چون این کارها مستلزم انرژی و نیروی فراوان است. این افراد حتی اگر ۵ سال هم از شروع کار یک پروژه بگذرد، انرژی خود را از دست نمی دهند.

برج سرطان (تیر)

متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای دردودل فوق العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل هایی که نیازمند ارائه ی پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می باشند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می دهند.

برج اسد (مرداد)

بشاشیت و جمع گرایی بیش از حد، و توانایی متولدین این ماه برای القای زندگی و حیات حتی در کسل کننده ترین موقعیت ها، باعث می شود بتوانند رهبران فوق العاده ای شوند. این افراد همچنین در شغل هایی که در آن نیاز به تحرک، انگیزش و خلاقیت زیاد است هم موفق خواهند شد. رسانه های گروهی، تدریس، هنر، و تبلیغات از جمله کارهایی است که به خوبی از عهده ی آن برمی آیند. آنها همچنین می توانند رئیس جمهور، مدیر و رئیس و ویراستارهای فوق العاده ای شوند.

برج سنبله (شهریور)

تکیه کلام متولدین این ماه “تجزیه و تحلیل کن!” است. با توجه به همین علامت کارهایی به آنها داده شود تا بتوانند این نیاز درونی خود را برای تحقیق و تحلیل ارضاء کنند. تحقیقات، اکتشاف، آزمایشات و تحقیقات پزشکی بهترین شغل های مناسب برای آنهاست.

برج میزان (مهر)

این افسونگران خوش زبان در زمینه هایی قابلیت دارند که بتوانند از این سرمایه ی خدایی خود استفاده کنند. متولدین این ماه بهترین سیاستمداران، مشاوران تحصیلی و آموزشی، دلالان، و مشاوران خواهند بود. آنها افرادی منصف و بااخلاق هستند، و در شغل های که نیازمند قضاوت و انصاف است نیز بسیار موفق خواهند شد.

برج عقرب (آبان)

متولدین این ماه افرادی بسیار فردگرا هستند. آنها دوست دارند به سبک و مرام خود کار کنند و کسی در کار آنها دخالت نکند. به طور خلاصه بگویم، از رئیس و آقا بالا سر داشتن متنفرند. آنها می توانند موسسان شرکت، تاجران، مدیران، مشاوران خوبی باشند.

برج قوس (آذر)

متولدین این ماه عاشق مسافرت و دوستیابی هستند و بسیار خوش صحبت هستند. به خاطر همین خصوصیات و ویژگی ها می توانند در کارهایی مثل فروشندگی موفق شوند. آنها همچنین برنامه ریزان و بازاریابان موفقی خواهند بود. در هر کاری که با مشتری و ارباب رجوع سروکار داشته باشد، آنها موفق خواهند بود.

برج جدی (دی)

متولدین این ماه اشتیاق چندانی برای انجام کارهای بزرگ ندارند، و دوست دارند به حال خود باشند. آنها با اشیاء و لوازم بیجان رابطه ی بهتری برقرار می کنند تا آدم ها. شغل های مورد علاقه ی آنها کارهای نرم افزاری کامپیوتر، و مهندسی فناوری اطلاعات است. آنها مکانیک ها و تعمیرکارهای خوبی خواهند شد.

برج دلو (بهمن)

متولدین این ماه افرادی ترقی خواه، پیشرو و آینده نگر هستند. بهتر است آنها در قسمت برنامه ریزی و سرپرستی شرکت به کار گمارده شوند. علاوه بر اینها، آنها ستاره شناسان، فالبینان، و طالع بینان بسیار خوبی خواهند شد. بله، آنها بیش از سایر مردم می توانند آینده نگری کنند.

برج حوت (اسفند)

متولدین این ماه دنباله روهای بسیار خوبی هستند. آنها می توانند با کمک گرفتن و پیروی از کتاب راهنما، دشوارترین کارها را هم انجام دهند. آنها نایب رئیس جمهور، نایب وزیر و نایب رئیس و معاونان خوبی خواهند شد.

چهارشنبه 2/6/1390 - 13:15
مهدویت
آیا جزیرة خضراء واقعاً وجود دارد؟!!

آیا جزیرة خضراء واقعاً وجود دارد؟!!

خانه امام زمان(عج) کجاست؟
گفته می شود شخصی به نام زین‌الدین علی بن فضل مازندرانی، در سال ۶۹۰ ق. از سرزمین «بربر»، طی سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی در دل آب، در حرکت بوده، تا به جزایر روافض (شیعیان) رسیده است.
در آنجا اطلاع می‌یابد که جزیره‌ای به نام جزیرة خضراء وجود دارد که اولاد حضرت ولی عصر(ع) در آنجا زندگی می‌کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می‌ماند، و پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیرة خضراء، به این جزیره می‌آید. ناخدای کشتی، او را با نام و نام پدرش، صدا می‌زند و می‌گوید، که مشخصات تو را به من گفته‌اند و اجازه دادند که تو را به جزیرة خضراء ببرم.

 

جزیرة خضرا واقامت‌گاه امام عصر(عج)

به راستی آیا جزیرة خضراء واقعاً وجود دارد و دیگر اینکه آیا حضرت امام زمان(ع) در آنجا زندگی می‌کنند؟

موضوع «جزیرة خضراء» به عنوان محل اقامت و زندگانی حضرت ولی‌عصر(ع) در عصر غیبت کبری، برگرفته از حکایتی است که عالمان صاحب‌نظر شیعه، دربارة استناد آن، متفق‌القول نیستند؛ گروهی آنرا پذیرفته و در نتیجه معتقد به وجود چنین جزیره‌ای هستند و جمعی، آنرا از درجة اعتبار ساقط دانسته و به همین دلیل منکر وجود جزیرة خضرا می‌باشند، در اینجا برای روشن‌تر شدن موضوع به بررسی این دیدگاه‌ها و اهم مستندات طرفین می‌پردازیم.

نخست: دیدگاه موافقان
این گروه از عالمان شیعه، نقل می‌کنند که شخصی به نام زین‌الدین علی بن فضل مازندرانی، در سال ۶۹۰ ق. از سرزمین «بربر»، طی سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی در دل آب، در حرکت بوده، تا به جزایر روافض (شیعیان) رسیده است. در آنجا اطلاع می‌یابد که جزیره‌ای به نام جزیرة خضراء وجود دارد که اولاد حضرت ولی عصر(ع) در آنجا زندگی می‌کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می‌ماند، و پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیرة خضراء، به این جزیره می‌آید. ناخدای کشتی، او را با نام و نام پدرش، صدا می‌زند و می‌گوید، که مشخصات تو را به من گفته‌اند و اجازه دادند که تو را به جزیرة خضراء ببرم. آنگاه او را به آنجا می‌برد. پس از ۱۶ روز دریانوردی، سرانجام به «آب‌های سفید»ی می‌رسند و ناخدا توضیح می‌دهد که این آب‌ها، مانند «سور بلد» (دیوار شهر) جزیره را احاطه کرده است و کشتی‌های دشمنان، هرگز نمی‌توانند از آنها بگذرند و به برکت وجود حضرت ولی‌عصر(ع) در آن غرق می‌شوند. بنا به نقل، سپس به جزیرة خضراء می‌رسد و جمعیت انبوهی را با بهترین لباس‌ها و نیکوترین وضع مشاهده می‌کند. شهری بسیار آباد، با درختانی سرسبز و انواع میوه‌ها و بازارهای بسیار و ساختمان‌هایی مجلل از سنگ‌های رخام دیده، می‌گوید، شخص بزرگواری به نام «سید شمس الدین» که او را نوة پنجم امام زمان(ع) معرفی می‌کند، مسئول تعلیم، تربیت و ادارة آنجا بود، و نایب خاص حضرت(ع) در آن جزیره، نیز بوده، از امام(ع) فرمان می‌گرفته، ولی حضرت را نمی‌دیده و تنها، هر صبح جمعه نامه‌ای به خط مبارکشان در نقطة معینی گذاشته می‌شده، و در آن، آنچه تا یک هفته مورد نیاز بوده است، مرقوم بوده است. علی بن فاضل، طبق نقل، مدت ۱۸ روز، در آن جزیره اقامت داشته، و از محضر سید شمس‌الدین، خوشه چیده، و پس از آن، به او دستور رسیده که به وطنش بازگردد.
علی بن فاضل، همچنین، آنچه را بنا به قول او، از سخنان سید شمس‌الدین، شنیده، در کتابی به نام الفوائد الشّمسیّه بیان داشته و ماجرای خود را به تنی چند از عالمان معاصر خویش بازگفته است.

ناقلان حکایت
این حکایت را فضل بن یحیی طیبی، نویسندة قرن هفتم هجری قمری، به تاریخ ۱۱ شوال، سال ۶۶۹ ، از زبان علی بن فاضل در شهر حلّه شنیده، و آنرا در کتابی با نام جزیرة الخضراء گرد آورده است. این کتاب، از سوی عالمان زیر مورد توجه واقع شده است:
ـ شهید اول، آنرا به خط خود نوشته، و خط او در خزانة امیرالمؤمنین(ع) پیدا شده است.
ـ محقق کرکی، آنرا به فارسی برگردانده است.
ـ علامه محمدباقر مجلسی، آنرا در بحارالأنوار نقل کرده است.
ـ شیخ حر عاملی، آنرا در کتاب إثبات الهداة درج نموده است.
ـ وحید بهبهانی، به مضمون آن فتوی داده است.
ـ بحرالعلوم، در کتاب رجال خویش، آنرا مورد استناد قرار داده است.
ـ قاضی نورالله شوشتری، محافظت بر آنرا بر هر مؤمنی لازم داشته است.
ـ میرزا عبدالله اصفهانی (افندی) آنرا در کتاب ریاض العلماء نقل کرده است.
ـ میرزای نوری، آنرا در کتاب جنة المأوی و النجم الثاقب آورده است.
البته، حکایتی نیز دربارة محل اقامت حضرت امام(ع) از سوی شخصی به نام «انباری» نقل شده است. اما به دلیل آنکه وی، آنرا از شخصی مجهول نقل کرده است، به همان حکایت پیشین اکتفا می‌کنیم.۱
براساس حکایت علی بن فاضل، حضرت امام عصر(ع) و فرزندان ایشان، در آن جزیره، در اقیانوس اطلس سکونت دارند، و همه ساله، در موسم حج، حج می‌گزارند و پس از زیارت آباء و اجداد طاهرینشان(ع) در حجاز، عراق و طوس، مجدداً به جزیره باز می‌گردند و اقامت غالب آن حضرت(ع) در همان جزیره است.

دوم: دیدگاه مخالفان
همان‌طور که قبلاً گفتیم، جمعی از عالمان شیعه حکایتی را که دلالت بر وجود جزیرة خضراء دارد، و مطابق آنچه بیان شد، محل اقامت غالب حضرت امام زمان(ع) می‌باشد، دارای اشکال می‌دانند، و از آنجا که دلیل دیگری در دست نمی‌باشد، به وجود چنان جزیره‌ای قائل نیستند.
اشکالات استناد این حکایت، از سوی این دسته از عالمان عبارتند از:
۱٫ علامة مجلسی(ره)، که این حکایت، از طریق نقل او در کتاب بحارالأنوار به گویندة آن (علی بن فاضل) می‌رسد، در مقدمة بیان حکایت می‌گوید: «رساله‌ای مشهور به جزیرة خضراء …، سبب اینکه برایش باب مستقلی باز کردم، این است که آنرا در کتاب‌های روایی ندیدم.»
آنگاه حکایت را از بسم‌الله الرحمن الرحیم آغاز می‌کند، اما آنرا بدون معرفی راوی قبل از خود، و ذکر نام کسی که می‌گوید: آنرا در خزانه امیرمؤمنان(ع) یافته است» نقل کرده است.
آنگاه حکایت، آغاز می‌شود که شخصی می‌گوید: «در خزانة امیرمؤمنان… متنی به خط شیخ فاضل فضل بن یحیی بن علی طیبی کوفی دیدم که در آن چنین آمده بود…» اما اسمی از کسی که آنرا باز می‌گوید، وجود ندارد.
به علاوه، سید هاشم بحرانی، نیز، که معاصر علامه مجلسی است، گفته است: «یکی از مشایخ می‌گوید: به خط شیخ یافتم…»
با توجه به این، اسم و نسب و وضعیت فردی که حکایت را تعریف می‌کند، معلوم نیست. قطعاً، آن فرد علامة مجلسی نبوده است، زیرا ایشان تصریح می‌کند که تنها به نقل از رسالة متداول بسنده کرده است و به دنبال صاحب رساله نگشته است تا وضعیت او را مشخص کند.
به علاوه، عبارت علامة بحرانی نیز نمی‌رساند که از خود آن شخص شنیده است. لذا می‌گویند، چگونه امکان دارد که بحرانی آنرا ببیند، اما مجلسی که معاصر اوست، آنرا نبیند؟
۲٫ تشخیص این فرد نامعلوم، که می‌گوید: «این خط، عین خط طیبی است» محل تردید و غیرقابل اعتماد است. زیرا طیبی، صد سال پیش از او فوت کرده بوده است.
۳٫ نسب علی بن فاضل، که در روایت، مازندرانی خوانده شده، با گفتة خود او، درون نقل قول، تطابق ندارد و وی، خود را عراقی خوانده است. علاوه بر این، او خود را درون روایت، فردی بسیار فاضل و دارای فضایل برجسته وبی‌نظیری خوانده، در حالی که هیچ یک از معاصران وی، تأییدش نکرده‌اند و این نکته که تنها بعضی از افرادی که صدها سال، پس از وی آمده‌اند، مؤیّد او هستند، و ظاهراً تنها سند آنان برای این تأیید، با توجه به سیاق کلماتشان، نوشتة دست خود اوست، صحت روایتی را که نقل کرده، غیرقابل اطمینان ساخته است.
۴٫ عدم ذکر نام راوی مذکور، در کتاب‌های رجال عالمان برجسته‌ای که معاصر وی بوده‌اند، مانند: علامة حلی و ابن داوود و اینکه هیچ نامی از او در این کتاب‌ها به چشم نمی‌خورد، اشکال دیگری بر اعتماد به صحت روایت است. در حالی که اگر این حکایت، صحیح باشد، بیان آن به گونه‌ای است که طبعاً می‌بایست معاصرینش را تحریک نماید تا آنرا در زمرة دلایل امامت و حضور امام(ع)، در مجامع و تألیفاتشان بیاورند؛ زیرا مطالبی کم اهمیت‌تر از این را نقل کرده‌اند. بنابراین، یا عالمان رجالی مذکور، این روایت را دروغ و نادرست شمرده‌اند، و یا آنکه روایت را نشنیده‌اند، و یا آنکه اصولاً در زمان آنها چنین روایتی هنوز ساخته نشده بوده است!
این وضعیت، به اعتقاد این دسته از علمای باعث تردید جدی دربارة علی بن فاضل و روایت مذکور گردیده است. همچنین به عقیدة این عالمان، این گفتة علی بن فاضل، در روایت مذکور، که تصریح می‌کند، از اول تا آخر روایت خویش را در حضور طیبی و گروهی از علمای حله و اطراف آن که برای دیدار این شیخ (تشرف یافته) آمده بودند، نقل کرده است، با این که هیچ فرد دیگری جز طیبی (با کیفیتی که بیان شد)، آنرا نقل نکرده تطابق ندارد؛ زیرا انتظار می‌رفته که مردم از نقاط مختلف برای دیدار با فردی که بر چنین مطلب مهمی یعنی محل زندگانی امام عصر شیعیان، آگاهی یافته، و به منظور تبرک جستن به او و شنیدن و نوشتن روایت، عازم محل اقامت او گردند و به علاوه، علماء نیز به ذکر نام او و داستانش در معاجم رجالی و سایر کتب، تبرک جویند.
اشکالاتی، نیز بر محتوای این حکایت وارد شده است، که این مجال اقتضای بیان آنرا را ندارد.۳ با توجه به مطالب یاد شده اظهارنظر صریح و قطعی در مورد وجود یا عدم وجود جزیرة خضرا ممکن نیست و نمی‌توان به نظر نهایی در این زمینه رسید.
در پایان بررسی دیدگاه‌های موجود در زمینه جزیرة خضرا یادآوری نکته‌ای را لازم می‌دانیم و آن اینکه به طور کلی در مورد مطالب مرتبط با موضوع مهدویت و امام عصر(ع) و پرسش‌ها و مسائل گوناگونی که در این زمینه مطرح می‌شود، همواره باید به این نکته توجه داشت که اولاً آیا دانستن و فهمیدن این مطلب یا موضوع خاص بر ما لازم است یا خیر و ثانیاً دانستن آن تأثیری در میزان معرفت ما نسبت به امام عصر(ع) و نزدیکی بیشتر با آن حضرت می‌گذارد یا خیر؟ در صورتی که مطمئن شدیم دانستن مطلبی بر ما لازم است یا دانستن مطلبی بر میزان معرفت ما اثر می‌گذارد باید به دنبال آن برویم تا به خوبی از آن آگاه شویم، اما اگر اینگونه نبود نباید چندان در مورد دانستن آن مطلب یا موضوع خودمان را به دردسر بیندازیم و با مشغول شدن به آن از وظیفة اصلی‌مان در برابر امام زمان(ع) غافل شویم. علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با دیدگاه قائلان به وجود جزیرة خضراء به کتاب جزیرة خضراء و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا، نوشتة ناجی النجار، ترجمة علی اکبر مهدی‌پور و برای آگاهی از دیدگاه دوم، به کتاب جزیرة خضراء؛ افسانه یا واقعیت؟، نوشتة علامه سیدجعفر مرتضی عاملی، ترجمة محمد سپهری و دیگر آثاری که به صورت تحقیقی به این موضوع پرداخته‌اند مراجعه کنند.

اقامت‌گاه‌های امام زمان(ع)
در مورد اقامت‌گاه حجت خدا، آنچه مسلم است، این است که آن حضرت(ع) همه ساله در موسم حج به زیارت خانة خدا تشریف می‌برند و در مراسم حج شرکت می‌کنند، ولی انبوه حجاح ایشان را نمی‌بینند و یا می‌بینند و نمی‌شناسند. اما در غیر حج، دلیل قاطعی بر اقامت آن بزرگوار، در مکان معینی نداریم، و تنها اشاراتی در برخی از احادیث وارد شده است، که قسمتی از آنها عبارتند از:

۱٫ سرزمین‌های دور دست
در توقیع شریفی که در سال ۴۱۰ ق. از ناحیة مقدسه، به افتخار شیخ مفید، صادر گردید، با خط مبارک حضرت صاحب‌الامر(ع) آمده است:
ما در سرزمین دوردستی سکنا گزیده‌ایم که از جایگاه ستمگران به دوریم؛ زیرا خداوند مصلحت ما و شیعیان مؤمن ما را در این دیده که تا حکومت دنیا در دست تبهکاران است، در این نقطة دور دست مسکن نماییم.۴

۲٫ مدینة طیبه
هنگامی که از امام حسن عسکری(ع) می‌پرسند، اگر حادثه‌ای برای شما روی دهد، کجا از فرزند بزرگوارتان سراغ بگیرم؟ می‌فرمایند: «در مدینه.»۵ و حضرت امام صادق(ع) نیز، هنگام سخن از غیبت کبری، فرمودند: «چه جایگاه خوبی است، مدینه.»۶

۳٫ دشت حجاز
ابراهیم بین مهزیار، توسط فرستادة امام زمان(ع)، از طائف می‌گذرد و به دشت حجاز که «عوالی» نام داشته، هدایت شده و در آنجا به محضر آن حضرت(ع) مشرف می‌گردد. امام زمان(ع) در این تشرف مبارک می‌فرمایند:
پدرم با من پیمان بسته است که در مخفی‌ترین و دورترین سرزمین‌ها مسکن گزینم تا از تیررس اهل ضلالت در امان باشم. این پیمان مرا به این ریگزارهای عواملی (دشت حجاز از نجد تا تهامه) انداخته است.۷

۴٫ کوه رَضویٰ
امام صادق(ع) دربارة کوه رضویٰ می‌فرمایند:
از هر درختی، میوه‌ای در آن هست. و چه پناگاه خوبی است برای شخص خائف، وه چه پناهگاه خوبی. صاحب این امر را در آن دو غیبت است، یکی کوتاه و دیگری طولانی.۸

۵٫ کرعه
مرحوم مجلسی در تذکرة الائمه، از کتب اهل سنت نقل می‌کند که حضرت مهدی(ع) در غیبت کبری در قریه‌ای به نام «کرعه» اقامت می‌نمایند.۹

۶٫ جابلقا و جابلسا
میرزای نوری می‌گوید: اخبار بسیاری هست که از نظر معنی متواترند و دلالت دارند بر اینکه در مشرق و مغرب زمین، دو شهر، به ترتیب، به نام‌های «جابلقا» و «جابلسا» وجود دارد که اهل آنها از انصار حضرت صاحب‌الامر(ع) هستند و در محضر آن حضرت(ع) قیام می‌کنند.۱۰ امام حسن مجتبی(ع)، نیز در خطبه‌شان در برابر معاویه، به نام این دو شهر، اشاره نموده‌اند.۱۱

۷٫ بلد مهدی(ع)
علامه ملسی، از یکی از عالمان اهل سنت نقل می‌کند که، «بلد مهدی(ع) شهری است نیکو و محکم، که بنا کرده آنرا مهدی فاطمی و برای آن قلعه‌ای قرار داده است.»۱۲

۸٫ بیت الحمد
امام صادق(ع) فرمودند:
برای صاحب این امر، خانه‌ای است که به آن «بیت الحمد» گفته می‌شود. در آن خانه چراغی است که از روز ولادت آن حضرت(ع) روشن است. این چراغ خاموش نمی‌شود تا روزی که با شمشیر، قیام نماید.۱۳

پی‌نوشت‌ها:
۱٫ روایت، به نقل از تحقیقی پیرامون جزیرة خضراء و مثلث برمودا، ناجی النجار، ترجمة علی‌اکبر مهدی‌پور.
۲٫ در منبع پیشین، که از قائلان به وجود جزیرة خضراء می‌باشد، حکایت انباری را با استناد به همین دلیل، نقل نکرده است. ر.ک: همان، ص ۵۴٫
۳٫ عاملی، سیدجعفر مرتضی، جزیرة خضراء، افسانه یا واقعیت، ترجمة محمد سپهری.
۴٫ طبرسی، الإحتجاج، ص ۴۹۷٫
۵٫ شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص ۱۳۹٫
۶٫ علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۵۷٫
۷٫ شیخ صدوق، کمال‌الدین و تمام النعمة، ص ۴۴۷٫
۸٫ علامه مجلسی، همان، ج ۵۲، ص ۱۵۳٫
۹٫ نهاوندی، علی‌اکبر، العبقری الحسان، ج ۲، ص ۱۳۴٫
۱۰٫ میرزای نوری، النجم الثاقب، ص ۳۰۰٫
۱۱٫ ر.ک. سفینة البحار، ج ۱، ص ۱۴۵٫
۱۲٫ نهاوندی، علی‌اکبر، همان، ج ۱، ص ۵۸٫
۱۳٫ نعمانی، غیبت، ص ۱۲۶٫

چهارشنبه 2/6/1390 - 13:13
اخبار
سوریه در آتش سلفی ها و معارضین ثلاثه+عکس
به گزارش 598 به نقل از شیعه آنلاین، "بهاره زمانی" در شفاف نوشت: سوریه در منطقه خاورمیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ هم مرزی با فلسطین اشغالی، لبنان، ترکیه، اردن و عراق از یک سو و قرار گرفتن در حاشیه در مدیترانه از سویی دیگر. از همه مهم تر قرار گیری در نقطه اتصال خاورمیانه نفت خیر با اروپای صنعتی و وجود یک دولت علوی و حامی مقاومت جایگاه سوریه را بیش از پیش حساس و مهم کرده است.

اما این روز ها کشور سوریه در گیر نزاع داخلی است که اگرچه آتش آن رو به خاکستر شدن می رود اما ریشه های این در گیری هم چنان باقی است و با به وجود آمدن شرایطی می تواند قوت بگیرد.سوریه با مساحتی در حدود 185 هزار کیلومتر مربع و دارا بودن جمهیتی در حدود 24 میلیون نفر کشوری با تراکم جمعیت بالا به حساب می آید که 74 درصد از این جمعیت سنی مذهب، 13 درصد علوی و شیعه هستند.

قدرت اگرچه در اختیار حزب بعث است که بخش اعظمی از آن را سنی ها در اختیار دارند اما حاکمان این کشور(خانواده اسد) علوی مذهبند و این علوی بودن به مذاق برخی اقوام در سوریه خوش نیامده است تا جایی که سلفیون با همدستی اخوان المسلمین سوریه (که به لحاظ عقیدتی نزدیک به القاعده و طالبان بوده و با اخوان المسلمین مصر تفاوت آشکاری دارند) در سال 1982 با هدف سرنگونی دولت علوی سوریه دست به شورش‌های مسلحانه‌ای علیه حاکمیت این کشور زدند.

البته زمینه های این شورش به قبل تر از این بر می گردد و به زمانی که اسد در سال 1970 در یک کودتای بدون جنگ خون ریزی اقدام به گرفتن حکومت کرد.سلفی های که اساسا علوی‌ها را رافضی و مستحق کشتن می دانند. در این راستا زمانی که حافظ اسد قدرت را در سوریه به دست گرفت سلفی‌ها و برخی رهبران اخوان المسلمین افراطی سوریه بیانیه‌ای صادر کردند و اعلام کردند از آنجایی که حافظ اسد به طایفه علوی‌ها وابستگی دارد و علوی‌ها هم خارج از دین اسلام هستند وی نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد چرا که قانون اساسی صراحت دارد که رئیس‌جمهور باید مسلمان و چهل ساله باشد.

شورش سلفی ها با برخورد بسیار محکم حافظ اسد روبرو شد تا جایی که در یک اقدام خشونت آمیز هزاران تن از سلفی‌ها و اخوان المسلمین سوریه را در شهرهای حماء، حمص و ادلب به قتل رساند؛ اگرچه این اقدام اسد تا سالها سلفی های سوری را به عقب راند اما هرگز انگیزه انتقام و اقدام دوباره را از آنان سلب نکرد؛ رخدادهای منطقه، و بهار عربی، موقعیت را برای دوباره برافروخته شدن اعتراضات سلفی و اپوزیسیون سوریه فراهم کرد، که با سوار شدن بر موج اعتراضات عربی باری دیگر دولت سوریه را به چالش بکشند. در این میان حماه تبدل به مقر اصلی مخالفین دولت شد.

حماه یکی از سه شهری است که در زمان اسد پدر در آن سرکوب شدیدی علیه مخالفی سلفی انجام شد. مخالفان با بستر سازی سعی کردند تا از پتانسیل سلفی گری موجود در این شهر بهره ببرند و این شهر را به مرکز قیام بر علیه حکومت بعثی اسد نمایند. بنابر گزارشی که اخیرا سایت تابناک به نقل از منابع سوری منتشر کرده است بنا بر این بوده است که در سوریه وقایع لیبی شبیه سازی شده، یعنی حماه به مانند بنغازی مبدا قیام شده و از آن باقی کشور به تصرف مخالفین در آید.

این طرح که با مشارک سرویس های آمریکایی و اروپایی در حال انجام بود (و گواه این مدعی رفت و آمد های سفرا و تابعین آمیریکا و برخی کشور های اروپایی به حماه است) از مدت ها قبل در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته بود و ارتش سوریه توانست با محاصره یک ماهه حماه و شناسایی دقیق محل مخالفین در یک اقدام سریع شهر را تصرف کرده و مخالفین را کشته یا دستگیر نماید.
فرماندهان این طرح چه کسانی بودند؟

شیح عدنان العرعور

شیخ عدنان 63 ساله، متولد شهر حماه است؛ و اکنون در عربستان به سر می برد. شیخ مشهور به مناظراتش با شیعیان است و حکومت بشار اسد را کافر اعلام کرده و قیام بر علیه آن را جایز شمرده است. العرعور رهبر مذهبی سلفیونی است که بر علیه حکومت قیام کرده اند.

سرهنگ حسین هرموش



سرهنگ ریاض الاسد
حسین هرموش خود را سرهنگ جدا شده از ارتش می داند و به خود لقب رهبر جنبش موسوم به افسران آزاد سوریه داده است. هرموش که ظاهرا سنی مذهب است در اینترنت و شبکه های مختلف همچون العربیه ظاهر شده می گوید وی عامل قتل تمامی سربازان کشته شده در این هفته و هفته های گذشته است.


سرهنگ جدا شده از ارتش که خود را ریاض الاسد نامیده است در طی درگیری های به وجود آمده اقدام به متشکل کردن نیرو های جدا شده از ارتش نموده و رهبری جریان موسوم به ارتش آزاد سوریه را به عهده دارد. وی که در حمص و الزور دارای نفوذ است، دولت را تهدید کرده بود در صورت برخورد خشن در منطقۀ نفت خیز دیرالزور به مقابله با آنان برمی خیزند. آخرین اخبار از حمله نیرو های ارتش سوریه به مواضع وی حکایت داشت.

اگرچه این سه تن از شاخص ترین فرماندهان درگیری های سوریه هستند اما به نظر می رسد در صورت براندازی بشار اسد این افراد توان اجرایی به دست گرفتن حکومت را نخواهند داشت و تنها به هدف مشترک سلفی ها و رژیم صهیونیستی یعنی شکسته شدن حلقه اتصال شیعی ایران سوره و حزب الله را منجر خواهد شد.
چهارشنبه 2/6/1390 - 13:8
آلبوم تصاویر
عکس: سوتی تلفنی اوباما !!!
چهارشنبه 2/6/1390 - 12:45
آلبوم تصاویر

عکس : زندگی فقیرانه اوباما در چند سال پیش

عکس : زندگی فقیرانه اوباما در چند سال پیش

چهارشنبه 2/6/1390 - 12:44
دانستنی های علمی

ترفندهایی برای کاهش خارش های ناشی از نیش حشرات

 اگر از نیش حشرات کلافه شده اید و یا واقعا نمی خواهید به آشپزخانه ای برای پشه های حریص و گرسنه تبدیل شوید، می توانید با چند راهکار طبیعی سلاح این موجودات موذی و نامرئی را بی تاثیر کنید...

اگر از خودتان پرسیده اید که چرا طبیعت این خون آشام های مزاحم را در خود پرورش می دهد باید بدانید که همین طبیعت راه های مقابله با آنان را نیز درخود دارد.

پایگاه اینترنتی کامن سنس در مقاله جدیدی این ترفندهای طبیعی برای مقابله با کاهش خارش محل نیش حشرات را توضیح داده است که عبارتند از:

- پس از نیش زدن پشه به محضی که توانستید روی محل گزیدگی را سرکه سیب بمالید. اگر گزیدگی در بیشتر قسمت های بدن شما ایجاد شده می توانید داخل وان حمام را از آب گرم پرکنید و داخل آن دو تا سه فنجان سرکه سیب بریزید و درون وان مدتی قرار بگیرید.

- می توانید قسمت داخلی پوست موز را روی محل نیش پشه قرار دهید تا به سرعت خارش پوست متوقف شود.

- برای بهبود گزیدگی های بزرگ که موجب تورم و خارش شدید پوست مثل کهیر می شوند خمیری از جوش شیرین و آب تهیه کنید و سپس این خمیر را به آرامی روی محل گزیدگی قرار دهید.

- قرار دادن یک برش تازه از پیاز روی محل گزیدگی به مدت چند دقیقه می تواند خارش پوست را برطرف کند البته پس از بهبودی پوست خود را آب بکشید.

- گاهی اوقات خمیر دندان با طعم نعناع هم می تواند مفید باشد و قرار دادن آن روی محل گزیدگی تورم و خارش محل گزیدگی را کاهش دهد.

- اگر در اثر گزیدگی یا خارش زیاد پوست شما خراشیده شده مقدار کمی لیمو یا آب لیمو را روی محل خراشیدگی قرار دهید تا زخم ایجاد شده بهبود یابد و عفونت نکند. شاید این کار اندکی موجب سوزش شود اما تاثیر مفیدی دارد.

چهارشنبه 2/6/1390 - 12:42
آلبوم تصاویر
تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

شتصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

هوشنگ ظریف نوازنده تار و پروین صالحنوازنده کمانچه.

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

مهدی هاشمی و گلاب آدینه بازیگران سینما و تلویزیون.

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

لیلا حاتمی و علی مصفا؛ هر دو بازیگر سینما.

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

حمیدرضا سمندریان نویسنده و کارگردان تئاتر و همسرش هما روستا بازیگر تئاترو سینما.

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

حسین دهلوی و سوسن اصلانی؛ هر دو نوازنده و آهنگساز موسیقی ایران.

 

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

حریر شریعت زاده نوازنده پیانو و همسرش سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

رامبد شکرابی و حدیث فولادوند؛ هردو بازیگر سینما و تلویزیون

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

بهرام بیضایی نویسنده و کارگردان و مژده شمسایی بازیگر سینما

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

 

ارسلان کامکار نوازنده عود و ویلن و مریم ابراهیم پور خواننده

 

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

 

 

رخشان بنی اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری تهییه کننده سینما و تلویزیون

 

تصاویر زن و شوهرهای هنرمند ایرانی

 

محمود پاک نیت و مهوش صبرکن؛ هردو بازیگر سینما و تلویزیون

چهارشنبه 2/6/1390 - 12:38
آلبوم تصاویر


مرگ وال ها در سواحل نیوزیلند

شدیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



کنسرت یک خواننده افغان به مناسبت روز جهانی صلح در شهر مزار شریف

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



جابجایی مشعل بازیهای المپیک

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



مراسم استقبال رسمی

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



رکورد شکنی یک مرد انگلیسی در ۴۲ بار پرش در طی یک ساعت از فراز پل برج لندن

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



اهدای جام قهرمانی به قهرمان مغولستانی مسابقات کشتی “ساموای” ژاپنی از سوی نخست وزیر ژاپن

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



تصاویر صورت وزنه برداران زن وزن ۷۵ کیلو در مسابقات جهانی در آنتالیای ترکیه در لحظه بالا بردن وزنه هایشان

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



مراسم “مدیتیشن” یک هندو در کنار رود گنگ هند

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



انتقال صندوق های آرا به مناطق مختلف فیلیپین در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



تشکیل یک برج انسانی در فستیوال سالانه “لامرس” در بارسلونا اسپانیا

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



ساخت یک مجسمه طلا از خرگوش در یک کارگاه طلاسازی در توکیو

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹



بدون شرح!

دیدنیهای امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹

چهارشنبه 2/6/1390 - 12:36
آلبوم تصاویر
دیدنی های امروز

لحظه پرتاب شاتل فضایی آتلانتیس در ۱۴ می سال جاری میلادی از پایگاه کیپ کاناورال فلوریدا

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


پرواز یک هواپیمای اف ۱۸ در ارتفاع پایین در استرالیا

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


آسیب دیدگی خط آهن از سیلاب در لهستان

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


یک تخم مرغ ۱۷۰ گرمی در گرجستان

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


تمرین تیم فوتبال آفریقای جنوبی

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


یکی از طرفداران فوتبال

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


دستگاه رد یاب ماهواره ای که بر روی یک کروکودیل مهاجرت کننده در آب های اقیانوس آرام نصب شده است

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


حمله طالبان به کاروان تدارکاتی ناتو در نزدیکی اسلام آباد پاکستان که طی این حمله ۵۰ کامیون ناتو منهدم شدند

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


تمرینات فیزیکی نیروهای پلیس هند در الله آباد

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


مجسمه مومی کریستیانو رونالدو بازیکن مشهور تیم فوتبال رئال مادرید در موزه مادام توسو در لندن

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


اوباما به همراه سگش در محوطه کاخ سفید

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


دیدار مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق برتانیا با دیوید کامرون نخست وزیر جدید این کشور در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ لندن (مقر نخست وزیری بریتانیا)

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹


بدون شرح

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹

دیدنیهای امروز جمعه 21 خرداد ۱۳۸۹

چهارشنبه 2/6/1390 - 12:34
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته